Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ



  • çift karbüratörlü 90 model honda civic de iki karbüratörün mikseride aynımı olmalı yoksa bazı ölçüleri farklımı olması lazım?
    mesela mikser giriş ağzı gaz çıkış delikleri bunlar herşeyiyle aynımı olmalı.
  • Mercedes 190E lere özellikle de 1.8 motorlulara Sıralı sistem LPG takılabiliyor mu ?

    Bazı arkadaşlar 190E lere sıralı takılamıyor diyor ama araba ilanlarında sıralı sistem takılı yazılarını görünce çelişkiye düştüm. Siz bilirsiniz bu işi. Cevabınızı bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    çift karbüratörlü 90 model honda civic de iki karbüratörün mikseride aynımı olmalı yoksa bazı ölçüleri farklımı olması lazım?
    mesela mikser giriş ağzı gaz çıkış delikleri bunlar herşeyiyle aynımı olmalı.



    Aynı olmasında fayda var, mikserin görevi adı üzerinde karşım yapmayı sağlamaktır,
    karbüratörünüzün tam olarak yapısını görmeden ek yorum yapmak istemiyorum ama,
    eğer karbüratörün boğaz (giriş deilklerinin nominal çapları farklı ise) mikserde özel olmalıdır.
    bu arada karbüratöre göre her türlü mikser yapılabiliyor,
    geçen hafta ; 1978 model, 6 silindir, 250 mercedes e montajımız oldu, 136mm çapında özel mikser yaptırdık,
    sonuç mükemmel




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    Mercedes 190E lere özellikle de 1.8 motorlulara Sıralı sistem LPG takılabiliyor mu ?

    Bazı arkadaşlar 190E lere sıralı takılamıyor diyor ama araba ilanlarında sıralı sistem takılı yazılarını görünce çelişkiye düştüm. Siz bilirsiniz bu işi. Cevabınızı bekliyorum


    iltifatınız için teşekkür ederim,
    geçenlerde telefon ile 190 montajı aldık ve pazarlığını da sıralı olarak düşünüp ona göre yaptık,
    araç gelince gördükki sıralı ile alakası yok,
    sistemin montajı oldukça zor, açık konuşayım her kişi yapamaz, sıralı araç takıyor gibi zaman aldı,
    mikserli takılıyor yani,
    ek olarakta emilatör kullanıyorsunuz, bir nevi tek noktadan enjeksiyonlu sistemlere takılan sistemle aynı, asıl uğraştıran devir ucu ve bağlantıları, akü altından uzun uğraşlar sonunda deviri bulduk,
    yani sonuçta takılıyor arkadaşım,
    ek bilgi için arayınız




  • peki bir soru daha
    yokuş aşşağı inerken araç boşta ise stop ediyor.
    normalde rölantide çalışıyorken etmiyor.
    neden oluyor çözüm ne???

    mikser tasarımlarını hangi bilgilere ve verilere göre yapıyorsunuz hava debisi hesabı varmı?
    yoksa tecrübelerinize göremi yapıyorsunuz
    dışarda biz mikkser yapsak başarılı olurmu?



    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    çift karbüratörlü 90 model honda civic de iki karbüratörün mikseride aynımı olmalı yoksa bazı ölçüleri farklımı olması lazım?
    mesela mikser giriş ağzı gaz çıkış delikleri bunlar herşeyiyle aynımı olmalı.



    Aynı olmasında fayda var, mikserin görevi adı üzerinde karşım yapmayı sağlamaktır,
    karbüratörünüzün tam olarak yapısını görmeden ek yorum yapmak istemiyorum ama,
    eğer karbüratörün boğaz (giriş deilklerinin nominal çapları farklı ise) mikserde özel olmalıdır.
    bu arada karbüratöre göre her türlü mikser yapılabiliyor,
    geçen hafta ; 1978 model, 6 silindir, 250 mercedes e montajımız oldu, 136mm çapında özel mikser yaptırdık,
    sonuç mükemmel




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 19 Mayıs 2007; 16:47:20 >




  • Merhaba, çok noktadan enjeksiyonlu araca ucuz olduğu için(550 YTL civarı) eski sistem lpg kiti takılmış..Sıralı sisteme dönüştürme de problam çıkarmı, dönüşüm daha ucuza yapılabilirmi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eurocv

    Merhaba, çok noktadan enjeksiyonlu araca ucuz olduğu için(550 YTL civarı) eski sistem lpg kiti takılmış..Sıralı sisteme dönüştürme de problam çıkarmı, dönüşüm daha ucuza yapılabilirmi..


    selam arkadaşım,
    aracınıza yapılması gereken işlem tamamıyle değişecek,
    yani bir kaç parça ilavesi ile sıralıya dönüşüm mümkün değil, bütün sistem işleyiş ve parçaları farklı,
    en kısa zamanda sıralıya dönüştürün aracınızı ve aracınıza daha fazla zarar vermeyin,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    peki bir soru daha
    yokuş aşşağı inerken araç boşta ise stop ediyor.
    normalde rölantide çalışıyorken etmiyor.
    neden oluyor çözüm ne???

    mikser tasarımlarını hangi bilgilere ve verilere göre yapıyorsunuz hava debisi hesabı varmı?
    yoksa tecrübelerinize göremi yapıyorsunuz
    dışarda biz mikkser yapsak başarılı olurmu?



