Şimdi Ara

Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
245
Cevap
29
Favori
94.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri


    Merhaba arkadaşlar. Yıllardır üye olduğum forumumuz benim için hem bir bilgi bankası hem de her
    ne kadar yüzyüze tanışmasak da bir arkadaş ortamı gibi. Sahip olduğum bu hissiyat nedeniyle
    forumda eksik gördüğüm bir konuda elimden geldiği katkı sunmak istiyorum.


    Bisiklet almaya karar vermiş birçok insan, geniş kullanım alanı ve şehir hayatında kullanmaya
    elverişli olması nedeniyle şehir-tur bisikleti almaya karar vermektedir.
    Bu başlıkta 5-6 yıldır yakından tecrübe ettiğim tur bisikletleri hakkında küçük bir giriş rehberi
    paylaşacağım. Bundan sonra gelen soruları olabildiği kadar cevaplamaya çalışacağım. Tabi ki bu
    alanda her şeyi bildiğimi iddia etmem mümkün değil. Benim bilmediğim soruları daha fazla veya
    daha farklı tecrübe sahibi olacak arkadaşlar cevaplayacaktır.
    Yazımda eminim birçok yazım hatası olacaktır ve bir miktar yanlış bilgiler olabilir.(Zaten yaklaşık bir yıldır hayat yoğunluğu nedeniyle bisiklete uzak kaldım.) Bunların düzeltilmesi için lütfen uyarıda bulunun.


    Başlıkla ilgili olan arkadaşlardan ricam lütfen bu ilk giriş yazısını okumadan direk
    soru sormayınız. (Toplumca hazırcı ve hızlıca sonuca ulaşma odaklı olduğumuz için bunu yazmak zorundayım)
    Başlığı okur iseniz sorularınız hem daha nitelikli/incelikli sorulara dönüşecek
    hem de tecrübeli arkadaşlar hep aynı mahiyetteki genel sorulara muhatap kalmayacaktır.


    Şehir ve tur bisikletinin aynı kategoride olduğu kabul edilir genellikle. Sadece bazı özelleştirilmiş
    şehir bisikleti modelleri tur yapmaya uygun değil iken bazı tur bisikletleri çoook uzun turlar için özelleştirilmiş.
    Şehir bisikletleri bazen cross, fitness, fixie, trekking, cruiser diye kedi içinde sınıflandırılmaktadır.

    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri


    Dağ bisikletleri genellikle kalın tekerlekli, güçlü amortisörlü ve kalın kadroya sahiptir.
    Yol bisikletleri ise yer ile olan sürtünmesi azalsın ve bisiklet daha iyi yol alsın
    diye olabildiği kadar ince, hafifletilerek bisikletçiyi yormasın ve rüzgâr direncini
    azaltmak için ince materyalden yapılmış kadroya sahiptir.
    Bisiklet türlerini kabaca bu iki sınıfa ayırabilirim. (Tabi bu ayrımı kesinlikle kabul
    etmeyip tandem, katlanabilir, cyclo-cross bisiklet türlerini de sınıflandırmaya katanlar olabilir)
    Bu iki bisiklet çeşidinin çekiş sistemi de tamamen farklı modellerle çıkıyor.
    (Bir tarafta –maalesef sadece Shimano tecrübem olduğu için bunu veriyorum- Tourney, Altus, Alivio, Deore, XTR diğer tarafta Sora, Tiagra, 105, Ultegra vs)
    Dış lastik kalınlığı ve yapısı önemli bir ayrım. Yol bisikletinde dış lastik olabildiği kadar ince ve yüzeyi pürüzsüzdür.
    Bu lastiklerin yere teması ve sürtünmesi oldukça azdır, bu şekilde enerjinin sürtünme kuvvetini giden kısmı oldukça azalır
    ve enerji mesafe almaya yönlendirilir. Dağ bisikletleri dış lastikleri oldukça kalın ve dış yüzeyi büyük dişlere/tırtıklara sahiptir. Bu yapısı zorlu dağ koşullarında zemin tutuşunu maksimum dereceye getirir. Yalnız lastiğin zemine temas ettiği alan nispeten çok büyük ve engebeli olduğu için pedala verdiğimiz enerjinin büyük bir kısmı(yol bisikletlerine göre) sürtünme
    kuvvetine gittiği için yol almamız daha azdır. Şimdi gördüğümüz gibi iki lastik türünün de avantajları ve dezavantajları var.
    Bunlar kendi kullanım alanlarında en iyi performansı sunar iken diğer alanda tamamen sınıfta kalır. Bu nedenle tamamen kullanım amacına göre bir bisiklet ve dış lastik seçimi çok çok önem kazanıyor. Eğer bisikleti turda ve şehirde kullanmak istiyorsanız ve bu alanlardaki asfalt durumu vasat ise yol bisikleti lastikleri de dağ bisikletleri lastikleri de işinizi görmeyecektir.
    Bu iki türün bir tür karışımı olan orta kalınlıkta ve orta derecede tırtıklı yapıya sahip olan schwalbe marathon plus,
    Continental Touring Plus gibi modeller kullanmanız gerekecek. Onun dışında çok ince ve dış yüzeyi pürüzsüz yol lastikleri lögar
    kapaklarına sıkışıp takla atmanıza sebep olacak, biraz bozuk asfaltta(patikaları vs. hiç saymıyorum zaten) tutunamayıp
    kayacaktır. Dağ bisikletleri yola iyi tutunacaktır ama o da bu işi abartacak ve ileriye gitmek istemeyecektir bu nedenle yol
    almanız azalacak ve çok yorucu olacaktır.



