Şimdi Ara

'Sıfır aracın tüketim ortalaması bir süre sonra düşer' Şehir efsanesi mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
0
Favori
20.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    2 bin km de bu kadar ciddi bir düşüşü nasıl açıklıyorsunuz? 2 bin km de ne olur da bu derece bir tasarruf sağlanır.Yanlış anlamayın size inanmadığımı söylemiyorum.Ben mantıklı bilimsel bir açıklamanın peşindeyim.
    Burada çok sayıda yakıt azalması olmadığını söyleyenler de var.Onların durumu açıklaması gerekmiyor zira zaten olağandışı bir durum yok ancak tüketimin düştüğünü söyleyenlerin geçerli bir açıklama yapması gerektiğine inanıyorum.

    Açıklamam yok hocam, otomotiv mühendisi değilim.

    Yol bilgisayarına bakıyorum ve gördüğüm veriyi buraya aktarıyorum, olay bundan ibaret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Aynı kullanım şeklinde ve aynı ortalama hızda, mevsim geçişine denk gelmeyen zamanlarda aracın 2 bin km sonra 1 litreye yakın tüketim düşüşü göstermesi durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz peki?

    Hayır gözlerimle düşüşe şahit oldum da, o yüzden şeyettim.

    He araç Şahin Broadway değil bu arada, Focus TDCI PS.

    1- chrysler 300c 2,7
    2- vw passat 2,0 tdi
    3- vw golf 1,4 tsi
    4- vw jetta 1,4 tsi
    5- opel astra h 1,3 cdti
    6- opel astra j 1,3 cdti
    7- bmw e90 3,20d
    8- fiat linea 1,3 cdti
    9- seat leon 1,6 tdi
    10- vw passat 1,6 tdi
    11- bmw 3,16 i
    12- opel corsa 1,3 cdti

    Bu kadar aracı sıfır km alıp kullanıp tecrübe üzerine yorum yazıyorum; bunların hepsinde en düşük tüketim araç alındığındaki değerler oldu diyorum ve sen bi tane arabadaki fikrinle cvbı beğenmiyosun...
    Enteresan hakkaten..


    Yalan söylüyorum yani?

    Fikir değil, yol bilgisayarı verisi. Beğenmemek değil, cevap istiyorum.

    Cevap yoksa çarşaf çarşaf sıfır araba listesi ile ilgilenmiyorum, Allah daha çok versin.

    Ben kahve muhabbeti yapıyorsam sen de ufkunu bindiğin arabalar ile sınırlı tutacak kadar düz mantıksın demektir. Genelleme ise genelleme.

    Başlangıçta az yakıp sonra hangi mantıkla yakıt artıyor o da muamma.

    Sakin ol champ..!
    Aldığın araba çok boktan demek ki doldur-tüket yapmadan düzgün hesap edemiyor..
    Hesabı pompada kontrol ediceksin; yol bilgisayarı yüzde yüz tutmaz..
    Tamam mı bu cevap?
    Tatmin etti mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Aynı kullanım şeklinde ve aynı ortalama hızda, mevsim geçişine denk gelmeyen zamanlarda aracın 2 bin km sonra 1 litreye yakın tüketim düşüşü göstermesi durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz peki?

    Hayır gözlerimle düşüşe şahit oldum da, o yüzden şeyettim.

    He araç Şahin Broadway değil bu arada, Focus TDCI PS.

    1- chrysler 300c 2,7
    2- vw passat 2,0 tdi
    3- vw golf 1,4 tsi
    4- vw jetta 1,4 tsi
    5- opel astra h 1,3 cdti
    6- opel astra j 1,3 cdti
    7- bmw e90 3,20d
    8- fiat linea 1,3 cdti
    9- seat leon 1,6 tdi
    10- vw passat 1,6 tdi
    11- bmw 3,16 i
    12- opel corsa 1,3 cdti

    Bu kadar aracı sıfır km alıp kullanıp tecrübe üzerine yorum yazıyorum; bunların hepsinde en düşük tüketim araç alındığındaki değerler oldu diyorum ve sen bi tane arabadaki fikrinle cvbı beğenmiyosun...
    Enteresan hakkaten..


    Yalan söylüyorum yani?

    Fikir değil, yol bilgisayarı verisi. Beğenmemek değil, cevap istiyorum.

    Cevap yoksa çarşaf çarşaf sıfır araba listesi ile ilgilenmiyorum, Allah daha çok versin.

