< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Sıfır Aldığım Aracın Tam 5. Yıldönümünde Aküsü Bitti! (2. sayfa)
-
-
gideceğiniz yere taksi ile gidin, böylece akü bitme derdiniz de olmaz....
-
29 şubatta araba almak lazım bu mantıkla.
5 Yıl garanti desek, 29 şubat 4 yılda bir ( garanti ) casus yazılım bir sonraki 29 şubatı bekleyecek garibim
Not: 0 aldığm i20 aracımın aküsüde 5. Yılında bitti ömrü o kadarmış
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 16 Ekim 2024; 22:0:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabayı geceleri uçak moduna alsaydın uzaktan arabaya bağlanıp aküsünü devre dışı bırakamazlardı. Senin hatan.
Güzel kardeşim, akü gibi kimsenin gidip de yetkili serviste değiştirmediği parça için mi planlı eskitme yapacaklar?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bir aküye bile para veremeyecek, ağlayacak durumdaysan hiç araba alıp kullanma bence. zaten herkes araba kullanmamalı. trafik berbat, ortam acemi sürücülerden geçilmiyor.
-
Aynen çok haklısın.
Servis, servis dışında her yerden alabileceğin akü için yazılım yüklemiş....
5 yılda aracı komple yatırmışsın, akü bitti diye bir ton söylenmeler.
Sat, sen araçtan araç senden kurtulsun..
-
Konu sahibi arkadaş akülerin yapısını biliyorum diye yazmış ama kurşun plakalı akülerin nasıl çalıştığının mantığını bilmediği açıkça belli. Aküde bulunan kurşun plakalar 2 hafta da 1 haftada 1-2 ke marş yapan bir araçta şarjsız geçirdiği her gün veya saatler için şarj tutma özelliklerini kaybeder. Akünün voltajı değişmese bile amper gücü düşer ve marş yapmaz. Aracın gösterge ışıklarının yanması akünün sağlam olduğunu göstermez asla. En basitinden elinizde avometre varsa ve kullanmayı biliyorsanız aküye bağlayın ve marşa basın bakalım akünün voltajı marş sırasında kaç volta düşecek. 9 a bile düşse o akü ömrünü bitirmiştir diyebiliriz. Ki kapsamlı bir testte çok daha net sonuçlar alınır. Kısacası 5 sene çok çok iyi dayanmış akünüz bu kullanım alışkanlığınızda. Kurşun aküler ömürleri boyunca şarj olmaya müsait kimyasal yapıdalar. Bol bol şarj olan akünün ömrü de çok daha uzun olur. Elinizdeki aküyü harici şarja da bağlasanız 6-7 marştan sonra yine aynı olacak. Bir an önce değiştirin aküyü. Bahsettiğiniz ve kafanızda kurguladığınız yazılım varsayımları emin olun konu ile hiç alakalı değil. Sağlıcakla.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
O dediğiniz eski araçlarda oluyordu. Artık tık diye gidiyor. Benim eski araçta şakır şakır çalışıyordu bir sabah tık demedi gitti.
Yalnız Fiat'larda şöyle birşey vardı, akü gitmek üzereyken kontak çevirince hava yastığı arızası, esp arızası gibi alakasız bir sürü arıza verir ama araç sorunsuz çalışır. Anlarsın ki birkaç gün sonra akü gidici. Öyle de oldu 2 gün sonra küt gitti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 17 Ekim 2024; 9:52:8 > -
yatan arabanın aküsü çabuk biter hocam boşuna hüsnü kuruntu yapıyorsun...
-
Kusura bakma ama burada saçma bir konu açıp milletin boş yere vaktini çalmışsın.
2012 aralık ayında aldığımız 2.el 18000 km fiat puntonun o zaman üzerinde olan akü 2 yıl önce değişti yani tam 10 yıldan fazla dayandı o akü. Çevreme söylüyorum bana dediği müzeye kaldırsaydın bir akü o kadar gider mi oldu. Ne yapayım yani bende bela mı okuyayım bu aküye ?
Biraz şans işi yani bu olay. Azda gidebilir bizimki gibi çokta gidebilir. Aşırı kuruntu yapmışsın.
