Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 92 lada samar aracımı aldığımda üzerinde voltran lpg kiti takılıydı, arac rolantide düzgün çalışmıyor kimi zaman stop ediyor kimi zaman yüksek devirde çalışıyordu ve gaz analizinde bir türlü ayar tutturulamadı sonra beni servise yönlendirdiler ve lpg takan servis voltran regülatörlerin (geçen yıl) çıkardıkları regülatörlerin hepsinin arızalı olduğunu onun için garanti kapsamında regülatörleri yenisi ile değiştirdikleini söyledi ve voltran regülatörü söküp yerine femaregülatör taktılar.. şimdi aracımın çalışması düzgün
    ancak voltran regülatör takılıyken aracım daha az yakarken şimdi fema regülatörde daha çok yakıyor

    bilgisayarlı gaz analiz cihazı ile bütün ayarları yapıldı... neden olabilir acaba

    yoksa voltran fema dan daha mı iyidir ..
    vereceğiniz cevaplar doğrultusunda servise tekrar gideceğim

    voltran mı fema mı daha iyi ve performanslı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engin_er_26 -- 11 Temmuz 2007; 9:01:11 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    Metin Bey bir soru sormak istiyorum
    ateşleme bobininin yakıt tüketimiyle alakası var mıdır
    aracımda belli belirsiz çok hafif bir silkelenme oluyor ayar yaptırdığım yer defalarca kalibrasyon yaptı kontroller sonucunda bu teşhisi koydu. Benzinde nerdeyse yok gibi olan bu durum lpgde biraz daha belirgin özellikle rampa çıkarken 3. viteste oluyor. Ateşleme bobini değişirse bu durum ortadan kalkar mı acaba aslında beni çok da rahatsız etmiyor. Yakıt tüketimini düşürücü etkisi olursa bekli değiştiririm diye düşünüyorum. Şimdiden çok teşekkür ediyorum.


    kesinlikle olur, hatta zamanla sarı renkli arıza lambası da yanmaya başlar,
    ateşleme bobinleri çok farklı, kimi araçlarda buji gibi tek tek satılıyor, kiminde ise matriks gibi takım şeklinde satılıyor,
    aracınız şu an zengin karışım mıu yoksa fakir karıuşımmı ayırt edemiyor,
    ayrıca bu silkelemeler zamanla artacak, siz gaza yüklendikçe araç gaz yememeye başlayaca ve sizi çok rahatsız edecektir,
    bu arada ateşleme bobininden dolayı arıza lambası yanarsa endise etmeyin, bobini değiştirdikten sonra 20 sn lik bir iş, sakın olaki ek parça değişimine gidip, boşuna para aharcamayın,
    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Engin_ER

    92 lada samar aracımı aldığımda üzerinde voltran lpg kiti takılıydı ve gaz analizinde bir türlü ayar tutturulamadı sonra beni servise yönlendirdiler ve lpg takan servis voltran regülatörlerin (geçen yıl) çıkardıkları regülatörlerin hepsinin arızalı olduğunu onun için garanti kapsamında regülatörleri yenisi ile değiştirdikleini söyledi ve voltran regülatörü söküp yerine femaregülatör taktılar.. şimdi aracımın çalışması düzgün
    ancak voltran regülatör takılıyken aracım daha az yakarken şimdi fema regülatörde daha çok yakıyor

    bilgisayarlı gaz analiz cihazı ile bütün ayarları yapıldı... neden olabilir acaba

    yoksa voltran fema dan daha mı iyidir ..
    vereceğiniz cevaplar doğrultusunda servise tekrar gideceğim