    Ben kahve muhabbeti yapıyorsam sen de ufkunu bindiğin arabalar ile sınırlı tutacak kadar düz mantıksın demektir. Genelleme ise genelleme.

    Başlangıçta az yakıp sonra hangi mantıkla yakıt artıyor o da muamma.

    Sakin ol champ..!
    Aldığın araba çok boktan demek ki doldur-tüket yapmadan düzgün hesap edemiyor..
    Hesabı pompada kontrol ediceksin; yol bilgisayarı yüzde yüz tutmaz..
    Tamam mı bu cevap?
    Tatmin etti mi?

    Ooo "açıklama yapamadım ağzımı bozayım da altta kalmayayım" modunu açmışız

    Neyse sana hayırlı işler, arabayı ilk aldığında daha az yaktığını da başka yerde söyleme bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Şehir efsanesi değil kesinlikle doğrudur . Parçalar ne ile kesilirse kesilsin illaki rodaj olur ve birbirlerine uyum sağlarlar . Sonrasında motorda kurum vs bağlanmasıyla özellikle dizellerde bir miktar daha düşer . Bu belli bir süre gittikten sonra uzun kilometrelerde tersine dönmeye başlar . Yani 20000 deki araç 100000 deki araçtan daha az yakar . Ama 100000 deki araç artık daha performanslıdır . Bu atmosferik araçlar için geçerli tabi. Turbolu araçlarda 100000 de turbo ne durumda olur onu bilemeyiz .
    Asıl şehir efsanesi olansa ilk zamanlar yüksek devir çevirmeyin yalanıdır . Aksine ilk kilometrelerde araçla yüksek devir çevirmek ve motor frenine bol bol maruz bırakmak daha iyidir . Tabi bununda belli koşulları var . Öyle ezbere redline a kadar basmayla olmaz . Öncelikle motorunuz sıcak olmalıdır , ısınıncaya kadar düşük devirle kullanılır . Sonrasında uygun bir yolda ,arabayı boğmadan, uygun vites düşük devirden tapa gaz yaparak devir çevirilir , redline a sokmadan . Mesela benzinli bir araç ele alalım 2. Vites 2000 devirde tapa gaz yapılır 5000 devire kadar devir çevrilip sonrasında ayağınızı gazdan çekip motor kompresyona alınır . İlk başlarda çevrilen devir, tam güçle pistonların yerine tam oturup yuva yapmasını sağlar , kompresyon ise yeni motordaki çapakların atılımını sağlar .bu dediklerimi 3. Vites ve 4 vites tede yapabilirsiniz . Diğer viteslerde sürat çok olacağı için risk olabilir . Neyse bunları uyguladıktan sonra erken bir yağ değişimi uygun olur . Birde sıfır araçta yağı boşaltıp rodajı mineral yağla yapan, bir kaç kere yağ değişiminin yapıldığı bir uygulama okumuştum onun detayını çok bilmiyorum ama oda kafama yatmıştı .Yazdıklarım okuduklarımdan derlediğim bana göre doğruluğu olan şeylerdir . Tersine iddia edenler olacaktır tartışmaya girmek istemem . İsteyen düşük devirlerde rodajı tamamlayabilir .

    Yalnız 2000 model bir aracın kullanım kitapçığında araç ilk 1000 kilometrede çok yüksek, sonraki 1000 kilometrede ise yüksek devirden kaçının diye yazıyor?




  • 116d ed yi ilk aldigimda istanbul ortalamam 6-6.5 litre civarlarindaydi hep. 25000 km den sonra 5 litrelere inmistim. Yani bariz sekilde dusmustu yakit tuketimi.

    Bu arada araci teslim alirken, ilk 2000 km rodaj suresi ona gore kullanin ve ilk bakimdan sonra yani 10000 kmden itibaren yakit tuketiminiz farkedilir sekilde dusecek demislerdi. Hakli da ciktilar.

    Yani sehir efsanesi filan degildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cbascan -- 12 Mart 2016; 20:10:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Aynı kullanım şeklinde ve aynı ortalama hızda, mevsim geçişine denk gelmeyen zamanlarda aracın 2 bin km sonra 1 litreye yakın tüketim düşüşü göstermesi durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz peki?

    Hayır gözlerimle düşüşe şahit oldum da, o yüzden şeyettim.

    He araç Şahin Broadway değil bu arada, Focus TDCI PS.