-
5 yılda akünün bitmesine sayıp sovmekte ne biliyim😁
Bende geçen ay araç 3 yaşına girdi diye gittim sorunsuz marş yapan aküyü servise zorla değiştirdim. Aküyü ölçüyor servis sorun yok diyor, ama aslında son 10 aydır start stop olması gerektiği gibi devreye girmiyordu.
Eskiden bende akü bitene kadar cılkı çıkana kadar kullanırdım, bir kez sabah 3 yıllık akü bitip beni rezil edince artık aküyü bitene kadar kullanmaktan vazgeçtim.
Çünkü, aracın aküsü bir gün sabah kalktığımda marş basmasa, o gün kü bütün planlarım suya düşer, işlerim aksar., yada dağ bayır çok geziyoruz olmadık bir zamanda bizi rezil edebilir veya ailelerimiz başka şehirlerde yaşıyor kötü bir haber gelse yola cikamayabiliriz, veya bir doğal afet olsa akü nedeniyle araci gerektiği gibi kullanamasak falan filan.
Bence arabanız varsa o araba silah gibi olacak, çektiğinizde ateşlememe ihtimali olan bir silahı yanınızda nasıl tasimasaniz arabada böyle bence..
Gelin bir hesap yapalım,
Akü aracın servisinde 3900 liraydi, siz bunu dışardan alsanız 3600 lira diyelim (hesaba gelsin diye böyle dedim yoksa daha ucuza bile bulunabilir)
Bu aküyü ne kadar kullandik tam 3 sene yani 36 ay
3600/36=100 lira yani akünün bana aylık maliyeti aşağı yukarı 100 lira olmuş.
Şimdi ben bu aküyu bitene kadar kullansam ne kar ederim. En iyi ihtimalle 300-500 lira daha.
Yani bana göre boş işler bunlar..
Uzun lafın kısasi zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür, aküleri sömürmeyi bırakın bir akü 3-4 sene gidiyorsa görevini layiki ile yapmıştır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
7 yıl / 27.000km Stop/Start sorun yok.
Değiştireyim mi?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
seni bu kafayla hiç bir araç mutlu edemez. benim passat aniden yolda kaldı. akü bir anda öldü yolda giderken. sağolsun ücretsiz yol yardımı geldi, takviye verdi, servis de garanti bittiği halde ücretsiz bir akü verdi bana, vermese de sorun yoktu. akü şans işi. 2-3 sene sonra her an gidebilir, 5 sene çok iyiymiş.
-
çip vardır kesin aküde, 5. yılın ilk gününde kullanılmaz hale gelmiştir. ne dertler var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Start stopta sorun yoksa elleme hocam, start stoplu aküler start stop işlevinin teklemeye başlaması ile bir nevi haber veriyorlar.Yani en azından benim gözlemim o yönde👍
Hatta bir diger gozlemimi söyleyecek olursam, start stoplu akulerde start stop teklemeye başladıktan sonrada uzunca süre bir süre bu şekilde araç kullanılabiliyor.
Ama 7 sene iyi bir süre 👍
Yukarıdaki hesaba start stopun bana kazandırdığı yakiti da ekledigimde, şehir içinde haftanın 7 günü sıkışık tarfikte çok yol yapan birisi olduğumdan çok net biçimde akünün değişimi bana tasarruf olarakta geri dönüyor.
Enerjim olsa start stoplu ve start stopsuz tüketim verileriyle ilgili bir konu açardım ama şimdi uğraşmaya gerek yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
5 yılda 9700 km vay anasını
-
Çalışan makine pas tutmaz derler.
Bende de 2019 model araç var senede 30.000km yapıyorum halen aynı akü var üzerinde start stop sorunsuz çalışıyor değiştirme gereği duymadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Akü test cihazları var aküden yüksek akım çekip kaç volta düştüğüne bakılıyor, testi böyle yapılıyor.
-
iyi bile gitmiş km ye bakılırsa hep kısa mesafe kullanılmış. Tam 5 sene olması ise tamamen tesadüf.
-
Star stop aküye zarar vermiyor ama start stop akünün fiyatı normalin 2 katı. İkisinin de ömrü aynı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X