Şimdi Ara

Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
3
Favori
15.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, uzun süredir forumu takip ediyorum. Birçok arkadaş benzer sorunu yaşamış fakat çözümlerinden pek bahsetmemişler.

    Polo 2010 aracım var(Tüplü, 1.4,trafiğe çıkış 2009, 2009 model?). %100 diyemem fakat %90 aracım sabah 9 da çatıya bırakıyorum güneşte kalıyor ve akşam 6da çıkarken (sıcaklık 32-33 derece) çalıştırınca marş almıyor, gır gır gır gır gır boşa dönüyor gibi. (Aynen, benzin yokmuş gibi dedi duyan bazı arkadaşlarım) Bazen 1-2 seferde alıyor bazen 3-4. Araç uzun süre yatıncada benzer sorun oluyor, 4 gün araba yatmıştı 4. 5. marşta aldı. Vidyo da göreceksiniz, gır gır gır yaparkende benzin kokusu geliyor yoğun bir şekilde. Bu sorunu 2-3 aydır yaşıyorum. Geçenlerde depoyu ağzına kadar fulledim, farklı bir benzinlik tercih ettim. 15 günde sadece 1 kere tekledi, havalar biraz serindi ama 29 30 derecede denedim yine de ilk marşta aldı. 15 günde 1 kere tekledi o da havanın 33 derece olduğu gün, bu gün oldu. (Ankara) LPG nin vanasını kapadım, bağlantı kablolarınıda söktüm, 20 gün benzinde kullandım. Sorun devam etti. Bu bilgiyide vereyim

    Bazen de marşı basıyor, devir saati 400-600 arası kalıyor 1000-1100 e gelmiyor, stop ediyor. Bazen de tam askine toparlıyor, marşı alıyor 300 400 den 1000 e çıkıyor 900 e çıkıyor.

    Epey araştırdım herkes bir şeyler söylemiş internette.
    *Aküyü değiştirdim, aküm bitmişti zaten yenisini taktırdım.
    *Benzin filtresi hariç tüm filtreler değişti bakımda.

    1)Yokuş yukarı benzinde hızlanıyor, vites artırabiliyorum. Devirde düşme yok, çekme de problem yok (Pompa sağlam? Ateşleme sağlam? Benzin filtresinde sorun yok?)
    2)Araç marş basarken devir saati oynuyor, rölantide sıcaklıga göre 800-1100 arası gösteriyor. (Krank sensörü sağlam?)
    3)Bilgisayara bağlayınca 0 hata gösteriyor. (İmmobilizer,ısı müşürü sağlam,buji ve ateşleme bobinleri sağlam?)


    Elektrikçi dinamo sağlam, marş basıyor ama Volan dişlisi boşa dönüyor dedi. Dişli oturmuyor, ateşlemiyor dedi.
    Volan dişlisinden olma ihtimali nedir, başına gelen ve sıkıntıyı bu dişliden çözen var mı daha önce?

    **Sıcak Hava Valfi diyen bir kişi oldu VW servisinde. Oda çalışan değil, müşteri temsilcisiydi.
    **Hava ve benzin karışımını ayarlayan bi Barometrik Sensör yazısını gördüm az evvel. Birileri ondandır demiş.
    **Pompadan kaynaklanıyor diyen var.
    **Isı müşürü, oksijen sensörü veya immobilizierin yakın pompasına giren fişinin oringinin sıcağa bağlı gevşemesi ve teması bozması diyen var
    **Sıcakta benzinin buharlastığı ve nemi tutan Valf yada filtre her ne ise (emin değilim) işlevini yapamıyor ve motor boğulduğu için ilk seferde alamıyor diyen var.
    **EVAP valfi, benzin deposu havalandırma sistemi diyen var. sıcak havalarda depo içerisinde genleşen benzin buharını emme manifolduna sızdırıp aracı boğabileceğini söylemiş bir usta.

    ve Şu yazıyı okudum. Bunu VW ye mail de atacağım.
    Arkadaşın biri, 2005-2009 model araçlarda depo ile motor arasında borularda bir parça olduğunu bu parçanında aşırı sıcak havalarda benzini depoya güvenlik nedeni ile geri yolladığını söylüyor, Belçika VW bayisinde çalışan birinden öğrenmiş. ıcaktan buharlaşan yakıtın çatlaklardan sızıntı vs sebebiyle alev almasını ve patlamasını engellemek için tasarlanan bi özellik olduğunu söylemiş. Doğru mudur? Ne ilgisi var kardeşim midir?