    voltran mı fema mı daha iyi ve performanslı


    selamlar,
    ''geçen yıl voltran regülatörlerinin hepsi arızalı çıktı'' olayı tamamen yalan, yok öyle bir şey,
    arızalı çıkan oldu tabiiki ama kesinlikle hepsi değil,
    fema ve voltran olayına gelince, bence ikisi eş değer ürünler, benim anlamadığım olay,
    bu iki firma rakip firmalar, nasıl garantiden başka marka regülatör takılıyor, gerçekten anlamış değilim,
    fema nın çok yakma olayına gelince,
    gaz analiz verilerinmi yazınızı,
    mesela;
    HC, CO, CO2, O2 oranlarını yazınız, lambda değerinin 1.03 olmasına özen gösteriniz, son olarakta sağlam bir ustaya sibop ayarı yaptırıp, bujilerinizi kontrol ettiriniz,
    bütün sorununuz ortadan kalakacaktır,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: coskunsedao

    Selamlar banada yardımcı olursanız çok sevinirim
    Dün lovato marka lpg sistem taktırdım aracıma 1.6 clio 2001 model rte otomatik vites cok memnunum cok iyi gidiyor cok az yakıor şimdilik testlerim bu yonde fakat arac rolantideyken cok azda duyulsa bir ses var onceden olmayan bir şern bi şeye carpma sesi gibi gaza basınca ortadan kalkıor cogu zaman ama yavas giderken genelde duyuluor,ayrıca aracı stop ettikten sonra sanki arkasında cok azda olsa bir koku oluyor bu normalmidir?Aracın içi kokusuz ve simdilik ne bir stop etme ne bir calısmama problemi var aracın yardımlarınızı ve önerinizi bekliyorum...?


    çok iyi bir tercih, dün bizimde bir Siena montajımız vardı, lovato!!
    o ses enjektörlerin çalışma sesidir ve hiç bir zaman rahatsız edici bir boyutta değildir, bir sorun olmaz korkmayın, koku olayı aslında olmaması lazım, gaz kaçak dedektörü ile kaçak testi yaptırn, bunun haricinde;
    şamandırada ki (01 li diye geçer, yerni tip, A tipi) selonoid bobinin devreye girmesi ile 2 sn falan bir akışı borular arasında devam eder, bu da sorun teşkil etmez,
    ama gerçekten rahatsız edici bir koku duyduğunuzda hemen kaçak testi yaptırn,
    bu arada aracınızı 1000 km sonra mutlaka ayara götürün, dalgalanma varmı yok mu öğrenin
    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: murat15

    Aracım 95 model 4 nokta enjeksiyonlu hyundai accent gls. 2 yıl önce lpg montajı yaptırmak zorunda kaldım. Sıralı sistemler bana göre o zamanlar pahalı olduğundan mecburen klasik sistemden taktırmıştım. fakat montaj yanlış yapılmış herhalde ki arabanın rölantisini ayarlayamıyorlardı. emülatörle araç beyni uyum sağlayamıyordu herhalde.
    Neyse bir yerde mikserin yerini değiştirince olay düzeldi. ancak ilk montajda hava girişi %50 gibi kapatılmıştı. mikser yeri değişse de ayarları hep %50 hava girerken yaptırmıştım. havanın azlığı da benzin tüketimini etkilediğinden kapalı yeri kendim açmak zorunda kaldım çünkü şu an benzin kullanıyorum.
    Sorum şu: acaba arabam lpg ile düzgün çalışması için hava kanalı muhakkak belli oranda kapatılması mı gerekiyor? yoksa hava girişi açılıp yeni bir lpg ayarı ile düzenli çalışması sağlanabilir mi?
    Cevaplarsanız memnun olurum.


