Şimdi Ara

segman kaynaması yardımm..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arabamda yağ yakma sorunu var bir sürü ustaya gittim en son yeni bir nissancı buldum arac segmanları yapışmış segman atmamız lazım dedi bu kaynayan segmanları açmak için bir kimyasal katkı yokmu lütfen bilgisi olan varsa paylaşabilirmi..



  • quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34

    arabamda yağ yakma sorunu var bir sürü ustaya gittim en son yeni bir nissancı buldum arac segmanları yapışmış segman atmamız lazım dedi bu kaynayan segmanları açmak için bir kimyasal katkı yokmu lütfen bilgisi olan varsa paylaşabilirmi..

    Bilezik tarzı bişey dostum zaten kaynadıysa değişmesi gerekir bence
  • usta sallamış gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34

    arabamda yağ yakma sorunu var bir sürü ustaya gittim en son yeni bir nissancı buldum arac segmanları yapışmış segman atmamız lazım dedi bu kaynayan segmanları açmak için bir kimyasal katkı yokmu lütfen bilgisi olan varsa paylaşabilirmi..

    Bilezik tarzı bişey dostum zaten kaynadıysa değişmesi gerekir bence

    segmanın ne olduğunu nasıl çalıştığını biliyorum nıssanın bu motorlarında segman kanalları darmış segmanlarda ince olduğundan zamanla segmanarası kurumlardan segman yapışıyormuş ama hep muş gerçeklik payı nedir bilmiyorum..bende bu yeni nesil bir sürü temizleme maddlerinden biri ile bişeyler yapıp 10,60 yağ + motor silk deneyeyim diyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    usta sallamış gibi

    valla bilmiyorum okadar usta gezdimki ne yapacam tam olarak net bir cevabım yok diğer mesajlarımada bakarsan belki konu hakkında başka bir yorum yapabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34
    segmanın ne olduğunu nasıl çalıştığını biliyorum nıssanın bu motorlarında segman kanalları darmış segmanlarda ince olduğundan zamanla segmanarası kurumlardan segman yapışıyormuş ama hep muş gerçeklik payı nedir bilmiyorum..bende bu yeni nesil bir sürü temizleme maddlerinden biri ile bişeyler yapıp 10,60 yağ + motor silk deneyeyim diyorum..

    Aman diyeyim! Sakın o motora motor silk falan koyma dostum, motoru açıp gözüyle görmeden "segman yapışmış" gibi bir tanı koyan ustanın söylediğine de güvenme. Bence yapılması gereken şu; Epeyce işçilik ücreti vereceksin ama o aracın motoru açılacak, sorunun ne olduğu gözle görülecek, buna göre en uygun tamir işlemine ondan sonra karar verilecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34
    segmanın ne olduğunu nasıl çalıştığını biliyorum nıssanın bu motorlarında segman kanalları darmış segmanlarda ince olduğundan zamanla segmanarası kurumlardan segman yapışıyormuş ama hep muş gerçeklik payı nedir bilmiyorum..bende bu yeni nesil bir sürü temizleme maddlerinden biri ile bişeyler yapıp 10,60 yağ + motor silk deneyeyim diyorum..

    Aman diyeyim! Sakın o motora motor silk falan koyma dostum, motoru açıp gözüyle görmeden "segman yapışmış" gibi bir tanı koyan ustanın söylediğine de güvenme. Bence yapılması gereken şu; Epeyce işçilik ücreti vereceksin ama o aracın motoru açılacak, sorunun ne olduğu gözle görülecek, buna göre en uygun tamir işlemine ondan sonra karar verilecek.

