Şimdi Ara

Silindir kapağı contasından Yağ sızması ( ÖNERİ ?? )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
33.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar

    fiat punto aracımda yağ sızması var. silindir kapağı contasında sızma olduğunu ve tamiratın 300-400 lira olduğunu söyledi bi servis. sizce bu iş bu kadar pahalı mı ? conta zaten ucuz bişey sanırım, işçiliğin bu kadar pahalı olması normal midir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MenDakkaDukka -- 1 Aralık 2011; 3:00:52 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Silindir Kapağı Contasından Yağ Kaçağı: Nedenleri ve Öneriler

    Silindir kapağı contası, motor bloğu ile silindir kapağı arasındaki sızdırmazlığı sağlayan kritik bir bileşendir. Ancak zamanla veya yanlış kullanım nedeniyle bu conta hasar görebilir veya arızalanabilir, bu da silindir kapağından yağ kaçağına neden olabilir.

    Silindir Kapağı Contasının Yağ Kaçırma Nedenleri

    • Aşırı Isı ve Basınç: Motor aşırı ısındığında veya silindir içinde aşırı basınç oluştuğunda, silindir kapağı contası hasar görebilir.
    • Yıpranma ve Yırtılma: Zamanla, silindir kapağı contası aşınabilir ve yıpranabilir, bu da sızıntılara yol açabilir.
    • Uygunsuz Montaj: Silindir kapağı contasının yanlış takılması veya sıkılmaması, yağ kaçağına neden olabilir.
    • Hasarlı Silindir Kapağı veya Motor Bloğu: Silindir kapağı veya motor bloğundaki hasar, silindir kapağı contasına baskı uygulayabilir ve sızıntılara neden olabilir.

    Yağ Kaçağının Belirtileri

    • Motordan sızan yağ
    • Egzoz dumanında mavi renk
    • Soğutma sıvısında yağ
    • Yağ seviyesinde düşüş

    Silindir Kapağı Contasından Yağ Kaçağı Önerileri

    • Sızıntının Kaynağını Belirle: Yağ kaçağının kaynağını, silindir kapağı contasından mı yoksa başka bir yerden mi geldiğini belirlemek önemlidir.
    • Hasarlı Contaları Değiştir: Hasarlı silindir kapağı contalarını derhal değiştirmek gerekir.
    • Motoru Doğru Bakımını Yap: Motoru düzenli olarak bakım yaptırmak, aşırı ısı ve basıncın birikmesini önlemeye yardımcı olur ve silindir kapağı contalarının ömrünü uzatır.
    • Doğru Yağ Kullan: Motor üreticisinin önerdiği yağ türünü ve viskozitesini kullanmak, silindir kapağı contalarının düzgün şekilde yağlanmasını ve korunmasını sağlar.
    • Motoru Aşırı Isınmadan Koru: Motoru aşırı ısınmadan korumak için soğutma sistemini düzenli olarak kontrol et ve gerekirse onar.

    Silindir kapağı contasından yağ kaçağını görmezden gelmek motoruna ciddi hasar verebilir. Bu nedenle, bu belirtileri fark edersen, sorunu daha da kötüleşmeden bir tamirciye göster.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Sızma içeriye mi dışarıya mı oluyor?
    Manifold'un üzerinden mi altından mı sızıyor?
    Araca hararet yaptırdınız mı?

    Silindir kapağı açıldığı zaman taşlanması gerekir.
    Kapağı eğecek kadar hararet gördüyse araç, biraz derin taşlanır ki gönye tutsun.
    Tamirci söktükten sonra kapakçıya gönderir kapağı.
    Gönderirken kapağın üzerinde bujileri bırakmayın.

    Edit: Yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zrb -- 1 Aralık 2011; 11:23:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrb

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Sızma içeriye mi dışarıya mı oluyor?
    Manifold'un üzerinden mi altından mı sızıyor?
    Araca hararet yaptırdınız mı?

    Silindir kapağı açıldığı zaman taşlanması gerekir.
    Kapağı eğecek kadar hararet gördüyse araç, biraz derin taşlanır ki gönye tutsun.
    Tamirci söktükten sonra kapakçıya gönderir kapağı.
    Gönderirken kapağın üzerinde bujileri bırakmayın.

