Şimdi Ara

Seat Leon’mu Skoda Scala’mı? Hangisini alırdınız? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
8.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki

Seat Leon’mu Skoda Scala’mı? Hangisini alırdınız?


(En Son Oy Tarihi: 5.11.2024)
Giriş
Mesaj
  • RedPyro kullanıcısına yanıt

    F/p deyince ben bir numaraya egea, 2 numaraya corollayı koyarım.

    Fiyatlara bakmak lazım, 230bin altındaysa civic, focus, megane yine leondan scaladan iyidir. Golften de iyidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scala ile Rapid arasında yapısal bir farklılık yok. Leon pek tabii daha iyi bir araç..

  • commandx C kullanıcısına yanıt
    2 yıl Leon kullandım 2 yıldır da Golf um var . Bi süre Clio , bi süre sedan Megane kullandım .
    Kalite olarak kıyaslama yapsan seçeneklere bir tek Focus girer.O da Leonla kıyaslanır . Corolla’yı da egea ile kıyaslamam komik olur .

    Bence hayatınızda hiç leona binmemişsiniz . Golf’ü söylemiyorum zaten .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Daha sportif bir araç istersen leon.
    Daha kullanışlı geniş bir araç istersen scala.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7F946B81C

    Hocam bence dandik dediğimiz bu iki model astra megane egea 308 focus gibi araçlardan 1 tık üstte bence

    Alıntıları Göster

    Megane'dan nasıl daha iyi yahu?


    Guncel Seat sahibi, eski Megane sahibi, eski A3 Sedan sahibi olarak diyorum ki,


    Ne Leon, ne Scala o araçlardan iyi olamaz.


    Hele scala hic olamaz bir kere ayni sinifta değiller.


    Scala 301 ayarinda bir araç kalitesi düşuk


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • RedPyro kullanıcısına yanıt

    Yakın arkadaşlarımda var. Pandemi öncesi halı saha maçlarına giderdik. Biri 1.2tsi 2016, diğeri 18 1.6 dizel. Makyajlısı fena değil. Biraz kütüklüğü dışında idare eder. Hatta yalıtımı gayet iyi. Corolla civicten iyi. Ama direksiyon, sürüş kalitesi vs düşük. Sürüş olarak civic, focus, civic çok üstün. Süspansiyon konforu olarak da civic, corolla hepsinden iyi.


    Hepsinin artısı eksisi var. Scala ve leon bana göre birebir egea nın rakibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Egea ile Leon un tek benzeyen yanı ikisinin de 4 tekerinin olması . Bu kadar da iddialıyım . Golf ile o kadar bile benzemiyordur Hatta .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hasanmerto kullanıcısına yanıt
    Hocam scala’yı hiç canlı görmedim sadece Skoda araçlar üzerinden kıyas yapıp ezbere konuşuyorum fakat bu megane’nın nesini beğendiniz acaba ?

    Sinyal verirken sinyal kolu elinizde kalacakmış gibi, sinyal sesi bile ben dandiğim diye bağırıyor . Malzeme kalitesi yok kalite yok ben de kullandım megane sedan acaba Başka arabaya mı bindim ben ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • RedPyro kullanıcısına yanıt

    Benzer yanlarını sayayım.

    Süspansiyon. İkisi de çok benzer. Hem sert hem de çalışma olarak kötü. Konforu olumsuz etkiliyor.

    Direksiyon. Çok benziyor. Yol tutsa bile hissiyat zayıf.

    İç mekan. İkisi de sıkı. Bu sıkılık sayesinde o dandik süspansiyonu hissettirmiyor. Trim sesine gebe. Leon daha iyi hissettiriyor ama egea da daha az trim sesi var.

    Yalıtım: ikisi de beklenenden iyi.

    Şanzıman desen dsg, dct.

    Motor desen tdi, multijet en gürültülü dizellerden.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG mi aman kalsın , hiç biri.Apaçi Leon'un kitlesi bile binmemek için haklı bir sebep  . Peugeot 308 ,Focus 








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 21 Ekim 2020; 20:21:29 >




  • İkisinden birisi ise Skoda scala,
    Normalde ikisinde almam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RedPyro kullanıcısına yanıt

    Scala ve yeni polo aynı platform.

    TR ye gelemeyen Yeni Leon ile Yeni Golf başka bir platform kullanıyor.

  • ikisi arasında kalıp tercih hakkımı Scala'dan yana kullandım.


    benim Scala tercih sebeplerim;

    Leon'un yüzü eskidi. makyajda da çok bişey değişmediğini sayarsak 6-7 senedir aynı tasarım. 2021'de yenisi geliyor. Scala'ya göre dar. Scala hem diz hem bagaj olarak çok geniş, bana da bu lazım. yol tutuş ve yalıtım olarak "videolarda izlediğim kadarıyla" Scala daha iyi. (km77, vlog'lar vs.) Leon FR DSG gelmiyordu, Xcellence'ta da sunroof yoktu. Scala tamamen yeni bir araç olduğu için Skoda üstüne düşer, pazar payı kapmaya çalışır diye de düşündüm. yeni bir araç olduğu için MIB3 bilgi eğlence sistemi var. USB-C destekliyor, wireless android auto / car play imkanı var vs. özetle, Scala daha yeni daha teknolojik geldi bana.


    şimdi paketten pakete de değişir tabi. bendeki Scala'da hayalet ekran, cam tavan full led far vs var. düz premium yerine o zaman Leon tercih edilebilir belki. çok daha dolu olur.


    "Scala" latince basamak/merdiven anlamındaymış. ben de %50'lik dilime en yakın araç olduğu için bir anlamda basamak olur diye aldım. %80'e çıkarsa bu seviyede çok daha kaliteli araçlar var zaten ama hiç değilse durduk yere değeri yükselir ve 1-2 yıl sonra benim %80'lik dilimden araç almam daha kolay olur diye düşündüm.


