Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pamuklale

    sayın Kocabatmaz
    yazılarınızı okudum,çeşitli sorunlara önerileriniz,ve teknik yardım önerilerinizi takdirle karşılar,teşekkür ederim.
    Benim konum Renault 21 Concorde 2.1 İ 1994 model aracıma 2005 yılında aldesa marka LPG dönüşüm sistemi takdırdım.İzmirde yaptırdığım bu değişimi Denizlide egzost değerlerine göre teknik ölçüm ve ayar yapan bulamadım,ne zaman izmire gitsem oarada yaptırdığım ayarla 35 lt gaz ile 270km kadar yol gittim,1 ay önce hava filtresi kapağı patladı,İzmirdeki firma yetkilisini aradım,Nazilli ve Tavas da bayiler olduğunu söyledi,Buji,kabloları,filtre,değiştirmemi söyledi,ve şimşek otogazda tam ayar yaptırabileceğimi söyledi,aynnen dediklerine uydum,değişiklikleri yaptırdım,tambir ayarda yapıldı,arabam 35 lt gaz ile 300km yol yapınca (şehirler arası klimalı) şaşırdım.Şimdi çok memnunum 4 .depo gaz doldurttum,
    dediğinize göre arabaya zarar vermeye devam ediyormuşum,hemen SGİ sisteme geçmeliymişim.Bir firma 1994 motora SGİ oluyor,başkabiri olmuyuo diyor.sizin uygulamalarınızda R21 Concorde Çok nokta enjeksiyon araç varmı,başarı nedir,
    saygılar


    Amcamdada aynı aracın 1992 modeli var eylül sonu gibi BRC sıralı sistem taktıracak
    Araştırmalarım sonucunda sadece BRC'nin concorde gibi full grup araçlara sıralı sistem takabileceğini öğrendim.
    aracın 1994 modelse muhtemelen şasi kodu L48C dir ve motoru da J7R 746 dır
    bu model motora sahip olan concorde lara bazı firmalar enjektör direncinden dolayı sıralı sistem takılabiliyor
    ama şimdi BRC 'nin yeni ECU suyla her concorde için sıralı sistem takmak mümkünmüş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pamuklale

    sayın Kocabatmaz
    yazılarınızı okudum,çeşitli sorunlara önerileriniz,ve teknik yardım önerilerinizi takdirle karşılar,teşekkür ederim.
    Benim konum Renault 21 Concorde 2.1 İ 1994 model aracıma 2005 yılında aldesa marka LPG dönüşüm sistemi takdırdım.İzmirde yaptırdığım bu değişimi Denizlide egzost değerlerine göre teknik ölçüm ve ayar yapan bulamadım,ne zaman izmire gitsem oarada yaptırdığım ayarla 35 lt gaz ile 270km kadar yol gittim,1 ay önce hava filtresi kapağı patladı,İzmirdeki firma yetkilisini aradım,Nazilli ve Tavas da bayiler olduğunu söyledi,Buji,kabloları,filtre,değiştirmemi söyledi,ve şimşek otogazda tam ayar yaptırabileceğimi söyledi,aynnen dediklerine uydum,değişiklikleri yaptırdım,tambir ayarda yapıldı,arabam 35 lt gaz ile 300km yol yapınca (şehirler arası klimalı) şaşırdım.Şimdi çok memnunum 4 .depo gaz doldurttum,
    dediğinize göre arabaya zarar vermeye devam ediyormuşum,hemen SGİ sisteme geçmeliymişim.Bir firma 1994 motora SGİ oluyor,başkabiri olmuyuo diyor.sizin uygulamalarınızda R21 Concorde Çok nokta enjeksiyon araç varmı,başarı nedir,
    saygılar



    "selamlar,
    uzun bir ara ve yoğun bir iş trafiğinden sonra tekrar forumdayım,
    R21 SGİ çok montajımız var ve sonuç harika,
    tempralarda da aynı sistem var, bir çok kişi sıralı- enjeksiyonlu tempralara mikserli sistem taktırmış zamanında,
    bu araçlara sıralı sistem uyguluyoruz, sonuç çok güzel




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    TOPİĞİ AÇAN ARKADAŞ


    peki emilatörlü sistemde ne olur'''
    sistemde bir ECU( beyin, electronic kontrol unit ) olmadığı için her silindirde istenen gaz püskürtülme miktarı ayarlanamaz, örneğin
    3. silindirden 3 barlık gaz istenirken, emilatöre yüklenme olur ve 10 barlık basınç gelir,
    bu basınç ta aracın en zayıf noktası olan hava filtresinden çıkabilir ancak ve hava filtresi patlar,

    biraz özetlemeye çalıştım ama,
    umarım çok karışık olmamıştır,
    saygılarımla


