Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cevabınız için teşekkür ederim ama bugun trigeri değiştirmeye karar verdim sanırım şimdilik o işe ayıracak kadar para olmaz (kopmadan değiştireyim diyorum, malum çok daha hayati bi olay). peki değiştirmek istesem prosedür nedir? ruhsata işletme olaylarının hepsi yeniden mi yapılıyo yoksa sadece gidip değiştirtiyomuyuz zaten işli olduğu için?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    cevabınız için teşekkür ederim ama bugun trigeri değiştirmeye karar verdim sanırım şimdilik o işe ayıracak kadar para olmaz (kopmadan değiştireyim diyorum, malum çok daha hayati bi olay). peki değiştirmek istesem prosedür nedir? ruhsata işletme olaylarının hepsi yeniden mi yapılıyo yoksa sadece gidip değiştirtiyomuyuz zaten işli olduğu için?


    ikinci seçenek uygulanıyor,
    dikkat edeceğiniz tek şey çıkartmış olduğunuz parçaları başkasına vermeyin ya da satmayın,
    çünkü onlar sizin aracınızda gözüküyor, vize zamanı geldiğinde sızdırmazlık raporunda yeni takılan parçaların seri numaraları kayıt altına alınacak, projeyle falan uğraşmayacaksınız yani,
    tekrar söylüyorum bilhassa regülatör (beyin-kafa) ile tankı kesinlikle kullanmaları için başkalarına vermeyiniz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Klondike

    Bu gün ben de lovato regülatör taktırdım ama orjinal olup olmadığını nasıl anlayacağız?Gerçi bir arkadaşın aracılığıyla gittim ama yine de kıllandım şimdi


    inanın ben bile anlamakta zorluk çekiyorum,
    güvendiğiniz , inandığınız ve TSE 'liyerlerde aracınızı kontrol ettiriniz,
  • hocam çok soru sordum belki ama bu değişim işlemi ne kadara patlar bana acaba? ortak kullanılabilecek parçalar varsa bunlar fiyattan düşecektir sanırım. ama bilgim yok sallıyo olabilirim de
    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    cevabınız için teşekkür ederim ama bugun trigeri değiştirmeye karar verdim sanırım şimdilik o işe ayıracak kadar para olmaz (kopmadan değiştireyim diyorum, malum çok daha hayati bi olay). peki değiştirmek istesem prosedür nedir? ruhsata işletme olaylarının hepsi yeniden mi yapılıyo yoksa sadece gidip değiştirtiyomuyuz zaten işli olduğu için?


    ikinci seçenek uygulanıyor,
    dikkat edeceğiniz tek şey çıkartmış olduğunuz parçaları başkasına vermeyin ya da satmayın,
    çünkü onlar sizin aracınızda gözüküyor, vize zamanı geldiğinde sızdırmazlık raporunda yeni takılan parçaların seri numaraları kayıt altına alınacak, projeyle falan uğraşmayacaksınız yani,
    tekrar söylüyorum bilhassa regülatör (beyin-kafa) ile tankı kesinlikle kullanmaları için başkalarına vermeyiniz




  • sayın "SENMÜHENDİSLİK"

    LPG ile ilgili olduğunu düşündüğüm bir sorunum var, yardımcı olabilirseniz sevinirim...

    Aracım 2001 1.4 clio, 1 ay önce sıralı taktırdım...
    Normalde düşük devirlerde gaza basıldığında sarsıntı olmadan araç devrini alana kadar biraz yavaş hızlanır... Ancak bende düşük devirlerde (1300, 1500 veya 1700) iken gaza bastığımda 2000 devire gelene kadar araba da 2 veya 3 kez sanki gazı yakamıyormuş gibi sarsıntı (tekleme gibi) oluyor ancak 2000 devirden sonra böyle bir problem olmuyor. Bunu 1. vites hariç hangi viteste olursa olsun yapıyor... (örneğin 4. viteste 1500 devir ve 60 la giderken hızlanmak için gaza bastığımda 2 veya 3 kez tekleme, sarsıntı gibi oluyor ve 2000 devire ulaştıktan sonra ise olmuyor) Benzine geçtiğimde ise başlangıçta yine yapıyor, ancak biraz gittikten sonra denediğimde ise yapmıyor...

    bunun nedeni ne olabilir? teşekkürler, kolay gelsin...