    ilk sayfada olayı açıklamaya çalıştım,
    lütfen arkadaşım o kiti söktürün ve araca daha fazla ızdırap çektirmeyin,
    ileri de size yükjsek maliyetler açacak bir sistem, tamamen uydurma!!
    4 enjektör, matriks, ECU, bağlantı eklipmanları gibi tamamen farklı bir sistemin yaptığı bir işi , karbüratörlü kite ilave olarak takılan 50 ytl lik bir emilatörden beklemek son derece yalnıştır,
    aracınızın değişik zamanlarda hava filtresi patlayacak, devir ve güç olarak ciddi kayıplara uğrayacaksınız, zamanla aracınız teklemeye başlayacak,
    bu sistemde yapılan ayarlar da çok mantıklı değil, çünkü ayar tutması çok zor,
    PEKİ NEDEN....
    sizin aracınız 4 noktalı yani sıralı...
    temsili olarak yazıyorum;mesela ,
    1. silindirden 1 barlık gaz püskürtüllmesi istensin,
    2. silindirden 2 barlık gaz püskürtüllmesi istensin,
    3. silindirden 3 barlık gaz püskürtüllmesi istensin,
    4. silindirden 4 barlık gaz püskürtüllmesi istensin,
    toplam 10 barlık basınç çıkıyor ve araç çalışırken 1-3-2-4 silinir sırasıyla çalışacak , hangi silindirin kaç barlık gaz püskürtülmesi isteniyorsa (bunu ECU belirler) o kadar gaz püskürtülür,

    peki emilatörlü sistemde ne olur'''
    sistemde bir ECU( beyin, electronic kontrol unit ) olmadığı için her silindirde istenen gaz püskürtülme miktarı ayarlanamaz, örneğin
    3. silindirden 3 barlık gaz istenirken, emilatöre yüklenme olur ve 10 barlık basınç gelir,
    bu basınç ta aracın en zayıf noktası olan hava filtresinden çıkabilir ancak ve hava filtresi patlar,

    biraz özetlemeye çalıştım ama,
    umarım çok karışık olmamıştır,
    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: renaultt

    Karbüratörlü bir araçta Lpg ile benzine göre %20-25 performans azalması normal mi ?

    Mesala dik bir yokuş. Benzindeyken 100 km/h hızla giderken LPG ile 75-80km/sa civarı çıkıyor.

    Bunun nedeni nedir ?

    Cvp için şimdiden tşk.


    karbüratörlü araçtaki mikserden hava kaçaklarından kaynaklanır,
    %20-25 lik kayıp aslında biraz yüksek, max. %10-15 normaldir,
    aracınıza gaz ayarı yaptırın, CO , HC ve lamda değerlerini ayarlamalarını isteyin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kunteper03

    şubat ayında megane 2 aracıma zavoli marka sıralı sistem tüp taktırdım.şuana kadar sorun yoktu.geçen afrika sıcaklarında izmirdeydim.klima çalışırken ışıklarda durunca motor stop etmeye başladı.ama her zaman olmuyordu bazen stop ediyor bazen etmiyordu.izmirde bir ustaya gittim.adam enjektör uçlarını matkapla genişletti.tekrar ecu yükledi.lambda kırmızı yanıyordu bizim burdaki ustalar bunları lpg beynine bağlamıyor diyerek lambda sesöründen gelen kabloyla birlikte birkaç kabloyu kesti.ustayla bir tur attık araba stop etmedi bende düzeldi diyerek ayrıldım.ama sonra aynı sorunu tekrar yapmaya başladı.sorun klima açıkken ve rölantide oluyor.motordan bir ses geliyor araba stop ediyor. uzun yolda sorun yok.



    selamlar,
    arkadaşım aracı görmeden yorum yapmak doğru olmaz,
    size izmirde iyi bir zavoli ustası önerebilirim,
    kıvanç otogaz, yücel bey ya da serkan usta
    telefon numarasını isterseniz pm den iletebilirim,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HKN_

    KONU AÇMIŞTIM AMA BİR SONUÇ BULAMADIM UMARIN SEN MÜHENDİSLİK İŞİMİZİ ÇÖZER


    1997 ford escort 1,6 cl sahibiyim aracımda aldesa marka lpg sistemi var araç karburatörlü sizlere sormak istediğim araç şu son 2 haftadır patlamalar yapmaya başladı yani yplda giderken 70-80 km de gaza biraz daha bastığınızda araç kendini kasıyor 2 veya 3 defa patlama sesi geliyor.sonra kendini topluyor durup kalkışlardada aynı şeyi yapıyor.lpg ayarlarını yaptırdım ustaya durumu anlattım çok iyi bir ayar yaptım dedi ama yine aynısı ve yakıt sarfiyatım aşırı derecede arttı bu konuda yorumlarınız nedir.