    KARDEŞ SEN BUNU NERDEN İCAD ETTİN BÖLE BİŞY YOK ARKADAŞLARI YANILTMA VE ŞUNU DE TEK NOKTALI EMİLATÖRLÜYÜ BİLMİYORUM DE Sıralıyı da pek düzgün anlatamamışınya neyse hiç değilse yaklaşlmışın...

    Tek noktalıda sadece gaz pedalınnın hareketine cevap geç olur 10 salise kadar başka hiç fark yoktur.. Bu fark gazı kestiğiniz an gene fazla yakıt vermesi için de 10 salise kadar sürer. Ayrıca sıralıda beyn denen kutunun devresinde tek noktalının aynısı gibi emilatör vardır yoksa benzin püskürtmesi devam eder.. Tek noktalıda da sıralı dada emilatör sadece benzin enj devre dışı bırakır LPG ile işi yoktur... Odediğin patlama da sübap bindirmesi sırasında egz gazlarının alev ve sıcaklığından yanma odasındaki ve emme manifoldundaki gazın tutuşmasından olur.. Sebebi fakir karışım yada eskimiş ateşleme sistemi dir.. ki yanmanın egz içine kadar uzaması dır sebep.... EMİLATÖRE YÜKLENME FALAN VALLA KOMİK OLMUŞ...


    kesinlikle dalaşmaya girmiyorum, ilk sayfayı oku bir zahmet ve seviyeyi düşürme lütfen!!!
    birinci sayfada teknik olarak koca bir sayfa boyunca yazdm, tabi okuma zahmetinde bulunmadığın için, yazıyorsun saçma sapan şeyler!!!
    bu forumda daha regülatörü bilmeyen arkadaşlar var ve piyasa çok bozuk, her firma kendi malını övüp , diğerini yerden yere vuruyor,
    böyle bir durumda bizim yaptığımız,
    basit yöntemlerle işin mantığını anlatmak, gereksiz yere para harcamalarını engellemek, yaklaşık 2 yıldır bu forumdayım ve bizim ne olduğumuzu bu forumdaki bir çok aradaş çok iyi biliyor
    saygılarımla,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    TOPİĞİ AÇAN ARKADAŞ


    peki emilatörlü sistemde ne olur'''
    sistemde bir ECU( beyin, electronic kontrol unit ) olmadığı için her silindirde istenen gaz püskürtülme miktarı ayarlanamaz, örneğin
    3. silindirden 3 barlık gaz istenirken, emilatöre yüklenme olur ve 10 barlık basınç gelir,
    bu basınç ta aracın en zayıf noktası olan hava filtresinden çıkabilir ancak ve hava filtresi patlar,

    biraz özetlemeye çalıştım ama,
    umarım çok karışık olmamıştır,
    saygılarımla


    KARDEŞ SEN BUNU NERDEN İCAD ETTİN BÖLE BİŞY YOK ARKADAŞLARI YANILTMA VE ŞUNU DE TEK NOKTALI EMİLATÖRLÜYÜ BİLMİYORUM DE Sıralıyı da pek düzgün anlatamamışınya neyse hiç değilse yaklaşlmışın...

    Tek noktalıda sadece gaz pedalınnın hareketine cevap geç olur 10 salise kadar başka hiç fark yoktur.. Bu fark gazı kestiğiniz an gene fazla yakıt vermesi için de 10 salise kadar sürer. Ayrıca sıralıda beyn denen kutunun devresinde tek noktalının aynısı gibi emilatör vardır yoksa benzin püskürtmesi devam eder.. Tek noktalıda da sıralı dada emilatör sadece benzin enj devre dışı bırakır LPG ile işi yoktur... Odediğin patlama da sübap bindirmesi sırasında egz gazlarının alev ve sıcaklığından yanma odasındaki ve emme manifoldundaki gazın tutuşmasından olur.. Sebebi fakir karışım yada eskimiş ateşleme sistemi dir.. ki yanmanın egz içine kadar uzaması dır sebep.... EMİLATÖRE YÜKLENME FALAN VALLA KOMİK OLMUŞ...


    peki yeni çıkan sıralı lovatolarda emilatör olmamasını nasıl açıklayacaksın,
    bence de çok komik olmuş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: blueshine

    merhabalar şen mühendisliği geçen seneden beri takip ediyorum o onlarca sayfa süren lpg başlıklı bölümde epeyce yazısını okumuştum burada yeniden karşılaşmak mutluluk verici . iyi çalışmalar diliyorum yakalamışkende bir soru sormak istiyorum 2000 model opel astra 1,6 aracımda son zamanlarda benzinde sabahları ilk çalıştığında bir kasma silkeleme ve bazen stop etme oluyor gaz kelebeği temizlendi rdm temizlendi filtre değişti pompa temizlendi buji yeni hava filtresi yeni araba arıza tespite girdi sağlam gaza geçince araba roketliyor sanki el freni benzindeyken çeyrek çekikti gibi ben batmandayım bana yönlendirme yoluyla yardımcı olursanız sevinirim iyi günler


    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim, aracınızda hangi marka kit takılı ona göre yorum yapalım,
    regülatörde problem olabilir ya da gaz ayarında sorun olabilir, tekrar yazışalım
    saygılarımla;




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meilmen

    metin bey selam
    lpg dönüşümü konusunda yazdıklarınızı okudum,bana yetecek kadarını anladığımı sanıyorum.
    Ancak mercedes marka (200e veya e200) araçlar için değişik servislerdeki ustalarla görüştüm ,sıralı sistemde lpg beyninin araçtaki elektronik beyini zamanla deforme ettiğini bu nedenlede tavsiye etmediklerini söylüyorlar.Bu nedenle tereddüt içindeyim.Bu konuda bilginiz varsa paylaşırmısınız.zira elektronik beynin hasarlanması durumunda ikinci eli bulunmuyor ve de tamirde olmuyor yani araç bir nevi kullanılamaz hale geliyor.
    saygılarımla,


    böyle bir şey yok arkadaşım, içiniz rahat olsun,
    fiat doblolarda da aynı sorunu söylüyorlar, ben böyle bir şeyle karşılaşmadım,
    mercedes olarak montaj sayımızı bile hatırlamıyorum, tüm samimiyetimle söylüyorum, 1 araç haricinde hiç geri dönen olmadı,
    o da 2005 yılı aralık ayında voltran takılı bir 200 E, 1995 model mercedesti, onu da lovato ile değiştirdik, ve hala arkadaş kullanıyor aracı,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: pamuklale

    sayın Kocabatmaz
    yazılarınızı okudum,çeşitli sorunlara önerileriniz,ve teknik yardım önerilerinizi takdirle karşılar,teşekkür ederim.
    Benim konum Renault 21 Concorde 2.1 İ 1994 model aracıma 2005 yılında aldesa marka LPG dönüşüm sistemi takdırdım.İzmirde yaptırdığım bu değişimi Denizlide egzost değerlerine göre teknik ölçüm ve ayar yapan bulamadım,ne zaman izmire gitsem oarada yaptırdığım ayarla 35 lt gaz ile 270km kadar yol gittim,1 ay önce hava filtresi kapağı patladı,İzmirdeki firma yetkilisini aradım,Nazilli ve Tavas da bayiler olduğunu söyledi,Buji,kabloları,filtre,değiştirmemi söyledi,ve şimşek otogazda tam ayar yaptırabileceğimi söyledi,aynnen dediklerine uydum,değişiklikleri yaptırdım,tambir ayarda yapıldı,arabam 35 lt gaz ile 300km yol yapınca (şehirler arası klimalı) şaşırdım.Şimdi çok memnunum 4 .depo gaz doldurttum,
    dediğinize göre arabaya zarar vermeye devam ediyormuşum,hemen SGİ sisteme geçmeliymişim.Bir firma 1994 motora SGİ oluyor,başkabiri olmuyuo diyor.sizin uygulamalarınızda R21 Concorde Çok nokta enjeksiyon araç varmı,başarı nedir,
    saygılar



    "selamlar,
    uzun bir ara ve yoğun bir iş trafiğinden sonra tekrar forumdayım,
    R21 SGİ çok montajımız var ve sonuç harika,
    tempralarda da aynı sistem var, bir çok kişi sıralı- enjeksiyonlu tempralara mikserli sistem taktırmış zamanında,
    bu araçlara sıralı sistem uyguluyoruz, sonuç çok güzel


