13 Şubat 2020 tarihinde, 3.662,72 TL karşılığında, Ürün kodu 11293-03-40G olan ve A1941******58 seri numaralı Sapphire rx 5700 xt Nitro+ ekran kartı; Sinerji Bilgisayar’dan “Mehmet xxx” adında bir kullanıcı tarafından satın alındı. (Satın alan kişi bu sitenin üyesi) Bu ekran kartını yine bu sitenin başka bir üyesi Ozan XX de Mehmet XX'den satın almış. Ben ise; 30.11.2020 tarihinde 3.900 TL karşılığında 3.kişi olarak ekran kartının sahibi oldum. Bir süre kullandıktan sonra ürün arızalandı. Ben de 12.11.2021 tarihinde ürünü Türkiye’ye getiren ithalatçı firmaya yani Arena Bilgisayar’a gönderdim. Arızalı ürün ilgili şirket tarafından 13.01.2001 tarihinde "0111****54" belge numarasıyla teknik servise alındı. 14.01.2021 tarihinde Arena Bilgisayar arızalı ürünü yetkili servise yönlendirdi. Yaklaşık 1 ay sonra yani 09.02.2021 tarihinde de bu arızalı ürün için Arena bilgisayardan “İade veya değişim kararı ” çıktı. Arena Bilgisayar’ın raporu şöyle: “Teknik Servisimize ulaştırmış olduğunuz aşağıda detayları yazılı cihazınızın tamiri mümkün olmadığından müşteri memnuniyeti anlayışımız kapsamında ürününüz için değişim / iade hakkı tanınmıştır. Bu Değişim / iade Belgesi ve Satış Faturanızın orijinali ile birlikte urunu satın aldığınız firmaya başvurarak değişim / iade işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.” Arena Bilgisayar'dan ürünü geri istediğimde; "ÜRÜNÜ GERİDÖNÜŞÜME GÖNDERDİK" cevabını aldım. Ben de bu belge ile Sinerji Bilgisayar’a ulaşmama rağmen; 1- Sinerji Bilgisayar değişim yapmamaktadır. 2- Sinerji Bilgisayar benimle mesai saatlerinin çok dışında geceleri mail yoluyla iletişim kurmaktadır. (talep edildiğinde bu mailleri gösterebilirim) 3- Sinerji Bilgisayar iade ücretini ekran kartının satın alındığı tarihteki fiyat üzerinden yapmaktadır. 4- Sinerji Bilgisayar ödemeyi sadece ürünü satın alan kişiye yapmak istediğini mail yoluyla tarafıma bildirmiştir. Oysa ürünü Arena Bilgisayar teknik servisine veren benim ve muhatap alınması gereken kişi de yine şahsımdır. Ben ekran kartını satın aldığım kişiye ulaşmam mümkün değildir. 5- Sinerji Bilgisayar, tüketiciye iade veya değişim yapmamak için işlemleri uzatmaktadır. 6- Sinerji Bilgisayar’ın yapmasını beklediğim; a- Ürünün birebir değişimi b- Ürünün güncel fiyatından para iadesi c- Ürünün bir üst versiyonu bana teklif ederek, aradaki fiyat farkını isteyebilir. 1 ay kadar (25/02/2021) önce bu gelişmelerden sonra Sinerji Bilgisayar'ı https://giris.turkiye.gov.tr/OAuth2AuthorizationServer/AuthorizationController?client_id=231050c0-06c3-11e6-a837-0800200c9a66&redirect_uri=https%3A%2F%2Ftuketicisikayeti.ticaret.gov.tr%2Fhome%2Fedevlet&state=BPKXoEk1tSs0lzy_BC41eQ&scope=Kimlik-Dogrula&response_type=code/ sitesinden mahkemeye verdim. Tüketici kanunun https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf 11.maddesi benden yana olsa da geçen süre içerisinde herhangi bir gelişme olmadı. Sinerji Bilgisayar ve "elimde mal yok" diyerek başından savan Arena Bilgisayar'a karşı dikkatli olmanızı öneririm. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haQQo -- 22 Mart 2021; 22:29:25 > |
Sinerji Bilgisayar, Arena Bilgisayar ve Bir Mağduriyet Hikayesi...