    1- chrysler 300c 2,7
    2- vw passat 2,0 tdi
    3- vw golf 1,4 tsi
    4- vw jetta 1,4 tsi
    5- opel astra h 1,3 cdti
    6- opel astra j 1,3 cdti
    7- bmw e90 3,20d
    8- fiat linea 1,3 cdti
    9- seat leon 1,6 tdi
    10- vw passat 1,6 tdi
    11- bmw 3,16 i
    12- opel corsa 1,3 cdti

    Bu kadar aracı sıfır km alıp kullanıp tecrübe üzerine yorum yazıyorum; bunların hepsinde en düşük tüketim araç alındığındaki değerler oldu diyorum ve sen bi tane arabadaki fikrinle cvbı beğenmiyosun...
    Enteresan hakkaten..


    Yalan söylüyorum yani?

    Fikir değil, yol bilgisayarı verisi. Beğenmemek değil, cevap istiyorum.

    Cevap yoksa çarşaf çarşaf sıfır araba listesi ile ilgilenmiyorum, Allah daha çok versin.

    Ben kahve muhabbeti yapıyorsam sen de ufkunu bindiğin arabalar ile sınırlı tutacak kadar düz mantıksın demektir. Genelleme ise genelleme.

    Başlangıçta az yakıp sonra hangi mantıkla yakıt artıyor o da muamma.

    Sakin ol champ..!
    Aldığın araba çok boktan demek ki doldur-tüket yapmadan düzgün hesap edemiyor..
    Hesabı pompada kontrol ediceksin; yol bilgisayarı yüzde yüz tutmaz..
    Tamam mı bu cevap?
    Tatmin etti mi?

    Ooo "açıklama yapamadım ağzımı bozayım da altta kalmayayım" modunu açmışız

    Neyse sana hayırlı işler, arabayı ilk aldığında daha az yaktığını da başka yerde söyleme bence.

    Ben ilk mesajda aradığın cevabı verdim sana..
    Ama sen soruna cevap değil; kendine onay arıyosun..
    Sıkıntı değil birader; bi 150 sene daha yaşarsan benim kadar sıfır araç tecrübesine sahip olur ; yazılanın doğruluğunu idrak edersin..
    Boş kafayla anlamaman normal muhtemelen ilk defa yada ikinci defa araba alan birisin..
    😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Efsane değil gerçek. En yakın arkadaşım ağustos ayında 0 kangoo aldı. İlk 3000 km yakıt tüketimi 7.3 - 7.5 arasında geziniyordu. 3500den sonra tüketim 6.5'ten yukarı çıkmıyor.
    Not: Güzergah ve kullanım tarzı aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Ee beim aracta dustu bariz sekilde. O ne olacak? Yalan mi soyluyorum yani?

    Ya aractan araca degisiyorsa ne olacak? Belki size denk gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Aynı kullanım şeklinde ve aynı ortalama hızda, mevsim geçişine denk gelmeyen zamanlarda aracın 2 bin km sonra 1 litreye yakın tüketim düşüşü göstermesi durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz peki?

    Hayır gözlerimle düşüşe şahit oldum da, o yüzden şeyettim.

    He araç Şahin Broadway değil bu arada, Focus TDCI PS.

    1- chrysler 300c 2,7
    2- vw passat 2,0 tdi
    3- vw golf 1,4 tsi
    4- vw jetta 1,4 tsi
    5- opel astra h 1,3 cdti
    6- opel astra j 1,3 cdti
    7- bmw e90 3,20d
    8- fiat linea 1,3 cdti
    9- seat leon 1,6 tdi
    10- vw passat 1,6 tdi
    11- bmw 3,16 i
    12- opel corsa 1,3 cdti

    Bu kadar aracı sıfır km alıp kullanıp tecrübe üzerine yorum yazıyorum; bunların hepsinde en düşük tüketim araç alındığındaki değerler oldu diyorum ve sen bi tane arabadaki fikrinle cvbı beğenmiyosun...
    Enteresan hakkaten..


    Yalan söylüyorum yani?

    Fikir değil, yol bilgisayarı verisi. Beğenmemek değil, cevap istiyorum.

    Cevap yoksa çarşaf çarşaf sıfır araba listesi ile ilgilenmiyorum, Allah daha çok versin.

    Ben kahve muhabbeti yapıyorsam sen de ufkunu bindiğin arabalar ile sınırlı tutacak kadar düz mantıksın demektir. Genelleme ise genelleme.

    Başlangıçta az yakıp sonra hangi mantıkla yakıt artıyor o da muamma.