    Bu belirtilen araçlara hangi marka sıralı sistem takıyorsunuz.
    Bu araçlara şimdiye kadar kaç montaj yaptınız
    Bildiğim kadarıyla özellikle concorde'a bir çok firma sıralı takamıyor




  • 94 vectra 1.8 karbüratörlü araç için hangi mikseri kullanıyorsunuz resim koyabilir misiniz =?? benim araçta üzerinde 2-3 delik olan bi mikser var ama
  • benim aracım 1.4 palio el 2001 model brc taktırdım enjektör lambası lpg de iken sürekli yanıyor bu normalmidir. Ayrıca sabahları lp gye otomatik olarak belli bir devra ulaşınca geçiyor akşamları elle kendim lpg ye almak zorunda kalıyorum nedeni ne olabilir. Diğer taraftan gaz ayarını kıstırınca arabanın rolantisi çok düşük oluyor titriyor açınca çok yakıyor 187-192 ykrş aralığını görüyor şehir içi ş dışı kısık halde 125 ykrş civarında yaktı 1.4 pali 2001 model tek nokta enjeksiyonlu araçlarda yakıt tüketimi ne olur
    saygılarımla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: devrim70

    benim aracım 1.4 palio el 2001 model brc taktırdım enjektör lambası lpg de iken sürekli yanıyor bu normalmidir. Ayrıca sabahları lp gye otomatik olarak belli bir devra ulaşınca geçiyor akşamları elle kendim lpg ye almak zorunda kalıyorum nedeni ne olabilir. Diğer taraftan gaz ayarını kıstırınca arabanın rolantisi çok düşük oluyor titriyor açınca çok yakıyor 187-192 ykrş aralığını görüyor şehir içi ş dışı kısık halde 125 ykrş civarında yaktı 1.4 pali 2001 model tek nokta enjeksiyonlu araçlarda yakıt tüketimi ne olur
    saygılarımla


    aracınız tek nokta enjeksiyonlu, yani sabahları çalışırken benzinle çalışır, belli bir devir sonunda araç otomatik olarak gaza geçer, kontağı kapatıp aracı tekrar çalıştırdığınızda aynı işlem tekrarlanır,
    yani düğme ile hiç oynamamanız gerekiyor, başka bir yetkili firmaya gaz ayarı yaptırmanızı öneririm, düğmede problem olabilir,
    yakıt olarak şehir dışı 120-125 ykr,
    şehir içi 150-160 ykr yakması normaldir,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Collezione

    94 vectra 1.8 karbüratörlü araç için hangi mikseri kullanıyorsunuz resim koyabilir misiniz =?? benim araçta üzerinde 2-3 delik olan bi mikser var ama




    resmi çekmeye çalışacağım, ama size önerim,
    internetten emre otogaz(konya) 'a ulaşın, biz mikserlerimizi onlardan alıyoruz, direk üretim yapıyorlar, bu şekilde daha çabuk yardımcı olabileceğimiz kanaatindeyim,
    saygılarımla;
  • quote:

    Orjinalden alıntı: baybars_


    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: pamuklale

    sayın Kocabatmaz
    yazılarınızı okudum,çeşitli sorunlara önerileriniz,ve teknik yardım önerilerinizi takdirle karşılar,teşekkür ederim.
    Benim konum Renault 21 Concorde 2.1 İ 1994 model aracıma 2005 yılında aldesa marka LPG dönüşüm sistemi takdırdım.İzmirde yaptırdığım bu değişimi Denizlide egzost değerlerine göre teknik ölçüm ve ayar yapan bulamadım,ne zaman izmire gitsem oarada yaptırdığım ayarla 35 lt gaz ile 270km kadar yol gittim,1 ay önce hava filtresi kapağı patladı,İzmirdeki firma yetkilisini aradım,Nazilli ve Tavas da bayiler olduğunu söyledi,Buji,kabloları,filtre,değiştirmemi söyledi,ve şimşek otogazda tam ayar yaptırabileceğimi söyledi,aynnen dediklerine uydum,değişiklikleri yaptırdım,tambir ayarda yapıldı,arabam 35 lt gaz ile 300km yol yapınca (şehirler arası klimalı) şaşırdım.Şimdi çok memnunum 4 .depo gaz doldurttum,
    dediğinize göre arabaya zarar vermeye devam ediyormuşum,hemen SGİ sisteme geçmeliymişim.Bir firma 1994 motora SGİ oluyor,başkabiri olmuyuo diyor.sizin uygulamalarınızda R21 Concorde Çok nokta enjeksiyon araç varmı,başarı nedir,
    saygılar