    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    çift karbüratörlü 90 model honda civic de iki karbüratörün mikseride aynımı olmalı yoksa bazı ölçüleri farklımı olması lazım?
    mesela mikser giriş ağzı gaz çıkış delikleri bunlar herşeyiyle aynımı olmalı.



    Aynı olmasında fayda var, mikserin görevi adı üzerinde karşım yapmayı sağlamaktır,
    karbüratörünüzün tam olarak yapısını görmeden ek yorum yapmak istemiyorum ama,
    eğer karbüratörün boğaz (giriş deilklerinin nominal çapları farklı ise) mikserde özel olmalıdır.
    bu arada karbüratöre göre her türlü mikser yapılabiliyor,
    geçen hafta ; 1978 model, 6 silindir, 250 mercedes e montajımız oldu, 136mm çapında özel mikser yaptırdık,
    sonuç mükemmel





    aracınıza giren hava miktarı fazla,
    araç karbüratörlü olduğu için rahatlıkla sorun çözülür,
    siz öncelikle gaz ayarı yaptırın, HC, CO, CO2, LAMBDA ve O2, değerlerini yazınız,

    mikser olayına gelince yeni bir şeyler icat etmeye gerek yok, piyasada karbüratörlü her araca göre mikser mevcut, mesela doğan seriler, tipo serileri, renaultlar için bütün mikserler standart,
    arada sizin araçlarınız gibi araçlar çıkabilyor, bunlar için de özel yaptırılıyor, eğer bir sıkıntı yaşarsanız, mikser üretimi yapan arkadaşlara yönlendirebilirim,
    saygılarımla




  • Merhaba, çok noktadan enjeksiyonlu araca ucuz olduğu için(550 YTL civarı) eski sistem lpg kiti takılmış..Sıralı sisteme dönüştürme de problam çıkarmı, dönüşüm daha ucuza yapılabilirmi..


    Otogaz adıyla araçlarda kullanılan LPG, %30 propan ve %70 bütan gazlarından müteşekkil bir hidrokarbondur. Yüksek yanma değerleri ve temiz oluşundan dolayı benzine mükemmel bir alternatiftir. Rafinerilerde ham petrolün işlenmesi sırasında ister istemez açığa çıkması sonucu çok ucuza maledilmektedir. Ayrıca doğalgazdan da belli işlemler sonucunda elde edilmektedir. Bu yakıtın araçlarda kullanılması ise araçların kendi besleme sistemleri farklı olduğundan değişik tipteki kitlerle yapılmaktadır. Burada kısaca bu kitlere de değineceğim.


    1) Karbüratörlü araçlarda kullanılan kitler: Bu kitlerde bir adet regülatör bulunmaktadır. (halk arasında gazın beyni denilen parça) Bu regülatörün görevi motordan alınan sıcak su yardımıyla depoda 8-10 bar basınçta bulunan LPG’yi 10-12 mbar mertebelerine indirerek karbüratörün en üstüne, hava filtresinin hemen altına konulan bir mikser yardımıyla havayla birlikte motora vermektir. Bu regülatörün içinde diyafram denilen bir lastik zar bulunmaktadır ve motorun emişine göre biraz önce bahsettiğim mikserden emiş devam ettirilerek regülatörün diyaframı oynatılmaktdaır ve motora gaz gönderimi yapılmaktadır. Bu esnada aracın benzin hortumu üzerine konulan bir elektrovalf sayesinde aracın karbüratörüne depodan benzin gönderimi kesilmektedir. Araç benzinde çalışırken ise (içerideki düğmeden ayarlıyoruz gaz-benzin seçimini) başka bir elektrovalf regülatöre gelen LPG akışını kesmekte ve araç normal olarak, hiç dönüşüm uygulanmamış gibi benzinle çalışmaktadır. Burada önemli bir husus şudur; araç LPG ile çalışırken karbüratörün tüm benzin devresi kesinlikle kullanılmadan karbüratörün direk hava emdiği yerden tabiri-caizse bir T bağlanarak (mikser dediğimiz olay aslında bir T görevi yapan basit bir metal ğarçadır) hava ve LPG nin emme manifolduna bir arada gitmesidir. Yani o esnada araç bir nevi kandırılarak salt hava emdiğini sanarken beraberinde LPG+hava emerek çalışması için gereken yakıtı bir arada almış olmaktadır ve karbüratör tamamen devre dışı olmaktadır. Karbüratörün sadece gaz kelebeği kısmı kullanılarak gaz pedalıyla hava+LPG girişi ayarlanmaktadır.Yani LPG hava girişinden havayla birlikte motora girmektedir. Bu sistemde çok önemli olan husus aracın LPG regülatöründen çıkıpta miksere gelen borusu (hani şu basıncı 10 mbara düşmüş LPG) üzerinde bir ayar vanası bulunmaktadır ve buradan arabanın çekişini etkileyecek gaz ayarı yapılmaktadır. O vananın görevi gaza bastığımızda karbüratörün gaz kelebeğinden hava emilirken 15:1 oranında olan yakıt hava oranını tutturacak şekilde LPG göndermektir. Vana az açık olursa az LPGden dolayı fakir karışım olacak, fazla gönderilirse araç çok yaktığı halde zengin karışım olacağından araç yine aşırı şekilde performans kaybedecektir. Regülatörün ısıtılması ise aracın göğüs kısmına giden kalorifer borusu kelepçesinden çıkartılarak önce LPG regülatörüne ve regülatörden çıkan boruda aracın kalorifer borusuna girilerek sağlanmaktadır. Bir nevi elektrikteki seri bağlama olayının aynısı. Amaç suyun regülatörden de dolaşması. Şimdi bu sistemin sorunlarına ve LPG nin adını kötüye çıkaran olaylara bir göz atalım.