    Merak veya endişe etmeyin olabildiği kadar çok teknik bilgilere girip kafanızı
    karıştırmamaya çalışacağım. (Zaten teknik detayda muhtemelen sınıfta kalırım.)
    Ama en azından genel bir bilginiz olsun istiyorum. Şimdi tur/şehir bisikleti
    bu iki türün bir karışımıdır bence; vites sistemi, tekerlik inceliği, kadro yapusu itibariyle.
    Tur bisikletleri genellikle 28” janta sahiptir, dağ bisikleti vites modellerini
    kullanmaktadır ve tamamında arka bagaj delikleri bulunur. Uzun süreli tur bisikletlerinde
    ön bagaj delikleri de bulunur. Yakın zamana kadar memleketimizde satılan tur bisikletleri
    düz gidona sahip iken gittikçe artan şekilde yol bisikleti gidonuna sahip tur bisikletleri
    artmaktadır.(Bisiklet yarışlarında görmüşsünüz, eğilerek kullanılan, boğa boynuzuna benzer).
    Bisiklet yapımında en çok demir, alüminyum, karbon ve az miktarda titanyum elementi kullanılmaktadır.
    Bizim ihtiyacımız olan bisiklet türü genellikle alüminyum olmaktadır.

    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri


    Şimdi bir tur bisikleti alırken nelere dikkat etmeliyiz kabaca buna bakalım.

    KULLANIM YERİ VE SÜRESİ: Ne kadar şehir
    içinde kullanılacak, ne kadar tura çıkılacak, çıkılacak turun uzunluğu ne olacak?
    Fazla şehirlerarası(hatta ülkelerarası) tura çıkmayacak iseniz çok dayanıklı ve
    pahalı bisikletler almanıza gerek yok. Uzun turlara çıkacak iseniz (bu kişileri bu yazı kesinlikle kesmeyecektir)
    vücut duruşuna çok uygun tasarıma sahip ve nispeten daha dayanıklı bisikletlere bakmanız gerekecek.


    BÜTÇE: 500 liraya da 8-10 bin liraya da
    tur bisikleti var. Bütçemize göre optimum bir seçim yapmamız lazım. Bisiklet almaya
    ilk defa karar vermiş ve en son çocukluğunda bisiklet sürmüş arkadaşlarımız genellikl
    e çok ucuz bisikletlere bakmaktadır. Bunu kesinlikle ve kesinlikle önermiyorum. Ucuza
    alacağınız bir bisiklet ile bu işten tat almaktan çok eziyet görürsünüz.

    İlk defa bisiklet fiyatlarını araştıranlar nasıl olup da hem 150 liraya hem de 15 bin liraya
    bisiklet olabileceğini çok şaşırıyor. Ama şundan kesinlikle emin olun arada çok çok fark var.
    Dünya çapında ünlü olmuş bisiklet markaları milyonlarca dolarlık yatırım yapmakta.
    Bisikletlerini geliştirmek için sürekli bir sürü ar-ge çalışması ve test yapmaktadır.
    Özellikle hem gelir getiren bir alan hem de rekabet alanı olduğu için yol/yarış bisikletlerinde çalışmalar yapılmaktadır.

    Bisikletlerde verim konusunda en önemli kriter esnemezliktir. Esnemezlik pedalı bir kere çevirdiğinizde
    verdiğiniz enerjinin ne kadarlık kısmı bisikletin ilerlemesi için harcanıyor ne kadarı bisiklet parçalarında
    ve kadrosunda absorbe ediliyor onu ölçer. Örnek veriyorum küçükken Bisan- Bianchi çift amörtisörlü(!) bisikletler kullanıyorduk.
    Yaşımız ilerledi bir süre sonra tekrar o bisikletlere bindik. Pedalı çeviriyoruz çeviriyoruz sanki
    hiç ilerlemiyor gibiyiz. Yokuşa geldik bisikleti at kenara gitsin zaten. Çünkü pedala verdiğimiz enerjinin
    büyük bir kısmı amortisöre gidiyor. Zaten bu bisikletler demirden olduğu için en az 17-18 kilo vardır.
    Böyle bir bisiklet ile sürüşten hiçbir zevk alınamaz, tam tersi eziyete döner ve bisiklete küsersiniz.
    (Allah’ım ben çok mu yaşlandım, yok ben bu işi beceremeyeceğim gibi endişeler cabası.)


    Oysa alüminyumdan yapılmış iyi bir tasarıma ve iyi bir vites sistemine sahip bisiklete bindiğinizde
    bisiklet altınızdan uçuyor gibidir, pedala bastığınız anda ileriye atıldığını aleni bir şekilde hissedersiniz.
    İşte bu konforu yaşamak için bir miktar para ayırmak gerekecek. Bunun sınırlarını tartışacağız sizinle
    . Ama ben şahsen en azından 1500 lira ayırmak gerektiğini düşünüyorum.
    Bir diğer konu tasarım. Bir bisikletin tasarımı ne kadar farklı olabilir ki diyeceksiniz
    bu kadar hızlı karar vermeyin diyeceğim. Eminim hepiniz bir alanda uzmansınızdır.
    İşinize dışarıdan bakan bir kişi işinize kaba bir gözle bakıp detaylarını fark etmeyecektir.
    Oysa siz yaptığınız işe uzuun yıllar emek vermenize rağmen hala bu işin detayları olduğunu
    ve bu detayların bazen hayati öneme sahip olduğunu kavrayacaksınız iyice.