    2=biliyorsunuz bu modellerin orjinal bujisi motocraft bu bujilerin tırnak aralığı 1mm sanırım bosch marka 7 veya 6mm tırnak aralığı buji kullansam faydalı olurmu yakıt sarfiyatını düşürmek aracın sağlıklı çalışmasını sağlamak için.


    size en kısa zamanda gerekli açıklamayı yapacağım, ustalarıma bir danışayım,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayugur


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    bak kardeş ben bu tarz yazıların tamamının ama tamamının reklam amaçlı olduğunu çok iyi biliyorum.
    senin tekrar tekrar okuttuğun o bilgilerin doğru ama sizin lpg ustalarca uyulmadığını hatta bilinmediğinede eminim.
    sen onları senin ekibine okut belki bir iki kelime dağarcığı oluşur.

    türkiyede o kadar lpg takan yer varki bu işe başlayanların çoğunda şu zihniyet var.
    bir atölye alalımda şu işi yapalım. hadi olmadı birde mühendis alır işe mühendislik süsü veririz.
    bunu yakın çevremden amcamdan arkadaşlarımdan biliyorum.
    ilk etapta pazarlamalarını yapıyorlar sonrada sorunlar çıkmaya başladıktan sonra arabasına kaktıran eğerde o sistemi incelerse görüyorki aracın içine tam bir enkaz döşemişler.

    ayrıca o sistem güvenli ise bilinki sizden dolayı değil o sistemin kendi emniyetinden dolayıdır.
    kaçınız arkadan çarpıma burulmalarına göre arka tüp yerleşim alanının layout unu çıkarıyor
    yada kaçınız motor haznasine kullanılan silikonun doğruluğundan emin yada kaçınız kesilen kaportanın paslanacağının bilincide cevap verde millet bilsin. birde geliştirdiğiniz ne var onuda bilelim
    sen hiç düşündünmü maifolda delinen bir deliğin kesit etkisi yapıp ne gibi zararlar vereceğini
    öyle ya mühendissin buyur açıklada bilelim. bende cahil bir mühendisim bu arada.




    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    serkes hocama katılıyorum.

    şimdi sen gittin seminere fuara, tüm mühendisler gitsin eeee sonra ne olacak sizin montaj ustalarının yaptığı işin kalitesini kim denetleyecek yada cidden denetleniyormu? ayrıca plastik manifolda sıralı takılmaz yok ona takılmaz buna takılmaz bırakın bunları yahu illede en pahallı sistemi satmaya çalışıyormuşsunuz gibi bir havanız var bence. neden sıralı olmayan sistemi enjeksiyonlu araca uyarlamaya çalışmıyorsunuz neden o hava filitresinin patlamasına bir çözüm bulamıyorsunuz. bunu bir çözün bakalım
    italyanlar bu işi kar ediyim diye türlü çeşitli şekilde ve kılıfta ülkemize satıp duruyorlar sizler neden geliştiremiyorsunuz????
    halen taklit - halen taklit ama nedense çin kadar bile olamadık
    zeten biz montajı bile yapamıyoruzki taklit adam gibi edelim.

    git müh. odasına bir bak her türlü saçma montaj onay görmüş. bunun tek sebebi bu işteki müh. bile bu işten artık rant sağlama yönüne gitmesi.

    en kötüsüde ne biliyormusun??????????
    bu işi götüren bir mühendis olup şirlketin adını mühendislik koymaları ve o mühendisinde bir montaja bile bakmaması.
    montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.




