Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 vectra a 1,8 aracım var karbüratörlü.. seyir esnasında ayağımı gazdan çekim tekrar bastığımda özellikle 1500-3000 devir arasındayken araç silkeleme / sallama denilen bişey yapıyor. yüksek devirlerde daha az oluyor ?? sebep nedir nasıl düzeltilebilir.. teşekkürler.. birde diyafram kaç km de bir değiştirilmelidir..?regulator brc at90e ve 50bin km oldu ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Collezione -- 10 Kasım 2007; 13:40:02 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Collezione

    94 vectra a 1,8 aracım var karbüratörlü.. seyir esnasında ayağımı gazdan çekim tekrar bastığımda özellikle 1500-3000 devir arasındayken araç silkeleme / sallama denilen bişey yapıyor. yüksek devirlerde daha az oluyor ?? sebep nedir nasıl düzeltilebilir.. teşekkürler.. birde diyafram kaç km de bir değiştirilmelidir..?regulator brc at90e ve 50bin km oldu ??



    önce düzgün bir gaz ayarı yaptırınız,
    lambda (hava / yakıt oranı) 1,03 te sabitlenip, hc ve co değerleri normal değerlerine getirilsin,
    eğer aynı sorun devam ederse buji, buji kablolarını ve platini kontrol ettirin,
    regülatörde de sorun olabilir, açıkçası BRC nin regülatörleri 50000 km den daha fazla gider ama tam bir yorum yapamıyorum,
    diyafram olayına gelince ;
    tamir takım işine hiç girmeyin, regülatörü değiştirin, hem 1 yıl garantili kullanırsınız hem de ürünü yeni
    lemiş olursunuz,




  • senmühendislik size sorularım olacak, cevaplarsanız çok sevinirim.
    Öncelikle forumu başından sonuna okudum ve çok faydalı olduğunu söyleyebilirim. Sizi eleştirenleri (daha doğrusu sataşanları) de anlamıyorum. Herkesin kendi forumunu açma hakkı vardır.

    1- Benim aracım, 97 UNO SX, tek nokta enjektörlü. BRC marka LPG sistemi taktırdım. Benim araba tam olarak hangi sınıfa giriyor. Forumun başında LPG sistemlerini sınıflara ayırmışsınız. Orada tek nokta enjektörlü sistemlere eski tip LPG sistemi takıldığı söyleniyor. Ama bildiğim kadarı ile benim arabaya Emülator takıldı. Çok nokta enjeksiyonlu ilk sistemlere daha çok benziyor gibi.

    2- Emülatör enjektöre giden benzini kesmekten başka şeylere de bakıyor mu? ECU'nun yaptığı gibi çeşitli verileri topluyor mu? Evetse hangi sensörler takılıyor.

    3- Arabanın LPG ile çalışabilmesi için öncelikle sıcaklık gerekli, ancak neden devire de bakıldığını anlamadım. Arabanın 2000 devire gelmesi şart mı? Ben bazen rölantide benzinle bir süre çalıştırıp, hareket etmeden elle gaza geçiyorum. Özellikle soğuk havalarda gaza geçmeden önce daha çok beklemek motor ve yakıt tüketimi için daha mı faydalı?

    4- Çok nokta enjeksiyonlu ilk sistemlerin çok nokta enjektörlü araçların motoruna çok zarar verdiğini söylediniz. Aynı şey benim arabam için de geçerli mi.

    5- Ben LPG'yi ilk kullandığımda 150 ykr yaktı, bu benim için yeterliydi. Ne rölantide ne de performansta herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Ancak son 3-4 haftadır, iki depo bitirdim, ancak araba 175 ykr yaktı. Tüm değerler LPG'ye gelen vergi zammından önceki fiyatlardır. Arkadaşlarım havaların soğumasından dolayı olabilir dediler. Ankara'dayım, Kasım ayında hava nispeten soğudu, soğuk hava bu kadar etkiler mi?
    Bu arada UNO'lar söylenenin aksine az yakmıyor. Arabanın da komple bakımı yeni yapılmıştı.

    6- UNO ile şehiriçi 120-130 ykr yaktığını söyleyenler var. Gazı normalden fazla kıstırmadan (performanstan ödün vermeden) bu tüketim değerleri mümkün müdür? UNO'lar benzinde 200 ykr'un altına zor düşüyor.

    7- Motor temizleme sıvıları hakkında ne düşünüyorsunuz? LPG bayilerinde reklamları var, uygulanması gerçekten faydalı mı?