    Şimdi bisiklet konusunda tasarım sürüş konforunu nasıl etkileyebilir ona bakalım.
    Bisiklet kadrosuna dışarıdan bakınca iki üçgenin tabandan birleştirilmiş gibi görünür.
    Bu üçgenlerdeki açıların oranı çok çok önemlidir. Büyük markalar bu açıları defalarca kez deneyerek
    en konforlu sürüş yöntemine ulaşmak istiyor. Ve bu küçük değişmeler bazen çok etkili oluyor.
    Bisikleti sadece 10 dakika sürecek olsak bunun etkisini çok hissedemeyiz. Ama hafta sonu
    İstanbul veya Marmara boğazında veya herhangi bir yolda şöyle 4-5 saatlik bir sürüş yapacak
    isek bunun farkını hissedeceğiz. Kadrodaki bir derecelik değişme bile bisiklet üzerindeki
    duruşunuzu çok etkileyecek ve ellerinizde/kollarınızda/bacaklarınızda/belinizde korkunç acılar
    hissetmenize sebep olabilir.

    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri


    MARKA: mümkünse dünya çapında kendini kanıtlamış
    bisiklet markalarını tercih etmenizi öneriyorum. Bu bisikletler binlerce(belki milyonlarca)
    insan tarafından kullanılmış ve memnun kalınmıştır. Bir kısmının 10 yıl bir kısmının ömür boyu garantisi var.
    (Bu garanti sadece kadroyu kapsar, vites sistemi, lastiği vs. kapsamaz) Kadro çatlarsa vs.
    garanti altındadır. İsim vermek gerekirse Scott, Merida, Trek, Giant, Ghost, Specialized, Focus,
    Cube, Orbea, Cannondale, Corratec markaları olabilir. Koga, Santos, Kona, Genesis, Surly, Fahradmanufaktur gibi
    ultra üst düzey markalar hakkında henüz bir tecrübem yok. Bu markalara da kolay kolay gerek yok gibi.
    Gelelim en çok sorulacak sorulardan bir tanesine. “Ümit, Kron, Bianchi, Carraro, Sedona, Salcano gibi
    yerli markaları önerir misin?” Arkadaşlar ben uzun süreli bu marka bisikletleri kullanmamakla birlikte biraz mesafeliyim.
    Bu markaların kadrolarını üretmek için pek bir çaba harcamadığını hazır bir modeli takip ettiğini duydum,
    onun dışında uzun ve zorlu turlara dayanacak kadar sağlamlar mı bilmiyorum.(Mesela Kron'un ürettiği bisikletlerin tamamı Gürkan Genç'e verdikleri bisikletler kadar sağlam mı emin değilim.)
    “Buna rağmen fiyatları çok ucuz, alınabilir mi?”
    İyice araştırmanızı öneririm. Tam emin olamamakla birlikte son birkaç yıldır Carraro ve Sedona markasının kaliteyi biraz arttırdığı şeklinde yorumlar alıyorum. Bu markaların modellerini ve yabancı markaların modellerini kullanıp karşılaştırma yapacak, tavsiye verecek arkadaşlar olursa çok memnun oluruz.
    Yeni araştırmaya başlayanlar için içinden çıkılmaz bir diğer nokta modeller. Araştırmacı arkadaşımız markaya karar verince
    o markanın modellerine bakınca büyük bir şaşkınlık yaşıyor. Neredeyse birbirisinin aynısı birsürü model farklı isimlere ve bazen çok farklı fiyatlara sahiptir. Bunun içinden hangisini tercih etmek gerekiyor acaba diye düşünüyorum ve kafası karışıyor.
    (İlk bisikleti almak demek büyük bir kafa karışıklığı demek zaten). Ama kafanız çok karışmasın. Bu modellerin ortak olan ve farklı olan yerlerini çok kolay ayırt edebiliriz. Bu modeller genellikle tamamen aynı kadroyu kullanmakta ve yalnızca çekiş sisteminin modeli değişmekte. Örneğin bir modelde Shimano Altus vites sistemi kullanılmış diğerinde Shimano Acera seti. Ve bu bazen fiyatı çok değiştirebilir. Örneğin Merida Crossway serisi aynı kadro üzerinde değişik vites setlerini kullanmaktadır.


    Vites(Çekiş) Sistemi: Marka ve kadro malzemesinden sonra bisikletin fiyatını en çok belirleyen şey vites modelidir.
    En büyük vites sistemi üreticileri Shimano, Sram ve bir miktar Campagnolo. Tur ve dağ bisikletlerinde fiyat
    (ve muhtemelen kalite) sıralaması düşükten yükseğe doğru şu şekildedir:
    Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore,Deore LX, Deore SLX, Deore XT ve XTR. Sram’da ise: X3, X4,X5, X7, X9, XX.
    Viteslerde akışkanlık, hafiflik ve dayanıklılık çok önemlidir. Kaliteli modeller bu üç özelliği de bulundurmaya çalışıyorlar gerenllikle


    Şimdi tur/şehir bisikleti türlerine bakalım ve birkaç örnek verelim. Bu bisikletlerin bir kısmını bizzat kullanmış
    ve görmüş iken bir kısmının tur bisikleti olarak kullanıldığına internetten şahit olmaktayım.
    Bazı modeller hakkında bilgi sahibi olmasam bile tasarımları, parçaları itibariyle tur amaçlı kullanılacağını tahmin etmekteyim.
    Bu sebeple listeye aldım, bu modellerin özellikle bagaj delikleri var mı kontrol etmek lazım. İlgilendiğiniz modeli birlikte araştırabiliriz.
    (Henüz bilgi sahibi olmadığım bisikletler için yakın zamanda bisikletçileri gezeceğim ve bilgi toplamaya çalışacağım)

    Elle tutulur olması açısından bisiklet için birkaç tane link sunacağım. Ve kolay olması açısından linklerin hepsi bilindik sitelerden olacak. Kesinlikle bu sitelerin reklamını yapmıyorum ve size önermiyorum. (zaten bisikletçilerin büyük bir kısmını sevmiyorum).
    Kolaylık olması açısından mecburiyetten yaptığımı bilmenizi istiyorum. Böyle bir motivasyonunuz var ise
    zaten daha yoğun mecralardan araştırma yapacaksınızdır.


