Şimdi Ara

Seat Leon 1.4 tsi FR 125 bg hakkinda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
4.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakin bir donemde mevcut aracim olan 2015 hyundai i20 1.2 style panoramik cam tavanli aracimi satip basliktaki araci 2.el dusuk km olacak sekilde alma niyetim var.
    Kullanan arkadaslardan arac hakkinda bilgi rica ediyorum.
    Yakit tuketimi
    Performans
    Konfor
    Kronik sıkıntılar
    Dikkat edilmesi gerekenler....



  • 17Scorpion kullanıcısına yanıt
    17Scorpion demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: 17Scorpion

    2014 model 1.2 tsi dsg kullandim.

    Konu dahilinde dsg’nin başlı başına kronik sorunlu olduğu aşikar. Kavraması ve mekatroniği değişir. Kavrama problemi sizi yolda bırakmaz ama mekatronik sorunu sizi yolda bırakır. Çekici üstünde ile servisin yolunu tutarsınız :)



    Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :)



    Yetkili servislerin beceriksizliği ve iş güzarlığı da cabası...



    Trim sesi olur. Ama müzik dinlemesini seven biriyseniz, müzik dinleyerek bu sorunu atlatabilirsiniz :)



    Malzeme kalitesi ne çok iyi ne de çok kötü. Ama üzmez :) Özellikle i20 den sonra tatmin eder.



    Konfor olarak biraz sert bir araba.



    Fr araç performans olarak üzmez. Ancak ya benim bir bilgi eksiğim var ya da sizin : 125 lik fr yoktu. 145 ile basladi sonra 150gb’lik geldi diye biliyorum.



    Donanim olarak bence gayet dolu bir araç.











    Al işkembeden sallayan biri daha

    DSG denilince hemen işkembeciler çörekleniyor.

    Buyur 10 15 gün önce kavraması değişen garantisi olmayan GOLF bak bakalım kaç para ödetmişler.

    Seat Leon 1.4 tsi FR 125 bg hakkinda
    Ben işleme den sallamıyorum da sen okumak ve okuduğunu anlamak için işkembeni kullanıyorsun belli ki.



    Bak bakalım ne yazmışım ben :



    “Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :) “



    Senin atmış oldugun resimde de işçilik ücreti alınmış.Ben de garantisi bitmiş ve bakımları yetkili serviste yapılan arabaların iyi niyet garantisi adı altında işçilik bedeli ödeneceğini yaşmışım.



    Ayrica iskembesen sallamisligim yok. 3 yıl dsg arac kullandim. 3 yılda 20.000 km yaptim. Hem kavrama hem de mekatronik degisti.



    Sonuc olarak okumak ve okuduğunu anlamak adına işkembeyi değil; kullanman gereken organları kullanarak yazıver.
  • 2014 model 1.2 tsi dsg kullandim.

    Konu dahilinde dsg’nin başlı başına kronik sorunlu olduğu aşikar. Kavraması ve mekatroniği değişir. Kavrama problemi sizi yolda bırakmaz ama mekatronik sorunu sizi yolda bırakır. Çekici üstünde ile servisin yolunu tutarsınız :)



    Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :)



    Yetkili servislerin beceriksizliği ve iş güzarlığı da cabası...



    Trim sesi olur. Ama müzik dinlemesini seven biriyseniz, müzik dinleyerek bu sorunu atlatabilirsiniz :)



    Malzeme kalitesi ne çok iyi ne de çok kötü. Ama üzmez :) Özellikle i20 den sonra tatmin eder.



    Konfor olarak biraz sert bir araba.



    Fr araç performans olarak üzmez. Ancak ya benim bir bilgi eksiğim var ya da sizin : 125 lik fr yoktu. 145 ile basladi sonra 150gb’lik geldi diye biliyorum.



    Donanim olarak bence gayet dolu bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 17Scorpion

    2014 model 1.2 tsi dsg kullandim.

    Konu dahilinde dsg’nin başlı başına kronik sorunlu olduğu aşikar. Kavraması ve mekatroniği değişir. Kavrama problemi sizi yolda bırakmaz ama mekatronik sorunu sizi yolda bırakır. Çekici üstünde ile servisin yolunu tutarsınız :)



    Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :)



    Yetkili servislerin beceriksizliği ve iş güzarlığı da cabası...



