Şimdi Ara

Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
3
Favori
15.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Aynı sorundan bende muzdaribim. Araç 2011 seat ibiza 1.2 TSİ style. Antalyada ikamet ediyorum. Sıcaklar malüm araç güneşte 1 saat kalsın ilk marşta kesinlikle almıyor. 2 veya 3 de çalışıyor. Geçen yaz yapmaya başlamıştı genel bakım yaptırdığım bi vw servisi ne söylesiğimde kontağı biraz bekletip marşa öyle basmamı söylediler. O yaz idare ettim. Kışın yapmıyor. Ve bu yaz sıcaklar başladığından beri sorun devam ediyor. Etrafa sorduruyorum bi sonuç alırsam yazarım. Sizide takip ediyorum. Ve forumlardan baktığım kadarı ile vw grubu araçlarda bu sorun mevcut ama çözüm yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n1t2 N kullanıcısına yanıt
    İyileştirilmiş valf olayı çözücek diye tahmin ediyorum. Arkadaşın bursadaki servisinden haber bekliyorum bende. Bu aralrada hayatım çok boktan gidiyor vakit bulamadım ustaya götürmeye. Sökücem o bağlantıyı deniyecem sorun çözülüyor mu diye kafamdaki o.
  • Bir vw yetkili servisinde ustayla görüşttüm. Bu sorunla çok karşılaştığını ve geri dönüşüm valfinden kaynaklandığını söyledi. Değiştirdim bugün gelişmeyi aktarırım.

    Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM]
    Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n1t2 -- 31 Temmuz 2018; 14:27:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen parça işte bu valf, ben bunu taktırdım(aynı bosch marka) sorun devam etti, geri söktürüp kendi parcamı geri taktırdım. arac hala bursada haftaya randevum var iyileştirlmişi ni deneyecez. son 2 haftadır yagmurlar nedeniyle hava cok sıcak olmuyor. Ama siz de bir deneyin, benim eski parçam geri takıldıktan sonra 2. marşta çalışıyor artık(önceden 4,5, 6)olurken. sonucları sizdende alalım.haftaya da iyileştirilmişini deneyecez, umarım bu bosch lardan farklı birşeydir.
  • n1t2 N kullanıcısına yanıt
    Hocam gün içerisin de sık sık motoru çalıştırmadan test edersen daha iyi test etmiş olursun. 2 saat arayla arabayı çalıştırınca her sıcakta çalışıyor benim araba. Mesela mümkünse sabah 9 gibi bırak öğlen 2 3 gibi dene. Full sıcakta beklesin o sırada araba. Merakla bekliyorum senden haberleri. Umarım hallolmuştur
  • iLLmotiVe İ kullanıcısına yanıt
    Öncelikle iyi günler. Sorunum çözüldü gibi duruyor usta. Yani arabanın çalışmadığı zamanları çok iyi biliyorum. mesela apartmanın otoparkında güneşte duruyor araç öğlen 1-2 gibi bindiğimde çalışmazdı ama 2 gündür maşallah tık demedi. her gittiğim yerde güneşe bırakıyorum daha tık demedi. bu arada benim araç ilk marşta çalışmazsa 2.de hep çalışırdı yani hiç 5-6 kere çalışmadığı olmadı. denemeye devam edeceğim. yine yazarım.
  • iLLmotiVe İ kullanıcısına yanıt
    Evet zaten sık sık çalıştırdığında yapmıyor. en az 2-3 saat kalınca yapıyordu
  • EVAP valfi diye teşhisi ilk koyan kişi olarak tebrikleri alıyorum



    EVAP sistemi pek bilinen bir konu değil,

    Araç bilgisayarında da gözükmüyor genelde.



