Şimdi Ara

SEAT İBİZA 1.2 Tsi DSG 15000 Km İLK BAKIMI HAKKINDA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
16.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2011 Seat İbiza 1.2 Tsi Style DSG Aracım var.Aracı aldıktan sonraki izlenimlerimi de forumda paylaşmıştım.
    Malum 1 yıla yaklaşıyorum.Aracım şu anda 9000 Km'yi geçti. 15000 km ya da 1 yıl dolduktan sonra serviste ilk bakımına girecek.
    Merak ettiğim YENİ İbizası olup da ilk bakımını yaptıran arkadaşlar var mı?
    Ben Servis(ler)i arayıp henüz fiyat almadım.Ama arayıp tek tek fiyat da almak istiyorum.Ancak önceden ilk bakımı yaptıran arkadaşlar varsa,maliyet ve değişen parçaların neler olduğunu öğrenmek istiyorum.Ayrıca hangi ildeki Seat Servisini tercih ettiklerini de belirtirlerse tüm kullanıcılar için iyi olur diye düşünüyorum.
    Bilgisi olan arkadaşlar cevap verirlerse sevinirim.
    Bu arada aracımı aldığımdan beri cam sileceği suyundan başka ne motor suyu ne de motor yağı ekledim.(Herhangi bir eksilme olmadı ancak motor yağı konusunda tereddütlerim var,acaba 1 ya da 2 Litre ilave etsem mi diye de düşünmüyor değilim! ) Seat İbiza 1.2 Tsi kullanan arkadaşların önerilerini öğrenmek istiyorum.
    Şimdiden teşekkür ediyorum.
    Saygılar, Uğur...







  • ben bugun istanbulda seat eryada yaptırdım bakımı 1,2 tdi ibiza 300 tl aldılar yalnız antifirizmi değiştirdiler mi anlayamadım değiştirmedik dediler mavi antifiriz diye hatırlıorum bi baktım kırmızı tamda hatırlamıyorum orjinalinde hangisiydi
  • Benim aracımda antifiriz MAVİ renkte.Aldığımdan beri orjinal rengi bu.
    Sizin aracınız dizel dolayısıyla bakım masrafları benzinli araçlara göre farklıdır diye düşünüyorum. Bu da bakım maliyetine yansır.
    Rica etsem bakımda değişen parçaları da forumda paylaşırsanız birçok kişi için bilgilenmek açısından iyi olur.
    Saygılar,Uğur...
  • yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişiyor ilk bakımda, 320 lira civarı olur tahminim.

    yağ aşırı eksilmediyse tamamlamanıza gerek yok, bir yılı doldurunca bakıma girin mis gibi hem yakıtınız biraz daha düşecek hem araç daha iyi nefes alacak yürürken.
  • Garanti kapsamındaki ilk bakım için Seat Servisleri ile görüşüp bilgi edinmeye çalıştım.Hem değişen parçalar hem de maliyet ve süre konusunda.
    İlk bakımda yapılacak işlemler şu şekilde;
    *YAĞ
    *YAĞ FİLİTRESİ
    *CARBONLU POLEN FİLİTRESİ
    *HAVA FİLİTRESİ
    *39 NOKTA ( DEBRİYAJ, FRENLER, AMPULLER,MEKANİK AKSAM KONTROL EDİLMESİ
    Fiyat 350,00TL
    Konuştuğum yetkili servislerin hepsinden sanki anlaşmalıymışlar gibi 350 TL Fiyat aldım.
    Ayrıca Soğuk startta Triger Zincirinden olduğunu (aynı sesten şikayet eden 1.2 Tsi DSG sahipleri de olduğu için) düşündüğüm bir ses var.Soğuk startta bu sesi son 3 aydır duyuyorum.Bunun için aracın 1 gece bekletilmesi gerektiğini ve aynı sesi duymalarının gerektiğini söyleyen servisler oldu.
    Forumda Marka farklı olsa bile(Skoda Fabia 1.2 Tsi DSG) bakım yaptıran ve bakımla ilgili paylaşım yapan arkadaşlar var.Bu bakımlarda bana göre en önemli nokta, yazılım güncellemeleri.