  • Benimde bir sorum olacaktı. Benim arabada karbiratörlü sistem lpg var.
    Benim araba 90 geçtiğimde rolantide düşüş oluyor. Hızım arttıkça bu düşüş artıyor. Öyleki bazen vitesi değiştirirken arabanın motorunun söndüğü oluyor. Mesela ışıklara yaklaşırken arabayı boşa atacak olsam araba yine sönüyor. araba durduğunda veya düşük hızlada giderken hiç böyle bir problem oluşmuyor.
    Bu duruma rağmen arabanın yakıt tüketimi de fazla değil.
    Bu sorunun sebebi ne olabilir acaba.
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    hocam çok soru sordum belki ama bu değişim işlemi ne kadara patlar bana acaba? ortak kullanılabilecek parçalar varsa bunlar fiyattan düşecektir sanırım. ama bilgim yok sallıyo olabilirim de
    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide

    cevabınız için teşekkür ederim ama bugun trigeri değiştirmeye karar verdim sanırım şimdilik o işe ayıracak kadar para olmaz (kopmadan değiştireyim diyorum, malum çok daha hayati bi olay). peki değiştirmek istesem prosedür nedir? ruhsata işletme olaylarının hepsi yeniden mi yapılıyo yoksa sadece gidip değiştirtiyomuyuz zaten işli olduğu için?


    ikinci seçenek uygulanıyor,
    dikkat edeceğiniz tek şey çıkartmış olduğunuz parçaları başkasına vermeyin ya da satmayın,
    çünkü onlar sizin aracınızda gözüküyor, vize zamanı geldiğinde sızdırmazlık raporunda yeni takılan parçaların seri numaraları kayıt altına alınacak, projeyle falan uğraşmayacaksınız yani,
    tekrar söylüyorum bilhassa regülatör (beyin-kafa) ile tankı kesinlikle kullanmaları için başkalarına vermeyiniz




    karbüratörlü kiti söküp, sıralı taktırmayı soruyorsanız eğer,
    fazla kullanabilecek parça yok, sadece tank var, eğer o da 25/30 bar işletme ve çalışma basınçlarına sahip A tipi yani Class 1 ise,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drjaan

    sayın "SENMÜHENDİSLİK"

    LPG ile ilgili olduğunu düşündüğüm bir sorunum var, yardımcı olabilirseniz sevinirim...

    Aracım 2001 1.4 clio, 1 ay önce sıralı taktırdım...
    Normalde düşük devirlerde gaza basıldığında sarsıntı olmadan araç devrini alana kadar biraz yavaş hızlanır... Ancak bende düşük devirlerde (1300, 1500 veya 1700) iken gaza bastığımda 2000 devire gelene kadar araba da 2 veya 3 kez sanki gazı yakamıyormuş gibi sarsıntı (tekleme gibi) oluyor ancak 2000 devirden sonra böyle bir problem olmuyor. Bunu 1. vites hariç hangi viteste olursa olsun yapıyor... (örneğin 4. viteste 1500 devir ve 60 la giderken hızlanmak için gaza bastığımda 2 veya 3 kez tekleme, sarsıntı gibi oluyor ve 2000 devire ulaştıktan sonra ise olmuyor) Benzine geçtiğimde ise başlangıçta yine yapıyor, ancak biraz gittikten sonra denediğimde ise yapmıyor...

    bunun nedeni ne olabilir? teşekkürler, kolay gelsin...


    ilk aklıma gelşen aracınızın gaz ayarının düzgün yapılamaması,
    ek olarak ECU da ya da gaz enjektörlerinde sıkıntı olabilir, eğer bunları yaptıtan sonra sorun devam ederse 0 532 354 21 16 numaradan ek yardım isteyiniz,
    hangi marka kit taktırdınız,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hakan_80

    Benimde bir sorum olacaktı. Benim arabada karbiratörlü sistem lpg var.
    Benim araba 90 geçtiğimde rolantide düşüş oluyor. Hızım arttıkça bu düşüş artıyor. Öyleki bazen vitesi değiştirirken arabanın motorunun söndüğü oluyor. Mesela ışıklara yaklaşırken arabayı boşa atacak olsam araba yine sönüyor. araba durduğunda veya düşük hızlada giderken hiç böyle bir problem oluşmuyor.
    Bu duruma rağmen arabanın yakıt tüketimi de fazla değil.
    Bu sorunun sebebi ne olabilir acaba.
    Teşekkürler.