    size sadece gülüyorum :))))
    yukarıda yazılanları zahmet gösteripte tekrar hatta tekrar hatta tekrar okuyun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mühendislerin işin başında olmaması konusuna gelince ;
    benimde en büyük sıkıntım bu, adam belgesini satıyor, para kazanıyor,
    şahsım adına her araç kontrolüm altında, kaçak testleri yapılmakta,
    her projem denetim altında, dingil hesaplamaları, istab haddi, Azami yüklü ağırlık, ön ya da arka dingile göre momentler her araç için ayrı ayrı tarafımca alınmaktadır,

    '''montaja onay vermeyip hayır yanlış yaptın böyle yapacan diyen müh. varmı? yoksa montaj olurken müh. mühendiler odasında ince işlerimi hallediyor.''''
    BEN VARIM ARKADAŞ,
    ARARSIN 0 258 444 8 666 DENİZLİ MAK.MÜH. ODASINI , KİM BU METİN KOCABATMAZ DİYE SORACAKSIN,
    YAPILAN İŞE NE CİDDİYETTE ALDIĞIMI VE YAPTIĞIM İŞLERİ SORACAKSIN!!
    lütfen bilmeden ahkam kesmeyelim...

    SAYGILARIMLA










    Bu forumda onlarca sadece reklam amaçlı yazı yazan montajcılar varken,lpg hakkında gerçekten reklama kaçmadan yoğunlukla bilgilendirmeye yönelik ve üstelik te benim de lpg konusunda yazılarından çok şeyler öğrenebildiğim bir kaç montajcı-yazardan biri olan senmühendislik in bu yorumları hak etmediğini düşünüyorum.

    Bu arada bir ara forumdan kopan senmühensislik in yazılarını tekrar görmek beni çok mutlu etti.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.Verdiğiniz bilgilerle bizlere çok faydalı oluyorsunuz.


    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim, çok sağolun




  • Merhaba;

    Bende renault9'uma LPG dönüşümü yaptırmayı planlıyorum.

    Yabancı olarak lavoto ve BRC düşünüyordum.Ancak Lavoto seçeneği şuan daha ağır basıyor.Yerli olarak ise ALDESA düşünüyorum ancak 50-100YTL gibi fazla bir ücreti eğer daha kaliteli olacaksa italyan bir sisteme ödemeye hazırım.

    Gelelim sorularıma;

    -Renault9 Spring aracımda tek boğazlı karbüratör var.Nasıl bir mixer takılması gerekiyor(bazılarının çift gaz girişi varmış vs)
    -Regülatör tam olarak nereye monte edilmeli.
    -Regülatör sıcak suyu nereden almalıdır(Bazı araçlarda kalorifer hortumundan alındığını ve kışın kaloriferin ısıtmaması gibi sorunların yaşandığını gördüm.)
    -Hava-gaz ayarını karbüratör girişine bant yapıştırmadan yapmak mümkün oluyormu?Bant vs gibi parçalar taktırmak istemiyorum.(not:Karbüratörüm hiçbir yerden hava almıyor)

    Ayrıca dönüşüm öncesi kompresyon testi,süpap ayarı vs gibi kontrolleride yaptıracağım.

    Sorularımı cevaplarsanız sevinirim.
    İzmirde önerebileceğiniz usta varsa adres bilgilerini pm'den ulaştırırsanız sevinirim.
    İyi çalışmalar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Engin_ER

