slm size farklı birşey sormak istiyorum 1 yılda 25.000 km yol yapan bir araç için toplamı 1.500 ytl olan (ruhsat işleme dağil) bir masraf yapmak avantajmıdır? yoksa dezavantajmıdır? belki mühendislik firmasına sorulacak bir konu değil ama oran hesaplarını sizlerin daha mantıklı yapabileceğinizi sanıyorum iyi çalışmalar..............
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
''''''sen hiç düşündünmü maifolda delinen bir deliğin kesit etkisi yapıp ne gibi zararlar vereceğini '''''''
bu konuyu ve bir çok konuyu çok düşündüm arkadaşım, hiç şüphen olmasın biraz forumu ziyaret ediniz, bu konular çok tartışıldı , M6 delik çapları, nasıl delinecekleri, hangi açıyla delinecekleri, manifoltun sökülmesi ya da sökülmemesi, gazın püskürtüleceği yerler ve gaz enjektörlerinin yerleri konusu çok tartışıldı,
SON ZAMANLARDA LPG MONTAJ FİYATLARI il il farklılaşmaya, hatta abartılmaya başlandı, bu konuda sorusu olan arkadaşlkarın sorularını bekliyorum,
Bu problemimi bir çok yerde dile getirdim. Son olarak sizdenden yardım rica edeceğim. Bilginiz dahilinde birşey varsa paylaşmanızı talep ediyorum 2 hafta evvel atiker sıralı sistem taktırdım. Arabam 2001 model Laguna RXT 2.0 16V... Şu an ufak bir problem ile karşı karşıya kaldım. Şöyle ki; Sabahları aracımı ilk kez çalıştırdığımda LPG ye geçmesi için yaklaşık 5-6 km yol almam gerekiyor. Lpg ye geçtikten sonra gün içinde ne zaman tekrar harekete kalkışsam problemsiz bir şekilde marşa bastıktan 3-5 sn sonra geçiş oluyor. Tek problem sabahları ilk çalıştırma. Bununula alakalı defalarca servise gittim ama net bir çözüm bulamadık. Bu noktada bilgisi olan var ise paylaşmalarını rica ediyorum... Saygılar benden... Diğer bir husus bu olay şöyle vukuu buluyor. Akşam saat 8 de aracı parkettim. Taki sabaha kadar hiç çalışmadı. Sabah basıyorum marşa yaklaşık 5-6 km sonra geçiş yapıyor LPG ye. Ama messela sekiz değilde gece 00:00 da parkettim arabayı. Sabah 8 de tekrar çalıştırmamla 200 metrede LPG ye geçiyor. Çok ilginç. Ki bu yaz günü oluyor. 4-5 saat ekstradan aracın beklemesi +5 km olarak karşıma çıkıyor. İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum... Çok ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Mesela arabayı akşam saat 8.00 de değilde gece 11.00 de parkettim. Ertesi sabah problem olmuyor. 300-400 metrede Lpg ye geçiş sağlamıyor. Yada şöyle örnek vereyim yine 8.00 de parkettim fakat o gece çok soğuk değilse sabah ilk çalıştırmada yine 300-400 metrede geçiyor. Biraz önce Atiker'in fabrikasındaydım yine. Bu sefer ECU yu değiştirdik. Sağolsun Hüseyin bey ile beraber çalışan Mehmet bey var. Oldukça uğraş verdik. Yarın sabah yine bakacağım. Bu tarz bir problem ile karşı karşıya kalan bir arkadaş varsa lütfen yardım etsin...
Orjinalden alıntı: wolfhonda
slm size farklı birşey sormak istiyorum 1 yılda 25.000 km yol yapan bir araç için toplamı 1.500 ytl olan (ruhsat işleme dağil) bir masraf yapmak avantajmıdır? yoksa dezavantajmıdır? belki mühendislik firmasına sorulacak bir konu değil ama oran hesaplarını sizlerin daha mantıklı yapabileceğinizi sanıyorum iyi çalışmalar.............. Orjinalden alıntı: senmühendislik
selamlar; onuR arkadaşımız var forumda , mükemmel açıklamaları da var, ama ben yinede ek bilgiler vereyim; aracınızın 100 km de 10 lt benzin yaktığını farz edelim, bu araç lpg ile 1.1 çarpılınca 11 lt gaz yapar. 10 lt benzin birim fiyatlar göze alındığında ; 10*3 =30 ytl benzin, 11*1,45 = 16 ytl lpg, eğer uzun yolda gittiğinizi düşünürsek; 10 lt benzin =10 lt lpg 10*3=30 ytl benizn 10*1,45 =14,5 ytl lpg, bu da demektirki %50 yakıt tasarrufu biz kötümser olalım ve 100 km de sağlanan tasarruf = 30-16 =14 ytl 1 yılda 25000 km yapan bir araç için ise; 25000/100 = 250 kat 14*250 =3500 ytl tasarruf sağlanır, 3500-1500(montaj ve işletme maliyeti ) =2000 ytl avantaj hesap ortada arkadaşlar
onur arkadaşımın bir yorumudur, saygısızlık yapmak istemem ''''. yeni nesil bir lpg sisteminin ortalama bir 1.4-1.6 araba için kendini amorti etme süresi 15 bin km civarında. bunu da zaten kredi kartına taksitle alınca benzine ödediğin parayı lpg sistemi taksitine ayda 100 ytl civarında ödeyebiliyosun, o 15 bin kmde göze batmıyor.
