Şimdi Ara

SIFIR ALINAN ARAÇ NE ZAMAN VE NİYE SATILMALI ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En geç 5 yıl yada 80.000km.'de sıfır alınan bir araç elden çıkarılmalıdır diye düşünüyorum.

    Benim terübem ortalama özenle kullanılan bir otomobil 80.000'den sonra nalları dikmeye başlıyor ufaktan

    5 yıl sonunda da sensöründe mensöründe oksitlenme ıvır zıvır. ufak tefek çiziklerden paslanmalar, 90.000 ağır bakım, baskı ve fren balata değişim ihtiyacı ekstra masraf v.b.

    Ayrıca aracın modelinde 2. kasa değişimi veya yenilenme olmadan satmak daha karlı ve kolay olur.

    Bir de sanki ikinci el değeri takip edebildiğim kadarıyla 80.000 civarı optimal seviyede oluyor.

    Yani 30.000 km.'de bir araç ikinci elde, yaşına, km.'sine göre sanki daha fazla kaybettiriyor.

    Tabi ki 80.000 deki araç daha ucuza gider ama yaşına ve kilometresine göre oransal değer kaybı 30.000 deki araca göre daha az oluyor. Yanılıyorsam düzeltilebilir.

    Örneğin,

    sıfırı 40 bin TL
    2 senelik aynı araba 30.000km de 30 bin TL
    5-6 senelik aynı araba 80.000km de 22 bin TL. gibi..

    Sonuç olarak zamanı geldiğinde tabiki araç bas bas bağırmaya başlıyor ''sat beniiiii çabuk sat'' diye


    En iyisi aracı tanıyıp ona kulak vermek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 15 Eylül 2011; 0:39:59 >







  • arabanı satacak mısın ne?yeni aldın şimdiden böyle konuar açma
  • sıfır almam ne zaman sıkılırsam satarım onun için


    sıfır alanlarında garanti biter bitmez satması mantıklı görünüyor.şahsen ben öyle yapardım.

    şuda varki hiç bir maldan satarken para kazanılmaz alırken kazanılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    arabanı satacak mısın ne?yeni aldın şimdiden böyle konuar açma


    Birisinin bunu soracağını biliyordum Aramız iyi aletle, yeni yeni evcilleştiriyorum, hemen satılır mı

    Daha ziyade elden çıkardığım aracımdan edindiğim tecrübeyi paylaşayım dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 15 Eylül 2011; 1:19:06 >




  • Bir araç aldınız diyelim. Onu alırken oğlum bak seni satacağım satana kadar arıza yapma arıza yapmaya yakın ben seni birine kakalayacağım mı diyorsunuz?

    Araç ihtiyaçlarına göre alınır. Sizi üzmüyorsa bir araç niye satılır ki? yeni bi araç çıkınca bundan almalıyım millet agzı açık bakmalı düşüncesi mi var ? periyodik bakımlar üzmemeli. O kadar yıl o kadar km seni taşımış sorunsuz. Bedeli bir fren disk takımı ve balatası olsun.

    Araç ihtiyaçlarınızı karşılamazsa satılır. Bir kaç örnek vereyim. Bekarsınız alırsınız bir coupe 2kapı. evlenir çocuk sahibi olunca sedan bir araca geçersiniz.
    10yıl kullanırsınız araç size çirkin gelmeye başlar. o zaman belki satarsınız.

    Eskisi gibi çok sorun yapmıyor araçlar. 15 yaşına kadar sürekli arıza yapmıyorlar. Sürekli arıza yapması durumunda satılmalı bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456



    Benim terübem ortalama özenle kullanılan bir otomobil 80.000'den sonra nalları dikmeye başlıyor ufaktan



    Siz hangi markalarda bu tecrübeyi kazandınız? Benim aracım 220bin kmde. herhangi bir arızası yok. Yoğun olarak ta kullanıyorum.
  • km doğru tespit diyebilirim. ancak yıl bzimkisi 11 yılını geçiyor artık. 5 eylül 2000 den beri bizde 86000 kmde. daha hiç arıza çıkartmadı. 1 yıldır kurbanlık tosun gibi lpg ile özel besiye çekilmiş durumda. ama sanıyorum babam kurbanda vermeyecek. damızlık olarak saklıyor. bu dediklerinizi babamında düşünmesi dileğiyle :DDD
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    Bir araç aldınız diyelim. Onu alırken oğlum bak seni satacağım satana kadar arıza yapma arıza yapmaya yakın ben seni birine kakalayacağım mı diyorsunuz?