    Sakin ol champ..!
    Aldığın araba çok boktan demek ki doldur-tüket yapmadan düzgün hesap edemiyor..
    Hesabı pompada kontrol ediceksin; yol bilgisayarı yüzde yüz tutmaz..
    Tamam mı bu cevap?
    Tatmin etti mi?

    Ooo "açıklama yapamadım ağzımı bozayım da altta kalmayayım" modunu açmışız

    Neyse sana hayırlı işler, arabayı ilk aldığında daha az yaktığını da başka yerde söyleme bence.

    Ben ilk mesajda aradığın cevabı verdim sana..
    Ama sen soruna cevap değil; kendine onay arıyosun..
    Sıkıntı değil birader; bi 150 sene daha yaşarsan benim kadar sıfır araç tecrübesine sahip olur ; yazılanın doğruluğunu idrak edersin..
    Boş kafayla anlamaman normal muhtemelen ilk defa yada ikinci defa araba alan birisin..
    😉

    Citroën'in kullanım kılavuzunda da ilk 3 bin km sonrası yakıt tüketiminin düzene oturacağı yazıyor.

    Ben arkadaşlara mail atayım, bizim forumda bi üstad var 12 tane sıfır arabası var ve aksini belirtiyor, tez vakitte kullanım kılavuzunu elden geçirin diyeyim.

    Maksat insanlara yanlış bilgi vermesinler.

    Aydınlatıcı bilgiler için kendim ve otomobil camiası adına teşekkürü borç bilirim.

    İlk 3 bin km için yağ tüketiminin yüksek olduğunu çünkü piston, segman ve silindir duvarlarının birbirine alışma sürecinde olduğunu belirten üreticiler de var. Onlar da yanlışlık yaptı sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Ee beim aracta dustu bariz sekilde. O ne olacak? Yalan mi soyluyorum yani?

    Ya aractan araca degisiyorsa ne olacak? Belki size denk gelmedi.

    Yav adam 12 tane sıfır araba almış 12, yazıyla on iki.

    Ne cüretle böyle bir cevap verebiliyorsunuz???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Aynı kullanım şeklinde ve aynı ortalama hızda, mevsim geçişine denk gelmeyen zamanlarda aracın 2 bin km sonra 1 litreye yakın tüketim düşüşü göstermesi durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz peki?

    Hayır gözlerimle düşüşe şahit oldum da, o yüzden şeyettim.

    He araç Şahin Broadway değil bu arada, Focus TDCI PS.

    1- chrysler 300c 2,7
    2- vw passat 2,0 tdi
    3- vw golf 1,4 tsi
    4- vw jetta 1,4 tsi
    5- opel astra h 1,3 cdti
    6- opel astra j 1,3 cdti
    7- bmw e90 3,20d
    8- fiat linea 1,3 cdti
    9- seat leon 1,6 tdi
    10- vw passat 1,6 tdi
    11- bmw 3,16 i
    12- opel corsa 1,3 cdti

    Bu kadar aracı sıfır km alıp kullanıp tecrübe üzerine yorum yazıyorum; bunların hepsinde en düşük tüketim araç alındığındaki değerler oldu diyorum ve sen bi tane arabadaki fikrinle cvbı beğenmiyosun...
    Enteresan hakkaten..


    Yalan söylüyorum yani?

    Fikir değil, yol bilgisayarı verisi. Beğenmemek değil, cevap istiyorum.

    Cevap yoksa çarşaf çarşaf sıfır araba listesi ile ilgilenmiyorum, Allah daha çok versin.

    Ben kahve muhabbeti yapıyorsam sen de ufkunu bindiğin arabalar ile sınırlı tutacak kadar düz mantıksın demektir. Genelleme ise genelleme.

    Başlangıçta az yakıp sonra hangi mantıkla yakıt artıyor o da muamma.

    Sakin ol champ..!
    Aldığın araba çok boktan demek ki doldur-tüket yapmadan düzgün hesap edemiyor..
    Hesabı pompada kontrol ediceksin; yol bilgisayarı yüzde yüz tutmaz..
    Tamam mı bu cevap?
    Tatmin etti mi?

    Ooo "açıklama yapamadım ağzımı bozayım da altta kalmayayım" modunu açmışız

    Neyse sana hayırlı işler, arabayı ilk aldığında daha az yaktığını da başka yerde söyleme bence.