    Trim sesi olur. Ama müzik dinlemesini seven biriyseniz, müzik dinleyerek bu sorunu atlatabilirsiniz :)



    Malzeme kalitesi ne çok iyi ne de çok kötü. Ama üzmez :) Özellikle i20 den sonra tatmin eder.



    Konfor olarak biraz sert bir araba.



    Fr araç performans olarak üzmez. Ancak ya benim bir bilgi eksiğim var ya da sizin : 125 lik fr yoktu. 145 ile basladi sonra 150gb’lik geldi diye biliyorum.



    Donanim olarak bence gayet dolu bir araç.











    Hocam sagol.

    Dsg olayini biliyorum o yuzden tercihim manuel şanzimanlisi olacak.
    Bildigim kadariyla 125bg, 140bg ve 150bg act şeklindeydi fr'in guc seçenekleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 5 Aralık 2017; 10:37:2 >




  • İki aracıda biliyorum. aradaki en büyük fark motorlar. Performans olarak adeta bir uçurum var iki motor arasında.

    Leonun içi tabiki daha kaliteli ve iç tasarımı sınıfında ilk 3ün içinde diyebilirim.

    İki araçta süspansiyon konusunda konfor değil yol tutuş odaklı olduğu için çok sert.

    İkiside yere yakın, ama leon enteresan bi şekilde inip binerken rahatsız ediyordu beni. Yani kafamı vurmamak için eğdikçe eğiyordum. Kapının üst çıtası baya bi altta kalıyor.

    Dış tasarım olarak bir şey diyemem bence ikiside hb olarak sınıflarında tasarım anlamında rakipsiz. İkiside cam tavanlı olsun ve yanyana koyun baktıkça bakası gelir insanın.

    Leonun tek kötü yanı bu trim sesi olayı. Zaten alınca anlarsınız nasıl bir sorun olduğunu.

    Son olarak ben olsam i20 den leona geçmezdim. Tamam belki daha kaliteli falan ama arada motor haricinde uçurum yok.
    Özellikle o kadar para verip konfor anlamında sert araçtan sert araca geçtiğinize pişman bile olabilirsiniz..
    Bunu sıfır liste fiyatlarına bakıp aradaki 30 bin liralık farkı gözönünde bulundurarak söylüyorum. O paraya değmez.

    İyikide geçmişim, b sınıfı c sınıfı farkı budur abi diyebileceğiniz araçlar var. Bence onları deneyin...




  • Arkadaş bir çok şeyden bahsetmiş. Bende bir leon kullanıcısı olarak i20'den sonra tavsiye ederim. Donanımı tatminkar, malzeme kalitesi normalin üzerinde ve yeterli, motor her daim canlı, seri ve yakışıklı bir araba. DSG problemini zaten biliyorsunuz, kavramada %90 sorun çıkıyor. Mekatronik belirsiz. Trim sesi olan bir araç ama aşırı değil. Keyifli bir sürüş stili var. Tavsiye ederim.
  • yavercanturk Y kullanıcısına yanıt
    Hocam i20yi almadan once aklimda hep leon vardi. Evdeki hesap carsiya uymadigi icin i20 almak zorunda kaldim. Durumlar da biraz duzelince leon aşki yarim kalmasin diyorum.
  • 140lık manuel FR SC kullanıcısıyım.



    Tüketim çok değişken bir konu. 5.5-6LT ile aracı yürütebilirsin ama sadece yürütebilirsin. Yani yumurta varmış gibi basman gerekir. Normal kullanımda 7-7.5LT civarı yakıyor. Biraz sıkıştırayım dersen içiyor 50 liralık benzini 40km'de bitirdiğimi biliyorum. Özetlersem tüketim olarak aracın alt sınırı düşük ama üst sınırı çok çok yüksek.



    Performans olarak 125'liği kullandığımda bana 140'a göre bir eksiklik hissettirmedi. Araç ilk 3 viteste çok atik. 4. vitesten sonra da istediğin yokuşu istediğin devirde çıkarsın yada 6. vites 1400-1500 devir giderken yokuş yukarı da olsa çok rahat sollama yaparsın. Performans olarak bana şuana kadar hiç eksik hissettirmedi. Frenleri çok çok iyi, yol tutuşu da iyi şuana kadar beni hiç üzmedi. Yol boşsa virajlara falan sert girmeyi severim, şuana kadar hiçbir ters tepkisi olmadı. Çok zorlarsan arkasını bırakıyor onu da kontra vermene bile gerek kalmadan düzeltiyor.



