Hangi araç için bu fiyatlar çıktı? Risk kriterleri de etkiliyor. 6 ay önce iki araçtan birine 1500 kasko çıkarken diğerine sürücü farkından dolayı 4000 çıkardılar. Kaza olmasa dahi yaş rizikosu var diyorlardı. |
SIFIR ARAÇ SOHBET, FİYAT, KIYASLAMA KONUSU (ÖTV İNDİRİMİ, TÜKETİM, DONANIM VB.) (75. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Erdal 26 yaşında arkadaşları ona Einstein diyor..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sanırım 2020'de başlayan pandemi sebebiyle dünya genelinde üretim sıkıntısıyla birlikte bazı emtiaların anormal şekilde değerlendiğinin farkında değilsiniz. Ki araç fiyatları da her ülkede aynı oranda artmadı.
Araç konusunda tüketen bir ülkeyiz.
pandemi + dünya genelindeki maliyet artışı + döviz kuru + tüketen ülke + insanların habire yeni araç alma isteği + stok yapan galericiler + krizi fırsata çeviren al-satçılar = markaların belli başlı modellerinin anormal yatırım aracına dönmesine sebep oldu. Üstüne üstlük yurt dışındaki her maliyet artışı döviz kuru sebebiyle Türkiye piyasasına daha da fazla yansıyarak kendisinden sonraki artışların da oranını yükseltiyor.
Afrika safarisine çıkıp Afyonlu katolik gay taşfırın ustasıyla karşılaşma ihtimali neyse bu anormalliğin ihtimali odur.
2 yılda Çin'den konteyner taşıma fiyatları 2500 dolarlardan neredeyse 15000 dolara kadar çıktı. Bu dönemde elinde konteyner (araba) bulunduran gemi Maersk (bayi, galerici, al-satçı) kârını 5'e katladığını açıkladı mesela.
Araba kârlı bir yatırım aracı değildir, binaenaley normal şartlarda araba yatırım aracı değildir. Tam tersi plaka takılmasa dahi modeli eskidikçe değeri azalan bir emtiadır. Ülkemizde yatırım aracına dönüşmesinin sebebini yukarıda yazdım zaten. 2 sene önce yıl sonu yaklaşırken bayiler araba alın diye indirim+kampanyanın yetmediği yerde müşterinin kolundan tutup showrooma çekerdi neredeyse.
Yatırım sayılabilmesi için sadece etiket fiyatına değil en kısa sürede dönebileceği nakit değerine de bakılması daha doğru olur. Altın, döviz hızlıca likidite olur, yani nakite döner, 2-3 tıklamaya bakar. Gayrimenkulde, arabada bu hız yoktur. Olmasını istiyorsanız da piyasa fiyatının altına inmeniz gerekir ki potansiyel talepleri çekebilsin.
Altın iyidir. Yatırım aracı olarak kullanılabilir, birikim aracı olarak kullanılabilir veya her ikisi de olabilir.
Arabayı yatırım aracı olarak kullanmak için anormal dalgalanmalar yaşanmalıdır. Birikim aracı olarak zaten kullanılmaz. Bugüne kadar dur kenara 3 araba atayım da çocuğu evlendirirken bozarız diyeni görmedim.
Edit: Afyonlularla, taşfırın ustalarıyla, katoliklerle her hangi bir sorunum bulunmuyor. Ekşide böyle bir başlık vardı. Oradan aklımda kaldı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mythology -- 10 Mart 2022; 21:25:16 >
-
Arabaların altından fazla kazandırması 2020 sonrasına tekabül ediyor.
Ama altın için 950 TL seviyesi fazla.
Barış imzalanırsa 750 TL civarına dönebilir.
1050 TL olacak diye 950 TL’den almak zarara neden olabilir.
Arabanın altından ekstrası ulaşım aracı olmasıdır.
Araba = Yatırım Aracı + Ulaşım Aracı + Hobi Keyif Aracı
Altın = Uzun Vadeli Yatırım Aracı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 10 Mart 2022; 22:51:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2020 pandemi başlangıcı değil yani.
Hımm. Demek araba aynı zamanda ulaşım aracıymış. Biz bunu niye düşünemedik bu zamana kadar? Kapının önündeki arabayla ne yapılır diye komşularla istişare yapıyorduk. Meğerse ulaşım aracı olarak kullanılıyormuş. Bunu 40 yaşımda öğreniyor oluşumun utancıyla toplum içine çıkamam ben.
Geçen gün de çamaşırları nasıl yıkayacağımızı düşünüyorduk. Çamaşır makinesi diye çamaşır yıkama aracı olduğunu söylüyorlar. Denesek mi acaba? Bilemedim şimdi.
Garip garip yorumlar. İlginç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çamaşır makinesi altın karşısında kazandırıyor mu, akıl edebildiniz mi ?
-
Her ay maaşınızla gram araba, çeyrek araba, yarım araba alarak yatırım yapmayı deneyin.
Çok daha fazlasını akıl edebiliyorum.