    Yapılan güncellemeler ve kodları :

    service action 24W6 Turbo shimmed
    service action 24V9 Turbo Software (ECU update)
    service action 15D9 Timing chain change
    service action 37G8 Gearbox software update

    Şanzuman güncellemesi ile ESP'siz DSG'li Seat İbizalardaki yokuşta geri kaçırma sorunu daha iyi duruma getirilmiş, kavrama daha seri hale gelmiş.Bunları Forumda paylaşım yapan arkadaşlardan öğrendim.Evet kendi aracımda da aynı sorunu yaşıyorum ve dik yokuşlarda büyük sıkıntı hele acemi kullanıcılar için tam bir baş belası olabilecek bir durum.Bu yazılım güncellemesi ile durumun iyileştirilmesi çok iyi olacak.
    Aynı zamanda gaz tepkisi,Turbo başluğu da yapılan yazılım güncellemeleri ile iyileşrtirilmiş.
    Yine Turbo Pullamanın mutlaka kontrol edilerek yapıldığı belirtiliyor.
    Tüm bu gyazılım güncellemelerinin sorgulamasını yaptım yetkili servislere, bazı servisler çok olaya vakıf değiller bazıları ise araç plakasından sorgulama yaparak benim aracımdaki yazılım güncellemelerinin neler olduğunu belirttiler.
    Bu durumda Temmuz ayında işten gerçekten anlayan,ilgili,bilgili ve kaliteli bir servise gidip İlk bakımı yaptıracağım.
    Benim gibi ilk bakımı yaptıracak olan 1.2 Tsi DSG kombinasyonlu araç sahibi arkadaşlara da bu bilgileri vermiş olayım.
    Ayrıca kendi aracım için şu anki Garanti Uzatma (+2 yıl) bedelinin 1030 TL olduğunu öğrendim.Düşünen arkadaşlar için Aracı aldıktan sonra 18 aya kadar süresi var bu garantinin uzatılmasının, bilgilerinize...

    Hangi Yetkili Servise gitmemiz gerektiğini tavsiye edebilecek olan deneyimli arkadaşların da önerilerini yazmaları İlk kez yetkili servise bakıma gidecek araç sahipleri için çok iyi olacak diye düşünüyorum.

    Saygılarımla, Uğur.




  • 15.000 km Garanti kapsamındaki ilk servis bakımında yapılan iş ve işlemler:

    Yetkili Servis : Karadeniz Ereğli Yazıcıoğlu

    Bakım Servisi 71,50 TL
    Yağ Filtresi 17,86 TL
    5W/30 Sentetik Yağ 208 LT FIÇI 3,80 * 37,10 TL =140,98 TL
    Hava Filtre Elemanı 32,91 TL
    Polen Filtre 28,38 TL
    Cam Suyu 2,13 TL
    Karter Tapası 2,06 TL

    Toplam maliyet 349 TL
    Ayrıca sol arka lastiğe vida girmiş sökülüp ücretsiz onarıldı ve plaka sallantı yapıyordu önceden değiştirelim mi diye sordular, ön-arka plaka değiştirildi ücretsiz olarak.

    Gelelim yapılmayan iş ve işlemlere:

    Aracın yazılım güncellemeleri mevcut olduğu halde ki bunlar Şanzuman, motor ve Turbo güncellemeleridir, yapılmadı.

    Gerekçe olarak Service Action güncellemelerini yapabilmeleri için gerekli olan AYAR CONTALARInın ellerinde olmamasını gösterdiler.
    Üstüne üstlük bu ayar contası Türkiye’de de yokmuş!

    Ama konuşmalarımızda daha geçtiğimiz haftalarda güncelleme yapabildiklerini ancak bazen Almanya ile bağlantı konusunda sıkıntı yaşayabildiklerini 3-4 saatte halledemediklerini belirterek açıkçası uğraşmak istemediler.