    92 lada samar aracımı aldığımda üzerinde voltran lpg kiti takılıydı ve gaz analizinde bir türlü ayar tutturulamadı sonra beni servise yönlendirdiler ve lpg takan servis voltran regülatörlerin (geçen yıl) çıkardıkları regülatörlerin hepsinin arızalı olduğunu onun için garanti kapsamında regülatörleri yenisi ile değiştirdikleini söyledi ve voltran regülatörü söküp yerine femaregülatör taktılar.. şimdi aracımın çalışması düzgün
    ancak voltran regülatör takılıyken aracım daha az yakarken şimdi fema regülatörde daha çok yakıyor

    bilgisayarlı gaz analiz cihazı ile bütün ayarları yapıldı... neden olabilir acaba

    yoksa voltran fema dan daha mı iyidir ..
    vereceğiniz cevaplar doğrultusunda servise tekrar gideceğim

    voltran mı fema mı daha iyi ve performanslı


    selamlar,
    ''geçen yıl voltran regülatörlerinin hepsi arızalı çıktı'' olayı tamamen yalan, yok öyle bir şey,
    arızalı çıkan oldu tabiiki ama kesinlikle hepsi değil,
    fema ve voltran olayına gelince, bence ikisi eş değer ürünler, benim anlamadığım olay,
    bu iki firma rakip firmalar, nasıl garantiden başka marka regülatör takılıyor, gerçekten anlamış değilim,
    fema nın çok yakma olayına gelince,
    gaz analiz verilerinmi yazınızı,
    mesela;
    HC, CO, CO2, O2 oranlarını yazınız, lambda değerinin 1.03 olmasına özen gösteriniz, son olarakta sağlam bir ustaya sibop ayarı yaptırıp, bujilerinizi kontrol ettiriniz,
    bütün sorununuz ortadan kalakacaktır,


    geçen yıl voltran euro diye bir regülatör cıkarmış ve bunlardan randıman alamadığı için hemen hemen herkesin regülatörünü değiştirmiş.
    dün yine servise uğradım; depoyu fullediğim zaman 4 ışık birde sarı ışık hariç komple sönüyordu ve ancak 70-80 km yol gittikten sonra 4 ışık normal yanıyordu
    ve dün servise bunun için gittiğimde hem onu hemde bu konuyu sordum;
    bana gazı nereden aldığımı sordular (totalgaz dedim) aygazdan fulle gel ayar yapalım dediler gittim aygazdan fulledim ve ışıklar normale döndü yani ayar yapılacak bir şey olmadığı görüldü.

    yani gazın markası bir kes daha ortaya çıkmış oldu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: HKN_

    KONU AÇMIŞTIM AMA BİR SONUÇ BULAMADIM UMARIN SEN MÜHENDİSLİK İŞİMİZİ ÇÖZER


    1997 ford escort 1,6 cl sahibiyim aracımda aldesa marka lpg sistemi var araç karburatörlü sizlere sormak istediğim araç şu son 2 haftadır patlamalar yapmaya başladı yani yplda giderken 70-80 km de gaza biraz daha bastığınızda araç kendini kasıyor 2 veya 3 defa patlama sesi geliyor.sonra kendini topluyor durup kalkışlardada aynı şeyi yapıyor.lpg ayarlarını yaptırdım ustaya durumu anlattım çok iyi bir ayar yaptım dedi ama yine aynısı ve yakıt sarfiyatım aşırı derecede arttı bu konuda yorumlarınız nedir.

    2=biliyorsunuz bu modellerin orjinal bujisi motocraft bu bujilerin tırnak aralığı 1mm sanırım bosch marka 7 veya 6mm tırnak aralığı buji kullansam faydalı olurmu yakıt sarfiyatını düşürmek aracın sağlıklı çalışmasını sağlamak için.


    size en kısa zamanda gerekli açıklamayı yapacağım, ustalarıma bir danışayım,


    arkadaşım buji kablolarınızı komple bir değiştirin ve tekrar deneyin büyük ihtimal kablolardan bir veya bir kaçı gerekli ateşlemeyi yapamıyor;
    kablolar zamanla efsafını yitiriyorlar fazla pahalı bir şey değil denemenizde yarar var




