Şimdi Ara

sıralı gaz ecu ları benzin ayarlarını bozarmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
5.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu işi bilen herkesten yardım bekliyorum.Sıralı gazda kullanılan ECU lar benzin ayarlarını bozarmı.Uzun süre lpg ile kullanılan araçlarda benzine geçildiği zaman sağlıklı çalışırmı.Şimdiden herkese teşekkürler



  • markalara göre değişiklik gösterir arkadaşım.bir tür sinyali aracın kendi beyninden.bir tür ise aracın enjektörlerinden alır.beyinden alan biraz daha risklidir.ama ikisindede problem yaşamadan istediğin zaman benzinde kullanabilirsin
  • Sıralı sistemlerde aracın orjinal ECU'su sürekli devrededir (uyutulmaz) ve sensörlerinden sinyal almakta, enjektör çıkışlarına püskürtme sinyali göndermektedir.
    Eğer LPG sisteminiz ayarsız ise, aracın orjinal ECU'su ayarsızlık nedeniyle motorda fakir (veya zengin) karışım oluştuğunu lambda sensöründen algılayacaktır.
    Bundan sonra 2 durum var:
    1- Aracın ECU'su adaptif değilse sürekli algıladığı ayarsızlık nedeniyle bir müddet sonra kendi hafızasına zengin veya fakir karışım arızası kaydedip aracın motor arıza ikaz lambasını yakacaktır. (servise gidilip düzelttirilsin diye)
    2- Aracın ECU'su adaptif ise (galiba EBDII tipi diyorlar) kendi kendine ayarsızlığı gidermeye çalışacaktır. Ayarsızlığı gidermek için de enjektör sürelerini kısacak veya açacaktır. Tabi bütün bu işlemleri gazda çalışırken yapacak ve gazdayken araç ne zengin ne de fakir karışım üretmeyinceye kadar enjektör süreleriyle oynayacaktır. En sonunda (gaz için) düzgün enjektör sürelerine ulaşacak ve bu değerleri yeni çalışma biçimi olarak belleğine kaydetmeye başlayacaktır. belirli bir süre sonra araç sabah ilk çalıştırıldığında da belleğine kaydedilen bu değerlerle çalışmaya çalışacaktır. Ancak gaz için ayarlı hale gelmiş olan bu değerler sabahleyin benzin kullanımı için artık ayarsızdır (ayarı kaçmıştır).
    Belirli bir süre (yaklaşık 700-800km kadar) sürekli benzinle kullanılırsa aracın ECU'su tekrar eski haline döner. Ondan sonra ayara gidip gaz ayarı yaptırmak icap eder. Daha önceden (herşey düzelmeden) aceleci davranıp, gaz ayarına gidilirse ECU ayarsız olacağı için yapılacak gaz ayarı da doğru olmaz. (sorunlar yaşanmaya devam eder)

    Ayar sırasında, benzinle çalışırken aracın ECU'su bilgisayar analiz ekranında nasıl sonuçlar veriyorsa, LPG ayarını öyle yapacaklar ki düğmeyi LPG konumuna alınca da aracın orjinal ECU'su bilgisayar analiz ekranında bire bir aynı sonuçları verecek. (işte bundan dolayı ayar bozuksa mutlaka yeterince uzun bir süre benzinde gezip aracın ECU değerlerin eski haline döndürmek gerekiyor) Yani aracın orjinal ECU'su benzinde ne görüp okuyorsa, gazda da aynı şeyleri görüp okumalı.




  • soruya doğrudan cevap vermemişim.
    Gaz ayarın düzgünse benzin ayarın da bozulmaz, değilse bozulur.
  • bu yeni sistem nasıl bişey acaba
  • sıralı sistemin orginal açılımı multi enjection system
    demektir. halk arasında sıralı ismi ile yayılmıştır
  • ilgilenen herkese çok teşekkür ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.