|
Bildirim
|
Staj yaptığım fabrikada Ford hafif ticarilerin karoser parçalarını üretiyorduk. Günde 1 pres hattından yaklaşık 600 adet connect A sütunu sacı çıkıyor. Bu 600 sacdan sadece 100 tanesi direkt sevkiyata gidiyordu. Diğer geri kalan yaklaşık 500 adet direkteki hataları "çapak batması, yamulma, kıvrılma, çarpılma gibi" çekiçleyerek düzeltiyorduk. Hani o "kazasız boyasız hatasız" hatta "sıfır" aldığımız araçlarda bile boyayı geçtim. Kaporta da işlem var. Mühendisçe düşününce kıvrılan parçayı çekiçleyerek taşlayarak düzeltip sevkiyata göndermeyi hem güvenli hem etik bulamadığımı belirttiğimde " sen sus lan stajyer yakarız stajını çok ses çıkarma" yorumuyla karşılaştım...
Uzun lafın kısası bırakın üretimden gelen tek kusu boya olsun. |
Fordun kalite politikasına göre fason yaptırdığı işleri giriş kaliteye sokmadan direkt üretime alıyordu. Ford otosana giden parçalara 50 tane işlem uygulayıp gönderiyorduk. Fiat doblonun sürgülü kapı köşebenti aynı çekilde kusurlarla doluydu ama gönderin bişey olmaz kafasında gidiyordu hepsi. Symbolün kapı sacları basılıyordu onlarda da çapak batıkları vardı ama gönderin bişey olmaz politikasına devam tabiki. Ama Amerika Forda gönderdiğimiz parçalar kusursuzdu en ufak kalıp izi bile yoktu. Yurt dışında sistem çok farklı 10bin malzeme gönderdiğimizde sadece 2 parçada kalıp izi olduğu için komple bütün parti geri gelmişti. Sadece 2 parça!
Şöyle örnek vereyim bir önceki aracım 2001 fransız clio 2'ydi. Kaynak yerleri varla yok arasındaydı, kapıda ki puntalar tertemizdi. Şimdi 2003 yerli clio 2 sahibiyim kaynakların cürufları temizlenmemiş kaynak atılıp geçilmiş. Puntalar çapaklı bırakılmış. Yorumu siz yapın hocam. |
Vurdum kapıya girdim Rahmi Koç’un odasına...
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 14 Ocak 2019; 21:21:44 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 14 Ocak 2019; 21:27:40 > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |