Şimdi Ara

Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
3
Favori
16.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sizin araç hiç ateşleme yapmıyor. Eğer iyi kötü bir şekilde çalışsaydı karışım hatası denebilirdi ama sizde hiç tık yok. Bu da ya yakıt ya ateşleme ya da hava eksik demek. Bir de krank sensörü denebilir. Çünkü bu sensör ateşlemeyi doğrudan kontrol eder. Bozulduğu anda motor ölür. Ateşleme yapmaz.
    Hava ihtmalini direk eliyorum çünkü gidişinde sıkıntı yok.
    Motor dönerken benzin kokusu alıyorsanız, ve bu koku egzozdan geliyorsa, sorun yakıt sisteminde değildir büyük ihtimalle. LPG'de de bir değişim olmadığına göre ilk şüpheli ateşleme sistemi. En son ne zaman değişti bilmiyorum ama bujiler ve bobinleri değiştirmek hem bu problemi çözebilir hem de genel olarak motorun yanma verimini artırır.

    Siz benzin işini elemek için yine de aşağıda yazdıklarıma bir bakın.
    Arka koltukların oturma yeri kalkıyorsa kaldırıp, birisi kontağı 2 konumuna çevirdiğinde(marş basmadan önceki) siz de kulağınızı zemine dayayıp benzin pompasının sesini duymaya çalışın. Vızıltı gibi bir sesi vardır. Normal şartlarda kontağı açtığınızda benzin pompası 3-4 saniye kadar çalışır ve yakıt hattını enjektörlere kadar benzin ile doldurur. Eğer pompadan ses gelmiyorsa çalışmıyordur.
    Ayrıca kontak açıkken benzin pompası sürekli çalışmaz aklınızda bulunsun. Marştan önceki konumda 3-4 saniye kadar çalışır, o kadar. Bir daha marşa basana kadar çalışmaz. O yüzden sistemin benzin ile dolduğuna emin olmak için kontağı uzun süre açık tutmak değil, aç-kapa yapmanız gerekir.

    Bir diğer ihtimal de krank sensörü. Bunun sıcaklık ile bağlantısını pek kuramadım ama belli olmaz.
    Hocam krank sensörü olduğunu sanmıyorum. Rölantide devri güzel hesaplıyor, marş basarken 200-300e çıkıyor. Vites atarken vesaire tüm devirleri doğru gösteriyor. Krank sensörü arızalı araçlarda araçlarda yolda stop etme, hiç çalışmama oluyor. Sıcakta 900 soğukta 1100 rölanti veriyor. Benim sorunum sadece sıcakta oluyor.

    Ateşlemem sağlam, neden dersen araçta hiç bir rölanti veya çekmeme sorunu yok. Yokuş yukarı vites artırabiliyorum, gazı yiyor benzini yiyor. Buji ve bobin sıkıntıları büyük sıkıntılar.

    Hararet müşürünü değiştirdim. Benzin filtresini değiştirdik. Deneme sürecindeyim.
    Bundan sonra Röle109 u değiştireceğim sorun devam ederse.
    Sonra MAF sensörünü temizleteceğim.
    En son Selenoid Valfini değiştireceğim.
    Bir ihtimalde Manyatik Kaptör (Arabanın beynine, Marş matoru yeteri kadar hızlandı, benzini ateşle mesajını veren parça)(EVAP)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyigun

    EVAP denen, depodaki yakıt buharının kontrollü bertarafı ile ilgili bir sistem var, onun elektrovalfi / diyaframı motor durduğunda kapatmıyor olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=JH1YFL0nXy4

    bu adreste çalışma sistemi açıklanmış.
    Benzin kokusu aldığına göre, uyuşuyor hocam senin sorununla..
    Yakıt buharı tüm manifolda doluyor ve hava azlığı yüzünden, manifolddaki yakıt buharını atana kadar, motorun çalışmıyordur. Sıcak havalarda çok buhar dolacağından daha da geç ateşleme ye yeter taze hava miktarını çeker motor.

    çözüümü bulduğunda buradan haber et bari.
    EVAP aklımdaki seçenekelrden biri hocam. Selenoid valfi diye geçiyor. Bunu epey araştırdım. Aracı uzun süre sıcakta bıraktıktan sonra depoyu açınca, bi pıssss sesi yada yogun hava/benzin gelmesi bunun sinyallerinden deniliyor. Ama bende öyle basınclı bir hava gelmedi maalesef. Hafif sıradan benzin kokusu geliyor.
    Marş boşa dönerken benzin kokusu gelmesi normal aslında, yakamadığı benzini atıyor diye düşünüyorum (geliyorsa şayet).
    Aslında benzinin gelmesi demek, manyatik kaptör sağlam demek olabilir mi? Çünkü marş motoru yeteri kadar hızlandı artık benzini gönder ve ateşle mesajını beyne ileten parça. Benzin kokusu geliyorsa manyetik kaptör görevini yapıyor diyebilir miyiz diye aklıma geldi şimdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Garibullah