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: keskin76

    senmühendislik size sorularım olacak, cevaplarsanız çok sevinirim.
    Öncelikle forumu başından sonuna okudum ve çok faydalı olduğunu söyleyebilirim. Sizi eleştirenleri (daha doğrusu sataşanları) de anlamıyorum. Herkesin kendi forumunu açma hakkı vardır.

    1- Benim aracım, 97 UNO SX, tek nokta enjektörlü. BRC marka LPG sistemi taktırdım. Benim araba tam olarak hangi sınıfa giriyor. Forumun başında LPG sistemlerini sınıflara ayırmışsınız. Orada tek nokta enjektörlü sistemlere eski tip LPG sistemi takıldığı söyleniyor. Ama bildiğim kadarı ile benim arabaya Emülator takıldı. Çok nokta enjeksiyonlu ilk sistemlere daha çok benziyor gibi.

    2- Emülatör enjektöre giden benzini kesmekten başka şeylere de bakıyor mu? ECU'nun yaptığı gibi çeşitli verileri topluyor mu? Evetse hangi sensörler takılıyor.

    3- Arabanın LPG ile çalışabilmesi için öncelikle sıcaklık gerekli, ancak neden devire de bakıldığını anlamadım. Arabanın 2000 devire gelmesi şart mı? Ben bazen rölantide benzinle bir süre çalıştırıp, hareket etmeden elle gaza geçiyorum. Özellikle soğuk havalarda gaza geçmeden önce daha çok beklemek motor ve yakıt tüketimi için daha mı faydalı?

    4- Çok nokta enjeksiyonlu ilk sistemlerin çok nokta enjektörlü araçların motoruna çok zarar verdiğini söylediniz. Aynı şey benim arabam için de geçerli mi.

    5- Ben LPG'yi ilk kullandığımda 150 ykr yaktı, bu benim için yeterliydi. Ne rölantide ne de performansta herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. Ancak son 3-4 haftadır, iki depo bitirdim, ancak araba 175 ykr yaktı. Tüm değerler LPG'ye gelen vergi zammından önceki fiyatlardır. Arkadaşlarım havaların soğumasından dolayı olabilir dediler. Ankara'dayım, Kasım ayında hava nispeten soğudu, soğuk hava bu kadar etkiler mi?
    Bu arada UNO'lar söylenenin aksine az yakmıyor. Arabanın da komple bakımı yeni yapılmıştı.

    6- UNO ile şehiriçi 120-130 ykr yaktığını söyleyenler var. Gazı normalden fazla kıstırmadan (performanstan ödün vermeden) bu tüketim değerleri mümkün müdür? UNO'lar benzinde 200 ykr'un altına zor düşüyor.

    7- Motor temizleme sıvıları hakkında ne düşünüyorsunuz? LPG bayilerinde reklamları var, uygulanması gerçekten faydalı mı?

    Teşekkürler...



    sayın keskin 76,
    öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim,
    sorularınıza gelelim;
    1. Aracınız tek noktalı sisteme ait,
    montajda biz role kullanıyoruz, emilatörde kullanılabilir ama benim mantığıma role uygun;
    şimdi sizin araca aslında karbüratörlü sistem takıldı, tek fark düğme ve benzin kesicinin olmaması( bu görevi zaten düğme yapıyor),
    bristol düğme( enjeksiyonlu ) kullanılmıştır,
    2.tek noktalarda emilatör kullanmadığımzı için bunu size daha sonra yazacağım, ama ecu dan gelen verileri kontrol edemez,
    3.eğer aracınız sıralı olsaydı dediğiniz doğru idi,
    hatta sıralı olsa idi aracın gaza geçmesindeki etken sayısı 3 olacaktı,
    a.) regülatör suyu sıcaklığını istenilen seviyede olması,
    b.) devir ayarı,
    c.) timing yani zamanlama süresi
    fakat aracını tek nokta olduğu için tek parametre devir dir ve ancak 4500-5000 dev/ dak. larda ancak gaza geçebilirsiniz,
    4.hayır aracınız sıralı değil çünkü ve aracınızın çalışma prensibine aykırı bir hamle söz konusu değil, çünkü adı üzerinde aracınız tek noktadan püskürtmeli,
    5.gaz ayarı yapptırın mutlaka, ayarlarda bir kayma olmuştur muhtemelen,
    HC ve CO ayarlarına iyice bakın, lambda değerinin 1-1,03 civarında olduğunu kendinizde görün,
    6.inanın bu faktör için şoförden tutun, aracınızın lastiklerine, buji platinlerden tutun, gaz ayarının inceliğine kadar o kadar çok etken varki!!!
    uzun yolda ve sabit hızda ort.(90km/h) ve 3000-3500 dev/dak. herşey uygun bir araç için ancak 12-13 ykr mümkün olabilir,
    7.henüz ben işyerlerimizde denemedik, ama mantık olarak olumlu olacağı kanaatindeyim,
    şimdilik lpg bayileri için ek bir kazanç kapısı olmaktan öteye gidemez,
    zamanla size ek gelişmelerden haberdar ederim,
    saygılarımla




