Yeni Gelişme: Kartım ellerine ulaşmış ve kutusunda tek bir hasar olmayan, bütün belgeleri jilet gibi kendilerine teslim edilen kartın üzerinde hasar varmışmış. Tabii ki bunun nasıl yapıldığı hakkında akıllarınıza gelen şey benim de aklıma geldi. Mahkemeler bu durumlarla zaten karşılaşıyor ve talimliler. Bu bahaneyle servise gönderip oradan karar bekleyeceklermiş. Devam etsinler, bunları da kayıt altına alıyorum tabii ki. Bunların hepsi mobbing için işledikleri bir yeni cürüm olarak dosyaya girecek. ön not: Büyük/küçük harf meselesi için herkesten özür diliyorum, epeyce uzunca bir metin ve Ekşi Sözlük'te açtığım başlıktan alıp düzenlediğim paragrafları paylaşmak durumunda kaldım burada, vakitten ve enerjiden tasarruf edebilmek adına. Hâlâ Hakem Heyeti ve suç duyurusu prosedürleriyle uğraşıyorum ve yazarlardan gelen mesajlara yanıt vermeye çalışıyorum bir yandan. Tekrardan affınıza sığınıyorum.
sektörün genelini ilgilendiren, hakkında farkındalık yaratılması gereken bir konudan bahis açmak istiyorum.
meselemi ayrıntılarıyla anlatmadan önce uzun uzun okumayanlar için ayrıntısız, kaba bir özet geçiyorum:
mesafeli sözleşme ile satın aldığım ekran kartını nedensiz iade hakkımı kullandırtmayıp doa raporu için servise gönderme fikrinde ısrar ediyorlar, yasadaki maddeleri açıklamama rağmen elden satış prosedürünü işletmeye çabalıyorlar. bu öyle atla deve bir mesele değil, her gün yüzlerce insan yaşıyor benim yaşadığımı ve mağduriyeti bir şekilde çözülüyor hakem heyeti marifetiyle.
sanal mağaza ve mesafeli satışlar konusunun genel bir yarası bu mesele, artık yetkililerin ve müşterilerin bu konuyla ilgili firmalara baskı kurmasının vakti geldi de geçiyor bile.
elektronik ürünlerde "ürünü satın alıp iş gördükten sonra iade etme" gibi bi suistimal furyası var, firmalar da bu suistimalin finansal yükünü sırtlamaktan kaçındıkları için yasayı uygulamama gayretindeler. iade hakkınızı ancak tüketici hakem heyetleri ya da tüketici mahkemeleri yoluyla kullanabiliyorsunuz, kaybettiğiniz zamanı ya da enerjiyi kimse size geri vermiyor. bu işlerle uğraşmayı gözü kesmeyen ya da haklarından haberdar olmayan müşteriyi sindirip sömürmek de firmaların en sık yaptığı iş.
bu konuyla ilgili ya eli yüzü düzgün bir yasal düzenleme getirilmeli ya da mevcut düzenlemede bu tür uyuşmazlıklardaki fire riskini satıcının üstlenmesi gerektiği fikrinin arkasında sıkı sıkıya durulmalı, aynı konudan birkaç defa hakem heyetine şikâyet edilip haksız bulunan firmalara ağır cezalar verilmeli. bununla ilgili ticaret bakanlığı'na başvurumu yapacağım, uyap üzerinden de yasal haklarımı kullanmama engel oldukları ve birazdan anlatacağım süreç dahilinde beni yanlış yasal bilgilendirmeye bile isteye maruz bırakmak suretiyle nitelikli dolandırıcılığa teşebbüs ettikleri gerekçesiyle suç duyurusunda bulunacağım. yargı makamları karar verecektir tabii sonuca.
gelelim benim meseleye;
24 aralık gecesi internet mağazasından amd radeon rx 6700 marka ve model ekran kartı için sipariş verdim. 27 aralık öğleden sonrası kart elime ulaştı ve yeni sistemimin anakartı henüz gelmediği için ekran kartını eski sistemime takarak denemek istedim. eski sistemimdeki gtx 970 ile hiç yaşamadığım bir problemle karşılaştım; yük altındayken 15-20 saniyede bir frekans ve voltaj sıfırlanyordu, oyunlarda ya da yüksek çözünürlüklü videolarda ses anlık olarak kesilip geri geliyordu. kasam hdmi üzerinden televizyonuma bağlı ve hem sesi hem görüntüyü televizyondan alıyorum.