    İnşaAllah buluruz, havalarda sıcak zaten gıcık bi arıza.
    Hocam inşallah bulacağız. Herkeste yararlanır. Siz neler değiştirdiniz ve sorununuz devam etti bunlara rağmen ?
    Ve o dediğiniz ''bişey filtresi'' ne filtresi ve kim nerede ücretsiz değiştiriyormuş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 5 Temmuz 2018; 17:54:29 >
  • Hararet müşürü değişti, DENEME SÜRECİNDEYİM!.
    Pazartesi haber edeceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 8 Temmuz 2018; 21:20:17 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam, dediklerinizi yapmıştım tekrar yaptım. Sesi duyabiliyorum kontagı çevirmemle beraber. Pompadan ses geliyor. Benim sorunum sadece 32-38derece arasında meydana geliyor. Ve uzun süre güneşe maruz kalınca araba bu sorun oluyor.

    Sizce enjektörlerin geri kaçırması olabilir mi?
    Bujiler arıza tespitte bilgisayarda görünür mü? Çünkü 0 hata alıyorum sürekli.
    Krankta dediğim gibi giden arabalar duruyor stop ediyor. Benim başıma hiç gelmedi. Sadece öğlen 12-5 arası çatıda yatan araba eve dönerken marş almıyor 2-3 defada alıyor. Bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Fikirlerinize açığım.
  • iLLmotiVe İ kullanıcısına yanıt
    Enjektörlerin geri kaçırması olabilir ama kontağı 4-5 defa arka arkaya aç kapa yaptıktan sonra marşa basınca kısa sürede çalışması gerekir böyle bir durumda.
    Bujiler arıza kodu olarak gözükmez. Anca tekleme olursa misfire kodu verir. Eğer kuvvetli ateşleme yapamıyorsa, benzin tamamen yanamayacağından zengin karışım kodu da verebilir.

    Araçta soğutma suyu, yağ eksiltme falan var mı? Aslında şu an yapabileceğiniz en iyi şey bujileri söküp, kablolarına bağlı halde motorun metaline doğru tutmak olur. Bu sırada birisi marşa basar, siz de ateşleme var mı diye bujilere bakarsınız. Böylece ateşleme olmama ihtimalini toptan elemiş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Temmuz 2018; 17:32:33 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle ilgin ve vaktin için teşekkür ederim. Ustama dediğin bilgiyi iletiyorum şimdi, bir denesin görelim.

    Yağ eksiltme veya sogutma suyu eksiltme gibi bir durum yok. Bakımı 4 ay önce yapıldı. Ekleme vs yapılmadı henüz.
    Veya ne kadar yag eksiltmeden bahsediyoruz? Önemli bir detay ise ölçeriz bir şekilde belki
  • iLLmotiVe İ kullanıcısına yanıt
    EVAP demişken. Bu sistem biraz karışık çalışıyor. Şöyle ki, depodaki benzin buharı karbon kanisterine gidip orada birikmeye başlıyor. Burası dolunca doğal olarak gidecek yeri kalmıyor ve basıncı artmaya başlıyor. Eğer çok yükselirse kapaktaki valf açılıp fazla basıncı serbest bırakır, ama tehlikeli seviyeye gelmeden kapağı açarsanız o pıss sesini duyarsınız. Eğer hiç gelmezse bilin ki var olan benzin buharı kanisterin içinde karbonlarla beraber tutuluyordur.
    Şimdi eğer bu valf kapalı kaldıysa mantıken motorun çalışmasında bir sıkıntı olmaz. Sıkıntı depo tarafında olur. Ama eğer açık kaldıysa, daha doğrusu sıcak havalarda açık kalıyorsa, o zaman sürekli depodan emiş yapar. Depo kapağını açınca hiç basınç gelmemesi de bunu işaret edebilir. Sonuç olarak motor ilk başlarda zengin karışımda, daha sonra fakir karışımda kalır ve çalışması zorlaşır.

    Ama gel gelelim yine birden şak diye çalışmasını açıklamıyor. Siz yine de bir kontrol edebilirsiniz. Manifolddan valfe gelen hortumu yerinden çıkarıp hortumu elinizle tıkayın ve marşa basın.




  • Erzurum, Trabzon, Adana, İstanbulda 3 yetkili servislerle görüştüm, böyle arıza ile karşılaşmamışlar getirin bakalım diyor, Trabzon daki servis ihtimal olarak eğer filtreden (depo filtresi herhalde emin değilim) yapıyorsa garantili değişiyoruz, İlçedeyim fazla sanayi avantajım yok burda kiler anlamadı, gaza basmadan, gaza basarak, depo kapağı açıp (pısılama var), kontağı açıp kapatıp 3,4 kez (ses geliyor yakıt çeker gibi) int anahtar pili düşüktür yok değiştim aynı..... Bide anahtar bazen zor dönüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 1,4 polo (benzin) malesef kader ortağıyım. 2 yazdır aynı sorun bende de var. Ne fazla ne eksik
    depo havalandırma valfi değişti (sorun devam)
    hareret müşürü değişti (sorun devam) Ancak müşür lanettayn çıkma bir müşür ile değişti deneme amaçlı

    orjinal vw müşür siparişi verecek ken sizingüncel konuyu gördüm. malesef eskilerden de değişik formlarda aynı konu var ancak bir sonuca bağlayabilen olmamış. yada olduysada paylaşım yapmamış. umarım bizler bu şerefe nail oluruz. ne diyelim söktürüp taktırmaya devam. gelişmeleri paylaşalım.
  • Bugun bende geceden Disari biraktim yedek anahtarla en sicak vakitte denedim yine fiyasko,