  • yaklaşık3hafta kadar önce 2005 model pug 206 aracıma atiker taktırdım taktırdıktan sonra aracın motoru sogukken özellikle sabahları ilk calıştırdığımda marş alıo devir 1100e kadar falan cıkıor ve sonra motor boğuluyo gibi oluyo stop edio bu 4-5 kez aynen devam edioo sonra zar zor gaz pedalına yüklenipp calısıor arac ama motor zıplıoo sonra bir süre sonra düzelior gaza gecincede sorun bitioo motor 40 derece ve üzerinde bir sıcaklıkta ise bu sorun olmadan arac tek kontakk cevirmemde calısıyor ama biraz serin yerde ise gene calışmıo sorunu lpg yi takan firmaya anlattım bana aracın ilk calısırken benzinde calıstığını bu yüzden onlşardan kaynaklanan bir sorun olmadığını ifade ettiler aracı yetkili servise götürdüm onlarda sorunun tamamen lpg den kaynaklandığını aracın motorunun saat gibi olduğunu söylediler tekrar lpg ciye gittim ama soruna cözüm bulamayıp gene topu servise atıyolarr serviste sorunu ancak lpg yii sökerek halledeceklerinii söylüyorlar sorum beyinde diyolar lpg ci kabul etmiyor sinir oldum sorun neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olursanız sevinirim




  • selamlar.
    2005 model lada vega 1.5 8v aracıma lpg taktırmak istiyorum. aracım için sıralı sistem zorunlumudur. yoksa enjeksiyonlu araçlar için kullanılan klasik sistem de uygun olur mu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik

    SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
  • arkadaşlar golf 4 aracıma sıralı sistem taktırdım BRC maşallahı var benzinden hiçbir farkı yok bu araba lpg de 220 230 görüyorsa bunda bir iş vardır dolayısıyla sıralı sistemi tavsiye ediyorum zaten enjeksiyonlu aractada bıldıgım kadarıyla hep bu kullanılıyo arac sehır ıcınde 150 bin yakıyo sehir dısındada 100 110 sabıt gıdersen 130bin lira felan yakıyo ama ılk calısmadakı benzını katmıyorum hesaba
  • şen mühendislikteki arkadaslara bi sorum var.2005 model hyundai elantra 1.6 aracım var.1 ay önce lovato marka sıralı lpg taktırdım.
    sorun; sabahları calıştırdığımda daha doğrusu motor soğukken motor zor calısıyor.hemen stop ediyor.gaz a geçince sorun düzeliyor.bence benzin hava karışımında bi dengesizlik var.
    sizin önerilerinizi bekliyorum.birde rölantideyken klimayı açtıgımda motor stop ediyor ama arada sırada yapıyor.
  • metin bey selam
    lpg dönüşümü konusunda yazdıklarınızı okudum,bana yetecek kadarını anladığımı sanıyorum.
    Ancak mercedes marka (200e veya e200) araçlar için değişik servislerdeki ustalarla görüştüm ,sıralı sistemde lpg beyninin araçtaki elektronik beyini zamanla deforme ettiğini bu nedenlede tavsiye etmediklerini söylüyorlar.Bu nedenle tereddüt içindeyim.Bu konuda bilginiz varsa paylaşırmısınız.zira elektronik beynin hasarlanması durumunda ikinci eli bulunmuyor ve de tamirde olmuyor yani araç bir nevi kullanılamaz hale geliyor.
    saygılarımla,
  • TOPİĞİ AÇAN ARKADAŞ


    peki emilatörlü sistemde ne olur'''
    sistemde bir ECU( beyin, electronic kontrol unit ) olmadığı için her silindirde istenen gaz püskürtülme miktarı ayarlanamaz, örneğin
    3. silindirden 3 barlık gaz istenirken, emilatöre yüklenme olur ve 10 barlık basınç gelir,
    bu basınç ta aracın en zayıf noktası olan hava filtresinden çıkabilir ancak ve hava filtresi patlar,

    biraz özetlemeye çalıştım ama,
    umarım çok karışık olmamıştır,
    saygılarımla


    KARDEŞ SEN BUNU NERDEN İCAD ETTİN BÖLE BİŞY YOK ARKADAŞLARI YANILTMA VE ŞUNU DE TEK NOKTALI EMİLATÖRLÜYÜ BİLMİYORUM DE Sıralıyı da pek düzgün anlatamamışınya neyse hiç değilse yaklaşlmışın...