    "selamlar,
    uzun bir ara ve yoğun bir iş trafiğinden sonra tekrar forumdayım,
    R21 SGİ çok montajımız var ve sonuç harika,
    tempralarda da aynı sistem var, bir çok kişi sıralı- enjeksiyonlu tempralara mikserli sistem taktırmış zamanında,
    bu araçlara sıralı sistem uyguluyoruz, sonuç çok güzel


    Bu belirtilen araçlara hangi marka sıralı sistem takıyorsunuz.
    Bu araçlara şimdiye kadar kaç montaj yaptınız
    Bildiğim kadarıyla özellikle concorde'a bir çok firma sıralı takamıyor



    biz atiker ve lovato takıyoruz,
    montaj sırasında ve sonrasında hiç bir sorun ile karşılaşmadık,
    montaj sayımızı ise gerçekten hatırlamıyorum,




  • Herkese merhabalar....

    saatlerdir LPG dönüşüm sistemleri ile ilgili forumları okumaktayım... bakmış olduğum birkaç forum sitesi içersinde en bilimseli, en seviyelisi burası olduğu için son birkaç saattir sadece bu sitedeki yorumları okumaktayım...

    SENMÜHENDİSLİĞE 'e teşekkür ederim... sitedeki tüm yorumların %80 ninden fazlasını okudum ve gördüm ki, kendisine iletilen soruların tamamına yakınına bıkmadan usanmadan bilimsel bir dille cevaplamış... Kendisini bu devirde interneti bu şekilde kullanabilen biri olarak ayrıca tebrik ediyorum...

    Bugüne kadar toplamda 8 araba değiştirdim, son 3 arabamdan 2 si dizel, 1 'si orjinal tüplü 2001 siena idi. Bu nedenle benzinli bir arabayı kullanmayı tekrar düşünmüyorum. (ekonomik olması açısından) Geçenlerde "37.000 km.de 2001 clio RNA 1.4" aldım... şahsen LPG taktırmayı düşünüyorum, ancak bu arabanın aynısını kullanan bir arkadaşım arabanın yakıtının oldukça az olduğunu, hele ki uzun yolda basmazsan tüpten az bile yakabileceğini iddia etti. Çok inandırıcı gelmemekle birlikte kendim yıllık ortalama 25.000-30.000 km yapan, arabayı zaman zaman yüksek devirlerde kullanmaktan, uzun yolda, otobanda biraz süratli gitmekten hoşlanan biri olarak;

    Etik açıdan uygun olursa size birkaç sorum olacak...

    1- Sizce arabaya LPG taktırmalımıyım? (şahsi öneriniz)
    2- Saatlerce okuduğum forumların neticesinde TELEFLEX, PRINS ve L.RENZO markaları önde gitmekte olduğunu gördüm... "KALİTE, SERVİS AĞI, PERFORMANS, FİYAT" ortalaması olarak şahsi tavsiyeniz olur mu?
    3- Forum sitelerinde pek fazla yorumuna rastlamadığım, rastladıklarımda da iyi bir şekilde yorumlandığını gördüğüm ALDESA markası hakkındaki yorumlarınız ne olur.

    tekrar teşekkür ediyorum, çalışmalarınızın başarılarını diliyorum... iyi günler..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drjaan

    Herkese merhabalar....

    saatlerdir LPG dönüşüm sistemleri ile ilgili forumları okumaktayım... bakmış olduğum birkaç forum sitesi içersinde en bilimseli, en seviyelisi burası olduğu için son birkaç saattir sadece bu sitedeki yorumları okumaktayım...

    SENMÜHENDİSLİĞE 'e teşekkür ederim... sitedeki tüm yorumların %80 ninden fazlasını okudum ve gördüm ki, kendisine iletilen soruların tamamına yakınına bıkmadan usanmadan bilimsel bir dille cevaplamış... Kendisini bu devirde interneti bu şekilde kullanabilen biri olarak ayrıca tebrik ediyorum...