    Konfor konusu sıkıntılı. Araçta zaten haddinden fazla sert süspansiyonlar var, bir de 45 yanak lastik olunca yoldaki en ufak taşı hissediyorsun. Bu da yetmezmiş gibi koltukların altına cep yapmışlar, koltuk da sert. Koltuk demişken, koltuklarım yanal destekleri ve bel desteği çok iyi. Arada babamın DS5 ile çıkıyorum(ki DS5'de sert bir araç) dünya varmış diyorum. İç malzeme kalitesi kötü değil ama iyi de değil, işçilik de aynı şekilde iyi değil. İşçilik iyi olmayınca da araç sert olduğu için bir süre sonra kapılardan trim sesi başlıyor. Gerçi 4 kapılarda durum ne bilmiyorum, belki benim kapı büyük olduğu için bu kadar çok trim sesi vardır. Bu arada trim sesi derken düz asfaltta birşey duyulmuyor ama yol biraz bozulunca kapılar zırıl zırıl ötüyor. Son olarak kışın diğer benzinli araçlara göre motor biraz geç ısınıyor. Yani bir benzinli aracın en geç 1km'de ısınacağı yolda benim aracım 2-3km sürüyor e tabi bu sefer içeriye de sıcak hava üflemesi geç oluyor.



    Kronik olarak farlar ben bir sıkıntıya rastlamadım zaten DSG'ye bulaşmayacağım demişsin. Yağ eksiltme falan benim aracımda yok; ki zaman zaman sıkıştırırım deviri 6500e kadar çeviririm, 70-80'le giderken aniden 6'dan 2'ye alırım vitesi, motor şuana kadar tık demedi. Farlarda da şöyle bir sıkıntı var, farı yakın ve fara yandan bakın sanki farın üzerine sim atmışsınız gibi bir görüntü oluyor. Aydınlatmaya bir etkisi yok ama gece farlara yandan bakınca sıkıntılı bir görüntü. Yeni F30'larda ve A3'lerde de aynısına denk geldim. Sanırım far camı mika olunca bu sorunla karşılaşılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Duellist -- 5 Aralık 2017; 10:50:8 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Leon 1.5 TSI / Manuel Hk.
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt
    Olabilir ben aldigimda 145 idi. Sonra act ile 150 olmustu. O zamam belki farklı bir motor seçeneği de sunulmuş. Simdi baktim. Sonradan gelmis bu seçenek :) Benim aracım 105 beygirlik 1.2 idi. Aman aman bir performansı yoktu ama asla da üzmedi.



    Bir de bilginiz vardır belki ama leon bu sene yeni makyajlandı.
  • Hocam i20den sonra leon fazlasıyla memnun eder her konuda kronik sorun olarak trim sesi var onun çozumu yok

    Şimdiden hayırlı olsun..
  • 1.4 125lik motoru a3 te kullandım. Performansı güzel, normal kullanıcıyı memnun edecek düzeyde performans ve yakıt dengesi var. Yakıt konusunu yazmış zaten kullananlar. Ben şehir içinde 6lt de gördüm 11lt de. Kullanıma göre değişiyor.
  • Bazi tsi ünitelerde yag eksiltme durumu olabiliyormuş ve uyari verecek seviyeye gelebiliyormus. Acaba 125lik unitede de var midir bu durum? Gerçi belli bir seviyeye kadar normal kabul ediliyormus bu durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 17Scorpion

    2014 model 1.2 tsi dsg kullandim.

    Konu dahilinde dsg’nin başlı başına kronik sorunlu olduğu aşikar. Kavraması ve mekatroniği değişir. Kavrama problemi sizi yolda bırakmaz ama mekatronik sorunu sizi yolda bırakır. Çekici üstünde ile servisin yolunu tutarsınız :)



    Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :)



    Yetkili servislerin beceriksizliği ve iş güzarlığı da cabası...



    Trim sesi olur. Ama müzik dinlemesini seven biriyseniz, müzik dinleyerek bu sorunu atlatabilirsiniz :)



    Malzeme kalitesi ne çok iyi ne de çok kötü. Ama üzmez :) Özellikle i20 den sonra tatmin eder.



