Şimdi Ara

Segment Olgusuna Yeni Bir Yaklaşım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
2.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazı otomobillerin segmentleri kafa karıştırır genellikle, örneğin Fiat Linea, Volvo S40, Dacia Logan, BMW 3 serisi vs.
    Öte yandan üreticileri bu modelleri sorduğunuzda belli bir segmente oturturlar. Peki bu ne kadar doğrudur? Bir otomobilin gerçekte hangi segmentte olduğunu anlayabilir miyiz?

    Bir modelin segmentine ilişkin en önemli kriter bildiğiniz üzere iç hacmi. M3 cinsinden verili bir iç hacim segment olgusunun belirleyici karakterlerinden...

    Firmalar iç hacmi genellikle vermezler. Bu gibi durumlarda bakabileceğimiz en güvenilir kriter aks mesafesi ki bize bir ölçüde fikir veriyor ama tek başına yeterli değil. Peugeot 207, Honda City gibi C segment aks mesafesine yaklaşan B segment otomobiller var. Öte yandan çoğumuzun B segment bildiği Dacia Logan 2,63 M'lik aks mesafesiyle C segment değerleri içinde yer alıyor.

    Üşenmeyip, ölçülerine internetteki kendi sitelerinden ulaşabildiğim 50 aracın aks mesafesi, uzunluk, en, yükseklik ve ağırlık değerlerini bir cetvele döktüm. Bundaki amacım bu ölçüler ile segmentler arasında bir korelasyon kurmaktı ve sanırım bunu başardım. 50 aracın ölçülerini ve segmentlerini alt alta yazdıktan sonra aks mesafesi x en, aks mesafesi x boy x en, aks mesafesi x en x yükseklik, aks mesafesi x boy x en x ağırlık gibi 7 farklı orana baktım ve içlerinde "ABEK" ( Aks Mesafesi x Boy x En x Kilo) adını verdiğim oranın gerçeğe en yakın değerleri verdiğini gördüm ve sizinle paylaşmaya karar verdim.

    ABEK Oranına göre kabaca;
    - 1,5 - 2,0 arası A segmentini,
    - 2,0 - 3,30 arası B segmentini,
    - 3,25 - 4,5 arası C segmentini,
    - 4,51 - 5,75 arası D segmentini,
    - 5,70 - 6,75 arası E segmentini
    - 6,70 ve yukarısı F segmentini karşılıyor.

    Bu oran Şöyle hesaplanıyor:
    Aks Mesafesi (m) x Uzunluk (m) x en (m) x ağırlık (kg) / 10.000 = ABEK Oranı.

    Aşağıda verili 2 tablodan ilki alfabetik sıraya göre dizilmiş, ikincisi ise ABEK Oranına göre dizilmiş. ABEK Oranını bozan sadece 2 araç var: Toyota Verso (ben C segmentinde varsaydım, yanılıyor olabilirim) ve Citroen C5. Evet, Citroen C5 gerçekten segmentine göre çok kalıplı, çok iri bir araç ve ABEK Oranına göre segment sırasını gerçekten bozan tek araç.

    Bu iki istisna dışında ABEK Oranı mükemmel çalışıyor. Orana ağırlığı dahil etmek gerekiyordu çünkü bir yerde donanımı ve sınıf farkını temsil ediyor.

    Siz de ilerde bir arabanın segmenti konusunda yanılırsanız ABEK Oranına hesaplayıp hangi segmente karşılık geldiğini yukarıdaki aralıklara bakarak bulabilirsiniz.

    Not: Listede olmayan araçlar genellikle internet sitelerinde boyut ve ağırlık değerlerinin verili olmayışındandır.

    Listenin yer aldığı Excel dosyasının linki:
    http://h_otfile.com/dl/63831794/872387f/Aks_Mesafesi.xls.html
    (tarayıcınıza kopyalarken aradaki "_" işaretini kaldırmayı unutmayın)








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 22 Ağustos 2010; 19:03:01 >







  • doblo yu hesapladım B segmenti cıktı :D

    şaşırdım doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    doblo yu hesapladım B segmenti cıktı :D

    şaşırdım doğrusu
    Fakat Doblo'nun segmenti zaten belli. ABCDEF segmentleri otomobiller içindir, hafif ticariler için değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    doblo yu hesapladım B segmenti cıktı :D

    şaşırdım doğrusu
    3 yıldır B sınıfı araca biniyormuşum. Ben C sınıfı diye almıştım.
    üstelik 2.26 ile. 3.30 un yakınından bile geçmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 22 Ağustos 2010; 19:04:42 >
  • Yanlış hesaplamış olabilirsin, tablodaki araçlardan biri mi?
    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    3 yıldır B sınıfı araca biniyormuşum. Ben C sınıfı diye almıştım.
    üstelik 2.26 ile. 3.30 un yakınından bile geçmedi


  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Yanlış hesaplamış olabilirsin, tablodaki araçlardan biri mi?
    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    3 yıldır B sınıfı araca biniyormuşum. Ben C sınıfı diye almıştım.
    üstelik 2.26 ile. 3.30 un yakınından bile geçmedi




    Alıntıları Göster
    ABEK Oranına göre sıralanmış tabloyu yeniden veriyorum. Tabloyu inceleyiniz, aracınız tablodakilerden biri olabilir. ABEK HEsabını da yeniden vereyim:

    Aks mesafesi (2,50 m) x Boy (4,40 m) x En (1,80 m) x Kilo (1300 kg) /10.000 = 2,50 x 4,40 x 1,80 x 1300 / 10000 = 3,81 (Orana göre C segmenti)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Yanlış hesaplamış olabilirsin, tablodaki araçlardan biri mi?
    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    3 yıldır B sınıfı araca biniyormuşum. Ben C sınıfı diye almıştım.
    üstelik 2.26 ile. 3.30 un yakınından bile geçmedi




    Alıntıları Göster
    Hayırlı bir çalışma olmuş.
    Ellerinize sağlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    ABEK Oranına göre sıralanmış tabloyu yeniden veriyorum. Tabloyu inceleyiniz, aracınız tablodakilerden biri olabilir. ABEK HEsabını da yeniden vereyim:

    Aks mesafesi (2,50 m) x Boy (4,40 m) x En (1,80 m) x Kilo (1300 kg) /10.000 = 2,50 x 4,40 x 1,80 x 1300 / 10000 = 3,81 (Orana göre C segmenti)



    Alıntıları Göster
    Aks mesafesi (2,608 m) x Boy (4,202 m) x En (1,73 m) x Kilo (1193 kg) /10.000 = 2,608 x 4,202 x 1,73 x 1193 / 10000 = 2,261 (Orana göre B segmenti)

    arac peugeot 307




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Fakat Doblo'nun segmenti zaten belli. ABCDEF segmentleri otomobiller içindir, hafif ticariler için değil...

    doblo tarzı araçların K sınıfı oldugunu biliyorum fakat böylesi geniş bi araçın B sınıfı çıkması garibime geldi

    oran 2.5 küsür bişe çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4JustIce -- 22 Ağustos 2010; 19:31:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Fakat Doblo'nun segmenti zaten belli. ABCDEF segmentleri otomobiller içindir, hafif ticariler için değil...

    doblo tarzı araçların K sınıfı oldugunu biliyorum fakat böylesi geniş bi araçın B sınıfı çıkması garibime geldi

    oran 2.5 küsür bişe çıktı

    Alıntıları Göster
    sanırım yanlış oldu.
    arkadaş ABEK dedi ama değerler ABEYK oranına göre yapılmış.

    en küçük C sınıfının yukarıdaki verilen değerlere göre 3.25 olması lazım.
    ki 3.25 e en yakın toyota verso 3.26 değere sahip.

    308 ve c4 de 2,66-2,52 lik değerlerde gözüküyor ABEK oranına göre. yani onlarda B sınıfı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Yanlış hesaplamış olabilirsin, tablodaki araçlardan biri mi?
    quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    3 yıldır B sınıfı araca biniyormuşum. Ben C sınıfı diye almıştım.
    üstelik 2.26 ile. 3.30 un yakınından bile geçmedi




    Alıntıları Göster
    Teşekkürler hocam. Elinize, emeğinize sağlık. S40'ı C sınıfı zannederdim hep
    Yararlı bir tablo olmuş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    sanırım yanlış oldu.
    arkadaş ABEK dedi ama değerler ABEYK oranına göre yapılmış.

    en küçük C sınıfının yukarıdaki verilen değerlere göre 3.25 olması lazım.
    ki 3.25 e en yakın toyota verso 3.26 değere sahip.