    Araç ihtiyaçlarına göre alınır. Sizi üzmüyorsa bir araç niye satılır ki? yeni bi araç çıkınca bundan almalıyım millet agzı açık bakmalı düşüncesi mi var ? periyodik bakımlar üzmemeli. O kadar yıl o kadar km seni taşımış sorunsuz. Bedeli bir fren disk takımı ve balatası olsun.

    Araç ihtiyaçlarınızı karşılamazsa satılır. Bir kaç örnek vereyim. Bekarsınız alırsınız bir coupe 2kapı. evlenir çocuk sahibi olunca sedan bir araca geçersiniz.
    10yıl kullanırsınız araç size çirkin gelmeye başlar. o zaman belki satarsınız.

    Eskisi gibi çok sorun yapmıyor araçlar. 15 yaşına kadar sürekli arıza yapmıyorlar. Sürekli arıza yapması durumunda satılmalı bence.


    İşin orası öyle de, yaşlamış bir araca masraf yapacağına üstüne ekleyip sıfırını almak tercih edilebilir. Ama sıfırdan, hiç yoktan araç almak bütçeyi zorlar.

    Kakalamak, arızalı aracı, arızayı gizleyerek satanlar için uygun bir tabirdir.

    80.000'de ikinci el alan adam aracın gelecekte çıkarabileceği masrafları öngörebillir.

    Zaten o yüzden ''sıfır alamıyorsam, yarı fiyata ikinci el alır elden geçirir, +80.000km.'de ben binerim'' diye düşünür. Ona çıkabilecek masraf dert yapmaz.




  • Son pargraftaki dediğinizi düşünmüyor. Ya da şöyle düşünüyor diyelim. 80-90bin araç ucuz olur alayım orası burası yamuldukça değiştiririm mantığı. Bitik debriyaj seti ile geziyor.

    2009 yılında 2001 model 126bin km de laguna1 satmıştık. Aracın herhangi bir arızası yoktu. Hatta yapacak gibi durmuyordu. 8yaşındaki araç için gayet iyi durumda idi. biz 3 yaşında 56bin'de almıştık. o süre içinde rutin bakımlar(yağ, lastik gibi) dışında sadece ön rot kolu değişti. başka tek kuruş gereksiz üzücü masrafı yoktu. kalite önemli burada. şimdi accent admiremiz var 2004 model 53bin'de. daha yeni sanayiden çıktım. Ön fren sistemi yenilendi. üst kapak contası değişti. teyp bozuk daha o değişecek. Kaliteli bir markanın kaliteli aracı 10-15 yaşına kadar sürekli arıza çıkarmaz düzgün kullanımda. Gidip de 60-70 ile okul önlerindeki tümseklerden geçersen, uzun yolda büyük çukurlara yüksek hızlara girersen orası burası tabi arızalanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_


    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456



    Benim terübem ortalama özenle kullanılan bir otomobil 80.000'den sonra nalları dikmeye başlıyor ufaktan



    Siz hangi markalarda bu tecrübeyi kazandınız? Benim aracım 220bin kmde. herhangi bir arızası yok. Yoğun olarak ta kullanıyorum.


    Ufak tefek eksik fazla modern otomobillerde arıza sıklığı daha çok.

    Servisteki bir usta araçta 40-50 civarı sensör olduğundan bahsetmişti.

    Bir sürü elektronik aksam donanım. Bunlar tabi zaman geçtikçe hata verebiliyor. İlla sorun çıkaracak diye bir garanti yok tabi.

    10 sene ve öncesi üretilen otomobiller bu yüzden yüksek kilometreleri görmekte genelde daha istekli oluyor.