  • Sayın Sen Mühendislik öncelikle verdiğiniz bilgiler çok aydınlatıcı ve yararlı sizi kutluyorum nezaketle hepimizin sorunlarını yanıtlamaya çalışmanızı benimde size 1 sorum olacak antalyadan,

    94 model elektronik ateşlemeli karbüratörlü tofaş şahin marka aracım var aracı alalı 3 ay oldu çok yakın bir akrabamızdan aldım kendisi üzerine lovato marka lpg taktırmış 6 sene önce fakat araç çok yakıyor sanki benzinli gibi 20 ytl'lik lpg ile şehir içi 97 km gidiyor bizzat bitene kadar değişik değişik istasyonlardan lpg alarak denedim karbüratörü temizlettim ayar yaptırdım bujiler değişti filtre değişti ama gene aynı sizce aracın regülatöründen sorun mu var birde bu regülatörün tekerleklere paralel olarak takılması gerektiğini söylemişsiniz benim aracımda hafif çapraz bir şekilde duruyor bununda etkisi olabilir mi birde antalyada iyi bir lpg dönüşüm istasyonu önerebilirmisiniz şayet antalyada iyi bir yer bulamazsam sizin yanınıza gelmeyi düşünüyorum.

    Şimdiden çok teşekkür ederim başarılarınız devamını diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RiKaMeKATo -- 22 Kasım 2007; 20:13:09 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemkaraman35

    sayın şenmühendislik bendede laguna 1 rxt 2000cc 16v var lpg kiti landi renzo sıralı taktıralı 37000 km oldu çok memnunum tasarufundan ama taktırdığımdan beri aracım köşeleri dönerken direksiyonu çevirdiğinde ve frene çok sert basarsanız viteside boşa atarsanız ve araç lpg de ise bazen stop ediyor,benzinlide çok denedim hiç yapmadı,taktırdığım yere götürdüm rölanti devrini artırdık dediler stop etmiyordu ama bu ayardan sonra çok yakmaya başlayınca tekrar ayar yapıldı ve yine stop ediyor bazen bende fazla kafaya takamdım bu şekilde hasasiyetini bilerek kulandım fazla boşa atmamaya gerekirse yarım debriyajda olsa kulanarak köşeleri döner oldum zaten herzamanda stop etmiyordu biraz baskı balata sistemimi zorladığımın farkındayım forumlarda okuduğum özelikle sıralı sistem reno arabalarda bu probleme sık karşılaşılıyor kimi kaptör mili değişince düzeldi diyorlar ,kimi oksijen sensörü hatası olduğunu,kimi rölanti mtoru arızası yani kurum biriktiğini temizlenince düzelebileceği söylüyorlar,reno mais servisine kalsa okijen sensörü,kaptör mili rölanti sensörü nerdeyse motoru komple değiştirmeye kalkarlar :) hazır suçlu lpg sistemi varken hemende suçu lpg atarlar..........
    tek sorum senbebi nedir ve dolayısıyla çözümü nedir.
    sağlıcakla kalın...


    selam arkadaşım;
    öncelikle aracınızda takılı olan kit çok kaliteli bir ürün,
    bir sıralama yapacak olursak ilk 5-6 yarahatlıkla girer, bu yüzden içiniz rahat olsun,
    öncelikle kesinlikle aracınızda parça değiştirmeye falan kalkışmayın,
    sadece aracınızın boğaz kelebeğini düzgünce temizletin,
    başka hiçbir şey yapmayın,
    sorun çözülse bile tekrar yazışalım,

    saygılarımla;



    merhaba senmuhendislik ensonunda aracımı yaptırmaya gittim rölanti motorunu değiştirdik sorun kısmen geçsede aracı boşa atınca rölantideki dalgalanma devam ediyor ve daha az stop ediyordu eskisine göre usta bunun üzerine emiş manifoldundaki sızdırmaz conta ve boğaz kelebeğinin contalarını değiştirmemiz gerekiyor dedi ve problem çözüldü,yardımlarınız için teşekür ederim aracımda stop etme olayı tamamen ortadan kalktı arıza ''lpg sisteminden kaynaklanmıyormuş '' bu probleme benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara duyurulur umarım yardımı olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 22 Kasım 2007; 12:25:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemkaraman35