-
-
Hocam kart 3-4 ay önce 4 bin liraya satılıyordu adamlar şimdi 10 bin tl nasıl versin sana anlamadım :)
Neden 6 bin tl fazladan versinler? Diyeceksin ki o zamanın değeri ile şimdiki değeri bir değil hayır yanılırsın o kartın üreticiler tarafından değeri pek değişmemiştir. Fiyatı şişiren satıcılar. Bu yüzden başka mağazalar da aldığın fiyattan iade ediyor. Sen birine 4 bin lira ile kart satsan sonra iade için 10 bin tl değerinde miktar istese verir misin :)
Bu durumda sen kartı atıyorum tedariğinde 3 bine aldın diyelim 7 bin tl zarar. Hem ellerinde o kart yoktur büyük ihtimal. Kart kıtlığından değişim de yapılamıyor artık. Sadece aldığın fiyattan iade olur.
-
Ha kart değişimi olamıyor kart yok, İade alım fiyattan olması normal çünkü son aylar kartların fiyatı şişik, En uygun anlaşma kartın üst modeli veya dengi başka kart teklifleri ile anlaşıp aradaki fiyat farkını ödemek olur diye düşündüm. Tabi mahkeme güncel fiyat ne ise o fiyatı vereceksin derse de şaşırmam bu da mantıksız olmaz ama bu dönemde satıcı için zor olur
-
Merhaba,
Son durumunuz nedir? Mağduriyetiniz giderilmiştir umarım.
-
Tabii ki hayır.
Ne arayan me soran var!
İflas edip 3 kuruşa muhtaç oldukları haberlerini duymayı bekliyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bügün ilginç bir gelişme yaşandı;
Arena’dan aradılar.
5700xt kartım karşılığında nVidia 1660 GTX kartı vereceklerini söylediler.
Şaka gibi ama durum bu.
Sanki ben hakkımın me olduğunu bilmiyorum.
Kabul etmedim.
Daha iyi bir kart gelirse haber edeceklermiş.
Ama işin ilginci Sinerji Bilgisayar denen zavallı oluşumdan ne arayan ne soran var.
Mahkemeye verdiğimden dolayı Arena Bilgisayar aramış olsa da yine de bu bile iyi bir gelişme.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sinerji'yi de kara listeye ekleyelim madem.
Yukarıda bir zerzevat arkadaş firma temsilcisi herhalde, kanundan, uygulamadan habersiz kusmuş içini, ona da bir şeyler yazmak isterdim ama at gözlüğü ile bakanların bakış açısı zor değişir.
-
Tüketici Mahkemesi sayesinde Arena Bilgisayar güya “yardımcı” olmaya çalışıyor.
NVidia 3070 Gigabyte Gaming modelini 120 dolar karşılığında bama vereceklerini söylemişlerdi.
O kişi izne çıktı.
Bugün akşam şöyle bir mail geldi:
Merhaba;
Dilerseniz, KDV dahil 1585 TL’lik bir ödeme yapmanız durumunda aşağıdaki model ile değişim işlemlerinizi gerçekleştirerek ürünü adresinize yönlendirilmesini sağlayabiliriz.
Model: GV-N307TEAGLE-8GD - VGA RTX3070 TI EAGLE 8G 256B GDDR6 X
Teşekkürler.
Ben de şöyle bir karşılık verdim:
1- bana söylenen 120 dolardı!
2- bana söylenen GAMING modeliydi! (İlgili ürünün görselini yolluyorum)
3- hem dandik bir model teklif ediyorsunuz.
4- hem iki katını teklif ediyorsunuz!
TÜKETİCİ MAHKEMESİNİN VERDİĞİ KARARI ANLAYAMAYACAK KADAR GERİZEKALI DEĞİLİM.
