Şimdi Ara

Sıfır araç 3 gün sonra arızalandı, araç değişimi olur mu?[SONUCLANDI] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
8
Favori
22.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avukatiniza danisin noterden ihtar cektirin degisimde kararli oldugunuzu görsünler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi +24edition -- 27 Haziran 2012; 18:30:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üç günlük arabada krank kasnağı mı dağılırmış ya? Makinenin en önemli aprçalarından biri. Benim aracım 160bin km'de. Geçenlerde serviste ustam "Abi istersen bir ara krank kasnağını değiştirelim, başımıza olmadık yerde iş açmasın" dedi. Ben de onun üzerine aracın yaşı ve km'sini düşünerek değiştirdim.
    Böyle önemli ve kolay kolay yıpranmayacak bir motor parçasındaki çok erken arıza muhtemelen aracın fabrikasyon sürecindeki bir hatadan, eksikten kaynaklanıyordur.
    Ben olsam iyice araştırmadan servisin tamir etmesine izin vermezdim.
    Ha, sence ne olur derseniz, hocam bu biraz da sizin sabrınıza bağlı. Doğru dürüst bir avukat tutup, bu işe para ayıracaksınız. Bu işlerin avukatlık ücreti bellidir. Kaç binlira tutar, kaç mahkeme gezer, kaç bilirkişi görür, yargıtaya gider-gelir vs. Süreci işletmek size bağlı. O kadar zamanı olan biri misiniz?
    Bence şikayetvar.com'a mutlaka yazın. Şirket mekezi, satış sorumlularına ulaşmaya çalışın. Onlar iyi niyetle değiştirirse ne ala, yoksa kavga-dövüşle altından çıkılmaz.
    Ha değiştirmezlerse de bence şirket garanti süresince aracınızın bakımlarını üstlenmeli. Ya da bir biçimde size promosyon- hediye vs ayarlamaları lazım.




  • geçmiş olsun 1.soru elbette değerinden kaybı olur en azından.serviste ki kayıtlar caydırıcı olur
    2araç değişim çok zor muhtemelen tamir edecekler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın tamirine sakın başlatmayın ve onay vermeyin. MEcburlar değiştirmeye... araç direk ayıplı mal

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • araçta değiştirebilirler motorda. ama tamire razı olmayın kesinlikle
  • direk noterden ihtar ve dava açın ihtarı da en hızlı posta ile yollayın 1 günde verilen ihtarlar var ondan yapın tamiri durdurun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    TKHK’nun 4. maddesi 1. fıkrasına göre ayıplı mal, “ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik ve niteliği etkileyen niteliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde düzenlenmiştir.

    ZAMANAŞIMI

    TKHK’un 4. maddesinin 4. fıkrasına göre; “Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. (Yukarda bir arkadaiın dediği 15 gün hatalı bir bilgi.)

    Önemli bir bilgi:

    “Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.”


    Tüketiciye Tanınan Seçimlik Haklar :

    Tüketici, yukarıda kısaca belirtmiş olduğumuz şartları gerçekleştirdikten sonra kendisine tanınan 4 ayrı seçimlik hak vardır
    Bu haklar ;

    Bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme ( cayma hakkı),
    Malın ayıpsız bir benzeriyle değiştirilmesi ( değiştirme hakkı ) ,
    Ayıp oranında bedel indirimi ( indirim isteme hakkı ) ,
    Ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir (onarım isteme hakkı),



    İlk olarak geçmiş olsun, böyle birşey kimin başına gelse sizin gibi kızar-üzülür-hevesi kaçar. Eğer arabanın tamiri konusu içinize sinmeyecekse ben de değişim konusunda ısrar etmenizi öneririm. Yalnız nacizane tavsiyem, servise gidip "bu benim hakkım, mecbur değiştireceksiniz, kanunen bu hakka sahibim" tarzı sert konuşmak yerine dayanak noktanızın müşteri memnuniyeti, marka güvenilirliği, onların başına gelse onlar ne yapardı tarzı konuşmalar olmasını öneririm. Niye;
    1- İnsanlar genelde ayıplı mal konusunda hataya düşüyor. Ayıplı malın anlamı genelde size söylenen özelliklerin çalışmaması (daha ziyade olmaması) olarak kabul edilir. Örnek: size araçta 6 tane hava yastığı olduğu bilgisi verildi. ve siz hava yastığı sayısının 4 olduğunu (15 günde değil) garanti süresince farkettiğinizde bunun için ayıplı mal diye başvurup ister yenisini alırsınız yada arkadaşın belirttiği diğer seçenekleri değerlendirirsiniz.
    2- TKK'na göre bir malın arızalı olup olmadığına yada tamir edilmesine yada değişimine ne siz ne ben ne de diğer insanlar karar verebilir. Adı üstünde, " yetkili servis "... Ne yapılacağına yetkili servis yada exper karar verir.
    O yüzden hani hepimizde vardır ya, " dike dike yapacaksın/değiştireceksin kardeşim" havası... bu ters te tepebilir.
    Umarım sorun çıkarmadan en kısa sürede yeni aracınızı alırsınız. İyi günler...