    Edit: Yazım hatası.

    valla ustam çok ayrıntısından anlamam. sızma dışarıya oluyor. contadan dışarı doğru sızıyor. nette araştırdım kimisi 50 lira işçilik vermiş kimisi 300 lira.

    anlamadım gitti bu işi...
  • Egsoz borularının çıkışının altından sızıyorsa biraz masraflı olur.
    Dediğim gibi enjektörler sökülecek, manifold sökülecek, kapak sökülüp kapakçıya gidip taşlanacak.
    Yeni conta alınıp motor toplanacak, triger gerdirilecek, sente ayarı verilecek.
    Bu tuzlu olan durum.

    Ama egsoz manifold'unun üstünden sızıyorsa, silindir kapağı kapağının contası değişecek veya o kapak sökülüp sıvı conva, silikon benzeri birşeylerle takviye edilip güçlendirilecek.
    Bu da maliyeti az olan durum.

    Bir kaç tamirciye gösterin, size durumu açıklasınlar.
    Fiyat olarak uygun gördüğünüz yere aracın başında durarak yaptırmanızı tavsiye ederim.
    Parça lazım olursa kendiniz tedarik edin, biraz daha maliyetiniz düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrb

    Egsoz borularının çıkışının altından sızıyorsa biraz masraflı olur.
    Dediğim gibi enjektörler sökülecek, manifold sökülecek, kapak sökülüp kapakçıya gidip taşlanacak.
    Yeni conta alınıp motor toplanacak, triger gerdirilecek, sente ayarı verilecek.
    Bu tuzlu olan durum.

    Ama egsoz manifold'unun üstünden sızıyorsa, silindir kapağı kapağının contası değişecek veya o kapak sökülüp sıvı conva, silikon benzeri birşeylerle takviye edilip güçlendirilecek.
    Bu da maliyeti az olan durum.

    Bir kaç tamirciye gösterin, size durumu açıklasınlar.
    Fiyat olarak uygun gördüğünüz yere aracın başında durarak yaptırmanızı tavsiye ederim.
    Parça lazım olursa kendiniz tedarik edin, biraz daha maliyetiniz düşer.

    />


    işaretlediğim yerden kaçırıyor yanılmıyorsam.

    />


    yukarıdaki işaretlediğim hortum yırtılmış. sanırım ondanda yağ kaçırıyor.

    1 günde bütün yağ akmış gitmiş.




  • kardeş benmde doğan 131 aracım war alalı 2 ay anca oldu araba beyin buzluyordu giderken yolda kalıyordu meğerse jonta yanıkmış nekadar tutar maliyeti dedim 150 200 ciwarı tutar dedi bana çok geldi tanıdık bir usta wardı bizm durumu ona anlattık bn gelier değiştiriweririm dedi jontajı alırım 30 lira conta parasını werirsiniz değiştiriweririm dedi geldi bütün contaları değiştiriwerdi 30 liraya kapattık işi beyin ısıntı araba yolda kalmıyor artık ama arada tekleme yapıyor sanki bujilerin teki ateşlemiyormuş gibi sonra düzeliyor arada bida yapıyor radyatörün yedek deposunada su dolup taşıyor arabayı sitop edince tekrar rayatöre gidiyor su we su eksiltiyor tamirciye tekrar gösterdim jontasını yeni değiştirdik dedim böyle böyle oluyor diye durumu anlattım taşlamadan takmışlardır jontayı taşlanması gerek dedi bizim ustada zımparayla zımparalayıpta takmıştı ama güzel zımparalamıştı ne yapayım sizce :S
  • Üst silindir kapağı sökülecek her halükarda, maaliyeti artıran bunun işçiliği.
  • 300 400 tl vermek mi ? Motoru kucağa almak mı ? öncelikle bunda karar verin ondan sonra zaten mantıklı olanı yapacağınıza inanıyorum Hoppa konu hortlamış neyse boşa yazdık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gopluumit -- 26 Kasım 2012; 2:59:41 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.