konuyla ilgili reddit'ten, teknoloji forumlarından, amd forumlarından ve youtube'dan uzun uzun kurcalamalar yaptım; çok sayıda insan bu sorunu yaşamış, bazıları farklı driver kurarak geçici olarak çözmüş ya da bazıları ekran kartının rölanti frekansını yükselterek birkaç saatliğine çözebilmiş. sonrasında sorun tekrarlıyor, amd yaklaşık 2 yıldır bu konuyu çözüme kavuşturabilmiş değil. bir önceki seri ekran kartlarında da benzer problem mevcut.
akşam saatlerinde sinerji bilgisayar'ı arayıp teknik destek almak istedim ancak mesai saatleri dışında telefon ile ulaşamadığımı fark ettim. dün öğle saatlerinde tekrar arayıp durumu anlattım, teknik servisle görüşmeleri ve konuyla ilgili bilgi almaları için siteden destek kaydı oluşturmamı söylediler. akabinde destek kaydını oluştururken avantajlı fiyatla aldığım bu üründen performans olarak memnun olduğumu ve oturduğum yerden bu problemi çözebileceksem böyle devam etmek istediğim, aksi durumda arıza ya da onarım gibi garanti süreçleriyle uğraşmadan 14 günlük nedensiz cayma hakkımı kullanmak istediğimi söyledim. tabii ilk aşamada cayma hakkımı kullanma ihtimâlim pek masada olmadığından sorunun çözümüne odaklıydık. ısrarla eski sistemimdeki konfigürasyon soruldu, anlattım, eski ekran kartımın bu sorunu yaşatmadığını anlattım.
vakit ilerleyip çözümsüz kalınınca kartı iade için sürat kargo'ya teslim ettim kendilerinin verdiği kod ile. yeni ekran kartımı da kendilerinden seçmek istediğimi iletip sürecin bir an önce tamamlanmasını rica ettim ki önümüzdeki hafta anakartım elime ulaştığında yeni ekran kartımı da kullanmaya başlamış olayım.
işte burada sorun patlak verdi; "kutusu açılmış, montajı yapılmış ve satılabilirliği bozulmuş" ürünü iade alamayacaklarını, marka garantisi sürecini işletmek durumunda olduklarını söylediler. sonra kendilerine garanti sürecini değil 6502'deki koşulsuz cayma hakkımı kullanmak istediğimi söyledim ancak entry'nin başında belirttiğim gibi bana elden satış prosedürünü dayatmaya çalıştılar.
sayısız kez kendilerine ilgili mevzuatın bölümlerinin ekran görüntülerini, linklerini yollamama, alıntılamama rağmen oralı olmadılar. şikâyette bulunacağımı ve konuyla ilgili farkındalık yaratmak için bütün yolları deneyeceğimi ilettiğimde marka itibarlarına zarar verme ihtimâlime karşı dava açma haklarının olduğunu hatırlattılar. ben konuya itibarlarına zarar verecek bir iddiayla, iftirayla ya da hakaretle değil elimdeki yazışmalarla ve yasanın bana verdiği hakları kullanma iddiamla dahil olduğum için son derece rahat olduğumu defaatle ilettim kendilerine.
bu konuşma içerisinde bana iadeyi kabul almama gerekçesi olarak kendi sitelerindeki mesafeli satış sözleşmesini gösterdiler ve yasaya aykırı madde içeren sözleşmelerin yok hükmünde olacağı bilgisinden habersizcesine nedensiz cayma hakkının 14 günden 7 güne indirildiği, 23 aralık 2022 tarihinde yapılan değişiklikle cayma hakkı kaldırılan ürün gruplarının arasındaki "bilgisayar, sarf malzemesi" ifadelerinin yanına "bilgisayar parçaları" ifadesinin de sıkıştırıldığı sözleşmeye razı gelmemi istediler.