    A) En başında demiştik ki 8 bardaki sıvı LPG ancak sıcak suyla ısınmış bir regülatörün içinden geçerken ısınarak basıncı 10 mbar seviyelerine düşer. İnsanlar sabahları soğuk motordaki arabalarını LPG ile çalıştırmayı deneyerek devamlı marşa basmakta ve regülatör soğuk olduğundan gerekli ve düzgün çalışmasını yapamadığından araçlar çalışmamaktadır, yada çalışsa bile silkelemektedir. İlk önce araç benzinle çalıştırılıp hararet ibresi oynamaya başladıktan sonra anahtarı LPG konumuna getirmek en ideal yaklaşımdır ve doğrusu da budur. Benzinle çalışırken ısınmış olan motor suyu regülatörü ısıtmış olduğundan araç LPG ile sorunsuz çalışmasına devam edecektir.

    B) O ayar vanası üzeinden gaz ayarının çok doğru şekilde işin ehli kişilerce yapılması gerekmektedir. Herkes tarafından işi bilen-bilmeyen kişilerce yapılan karıştırmalar sonucu araçların çekmemesi, rölantide vs silkelemesi, aracın aptal şekilde çalışması tabiki kaçınılmazdır.

    C) Regülatörün içinde zar şeklinde diyafram var demiştik. Regülatörün kaputun içinde montajı tekerleklere paralel olacak şekilde olmalıdır. Tekerleklere dik durumda olursa ani gaz vermelerde yada ani frenlerde regülatör içindeki zar eylemsizlik kuvvetiyle kafasına göre hareket edip oynayacaktır bu da arabanın istemdışı hareketler yapmasına sebep olacaktır. Bunu bu işi yapanların %95 inin bilmemesinden insanlar LPGde çok sorunlar yaşamaktadır.

    Bunlar sadece aklıma gelen karbüratörlü sistemlerdeki sorunlardan bir kaçı…



    2) Tek nokta enjeksiyonlu sistemler: Tek nokta enjeksiyonlu sistemlerde aracın besleme yapısı genel olarak karbüratöre benzemektedir. Sadece karbüratörün memelerinin püskürttüğü yakıt bir elektrikli enjektör yardımıyla olmaktadır. Sistem karbüratördekinin aynısı olup araç LPG ile çalışırken benzin gelmesin diye benzin hortumuna elektrovalf koymak yerine benzin püskürten enjektöre giden elektrik gaz-benzin yakıt seçme anahtarı tarafından kesilmektedir. Yine regülatörden gelen basıncı düşmüş LPG hava filtresinin altından emilmekte sistem karbüratördeki gibi çalışmaktadır. Bu sistemin sorunları karbüratörlü sistemdekilerin hemen hemen aynısıdır.



    3) Çok nokta enjeksiyonlu ilk sistemler: Bu sistemde de besleme karbüratördeki gibidir. Hava filterisinin gaz kelebeği tarafına bir mikser konarak LPG buradan havayla birlikte emilmektedir. Bu esnada emülatör denilen bir elektronik devre vasıtasıyla aracın benzin enjektörleri devre dışı bırakılmaktadır. Diğer çalışma şekli yukarıdaki gibidir. Bu sistemin yukarıdakilere ek olarak en önemli sorunu patlatma sorunudur. Bu patlama aracın emme manifoldu içerisinde olmaktadır ve manifold, hava filtresi kutusu, ara borular gibi heryeri patlatıp kırmaktadır. Sebebi ise araçta gaza basarken yapılan emişten dolayı hava filtresinden manifolda giren havayla beraber LPG alırken, gaza basmayı bir anda bıraktıktan sonra aracın önceki gaza bastığı zamandaki kadar yakıta ihtiyaç duymaması neticesinde, içeri yani manifolda giren LPGnin manifoldun sıcaklığıyla patlamasıdır. LPG nin adını kötüye çıkaran en önemli sorunlardan biriside budur. Bu patlatma etkenlerinden biriside işin ehli olmayan kişilerce yapılan gaz ayarı neticesinde aracın zaengin karışımla çalışmasıdır. Ama ne olursa olsun bu sistem gerçekten başarısız ve verimsiz bir sistemdir.