    Zaten, Allah versin, Servis Vw araçlarla vızır vızır dolup taşıyor.Biri geliyor diğeri gidiyor.Eee bu yoğunlukta kim bakar benim İbiza'nın yüzüne. Yazılım güncellemesiymiş, Triger Zincir Seti değişecekmiş kimin umurunda.

    Serviste bakıma başlamadan önce araçla ilgili şikayetlerim konusunda soğuk startta motordan gelen şıkırtı sesini söylemiş ve bakılmasını istemiştim ayrıca güncellemeleri de istemiştim.

    Usta motorun sesini dinledikten sonra sesin varlığını kabul etti ve Triger zincir setinin değiştirilmesiyle bu sesin ortadan kalkacağını belirtti.Ancak bu durumun aşılabilmesi için DOĞUŞ OTO'ya yazı ile durumun bildirilmesi gerekiyor.
    Servisin yazacağı yazı doğrultusunda da DOĞUŞ OTO sorunun GARANTİ kapsamında olup olmadığına karar vererek yedek parçayı gönderecek ve o zaman Servis değişimi yapacak.
    Ha kullanıcı hatası bile çıkabilir, buna DOĞUŞ OTO ve Servisin yazısı karar verecek.

    Servis açıkçası Yaz aylarındaki yoğunluğu gerekçe gösterek Doğuş'a Yazı bile yazmadı. Ben de eyvallah tamam dedim, diğer işlemler yapılsın o zaman.
    Sabah 10.30'da Servise alınan aracıma 12:30 öğle arasına kadar YOĞUNLUKTAN ! bakılamadı. 13:30'dan sonra sıra geldi bakıldı ve 17:00 sularında yukarıda bahsettiğim bakımlar,iç-dış ve motor yıkaması tertemiz yapılmış bir şekilde Pırıl pırıl teslim ettiler.

    Yapılamayan işlemlerden dolayı ben de Doğuş Oto'yu arayıp Seat araçlara bakan bölümdeki yetkiliye durumu aynen aktardım. Kayıt aldıklarını, ve bana dönüş yapacaklarını bildirdiler.
    İnşallah en kısa zamanda haber verirler.

    Çok şükür Motor ve DSG ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım bugüne kadar ancak yazılım güncellemelerinin önemini bilen birisi olarak mutlaka bunun olması gerektiğini düşündüğüm için bu konuda duyarlıyım ve bakımdan aylar önce bunun araştırmasını yaptım, farklı servislerden araç plakası sorgulatarak yazılım güncellemelerimin olduğu bilgisine zaten ulaştım.

    Olayı takip edeceğim, bu eksikliğin en kısa zamanda halledilmesini umuyorum.Ayrıca yazılım güncellemeleri Servisten aranmak suretiyle davet edilerek ÜCRETSİZ ve ZORUNLU olarak yapılması gereken bir işlem.
    Şimdilik detaylar bunlar, konuyla ilgilenen arkadaşlarıma faydalı olmasını diliyorum.

    Saygılar, Uğur.




  • bizim arac 1 yilini doldurdu ama daha 12binde.15bini beklememiz mi yoksa simdi bakima sokmamiz mi gerek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fb_emir

    bizim arac 1 yilini doldurdu ama daha 12binde.15bini beklememiz mi yoksa simdi bakima sokmamiz mi gerek?


    bakıma girmeniz lazım. 15k ya da 1 sene dolarsa bakım gerekiyor, aracın garantisi için bakıma zamanında girmeniz şart.
  • Merhabalar,

    2012 model Ibiza 1.2 TSI DSG aracımın 15.000km bakımı geldi. İki farklı Seat servisi ile görüştüm, fiyatlar arasında 100TL'ye yakın fark var.
    İki yerden de fiyat aldım.
    Adapazarı servisi;
    Castrol motor yağı ile 370TL
    Mobil motor yağı ile 335TL
    Motor yağını kendim getirirsem 186TL

    İzmit servisi ise 380-410TL arasında bir maliyet çıkarılacağını, daha aşağı olamayacağını söyledi.

