3 silindir olduğu doğrudur , fakat bu sizi aldatmasın , oldukça performanslı ve az yakıt tüketen , segmentinin rakipsiz aracıdır.
KAFAMA TAKILAN YAKIT KONUSU DEĞİL CİMRİ OLDUĞUNU BİLİORUM FAKAT ARACLARDA SİLİNDİR SAYILARI AGIRLIK MERKEZİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA CİFT SAYIDIR. 3 SİLİNDİR DE BU NASIL SAĞLANIO
Motorların dengelenmesi adı altında bir mühendislik hesabı var. Dengelemenin sağlanabilmesi için illa ki çift sayıda silindir olması gerekmez. Burada titreşim harmonikleri devreye giriyor. Ters harmonikler ve düz harmonikler birbirini dengelediği sürece bir problem yok. Bunu da ateşleme sırasında silindirlerde hep aynı miktardaki derecelerde ateşleme yapıldığı için dengelemek kolay. Örneğin 4 zamanlı 3 silindirli bu motor 720/3= 240 derece. Yani krank mili her 240 derece döndüğünde ateşleme var. Bu da titreşim anlamına geliyor. Bu toplan sarsma kuvvetlerinde her piston için krank milinin orta noktasına göre moment aldığınızda toplam sıfır oluyorsa problem yok. Moment alırken de mesafeleri ayarlamak problem olmadığından pistonların krank mili üzerinde uygun mesafelerde dağılımı sağlanırsa motor dengelenmiş olur.
Bu bile karışık oldu ama tam olarak anlatabildiğim söylemenez. Yinede en basit bu şekilde anlatabilirdim sanırım daha fazla detaya girmek gereksiz.
Kafanız rahat olsun piyasada pek çok 3-5 silindirli araç var hepside sorunsuz çalışır.
evet sorunsuzdur ama maşallah traktör gibi ses çıkarır