Şimdi Ara

Seo Çalışma Aşamaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • SEO ARAŞTIRMA AŞAMASI
    İş araştırması aşaması, SEO çalışmasının ilk evresini oluşturmaktadır. Bu evrede olayı netlik kazandırmak için bir dizi sorulardan yola çıkarak elimizde bulunan verileri bir araya getirerek, daha sağlıklı ve başarılı bir çalışma gerçekleştirebiliriz.

    Mesela online tanıtım ve pazarlama konusundaki ön görüleriniz nelerdir? İşlerinizin veya projelerinizin internet alemine düzgün ve sağlıklı bir şekilde aktarılabilmesi için neler yapılması gerekmektedir? Ulaşılması gereken hedefleriniz nelerdir? Hedeflerinizin amacına ulaşması için gerçekçiliği ve uygulanabilirliği konusunda yeterince araştırma yaptınız mı? Proje için yeterli bütçe ayırdınız mı?

    Bu şekilde sorularınızın sayısı arttıkça ve cevaplarınız sorularınıza yanıt veriyorsa tasarladığınız vizyona erişiminiz daha kolay olacaktır. Bu sayede karanlıkta yolunu kaybetmiş ilerlemesi zor bir durumda olmayacaksınız.
    Rakip Analizi evresiyle, araştırmalarınızın ikinci kısmına doğru geçmiş olacaksınız. Bu yola daha önceden çıkmış rakiplerinizi iyi bir şekle analiz etmeniz sizi ateşi bulmak gibi bir durumdan kurtaracaktır. Muhtemel anahtar kelimeleriniz ile büyük ara motorlarında araştırma yaparak ve üst kısımlara çıkan siteleri detaylı bir şekilde inceleyin.

    Tüm araştırmanızın ve topladığınız veriler doğrultusunda anahtar kelime araştırma aşamasıyla devam etmeniz mümkün olacaktır. Bunun için Google Adwords Anahtar Kelime Aracı ve bu tür araçlarda kullanmanız mümkündür. Hedeflediğiniz kelimeler ile ilgili bilgi ve istatikler karar verme aşamsında size çok yarar sağlayacaktır.

    SEO PLANLAMA VE STRATEJİ AŞAMASI
    İçerik planlaması, en önemli stratejik aşamalardan biridir. Site içersinde bulunan içeriklerin yapısı, blog sayfaları, e-bülten, anketler, reklam sayfaları, referanslar, beseleme(syndicitation), site haritası ve bunun gibi olması gerekli içerik yapılarının ve kısımlarının planlanması olayıdır. Bu olaylar birer örnek olup her sitenin gereksinimleri farklı olmaktadır.

    Link inşası(link building) ise kesinlikle planlama içerisine dahil edilmesi gereken bir durumdur. Link eklenecek paralı yada parasız dizinler, sosyal medya siteleri, sosyal imleme, bloglara yorum yapma , basın bültenleri ve bu tür link inşa tekniklerden hangilerinin ve hangi oranda kullanılması gerektiklerinin belirlenmesi gerekir.

    Sosyal medya stratejileri artık ayrı bir başlık altında planlanması gerekir. Başta Google olmak üzere Twitter, Facebook, LinkedIn gibi sitelere aşırı önem vermektedir.
    Arama motorları stratejisi, bir diğer önemli husustur. Öncelikle arama motorlarını belirlemelisiniz. Başlangıç olara bizce arama motorlarında dünya devi olan ve yaklaşık motor pazarının % 90 oranına hakim olan Google, Yahoo ve Bing üçlemesinin yeterli olacağını düşünüyoruz. Bu üç aram motorunun algoritmalar farklı olduğu için arama analizlerini farklı şekillerde yapmanız gerekecektir.

    Teknik planlama noktasında yapılması gereken planlama gerekliliği bulunmaktadır. Bu aşamada sitenin standını ve kullanılacak teknik altyapının belirlenmesi gerekmektedir. Sitenin en baştan seçilecek bir web programlana dili ile kodlanması veya bir içerik yönetim ile çalışılması alternatifler arasında düşünülmesi gereken bir olaydır.

    Sitenin sağlam bir sunucuda olması sitenin online süresi için çok önemlidir. Sürekli kesinti yaşayan sunucuda site ve seo açışından pek verimli bir sonuç olmayacaktır. Bunun yanı sıra kullanılacak olan teknik alt yapıların ve teknolojilerin güncel olması ve seo açısından ayak bağı olmaması da çok çok önemlidir. Ayrıca sitenin hızlı açılışı olması yavaş bir site olmaması seo açısından çok önemlidir.

    SEO UYGULAMA AŞAMASI
    Bu aşamada çalışmaları site içi ve site dışı seo çalışmaları olmak üzere iki gruba ayıracağız.
    Site içi seo çalışmaları: Anahtar kelime optimizasyonu, içerik optimizasyonu vb. konuları web sitenizin üzerinde yapacağınız değişiklikler.
    Site dışı seo çalışmaları: Sosyal medya, backlink çalışmaları vb. gibi

    SEO TAKİP VE ANALİZ AŞAMASI
    İzleme ve analiz arama motoru optimizasyonunun ana kaynağıdır. Seo organik bir çalışma olup bir kere uygulanıp bitecek bir uygulama değildir. Yaptığımız çalışmaları denetlemek, elde ettiğimiz verileri analiz etmek, işe yarayana ve yaramayan yöntemlerin farkında olmak, tespit ettiğimiz eksikleri gidermek, arama motorların algoritmaların da yapılan değişikliklerin eşiğinde sıralamayı etkileyen faktörlerin ağırlığındaki değişmeleri fark etmek ve bunun gibi birçok hususta doğru zamanda doğru hamleler yapabilmek için izleme ve analiz ile mümkün olacaktır. Google Analytics ve benzer araçlardan yararlanmak gerekir.
    Sonuçları günlük, aylık, üç aylık, altı aylık, yıllık dönemler halinde rapor edip saklanması gerekir.

    kaynak:www.sanalyonetmen.com







  • http://aramamotoruseooptimizasyonu.blogspot.com/ bu siteden yararlanabilirsiniz. google'de hit olmak için ideal.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.