    Bugüne kadar toplamda 8 araba değiştirdim, son 3 arabamdan 2 si dizel, 1 'si orjinal tüplü 2001 siena idi. Bu nedenle benzinli bir arabayı kullanmayı tekrar düşünmüyorum. (ekonomik olması açısından) Geçenlerde "37.000 km.de 2001 clio RNA 1.4" aldım... şahsen LPG taktırmayı düşünüyorum, ancak bu arabanın aynısını kullanan bir arkadaşım arabanın yakıtının oldukça az olduğunu, hele ki uzun yolda basmazsan tüpten az bile yakabileceğini iddia etti. Çok inandırıcı gelmemekle birlikte kendim yıllık ortalama 25.000-30.000 km yapan, arabayı zaman zaman yüksek devirlerde kullanmaktan, uzun yolda, otobanda biraz süratli gitmekten hoşlanan biri olarak;

    Etik açıdan uygun olursa size birkaç sorum olacak...

    1- Sizce arabaya LPG taktırmalımıyım? (şahsi öneriniz)
    2- Saatlerce okuduğum forumların neticesinde TELEFLEX, PRINS ve L.RENZO markaları önde gitmekte olduğunu gördüm... "KALİTE, SERVİS AĞI, PERFORMANS, FİYAT" ortalaması olarak şahsi tavsiyeniz olur mu?
    3- Forum sitelerinde pek fazla yorumuna rastlamadığım, rastladıklarımda da iyi bir şekilde yorumlandığını gördüğüm ALDESA markası hakkındaki yorumlarınız ne olur.

    tekrar teşekkür ediyorum, çalışmalarınızın başarılarını diliyorum... iyi günler..



    sayın drjaan; iyi dilekleriniz için teşekkür ederim,
    şahsi önerim olarak lpg taktırmanızdan yanadır, sebeplerine gelince, aracın benzinde lpg'den daha az yakması gibi bir olasılık yok, düzgün bir sıralı sistem montajı olduktan sonra hiç bi rsorun yaşamazsınız, ayrıca uzun yolda basmazsanız çok daha tasarruf sağlarsınız..
    yakıt olayına gelince; daha öncede belirttim,
    örneğin aracınız şehir içinde 100 km de 6 lt benzin harcıyor, bu da demektir ki 6*3 =18 ytl (şehir içi), bu araç lpg de ise 6*1,2=7,2 lt lpg harcar, bu da demektir ki yaklaşık 10,5 ytl 'dir.
    aracınız ŞEHİR DIŞINDA İSE 6 LT BENZİNE KARŞILIK 6 LT GAZ HARCAR, bu da demektirki 18 ytl lik benzine(6lt) karşılık 9 ytl lik gaz harcarsınız, hesap ortada
    2. lpg markasına gelince biz takmamaıza rağmen prins ve landi renzo gerçekten kaliteli ürünler, telefleks markasını hiç inceleme şansım olmadı, yorum yapamıyorum,
    diğer seçenekler yani bizim taktıklarımız, lovato, atiker ve aldesa...üçüde kaliteli ve sorunsuz,
    sizin dikkat etmeniz gereken, montajı yapan firmanın yetkili olması (TSE'li) yaptığı işin arkasında durması,
    aldesa yerli ve kaliteli bir ürün, sizi mağdur etmez,
    bayi genişlik ağı olarak ise atiker biraz daha kuvvetli,




  • syn senmühendislik, öncelikle olarak cevabınız için teşekkür ediyorum...

    LPG taktımayı düşünen çoğu kişi birinci olarak ekonomiyi tabi ki bunun yanında da elbettki performanstan kaybetmemeyi düşünmektedir. Ekonomiyi düşünen çoğu kişi gibi bende sıralı sistemler arasında aman aman bir fark yoksa neden 500 veya 750 daha fazla vereyim? diye düşünmekteyim... tabi bunun aksine sonraki süreci de düşünerek acaba ilk başta biraz daha fazla ödeyeyim ama sonrasında sorun yaşamayayım düşüncesi hakim oluyor, yada en azında kimseye genelleme yapmayayım bende böyle oluyor....ve kendi çapımızda araştırınca TELEFLEKS, L.RENZO, PRİNS in biraz daha önde olduğu neticesine vardım... Ancak bu seferde başka bir problem ortaya çıkıyor! mesela kendimden örnek verirsem, şuanda ank.dayım ancak birkaç ay sonra çorluya gidecem ve orada uzun bir süre kalacam, eğer LPG ile bir problem olursa ne yaparım? servis ağı, LPG yi takma sonrası hizmetleri, problemleri çözme konusundaki tutumları nasıl? gibi sorular insanın aklına geliyor....

    açıkçası aklımda ilk önce ALDESA taktırmak vardı, hem bir arkadaşım taktırdı oldukça memnun, hem de bildiğim kadarıyla servis ağı geniş, hem de fiyatı gayet makul... ancak forumlardan elde edindiğim bilgilere yukarıda bahsettiğim 3 markanın çoğu açıdan daha iyi olduğu izlemine kapıldım... ancak bunların en büyük dezavantajı ise "SERVİ AĞININ YAYGINLIĞI" maalesef...