    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: erdemkaraman35

    sayın şenmühendislik bendede laguna 1 rxt 2000cc 16v var lpg kiti landi renzo sıralı taktıralı 37000 km oldu çok memnunum tasarufundan ama taktırdığımdan beri aracım köşeleri dönerken direksiyonu çevirdiğinde ve frene çok sert basarsanız viteside boşa atarsanız ve araç lpg de ise bazen stop ediyor,benzinlide çok denedim hiç yapmadı,taktırdığım yere götürdüm rölanti devrini artırdık dediler stop etmiyordu ama bu ayardan sonra çok yakmaya başlayınca tekrar ayar yapıldı ve yine stop ediyor bazen bende fazla kafaya takamdım bu şekilde hasasiyetini bilerek kulandım fazla boşa atmamaya gerekirse yarım debriyajda olsa kulanarak köşeleri döner oldum zaten herzamanda stop etmiyordu biraz baskı balata sistemimi zorladığımın farkındayım forumlarda okuduğum özelikle sıralı sistem reno arabalarda bu probleme sık karşılaşılıyor kimi kaptör mili değişince düzeldi diyorlar ,kimi oksijen sensörü hatası olduğunu,kimi rölanti mtoru arızası yani kurum biriktiğini temizlenince düzelebileceği söylüyorlar,reno mais servisine kalsa okijen sensörü,kaptör mili rölanti sensörü nerdeyse motoru komple değiştirmeye kalkarlar :) hazır suçlu lpg sistemi varken hemende suçu lpg atarlar..........
    tek sorum senbebi nedir ve dolayısıyla çözümü nedir.
    sağlıcakla kalın...


    selam arkadaşım;
    öncelikle aracınızda takılı olan kit çok kaliteli bir ürün,
    bir sıralama yapacak olursak ilk 5-6 yarahatlıkla girer, bu yüzden içiniz rahat olsun,
    öncelikle kesinlikle aracınızda parça değiştirmeye falan kalkışmayın,
    sadece aracınızın boğaz kelebeğini düzgünce temizletin,
    başka hiçbir şey yapmayın,
    sorun çözülse bile tekrar yazışalım,

    saygılarımla;



    merhaba senmuhendislik ensonunda aracımı yaptırmaya gittim rölanti motorunu değiştirdik sorun kısmen geçsede aracı boşa atınca rölantideki dalgalanma devam ediyor ve daha az stop ediyordu eskisine göre usta bunun üzerine emiş manifoldundaki sızdırmaz conta ve boğaz kelebeğinin contalarını değiştirmemiz gerekiyor dedi ve problem çözüldü,yardımlarınız için teşekür ederim aracımda stop etme olayı tamamen ortadan kalktı arıza ''lpg sisteminden kaynaklanmıyormuş '' bu probleme benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara duyurulur umarım yardımı olur


    yardımcı olabildiysek ne mutlu...
    +1
    saygılarımla




  • corolla 1,6 16 V EFİ aracıma landirenzo mikserli kit taktırdım.İlk 1-2 depo fazla yakar dendi.3. depo 20 ytl/90 km, 4. depo 20 ytl/97 km .Bu kullanımın %80'i şehir dışı.Aracımın lpg den önceki benzin değerleri şehir dışı 7 litre , şehir içi 9 litre idi.
    (7x1,3) x1.69=153 kuruş (9x1,3) x1,69=197 100 km de 12 litre yakıyor

    Aşırı değil mi?
    Ne gerekir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1995xli -- 24 Kasım 2007; 22:09:47 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    corolla 1,6 16 V EFİ aracıma landirenzo mikserli kit taktırdım.İlk 1-2 depo fazla yakar dendi.3. depo 20 ytl/90 km, 4. depo 20 ytl/97 km .Bu kullanımın %80'i şehir dışı.Aracımın lpg den önceki benzin değerleri şehir dışı 7 litre , şehir içi 9 litre idi.
    (7x1,3) x1.69=153 kuruş (9x1,3) x1,69=197 100 km de 12 litre yakıyor