    VALLA HOCAM BENDE ÖLE YAPTIM NİSSAN GÜNEY SERVİSE GÖTÜRDÜM MOTOR AÇILDI SEGMANLAR YAPIŞMIŞ.BİRDE 4,PİSTONDA %8-10 ARASI AŞINMA ÇIKTI HONLAMA YAPILIP BİR BÜYÜK PİSTONA GECECEZ AMA MERAK ETTİĞİM AŞINMA MİKTARI MAX NE KADAR OLMALI??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34
    VALLA HOCAM BENDE ÖLE YAPTIM NİSSAN GÜNEY SERVİSE GÖTÜRDÜM MOTOR AÇILDI SEGMANLAR YAPIŞMIŞ.BİRDE 4,PİSTONDA %8-10 ARASI AŞINMA ÇIKTI HONLAMA YAPILIP BİR BÜYÜK PİSTONA GECECEZ AMA MERAK ETTİĞİM AŞINMA MİKTARI MAX NE KADAR OLMALI??

    Hocam bunlar çok abartılı rakamlar yaw, hiç bu kadar aşınma duymamıştım. Benim bildiğim kadarıyla sağlıklı bir motorda piston ve silindir arasında 0.12 ila 0.2 mm arası boşluk olur. Senin yazdığın rakamlar doğru ise, piston ile silindir arasındaki boşluk 5 mm'yi geçmiş demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34
    VALLA HOCAM BENDE ÖLE YAPTIM NİSSAN GÜNEY SERVİSE GÖTÜRDÜM MOTOR AÇILDI SEGMANLAR YAPIŞMIŞ.BİRDE 4,PİSTONDA %8-10 ARASI AŞINMA ÇIKTI HONLAMA YAPILIP BİR BÜYÜK PİSTONA GECECEZ AMA MERAK ETTİĞİM AŞINMA MİKTARI MAX NE KADAR OLMALI??

    Hocam bunlar çok abartılı rakamlar yaw, hiç bu kadar aşınma duymamıştım. Benim bildiğim kadarıyla sağlıklı bir motorda piston ve silindir arasında 0.12 ila 0.2 mm arası boşluk olur. Senin yazdığın rakamlar doğru ise, piston ile silindir arasındaki boşluk 5 mm'yi geçmiş demektir.

    yazdığım :0,08--0,10 bu normalmidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34

    quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34
    VALLA HOCAM BENDE ÖLE YAPTIM NİSSAN GÜNEY SERVİSE GÖTÜRDÜM MOTOR AÇILDI SEGMANLAR YAPIŞMIŞ.BİRDE 4,PİSTONDA %8-10 ARASI AŞINMA ÇIKTI HONLAMA YAPILIP BİR BÜYÜK PİSTONA GECECEZ AMA MERAK ETTİĞİM AŞINMA MİKTARI MAX NE KADAR OLMALI??

    Hocam bunlar çok abartılı rakamlar yaw, hiç bu kadar aşınma duymamıştım. Benim bildiğim kadarıyla sağlıklı bir motorda piston ve silindir arasında 0.12 ila 0.2 mm arası boşluk olur. Senin yazdığın rakamlar doğru ise, piston ile silindir arasındaki boşluk 5 mm'yi geçmiş demektir.

    yazdığım :0,08--0,10 bu normalmidir.


    Eğer aşınma uniform ise, yani tek veya birkaç noktada değil, tüm yüzeye yayılan düzgün bir aşınma ise bence bu rakamlarda büyük problem yok. Bu durumda önemli olan aşınmanın ne şekilde oluştuğu, eğer segmanların pistona yapışmasından/kaynamasından dolayı silindir çeperinde çizgi halinde aşınmalar meydana geldiyse kötü.

    Senin durumunda aşınma uniform ise piston ve silindirler güzelce, aşındırmadan temizlenmeli, segmanlar yenileri ile değiştirilip motor toplanmalı ve kompresyon kaybı olup olmadığına bakılmalı. Rektifiye yoluna gidilmeden önce yapılması gereken bu.