    1) Şehir içi Bisiklet
    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri

    Romantik fotoğraflarda sıkça gördüğümüz bu bisiklet türü tamamen şehir içinde kullanılmaya müsaittir. Cruiser adıyla geçmektedir bazen.
    Genellikle daha az rahat elbiselerle sürüşü kolaylaştıran yüksek gidona, arka bagaja, ön sepete, eğimli üst kadro borusuya, ve bisikletin yolunu aydınlatacak dinamo sistemine sahiptir. Kadınlar tarafından çok tercih edilir. Adalarda ve sadece sahillerde
    sürmeyecek iseniz bu bisiklet türlerini kesinlikle önermem. Bisiklet ağırdır ve esnemezlik oranı düşüktür.
    Bu nedenle uzun yolda sürücüyü mahveder. Bu bisikletler nispeten ucuzdur.(Gazelle, Scott vb. markaları saymaz isek) Yalnızca kısa mesafede kullanacak iseniz öneririm.

    Carraro Juliana:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Scott Sub Comfort:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti



    2) Klasik Tur Bisikleti
    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri

    Bu bisikletler düz gidona sahiptir ve amörtisörü yoktur. Genellikle 28” ve daha az oranda 26" janta sahiptir.

    Trek FX Serisi:

    Cannondale Quick Serisi:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Giant Escape Serisi:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Carraro 324:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti



    3) Hibrid Tur Bisikleti
    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri

    Bu tür klasik türe çok benzemekle birlikte ondan farklı olarak amortisöre sahiptir.
    Gezeceğiniz yerde biraz çukurlar var ise veya şehirlerarası bir tur yapacak iken asfaltı olmayan küçük patikalara girecekseniz kesinlikle hibrid bisiklet kullanmanızı öneririm. Uzun yıllar Scott Sportster bisikleti hibrit idi.
    Bodrum’da bozuk yollardan inerken ve Ardenler’de yolu kaybedip patika yollara girince müthiş bir konfor sağlamıştı.
    Bisikletin üzerindeki amortisör bozuk yollarda oluşan titreşimin büyük bir kısmını emerek kollarınızın rahat etmesini sağlar.
    Bu titreşimin tamamını dirsek ve kollarda hissetme uyuşma ve ağrılara sebep olacaktır.
    Bu bisiklet türlerinin amortisörleri genellikle kilitlidir. Düz yolda kilit kapatılıp bozuk yolda açılması yeterlir
    ve bu işlem tek tuşla yapılıyor.
    Bu bisiklet türünde genellikle 28" jant kullanılır ve lastik kalınlığı genellikle 2.8 cm'dir. 700x28 diye geçer.
    Daha bozuk yollar için 700x35c kullanılır iken daha düzgün yollarda 700x25c kullanılabilmektedir.
    (Bisiklet kalınlığının ve dış yüzeyinin hızımızı ve enerjimizi ne şekilde etkilediğini yukarıda kabaca anlatmıştım.)

    Merida Crossway Serisi:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Scott Sub-Sport Serisi:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Giant Roam Serisi:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti

    Giant Escape:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Cube Touring:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Whistle:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Ghost Trekking:
    urun.n11.com
    Ghost Trekking 1300 Şehir Bisiklet Vb 53cm 28" - n11.com
    https://urun.n11.com/sehir-bisikleti/ghost-trekking-1300-sehir-bisiklet-vb-53cm-28-P220122493


    Focus Creater Lake:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    Carraro 224 veya 227:
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti
    www.n11.com
    Şehir Bisikleti - Tur & Gezi Bisikleti - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/sehir-bisikleti


    4) Yol Bisikleti Gidonlu Tur Bisikleti
    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri

    Bu tur bisiklet türü memleketimizde henüz pek yaygın olmasa da yurtdışında daha yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
    Çekiş sisteminin tamamında yol bisikletleri modelleri kullanılır. Lastik kalınlığı ise 700x35 ile yol bisikletinden
    hatta genellikle klasik/hibrit tur bisikletinden kalındır. Bu tur bisikletlerine henüz sahip olamadım. Yalnızca İngiltere'den
    Malezya'ya giden birkaç öğrencinin sahip olduğu Cinelli marka bisikleti sürmüştüm. Buna rağmen kıvrımlı gidonu nedeniyle
    bu bisikletleri sürerken eğilmek gerekecek. Bu şekilde uzun süreli sürüşlerde bel ağrıları oluşup oluşmadığını merak ediyorum.
    Yalnız sürüş anında eğililirken çevreyi izlemenin imkanı epey kısıtlanıyor. Bu düşüncem nedeniyle bu bisikletlere henüz ısınamadım.
    Sanırım biraz daha araştırma ve deneme yapmam lazım. Bu bisiklet türünü kullanan arkadaşlar yorumlarını paylaşır ise memnun olacağız.
    Bu tür için Surly Long Haul trucker çok yaygın kullanılıyor. Onun dışında Trek 520 modeli var.

