Şimdi Ara

Sıfır araçta toyota hybrid corolla sedan mı yoksa C-HR hybrid mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
4.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıkta belirttiğim iki araç arasında kaldım. Fiyatları birbirine yakın flame veya passion paket olacak. Sizce hangisi daha cazip?



  • Borakhan B kullanıcısına yanıt
    B Borakhan demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    hibrid araç için ödeyeeceğiniz ek MTV'yi dikkate alın derim.

    Tavsiyem 1.6 atmosferik+LPG. hem vergi avantajı sağlayacaktır hem yakıtı üzmeyecektir hem de fiyat olarak daha fazla donanım sahibi olacaksınız.

    Hybrid bu ülke sistemine fazla bir araç. benzinden alamadığı vergiyi MTV ile alan bir sistem var.
    Neredeyse 2021 e girdik LPG mi kaldı hocam ?
    Git bi dünya para ver otoparka bile gireme,benzinlige git gaz de
  • Corolla HB mi Sedan mı?
    HB ise Corolla tercih ederdim.Degilse C-HR alırdım.HB ci oldugum icin...
  • Ergomi ve kullanım alışkanlığı baz alınmalı.

    İki aracı da kullandım.

    CHR aile için dar olabilir. Yapısı gereği arkası dar veya dar hissettiriyor.

    1.8 motor CHR için az kalıyor. Corolla'ya göre daha hantal.

    Corolla'dan 110KG daha ağır. Bu da yakıt tüketiminde ( benzin ve elektrik ) ciddi anlamda negatif yönde etki ediyor.

    Kağıt üzerinde Corolla ile aynı beygir gücüne sahip gibi gözükse de yazılımsal fark var ve buna rağmen Corolla'nın hızlanma/son hız vb. gibi değerlerini ucu ucuna yakalayabiliyor.


    Gelelim Corolla'ya ; Tam bir aile aracı.

    1.8 motor yeterli, ivmelenme iyi, tüketim makul seviyelerde.

    Sunroof opsiyonunu alırsanız içerisi daha da ferahlıyor.

    Son hız 185KM düz yolda ve elektrik motorunun desteğiyle.

    1.8 motora yakışmayan bir son hız. Bugün baktığınızda 1.6 atmosferik araçlar bile rahat rahat 200KM hızı görüyor.

    Bu konuda doğrudan Corolla'yı değil Toyota'yı eleştiriyorum. Otobanda son hızlardan dolayı üzülebilirsiniz.

    Bunun sebebi ise ağırlık. Bataryalar ve elektrik motorunun ekstra ağırlığı araçta paraşüt etkisi yaratıyor ve gidemiyor. CHR'a yapılan yazılımı Corolla'ya yapsalarmış o zaman tadından yenmezdi :)




  • hibrid araç için ödeyeeceğiniz ek MTV'yi dikkate alın derim.

    Tavsiyem 1.6 atmosferik+LPG. hem vergi avantajı sağlayacaktır hem yakıtı üzmeyecektir hem de fiyat olarak daha fazla donanım sahibi olacaksınız.

    Hybrid bu ülke sistemine fazla bir araç. benzinden alamadığı vergiyi MTV ile alan bir sistem var.
  • 1.8 mtv si ödenecek yılda 1800tl civarı mtv zararı var. Yetkili serviste garantili lpg 6000tl. corolla alıp lpg li kafam rahat ve ekonomik binerdim. uzun yıllar binecekseniz hibrit aracın akü sorunu var 10 sene sonra...
  • Birkaç gündür Toyota araç konuları sıkça açılmaya başlandı fiyat performans olarak çok talep görüyorlar su anlamsız piyasada çölde vaha gibi resmen...
    Aile için Corolla daha mantıklı ayrıca hybrid mtvsi çok fazla olduğundan pek tutulmuyor aile aracı olarak Corolla mantıklı seçim olur yakıt önemliyse LPG ile en uyumlu araçlardan biridir toyota...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Borakhan

    hibrid araç için ödeyeeceğiniz ek MTV'yi dikkate alın derim.

    Tavsiyem 1.6 atmosferik+LPG. hem vergi avantajı sağlayacaktır hem yakıtı üzmeyecektir hem de fiyat olarak daha fazla donanım sahibi olacaksınız.