    Bu arabalarda beyine diş ortam sicakligini ileten ve yakit karisimini etkilwyen bir sensor de var mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazkabusu Y kullanıcısına yanıt
    Daha önceki mesajlarımda dışardan manifolda çekilen havanın sıcaklığını ve miktarını ölçen sensöre bir göz atın demiştim. MAF sensörü...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dediğiniz MAF sensörüne de yarın baktırayım, en azından yerini ve sökümünü öğrenip kendim halledeyim.Nereye dönsek bir sensör var. Teşekkürler.
  • Hararet müşürünü orjinaliyle değiştirdim bu sefer. Önceki orjinal değilmiş. Yetkili servisten aldırdık parçayı. Deneme sürecindeyim, bakalım. Sonucu bildiririm.

    MAF sensörüne nasıl baktırıyoruz? Bir cihaza bağlanan test edilen bir parça değil sanırım. Ve sökülüp takılmasında sakınca görülen bi parça anladığım kadarıyla? Çünkü ustama ilettim, fakat o parça epey hassas önce diğer seçenekleri eleyelim dedi.
    Şu an test sürecindeyim, sizin de bilgilerinizle beraber yine düzelmemişse, Selenoid valf ve Maf sensörü geriye kalacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 8 Temmuz 2018; 21:29:33 >
  • yazkabusu Y kullanıcısına yanıt
    Dediğin işlemi yapan Hareret müşürü hocam. Temelde motor sıcaklığını ölçüyor, motor sıcaklığıda dış ortam sıcaklığından etkilendiği için uzun süre bekleyen araçta, aynı hesaba geliyor.
    O sıcaklığa göre, püskürtme süresi,hava/benzin miktarı her şey ayarlanıyor, tabi diğer bir takım sensörlerden gelen verilerle ortaklaşa olarak. 36 derecede bir sorun olmadı bugun. Orjinal VW müşürü ile. Yarın çatıya çıkarıp bırakacağım arabayı sabah 9 akşam 5 arası. inşallah hava sıcak olur cayır cayır yanar araba. Deneyeceğim, haber edeceğim.

    Siz selenoid valfi orjinali ile mi değiştirmiştiniz?
    Ve 2 yazdır aynı sorun var diyorsunuz. Kaç yıldır araç sizde acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 8 Temmuz 2018; 21:23:17 >
  • araç 2008 eylül den beri bende (0) ilk kullanıcısıyım. Son 2 yazdır oluyor, kışın - derecelerde saat gibi. mayıs sonu gibi başlıyor, eylül sonu bitiyor krizi
    . ilk Değişen parça "depo havalandırma valfi" (sanırım selonoid valf farklı birşey, çünkü servisteki eleman onun çok teferruatlı bir parça olduğunu söyledi) değiştirdikleri parça hiç sanmıyorum ki orjinal olsun ,üzerine şahin otomotiv falan yazan bir etiket olan bir kutuydu.
    sizin orjinal müşür sonucunu merakla bekliyorum. sayet fark yaşanırsa(duacıyım) aynısından bende sipariş edecem. aldığınız ne marka bir müşir?
  • Hocam Merakla bekliyoruz, İnşaAllah hem aracın düzelir hem bir sürü dua edenin olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelleme :

    Pazartesi || Arabanın Ölçtüğü: 38.5° 7 kere denedim, hepsinde ilk marşta aldı. (Ankara Hava Durumu 31.5) Saat 13.30
    Pazartesi || Arabanın Ölçtüğü: 37.5° 4 kere denedim, hepsinde ilk marşta aldı. (Ankara Hava Durumu 31.5) Saat 16.15
    Pazartesi || Arabanın Ölçtüğü: 37.5° 1 kere denedim, ilkte aldı (Ankara Hava Durumu 31.5) Saat 18.00
    Salı || (Ankara Hava Durumu 35) Arabanın içinde +40 görürüz inşallah.
    Çarşamba ||
    Perşembe ||
    Cuma ||



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 10 Temmuz 2018; 8:50:49 >
  • yarın da eğer bahsettiğiniz sıcaklıkta ilk marşta alırsa bu iş tamadır bence, aldığınız müşir markasınıda paylaşırsınız
  • bugün sıcakta depo kapağını gevşek bırakıp denedim birşey değişmedi, demek çok sıcakmış ki 7. marşta anca çalıştı. iLLmotiVe nin guncel raporlarını bekliyoruz, inşallah iyi neticelenecek.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.