    Konfor olarak biraz sert bir araba.



    Fr araç performans olarak üzmez. Ancak ya benim bir bilgi eksiğim var ya da sizin : 125 lik fr yoktu. 145 ile basladi sonra 150gb’lik geldi diye biliyorum.



    Donanim olarak bence gayet dolu bir araç.











    Al işkembeden sallayan biri daha

    DSG denilince hemen işkembeciler çörekleniyor.

    Buyur 10 15 gün önce kavraması değişen garantisi olmayan GOLF bak bakalım kaç para ödetmişler.

    Seat Leon 1.4 tsi FR 125 bg hakkinda




  • Code140 kullanıcısına yanıt
    Ben işleme den sallamıyorum da sen okumak ve okuduğunu anlamak için işkembeni kullanıyorsun belli ki.



    Bak bakalım ne yazmışım ben :



    “Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :) “



    Senin atmış oldugun resimde de işçilik ücreti alınmış.Ben de garantisi bitmiş ve bakımları yetkili serviste yapılan arabaların iyi niyet garantisi adı altında işçilik bedeli ödeneceğini yaşmışım.



    Ayrica iskembesen sallamisligim yok. 3 yıl dsg arac kullandim. 3 yılda 20.000 km yaptim. Hem kavrama hem de mekatronik degisti.



    Sonuc olarak okumak ve okuduğunu anlamak adına işkembeyi değil; kullanman gereken organları kullanarak yazıver.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 6 Aralık 2017; 15:35:15 >




  • 17Scorpion kullanıcısına yanıt
    145 hp hic olmadi.

    Specler,125hp,140hp,150hp ve 150hp act olarak cikti.
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Dogrudur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 17Scorpion

    Ben işleme den sallamıyorum da sen okumak ve okuduğunu anlamak için işkembeni kullanıyorsun belli ki.



    Bak bakalım ne yazmışım ben :



    “Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :) “



    Senin atmış oldugun resimde de işçilik ücreti alınmış.Ben de garantisi bitmiş ve bakımları yetkili serviste yapılan arabaların iyi niyet garantisi adı altında işçilik bedeli ödeneceğini yaşmışım.



    Ayrica iskembesen sallamisligim yok. 3 yıl dsg arac kullandim. 3 yılda 20.000 km yaptim. Hem kavrama hem de mekatronik degisti.



    Sonuc olarak okumak ve okuduğunu anlamak adına işkembeyi değil; kullanman gereken organları kullanarak yazıver.

    sen gönderdiğim resme bile bakmadan işkembeye devam etmişsin

    Verilen para aracın farklı yerlerine yapılan bakım ve işçilik bedeli

    Seat Leon 1.4 tsi FR 125 bg hakkinda




  • Code140 kullanıcısına yanıt
    Ben atmış oldugun resme gayet iyi baktim. Faturayı göndermişsiniz ancak yapılan işlemlerim sikayet sonucu mu yoksa servisin itelemesi ile yapılıp yapılmadığını nereden bilebilirim ? Ya da usta kavrama değişimi için gerekli parçaları sökerken kişisel hatası nedeniyle bu parçalara zarar verildiyse ? Her şeyi geçtim belki arac sahibinin gücü ve baskısı veya tanıdığı vesilesiyle kavrama için işçilik alınmadıysa ??? İnternet herkesin elinin altında. Neyin ne olduğunu araştırmak gerekir . Oyle işekmbeden sallama demek ile olmuyor o işler...

    Heee benim dsg ile ilgili bir problemim yok. Niye olsun ki ? Dsg’li arabam mı var ? Dsg’li bir araç mı üretiyorum ? Dsg’li bir araç mi satıyorum ? Benim derdim ne olabilir ? 3 yıl dsg’li leon araç kullandim. Alirken 2 yıl garantimi uzattım. Dsg nin PROBLEMLİ bir yapı olduğunu sagir sultan biliyor. Bunun icin, DOGUS sizi garantisi bittigi halde YETKİLİ SERVİSE BAĞLIYOR. Disarisa yarı fiyata yapılan standart yıllık bakım işlerine 2 kati para ödeterek zaten arac sahibini yeteri kadar kullanıyor. Amaç da bu. Bak bu ürün problem çıkarabilir bu sebeple sakın beni bırakma. Sen beni gör, ben seni görürüm hesabi.