    4) Çok nokta enjeksiyonlu yeni nesil sıralı sistemler: Bu sistem tamamen önceki sistemlerden bağımsız, çok nokta enjeksiyonlu sistemlerde %100 sorunsuz şekilde çalışan çok verimli bir sistemdir. Tek dezavantajı pahalı oluşudur. Bu sistemde de aynen öncekilerde olduğu gibi bir regülatör bulunmaktadır. Fakat bu regülatörden çıkan basınç 10 mbar değil de 1500 mbar=1.5 bar seviyelerindedir. Bu sistemde aynı aracın kendi ecusu olduğu gibi LPG kitininde bir ecusu bulunmaktadır ve sistem tamamen bu ecu tarafından yönetilmektedir. Bu sistemde kusursuzluk sağlanabilmesi için kullanıcının aracı ilk olarak LPG ile çalıştırılmasının önüne geçilmiştir. İlk hareket ister istemez benzinle olmaktadır. Aracın iç kısmındaki anahtar LPG konumunda olsa bile araç benzinle çalıştıktan sonra önceden laptopla programlanan ısı derecesine geldikten sonra LPG ye geçmesi mümkün olmaktadır. Bu sistemde yakıt havadan bağımsız şekilde, aracın emme manifolduna, hemen benzin enjektörlerinin dibine delinen deliklere bağlanan yeni LPG enjektörleri tarafından motora gönderilmektedir. Bu yeni gaz enjektörlerinin tamamı ortak bir rail üzerinde bulunmaktadır. Bu rail 20-25 cm uzunluğunda sopa gibi düşünülebilir. Rail bir ucundan regülatörden gelen 1.5 bardaki LPG ile doldurulmaktadır. Enjektörler bu 1.5 bardaki LPG yi püskürtmektedir. (Aynı benzinde olduğu gibi benzin pompasının 1.5 barla doldurduğu benzin raili üzerinden manifolda benzin püskürtülmesi gibi) Aracın kendi benzin enjektörlerine giden soketler hiç kesilip biçilmeden fişlerinden çıkarılarak gazın ecusundan gelen dişi fişlere takılmakta olup buradan aracın orijinal sinyalleri gazın ecusuna gitmekte olup gazın ecusunda 2 takım dönüş kablosu gelmektedir. Bunlardan birinci takım benzin enjektörlerine sırasıyla girilip, diğer ikinci gelen takım soketler ise aracın yeni LPG enjektörlerine girilmektedir. Araç çalışırken aracın kendi ecusu tarafından silindir zamanlamasına göre benzin püskürtmesi için aracın hangi benzin enjektörüne sinyal geldiyse bu sinyal, biraz önce bahsettiğim soketleri çıkarıpta LPG ecusunun giriş soketine bağladığımızdan benzin enjektörlerine gitmez. LPG ecusunun dönüş soketleri vasıtasıyla araç benzindeyse benzin, gazdaysa gaz enjektörlerine sinyal dönüşü olur ve o yakıt püskürtülür. Bu süre, zamanlama, püskürtme miktarı aracın kendi ecusunun sinyallerine göre büyük bir hassasiyetle gerçekleştiğinden kesinlikle patlatma olmamaktadır. Zaten güç kaybı olmamasının da sebebi budur. Güç kaybı en fazla 95 oktan benzin yerine, LPG nin 93 oktan olmasından kaynaklanmaktadır. Bu da takdir edersiniz ki %2 yi geçmez. Eski sistemlerde (karbüratölü-enjeksiyonlu farketmez) ayarın manuel olarak insan tarafından yapılması ve mikser bulunması neticesinde mikserde gözle görülmeyen kaçakların olması sonucu performans kaybı hissedilir şekilde olmaktadır. Bunun aksini kimse iddia edemez. Bu sistemde regülatörün diyaframının nasıl hareket edeceği ise manifolda açılan ekstra bir delikten regülatörün uygun bağlantısına çekilen bir hortumla sağlanmaktadır. Manifoldun oradan emişinin ne kadar olduğunu regülatöre hissettirip aynı basınçla regülatörün LPG railini, dolayısıyla LPG enjektörelerini istenilen basınçta beslemesi sağlanmaktadır. 4 silindirli bir araçta metrik 6 ölçüsünde (10 numara cıvata dişi kadar) toplam 5 adet delik açılmakta ve aracın devir saati sensörü kablosu yandan yaralanarak giriş yapılmak suretiyle sistem çalışmakta olup bunun haricinde araçta en ufak bir değişim, bozulma yapılmamaktadır. Sistemin elektrik enerjisi de aracın akülerinin kutup başına bağlanan kablolarla karşılanmaktadır. Sistem söküldüğü taktirde manifolda 4+1 tane kör tıpa basit bir şekilde takıldıktan ve devir saati sensörü kablosu çıkarılıp bantlandıktan sonra olay bitmiş olmaktadır.