    Tek noktalıda sadece gaz pedalınnın hareketine cevap geç olur 10 salise kadar başka hiç fark yoktur.. Bu fark gazı kestiğiniz an gene fazla yakıt vermesi için de 10 salise kadar sürer. Ayrıca sıralıda beyn denen kutunun devresinde tek noktalının aynısı gibi emilatör vardır yoksa benzin püskürtmesi devam eder.. Tek noktalıda da sıralı dada emilatör sadece benzin enj devre dışı bırakır LPG ile işi yoktur... Odediğin patlama da sübap bindirmesi sırasında egz gazlarının alev ve sıcaklığından yanma odasındaki ve emme manifoldundaki gazın tutuşmasından olur.. Sebebi fakir karışım yada eskimiş ateşleme sistemi dir.. ki yanmanın egz içine kadar uzaması dır sebep.... EMİLATÖRE YÜKLENME FALAN VALLA KOMİK OLMUŞ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 29 Temmuz 2007; 10:55:27 >




  • sayın Kocabatmaz
    yazılarınızı okudum,çeşitli sorunlara önerileriniz,ve teknik yardım önerilerinizi takdirle karşılar,teşekkür ederim.
    Benim konum Renault 21 Concorde 2.1 İ 1994 model aracıma 2005 yılında aldesa marka LPG dönüşüm sistemi takdırdım.İzmirde yaptırdığım bu değişimi Denizlide egzost değerlerine göre teknik ölçüm ve ayar yapan bulamadım,ne zaman izmire gitsem oarada yaptırdığım ayarla 35 lt gaz ile 270km kadar yol gittim,1 ay önce hava filtresi kapağı patladı,İzmirdeki firma yetkilisini aradım,Nazilli ve Tavas da bayiler olduğunu söyledi,Buji,kabloları,filtre,değiştirmemi söyledi,ve şimşek otogazda tam ayar yaptırabileceğimi söyledi,aynnen dediklerine uydum,değişiklikleri yaptırdım,tambir ayarda yapıldı,arabam 35 lt gaz ile 300km yol yapınca (şehirler arası klimalı) şaşırdım.Şimdi çok memnunum 4 .depo gaz doldurttum,
    dediğinize göre arabaya zarar vermeye devam ediyormuşum,hemen SGİ sisteme geçmeliymişim.Bir firma 1994 motora SGİ oluyor,başkabiri olmuyuo diyor.sizin uygulamalarınızda R21 Concorde Çok nokta enjeksiyon araç varmı,başarı nedir,
    saygılar




  • merhabalar şen mühendisliği geçen seneden beri takip ediyorum o onlarca sayfa süren lpg başlıklı bölümde epeyce yazısını okumuştum burada yeniden karşılaşmak mutluluk verici . iyi çalışmalar diliyorum yakalamışkende bir soru sormak istiyorum 2000 model opel astra 1,6 aracımda son zamanlarda benzinde sabahları ilk çalıştığında bir kasma silkeleme ve bazen stop etme oluyor gaz kelebeği temizlendi rdm temizlendi filtre değişti pompa temizlendi buji yeni hava filtresi yeni araba arıza tespite girdi sağlam gaza geçince araba roketliyor sanki el freni benzindeyken çeyrek çekikti gibi ben batmandayım bana yönlendirme yoluyla yardımcı olursanız sevinirim iyi günler
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.