    Aşırı değil mi?
    Ne gerekir?



    size hatırladığım kadarıyla daha önce de yazmıştım ve mikserli sistemin gerek verim gerekse yakıt açısından sıralı sistemlere uymayacağını söylemiştim.
    sorunuza gelince;
    yakıt miktarınız oldukça yüksek,
    araçta takılı olan mikserin orjinal toyota mikseri oluo olmadığını öğrenir misiniz,
    montaj yaptırdığınız firmaya değil başka bir yetkili firmaya sorunuz,
    sonra tekrar yazışalım,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    corolla 1,6 16 V EFİ aracıma landirenzo mikserli kit taktırdım.İlk 1-2 depo fazla yakar dendi.3. depo 20 ytl/90 km, 4. depo 20 ytl/97 km .Bu kullanımın %80'i şehir dışı.Aracımın lpg den önceki benzin değerleri şehir dışı 7 litre , şehir içi 9 litre idi.
    (7x1,3) x1.69=153 kuruş (9x1,3) x1,69=197 100 km de 12 litre yakıyor

    Aşırı değil mi?
    Ne gerekir?



    size hatırladığım kadarıyla daha önce de yazmıştım ve mikserli sistemin gerek verim gerekse yakıt açısından sıralı sistemlere uymayacağını söylemiştim.
    sorunuza gelince;
    yakıt miktarınız oldukça yüksek,
    araçta takılı olan mikserin orjinal toyota mikseri oluo olmadığını öğrenir misiniz,
    montaj yaptırdığınız firmaya değil başka bir yetkili firmaya sorunuz,
    sonra tekrar yazışalım,




    metin bey
    Araçta takılı olan mikser den kasıt,lpg dönüşümü esnasında takılan mikser midir?




  • sen mühendislik size benimde bir sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim

    bende 2004 megane II var bundan üç ay önce voltran taktırdım ilk başta pek fark etmedim ama sonraları düşük devirde gaz kesikliği yapıp ileri geri yapıyor ayarlara baktılar bir şey yok dediler ateşlemedendir dediler gittim 4 tane yeni bobin 4 orjinal buji aldım(300 milyon) ama hala kesiklik devam ediyor benzinde böyle bir durumu yok ama lpg de yapıyor bana voltranı çıkarttır onun sorunları bitmez diyorlar verdiğim paraya mı yanayım yoksa arabama mı? 4 gaz enjektörü değişti yine yapıyor bu arada ecu değişti,gaz enjektörüne gelen kabloda temassızlık varmış giderildi (çoruma gittim) ancak yine de 2000 devrin altında gaz kesmesi devam ediyor ivmelenmesinde de sanki sorun var ne yapabilirim ne önerirsiniz şimdiden teşekkür ederim.......ben tokattayım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli


    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    corolla 1,6 16 V EFİ aracıma landirenzo mikserli kit taktırdım.İlk 1-2 depo fazla yakar dendi.3. depo 20 ytl/90 km, 4. depo 20 ytl/97 km .Bu kullanımın %80'i şehir dışı.Aracımın lpg den önceki benzin değerleri şehir dışı 7 litre , şehir içi 9 litre idi.
    (7x1,3) x1.69=153 kuruş (9x1,3) x1,69=197 100 km de 12 litre yakıyor

    Aşırı değil mi?
    Ne gerekir?



    size hatırladığım kadarıyla daha önce de yazmıştım ve mikserli sistemin gerek verim gerekse yakıt açısından sıralı sistemlere uymayacağını söylemiştim.
    sorunuza gelince;
    yakıt miktarınız oldukça yüksek,
    araçta takılı olan mikserin orjinal toyota mikseri oluo olmadığını öğrenir misiniz,
    montaj yaptırdığınız firmaya değil başka bir yetkili firmaya sorunuz,
    sonra tekrar yazışalım,




    metin bey
    Araçta takılı olan mikser den kasıt,lpg dönüşümü esnasında takılan mikser midir?