    5) Dizel araçlar için LPG dönüşümü: Karbüratörlü araçlardaki olayın benzeridir. LPG mikser vasıtasıyla motora hava ile birlikte verilmektedir. Benzinlidekinden temel fark olarak ana yakıt olarak mazot yakılmaya devam edilmetedir. Bu araçlarda buji bulunmadığından LPG+havanın patlatılabilmesi için mazot pompasının püskürttüğü mazota yine ihtiyaç vardır. Yani şöyle ki normal dizel arabalarda hava emilip şıkıştırılmış havanın üstüne mazot püskürtülerek yanma gerçekleşirken bu sistemde kuru kuruya hava değil de, hava+LPG emilerek mazot sadece havayla değil hava+LPG yle yakılarak daha güçlü bir yanma sağlanmaktadır. Burada amaç ekonomi değil de güç kazancı+emisyondur. Bu sistemlerle dizellerde ortalama %30 civarında güç artışı olmaktadır. Ülkemizde hiç uygulanmamış bir olaydır.




  • haklısın belki amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok belki ama piyasadan alınan bir mikser takıldı benim araca sonuçta ama rezalet bir sonuç aldım. şöyleki arac 10 dk benzin ile çalışınca aracın tüm karbüratörü deli gibi kurumla doluyordu. artık motoru ne durumda siz düşünün. buna çözüm bulamadılar sonra ben mikser söktüm ve yeniden tasarladım bu tasarıma göre hava emiş ağzı daha büyüktü ve gaz emişini tam yapacak şekilde kanallar yaptım. anlayacağınız bu işte uzman olsunsa bile iyi düşünülüp tasarlanmadığı için millet ya motoru eline alıyor yada geçici çözümlerle gittiğ yere kadar gidiyor.

    bu işi sürekli reklam haline geldiğinin farkındayım sürekli lpg firmaları biz iyiyz diye bağırıp duruyor. bence öyle yapana kadar kendi içlerindeki elemanları yetiştirsseler ve benim montajda yaşadığım rezillikleri ve saçma sapan montaj hataları yaşatmasalar çok daha iyi olacak. gerçek mühendislik anlayışı montajda değil o mantaj safına kadar olayı getirmekte.
    12 senedir mühendisim ama türkiyede şunu gördüm. araca sonradan yapılan her montaj malesef orjinalinin yanına bile yaklamıyor. iki çırak bir süpürgeciyle yapılan bu montajlardanda hayır beklemek yanlış belki ama yinede şunu derim ezberlemiş olduğunuz şeyi değil kalitenizi bize belirtin bizde seçerken sizi seçelim.

    bu arada sözüm tüm lpg dönüşümü yapan arkadaşlara ...
    ayrıca hava emiş ağzına yönlendirici tasarlsaydınız belki benim aracıma yokuş aşşağı giderken giren havanın debisini ayarlamış olurdunuz. neyse bunuda yaptık sağolun.

    kolay gelsin....






    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    peki bir soru daha
    yokuş aşşağı inerken araç boşta ise stop ediyor.
    normalde rölantide çalışıyorken etmiyor.
    neden oluyor çözüm ne???

    mikser tasarımlarını hangi bilgilere ve verilere göre yapıyorsunuz hava debisi hesabı varmı?
    yoksa tecrübelerinize göremi yapıyorsunuz
    dışarda biz mikkser yapsak başarılı olurmu?



    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    çift karbüratörlü 90 model honda civic de iki karbüratörün mikseride aynımı olmalı yoksa bazı ölçüleri farklımı olması lazım?
    mesela mikser giriş ağzı gaz çıkış delikleri bunlar herşeyiyle aynımı olmalı.



    Aynı olmasında fayda var, mikserin görevi adı üzerinde karşım yapmayı sağlamaktır,
    karbüratörünüzün tam olarak yapısını görmeden ek yorum yapmak istemiyorum ama,
    eğer karbüratörün boğaz (giriş deilklerinin nominal çapları farklı ise) mikserde özel olmalıdır.
    bu arada karbüratöre göre her türlü mikser yapılabiliyor,
    geçen hafta ; 1978 model, 6 silindir, 250 mercedes e montajımız oldu, 136mm çapında özel mikser yaptırdık,
    sonuç mükemmel





    aracınıza giren hava miktarı fazla,
    araç karbüratörlü olduğu için rahatlıkla sorun çözülür,
    siz öncelikle gaz ayarı yaptırın, HC, CO, CO2, LAMBDA ve O2, değerlerini yazınız,

    mikser olayına gelince yeni bir şeyler icat etmeye gerek yok, piyasada karbüratörlü her araca göre mikser mevcut, mesela doğan seriler, tipo serileri, renaultlar için bütün mikserler standart,
    arada sizin araçlarınız gibi araçlar çıkabilyor, bunlar için de özel yaptırılıyor, eğer bir sıkıntı yaşarsanız, mikser üretimi yapan arkadaşlara yönlendirebilirim,
    saygılarımla





  • quote:

    Orjinalden alıntı: eurocv

    Merhaba, çok noktadan enjeksiyonlu araca ucuz olduğu için(550 YTL civarı) eski sistem lpg kiti takılmış..Sıralı sisteme dönüştürme de problam çıkarmı, dönüşüm daha ucuza yapılabilirmi..