    Surly:
    PEDAL SPORTIF GERECLER SPOR ORG. GIDA SAN.VE T�C.LMD.ST�.
    Surly Uzun Yol Turcu Bisikleti
    https://www.pedalbisiklet.com/default.asp?git=9&urun=66967

    Fuji Touring:http://www.gurselakaybisiklet.com/urun/fuji-touring/
    Cannondale Touring:
    Trek 520:
    velespit
    Trek 520 Disk Tur Bisikleti - Velespit.com
    https://www.velespit.com/products/trek-520-disk-tur-bisikleti

    Cinelli Touring:
    Evans Cycles
    Cinelli Hobootleg 2017 Touring Bike | TOURING BIKES | Evans Cycles
    https://www.evanscycles.com/cinelli-hobootleg-2017-touring-bike-EV245729



    5) Katlanabilir Şehir/Tur Bisikleti
    Şehir/Tur Bisikletleri Rehberi ve Tavsiyeleri
    https://www.cyclingabout.com/wp-content/uploads/2015/06/Tern-Rear-Panniers-1000x667.jpg
    Son zamanlarda katlanabilir bisikletler yaygınlaşmakta. Bununla birlikte olarak katlanabilir bisiklete bagaj ekleyip tura çıkan
    maceracı bisikletçilerin sayısı artış göstermekte. Her ne kadar karizmatik bir görünüme sahip olsa da tur amaçlı kullanımlarda
    benim bu bisiklet türüne karşı bazı tereddütlerim var. Öncelikle yerden yüksekliği çok fazla olmadığı için heybe seçimi küçük
    ve sınırlı olacaktır. Ve tekerlek çapı küçük olduğu için bozuk asfaltlarda ve çukurlardan çok fazla etkilenebilirler diye düşünüyorum.

    Katlanabilir bisiklet modellerinin hangisinin tur amaçlı kullanıldığı hakkında bilgim yok henüz.
    Yalnız bagaj delikleri olan modeller tur yapmaya uygundur. Bunun için bisikletçileri bir gezmem gerekecek.
    Bu model hakkında bilgisi olan arkadaşlar var ise bilgilerini paylaşır iseler memnun kalacağız.
    www.n11.com
    Katlanır Bisiklet - n11.com
    https://www.n11.com/bisiklet-ve-scooter/katlanir-bisiklet



    Sonnot: Olabildiği kadar yüzeysel anlattım yine de yazı biraz uzun oldu gibi. Umarım başlangıç için bir fikir verir.

    Devamı gelecek, resimler ve modeller eklenecek…(Resimler eklenecek)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hop-e3 -- 2 Nisan 2018; 13:8:43 >







  • Herkese selamlar,

    herkes 3 aşağı 5 yukarı aynı bisikleti arıyor aynı soruları soruyor,

    o nedenle herkese topluca bir yorum yazayım dedim...


    bende epey bir zamandır bisiklet bakıyorum, o nedenle öğrendiğim bilgileri aktarayım...

    XXXX) Kadro konusu çok karışık, en basit ve kolay bisikleti deneyerek almak, bisikleti bacak aranıza alıp apış aranıza 2-3 parmak boşluk kalması da öneriler arasında.

    İnternetten alacaksanız iç bacak boyunuz önemli, ona göre kadro seçmeniz uygun olacak,

    Yalnız şehir bisikleti / yol bisikelti / dağ bisikleti için kadro boyları aynı kişi için bile farklılık gösterebiliyor, dedim ya kadro seçimi biraz karışık.



    XXXX) benzer şekilde hidrolik/mekanik disk fren ve V fren konusu da karışık,

    ağırlık/fiyat ve bakım-tamirat kolaylığı açısında V fren tavsiye ediliyor,



    XXXX) Ortalama 1500-2000 aralığında olan bisikletler genelde birbirinin benzeri donanımlara sahipler, mesela aktarıcıları genelde tourney(SHIMANO) kullanıyorlar bu model başlangıç seviyesi,

    bu donanımların başlangıçtan profesyonle doğru sıralamsı da aşağıdaki gibidir, yani alacağınız bisiklette buna dikkat ederseniz daha iyi donanıma sahip olmuş olursunuz:

    "Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore, Slx, Deore xt ve Xtr"

    vites donanımları/aktarıcılar yanında göbekler ve fren sistemleri de önemli onlarda noname yerine marka olursa (mesela shımano vitesler ve göbekler daha iyi seçim olur)


    XXXX) benzer şekilde lastiklerde zırhlı olursa patlam riski azaltılır, bunda da Schwalbe lastikler tutulanlardır, michelin de iyidir tabii.



    XXXX) Migrosun sattığı bisiklet HITEN kadro, yani çelik kadro, buda bisikleti ağır yapar,

    Mümkün olduğunca aluminyum kadro almak uygun olacaktır, yani ALLOY-6061-7005 vb. gibi kodlara sahip olmalı kadro.



    XXXX) üstte verdiğimiz fiyat aralığında en çok önerilen mosso legarda serisinin 2021-1921 olan 21 vitesli modelidir. baştaki 2 sayı yıl, diğer iki sayı da vites sayısıdır. 2027-2027 vb modelleri de vardır.



    XXXX) 2021 dışında diğer modellerin hepsi ön amortisörlü bisikletlerdir, ön amortisör başlangıç seviyesindekiler için hem gereksiz ağırlık, hem de gereksiz fiyat artışı demektir. İster mosso ister başka marka olsun dağ bayırda kullanmayacaksanız sabit maşalı almanızda fayda var.



    XXXX) F/P ürünü 21 vitesli olan ama diğer markalardan da alma durumunuz olursa mümkün olduğunca vites sayısı yüksek olsun 27-30 vb. gibi yokuşlarda faydası olacağına dair tecrübeleri çok okudum.



    XXXX)Bisan 8400 benimde favorim olan bisiklet, aslında Bisan 8600 alabilirseniz çok daha güzel bir seçim olur.