    İşte çoğu kişi gibi bende bu iki bilinmeyenli denklemi kafamda çözdüğüm an taktırmaya niyetliyim... Sonuçta bu konularda çok daha bilgili ve tecrübeli bir insan olarak bahsettiklerim doğrultusunda yine kişisel tavsiyenizi merak ediyorum açıkçası...Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar dilerim...




  • syn senmühendislik.1995 toyotacorolla 1,6 XLİ aracıma lpg taktıracağım.İkametim ÇİVRİLde.Burada bir lpg dönüşüm ustası ,aracın toyota her sisteme uyumlu ,manifoltu metal mikserli sistem işini görür deyip ALDESA KİTİ RESMİ İŞLEMLERİ DAHİL 700 YTL olarak önerdi.Hava filtresi kutusunu patlatma riskini söylediğimde hiç bir riskinin olmadığını söyledi.Sıralılar 1500-2000 YTL arası ve yılda 5000-7000 km yol yapan birisi olarak amorti olayı 3-4 seneye çıkmakta.
    1-Aldesa nın sıralı sistemleri fiyat ve performans olrak nasıl?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    syn senmühendislik.1995 toyotacorolla 1,6 XLİ aracıma lpg taktıracağım.İkametim ÇİVRİLde.Burada bir lpg dönüşüm ustası ,aracın toyota her sisteme uyumlu ,manifoltu metal mikserli sistem işini görür deyip ALDESA KİTİ RESMİ İŞLEMLERİ DAHİL 700 YTL olarak önerdi.Hava filtresi kutusunu patlatma riskini söylediğimde hiç bir riskinin olmadığını söyledi.Sıralılar 1500-2000 YTL arası ve yılda 5000-7000 km yol yapan birisi olarak amorti olayı 3-4 seneye çıkmakta.
    1-Aldesa nın sıralı sistemleri fiyat ve performans olrak nasıl?



    taktırmayın arkadaşım, benzinle kullanmaya devam edin, çok başınız ağrır,
    rampada çekişte müthiş güç kaybı yaşarsınız, belki ilk 2-3 ay anlamazsınız ama sorunlar zamanla mutlaka artacaktır, ayrıca yakıt tasarrufunuz da sıralı sistem gibi olmayacaktır,
    aracınıza tek noktalı araçlara takılan sistemi takacak, yani aracınız sabahları çalışırken benzinde çalışacak 2000-2200 devir/dak gibi otomatik olarak gaza geçecektir.bu sistem karbüratörlü araçlara takılan sistemle aynıdır, tek farkı düğmesi v, yani kesici anahtarı olup, benzin kesici kullanılmamasıdır, montaj fiyatı da 450 ytl dir (sislindir tank için), resmi işlemler için ise araç plakası değişmediği taktirde yaklaşık gideriniz 230-250 ytl arasıdır (takipçi ücreti dahil) ....
    aldesa yı biz tavas ve acıpayam da 1200(silindir tank)-1250 (simit)ytl ye takıyoruz, bonus karta 10 taksit, axess - maximum ve world karta 6 taksit yapıyoruz, fiyatlara proje ücretleri dahildir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drjaan

    syn senmühendislik, öncelikle olarak cevabınız için teşekkür ediyorum...

    LPG taktımayı düşünen çoğu kişi birinci olarak ekonomiyi tabi ki bunun yanında da elbettki performanstan kaybetmemeyi düşünmektedir. Ekonomiyi düşünen çoğu kişi gibi bende sıralı sistemler arasında aman aman bir fark yoksa neden 500 veya 750 daha fazla vereyim? diye düşünmekteyim... tabi bunun aksine sonraki süreci de düşünerek acaba ilk başta biraz daha fazla ödeyeyim ama sonrasında sorun yaşamayayım düşüncesi hakim oluyor, yada en azında kimseye genelleme yapmayayım bende böyle oluyor....ve kendi çapımızda araştırınca TELEFLEKS, L.RENZO, PRİNS in biraz daha önde olduğu neticesine vardım... Ancak bu seferde başka bir problem ortaya çıkıyor! mesela kendimden örnek verirsem, şuanda ank.dayım ancak birkaç ay sonra çorluya gidecem ve orada uzun bir süre kalacam, eğer LPG ile bir problem olursa ne yaparım? servis ağı, LPG yi takma sonrası hizmetleri, problemleri çözme konusundaki tutumları nasıl? gibi sorular insanın aklına geliyor....