hatta şöyle gülünç bir şey yaşandı; mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinin 8. maddesi uyarınca ürünü iade alamayacaklarını ilettiler benimle mevzuat yarıştırma hevesine girip ancak bir taraftan avukat arkadaşımla irtibat hâlinde olduğumdan habersizlerdi. ilgili yönetmeliğin 8. maddesi satıcının tüketiciyi bilgilendirme yükümlülükleri bölümünün son maddesi ve cayma hakkıyla alâkalı tek cümle yok. cayma hakkı 9. maddede başlıyor ve 15. maddedeki cayma hakkı istisnalarında tüketicinin cayma hakkından yararlanamayacağı durumlar belirtiliyor. tabii ki o durumlar arasında bana uyan bir şey yok. bayağı bayağı kurumsal kimlikle bana yanlış yasal bilgilendirme yapıp benden haksız kazanç sağlama girişimi olduğu iddiasıyla "nitelikli dolandırıcılık" başlıklı bir suç duyurusunda bulunmayı da plânlamaktayım. evet, destek arayüzünde benimle yazışan personelin kurum adına yazdığı ve özel kimliğini değil kurumu bağlayan bir görüşme yürüttüğümüzü bilgisini kendisinden ısrarla teyit ettim ki yazışmaları her yerde paylaşabileyim.
buralara kadar üşenmeyip gelebilen olursa ve yazışmaları okumak isterse dökümü pdf hâlinde buraya yüklüyorum.
https://dosya.co/5cariokgx7cg/2022-12-29_14_24_28-Destek_Bildirimi__19078___Sinerji_Bilgisayar.png.html https://dosya.co/zybqj29k6052/Sinerji_Destek_Yaz%C4%B1%C5%9Fmalar.pdf.html https://dosya.co/4f7n09q0clzt/SikayetSonuc.pdf.html
yazışmaları aşağıdan yukarıya doğru okursanız doğru kronolojiyi takip etmiş olacaksınız.
destek görüşmesine ne kadar nezaketle ve çözüm arzusuyla başladığımı göreceksiniz.
firma destek arayüzünden "siz bize sorun olduğunu söyleyerek başvurdunuz, şimdi sorundan değil nedensiz iade etmek istediğinizi söylüyorsunuz; hakem heyeti ile bu yazdıklarınızı paylaşacağız" kabilinden bir mesaj yollamış. neremle güleceğimi şaşırdım. hayır, bir de kendilerine şimdi de belirttim "ben sorun var diye yazdım ve oturduğum yerden çözülseydi paşa paşa kullanırdım o kartı fakat siz çözümü sunamadığınız için 14 günlük yasal süre içinde nedensiz cayma hakkımı kullanıyorum." diye. hatta üzerine balçık sıvanmış hâlde bana teslim edilen bir ekran kartını "keyfim öyle istedi" diye iade etme hakkını da yasaların bana tanıdığını ancak kendilerinin şu anda bu hakkımı kullanmama engel olduğunu da ekledim.
- - - - - - - - - - - - - - - -
neyse efendim, benim konum özelinde böyle bir tatsızlık olsa da sektör geneli için böyle durumlardan doğan kayıplardan kaçınmak için haklarını bilmeyen ya da haklarını kullanma konusunda gerekli cesareti, inadı ve zahmeti göstermekten imtina eden müşterilerin haklarını kullanmasına zorluk çıkaran firmalar sektörün genel eğilimini temsil ediyor. firmaların tamamından bu konuyla ilgili web sitelerinde açık beyan, mesafeli sözleşmelerdeki nedensiz cayma yükümlülüklerini yerine getirmemeleri durumunda önlerine koyulabilecek bir "bak, böyle demiştiniz" belgesi beklenmeli müşteriler tarafından da yasa koyucular tarafından da.
konu sinerji bilgisayar'dan çok daha büyük.
benim konum belki birkaç günlük hır gür ile ya da birkaç ay ses fonksiyonu düzgün çalışmayan bir ekran kartına mahkûm olarak sürdürdüğüm bilgisayar kullanımım ardından lehime çözülecek ve bu sözlükte bugüne kadar okuduğum sayısız rezalet arasında en zayıf olanlarından olabilir. sektörün genelinde bütün firmaların bu yasa tanımazlığı son ana kadar sürdürmesi ve müşterinin sinmeyip üste çıktığı noktada topu hakem heyetine atıp hakem heyeti kararının sonunda da hiçbir ekstra yaptırıma uğramadan sadece haftalar ya da aylar öncesinde ödemesi gereken bir parayı ödeyerek elini yıkayıp çıkması büyük bir rezalet. cayma hakkı uyuşmazlıklarındaki mevzuatın işletilmesine dair bilgi ve emsal durum gözlemi için gelenler için de işlevsel bir başlık olduğuna inanıyorum bunun. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre sönmez -- 30 Aralık 2022; 16:34:59 > |
Sinerji Bilgisayar mesafeli satış yönetmeliğine uymuyor.