    Ben ilk mesajda aradığın cevabı verdim sana..
    Ama sen soruna cevap değil; kendine onay arıyosun..
    Sıkıntı değil birader; bi 150 sene daha yaşarsan benim kadar sıfır araç tecrübesine sahip olur ; yazılanın doğruluğunu idrak edersin..
    Boş kafayla anlamaman normal muhtemelen ilk defa yada ikinci defa araba alan birisin..
    😉

    Citroën'in kullanım kılavuzunda da ilk 3 bin km sonrası yakıt tüketiminin düzene oturacağı yazıyor.

    Ben arkadaşlara mail atayım, bizim forumda bi üstad var 12 tane sıfır arabası var ve aksini belirtiyor, tez vakitte kullanım kılavuzunu elden geçirin diyeyim.

    Maksat insanlara yanlış bilgi vermesinler.

    Aydınlatıcı bilgiler için kendim ve otomobil camiası adına teşekkürü borç bilirim.

    İlk 3 bin km için yağ tüketiminin yüksek olduğunu çünkü piston, segman ve silindir duvarlarının birbirine alışma sürecinde olduğunu belirten üreticiler de var. Onlar da yanlışlık yaptı sanırım.

    Türkçe dersi aldın diye düşünüyorum.
    "Yakıt tüketimi düzene oturur"
    Cümlesini;
    "Yakıt tüketimi düşer"
    Olarak anlayan biriyle hangi dilde konuşup anlaşılabilir ben bilmiyorum..
    ..
    Parçaların arasında benzin mi geziyor? Parçaların birbirine alışması motor yağı ile ilgili bir konu..
    ..
    Motor bloğunda çapakların kalması/atılması vb gibi mevzular da eski araçların konusu...
    ...
    Yani bana cevap vermeye çalışıyosun üç kuruşluk google bilgisiyle ama ; yazdıklarını neresinden tutsam elimde kalıyor..
    Çok zavallı bi durum bu ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Ee beim aracta dustu bariz sekilde. O ne olacak? Yalan mi soyluyorum yani?

    Ya aractan araca degisiyorsa ne olacak? Belki size denk gelmedi.

    Yav adam 12 tane sıfır araba almış 12, yazıyla on iki.

    Ne cüretle böyle bir cevap verebiliyorsunuz???

    Yalan soyluyor o zaman. Tuketimin dusmedigini mi yoksa 12 araba sahibi oldugunu mu, onu bilmiyorum ama :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • asoz kullanıcısına yanıt
    Yok pardon "düzene oturmak" demek genelde yükselme ve artış için kullanılır, ben yanlış anlamışım. Yani olağan duruma gelme, durulma, dengelenme olarak değil.

    Niye zavallı dedin ya, senden 10 araba eksiğim var. Aradaki farkı kapatınca eşit iki forum üyesi olarak daha net konuşabiliriz.

    Zaten ben de yalan söyledim başta, 6.7'den 5.5'e düşmedi. 5.5'den 6.7'ye çıktı itiraf ediyorum :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Tamamen şehir efsanesi..
    Kafası şahin - broadway zamanında kalmışların efsanelerindendir...2005 yılından bu yana satın aldığım (12 adet ) sıfır km araçların istisnasız hepsinde en düşük tüketim ilk bin - ikibin kmde gerçekleşti.. Sonra ya değişmedi ya da arttı..

    Burda bahsedilen (forumda) çoğu şey; tam kahve muhabbeti..


    Ee beim aracta dustu bariz sekilde. O ne olacak? Yalan mi soyluyorum yani?

    Ya aractan araca degisiyorsa ne olacak? Belki size denk gelmedi.

    Yav adam 12 tane sıfır araba almış 12, yazıyla on iki.

    Ne cüretle böyle bir cevap verebiliyorsunuz???

    Yalan soyluyor o zaman. Tuketimin dusmedigini mi yoksa 12 araba sahibi oldugunu mu, onu bilmiyorum ama :)

    Sende de BMW var hocam, benimkini Ford dedim diye beğenmedi herhalde.

    Siz aynı perdeden konuşursunuz, orta yol bulursunuz sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Yok pardon "düzene oturmak" demek genelde yükselme ve artış için kullanılır, ben yanlış anlamışım. Yani olağan duruma gelme, durulma, dengelenme olarak değil.

    Niye zavallı dedin ya, senden 10 araba eksiğim var. Aradaki farkı kapatınca eşit iki forum üyesi olarak daha net konuşabiliriz.