    gaz ayarı yapılacak arkadaşım,
    aracınızı 4 gaz analiz cihazına bağlatın ve sibop ayarlarını kontrol etmesini isteyin,
    sizin tek sorununuz rolantinin düşük olması, değişik iklim şartlarında bilhassa yazdan kışa yeni geçtiğimiz şu günlerde bu tarz şikayetlerin artması normaldir,
    ek olarak gaz analizi yaptırdıktan sonra çıktı isteyin,
    hc, co, o2, co2 ve lamda değerlerinin alt ve üst değerlerini foruma yazınız, size teknik olarak ta yardımcı olalım,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan_80

    Benimde bir sorum olacaktı. Benim arabada karbiratörlü sistem lpg var.
    Benim araba 90 geçtiğimde rolantide düşüş oluyor. Hızım arttıkça bu düşüş artıyor. Öyleki bazen vitesi değiştirirken arabanın motorunun söndüğü oluyor. Mesela ışıklara yaklaşırken arabayı boşa atacak olsam araba yine sönüyor. araba durduğunda veya düşük hızlada giderken hiç böyle bir problem oluşmuyor.
    Bu duruma rağmen arabanın yakıt tüketimi de fazla değil.
    Bu sorunun sebebi ne olabilir acaba.
    Teşekkürler.


    gaz ayarı yapılacak arkadaşım,
    aracınızı 4 gaz analiz cihazına bağlatın ve sibop ayarlarını kontrol etmesini isteyin,
    sizin tek sorununuz rolantinin düşük olması, değişik iklim şartlarında bilhassa yazdan kışa yeni geçtiğimiz şu günlerde bu tarz şikayetlerin artması normaldir,
    ek olarak gaz analizi yaptırdıktan sonra çıktı isteyin,
    hc, co, o2, co2 ve lamda değerlerinin alt ve üst değerlerini foruma yazınız, size teknik olarak ta yardımcı olalım,



    Teşekkürler

    Aslında arabanın yakıt tüketimi bu şekilde gayet iyi o yüzden de pek oynatmak istemiyorum. O yüzden epeyden beri hiç ayar yaptırmadım.
    Aracın durduğu yerdeki rolanti bi hayli yüüksek şehir içinde klima açıkken sorun oluyor diye yaz başında rolantyi yüksek bir şekilde ayarlatmıştım. 1100 rolantide çalışıyor klima kapalı iken durduğu yerde ama hareket halinde yüksek hızda rolanti 500 lere kadar düşüyor arabatı boşa alınca.

    Bu hafta bir ayar yaptırıp değerleri buraya yazacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan_80 -- 22 Ekim 2007; 7:56:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan_80

    Benimde bir sorum olacaktı. Benim arabada karbiratörlü sistem lpg var.
    Benim araba 90 geçtiğimde rolantide düşüş oluyor. Hızım arttıkça bu düşüş artıyor. Öyleki bazen vitesi değiştirirken arabanın motorunun söndüğü oluyor. Mesela ışıklara yaklaşırken arabayı boşa atacak olsam araba yine sönüyor. araba durduğunda veya düşük hızlada giderken hiç böyle bir problem oluşmuyor.
    Bu duruma rağmen arabanın yakıt tüketimi de fazla değil.
    Bu sorunun sebebi ne olabilir acaba.
    Teşekkürler.


    gaz ayarı yapılacak arkadaşım,
    aracınızı 4 gaz analiz cihazına bağlatın ve sibop ayarlarını kontrol etmesini isteyin,
    sizin tek sorununuz rolantinin düşük olması, değişik iklim şartlarında bilhassa yazdan kışa yeni geçtiğimiz şu günlerde bu tarz şikayetlerin artması normaldir,
    ek olarak gaz analizi yaptırdıktan sonra çıktı isteyin,
    hc, co, o2, co2 ve lamda değerlerinin alt ve üst değerlerini foruma yazınız, size teknik olarak ta yardımcı olalım,