    Herkese şimdiden çok teşekkürler. Herkesin bilgisine ve tecrübesine ihtiyacım var.

    Arızamın vidyosu :https://www.youtube.com/watch?v=ookwVyZrFZQ
    Işıkların sönmesini her zaman bekliyorum normalmde, söndükden sonra 5-10 dakka beklemişliğim de var. Benzin enjektörlere tam gitsin diye.



    ÇÖZÜLDÜ! EVAP valfini değiştirerek sorunu çözdüm arkadaşlar. 2-3 ay oldu +35 derecelerde bile tek seferde kalem gibi çalışıyor. Herkese teşekkürler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 21 Haziran 2019; 14:38:52 >







  • Videodan anladığım kadarıyla kesinlikle Volant kaçırması yok, marş motoru verimli dönüyor, akü gücü yeterli görünüyor.

    Akla gelmeyen seçenek ise İmmobilizer. Ben videoda göremedim ama marşa basarken immo ışığı yanıyor mu?

    Lpg sisteminiz butondan direkt çalışmayı destekliyorsa bir de öyle deneyin. Eğer lpg de sorunsuz marş alırsa doğrudan yakıt pompası, pompa rölesi, dönüş valfi, enjektör seçeneklerine eğilirsiniz.
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Hocam yanıtınız için teşekkür ederim.

    Butondan direkt çalışıyor mu derken ne demek istiyorsunuz tam anlamadım.
    İlk ateşlemeyi benzinle yapıyor, 20 saniye içinde LPG ye geçiyor.
    Vitesin az aşağısında düğmesi var. Açma kapama yapabiliyorum sadece. Yani benzinden sonra gaza geçsin mi geçmesin miyi ayarlayabiliyorum. Siz ilk çalışmayı LPG ile yapabiliyor muyum diye mi sordunuz?

    Tüm ışıklar sönüyor ve herhangi bir ışık yok panelde buna immobilizer de dahil. :/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 26 Haziran 2018; 21:55:13 >
  • aynı sorunu yaşayan bir iolmuştu kömürlerden di. sıcakta bitik kömürler sıkıntı çıkarıyordu. değişim sonrası sorun halloldu.
  • LPG anahtarı üzerindeki tuşa basılı tutarak anahtarı çevirin ve marşa basın çalışana kadar lpg tuşundan elinizi çekmeyin. Eğer çalışırsa benzin pompası ile kaynaklı bir problem olabilir. Ateşlemede sorun varsa ya da marş motoru ile ilgili bir problem varsa zaten lpg de çalışmayacaktır.

    Nedense benim aklıma gelen hararet/ısı müşürü. Bilgisayara bağlayarak baktırın sensörler doğru değerleri gösteriyor mu diye.
  • h4rml3ss kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba. Ne yaparsak yapalım, enjektörler ilk ateşlemeyi benzinle yapıyor diye biliyorum. Basılı tutunca 1 kere basmışım gibi açme ve kapama yapıyor. Normalde aktif ise Kırmızı yanıyor ısınana kadar, ısınınca yeşil oluyor. Eğer gazı kapatmışsam, araba çalışınca kırmızı değil de siyah yani LED hiç yanmıyor.

    Ustaya götürmüştüm, 95derece olmuştu motor, bilgisayarda 93 mü 92 mi ne gösteriyordu öyle bir şey demişti. 0 hata çıktı, 3 hafta arayla 2 defa bağlattırdım bilgisayara.

    @mustyyyyy , hocam Kömür bilgisinin notunu aldım teşekkür ederim.
  • Lpg kitinizin markasına göre nasıl direkt çalıştırıldığını araştırın her narkada aynı olmayabilir. Youtubeda markalara göre uygulama örnekleri var.



    Not: Lpg de doğrudan calistirma sadece çok acil durumlarda uygulanmalıdır sürekli ve çok soğuk havalarda uygulanması problem çıkarabilir bu sebeple üreticiler direkt çalışma uygulama sayısını sistem üzerinden sınırlarlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Lpg kitinizin markasına göre nasıl direkt çalıştırıldığını araştırın her narkada aynı olmayabilir. Youtubeda markalara göre uygulama örnekleri var.



    Not: Lpg de doğrudan calistirma sadece çok acil durumlarda uygulanmalıdır sürekli ve çok soğuk havalarda uygulanması problem çıkarabilir bu sebeple üreticiler direkt çalışma uygulama sayısını sistem üzerinden sınırlarlar.
    Hocam bunun epey zararı oluyormuş araca biraz baktım internette.
    Zaten vanayı kapatıp, LPG bağlantı kablolarını söküp aracı 20 gün full benzinde kullandım test etmek için. Sorunda en ufak bir azalma olmadı. Yani sorun LPG sisteminde değil de, benzin sisteminde diye düşünüyorum.
    Dün 35.5 derecede 3 kere marş almadı peş peşe. Kesinlikle sıcaktan kaynaklandığını düşünüyorum artık.
    Dediğiniz gibi pompa valfi, veya rölesi olabilir. Yabancı forumlarda Röle109 diye bir şeyden bahsediyorlar sık sık. Motor sıcaklığını ölçen müşürden de olablir. Bu cumartesi sorun çıkmazsa ustaya bırakacağım arabayı, dinamonun kömürüne baksın başka şeylerede baktıracağım. Tüm destekli fikirlere açığım :) Herkese eyvallah şimdiden




  • valla bana immobilizer gibi geldi çünkü marş motorunun çalışmasında bir şey yok gibi gözüküyor.

    anahtarı çok fazla yere düşürdünüz mü veya suya soktunuz mu hiç? zamanla çip bozulabiliyor. yedek anahtar ile bir süre kullanabilir misiniz varsa eğer, onda olmuyorsa sorun kesin immobilizer'da.

    bir de araba marş almaya çalışırken çok hafif gaz pedalına basın, sonuç ne olacak? mitsubishi asx'lerde de nadiren geç marş alma problemi oluyor ve gaz pedalına hafif dokununca düzeliyor..
  • Gaza basmak hiç bir şeyi değiştirmedi. Denedim.
    Yedek anahtarda da aynı problem var.
    Bilgisayarda immobilizer hatası çıkmıyor, marş basarkende ekranda immobilizer ışığı yanmıyor.
    2 anahtarım vardı. 1i ilk sahibinin kullandığı 2.cisi sıfırdı. 0 anahtarı kullanıyorum 2 sindede sorun aynı.

    Şu konuda artık %98 eminim. Bu sorun sadece ve sadece, araba aşırı sıcağa maruz kalınca oluyor.
    15 günde 1 kere bile teklemedi hava serindi, 30 dereceyi geçmemişti. 32-36 arasında bu sorun oluyor.
    Ama tabi ki belki tesadüf, belki şans. Çok nadir sabahlarıda teklediği oldumuydu olmadımıydı hatırlamakta zorlanıyorum.
    Fakat 15 gündür teklemedi, çatıya koydum arabayı, 5 saat yattı. Oturdum, baktım 35.5 ölçüyor. Marşı almadı.
    Sabahları tek seferde alıyor. Akşamları tek seferde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iLLmotiVe -- 28 Haziran 2018; 9:8:0 >
  • iLLmotiVe İ kullanıcısına yanıt
    yahu o zaman güney doğu'daki, adana'daki arabaların hiç çalışmaması lazım. yeri geliyor 40-50 derece sıcaklıklar oluyor oralarda...
    valla bilemedim şimdi çok ilginç ama, inşallah en kısa zamanda çözersiniz.
  • Umarım, teşekkür ederim :) Ben de şaşkınım ama gözlemlerim bu yönde.
  • O zaman son bir ihtimal,

    Aracın yanma odasına giren taze havanın sıcaklığını miktarını vs. ölçen ve ona göre beyne ateşleme yaptıran, karışım oranını hazırlatan bir sensör var. Debimetre, kütle ölçer veya MAF adıyla bilinir. Bu minik sensör kirlendiginde veya bozulduğunda sıkıntı olabilir. Arızalı değilse ki hata kodu vermediğine göre öyle anlaşılıyor, temizlemek işe yarayabilir. Eliniz yatkınsa kendiniz bile söküp balata spreyiyle temizleyebilirsiniz yararı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyyyy kullanıcısına yanıt
    Hocam cevapların için öncelikle çok sağol. Teşekkür ederim.