    evet




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zile78

    sen mühendislik size benimde bir sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim

    bende 2004 megane II var bundan üç ay önce voltran taktırdım ilk başta pek fark etmedim ama sonraları düşük devirde gaz kesikliği yapıp ileri geri yapıyor ayarlara baktılar bir şey yok dediler ateşlemedendir dediler gittim 4 tane yeni bobin 4 orjinal buji aldım(300 milyon) ama hala kesiklik devam ediyor benzinde böyle bir durumu yok ama lpg de yapıyor bana voltranı çıkarttır onun sorunları bitmez diyorlar verdiğim paraya mı yanayım yoksa arabama mı? 4 gaz enjektörü değişti yine yapıyor bu arada ecu değişti,gaz enjektörüne gelen kabloda temassızlık varmış giderildi (çoruma gittim) ancak yine de 2000 devrin altında gaz kesmesi devam ediyor ivmelenmesinde de sanki sorun var ne yapabilirim ne önerirsiniz şimdiden teşekkür ederim.......ben tokattayım


    sayın zile78,
    askerliğimi tokatta yapmıştım, hemen gözümde bir kaç anekdot canlandı..
    gelelim aracınıza bana pm den ya da tel. ile ulaşırsanız size daha detaylı yardımcı olabilirim,
    saygılarımla




  • Arkadaşlar bu konuda nihai sonuca ulaştım. Lpg ye göre avans ayarı yapılması gerektiği fikrine lpg nin yanma hızının benzinden yavaş olması nedeniyle kapılmıştım. sonra emilen hava soğuk olursa ECU avansı arttırır ve ateşlemeyi daha erken yapar dye emilen hava sensörüne müdahale ederek emilen havayı soğuk gösterdim ama çekiş düştü. Sonra bir sürü test ve deney yaparaka emilen havayı sıcak gösterdiğimde çekişin daha ii olduğunu farkettim. Belli bir değerde kaldım ve o şekilde kullanıyordum. Sonra bir arkadaşımın sorusu üzerine buji kablolarıma yoğunlaştım ve drençlerinin çok fazşa olduğunu ölçtüm . Bodrumda duran eski orj kablolarımı tamir edip ölçtüm ve diren.leri çok daha düşük ve özelliklerinin üstün olduğunu farkedince orj lleri taktım. çekiş ilk etapda düştü sebebini annamaya çalışırken ders notlarıma ve çeşitli kaynaklara bakarken motora emilen hava soğuk olduğunda avansın ECU tarafından arttırılmayıp azaltıldığını emilen hava sıcak ise avansın arttırılarak ateşlemenin daha erken yapıldığı bilgisini tazeledim ki yannış hatırlıyomuşum. Tabi nolcak motor öğretmeni aşçıların berberlerin dersine girerse meslek te körelir. bu kaçınılmaz sonuç. Neyse orj buji kablolarının direnci düşük olduğu için ateşleme anında daha kaliteli bir buji çakması sonucu alev çekirdeği çok sıcak oluyıor ve yanma hızı arttğından avans fazla geliyor yani ateşleme erken oluyordu ki vuruntu hissettim ve motor soğukken hava da soğukken avansı ECU düşürüyor ama benim taktığım drenç nedeniyle olması gereken yere kadar düşürmeyip vuruntuya sebep oluyordu. Sonra direnç deneylerine tekrar başladım ve ulaştığım sonuç orj hali en iyi sonucu veriyor.

    Yani motorda ateşleme kalitesi düşükse avansı arttırıp ateşlemeyi erken başlatmak faydalı ama herşey orj ise buji ve kabloları ve bobin iyi ise Emilen hava sıcaklığını değiştirmek gereksiz. Emilen hava sıcaklık sensörüne paralel bağlayıp kullandığım drenci söktüm ve orj fabrikada takılan buji kabloları ile en üst verimi verdi.. ECU lu araçlarda özellijkle orj buji ve kablo çok önemli demekki

    Ayrıca orj dye önceden satın aldığım kabloların yan sanayi olması ve 46 ytl paramın çalınmış olması ve 1 sene bana fazla ayakıt yaktırması sonucu oluşan zararımdan dolayı sorumlulara hakkımı helal etmeyip alacağım var dyorum.. Şimdi de tamir ettiğim kabloların yerine orj fiat lancia nın orj kablosunu arıyorum ama parçacılarda en dandikleri var

    Fiatın kullandığı orj buji kablosunun özelliklerini;

    En ortada cam elyaf iplik ısı oluşturmaz yanmaz ve dayanıklı manyetik alandan etkilenmez

