Şimdi Ara

Sıfır Aldığım Aracın Tam 5. Yıldönümünde Aküsü Bitti!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
2.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet tam 5 yıl önce bugün sıfır (0) aldığım Suzuki Swift marka aracın sene-i devriyesinde 9700 km'de iken aküsü bitti.


    Bakın tam 5. yıl diyorum. Trafik sigortası bugün son, yarın poliçe yenileniyor. Yani günü gününe 5. yıl dönümünde bitti akü.


    Böyle bir tesadüf olur mu yoksa firma bunu bilerek mi ayarlıyor gelip değiştirelim diye.


    58 binde km'de Honda Civic almıştım üstünde fabrikanın taktığı akü duruyordu. 20 bin de ben kullandım öyle sattım tık demedi.


    Tek elden kullanılan 9700 km'deki aracın aküsü bitiyorsa planlı eskitmedir bu.


    Japon harikası, sorunsuzluk abidesi. Böyle otomobilin de markanın da Allah bin belasını versin.


    5 senedir almayın aldırmayın derim yine haklı çıktım. Bu markadan UZAK DURUN!



    Ekleme: Bana 5 yıl normal diye gelmeyin. Akü biterken, zayıflarken belli eder. Aracı en son 2 gün önce kullandım hiçbir belirti yoktu. Bugün birden bire marş basmadı. Farlar, kontak lambaları cayır cayır yanıyor ama akü marş motoruna güç iletmiyor. Bak sen şu işe!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max Damage -- 16 Ekim 2024; 19:22:45 >







  • Arabanın aküsü 5 yılda 10bin km bile yapmayan, el ense yatan bir araç için iyi bile dayanmış. İstersen Bentley al, ister Mercedes, benzer sonuçla karşılaşırsınız.


    Sat hocam arabanı sevmiyorsan, bela okumalar bilmemneler falan. böyle etten püften bahanelerle kendini yalandan ikna etmene gerek yok. sat başka araç al.

    5 yılda akünün bitmesine sayıp sovmekte ne biliyim😁

    Bende geçen ay araç 3 yaşına girdi diye gittim sorunsuz marş yapan aküyü servise zorla değiştirdim. Aküyü ölçüyor servis sorun yok diyor, ama aslında son 10 aydır start stop olması gerektiği gibi devreye girmiyordu.

    Eskiden bende akü bitene kadar cılkı çıkana kadar kullanırdım, bir kez sabah 3 yıllık akü bitip beni rezil edince artık aküyü bitene kadar kullanmaktan vazgeçtim.

    Çünkü, aracın aküsü bir gün sabah kalktığımda marş basmasa, o gün kü bütün planlarım suya düşer, işlerim aksar., yada dağ bayır çok geziyoruz olmadık bir zamanda bizi rezil edebilir veya ailelerimiz başka şehirlerde yaşıyor kötü bir haber gelse yola cikamayabiliriz, veya bir doğal afet olsa akü nedeniyle araci gerektiği gibi kullanamasak falan filan.

    Bence arabanız varsa o araba silah gibi olacak, çektiğinizde ateşlememe ihtimali olan bir silahı yanınızda nasıl tasimasaniz arabada böyle bence..

    Gelin bir hesap yapalım,

    Akü aracın servisinde 3900 liraydi, siz bunu dışardan alsanız 3600 lira diyelim (hesaba gelsin diye böyle dedim yoksa daha ucuza bile bulunabilir)

    Bu aküyü ne kadar kullandik tam 3 sene yani 36 ay

    3600/36=100 lira yani akünün bana aylık maliyeti aşağı yukarı 100 lira olmuş.

    Şimdi ben bu aküyu bitene kadar kullansam ne kar ederim. En iyi ihtimalle 300-500 lira daha.

    Yani bana göre boş işler bunlar..

    Uzun lafın kısasi zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür, aküleri sömürmeyi bırakın bir akü 3-4 sene gidiyorsa görevini layiki ile yapmıştır.

  • Ayda 150 km kullanmak için mi araba aldın 😀

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yucelyucelx Y kullanıcısına yanıt

    Aylık 150 km'de bunu yapıyorsa 1500 km kullansam ne olurdu sen düşün. Artık CVT mi patlardı triger zinciri mi kopardı...


    Yok babacım Honda, Toyota orada. İlle Japon olacaksa onlardan alır keyfine bakarsın. Böyle Hindistan pazarına mal üreten çakma Japonlarla da uğraşmazsın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max Damage -- 16 Ekim 2024; 19:38:40 >
  • Gayet normal değil mi. 2020 model aracimizda 50.000 km de bir sabah akü yoktu.