  • Tüketici mahkemesine gittiğinizde bilirkişi tayin edilecek ve bilirkişinin aracın mekanik aksamının,problemli kısımın incelenmesi istenecek.
    Ama ford servisi şuan resmen delilleri yok ediyor,hemen tamiri durdurun şimdiye kadar eğer belli bir kısmı tamir edildi ise mahkemede kesinlile sizin rızanız olmadan aracın tamir işlemine başlanıldığını belirtin.
    3 günlük aracın krank kırması ve tamir edilmesi hatta tamir seçeneğinin teklif edilmesi bile müşteriye yapılan büyük bir hakarettir.
    Sizin yerinizde olsam hakkımı sonuna kadar ararım ve asla o aracı tamir ettirmem,tamiri kabul ederseniz siz değil onlar kazanır.
  • Araba hyundai/kia vb olsa markaya veriştirdik ... Hani ?
  • illaki komple araba değişmesi de gerekmiyor, arızalı motorla uğraşmak yerine motoru alıp yerine yeni motor koysunlar olsun bitsin araba zaten 0 km,..
  • araç yarım rektefiye olcak... triger sıyırmıs siboplar egilmştir.... sakın tamir ettirme ... yenisini vermek zorundalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Araba hyundai/kia vb olsa markaya veriştirdik ... Hani ?

    Bu tarz durumlar,bu veya buna benzer arızalar her markada olabilir,burada önemli olan x markalı aracın arızalanmış olması değil,x markanın satıcısının sattığı malın arkasında durmamasıdır.
    Örneğin benim aldığım araçta bir sorun çıksın ve satıcı özür dileyerek aracımı değiştirsin ben zerre problem etmem,ister bu durum 10 kere yaşansın müşteri mağdur olmadıkça,apaçık defolu bir ürünü sıfır,problemsiz bir ürünmüş gibi satan satıcı arıza yaşandıktan çamura yatmadıkça sorun olmaz.
    Ama ister bmw olsun,ister mercedes,ferrari marka bir araç olsun arızalanan,hangi markalı aracın arızalandığından çok,o markanın satıcısının satış sonrası müşterinin mağduriyetini giderip,gidermediği önemli olmalıdır.




  • ben öyle galeriyi havaya uçururum içindekilerle ne demek üretim hatası senin araba pert olmuş arkadaş sen hiç arabadan anlamıyor musunda o kadar arıza karşısında servise getirip tamir edecekler de sen o arabaya güvenle bineceksin....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Araba hyundai/kia vb olsa markaya veriştirdik ... Hani ?

    Eveeet hadi markaları tartışalımm tamda sırası.


    Bu arada,yasal işlemleri başlatmanı öneririm daha sonra başının ağrımaması açısından.
  • Bır haftadır aramamıza ragmen Forddan herhangi bir dönüş olmadı. Ancak bugünde bırkaçkez aradıktan sonra Forddan aradılar ve aracın değiştirilemeyeceğini garanti kapsamından tamirinin yapılacağını söylediler.

    Ben de onlara mahkemeye başvuracağımı söyledim. Eğer Tüketici Hakları ayıplı mal maddesi taşıtlar için de geçerliyse aracı değiştirmeleri lazım.

    Ben gerekli tüm yerlere şikayette bulunup, mahkemeye dava açacağım.

    Bakalım nasıl sonuçlanacak, cevap veren herkese teşekkürler..
  • sonucu merkla bekliyorum.
    geçmiş olsun
  • Arabanın tamir işlemlerini durdurdunuz mu? İnşallah sizin için hayırlısı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elpaem

    Bır haftadır aramamıza ragmen Forddan herhangi bir dönüş olmadı. Ancak bugünde bırkaçkez aradıktan sonra Forddan aradılar ve aracın değiştirilemeyeceğini garanti kapsamından tamirinin yapılacağını söylediler.

    Ben de onlara mahkemeye başvuracağımı söyledim. Eğer Tüketici Hakları ayıplı mal maddesi taşıtlar için de geçerliyse aracı değiştirmeleri lazım.

    Ben gerekli tüm yerlere şikayette bulunup, mahkemeye dava açacağım.

    Bakalım nasıl sonuçlanacak, cevap veren herkese teşekkürler..

    Gelen cevap gayet normal,malesef Türkiye'de araç arızalanınca hemen değiştiren bir marka yok.
    İlla mahkemelerle uğraşmak gerekiyor,ama çok büyük ihtimal davayı kazanırsınız.
    Emsal kararları dilekçeye eklemeyi unutmayın.




  • Geçmiş olsun.

    Bir avukatla görüşüp, haklarınızı öğrenin. Maalesef bizim insanımızın dediği gibi "3 günde bozulan araç mı olur, mecbur değiştirecekler" diye bir durum söz konusu değildir. Herşeyin belli bir yasal çerçevesi vardır ve sizin haklarınız bellidir. Belki o arıza 3 gün sonra değil, servisten çıkarken olsa, yine değiştirme hakkınız olmayabilir. Haklarınızı bilin ve ona göre hakkınızı arayın. Olmayan bir hakkı ararsanız, hem manevi hem de maddi açıdan daha da fazla zarara uğrayabilirsiniz. Görüşeceğiniz avukat, bu konularda tecrübeli olsun, her avukat, her alanda iyi değildir, avukatlar da belli alanlarda uzmanlaşırlar.
  • bu olay daha önce yaşanmıştı yanılmıyorsam vw caddy yada vw golf tü eleman yıllar süren dava sonucunda aracın değiştirilmesini sağlamıştı ama bu seferde vw aracın sıfırının artık üretilmediğini yani değişim yapamayacaklarını söylemişti.

    benim düşüncem eğer çok kasarsanız bir dizi mahkeme sonucunda aracın değişimini sağlarsınız ama psikolojik olarak çok yıpranırsınız bence aracı tamir etsinler bunun karşılığında araca ek olarak ekstra 2 yıl full garanti istediğinizi söyleyin. yani garanti pazarlığı yapın 4 yıl full garantili aracınız olur. zaten tamirattan sonra aynı problemi çıkarmaz başka problemleride bu sayede garantiden yaptırırsınız
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.