    şuan piyasada 8600 ve 8400 yok ne yazık ki, 8400>>>2500, 8600>>3375 tl, bütçeniz uyarsa bence ilk tercihiniz olmalı. Benim öyle çünkü, Temmuzun ortaların bulacak bayilere gelmesi ama ona göre...



    XXXX) Bütçe sıkıntınız yoksa, üstte yazdıklarım ışığında; Scott, Merida, Trek, Specialized, Focus, Ghost gibi ithal modellere bakmanızı da tavsiye ederim çünkü çokça öneri okudum ama fiyatlar yüksek bütçeyi aşıyor.



    XXXX) bulunduğunuz bölgede 2.el piyasasına da bakıp, ithal temiz bisiklet bulursanız kaçırmayın derim...


    Önce bisikleti alın aksesurları yavaş yaval tamamlarsınız...


    Üstte verdiğim bilgilerde hatalı/eksik bilgi varsa kiinsanız olabilir, üstatlar düzeltirlerse sevinirim...

    @darkendless11
    @ellez78
    @unforg1ven
    @sinekvolesi
    @mukik
    @nurborden
    Arkadaşlar bisiklet sezonu açıldığı için birçok soru geliyor. Tavsiye babında birkaç şey söyleyebilirim.

    Öncelikle bisikletlerin fiyatları ile konforları doğru orantılı. 2000 liralık bir bisiklet 1000 liralik bisikletten konforludur.

    İkinci olarak bir markanın bir sürü modeli var gibi görünmesine rağmen aslında birbirine benzer çok noktaları var. Genellikle aynı kadro üzerine farklı vites setleri kullanıyorlar. Setlerde sürüşü daha konforlu hale getiriyor, az emekle daha çok yol almak yani.

    Şehir bisikletlerinde şu anda asgari konforu verebilecek markalar Bianchi, Salcano, Carraro, Mosso, Sedona. (Kron hakkında olumsuz yorum epey fazla olduğu için eklemek istemiyorum)
    Bütçenize göre 21-24-27 vites seçebilirsiniz.

    Fakat biraz daha bütçe arttırıp Premium markalara biner iseniz bisiklet sürüş konforunuzu çok arttıracaktır. Scott, Merida, Trek, Specialized, Focus, Ghost vb markalar olabilir.

    Bu fiyat aralığında birçok bisiklette benzer kompenent kullanılıyor zaten. Alüminyum kadro kaliteleri segmentlere göre. (kadronun hepsinin tayvanda aynı fabrikada üretildiği iddia ediliyor)

    Alırken dikkat edilecek temel iki şey o halde marka ve vites sisteminin modeli. (markalarının tasarım açılarına, esnemezlik katsayılarına falan girsek ilk bisiklet alınmaz.)

    İlk bisikletin almak biraz zordur, şüphe ettiren çok şey olur. Gözü karartıp alıp geçmek lazım
    Önerilerinize bir model daha ekleyerek aşağıdak kıyasalama tablosu oluşturdum ve mevcut durumda Carraro 321 ve Legarda 2021 arasında gidip geliyorum. Başlangıç seviye olacağı 1500 TL'lik bir model ihtiyacımı karşılayacaktır diye düşündüm. Hem daha ileriki aşamada bazı komponentleri değiştirerek bisikleti daha iyi hale getirebilirim.

    Carraro 321 ve Legarda 2021 arasında hangisini seçmek mantıklı. Carraro 321 daha mantıklı gibi duruyor ama bu bisiklet hakkında olumsuz bir yorumu olan var mıdır?


    Umarım tabloda bir hata yapmamışımdır ve benim gibi bisiklet arayışında olan arkadaşlara yardımcı olur.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Şehir ve Tur Bisikletleri Rehberi

    Şehirde dolaşmak veya uzun turlara çıkmak için doğru bisikleti seçmek, keyifli ve güvenli bir deneyim yaşamak için önemlidir. İşte şehir ve tur bisikletleri hakkında bilmeniz gerekenler ve öneriler:

    Şehir Bisikletleri

    Şehir bisikletleri, kısa mesafeleri kat etmek ve kentsel alanlarda günlük ulaşım için tasarlanmıştır. Genellikle dik bir gidon ve rahat bir seleye sahiptirler. Şehir bisikletleri arasında hafif modeller, erkekler için özel tasarlanmış modeller ve en iyi şehir bisikleti olarak değerlendirilenler yer almaktadır.

    Tur Bisikletleri

    Tur bisikletleri, uzun mesafeleri konforlu bir şekilde kat etmek için tasarlanmıştır. Uzun tur bisikleti tavsiye edilirken, bu bisikletler dayanıklı çerçevelere, geniş lastiklere ve bagaj taşıma kapasitelerine sahiptir.

    Şehir ve Tur Bisikleti Seçimi

    Bisiklet seçerken, kullanım amacınızı, bütçenizi ve fiziksel uygunluğunuzu göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin, günlük işe gidip gelmek için hafif bir şehir bisikleti yeterli olabilirken, zorlu arazilerde uzun turlar için bir tur bisikleti tavsiye edilir.

    Şehir Bisikleti Önerileri:

    • Hafif şehir bisikleti için: [Önerilen model veya modeller]
    • Erkek şehir bisikleti için: [Önerilen model veya modeller]
    • En iyi şehir bisikleti için: [Önerilen model veya modeller]

    Tur Bisikleti Önerileri:

    • Uzun tur bisikleti için: [Önerilen model veya modeller]
    • Tur bisikleti tavsiye edilen modeller için: [Önerilen model veya modeller]

    Doğru şehir veya tur bisikleti seçimi ile şehir içinde veya uzun yolculuklarda güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi yaşayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Burayı da ayırayım. Aksesuar ve tur malzemelerini anlatmak için ikinci bir mesaja ihtiyaç olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hop-e3 -- 2 Nisan 2018; 9:58:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık hocam, 20 yıllık bi aradan sonra yeniden bisiklet macerasına başlama öncesinde oldukça faydalı oldu
  • bısıklet tavsıyesı ıstıyorum yardım edın bana lutfen :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pain

    bısıklet tavsıyesı ıstıyorum yardım edın bana lutfen :(
    Hocam almak istediğiniz bisiklet hakkında biraz daha bilgi verir misiniz?