-
birikimle zengin olunmaz bu devirde. ticaretle al-satla zengin olunur.
altın sadece enflasyona karşı elinizdeki paranın değerini korur. 5 yil önce 1kg altınla ne yapılabilir hesap edin bugün daha fazlasını yapamazsınız. ama doğru zamanda doğru parayla ev araba arsa gibi bi mal ALIP SATMAK her zaman enflasyonun üzerinde getiri sağlar.
sonuç olarak altın da alsanız ev araba da alsanız olduğu yerde bekletmek zarar olur. elinizdeki ürünü al-sat yapıp parayı sirküle etmek her zaman daha kârlıdır. ytd.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
6 ay oncesi tarihte kaldi,ayni zamanda passata yenileme yaptim basamaklar en ustte yas 60 ustu trafik+sigorta 5 bin tuttu.
Sifirdan cla’ya kasko+sigorta yaptim 11bin yas 34.
Suan en dusuk cikan trafik sigortasi 1.000tl
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUS -- 11 Mart 2022; 14:37:32 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Erdal altin dedigin gram sanirim 750’ye dusmesi icin onsun 1550’ye dusmesi lazim farkindamisim veya dolarin dusmesi gerekiyor.
2021 kasimda gr 1.060’i gordugunde savasmi vardi;)
İskembeden atiyorsun bari atmadan ogren
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam yapmayın etmeyin 3 sayfadır grafik atıyoruz, kıyaslama yapıyoruz okumadınız sanırım.. altın 5 senelik, 10 senelik, 20 senelik baktığımızda hep enflasyon üstü getiri yapmıştır..
sizin örneğinizden gidelim 5 yıl önce 1kg altınla passat dsg comfortline alabiliyordun 146 binmiş fiyatı hatta daha düşük alırsın da indirimi göz ardı edip liste fiyatına bakalım..
şu an 1 kg altınla bir business passat birde ikinci el polo alabilirsin..
-
Hocam galericileri alsatcilari bosver mb’de furyaya kapilip faiz arttirmaya baslayinca aglama duvarima donecek buralar.
Satmak icin aldiklari arabalara girip aglarlar artik:)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2. Elde zaten büyük durgunluk var.. kimse aracının fiyatını düşmüyor alan da yüksekten almak istemiyor..bunun uzun süre böyle gideceğini düşünüyorum..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2017deki comfort un karşılığı niye 2022de business oluyor hocam 😄
az önce baktım gördüğüm verilere göre 2017 de comfort passat alirken 2022de elegance alabiliyor. orta paketten doluya geçiyor. evet kârlı gibi gözükebilir.
ama benim anlatmak istediğim şu.
buraya dikkat buyurun kardeşlerim 👇👇
malı alıp bi köşeye atmak adama kâr sağlamaz. (altın, araba, ev, arsa, borsa, kripto para aklınıza ne geliyorsa artik.) o ürünü doğru zamanda doğru fiyata alıp satarak ticaretiyle uğraşmak kâr sağlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2017 passat paket sıralaması trendline, comfortline, highline
2022 passat paket sıralaması impression, business, elegance
bunun haricinde insan içgüdüsel olarak yatırım araçlarında hep en tepeden satıp, en dipten almak ister ama maalesef bunun gerçekleşme ihtimali yüzde 0'a yakındır.. dünyanın en ünlü yatırımcısı warren buffet bile al sat yapmaz.. bununla ilgili bir çok makale vardır.. altını ya da bir hisseyi al sat yapanla elinde tutan karşılaştırıldığında çoğu zaman elinde tutan trade yapanı yener :D
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbkaynar -- 11 Mart 2022; 17:29:50 > -
Arkadaş haklı beyler
3 seneden fazla binmeden satarsan altından fazla enflasyonun da üstünde kar etmeniz mümkün araba alarak
1 ayı geçmeden satarsan zaten kar etmen mümkün
kaça aldığın önemli olan
ARABA ALTINA KARŞI KAZANDIRIR.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 11 Mart 2022; 17:46:26 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yarbayım yakın çevremde iyi doktorlar var gerek nöroloji gerek psikiyatri gerek odyoloji bir görünelim istersen..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
53 gün sonra arabayı sattım ..
Güya en hızlı satılan araç .
Doğru fiyat hatasız sıfır araç yinede satmakta sıkıntı çektim.
Üstüne geçen zaman zarfında satıp alacağım diğer aracın fiyatı 56 bin lira zamlandı. Ay başında yine zamlanacakmış .
Nasıl bir ortama düştük .
Arkadaşlar ne olcak bizim bu halimiz ne olcak bu halimiz...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
16’si fed var 17 ppk bakalim ne olacak.
Fed 25 arttirirsa mb’de hamle yapabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Faizler arttığı anda piyasa tamamen durur. En kral tayfa devlet memurları olur. Özel sektör komple çöker. Akp de %1 lik olur. O yüzden enflasyonlu ortam faizli ortama göre daha iyi akp nezdinde. Çünkü seçmende bunu istiyor.
Enflasyon fişşek olacak zaten bu yüzden kredi ile ne varsa alın geçin. Yeni hükümete kadar..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X