    Hybrid bu ülke sistemine fazla bir araç. benzinden alamadığı vergiyi MTV ile alan bir sistem var.
    Neredeyse 2021 e girdik LPG mi kaldı hocam ?
    Git bi dünya para ver otoparka bile gireme,benzinlige git gaz de
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu işi bir türlü anlayamadım, sıfır araca o kadar para verip iki kuruş az yaksın diye açabileceği masrafa rağmen dizel, sübap yakar diye devir çeviremediğin lpg ve son trend mtv ve akü masrafına rağmen hybrid alınır ki?
  • Hibrit arac icin 185km/s ortalama hiz az diyen biri mi var yukarida, ben mi yanlis goruyorum ? Arac hibrit arkadas max hiza cikinca manasi kalmiyor zaten. Cok net soyluyorum kullanma tarziniz uymuyorsa 2 aya satiliga cikarirsiniz. Talihsiz bir yorum olmus

    Soruya gelecek olursak arka koltuklar ve bagajla isiniz yoksa chr daha tercih edilesi. İc malzeme kalitesi daha iyi. 7bin tl daha ucuz

    Benzinli motor ile karsilastirinca ilk alim maliyeti daha yuksek gibi gorunse de satarken bu farki koruyacaksiniz. Ancak benzinli motora taktiginiz lpg aracin degerini arttirmaz. Dolayisiyla 6bin tl direkt gider kalemidir. Tahmini 12-14 yil sonra batarya degisimi gerekebilir evet. 2bin dolar civari bi maliyeti var. Peki 12-14 yilda lpg hic masraf acmayacak mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Hibrit arac icin 185km/s ortalama hiz az diyen biri mi var yukarida, ben mi yanlis goruyorum ? Arac hibrit arkadas max hiza cikinca manasi kalmiyor zaten. Cok net soyluyorum kullanma tarziniz uymuyorsa 2 aya satiliga cikarirsiniz. Talihsiz bir yorum olmus

    Soruya gelecek olursak arka koltuklar ve bagajla isiniz yoksa chr daha tercih edilesi. İc malzeme kalitesi daha iyi. 7bin tl daha ucuz

    Benzinli motor ile karsilastirinca ilk alim maliyeti daha yuksek gibi gorunse de satarken bu farki koruyacaksiniz. Ancak benzinli motora taktiginiz lpg aracin degerini arttirmaz. Dolayisiyla 6bin tl direkt gider kalemidir. Tahmini 12-14 yil sonra batarya degisimi gerekebilir evet. 2bin dolar civari bi maliyeti var. Peki 12-14 yilda lpg hic masraf acmayacak mi?
    Hybrid icin motor hacmi 2000 ustu de olsa en ucuz Mtv alinmasi gerekirken mantiksiz bir sekilde yuksek vergi aliniyor bu da isin butun tadini kaciriyor.

    Tup taktiranlar en iyi ihtimalde hicbir sorun yasamasalar dahi aracin ort 50 bin TL olan motor garantisini cope atiyorlar.Hicbir ekstra masraf cikmasa dahi Lpg filtresi degistiriyorlar.
    Honda forumunda 1 yil once 60000 otomatik bakimina bayi 2300 TL istiyor vb yorumlar vardi.Lpg isletme maliyeti ve tank degisimini hesaba katmadik.

    Olasi sorunlar ise subap degisim maliyeti,buji degisim maliyeti İridyum Ngk buji maliyeti,Bobin maliyeti bobin yakma ve bunun maliyeti,tekleme sorunlari,ne yaparsan yap kuruyan motor,lpg ayar ucretleri,fabrika garantisi olmadigi icin lpg ve firna arasinda kalma vb

    185 km az diyen icin diyeceğim birsey yok.Hiz siniri 120 yuzde 10 pay 132 hadi bas 150 yetmiyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JERICHO

    Bu işi bir türlü anlayamadım, sıfır araca o kadar para verip iki kuruş az yaksın diye açabileceği masrafa rağmen dizel, sübap yakar diye devir çeviremediğin lpg ve son trend mtv ve akü masrafına rağmen hybrid alınır ki?
    Digerlerine katilmakla birlikte Dizel ort Benzinden 30.000TL daha pahalidir.Ayni paraya ya da dusuk bir farkla dizel alinabiliyorsa neden alinmasin?Sonucta 3-5 yil garantin de var.

    1.3 Egea Multijet 130.000TL inanilmaz uygun arac hem dolu hem Dizel neden alinmasin ki?

    1.0 Atmosferik 70bg Clio parasina ,Megane Dizel den de 100-120 milyar daha ucuz, Atmosferik bos Toyota 160.000 den Fabrikasi kapanan Civic 210.000 den Atmosferik satıyor.

    Alirsin yakiti da devamli Opet ten alirsin sorun cikarsa da garantiden halledersin.Ki Multijet ler 700000 km leri goruyor.




  • sene 2100'de olsa bizim gibi 5. sınıf ülkelerde LPG kalır. Öncelikle benzinin maliyeti, rafineri çıkışı yani 1,3 lira gibi tahminen. hadi 1,7 lira diyelim. Üzeri vergi. LPG'de vergi çok daha düşük. benzin alınca aslında sen ürün almıyorsun. vergi ödüyorsun. Kısacası "yok kardeşim bende para bok, yolunmaya da razıyım, doldur depoyu" diyen bir insansan o zaman git benzin ile kullan. senin paran senin kararın ancak bunu yaparsan benzine-arabaya ÖTV zammı geldiğinde de ağlamayacaksın çünkü devlete "ben yolunmayı seviyorum hükümetim, soy beni yol beni" demiş oluyorsun.

    ya da gidersin daha az ÖTV ödeyeceğin ürünlere yönelirsin. Ona da mı ÖTV geldi mümkün olduğunca az tüketeceksin.

    ha bunu yapmazsan daha çooook yolunursun.

