Şimdi Ara

ŞARJ DİNAMOSU BAKIM VE ONARIM ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
16.819
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamunaleyküm Arkadaşlar,
    Tofaşlarımızda rutin bakımının yapılması gereken parçalardan biride bilindiği üzere şarj dinamosudur. Şarj dinamosu zamanla tamir takımları tahrip olan ve belli aralıklar la değiştirilmesi gereken parçadır. Şarj dinamosunda ki tamir takımının ( Kömür, rulman gibi ) yıpranması öncelikle akü şarzının yeterli yapılmamsına, tesisata yeterli elektirik üretilemediğinden farlarda yada kaloriferler gibi yüksek elektirik gücüne sahip aksamlarda yetersilik nedeni ile konfor eksikliğine sebep vermektedir, hatta arcın çekiş gücü vs gibi durumları da doğrudan etkilemktedir.

    Bu anlatmış olduğum sorunlar şuan benimde başımda olduğundan vede genel olarak tüm form üyelerimizin faydalana bileceği bir bilgi olacağından tahmini olan değil bilgisi ve tecrübeye dayalı deneyimleri olan arkadaşlarımız fikir ve önerilerini yazmaları bu konuda sorunları olan form üyelerine yardımları olacaktır diye düşünüyorum.

    Öncelikle aracımda ki sorunu izah edeyim. Arcım fan açtığında rolanti düşmesi oluyor fan çalışmaya başlayıp normal hızına ulaşınca rolanti tekrar yavaşça yükseliyor. Kalorifer açık durumda iken sinyal verdiğimde kaloriferde dalgalanma oluyor, firene bastığımda da dalgalanma oluyor ayrıca sinyal yandığında tavan lambası ve göstergelerde dalgalanma oluyor ben bunları şarj dinamosunun yeterli elektirik üretmedğine bağlıyorum ve şarj dinamosunu söküp kömürü ve rulmanlarını değiştirmek istiyorum sizin ayrıca değiştirmemi istediğiniz parça tavsiyesi var mı ? birde kömür ve rulmanları söküp takmak kolaymı bu konularda ki bilgi ve tariflerinizi bekliyorum. Lütfen yeterli bilgiye sahip arkadaşlar bu konuda yönlendirme yapsınlar ki kaynak sağlıklı olsun.

    Teşekkür ederim.

    Şahin 16 ie 1999







  • Vaybe doğrusu yazdığınız yorumları okumaktya zorlandım :)
  • iki gün önce aynı sıkıntılarda ve akü ışığımın yanmasından dolayı şarj dinamosunu hallettirdim. ışıklarda zayıflama mevcuttu. aşırı derecedeydi ancak akü nedense aynı kaldı zayıflamadı. bilyeler sıkışmak üzereymiş tam zamanında yaptırdık aracımızı.
    şarj dinamosu hallolmasına karşın aracın akü ışığı kalorifer açıldıkça tekrar kısık yanmaya başladı. gaza bastıkçada ışığın şiddeti artıyordu. tekrar getirdiğimde kontağa gelen elektrik kablosunun yetersiz kaldığını öğrendik. kalın kablo ile tekrar bağlantı yapıldı. hem sıkıntı halloldu hem arabanın elektrik aksamı kendine geldi.
    tamir kolay mı sorusuna gelince az çok anlamak lazım. çok zor değil ancak elektrik bu yanlış birşeyde büyük sıkıntılar doğurabilir. o açıdan riskli.
    ancak kontak kablosunu dinamoyu yaptıktan sonra kontrol edin derim. birde dinamo hallolduktan sonra rölantide bile aküyü şarj etmesi lazım. etmiyorsa yine bir yerlerde eksiklik var demektir.
    kolay gelsin.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.