    STEFANELLİ SIRALI SİSTEM KONUSUNDA SIKINTI YAŞAYANLAR YAZABİLİR




  • Selamlar,

    Sayın ŞenMühendislik,

    En baştan itibaren tüm yazılarınızı okudum, genel olarak sorulanlar, uygulama yapacakların
    veya yapmış olan arkadaşların mesajlarından oluşmuş.
    Benim sorum LPG uygulamasının motor ömrüne etkisi konusu, bu konuda çok farklı görüşler, hatta uçurumlar var.
    Kendim End Müh. ve Tek Lise Makina bölümü menuzunuyum.
    Temelde yeni nesil motorlarda üstten eksantirikli motorlarda yağmala sistemleri son derece yeterli düzeydeler ve de kullanılan yağlar son derece kaliteliler..
    Ancak özellikle sabah ilk çalıştırmalarda veya motor gerekli düzeyde ısınmadığı durumlarda LPG ile çalışmanın
    daha çok aşınmaya sebep olduğunu düşünüyorum.
    Gerçi yeni sıralı sistem Lpg uygulamlarında , siz istesenizde istemesenizde sistem kendisi benzinle çalıştırma yapıyor, yada belli bir devirden sonra LPG kullanımı söz konusu oluyor.
    Yinede gazın, benzine göre yağlayıcı özelliği çok az, bunun karşı görüşüde, temel olarak kısaca az kurumlanma ve düşük emisyon değerleri olarak veriliyor.
    Ben daha önce yurt dışında bu korozyonu azaltmak için ekstra yağlama sistemleri gördüm, bunlar LPG içine atomize edilmiş şekilde, muhtemelen çok düşük miktarda yağ püskürtüyorlar. Böyle bir ekipman hakkında bilginiz var mı?
    Aslında bu yağı yakmak oluyor ama, bana bir taraftan da mantıklı geldi.
    Zira eski karb. ortadan eks. motor uygulamalarında bu şekil subap yağlayıcılar kullanıldığını bazı forumlarda okudum.
    Temel olarakta çok mantıksız gelmedi. Zira özelliklede LPG kullanımında farklı motor yağı veya katkılarının kullanılması ibareleri bunu destekler yönde, gerçi bunlar tamamen bir pazarlama taktiğide olabilir.
    Burda amacım kesinlikle LPG yakıtı ve sistemini kötülemek değil, Zira fabrikasyon çıkışlı LPG bir çok avrupa araç varken bu çok yanlış olur.
    Birde direct benzin enjeksiyonlu araçlarda yine aynı şekildemi uygulama yapılıyor.Mesela Mitsubishi 1.8 GDI gibi.
    Zira bu sistem benzinli araçlarda geleceğin uygulaması olarak görülüyor.
    Birde manifolda verilen buharlaşmış gaz manifold içinde hava ile karışarak emme subabından vakumlanıyor.
    Bu sistem aslında manifolddan yanma odasına akışta geçen süreçte, manifold içinde, portta ve subap yüzeylerinde, basınç dalgaları ve kısmi püskürtme darbelerinden dolayı, farklı yakıt konsantrasyonuna sahip bölgeleri daha arttıracaktır zira enjektör konumları en iyi konumda değiller.
    Bu konuda Uludağ Üniversitesinin bir araştırması ekteki linkte;

    http://kutuphane.uludag.edu.tr/Univder/PDF/muh/2004-9(1)/mak03.pdf

    Bunların dışında %4-5 civarında bir güç kaybı olduğu resmi olarak belgelenmiş.
    http://www.sistemotogaz.com.tr/dosyalar/sequent.pdf?ref=klasshop.com

    Fikir ve yorumlarınız nedir.

    Bu arada küçük bir hatırlatma, yanlış hatırlamıyorsam, diselde lpg uygulasını Türkiyede ilk yapanlardan biri İstanbul Büyük Şehir Belediyesidir İETT otobüslerinde, ikaruslarda uygulamışlardır. Bu otobüslerin bazılarında bahsettiğiniz diesel+lpg karışımı kullanılmaktadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 30 Ekim 2007; 20:53:23 >




  • MRB SEN MÜH.
    95 1,6 XLİ corollama LANDİRENZO emülatörlü taktırdım.İlk depo karışık 160 lira yaktı.Fazla mı?İlk depo için normal mi?
    Aracımın rölantideki devri benzinde de lpgde de 1000-1250 arası.Normal mi? İdeal değerler neler?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    MRB SEN MÜH.
    95 1,6 XLİ corollama LANDİRENZO emülatörlü taktırdım.İlk depo karışık 160 lira yaktı.Fazla mı?İlk depo için normal mi?
    Aracımın rölantideki devri benzinde de lpgde de 1000-1250 arası.Normal mi? İdeal değerler neler?