    5 sene kullan kullanma yine bitecekti. Emare vermeden bitmesi de akulerin farklı yapıları ile alakalı.

    Yanlış anlamayın da kuruntu yapmak gibi olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KYTECHNGAMING -- 16 Ekim 2024; 19:49:36 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • KYTECHNGAMING kullanıcısına yanıt

    Değil.


    9700 km'de ve 2 ay önce bakıma girdiğinde cihazla akü ölçümü yapıldı usta herhangi bir sıkıntı yok dedi.


    Tam 5. yıldönümünde oluyorsa yetkili servis yazılım yükledi derim ben.

  • Amma ağlamışsın ya. Almıştır eline avometreyi voltaja bakmıştır bırakmıştır. Sanki sanayide aküye detaylı test yapıldı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 16 Ekim 2024; 19:51:14 >
  • Max Damage M kullanıcısına yanıt
    Kolay gelsin size. Ispatlarsiniz önümüzdeki yıllarda bu konuda bende sizin bu tezinizi desteklerim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Max Damage M kullanıcısına yanıt
    Ayrıca yatan, az kullanılan araba bazı yönlerden her gün ya da gün aşırı hareket eden araca göre iyi olması gerekliliği yoktur.

    Parçalar durduğu yerde de asinir özetle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KYTECHNGAMING -- 16 Ekim 2024; 19:58:13 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • KYTECHNGAMING kullanıcısına yanıt

    Pazartesi günü şıkır şıkır çalışan araç Çarşamba günü çalışmıyor. Tam da 5. senede.


    Normal diyorsan bir şey diyemem senin düşüncendir.


    Benim, ailemin ve çevremin kullandığı araçlarda hiç böyle bir şey duymadım görmedim ben.

  • Max Damage M kullanıcısına yanıt
    Bak yukarıda ne yazmışım. Aracı akşam parkettim sabah yoktu.

    Akulerin yapılarını araştırırsan cevabını bulursun.


    İyi sürüşler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • KYTECHNGAMING kullanıcısına yanıt

    Akülerin yapısını biliyorum.


    Zayıflayan akü marş esnasında motoru cansız çevirir. O sırada kontak lambaları da sönecek gibi olur.


    Yani hepsi bir yana 16 Ekim 2019'da alınan araç 16 Ekim 2024'te marş çevirtmiyor. Enteresan.

  • Akünün yıpranmasıyla , yapılan km nin bir ilişiği daha doğrusu anlamlı bir değerde ilişiği olmazki? Senin akü kalp krizi geçirmiş diyebiliriz.Yani çok detaylı bir kontrol yapılmadıkça emaresi görülemezdi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 5 yıl çok bile gitmiş bence. Az km yapıldığı ve uzun süre yattığı zaman akü sürekli cepten yiyor. Her marş basışta harcananın yerine konması için 20dk sürüş yapılması gerekiyor. Start-Stop da aynı şekilde aküye zarar veriyor. K.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arabanın aküsü 5 yılda 10bin km bile yapmayan, el ense yatan bir araç için iyi bile dayanmış. İstersen Bentley al, ister Mercedes, benzer sonuçla karşılaşırsınız.


    Sat hocam arabanı sevmiyorsan, bela okumalar bilmemneler falan. böyle etten püften bahanelerle kendini yalandan ikna etmene gerek yok. sat başka araç al.

  • Bu nerenin trollü ya

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • arabanın ne kabahati var anlamadım

  • akü dediğin 2-3 bin lira bişey


    niye bela okuyorsun

  • 5 yılda 9700km yaptıgın için bitmiş olabilir mi ?


    5 yıl önce bende kendi aracımı aldım 0 km olarak, şuan 50 binde ve aküsü taş gibi startstoplu olmasına rağmen arac ve her yeri elektronik aracın

  • 2015 model Focusun aküsü 2019da bitti.60 bin km
    Sabah işe geldim akşam tık bile demeden bitti.

    2020 Clio var şimdi. 30 bin.de. hâlâ aynı aküsü.
    Ölçümlerde normal çıkıyor ama güvenemem akü işine.
    Ters biyerde koymasa bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü bitti diye arabaya bela okuyanı ilk defa görüyorum. Arabaya yazık valla, sat sen de kurtul araba da kurtulsun.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.