    Dedigim gibi ben dsg aracımı sattım. Alirken de satarken de neyin ne olduğunu cok iyi biliyorum. Asla da dsg’li araçları kötülemem. Arkadas arac hakkında bilgi istemiş. Ben de verdim. Nitekim kendisi de bu konu hakkında bilgili Çıkmış :)

    Vw, senin gibiler kadar körü körüne dsg ve Doğusu savunmuyor. Sende ki dert nedir ben onu çözemedim ?

    Son olarak kavramam değişirken, servis garanti departmanı ile daha öncesinden de servise git-gel muhabbetimiz olmuştur. Bana 2 aracın iyi niyet garantisinin kabul edilmediğini ve müşteriler ile kendilerinin bizzat görüştüğü icin çok uğraştığını ve arada kaldıklarını bile dile getirdiğini biliyorum. Yine dediğim gibi : Siz neyin derdindesiniz ?

    1 resim ile tum gercegi ört bas mı edeceksiniz ! Al bir tane de benden. İstersen bir 10-15 tane daha atayım 1-2 dakikalık araştırma
    İle.. Yeter mi ? Senin gibilere yetmez :)
    Demek ki neymiş ? Oyle herkese kapi sonuna kadar açılmıyormuş. İşkembeyi de avukatlığı da bir kenara at. İnsanları yanlış yönlendirme.

    Konu sahibinden özür dilerim bu tartışma icin. Konunun daha fazla kirletmemesi icin bu konu dahilinde mesaj yazmayacağım.

    Seat Leon 1.4 tsi FR 125 bg hakkinda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 6 Aralık 2017; 23:27:28 >




  • Ben iki ay once i20den gectim leona sifir aldim 125lik yol tutustan konfora kadar bir suru parametrede leon ustundur , sehiricinde i20 pratik ama ben uzun yol yaptigim icin C segmenti rahat ettirdi baya, tabi hizlanmasida cok farkli
  • 2016 model 150 hp act dsg sahibiyim araçtan konfor beklentiniz olmasın çok sert tabi 18 inch jantlarında etkisi var bunda ancak yeni nesil 125 ve 150 lik motorlarda yağ yakma sıkıntısı yok diye biliyorum i20 den sonra sizi çok daha iyi hissetiricektir araç bundan eminim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacklotus01 -- 6 Aralık 2017; 18:28:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140


    quote:

    Orijinalden alıntı: 17Scorpion

    2014 model 1.2 tsi dsg kullandim.

    Konu dahilinde dsg’nin başlı başına kronik sorunlu olduğu aşikar. Kavraması ve mekatroniği değişir. Kavrama problemi sizi yolda bırakmaz ama mekatronik sorunu sizi yolda bırakır. Çekici üstünde ile servisin yolunu tutarsınız :)



    Bu parçaların maliyeti yüksektir. Garantisi bitmiş araçtan sôz edersek eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılmışsa DOGUS’un uydurmuş oldugu “iyi niyet garantisi” devreye girer ve işçilik bedeli ödersiniz :) Eğer garantisi bitmiş ve periyodik bakımları özel serviste yapiliyor ise geçmiş olsun :)



    Yetkili servislerin beceriksizliği ve iş güzarlığı da cabası...



    Trim sesi olur. Ama müzik dinlemesini seven biriyseniz, müzik dinleyerek bu sorunu atlatabilirsiniz :)



    Malzeme kalitesi ne çok iyi ne de çok kötü. Ama üzmez :) Özellikle i20 den sonra tatmin eder.



    Konfor olarak biraz sert bir araba.



    Fr araç performans olarak üzmez. Ancak ya benim bir bilgi eksiğim var ya da sizin : 125 lik fr yoktu. 145 ile basladi sonra 150gb’lik geldi diye biliyorum.



    Donanim olarak bence gayet dolu bir araç.











    Al işkembeden sallayan biri daha

    DSG denilince hemen işkembeciler çörekleniyor.

    Buyur 10 15 gün önce kavraması değişen garantisi olmayan GOLF bak bakalım kaç para ödetmişler.

    Seat Leon 1.4 tsi FR 125 bg hakkinda

    Tabi bu evrak emsal teşkil edip tüm dsg sorunlu araçları ücretsiz tamir ediyor Doğuş di mi ? .O da güzel.1 örnekle olmuyo o işler




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.