    ARKADAŞLAR ARACINIZ SIRALI TİP İSE, YANİ 4 MANİFOLT GİRİŞİ VAR İSE,
    MANİFOLT GİRİŞİ PLASTİKTE OLSA , DÖKME DEMİRDE OLSA KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE SIRALI TİP TAKTIRACAKSINIZ...
    SIRALI TİP ARACA ESKİ SİSTEMDEN TAKTIRIRSANIZ NELER OLUR???
    BAKIN YAZAYIM,
    ARACINIZIN HAVA FİLTRESİ PATLAYACAK, BUNUN KAÇAR YÖNÜ YOK, ZAMANLA MANİFOLTUNUZA ZARAR VERECEK, ARACINIZ BELLİ BİR SÜRE SONRA AT GİBİ ZIPLAYARAK GİDECEK, 4 GAZ ENJEKTÖRÜNÜN VE ECU(ELEKTRONİK KONTROL ÜNİTESİ) YAPTIĞI İŞİ BİR EMİLATÖRÜN YAPAMAYACAĞI İÇİNDE, SİLİNDİRLER PİSTON İÇERİSİNDE ÇALIŞIRKEN TAM ZAMANINDA ÇALIŞAMAYACAK, REGÜLATÖR SUYU SICAKLIĞI HİÇ BİR ZAMAN İSTENİLEN SICAKLIKTA OLMAYACAK, MANİFOLT BASINCININ KAÇ BAR OLDUĞUNU HİÇ BİR ZAMAN GÖREMEYECEKSİNİZ, LAMBDA SENSÖRÜ KONUSUNU HİÇ GİRMEYEYİM, YANİ BU TİP MONTAJDA ARACINIZA RESMEN BİR ŞAHİN-BİR MURAT TİPİNDEKİ KARBÜRATÖRLÜ BİR ARACA TAKILAN KİT TAKILIYOR, TEK FARK İSE DÜĞME FARKI, BU DÜĞMEDEN DOLAYI DA ARAÇ ENJEKSİYONLU GİBİ ALGILANIYOR,
    İŞTE PLASTİK MANİFOLTTA OLMUYOR DEMELERİNİN SEBEBİ, ENJEKTÖRLERDEN GELEN YÜKSEK BASINCIN KAÇABİLECEĞİ YADA ÇIKABİLECEĞİ EN BASİT YER, MANİFOLT OLUYOR, EĞER MANİFOLT PLASTİK İSE MANİFOLTU PATLATIYOR,

    PEKİ MANİFOLT DEMİR İSE AYNI BASINCI ORAYADA YAPIYOR, BU KEZ HAVA FİLTRESİNE ZARAR VERİYOR,

    SONRA DA MOTORA ZARAR VERİYOR,
    ARKADAŞLAR LÜTFEN!!!!
    BU İŞİN USTALIKLA FALAN ALAKASIN YOK, TEKNİK OLARAK AÇIKLAMAYA ÇALIŞTIM, İŞTE BU TİP MONTAJ ARACA-MOTORA ZARAR VERİR, SONRADA BİZLER AKŞAMA KADAR YADA SEMİNERLER YAPARAK BAZI İŞ BİLMEZLERİN VE PARA TUZAKÇILARININ HATALARINI DÜZELTMEK İÇİN ÇABA SARFEDİYORUZ,
    SAYGILARIMLA

    METİN KOCABATMAZ
    MAK.MÜH.




  • serkes hocama katılıyorum.

    şimdi sen gittin seminere fuara, tüm mühendisler gitsin eeee sonra ne olacak sizin montaj ustalarının yaptığı işin kalitesini kim denetleyecek yada cidden denetleniyormu? ayrıca plastik manifolda sıralı takılmaz yok ona takılmaz buna takılmaz bırakın bunları yahu illede en pahallı sistemi satmaya çalışıyormuşsunuz gibi bir havanız var bence. neden sıralı olmayan sistemi enjeksiyonlu araca uyarlamaya çalışmıyorsunuz neden o hava filitresinin patlamasına bir çözüm bulamıyorsunuz. bunu bir çözün bakalım
    italyanlar bu işi kar ediyim diye türlü çeşitli şekilde ve kılıfta ülkemize satıp duruyorlar sizler neden geliştiremiyorsunuz????
    halen taklit - halen taklit ama nedense çin kadar bile olamadık
    zeten biz montajı bile yapamıyoruzki taklit adam gibi edelim.

    git müh. odasına bir bak her türlü saçma montaj onay görmüş. bunun tek sebebi bu işteki müh. bile bu işten artık rant sağlama yönüne gitmesi.

    en kötüsüde ne biliyormusun??????????
    bu işi götüren bir mühendis olup şirlketin adını mühendislik koymaları ve o mühendisinde bir montaja bile bakmaması.
    montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skyclad -- 20 Mayıs 2007; 14:10:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    serkes hocama katılıyorum.