    açıkçası aklımda ilk önce ALDESA taktırmak vardı, hem bir arkadaşım taktırdı oldukça memnun, hem de bildiğim kadarıyla servis ağı geniş, hem de fiyatı gayet makul... ancak forumlardan elde edindiğim bilgilere yukarıda bahsettiğim 3 markanın çoğu açıdan daha iyi olduğu izlemine kapıldım... ancak bunların en büyük dezavantajı ise "SERVİ AĞININ YAYGINLIĞI" maalesef...

    İşte çoğu kişi gibi bende bu iki bilinmeyenli denklemi kafamda çözdüğüm an taktırmaya niyetliyim... Sonuçta bu konularda çok daha bilgili ve tecrübeli bir insan olarak bahsettiklerim doğrultusunda yine kişisel tavsiyenizi merak ediyorum açıkçası...Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar dilerim...


    siz pm den ek cevap yazdım, umarım aydınlanmışsınızdır




  • Üstadım bence çok da doğru bir neticeye varmamışsınız.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: drjaan

    syn senmühendislik, öncelikle olarak cevabınız için teşekkür ediyorum...

    LPG taktımayı düşünen çoğu kişi birinci olarak ekonomiyi tabi ki bunun yanında da elbettki performanstan kaybetmemeyi düşünmektedir. Ekonomiyi düşünen çoğu kişi gibi bende sıralı sistemler arasında aman aman bir fark yoksa neden 500 veya 750 daha fazla vereyim? diye düşünmekteyim... tabi bunun aksine sonraki süreci de düşünerek acaba ilk başta biraz daha fazla ödeyeyim ama sonrasında sorun yaşamayayım düşüncesi hakim oluyor, yada en azında kimseye genelleme yapmayayım bende böyle oluyor....ve kendi çapımızda araştırınca TELEFLEKS, L.RENZO, PRİNS in biraz daha önde olduğu neticesine vardım... Ancak bu seferde başka bir problem ortaya çıkıyor! mesela kendimden örnek verirsem, şuanda ank.dayım ancak birkaç ay sonra çorluya gidecem ve orada uzun bir süre kalacam, eğer LPG ile bir problem olursa ne yaparım? servis ağı, LPG yi takma sonrası hizmetleri, problemleri çözme konusundaki tutumları nasıl? gibi sorular insanın aklına geliyor....

    açıkçası aklımda ilk önce ALDESA taktırmak vardı, hem bir arkadaşım taktırdı oldukça memnun, hem de bildiğim kadarıyla servis ağı geniş, hem de fiyatı gayet makul... ancak forumlardan elde edindiğim bilgilere yukarıda bahsettiğim 3 markanın çoğu açıdan daha iyi olduğu izlemine kapıldım... ancak bunların en büyük dezavantajı ise "SERVİ AĞININ YAYGINLIĞI" maalesef...

    İşte çoğu kişi gibi bende bu iki bilinmeyenli denklemi kafamda çözdüğüm an taktırmaya niyetliyim... Sonuçta bu konularda çok daha bilgili ve tecrübeli bir insan olarak bahsettiklerim doğrultusunda yine kişisel tavsiyenizi merak ediyorum açıkçası...Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar dilerim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: devrim70

    benim aracım 1.4 palio el 2001 model brc taktırdım enjektör lambası lpg de iken sürekli yanıyor bu normalmidir. Ayrıca sabahları lp gye otomatik olarak belli bir devra ulaşınca geçiyor akşamları elle kendim lpg ye almak zorunda kalıyorum nedeni ne olabilir. Diğer taraftan gaz ayarını kıstırınca arabanın rolantisi çok düşük oluyor titriyor açınca çok yakıyor 187-192 ykrş aralığını görüyor şehir içi ş dışı kısık halde 125 ykrş civarında yaktı 1.4 pali 2001 model tek nokta enjeksiyonlu araçlarda yakıt tüketimi ne olur
    saygılarımla


    size pm den ek cevap yazdım, yine bir sıkıntınız olursa tel. ile görüşebiliriz,




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.