-
-
daha yeni sinerji bilgisayar denilen berbat bir hizmet veren firma ile problem yaşadığım için yazınızı sonuna kadar okudum. (profilimden o konuya ulaşabilirsiniz eğer merak ederseniz)
sizin hata yaptığınız kısım insan gibi çözüm üretmeye çalışmak, hak yemeye çalışmamak. hiç bir şey söylemeden direkt iade etseydiniz belki para iadesi ya da değişim alırdınız. gerçi şu an bunu yazarken ben bile inanmadım. sinerji bilgisayar denilen firmayı ben küçük çaplı dolandırıcılık yapıyor diye düşünüyordum ama belli ki yasalarla da istedikleri gibi oynuyorlar. onlar yine bir kılıf uydururlardı.
bütün bu yaşadıklarımızın kaynağını siz yazınızda belirtmişsiniz;
"... topu hakem heyetine atıp, hakem heyeti kararının sonunda da hiçbir ekstra yaptırıma uğramadan..."
aslında bütün olay bu. ben sorun yaşadıktan sonra çeşitli kaynaklarda nasıl şikayet ederim, şikayet edersem ne ile karşılaşırım gibi konuları araştırırken zaten şikayet etmekten soğudum.
thh'nin kararını yok sayıp yine kendi bildiğini okumaya devam eden bir sürü firma olduğunu öğrendim. benim problemim de rezalet sırasında en zayıflarından belki de ama bunlar o kadar çok ki artık firmalara bir yaptırım olmadığı için tabiri caizse işin b*ku çıkmış.
umarım amacınıza ulaşırsınız. lütfen konuyu güncellemeye devam edin. saygılar.
-
Umarım bir orta yol bulunur ve çözüme ulaşılır.
Merak ettiğim ve yazınızda görmediğim bir nokta var;
ekran kartını denemek için kutusundan çıkartıp kullandığınızda ekran kartı üzerinde olan jelatinleri vs söktünüz mü?
Aslında sormak istediğim iadeye gönderdiğiniz ekran kartını siz sıfır diye satın alsaydınız bunu kabul eder miydiniz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Jelatinler sökmeden kartı kullanırsanız zaten jelatin o sıcaklıkta deforme olur.
Ayrıca kesinlikle kabul etmem o kartı sıfır olarak satın almayı, firmanın da kesinlikle satamaması gerekir. O kartın refurbished durumuna düşmesinden kaynaklanan maddi kaybı satıcının üstlenmesi gerektiğini ben söylemiyorum, yasa söylüyor. "Ama ben böyle mağdur olurum yuaaa" diye yasayı uygulamamak, hakkını isteyen tüketiciyi yıldırmaya çalışmak hangi kitapta yazıyor?
Tekrar tekrar söylüyorum; satıcı risk aldığı için satıcıdır, risk aldığı için maaşlıdan daha çok para kazanır. Bu yasayı suistimal edenler var diye yasadan makul çerçevede faydalanmak isteyenlere peşinen zorbalık yapamaz hiçbir firma.
Bu arada, @takami59;
müsait bir zamanda forumda bu durumla ilgili bir kampanya başlatmak istiyorum ben. Hakem Heyeti ya da Tüketici Mahkemesi sürecinin sonunda hiçbir yaptırıma maruz kalmayan ve tüketicinin ücretini ödediği bir üründen haftalarca hizmet alamamasına neden olan firmaların bu durumu sistematik şekilde uyguladığının tespitiyle beraber emsal bir karar çıkartabiliriz. Bugüne kadar mesafeli sözleşme kaynaklı hakkımızı elden satış gibi değerlendirip kullandırtmayan firmalarla yaşadığımız mağduriyetleri dosya hâline getirip topluca dava açalım diyorum.
Dava neticesinde çıkacak emsal karar ile birlikte hem mahkeme süresince hizmet alamadığımız süre için tazminat hakkımız doğacaktır hem de bu durumun sistematikliği mahkeme nezdinde kabul gördüğü için bir dahaki sefere emsal kararı kendilerine ibraz etmemize rağmen aynı ısrarı sürdüren firmalara nitelikli dolandırıcılıktan soruşturma yolu gözükecektir.