    308 ve c4 de 2,66-2,52 lik değerlerde gözüküyor ABEK oranına göre. yani onlarda B sınıfı


    Alıntıları Göster
    Suzuki Swift:

    Aks Boy En Kilo
    2.38 * 3.76 * 1.69 * 990 / 10000 = 1.497

    Fazla düşük çıkmadı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quad_65 -- 22 Ağustos 2010; 19:45:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quad_65

    Suzuki Swift:

    Aks Boy En Kilo
    2.38 * 3.76 * 1.69 * 990 / 10000 = 1.497

    Fazla düşük çıkmadı mı?

    hocam sizin arabanın segementi yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Fakat Doblo'nun segmenti zaten belli. ABCDEF segmentleri otomobiller içindir, hafif ticariler için değil...

    doblo tarzı araçların K sınıfı oldugunu biliyorum fakat böylesi geniş bi araçın B sınıfı çıkması garibime geldi

    oran 2.5 küsür bişe çıktı

    Alıntıları Göster
    SuperB'i 1500 kilo var saydım ve ortalaması 3.65 çıktı. Bir de siz hesaplayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    SuperB'i 1500 kilo var saydım ve ortalaması 3.65 çıktı. Bir de siz hesaplayın.

    arabaya d segmentine büyük geliyo bu araba e segmenti diyolardı bide araba c cıktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    SuperB'i 1500 kilo var saydım ve ortalaması 3.65 çıktı. Bir de siz hesaplayın.

    arabaya d segmentine büyük geliyo bu araba e segmenti diyolardı bide araba c cıktı

    Alıntıları Göster
    Yahu ne olur biriniz hesaplayın SuperB'i ve bana yanlış hesapladığımı söyleyin. Vallahi korkuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarKnesS_44

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    SuperB'i 1500 kilo var saydım ve ortalaması 3.65 çıktı. Bir de siz hesaplayın.

    arabaya d segmentine büyük geliyo bu araba e segmenti diyolardı bide araba c cıktı

    Hahahaha baska konuda superb nin sinifini sorgulatan arkadas...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Yahu ne olur biriniz hesaplayın SuperB'i ve bana yanlış hesapladığımı söyleyin. Vallahi korkuyorum.


    Araba cikti cikali "E" Segmenti ve bu hic degismedi. Hatta Alman VOX Televizyonunda "Auto Mobil" Programinda Mercedes E-Sinifi T-MODEL ile Skoda SuperB Combi karsilastiriyorlardi . D Segmenti olsaydi Mercedes E-Sinifi ile Karsilastirma yapmazlardi. Bildigim kadari ilede E Segmenti.

    Saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinDE

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Yahu ne olur biriniz hesaplayın SuperB'i ve bana yanlış hesapladığımı söyleyin. Vallahi korkuyorum.


    Araba cikti cikali "E" Segmenti ve bu hic degismedi. Hatta Alman VOX Televizyonunda "Auto Mobil" Programinda Mercedes E-Sinifi T-MODEL ile Skoda SuperB Combi karsilastiriyorlardi . D Segmenti olsaydi Mercedes E-Sinifi ile Karsilastirma yapmazlardi. Bildigim kadari ilede E Segmenti.

    Saygilar

    Alıntıları Göster
    Yahu o listede ağırlığın ne işi var onu anlamadım?Ağırlık donanıma göre bile değişirken segment hesaplamasında kullanmak çok saçma..Ayrıca atıyorum i30 c sınıfı araçlar arasında daha ağır diye belki de d sınıfı çıkıcak.Bana mantıksız geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat

    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Yahu ne olur biriniz hesaplayın SuperB'i ve bana yanlış hesapladığımı söyleyin. Vallahi korkuyorum.


    Araba cikti cikali "E" Segmenti ve bu hic degismedi. Hatta Alman VOX Televizyonunda "Auto Mobil" Programinda Mercedes E-Sinifi T-MODEL ile Skoda SuperB Combi karsilastiriyorlardi . D Segmenti olsaydi Mercedes E-Sinifi ile Karsilastirma yapmazlardi. Bildigim kadari ilede E Segmenti.

    Saygilar


    Sizin mantığınıa ile hareket edersek VW Passat da E segmenti. çünkü güncel kasa Passat piyasaya sürüldüğünde Merc E Serisi ile kıyaslanmıştı.

    Superb, D segmentinde yer alan Passat şasisi üzerine üretilen, büyük bir D segmentidir.Zaten fiyatları ve motorları da E değil, D segmenti seviyesindedir. Hiçbir güncel E segmenti arabada 1.4 litre hacminde 125 beygir gücünde motor yok.

    Hadi motoru geçin, olaya fiyat açısından bakılırsa yine aynı sonuca ulaşılacaktır. Denk motor donanımdaki Superb ile Passat, Accord, Avensis, 159, Insignia gibi D segmenti araçlarla benzer olduğu görülür.

    Bu durumda Superb'e hala E segmenti diyebilmek için sağlam dayanakları olan varsa yazsın ki bizler de öğrenelim, istifade edelim.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.