    Zaten ben de yalan söyledim başta, 6.7'den 5.5'e düşmedi. 5.5'den 6.7'ye çıktı itiraf ediyorum :(

    Nihayet doğru bir cümle kurduğun için tebrik ederim..
    Evet bence de baya bi eksiğin var; biraz çalış çabala, yeterince otomobil tecrüben olunca gelirsin tekrar konuşuruz bu konuları; şuan için eşit konumda değiliz...

    Ben başımdan geçeni yazarken sen anca google'dan okuduğunu yazarsın... Haliyle konu bi yere varmaz ..
    ..
    Selametle..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Yok pardon "düzene oturmak" demek genelde yükselme ve artış için kullanılır, ben yanlış anlamışım. Yani olağan duruma gelme, durulma, dengelenme olarak değil.

    Niye zavallı dedin ya, senden 10 araba eksiğim var. Aradaki farkı kapatınca eşit iki forum üyesi olarak daha net konuşabiliriz.

    Zaten ben de yalan söyledim başta, 6.7'den 5.5'e düşmedi. 5.5'den 6.7'ye çıktı itiraf ediyorum :(

    Nihayet doğru bir cümle kurduğun için tebrik ederim..
    Evet bence de baya bi eksiğin var; biraz çalış çabala, yeterince otomobil tecrüben olunca gelirsin tekrar konuşuruz bu konuları; şuan için eşit konumda değiliz...

    Ben başımdan geçeni yazarken sen anca google'dan okuduğunu yazarsın... Haliyle konu bi yere varmaz ..
    ..
    Selametle..

    Adam Google kullananı ezdi ya Pardon kullanım kılavuzlarını ezberlemem gerekirdi.

    Sanki kendine bütün bilgiler default geliyor da Google'ı mimledi adam. Araştırmaktan öğrenmekten bu kadar korkuyorsunuz işte.

    Dönen parçalar birbirine alıştığı için yağ tüketimi yüksek diyorum, oralarda benzin mi geziyor diyor. Oralarda benzin gezmiyor da motorun çalışması düzene oturmuyor, motorun düzensiz çalışması da neyi etkiliyor bil bakalım?

    Anca laf salatası. Kurduğun her cümle bunun gibi fail de hepsini aydınlatamam oturup da, Google da kullanma sakın üç beş faydalı siteye falan denk gelirsin. Bi 12 araba daha al sonra aydınlanırsın artık.

    Ha tecrübe falan diyorsun da kusura bakma bi şey bildiğin yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fottili kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim anlayisiniz için.
    Ama tabi ki arabayı yapan, motoru yapan adamların sözlerine itibar ederim.

    Onlardan daha iyi bildiğinizi düşünüyorsanız siz de kendi bildiğiniz gibi kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asoz kullanıcısına yanıt
    Bu konuda yazdıklarınıza tamamen katılıyorum..yalnız bunu anlamak için 12 adet sıfır araç sahibi olmaya gerek yok.
    Eğer yakıt belirli bir km den sonra düşüyor olsaydı emin olun araç üreticileri bunu bağıra bağıra söylerdi.Yok böyle birşey.Aksine dediğiniz gibi yakıtın düşmesi değil artması olası.
  • Çoğu aracın kitapçığında yazan (!) "yakıt tüketimi belirli bir km den sonra azalır" bilgisini çok okuyan bir arkadaş getirecekti buraya..Hala gelmedi.Bekleyelim belki biri getirir..
  • Bu "sıfır alınan aracın yakıtı bir kaç bin km sonra artar" görüşü nasıl bişeye dayanıyor çok merak ediyorum. Aslı astarı olmayan şeyler "daha olası, daha mümkün" diyerek kabul etmek de nedir?

    Sıfır yapılan bina için bile "temele oturma" gibi tanımlar varken hareketli onlarca parçadan oluşan bir sistemin ilk kilometrede maksimum verim ile çalışıp daha sonra bu verimin düştüğünü iddia etmek nedir?

    Sıfır araç süspansiyonları bile randımanlı çalışması için üretim sonrası bazı işlemlerden geçiriliyor. Motorlar için böyle bir işlem olamaz değil mi takdir edersiniz ki?

    Focus kullanım kılavuzundan alıntı, bunu almak için Google kullandım sayılır mı bilmiyorum

    "Aracınızın yakıt tüketimini ilk 1.600 km boyunca ölçmeyiniz. (bu, motorun alışma süresidir). 4.000 km sonrasında daha doğru bir ölçüm elde edilir"

    Aaa yakıt düşer dememiş açık açık? Şu cümleden ne anlıyorsunuz Allah aşkına, dalga mı geçiyorsunuz milletle?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.