    şimdi sen gittin seminere fuara, tüm mühendisler gitsin eeee sonra ne olacak sizin montaj ustalarının yaptığı işin kalitesini kim denetleyecek yada cidden denetleniyormu? ayrıca plastik manifolda sıralı takılmaz yok ona takılmaz buna takılmaz bırakın bunları yahu illede en pahallı sistemi satmaya çalışıyormuşsunuz gibi bir havanız var bence. neden sıralı olmayan sistemi enjeksiyonlu araca uyarlamaya çalışmıyorsunuz neden o hava filitresinin patlamasına bir çözüm bulamıyorsunuz. bunu bir çözün bakalım
    italyanlar bu işi kar ediyim diye türlü çeşitli şekilde ve kılıfta ülkemize satıp duruyorlar sizler neden geliştiremiyorsunuz????
    halen taklit - halen taklit ama nedense çin kadar bile olamadık
    zeten biz montajı bile yapamıyoruzki taklit adam gibi edelim.

    git müh. odasına bir bak her türlü saçma montaj onay görmüş. bunun tek sebebi bu işteki müh. bile bu işten artık rant sağlama yönüne gitmesi.

    en kötüsüde ne biliyormusun??????????
    bu işi götüren bir mühendis olup şirlketin adını mühendislik koymaları ve o mühendisinde bir montaja bile bakmaması.
    montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.




    size sadece gülüyorum :))))
    yukarıda yazılanları zahmet gösteripte tekrar hatta tekrar hatta tekrar okuyun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mühendislerin işin başında olmaması konusuna gelince ;
    benimde en büyük sıkıntım bu, adam belgesini satıyor, para kazanıyor,
    şahsım adına her araç kontrolüm altında, kaçak testleri yapılmakta,
    her projem denetim altında, dingil hesaplamaları, istab haddi, Azami yüklü ağırlık, ön ya da arka dingile göre momentler her araç için ayrı ayrı tarafımca alınmaktadır,

    '''montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.''''
    BEN VARIM ARKADAŞ,
    ARARSIN 0 258 444 8 666 DENİZLİ MAK.MÜH. ODASINI , KİM BU METİN KOCABATMAZ DİYE SORACAKSIN,
    YAPILAN İŞE NE CİDDİYETTE ALDIĞIMI VE YAPTIĞIM İŞLERİ SORACAKSIN!!
    lütfen bilmeden ahkam kesmeyelim...

    SAYGILARIMLA




  • bak kardeş ben bu tarz yazıların tamamının ama tamamının reklam amaçlı olduğunu çok iyi biliyorum.
    senin tekrar tekrar okuttuğun o bilgilerin doğru ama sizin lpg ustalarca uyulmadığını hatta bilinmediğinede eminim.
    sen onları senin ekibine okut belki bir iki kelime dağarcığı oluşur.

    türkiyede o kadar lpg takan yer varki bu işe başlayanların çoğunda şu zihniyet var.
    bir atölye alalımda şu işi yapalım. hadi olmadı birde mühendis alır işe mühendislik süsü veririz.
    bunu yakın çevremden amcamdan arkadaşlarımdan biliyorum.
    ilk etapta pazarlamalarını yapıyorlar sonrada sorunlar çıkmaya başladıktan sonra arabasına kaktıran eğerde o sistemi incelerse görüyorki aracın içine tam bir enkaz döşemişler.

    ayrıca o sistem güvenli ise bilinki sizden dolayı değil o sistemin kendi emniyetinden dolayıdır.
    kaçınız arkadan çarpıma burulmalarına göre arka tüp yerleşim alanının layout unu çıkarıyor
    yada kaçınız motor haznasine kullanılan silikonun doğruluğundan emin yada kaçınız kesilen kaportanın paslanacağının bilincide cevap verde millet bilsin. birde geliştirdiğiniz ne var onuda bilelim
    sen hiç düşündünmü maifolda delinen bir deliğin kesit etkisi yapıp ne gibi zararlar vereceğini
    öyle ya mühendissin buyur açıklada bilelim. bende cahil bir mühendisim bu arada.




    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    serkes hocama katılıyorum.

    şimdi sen gittin seminere fuara, tüm mühendisler gitsin eeee sonra ne olacak sizin montaj ustalarının yaptığı işin kalitesini kim denetleyecek yada cidden denetleniyormu? ayrıca plastik manifolda sıralı takılmaz yok ona takılmaz buna takılmaz bırakın bunları yahu illede en pahallı sistemi satmaya çalışıyormuşsunuz gibi bir havanız var bence. neden sıralı olmayan sistemi enjeksiyonlu araca uyarlamaya çalışmıyorsunuz neden o hava filitresinin patlamasına bir çözüm bulamıyorsunuz. bunu bir çözün bakalım
    italyanlar bu işi kar ediyim diye türlü çeşitli şekilde ve kılıfta ülkemize satıp duruyorlar sizler neden geliştiremiyorsunuz????
    halen taklit - halen taklit ama nedense çin kadar bile olamadık
    zeten biz montajı bile yapamıyoruzki taklit adam gibi edelim.