    Üzerine kaplanmış ferromagnetik madde ki 1,5mm çapında dır bunun üzerine rezistans teli sarılır ve sarım işlemi nedeniyle üzerinden geçen gerilime ters indiksiyon akımı oluşmasını engeller. Zaten kablodan akan akım max 50 mA bide ters indiksiyon akımı olursa iice düşüyor. Akım düşük ama gerilim yüksek en az 10 bin volt ki bu da baya bi manyetik alan oluşturup güçlü bir ters indiksiyona sebep oluyor.ferromagnet yerine yan sanayilerde plastik kullanmışlar.

    ferromagnetin üzerine reziztans teli sarılı 1 m kabloda 1 K ohm drenç olmalı. Ki drençsiz olursa parazite sabep olup ECU nun sensörlerden aldığı sinyalleri karıştırır. Yan sanayilerde mesela doduco markada 13,8 mi öle bi direnç var

    Bunun üzrinde 2 mm kalınlıkda kırmızı silikon kaplı. yüksek gerimi iyi yalıtıp 200 derece ısıya dayanıklı.

    En üstte kauçuk kılıf var siyah renkde ve benzine yağa çekme kesme gibi olaylara dayanıklı.

    orj dye yan sanayi firması arkadaşıma 4 m kablo yooladı o da yarısını bana yolladı ki kabloyu görünce hakkaten güldüm yanii. tv anten kablosunun siyahı sadece




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Arkadaşlar bu konuda nihai sonuca ulaştım. Lpg ye göre avans ayarı yapılması gerektiği fikrine lpg nin yanma hızının benzinden yavaş olması nedeniyle kapılmıştım. sonra emilen hava soğuk olursa ECU avansı arttırır ve ateşlemeyi daha erken yapar dye emilen hava sensörüne müdahale ederek emilen havayı soğuk gösterdim ama çekiş düştü. Sonra bir sürü test ve deney yaparaka emilen havayı sıcak gösterdiğimde çekişin daha ii olduğunu farkettim. Belli bir değerde kaldım ve o şekilde kullanıyordum. Sonra bir arkadaşımın sorusu üzerine buji kablolarıma yoğunlaştım ve drençlerinin çok fazşa olduğunu ölçtüm . Bodrumda duran eski orj kablolarımı tamir edip ölçtüm ve diren.leri çok daha düşük ve özelliklerinin üstün olduğunu farkedince orj lleri taktım. çekiş ilk etapda düştü sebebini annamaya çalışırken ders notlarıma ve çeşitli kaynaklara bakarken motora emilen hava soğuk olduğunda avansın ECU tarafından arttırılmayıp azaltıldığını emilen hava sıcak ise avansın arttırılarak ateşlemenin daha erken yapıldığı bilgisini tazeledim ki yannış hatırlıyomuşum. Tabi nolcak motor öğretmeni aşçıların berberlerin dersine girerse meslek te körelir. bu kaçınılmaz sonuç. Neyse orj buji kablolarının direnci düşük olduğu için ateşleme anında daha kaliteli bir buji çakması sonucu alev çekirdeği çok sıcak oluyıor ve yanma hızı arttğından avans fazla geliyor yani ateşleme erken oluyordu ki vuruntu hissettim ve motor soğukken hava da soğukken avansı ECU düşürüyor ama benim taktığım drenç nedeniyle olması gereken yere kadar düşürmeyip vuruntuya sebep oluyordu. Sonra direnç deneylerine tekrar başladım ve ulaştığım sonuç orj hali en iyi sonucu veriyor.

    Yani motorda ateşleme kalitesi düşükse avansı arttırıp ateşlemeyi erken başlatmak faydalı ama herşey orj ise buji ve kabloları ve bobin iyi ise Emilen hava sıcaklığını değiştirmek gereksiz. Emilen hava sıcaklık sensörüne paralel bağlayıp kullandığım drenci söktüm ve orj fabrikada takılan buji kabloları ile en üst verimi verdi.. ECU lu araçlarda özellijkle orj buji ve kablo çok önemli demekki

    Ayrıca orj dye önceden satın aldığım kabloların yan sanayi olması ve 46 ytl paramın çalınmış olması ve 1 sene bana fazla ayakıt yaktırması sonucu oluşan zararımdan dolayı sorumlulara hakkımı helal etmeyip alacağım var dyorum.. Şimdi de tamir ettiğim kabloların yerine orj fiat lancia nın orj kablosunu arıyorum ama parçacılarda en dandikleri var

    Fiatın kullandığı orj buji kablosunun özelliklerini;