    selamlar;
    emilatörlü taktırmasaydınız keşke,
    ama iş bitmiş artık bizde yorumumuzu yapalım,
    160 ykr karışık ve emiletörlü sistem için oldukça iyi,
    rolantideki devir 1000 dev/dak normaldir,
    volkswagen grubunda dalgalanma biraz daha fazla oluyor, boğaz kelebeği kirliliği ve ayarsızlıktan dolayı,
    ama sizin aracınızın devri normal,
  • slm metin bey dün tavastaydım 5 saat falan uğraştık benim araçla problemi bulduk sonunda benim araç 1.5 enjeksiyon delikleri baya büyük öbür markalarla karşılaştırdık ama iki katından fazla delik. birde emilatör mü neydi tam hatırlamıyorum o gazı kesmiyo bilgisayarda fazla gaz falan uyarısı veriyordu, inşallah garanti kapsamında değiştirirler cafer ustagil. tekrar ayara gidecem tavasa allah razı olsun çok iyi ilgilendi çok kaliteli ustalarınız var hayırlı işler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOCATEPEBAYRAM

    slm metin bey dün tavastaydım 5 saat falan uğraştık benim araçla problemi bulduk sonunda benim araç 1.5 enjeksiyon delikleri baya büyük öbür markalarla karşılaştırdık ama iki katından fazla delik. birde emilatör mü neydi tam hatırlamıyorum o gazı kesmiyo bilgisayarda fazla gaz falan uyarısı veriyordu, inşallah garanti kapsamında değiştirirler cafer ustagil. tekrar ayara gidecem tavasa allah razı olsun çok iyi ilgilendi çok kaliteli ustalarınız var hayırlı işler.


    selamlar,
    dün iş yoğunluğundan dolayı tavas şubesine hiç uğrayamadım,
    ustalarımız için iyi dilekleriniz için ben teşekkür ederim,
    umarım sorunu tam anlamıyla çözeriz,
    saygılarımla;




  • Merhaba Ağustos ayı sonunda Ankara'da Grand Cherokee 4.7 aracıma Prins marka sıralı sistem Lpg taktırdım. İlk bir ay boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadım. Son 15 gündür rölanti de ve diğer devirlerde de lpg de çok daha belirgin olmakla birlikte benzinde de eksozda rastlantısal patırdamalar ve direksiyon ve kasada titremeler olmakata.. Aracın bujileri ve hava filtresi orijinal parçalarıyla değişti. Arıza bilgisayarında hiç bir arıza kodu alınamadı, tüme veriler normal gözüküyor.. Gaz sistemini takan Özzirve Lpg ayar ve verilerine baktı, hiç bir sıkıntı olmadığını söyledi.. Lütfen yardım!!

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1995xli

    MRB SEN MÜH.
    95 1,6 XLİ corollama LANDİRENZO emülatörlü taktırdım.İlk depo karışık 160 lira yaktı.Fazla mı?İlk depo için normal mi?
    Aracımın rölantideki devri benzinde de lpgde de 1000-1250 arası.Normal mi? İdeal değerler neler?


    selamlar;
    emilatörlü taktırmasaydınız keşke,
    ama iş bitmiş artık bizde yorumumuzu yapalım,
    160 ykr karışık ve emiletörlü sistem için oldukça iyi,
    rolantideki devir 1000 dev/dak normaldir,
    volkswagen grubunda dalgalanma biraz daha fazla oluyor, boğaz kelebeği kirliliği ve ayarsızlıktan dolayı,
    ama sizin aracınızın devri normal,




    Aracım semisequential(yarı sıralı) olduğundan, Sıralı olmayan araca sıralı kit taktırmak mantıklı gelmedi ,emülatörlü taktırdım.




  • 99 model 1.6 şahin marka arabam var.şu anda 100 km'de 14 ila 14.5 litre arası yakıyor.bir kaç kere bilgisayara bağlatıp gaz ayarı yaptırdım ama yakıtı düşmedi.sebebi ne olabilir?ayrıca ideal olarak 100 km'de kaç litre yakması gerekir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Salih

    99 model 1.6 şahin marka arabam var.şu anda 100 km'de 14 ila 14.5 litre arası yakıyor.bir kaç kere bilgisayara bağlatıp gaz ayarı yaptırdım ama yakıtı düşmedi.sebebi ne olabilir?ayrıca ideal olarak 100 km'de kaç litre yakması gerekir?


    buji ve platinlerinizi kontrol ettirin, manifolt ya da eksoz da kaçak olup-olmadığını kontrol ettirin, eğer herşey normalse regülatör değişecek,
    mevcut durumdaki gaz ölçüm sonuçlarınızı yazarmısınız,
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.