    Bu arada hibrit 1.8 motor 3.250 lira yıllık vergisi var. 1.6 aracın nerede ise 2 katı gibi




  • Borakhan B kullanıcısına yanıt
    Benim Türkiye'de senede bindiğim 3-4 bin km,uzun yol yapsam 5bin oda taş çatlasın.Şu senaryoda kullanmam da,hoş kullanacak olsam kit parasını bile çıkartamam.
    Onun haricinde de benzinli araçlar sanıldığı kadar çok yakmıyor.Kullanım tarzıyla alakalı.Dip gaz kullanayım araba gitsin ama dizel gibi yaksın diye bir mentalite var insanlarda.Ben küçük motorlu benzinli arabada kullandım mesela 1.4 mini Cooper ım vardı uzun yol ortalaması sabit 110 ile 4,3 e kadar düşüyordu şehir içi de 7 yi geçmiyordu bunun gibi tonlarca örnek sayarım.

    Edit:Hibrit içinde 1.5 yaris opsiyonu var.Hatta bir arkadaşımın eşi kullanıyor.2,8 ortalama tutturduğunu dahi gördüm.Mtv de normal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 3 Eylül 2020; 11:10:22 >
  • c-hr'nin arka kısmı zindan gibi duruyor
  • peki senede 3-4b kilometre kullanım için Hibrid almak için ödenen ek paraya ve ek vergiye gerek var mı?

    hibrid'lerde sıkıntı şu, kullanılan piller yüksek kapasiteli değil. bu da aracın ilerlemesi için sürekli pil kullanılmasının mümkün olmaması demek. Ve tabii bu en düşük yakıt tüketimleri aracın zorlanmadan ilerlemesi durumunda geçerli. Yokuş çıkıyorum, yoğun trafikte ilerliyorum, uzun yol gidiyorum gibi durumlarda hibridin çok çok avantajlı olmadığını biliyorum.

    Bu durumda gerek senelik ÖTV gerek ilk alımda ödenen ek para yapılacak tasarrufa değmeyecektir. Zaten hibrid bizim gibi ülkeler için yapılmadı. Amerika, Avrupa gibi düşük emisyona değer ve teşvik veren ülkeler için geliştirildi.

    kısacası hibrid alıp az yaktığın miktarı MTV ile ödeyeceksen hibridin amacı ne?
  • Borakhan B kullanıcısına yanıt
    Zaten kendi kullanımıma uygun olsaydi hybrid araca binerdim.Fiyatları da dizellerle aynı.
    Şehir içi trafiğinde çok vakit geçirenler için biçilmiş kaftan.1.5 hybrid Yaris b segmentinde çok mantıklı bir araç.Chr ve Corolla da ise tamamen kullanılan güzergah ve km ye göre değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 3 Eylül 2020; 12:1:32 >
  • CHR sadece görüntü. Kullanış açısından hiç bir artısı yok. B sınıfı HB araçlar arasında bile en küçük bagaja sahip olanlardan biri. Corolla ile kıyaslamak bile garip bence.
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Lastik tamir kiti ile 377litre bagajı oluyor. Sedan corolla 470litre ama bagaj olarak chr daha avantajlı olabilir. Suv ler daha kullanışlı. Çok ya da hacimli bagaj olunca pandizotu sökebilirsiniz.

    Benim aracım da 380litre. Haftada 3 gün çocuğun akülü arabasını atıp sahile iniyorum. Corollaya imkanı yok sığmaz.

    Önceki aracımda(lexus rx300) arabada 5 kişi varken arkada bulaşık makinesi taşımıştım. Bagaj kapağı vs normal kapalı konumda.

    Arka yolcu genişliği olarak chr corolladan iyi olabilir.

    377 litre suv hacmi > 470litre sedan hacmi bana göre.
  • Hybrid araclarin bir avantajıda mtv yuksek olmasına rağmen bakim periyotlari daha yüksek. Benzinli arac icin 15 bin de gidilirken hybrid için 20 bin diye biliyorum. Maliyetin de daha düşük olduğunu söylemişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atesoku -- 6 Eylül 2020; 9:46:24 >
  • Corolla hybrid mtv'si fazla ve 110-120kmde rüzgar sesi alıyor ciddi şekilde.

    yerli üretim olduğu için hoş değil corolla hatchback ingilterede üretiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 6 Eylül 2020; 10:34:46 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.