    Bu şikâyet varsa ve EVAP valfinden şüpheleniyorsanız,

    Tespit için basit müdahale, EVAP valfinden manifolda gelen hava borusunu çıkarıp iki ucunu körlemek, (sadece manifold tarafını körleseniz, o da kâfi)

    sorun bitiyorsa nokta atışı tespit edersiniz sıkıntıyı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaklaşık 1 hafta oldu problemi hiç yaşamadım. benim sorunum düzeldi arkadaşlar.
  • Araba dogus oto servise girdi bugun, az once aradilar aktif karbon valfinde sorun oldugunu( bu parca su meshur valf oldugunu dusunuyorum) yarin parca gelince degisim yapilacak, yarin ve parsembe durumu yazacagim, umut fakirin ekmegi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun sorunsuz calisti, saat 12.00 ve 15.30 da iki defa denendi. Gaza basma marşta fazla tutma olmadan, yarin yine rapor verecegim. Parca bosch degil, vw ve audi logosu vardi uzerinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 kez denedim hersey normal, iyigun n1t2

    Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üzülerek belirteyim hevesim kursagimda kaldi. Olmadı arkadaslar, 5 gun sonra araba yine calismadi bugun didim de tatilde aşırı gunes alti sıcakta biraktim ve sonuc hüsran, hemde öyle boyle degil 8. Marşta aldi. Sicaklik ve nem duzeyi arttikca sorun devam edecek. Kurtulanlara geçmiş olsun, ben başa sardim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazkabusu Y kullanıcısına yanıt
    Hocam, bu valfi kontrol eden elektrik devre var,
    o bir çalışıyor bir çalışmıyor anlaşılan.

    devre şeması aradım ama bulamadım maalesef,
    bu devre şeması serviste var,
    bağlantılı olduğu voltaj ve topraklaması, röle, ECU vb, cihazlar ve bağlantılarına bakılacak demektir.


    bu vakum hattı bağlantılarını gösteren genel bir şema;
    bunun elektrik olanı lazım sana

    Ben gene EVAP dan motor emme manifolduna giden hortum hattını çıkarıp, manifold tarafını körlemeni, diğer tarafı ise, ya bantla körlemeni ya da hava çıkabilecek şekilde sünger münger tıkamanı önereceğim


    Sıcak hava polo 2010 ilk marşlarda çalışmıyor [ÇÖZÜLDÜ! - EVAP VALFİ DEĞİŞTİRDİM]




  • videolar da çok güzel izah etmiş, anladığım kadarıyla çalışma sistemi dediğiniz gibi hep geri dönüşüm ve carbon salınımına göre. Ancak bunları dinleyecek anlayacak söyleyince size hak verecek usta bulmak imkansız. valf e bağlı olanelektrik sistemi sanki bir kaç gün sonra sistemi ya bozuyor yada parçayı bozuyor(örn: yüksek voltajda ampulün yanması gibi) ben artık ümidimi yitirdim diyebilirim. İstanbul balıkesir bursa gibi marmara bölgesinde ki güncel hava sıcaklıklarında bunu ispat edemiyorum malesef.yolda gelirken 33(mersin) plakalı bir aracın sahibine bile cevirip sordum varmı böyle birsey diye. millet hayret ediyor.demekki ben antalya gibi yerde yasasam arabayı gece bile calıştıramayacağım. böyle lanet bir vaziyet. Parca bursa doğus otoda değiştikten sonra 1,5 hafta hiç bir sorun olmadı, tek seferde çalıştı( ancak calışma sorasında ağır bir benzin kokusu devem etti) ta ki son 3 gün de aydın didim de sıcakta araba aksama kadar kalıp 18:00 gibi calıstırmaya kalkınca abartmıyorum 10 marşra çalıştı o da çalıştıkran sonra 5 saniye araba titredi resmen,sonraki gün yine aynı durum. şimdi eminim yine Bursaya götürsem ilk seferde calışacak haliyle sorun yok diyecekler. araba zengin karışımdan dolayı calışmıyor diye düşünürken artık benzin gelmiyor diye mantık türütmeye basladım. artık araya bayram girdi, iyigun senin iki tarafı körleme tekniğini uygulayacam artık. tabi hava şartlarına bağlı, sıcak 40 a yakn br sıcaklık gerek. diğer arkadaşlardan da ses yok iLLmotiVe nerelerdesin hocam?