    Bu arada motor nasıl bu hale geldi? Aman hocam, sürekli olarak tam sentetik motor yağı kullan, motor yağını her 10k km'de bir değiştir, her motor yağı değişiminde yağ filtresini de değiştirmeyi ihmal etme. Bir de motor yağına hiçbir katkı, özellikle de bor içerikli olanlardan koyma. Şu segmanların yapışması olayı, hele de bir Japon motorunda kolay kolay olacak şey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34

    quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: senturks34
    VALLA HOCAM BENDE ÖLE YAPTIM NİSSAN GÜNEY SERVİSE GÖTÜRDÜM MOTOR AÇILDI SEGMANLAR YAPIŞMIŞ.BİRDE 4,PİSTONDA %8-10 ARASI AŞINMA ÇIKTI HONLAMA YAPILIP BİR BÜYÜK PİSTONA GECECEZ AMA MERAK ETTİĞİM AŞINMA MİKTARI MAX NE KADAR OLMALI??

    Hocam bunlar çok abartılı rakamlar yaw, hiç bu kadar aşınma duymamıştım. Benim bildiğim kadarıyla sağlıklı bir motorda piston ve silindir arasında 0.12 ila 0.2 mm arası boşluk olur. Senin yazdığın rakamlar doğru ise, piston ile silindir arasındaki boşluk 5 mm'yi geçmiş demektir.

    yazdığım :0,08--0,10 bu normalmidir.


    Eğer aşınma uniform ise, yani tek veya birkaç noktada değil, tüm yüzeye yayılan düzgün bir aşınma ise bence bu rakamlarda büyük problem yok. Bu durumda önemli olan aşınmanın ne şekilde oluştuğu, eğer segmanların pistona yapışmasından/kaynamasından dolayı silindir çeperinde çizgi halinde aşınmalar meydana geldiyse kötü.

    Senin durumunda aşınma uniform ise piston ve silindirler güzelce, aşındırmadan temizlenmeli, segmanlar yenileri ile değiştirilip motor toplanmalı ve kompresyon kaybı olup olmadığına bakılmalı. Rektifiye yoluna gidilmeden önce yapılması gereken bu.

    Bu arada motor nasıl bu hale geldi? Aman hocam, sürekli olarak tam sentetik motor yağı kullan, motor yağını her 10k km'de bir değiştir, her motor yağı değişiminde yağ filtresini de değiştirmeyi ihmal etme. Bir de motor yağına hiçbir katkı, özellikle de bor içerikli olanlardan koyma. Şu segmanların yapışması olayı, hele de bir Japon motorunda kolay kolay olacak şey değil.

    motor ben aldığımdan beri böle ,kalın yağ katkı matkı bize itelediler.bende yağ değişiminde anladım durumu sat dediler gelen adama söylemem lazım söyleyincede kimse yanaşmıyor.ne yapalım hayırlısı dedik borç harç yaptırıcaz şu an araba sanayide honlama yapılıp bir büyük pistona gacecez ustanın verdiği çözüm bu inşallah güzel olur uzun zaman bineriz.




  • Neyse artık olan olmuş, geçmiş olsun, umarım sağlıklı bir revizyon olur ve güzel günlerde binersin.
  • bu dediğin işlemler için maliyet ne oldu?? parça fiyatları ve işcilik ne tuttu??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    Neyse artık olan olmuş, geçmiş olsun, umarım sağlıklı bir revizyon olur ve güzel günlerde binersin.

    inşallah..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: illeqal89

    bu dediğin işlemler için maliyet ne oldu?? parça fiyatları ve işcilik ne tuttu??

    bugün arabanın yanına gittim yan sanayi baskı balata takmışlar onuda değiştirin dedik. ön rotiller arka fren balataları toplam 2600 sanırım bedeva gibi oldu...araştırmalarım bu yönde..
  • bana bayagı maliyetli geldi. tabi markadan dolayı olabilir.. Allah daha beterinden korusun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: illeqal89

    bana bayagı maliyetli geldi. tabi markadan dolayı olabilir.. Allah daha beterinden korusun.

    bence iyi oldu yada inş olacak.örn:sadece baskı balata seti 350 tl
  • Arkadaslar merhaba;

    Benim aracımda da segman kaynaması problemi var? bu durum yag dan kaynaklı mıdır, benzinden midir?

    http://forum.donanimhaber.com/m_84129998/tm.htm

    burada resişmler de var, goruslerinizi yazarsanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybaykaltr -- 4 Aralık 2013; 10:29:38 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.