    git müh. odasına bir bak her türlü saçma montaj onay görmüş. bunun tek sebebi bu işteki müh. bile bu işten artık rant sağlama yönüne gitmesi.

    en kötüsüde ne biliyormusun??????????
    bu işi götüren bir mühendis olup şirlketin adını mühendislik koymaları ve o mühendisinde bir montaja bile bakmaması.
    montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.




    size sadece gülüyorum :))))
    yukarıda yazılanları zahmet gösteripte tekrar hatta tekrar hatta tekrar okuyun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mühendislerin işin başında olmaması konusuna gelince ;
    benimde en büyük sıkıntım bu, adam belgesini satıyor, para kazanıyor,
    şahsım adına her araç kontrolüm altında, kaçak testleri yapılmakta,
    her projem denetim altında, dingil hesaplamaları, istab haddi, Azami yüklü ağırlık, ön ya da arka dingile göre momentler her araç için ayrı ayrı tarafımca alınmaktadır,

    '''montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.''''
    BEN VARIM ARKADAŞ,
    ARARSIN 0 258 444 8 666 DENİZLİ MAK.MÜH. ODASINI , KİM BU METİN KOCABATMAZ DİYE SORACAKSIN,
    YAPILAN İŞE NE CİDDİYETTE ALDIĞIMI VE YAPTIĞIM İŞLERİ SORACAKSIN!!
    lütfen bilmeden ahkam kesmeyelim...

    SAYGILARIMLA









  • ezbere yazdığınız ifadenizde
    % yüz verimle yada başarıyla çalışan sistem olamaz
    mühendis bey buna dikkat edelim.

    veya şöyel söyleyeyim, umarım senin anlattığın kadar reel bir dünyadayız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    ezbere yazdığınız ifadenizde
    % yüz verimle yada başarıyla çalışan sistem olamaz
    mühendis bey buna dikkat edelim.

    veya şöyel söyleyeyim, umarım senin anlattığın kadar reel bir dünyadayız.


    arkadaşım senin canın mühendiscilik oynamak istiyor, sonuç bu yani,
    hangimizin ezbere yazdığı da çok net,
    ac öncel ve bizim amacımız insanlara yardımcı olup, fazla para harcamalarını ve yalnış yönlendirilmelerini engellemek, yaşadığımız olumlu - olumsuz tecrübeleri paylaşmak,
    8 markanın bayisiyim, niye reklam peşinde koşayım ki, yaşadıklarımızı ve gördüklerimizi anlatıyoruz biz burada, forumda 97. sayfaya ulaşan ve mavi bodrumun açtığı bir topic var, 2005 ten bu yana orada yorum yazıyorum, reklam olmasın diye kendime özel bir topic açmamıştım, müşterilerim ve seminerlerdeki istekten dolayı yeni bir topic açtım,
    neyse ben fazla tartışmak istemiyorum,
    bu konuya nokta koyuyorum,
    varsa lpg ile bir sorunun yardımcı olayım,
    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    ezbere yazdığınız ifadenizde
    % yüz verimle yada başarıyla çalışan sistem olamaz
    mühendis bey buna dikkat edelim.

    veya şöyel söyleyeyim, umarım senin anlattığın kadar reel bir dünyadayız.


    sıralı sistemlerde mikserdeki kayıplar olmadığı ve bütün kontrol ecu dan sağlandığı ve gaz enjektörlerinin benzin enjektörlerine göre açıp - kapatma süreleri kontrol altında olduğundan dolayı
    şehir içinde % 40 tasarrufu, % 5 lik güç kaybı ile,
    şehir dışında ise % 50 tasarrufu % 2 lik güç kaybı ile sağlayabilirsiniz,
  • ''''''sen hiç düşündünmü maifolda delinen bir deliğin kesit etkisi yapıp ne gibi zararlar vereceğini '''''''

    bu konuyu ve bir çok konuyu çok düşündüm arkadaşım, hiç şüphen olmasın
    biraz forumu ziyaret ediniz, bu konular çok tartışıldı ,
    M6 delik çapları, nasıl delinecekleri, hangi açıyla delinecekleri, manifoltun sökülmesi ya da sökülmemesi, gazın püskürtüleceği yerler ve gaz enjektörlerinin yerleri konusu çok tartışıldı,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik

    ''''''sen hiç düşündünmü maifolda delinen bir deliğin kesit etkisi yapıp ne gibi zararlar vereceğini '''''''

    bu konuyu ve bir çok konuyu çok düşündüm arkadaşım, hiç şüphen olmasın
    biraz forumu ziyaret ediniz, bu konular çok tartışıldı ,
    M6 delik çapları, nasıl delinecekleri, hangi açıyla delinecekleri, manifoltun sökülmesi ya da sökülmemesi, gazın püskürtüleceği yerler ve gaz enjektörlerinin yerleri konusu çok tartışıldı,



    SON ZAMANLARDA LPG MONTAJ FİYATLARI il il farklılaşmaya, hatta abartılmaya başlandı,
    bu konuda sorusu olan arkadaşlkarın sorularını bekliyorum,
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.