  • iyigün https://drive.google.com/file/d/1loVDLiEn-9dnHjmYynzNMRXWa6irVfG5/view?usp=sharing bu şemeda okadar çok valf varki, hangisi bizim değiştiğimiz valf oluyor? one -way valve olan mı?
  • yazkabusu Y kullanıcısına yanıt
    tekrar merhaba,

    hayır, one way valve yazan değildir, purge control valve yazan valftir.
    one way valf, Türkçe çekvalf demek oluyor.

    purge control valve şemada net olarak hangisi olduğunu ben de net söyleyemiyorum, motora bağlantı noktasına göre karar vermek lazım, purge control valve lerin birinde motora bağlantı noktası gaz kelebeğinin hava filtresi tarafında, diğerinde ise manifold tarafında gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 28 Ağustos 2018; 10:16:5 >
  • Abiler selam yeniden. Foruma bakamadım bayadır hayat koşuşturmacası. Hayatım boktan dediğim gibi arabanın valfini gram önemsemeyeceğim dertler başıma geldi geliyor geçmeye devam ediyor. Umursayamadım bile arızayı. isterse 912939. marşta alsın xD (Hayır ağlamayın gençler, iyi olacağım). Baktınız marş almıyor, aracı boşa alın elfrenini indirin aracı bi 15-20 santim oynadın. Tek marşta alıyor mu? Bana volan dişlisi diyen ustayı andım da dün, bi deneyim dedim tek marşta aldı. Bi ustaya götürsem de bende söksem şu boruları bantlasam falan, en mantıklısı o. Hala yapacam güya.
  • selamlar, iyigun, şemayı şimdi daha iyi anladım. tek taraflı körleme işine girecek olursam yardımcı olacak.
    iLLmotive umarım en kısa zamanda hayatın düzene girer, dediğin gibi bu işler sonraki planda kalacak işler muhakkak, öncelikle güç, kudret,sağlık ve sabır gerek insana hayatta.
    salı günü 3. kez valfi değiştirdim.ücretsiz garantiden değişti.bununla beraber her ihtimale karşı boğaz kelebeğinin temizliğini de ücretsiz yaptılar. Çünkü ikinci parçada da arıza tespit ettiler. 2 gündür gayet sıcak olmasına rağmen iyiyiz, çalışıyoruz. boşta biraz yürütüp denemek fikri sıradışı bir bakış, ama ben artık bu sıradışı yöntem ve teşhislerde sorunun çözümünün olacağını düşünüyorum. bayramdan önce 2011 bir poloda aynı şikayetten gelmiş doğuş oto servise, aynı valf değişimini yapmışlar. ancak müşterinin (şirket arabası)daha arabayı almadığını söylediler, servis danışmanıma geri dönüş olursa durumu paylaşmasını istedim, meraklı ve ilgili bir danışmandı. bakalım görecez. ya benim önceki 2 parçada gerçekten arızalıydı. yada kontrol edip incelemelerine rağmen asla bir kusur yok dedikleri parçanın bağlı olduğu elektrik elektronik sistemde yada ünitede.Parçayı bozuyor.Bu durumda boşta yer değiştirerek çalıştırma yada valfi yok edip tek taraflı körleme buharı dışarı verme yoluna gidip kullanacagız. Bu arada değişimden sonra depoyu full yada 3/4 seviyesinde tutmaya çalışacam, çünkü son 1 yıldır sürekli olmasada çoğunlıkla 1/4 seviyesinde kullandım depoyu.Mantığıma göre fiZİk kuralları gereği sıvı üzerinde nekadar çok gaz (yakıt buharı) olursa valfe okadar çok basınçlı buhar gideceğini düşündüm.zamanla bu durum valflere zarar veriyor olabilir. eğer çözüldüyse parçanın dayanıklılığını belki uzatabilirim diye bir ütopya mı totem mi dersiniz onu kurguladım artık.
    herşeye rağmen iLLmotive sana her manada zorluklara karşı dayanma ve üstesinden gelmen için iyi dileklerimi gönderiyorum. araba dediğn sokak malıdır hayatta 4. 5. hatta 10. sıralardada olsa olur. Sağlıcakla selametle




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.