    Haftasonu bunada baktıracağım, komple temizleteceğim. Peki bu parça neden 35-36 derece sıcaklıktan etkileniyor, veya etkileniyor mu? Sorun çünkü %99 sıcakta başıma geliyor. Sıcak ne yapıyor bu parçaya tam olarak bi bilginiz var mı ?
  • Meraba hocam aynı sorun bende de var, 2010 1.4 polo benzinli, tespit ettiğiniz gibi sadece sıcak havada yapıyor. Bende birçok şey demedim olmadı. Kıronik sorun ama servisler değil diyor. Kaç servisi aradım belki bilgi vardır diye yok, getirin bakalım diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde özellikle siyah olanlarda oluyormuş, benim araçta siyah sizinkini bilmiyorum, bi serviste şöyle dedi buna benzer bi sebepten, bişey filitresi servisten değişiyormuş ücretsiz ama ondansa sorun. Yoksa 600 700 tespit ücreti var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşaAllah buluruz, havalarda sıcak zaten gıcık bi arıza.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Krank sensörüne baktınız mı ?
  • Sizin araç hiç ateşleme yapmıyor. Eğer iyi kötü bir şekilde çalışsaydı karışım hatası denebilirdi ama sizde hiç tık yok. Bu da ya yakıt ya ateşleme ya da hava eksik demek. Bir de krank sensörü denebilir. Çünkü bu sensör ateşlemeyi doğrudan kontrol eder. Bozulduğu anda motor ölür. Ateşleme yapmaz.
    Hava ihtmalini direk eliyorum çünkü gidişinde sıkıntı yok.
    Motor dönerken benzin kokusu alıyorsanız, ve bu koku egzozdan geliyorsa, sorun yakıt sisteminde değildir büyük ihtimalle. LPG'de de bir değişim olmadığına göre ilk şüpheli ateşleme sistemi. En son ne zaman değişti bilmiyorum ama bujiler ve bobinleri değiştirmek hem bu problemi çözebilir hem de genel olarak motorun yanma verimini artırır.

    Siz benzin işini elemek için yine de aşağıda yazdıklarıma bir bakın.
    Arka koltukların oturma yeri kalkıyorsa kaldırıp, birisi kontağı 2 konumuna çevirdiğinde(marş basmadan önceki) siz de kulağınızı zemine dayayıp benzin pompasının sesini duymaya çalışın. Vızıltı gibi bir sesi vardır. Normal şartlarda kontağı açtığınızda benzin pompası 3-4 saniye kadar çalışır ve yakıt hattını enjektörlere kadar benzin ile doldurur. Eğer pompadan ses gelmiyorsa çalışmıyordur.
    Ayrıca kontak açıkken benzin pompası sürekli çalışmaz aklınızda bulunsun. Marştan önceki konumda 3-4 saniye kadar çalışır, o kadar. Bir daha marşa basana kadar çalışmaz. O yüzden sistemin benzin ile dolduğuna emin olmak için kontağı uzun süre açık tutmak değil, aç-kapa yapmanız gerekir.

    Bir diğer ihtimal de krank sensörü. Bunun sıcaklık ile bağlantısını pek kuramadım ama belli olmaz.




  • EVAP denen, depodaki yakıt buharının kontrollü bertarafı ile ilgili bir sistem var, onun elektrovalfi / diyaframı motor durduğunda kapatmıyor olabilir.

    artbyrobotyoutube
    Evap System - How It Works
    https://www.youtube.com/watch?v=JH1YFL0nXy4


    bu adreste çalışma sistemi açıklanmış.
    Benzin kokusu aldığına göre, uyuşuyor hocam senin sorununla..
    Yakıt buharı tüm manifolda doluyor ve hava azlığı yüzünden, manifolddaki yakıt buharını atana kadar, motorun çalışmıyordur. Sıcak havalarda çok buhar dolacağından daha da geç ateşleme ye yeter taze hava miktarını çeker motor.

    çözüümü bulduğunda buradan haber et bari.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.