    Daha öncesinde de bana sürekli sorun çıkartan İzmit Keleşler otoyu tercih etmek yerine yolumu biraz uzatıp Adapazarı'na gitmek daha mantıklı görünüyor.
    Yakın zamanda aracını bakıma sokan arkadaşlar varsa paylaşmalarını rica ediyorum, konuyu güncel tutmakta fayda var.
  • seat ibiza 1.4 16 v style benzinli bu araçlar hakkında bilgisi olan varmı , bunlarda triger kayışmı zincirmi ? değişim km si kaç ? bujiler kaç binde değişiyor ?
  • BEnim ilk bakım ücretsizdi... Bakım hediyesi vardı, fakat babam bakım götürdüğü için bu yazılım güncellemelerinin yapılıp yapılmadığı hakkında hiçbir fikrim yok. ARacım 2. yılı doldurmak üzere ve daha 15binde. DSG sıkıntısız, inşallah sıkıntı çıkarmaz. Çok narin temiz kullanılıyor zaten... Ben hemen hemen hiç kullanmıyorum genelde babam kullanır, temiz kullanır.

    2 yıl garanti uzatma yaptım araca... 1000 küsür lira verdik onu da babam halletti ben Türkiyede yoktum...

    BEn sıfır alırken bizimki gibi temiz araç çok aradım ama hiç bulamamıştım. Heralde satarken arkamızdan hayır duası çok alacazğız..


    Sınıfında fiyat performans aracı olarak tek geçerim, tartışmasız! Bu fiyata daha iyi bir araç kesinlikle yok!
  • HER YIL EN GEÇ 15 İŞ GÜNÜ İÇİNDESERVİSE GİRMEK BAKIM YAPILMAK ZORUNDA GARANTİDE KALMASI İÇİN İHMAL ETMEYİN..
    AYRICA 15 BİNDE DE DSG BOZULACAKSA BENZİN DÖK YAK O ARACI..
    HEE 30 - 50 BİN ARASI OLSUN DSG SONRA DA TURBO CANINIZDAN BEZDİRECEK Kİ O ZAMANA DA SATACAKSINIZ TABİ ALAN DÜŞÜNSÜN...
  • Merhaba arkadaşkar . Benim araç da 2013 TSI 1.2 DSG ESP pkaetli. ikinci el olarak MART AYINDA almıştım. İlk sahibi EKİM AYINDA almıştı ve aracın trafiğe çıkış tarihi 1 EKİM görünüyordu ruhsatta. araç şu an 9800 km de.. Fakat bir yılını doldurduğu için götürmek zorundayım. Açıkçası servis ve araçtan, arabalardan pek bir şey anladığım da yok. Arabanın iki yıl garantisi var. Ne yapmam gerekiyor ?

    Bu arada Seatın bir servisi TEKSTİLKENT'te ve benim iş yerim oraya çok yakın. Araç garantili olmasına rağmen servis ücreti ne kadar şimdi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaliZera

    Merhaba arkadaşkar . Benim araç da 2013 TSI 1.2 DSG ESP pkaetli. ikinci el olarak MART AYINDA almıştım. İlk sahibi EKİM AYINDA almıştı ve aracın trafiğe çıkış tarihi 1 EKİM görünüyordu ruhsatta. araç şu an 9800 km de.. Fakat bir yılını doldurduğu için götürmek zorundayım. Açıkçası servis ve araçtan, arabalardan pek bir şey anladığım da yok. Arabanın iki yıl garantisi var. Ne yapmam gerekiyor ?

    Bu arada Seatın bir servisi TEKSTİLKENT'te ve benim iş yerim oraya çok yakın. Araç garantili olmasına rağmen servis ücreti ne kadar şimdi ?


    ne kadar aldılar?
  • bugün ESENYURT-Doğuş'a sordum 687 tl dediler.
    çok fazla değil mi yahu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doory

    bugün ESENYURT-Doğuş'a sordum 687 tl dediler.
    çok fazla değil mi yahu?

    erya da yaptim bende 680tl tuttu. fazla tabiki fakat el mecbur yoksa garanti gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi un momento -- 24 Temmuz 2017; 16:51:16 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.