Ya sözünüz de durun, ya da kararda yazdığı gibi haciz işlemini bekleyelim.
İyi çalışmalar.
—-
Bakalım bu olay nereye varacak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: haQQo
Tüketici Mahkemesi sayesinde Arena Bilgisayar güya “yardımcı” olmaya çalışıyor.
NVidia 3070 Gigabyte Gaming modelini 120 dolar karşılığında bama vereceklerini söylemişlerdi.
O kişi izne çıktı.
Bugün akşam şöyle bir mail geldi:
Merhaba;
Dilerseniz, KDV dahil 1585 TL’lik bir ödeme yapmanız durumunda aşağıdaki model ile değişim işlemlerinizi gerçekleştirerek ürünü adresinize yönlendirilmesini sağlayabiliriz.
Model: GV-N307TEAGLE-8GD - VGA RTX3070 TI EAGLE 8G 256B GDDR6 X
Teşekkürler.
Ben de şöyle bir karşılık verdim:
1- bana söylenen 120 dolardı!
2- bana söylenen GAMING modeliydi! (İlgili ürünün görselini yolluyorum)
3- hem dandik bir model teklif ediyorsunuz.
4- hem iki katını teklif ediyorsunuz!
TÜKETİCİ MAHKEMESİNİN VERDİĞİ KARARI ANLAYAMAYACAK KADAR GERİZEKALI DEĞİLİM.
Ya sözünüz de durun, ya da kararda yazdığı gibi haciz işlemini bekleyelim.
İyi çalışmalar.
—-
Bakalım bu olay nereye varacak.gelişme var mı dostum?
-
Oldukça uzun bir şeyler yazdım. Buraya yazmak zaman alacaktır.
Şimdi Arena Bilgisayar’la uğraşıyorum. Çok çirkef çıktılar.
Bu başlıkta bir şeyler yazdım. Galiba süreç epey uzayacak!
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bu tür elemanlar Şikayetvar sitesinde var. Normal kullanıcı gibi görünüp şirket lehine yazarak bizi akıllarınca zor duruma düşürmeye çalışıyorlar.
Sizin de dediğiniz gibi okumaktan aciZ, kanun bilmez hak bilmez tipler.
Acep ne kadar maYış alıyorlar bu iş için :))
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
çaban için taktir ediyorum dostum, ilerleyen günlerde büyük ihtimalle benim de arena bilgisayar ile sorunlarım olmaya başlayacak sorun yaşadığım ürünü arızası yok diye geri kargoya vermişler. doğrusu ben bu oluşumdan bıktım. geçmişte sorun yaşadığım firmalarda aynı bu şekilde müşteriyi yıpratmaya, ve vazgeçirmeye çalışıyorlar. sorun bunlar değil gerçi, balık baştan kokar.. olan bizim zamanımıza ve paramıza oluyor. gönül isterdi ki devletimizde öyle bir mekanizma olsaydı da hakkımızı aramak zorlaşmasaydı. herkes birini s. derdinde ülkede, firmalar da ayrı kalmıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CatPeare -- 8 Temmuz 2021; 0:43:38 > -
Çalışanları bana 120 dolar diyor. Başka çalışanlar fiyat arttırıyor. Sonra bana fiyat veren patroncuklarına yalan söylüyor.
Haa bu arada ben zaten ekran kartından, mahkemeden ümidi bile kesmiştim. Yani mahkemenin 1-2 yıl süreceğini söyleyenler olmuştu. Yani takip bile etmiyordum.
Arena Bilgisayar bana GTX 1660 teklif edene kadar da mahkemenin sonuçlandığından haberim yoktu.
Galiba benim böyle bir kartı havada kapacağımı sandılar.
Süper Mario bile oynamam ben o kartla.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Konuyu öne çıkardım hocam.
-
Yıldım bunlarla uğraşmaktan. Haklarında iki kez tüketici hakem heyeti kararı olmasına rağmen ekran kartımı bunlardan alamadım.