    Nerede kullanacağınız ve bütçeniz çok önemli özellikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S3thdrift kullanıcısına yanıt
    Rica ederim hocam.



    Yazı genel bir fikir vermesi için yazıldı.



    Buna göre yeni bisiklet bakan arkadaşlar daha spesifik sorular sorabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • max 1000 lira bütçeyle bir şehir-gezi bisikleti almayı düşünüyorum boyum 1,78 kilo 90. salcano city explorer önerir misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-905980A01

    Bu mesaj silindi.
    Merhaba.



    Hocam yol bisikletin keyfi apayrıdır fakat şehir içinde sürmesi görece daha zor olduğu için başlangıç için önermem.



    Amortisörlü veya amortisörsüz bir şehir bisikleti ile başlayabilirsiniz. Arada bozuk yollara girecek iseniz amortisörlü şehir bisikleti öneririm.



    Başlıkta önerdiğim Merida Crossway 40D veya Scoot subsport 30'da olabilir. Onun dışında önerdiğim ilk mesajda öneririm modeller de olabilir. Şehrinizdeki birkaç bisikletçiye gitmeniz iyi olur. Mümkünse Alivio olmaz ise Altus vites setli bir bisiklet öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: José

    max 1000 lira bütçeyle bir şehir-gezi bisikleti almayı düşünüyorum boyum 1,78 kilo 90. salcano city explorer önerir misiniz ?
    Hocam 1000 lira civarı bisikletlerle ilgili çok bir tecrübem yok maalesef.



    Yine de almak İstediğiniz modelin ram ismini yazar iseniz bir bakabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-905980A01

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hocam ilk mesajımda yol ve şehir bisikletlerinin kullanım alanlarının farkını yazdım.



    Yol/yarış bisikletleri daha az rüzgar alarak, yer ile daha az sürtünme oluşturarak daha hızlı gitmek için tasarlanmıştır.

    Şehir bisikletleri ise şehirde konforlu yolculuk yapmak için tasarlanmıştır.



    Yol bisikletlerinin lastikleri çok ince olur. Ve eğik gidona sahiptir. Bisiklete yeni başlayanlar için şehirde kullanmak zordur.



    Triban 100 fitness bisikleti diye geçer. Yol lastikleri ve düz gidon kullanılır. Şehir içinde kullanmanız zor olabilir. Bozuk yollar ve büyük logar delikleri nedeniyle. Katlanabilir bisikletler hakkında pek tecrübem yok maalesef.



    Dediğim iki modeli bisikletcilerde denemeyi düşünün bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam merhaba,



    Ben de bisiklet olayına kafa yormaya başladım 2 aydır ve bu yaz bisiklet ile şehir içinde ve bazen ilçeler arası turlar yapmak istiyorum. 1700 lira civarı kotam var ve 3 bisiklet arasında kaldım.



    Kron TX300 HD fren 24 vites 28"

    Mosso Legarda 1827 msm HD fren 27 vites 28"

    Carraro Sportive 225 HD fren 24 vites 28"



    Üçünün fiyatları arasında çok küçük bir fark var. Tam Kron'u alacakken internette bir kaç kötü yorum okudum Kron hakkında. Bu da beni başka bi marka arayışına götürdü. O sırada Mosso'nun henüz bu sene yapmaya başladığı yukarda yazdığım modeline götürdü ve o bisiklet 27 vites. Yaşadığım mahalle gayet dik ve bol bayırlı olduğu için bu marka ve modele daha yakın davrandım çünkü arka rublenin ne kadar fazla çarkı olursa o kadar iyi tırmanış yapabileceğini araştırmalar sonucunda öğrendim. Ama sonra Mosso'nun Ümit bisiklet markası tarafından türkiye haklarının satınalınıp dağıtımının yapıldığını duydum ve Carraro sportive 225'e yöneldim ve şuan hangisini alacağını hiç bilmiyorum bana hangisini önerirsiniz? Ya da x marka y modeli öneririm diyebileceginiz bir bisiklet var mıdır? Bana yardımcı olabilirseniz ne mutlu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozank90 -- 16 Nisan 2018; 2:50:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hop-e3

    Hocam 1000 lira civarı bisikletlerle ilgili çok bir tecrübem yok maalesef.



    Yine de almak İstediğiniz modelin ram ismini yazar iseniz bir bakabiliriz.

    Alıntıları Göster
    Salcano city explorer 20 MD modelini düşünüyorum aslında.


    TİPİ ŞEHİR VE GEZİ
    KADRO 28" Aluminyum Kadro
    MAŞA Zoom 700C 130DB Amortisörlü Maşa
    ARKA VİTES Shimano SL-RS36 / RD-TZ50 Tourney 21 vites
    ORTA GÖBEK Chin Haur CH51
    AYNAKOL Prowheel AD08 48t/38t/28t krank takımı
    FREN TAKIMI Zoom DB-280 Mekanik Disk Fren Sistemi
    VİTES KOLLARI Shimano SL-RS36
    RUBLE Shimano MF-TZ21 Tourney 28t/14t kaset
    ÖN DEĞİŞTİRİCİ Shimano FD-TZ31
    FURŞ TAKIMI Chin Haur CH-9280TBW
    JANT SETİ Salcano XPRO HB 20 36H Jant Seti
    TEKER SETİ TREKKING COMFORT reflektörlü lastik




  • ozank90 O kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam.