    En ortada cam elyaf iplik ısı oluşturmaz yanmaz ve dayanıklı manyetik alandan etkilenmez

    Üzerine kaplanmış ferromagnetik madde ki 1,5mm çapında dır bunun üzerine rezistans teli sarılır ve sarım işlemi nedeniyle üzerinden geçen gerilime ters indiksiyon akımı oluşmasını engeller. Zaten kablodan akan akım max 50 mA bide ters indiksiyon akımı olursa iice düşüyor. Akım düşük ama gerilim yüksek en az 10 bin volt ki bu da baya bi manyetik alan oluşturup güçlü bir ters indiksiyona sebep oluyor.ferromagnet yerine yan sanayilerde plastik kullanmışlar.

    ferromagnetin üzerine reziztans teli sarılı 1 m kabloda 1 K ohm drenç olmalı. Ki drençsiz olursa parazite sabep olup ECU nun sensörlerden aldığı sinyalleri karıştırır. Yan sanayilerde mesela doduco markada 13,8 mi öle bi direnç var

    Bunun üzrinde 2 mm kalınlıkda kırmızı silikon kaplı. yüksek gerimi iyi yalıtıp 200 derece ısıya dayanıklı.

    En üstte kauçuk kılıf var siyah renkde ve benzine yağa çekme kesme gibi olaylara dayanıklı.

    orj dye yan sanayi firması arkadaşıma 4 m kablo yooladı o da yarısını bana yolladı ki kabloyu görünce hakkaten güldüm yanii. tv anten kablosunun siyahı sadece


    teknik ve paylaşımcı bilgileriniz için şahsım adına teşekkür ederim,
    +1




  • benim 2001 model sıralı sistem lpg clio aracım var kalorifer sisteminde sıcaklığı ılık üflüyor sanayide elektrikçi bir usta lpg takılırken gaz borusunun sıcak su hortumundan içinden geçtiğinden suyu soğutacağını söyledi böyle bir şey olurmu bu konuda yardımcı olursanız sevinirim...
  • arkadaşlar gördüm ki burada herkesin sorunlarına çözüm üretiliyor.bende sorunlarımı yazayım dedim.benim aracım kia rio,aracımda brc marka düz sistem gaz dönüşümü var.acaba ben bu sistemi sıralı sistemle değiştirmek istesem aracımdaki sistemi alıp sıralı sistem takacak bir yer bulabilirmiyim?
    ikincisi araçtaki gaz seviyesini gösteren anahtar orta konumda duruyor.takan usta öyle demişti.fakat bu gün orta konumda gaza benzin karıştığı ile ilgili bir şey okudum acaba ne kadar doğru.birde araçta son günlerde patlamalar olmaya başladıbazı ustalar pislit olduğundan bazılarıda bujileri değişmeme gerektiğini söylediler acaba hangisine inanmalıyım.
  • sayın şengül sizin aracınızdan çıkacak sistemin bilgileri kayıtlı olduğu için kimseye cazip gelmez.brc benzi nde kırmızı gazda yeşil yanar.benzinden gaza gazdan benzine direkt geçebilirsiniz,sol tarafta hep benzinde çalışır,ortada benzinde çalişip gaza geçer,sağ tarafta direkt gazda çalışır,siz ortada kullanın ,benzinde çalişsin gaz verince gaza geçsin,eğer patlatma yapıyorsa ateşlemeden,benzin karışımından,sibopayarından, olabilir,zaten sıralı sistem birinci derece amacı enjeksiyonlu araçlarda( backfire)patlatmayı önlemektir,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: çağlarca

    sayın şengül sizin aracınızdan çıkacak sistemin bilgileri kayıtlı olduğu için kimseye cazip gelmez.brc benzi nde kırmızı gazda yeşil yanar.benzinden gaza gazdan benzine direkt geçebilirsiniz,sol tarafta hep benzinde çalışır,ortada benzinde çalişip gaza geçer,sağ tarafta direkt gazda çalışır,siz ortada kullanın ,benzinde çalişsin gaz verince gaza geçsin,eğer patlatma yapıyorsa ateşlemeden,benzin karışımından,sibopayarından, olabilir,zaten sıralı sistem birinci derece amacı enjeksiyonlu araçlarda( backfire)patlatmayı önlemektir,

    arkadaşımın dediği gibi patlatmayı avans ayarından yapar




  • sorularıma bu kadar kısa sürede cevap verdiğiniz için teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.