Bu konuda destek olmak isterseniz ve benzer sorun yaşayan tanıdıklarınız varsa bu durumu forumda özel bir başlık altında olgunlaştıralım.
Keyifli günler dilerim.
-
seve seve katılırım hocam. maalesef forumda " uğraşmaya değmez " kafasında bir çok arkadaş var ama bence denemeye değer. diğer sitelerden de (ekşi sözlük vs.) duyurabilirsek ciddi sayıda destek verenlerin olacağını düşünüyorum. saygılar.
-
Ekşi Sözlük'te yazar hesaplarım ve ricam üzerine konuya dair bilgi sahibi olup görüşü nispetinde farkındalık yaratılmasına destek olabilecek yazar arkadaşlarım var. Bu olayı olabildiğince hızlı şekilde olgunlaştırabilirsek mesafeli sözleşmelerde tüketiciler için ciddi bir güvence sağlamış olacağız. Caydırıcı cezalar olmadan kimse kimsenin hakkını korumuyor maalesef. Desteğiniz için teşekkürler, özel mesaj yoluyla irtibatta kalalım lütfen.
-
Sonunda seve seve iade yapacaklarını bilmelerine rağmen yokuşa sürmeye bayılıyor firmalar. Siz gayet iyi niyetli şekilde durumu anlatmışsınız. Ben bu tür şeyleri görüp yaşadıkça iyi niyetli yaklaşıyorum artık özellikle bu işin içindeyim müşterilere yardımcı oluyorum, bazen kötü niyetli insanlar çıkıyor. Umarım hızlı bir şekilde çözülmüş olur. Daha önce bir iki kez ufak alışverişim olmuştu, alışveriş yapmam bu yazdıklarınızdan sonra.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dünden bu yana tuhaf ve tiksindirici gelişmeler oldu, paylaşmak istedim.
Önce gün içinde beni arayıp ücret iadesi yapabileceklerini(bunu söylerken de yaptıkları hataları kabul etmeden, lütuf gösterir gibi, "bir kere mahsus" ifadesini kullandılar) fakat önce hakem heyeti başvurumu ve suç duyurumu geri çektiğime dair belgeyi mail yoluyla kendilerine ulaştırmamı söylediler. Bu pazarlık başlı başına suçtur. Bunu kendilerine söylediğimde pazarlık yapmadıklarını, iade için hakem heyeti prosedürünün sonuçlandırılması gerektiğini, heyetten haber gelmeden işlem başlatamayacaklarını söyledilr. Bunun yalan bir bilgi olduğunu ve yasada böyle bir şeyin olmadığını, yasal nedensiz cayma hakkımı kullandırmak için Hakem Heyeti kararına ihtiyaçlarının olmadığını, bana ödemeyi yaptıklarına dair dekontu heyete yollamaları durumunda heyetin dosyayı kapatabileceğini ilettim kendilerine. Bu çirkin pazarlıkta ısrarcı oldular ve telefonu kapattık. Sonrasında elektronik posta yoluyla, yazılı ortamda da aynı beyanlarını yinelediler, bu nasıl bir acemilikse artık. Kendilerine Hakem Heyeti'nin dosyayı karara bağladığına dair bir ekran görüntüsü yolladım, kendilerine en geç 15 gün içinde tebliğ edileceğini söyledim.
Pekiyi sabah ne oldu? Kendilerine ısrarla, tekrar tekrar "arıza nedeniyle değil nedensiz cayma hakkımı kullanmak üzere kargoluyorum kartı" yazdığım konuşmaların hepsi Hakem Heyeti başvurumun eklerinde yer alırken o mesajlarda kartın sorunlarından bahsettiğim paragrafları değiştirip benim ağzımdan bir garanti başvurusuna dönüştürerek yarattıkları sahte evrakın sonuna "iade/değişim talep ediyorum" ifadesini eklemişler, yine benim ağzımdan. Böyle bir ifadeyi hiçbir yerde kullanmadım tabii. Özel evrakta sahtecilik yoluyla dolandırıcılık girişimi de suç duyurusu dosyasına eklenecek tabii, kendilerine kolaylıklar diliyorum artık.
Sizlerin huzurunda da yemin ediyorum; bu başlığa gelip bütün yaptıkları için özür dilemedikleri takdirde değil kartımın parasını, üzerine 10 kart daha verseler şikâyetlerimden vazgeçmeyeceğim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X