    En nihayetinde bu biraz kullanımla bakımla da ilgili.

    Sizin aracınızın modeli nedir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    sıfır alanlarında garanti biter bitmez satması mantıklı görünüyor.şahsen ben öyle yapardım.


    Şahsen bende böyle yapardım.
  • sıkıldığın zaman, fazla paran olup yeni model almak istediğin zaman, dökülmeye başladığı zaman yaz aylarına yakın sat
  • Para oldu mu herşey çözülür , anı yaşamak lazım bana göre
  • 10 yıl kullanırız.sonra satmayı düşünürüz.
    sürekli yeni otomobil almak milli servete düşmanlıktır.
  • 80000 de nalları diker, 5 ylda oksitlenme vs. olur deyip araç satmak benim görüşüme göre çok saçma.
    bunu şöyle değerlendirebiliriz. sıfır alınan araç ikinci ele düştüğünde değer kaybettiği için manevi olarak en az koyacak şekilde ne zaman satarız?
    çünkü 80 binde nalları dikmez araçlar, çocuğun elinde oyuncak değilse.
    470 binleri gören araçlar gördük.
    yeni nesil motorlar artık çok daha dayanaklı.
    sakin kullanımla ve bakımları aksatılmaz 500.000 i geçer.
    ama sıkıştırırsan o zaman dayanmaz.
    birde yeni nesil motorlar 1 defa rektefe olur. ikinci defa olmaz.
    düzgün kullanımda bir defa rektefe yaparak 1 milyon km yi görmek mümkün.
    tabi dizel motolardan anlamadığımı parantez içinde belirtiyim. aha parentez dışarda kaldı. ()
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    En geç 5 yıl yada 80.000km.'de sıfır alınan bir araç elden çıkarılmalıdır diye düşünüyorum.

    Benim terübem ortalama özenle kullanılan bir otomobil 80.000'den sonra nalları dikmeye başlıyor ufaktan

    5 yıl sonunda da sensöründe mensöründe oksitlenme ıvır zıvır. ufak tefek çiziklerden paslanmalar, 90.000 ağır bakım, baskı ve fren balata değişim ihtiyacı ekstra masraf v.b.

    Ayrıca aracın modelinde 2. kasa değişimi veya yenilenme olmadan satmak daha karlı ve kolay olur.

    Bir de sanki ikinci el değeri takip edebildiğim kadarıyla 80.000 civarı optimal seviyede oluyor.

    Yani 30.000 km.'de bir araç ikinci elde, yaşına, km.'sine göre sanki daha fazla kaybettiriyor.

    Tabi ki 80.000 deki araç daha ucuza gider ama yaşına ve kilometresine göre oransal değer kaybı 30.000 deki araca göre daha az oluyor. Yanılıyorsam düzeltilebilir.

    Örneğin,

    sıfırı 40 bin TL
    2 senelik aynı araba 30.000km de 30 bin TL
    5-6 senelik aynı araba 80.000km de 22 bin TL. gibi..

    Sonuç olarak zamanı geldiğinde tabiki araç bas bas bağırmaya başlıyor ''sat beniiiii çabuk sat'' diye


    En iyisi aracı tanıyıp ona kulak vermek.


    Bende 0 aldığım aracımı satacaktım üç aşağı beş yukarı bir hesap yapınca tamamen zarar ettiğimi anladım. O yüzden min.3 yıl kullanmak gerekir , zorda kalmadıkça satmak akıl karı değil