1606 TL üste para vererek benim kartımdan daha kötü bir kart almayı kabul ettim.
Kart ise şu:
https://www.itopya.com/gigabyte-geforce-rtx-3060-ti-gaming-oc-8gb-gddr6-256-bit-lhr-ekran-karti/
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yukarıda vatandaş demiş ki aldığın fiyattan iade olur...
Olur mu lan öyle şey Akıl var mantık var...
2 sene garantisi olan mallar, 2.senenin sonunda bozuldu diyelim, kur gelmiş 2-3 katına bu süreçte. 3 bine aldığın mal 10 bin TL olmuş mesela.
O maldan da daha gelmiyor, "al abi sana 2 sene önce aldığın fatura üzerinden iade yapıyoruz" mu denir? Böyle bi mallık olabilir mi?
Ürün yoksa muadili ile değiştirilir. Bu her zaman böyledir. Zaten artık garanti sürecinde kullanılmış olan malın bozulması halinde iade falan olmaz. Arıza garanti kapsamında yapılır, olmuyorsa yenisi ile değiştirilir.
Kosifler, Borusan milyonluk Range Rover'larla davalık oluyor. Davalar 5-6 sene sürüyor kafadan. RR'nin kasa eskimiş, artık üretilmiyor, mahkeme bilirkişiye ve Ticaret Odası'nın Otomotiv Komitesi'ne soruyor, "bu aracın sıfırı ne kadar?" ya da "bu araç şimdi üretilse, fiyatı ne kadar olurdu" diye... "Şimdi üretilse"nin içinden çıkamadıkları için, muadil sıfırı üzerinden mahkemeye sonuç bildirmeye başladılar mesela.
Sonunda ne oluyor, çaaaaaaaaaaaaat diye Kosifler'e Borusan'a şuna buna 750.000 TL'lik fatura... Şimdi o rakamlar neler olmuştur kimbilir Bu fiyatlar sıfırların fiyatları. "Seve seve" veriyorlar. "Abi sen bunu alırken 260'a almışsın, fatura bedelini iade edeceğiz" denilmiyor.
Ekran kartını mı veremeyecek? Muadilini verecekti ama akıllarınca zararı minimize ediyorlar. Ulan ithalatçısın sen be, sanki adam senden kartı beleş istiyor. Garanti işlemi yapıyorsun, bir zararın yok ki, neyin peşindesin. Tabi ki o kartı satarak elde edeceği kârın peşinde.
Adice yıldırma politikası genelde ağır basıyor, burada da öyle olmuş maalesef.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 8 Aralık 2021; 16:13:25 >
-
Cidden yıldım hocam.
Zaten unutmuştum bile. En son mailleşmemiz de mahkemeye icraya vs. başvuracam demiştim.
Onlar da amiyane tabirler “keyfin bilir” demişlerdi.
Geçen uzun süreden sonra dün arayıp sonrasında Twitter’den yine giydirince onlar aradı.
Ben de kabul ettim.
3070 istemem onları çıldırtmıştı. Ki ben hala 5700XT verseler kabulümdü.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kart sanıyorum 2070super-2080 civarında bir kart.
30 serisi olarak da 3060ti belki kabul edilebilir ama üzerine fark istemek de saçma olmuş. Fark istemeden verseler yine daha bi makul görünüyor gibiydi.
Dediğim gibi, dertleri bu kartı garanti kapsamında bedava vermek olmuş, özellikle şu piyasada hem kur hem kâr endişesi ile "bunu elden satalım" endişesi, başka bir şey değil belli ki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 8 Aralık 2021; 16:21:24 > -
Desteğiniz için teşekkürler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Selamlar hocam, hortlatıyoruz kusura bakmayın
Sonuç ne oldu? Değişim ürününü ücretsiz şekilde temin ettiler mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- tarihi geçmiş yulaf yenir mi
- iyzico dolandırıcılığı
- papuç konağı güvenilir mi
- connect game güvenilir mi
- hgs geçmediğim halde para çekmiş
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X