    Öncelikle bu şekilde araştırmanız çok iyi olmuş.



    Bazı yabancı markalar Türkiye'de üretilen ürünlerin hakkını Türkiyeli şirketlere satıyor. Bu genellikle kalite düşüşüne sebep oluyor. Carraro, Mosso ve Bianchi bu şekilde. Fiyatlar düşüyor ama kalitede düşüyor.



    Bu fiyata ikinci el, temiz bir bisiklet bakar iseniz çok daha faydalı olur diye düşünüyorum. Deore olmadı Alivio vites setli bir bisiklet öneririm.



    Sizin için sahibinden'e göz attım. Aşağıdaki modeller alınabilecek modeller. Bunlardan temiz olan ve sıfır fiyatına göre indirimli olanlarından biri alınabilir.









    www.sahibinden.com
    Şehir & Tur Bisikleti Bisiklet ile ilgili aradığınız her şey sahibinden.com'da
    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-trek-fx-7.3-482399680/detay










    www.sahibinden.com
    Şehir & Tur Bisikleti Bisiklet ile ilgili aradığınız her şey sahibinden.com'da
    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-scott-sportster-tertemiz-bakimli-453429005/detay




    www.sahibinden.com
    Şehir & Tur Bisikleti Bisiklet ile ilgili aradığınız her şey sahibinden.com'da
    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-cube-ltd-sehir-ve-tur-bisikleti-547893970/detay




    www.sahibinden.com
    Şehir & Tur Bisikleti Bisiklet ile ilgili aradığınız her şey sahibinden.com'da
    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-giant-roam-2-tur-bisikleti-462273971/detay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • José kullanıcısına yanıt
    15 kg ve tourney aktarıcıya sahip olması nedeniyle alınabilir görünüyor. İnternette kullanıcılar da olumlu yorum yapmış.



    Bununla birlikte ikinci el olarak Carraro 32x veya 22x serisi de bakılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hop-e3 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hemen inceliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün itibariyle aşağıdaki bisikleti çok çok az kullanan bi arkadaşımdan aldım. Bu süre zarfında son 4-5 gündür epey model-özellik inceledim, forum okudum, video izledim ve fikir sahibi oldum. Konuyu açan arkadaş kadar olmasa da aklınıza takılan konularda destek verebilirim.


    Scott Scale 770

    Frame
    Scale Alloy 6061, Custom Butted Superlight Tubing, Tapered HT / BB92 / Bridgeless Seatstays, ICR Internal Cable Routing, Integ. Headset / replaceable hanger

    Fork
    Suntour XCR RL-R / Coil Spring, 11/8" Steerer / Remote Lockout, reb. Adj. / 100mm travel

    Front Derailleur
    Shimano Deore RD-M610 SGS, Shadow Type / 30 Speed

    Rear Derailleur
    Shimano Deore FC-M610 / 34.9mm

    Number of Gears
    30

    Shifters
    Shimano Deore SL-M610, Rapidfire plus / 2 way release w/gear indicator

    Chain set
    Shimano FC-M523 Octalink, 40x30x22 T

    Bottom Bracket
    Shimano ES25 Octalink / 73-118mm

    Cassette
    Shimano CS-HG50-1011-36 T

    Chain
    KMC X10

    Brakeset
    Shimano BR-M395 Disc, 180/F and 160/R SM-RT20 CL Rotor

    Brake Levers
    Shimano BL-M396 Disc

    Handlebars
    Syncros Tbar,Alloy 6061 / T shape Flat / 700mm

    Stem
    Syncros, 6061 Alloy / oversize 31.8mm, 11/8"

    Headset
    VP-J203SER / 1.5" - 11/8" reducer, semi integ. OD 50/61mm / ID 44/55mm

    Rims
    Syncros GX19 / 32H

    Front Hub
    Formula CL51

    Rear Hub
    Shimano FH-RM66 Disc CL

    Spokes
    Stainless Black 15G / 1.8mm

    Front Tyre
    Maxxis IKON / 2.2, 60TPI

    Rear Tyre
    Maxxis IKON / 2.2, 60TPI Kevlar Bead

    Saddle
    Syncros MTB Race

    Weight
    13.20 KG Approx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S3thdrift -- 16 Nisan 2018; 17:49:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hop-e3

    15 kg ve tourney aktarıcıya sahip olması nedeniyle alınabilir görünüyor. İnternette kullanıcılar da olumlu yorum yapmış.



    Bununla birlikte ikinci el olarak Carraro 32x veya 22x serisi de bakılabilir.
    sağolun hocam.
  • Herkese merhaba. Ben de konunun uzmanı arkadaşlardan öneri isteyecektim. Uzun tur için bisiklet arıyorum ilk aklımda olan model CARRARO crt world modeliydi. Ancak dövizden dolayı fiyat çok arttı. Bütçemiz 3000-3500 gibi. Yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık güzel konu.
  • carraro turner 417 kullanıyorum. artık daha fazla mtb kullanmak istemiyorum. o yüzden tur bisikleti arayışındayım. her hafasonu 30-35 km lik turlara katılıyorum. o yüzden gerek ağırlığı gerek maşası beni yokuşlarda zorluyor. ikinci el olarak 700 olmadı max 800 tl ye tur bisikleti arıyorrum. marka model tavsiyeleriniz neler acaba ? aklımda bi arkadaşın tavsiye ettiği salcano city fun var şimdilik.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.