  • Pek mantıklı bir düşünce değil gibi geldi forumun çuğuda karşı görüş seöylemiş 80.000 bina Arabaya baskı-balata değiştirince masraf?ha çok ilginç hiç masrafsız araba yok ki ister s-500 olsun ister şahin (AKARYAKIT,VERGİ,BAKIM,ONARIM,AKSESUAR,YIKAMA) BUNALRI BÜYÜK MASRAF OLARAK GÖRÜYORSANIZ OTOMOBİL KULLANMA KEYFİ VE A NOKTASINDAN B NOKTASINA GİTMEV GİBİ İŞLERİMİZİ GÖRÜYOR O ZAMAN SIFIR ARABANIN GARANTİSİ BİTİNCE ÖLÜYOMU YANİ
  • benzinli araçta 4 yaş yada 75-80 bin km de satmak mantıklı. hem yeni kasa çıkmadan satıyorsunuz hemde dizel benzin farkı amorti ettiğinde satmış oluyorsunuz. dizeli satmak ise daha geç olmalı psikolojik sınır 100 bin km yi geçmiş oluyorsunuz satarken aracınız benzinli fiyatına gitmiş oluyor.
  • bence 0kmde alınan araç 10 sene kullanılmalı nihayetinde bildiğin tanıdığın araba. bende avensis var 2006 model 0 alınmıştı daha 1 tane bile sorun çıkarmadı şuanda 100 binde saat gibi lpgdende ortalama 6500 tl kar elde ettim.
  • Bence kullanabildiginiz kadar kullanmalisiniz.Otomobil bir aractir,her insan kendi zevklerIne ve imkanina gore secimini yapar,kimisi iki senede degistirir,kimisi de belki uc ayda.Fakat bana kalirsa bir araca para verilecekse,uzun vadede ihtiyaclar dusunulerek otomobil alimi yapilmalidir.Her gecen sene teknoloji ilerliyor,modeller ortalama iki senede bir makyajlaniyor.boylr dusundugumuzde,ker iki senede bir arac degistirmek mi gerekiyor.ben 13 senedir ayni bmw araci kullaniyorum.Masalllah 300.000 km ye yaklasiyor.Su ana kadar her turlu ihtiyacimi karsiladi sagolsun.Sorun hic mi cikarmadi?cikardigi en buyuk sorun,klima motorunun yanmasi ve de baski balata sisteminin degismesi oldu.kullandigim sureye bolseniz,bu masraflar bence hicbirsey.Ben eger ortalama 4 senede aracimi yenilemek isteseydim,her sene nereden baksaniz uzerine 30.000 tl para verecektim,toplamda 90.000 tl,bunum vergisi,zamana bagli kaybi vs bana 100.000 ile 120.000 tl arasi bir masrafim olacakti.bunu 10.000 tl diye dusunurseniz,ona gore heaabi degisir,ama yine de cebinizden ciddi paralar cikacaktir.
    Ben bu saatten sonra arac degistirirsen,sadece ailevi ihtiyaclatim dehisecegi icin aracimi degistiririm.
    Ornegin,bir cocugum olacak,benim arabam tek kapi,bagaji da dar.O vakit ihtiyaclarima karsilil vermedigi icin aracimi degistirebilirim.
    Bakin arkadaslar,tabi alim gucu cok yuksek arkadaslar icin kousmuyorum.Kazaniyordur,3 ayda degisturiyordur,devlete bir katma degeri vardir arkadasin,ciddi vergiler oduyordur,isciye ekmek veriyordur,ili ayda ferrari degistirir.Gerci o hatelet de gereksiz ya neyse.Ama sirf arabam iki yasinda oldu,masraf cikatrtir diye arabayi degistirmek,birikiminizi eritmek bana mantikli gelmiyor.Bu araclari ureten ulkelere gidip bur arastirin,ortalama arac degisim periyotlari nedir?Cogu,makyajlandi,km si 80.000 oldu diye araba degistirmiyor.Ihtiyaclari dogrultusunda secim yapiyorlar.Biz uretemiyorsak,gereksiz yere tuketmemeliyiz.bunlar hem bizim cebumize zarar hem de devlete.
    iInanin,ben cebimden cikani biliyorum,bir arac,13 senede kendi tutarinin %10 u kadar "ek" masraf cikartmaz,bakimini iyi yapar,duzgun kullanirsaniz.

    Bu arada;60.000 tlye kadar dizel otomatik,genisa bagaj hacmi olan sedan,ne tavsiye edersiniz,yardimci oluraniz sevinirim:)
    Saygilar.
    Not:yazim hatalari icin uzgunum,telefondan hizli hizli yazmaya calistim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayaydin -- 15 Eylül 2011; 8:21:06 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.