    1.0 TSI DSG, 3502 kilometrede şu an.


    vergi dilimleri böyle saçma düzenlenmeseydi Scala almayabilirdim, param yeteceği için daha iyi bi araç alırdım. paramın yettiği en mantıklı seçenek bu geldi.





  • Hiçbiri seçeneği yok?

  • Celonfix kullanıcısına yanıt

    Bu testle doğrudan kıyaslamak doğru değil. Scala da ilginç şekilde 79km/h ile başarılı tamamlamış. Muhtemelen daha sıkı esp ayarları var.


    Scala'ya bakıyorum, 79'la dönmüş ama aracın alt yapısı zorlanıyor. Araç seke seke dönüyor. Arkaya iki yolcu, biraz bagaj atsan kıçı başı dağıtacak gibi gidiyor.


    Bu testi daha düşük hızda tamamlamasına rağmen leon daha güvenli olacaktır yol tutuş konusunda. Yola tutunamıyor ama esp, direksiyon vs daha kolay toparlanabilir. Tabii hiç biri bir civic, focus etmez. 308'de iyi dönüyor ama o da scala gibi seke seke dönüyor. Bence bu araçlar hafif oldukları için iyi dönüyor. 308, scala 1100 - 1200kg civarı. Bozuk yolda, yüklüyken vs tepkileri çok farklı olabilir.

  • Moose teste bakarak yol tutuş değerlendirmesi yapmak yanlış, plastik z rot kullandı diye çöp olmaz, onca mühendis bunları düşünemiyor sanki. Leon çok eskidi ve kullanıcı kitlesi malum scala daha geniş ve yeni bir model yeni kasa leon varken eskisine ben para vermezdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Dünkü çocuk Scala mı? 99 yılından bu yana 2 milyonun üzerinde satmış, 2007-2008-2009 WTCC (Dünya Turing Otomobil Şampiyonası) şampiyonu Leon mu?



    Seat Leon’mu Skoda Scala’mı? Hangisini alırdınız?

    Merhaba merak ettim , ben emin olmak için soruyorum ,turing yarışına katılan arabalardan mı Türkiyede satılıyor ? Saygılar.





  • Scala hoş bir araba, el freni dışında beğeniyorum.

    Ama eğri oturup doğru konuşalım.

    Bayilerde tedarik sıkıntısı olmasa, başka modeller de erişilebilir olsa, bu kadar yüzüne bakan olmaz.

    Rapid neyse, bu da o, yenisi işte

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkozcan

    Merhaba merak ettim , ben emin olmak için soruyorum ,turing yarışına katılan arabalardan mı Türkiyede satılıyor ? Saygılar.



    Alıntıları Göster

    Touring yarışına katılan otomobiller, satışta olan modellerin modlanmış halleri. Otomobilin potansiyelini görmek için güzel bir referans.

  • Öncelikle rapid tamamen sonlandırıldı diyen arkadaşlara ithafen: https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Rapid_(2012)

    Yani Rusya Hindistan gibi ülkelerde yeni bir makyaşla hala satışta çünkü seviliyor. Ama diğer Avrupa ülkelerinde vs sanırım sedanın Octavianın satışlarını kestiği için; spaceback in ise segment arası kalarak C hatchlerle rahat yarışamadığı için önü kesildi diye hatırlıyorum. Bu arkadaşlar Jettayı da durdular sanıyordur muhtemelen :).


    Neyse ikinci olarak da ne kadar ekmek o kadar köfte. Bizdeki fiyatların bu ara ülkedeki gidşat ve vergi değişimi sonucu çok değişken olduğunu varsayarsak, ben İngiltere fiyatlarına baktığımda pahalıdan ucuza base fiyatlar: Focus>Megane>Civic>Leon>Scala. Tabii ki bu fiyat farkının bir nedeni olmalı. Bu demek değildir ki Civic Megandan kötü. Bu fiyatlar belirlenirken birçok faktör var. Alıcılar da ona göre hareket ediyor. Bunlar da: yedek parça fiyatı, servis ücreti, yakıtı, konforu, parça kalitesi vs vs. Bir model bunların birkaçında öne geçerken diğeri de diğerlerinde öne geçiyor. Herkes de kendince değerlendirip alıyor.


    Son olarak da eski Leon ve şu anki Rapid sedan kullanıcısı olarak(bir tık genişlik ve bir kaç teknolojik özellik hariç rapid ve scala neredeyse aynı araba ki benim araçta da apple car play vs var. Tabii ki daha şık bir araba scala rapide göre) Leonu bagaj hacmi hariç çok özlüyorum. Daha önce Egea kiralamış biri olarak Leonu bırak Rapidle bile karşılaştıranı Allaha havale ediyorum :). Tabii ki rapidin süspansiyonları leona göre daha yumuşak ama leon zaten sportif karakterli bir araç yani durum normal. Skoda hep daha kullanışlı olmasıyla ünlüdür zaten ki mottoları da bu yönde. Şu sayılan araçlardan herhangi biri sınıfı bir skoda ile pratiklik konusunda yarışamaz genelde. Ama sadece patiklik tabii, yanlış anlaşılmasın. Scala kullanışlılık konusunda diğerlerini geçecektir(bakın konfor, kalite falan demiyorum). Ama kalite ve konfor konusunda sonda kalacaktır bana göre(tabii megane ile yarışabilir parça kalitesi konusunda :) ).


    Ben olsam bagaj sıkıntı değilse Leon alırdım. Son olarak da yukarıda yazdığım kanıta dayalı olmayan tüm fikirler şahsıma aittir ve yoruma açıktır..





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.