lpg kitinin kendi bakımına gelince regülatör diyaframı bozuluyor, bu da kaliteli gaz almak koşuluyla en az 100 bin km gidiyor. enjektörlerin 200milyon püskürtme ömrü var. bu da ortalama 3000 devirde 135 bin dakika yapar. o da ortalama bir enjektörün 2250 saat ömrü olduğunu gösterir. ortalama 50 km/h hızla bunlarda 110 bin km yapıyor(cut off kmleri hariç). onun haricinde herkesin çok rahat 25bin km de bir falan pisliğini alabileceği bir filtre var. tüm masrafları bu. '''''
aracınızın 100 km de 10 lt benzin yaktığını farz edelim, bu araç lpg ile 1.1 çarpılınca 11 lt gaz yapar. 10 lt benzin birim fiyatlar göze alındığında ; 10*3 =30 ytl benzin, 11*1,45 = 16 ytl lpg, eğer uzun yolda gittiğinizi düşünürsek; 10 lt benzin =10 lt lpg 10*3=30 ytl benizn 10*1,45 =14,5 ytl lpg, bu da demektirki %50 yakıt tasarrufu biz kötümser olalım ve 100 km de sağlanan tasarruf = 30-16 =14 ytl 1 yılda 25000 km yapan bir araç için ise; 25000/100 = 250 kat 14*250 =3500 ytl tasarruf sağlanır, 3500-1500(montaj ve işletme maliyeti ) =2000 ytl avantaj hesap ortada arkadaşlar
quote:
Orjinalden alıntı: mrt_sy
Bu problemimi bir çok yerde dile getirdim. Son olarak sizdenden yardım rica edeceğim. Bilginiz dahilinde birşey varsa paylaşmanızı talep ediyorum 2 hafta evvel atiker sıralı sistem taktırdım. Arabam 2001 model Laguna RXT 2.0 16V... Şu an ufak bir problem ile karşı karşıya kaldım. Şöyle ki; Sabahları aracımı ilk kez çalıştırdığımda LPG ye geçmesi için yaklaşık 5-6 km yol almam gerekiyor. Lpg ye geçtikten sonra gün içinde ne zaman tekrar harekete kalkışsam problemsiz bir şekilde marşa bastıktan 3-5 sn sonra geçiş oluyor. Tek problem sabahları ilk çalıştırma. Bununula alakalı defalarca servise gittim ama net bir çözüm bulamadık. Bu noktada bilgisi olan var ise paylaşmalarını rica ediyorum... Saygılar benden... Diğer bir husus bu olay şöyle vukuu buluyor. Akşam saat 8 de aracı parkettim. Taki sabaha kadar hiç çalışmadı. Sabah basıyorum marşa yaklaşık 5-6 km sonra geçiş yapıyor LPG ye. Ama messela sekiz değilde gece 00:00 da parkettim arabayı. Sabah 8 de tekrar çalıştırmamla 200 metrede LPG ye geçiyor. Çok ilginç. Ki bu yaz günü oluyor. 4-5 saat ekstradan aracın beklemesi +5 km olarak karşıma çıkıyor. İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum... Çok ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Mesela arabayı akşam saat 8.00 de değilde gece 11.00 de parkettim. Ertesi sabah problem olmuyor. 300-400 metrede Lpg ye geçiş sağlamıyor. Yada şöyle örnek vereyim yine 8.00 de parkettim fakat o gece çok soğuk değilse sabah ilk çalıştırmada yine 300-400 metrede geçiyor. Biraz önce Atiker'in fabrikasındaydım yine. Bu sefer ECU yu değiştirdik. Sağolsun Hüseyin bey ile beraber çalışan Mehmet bey var. Oldukça uğraş verdik. Yarın sabah yine bakacağım. Bu tarz bir problem ile karşı karşıya kalan bir arkadaş varsa lütfen yardım etsin...
,
ben size işin mantığını anlatayım, aracın benzinden gaza geçmesi için 3 kriter var, 1. regülatör suyu sıcaklık derecesi, 28-30-32 derece 2. 1. kriter sağlandıktan sonraki araç devri - 1750-1800 dev/dak. 3. 1. ve 2. kriter sağlandıktan sonra 2-3 sn zaman parametresi
işin mantığı bu, ek sıkıntınıuz olursa yazınız, aracı incelemeden ve montajı görmeden ahkam kesmek doğru olmaz saygılarımla
teşekkürler
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
aracınızın 100 km de 10 lt benzin yaktığını farz edelim, bu araç lpg ile 1.1 çarpılınca 11 lt gaz yapar. 10 lt benzin birim fiyatlar göze alındığında ; 10*3 =30 ytl benzin, 11*1,45 = 16 ytl lpg, eğer uzun yolda gittiğinizi düşünürsek; 10 lt benzin =10 lt lpg 10*3=30 ytl benizn 10*1,45 =14,5 ytl lpg, bu da demektirki %50 yakıt tasarrufu biz kötümser olalım ve 100 km de sağlanan tasarruf = 30-16 =14 ytl 1 yılda 25000 km yapan bir araç için ise; 25000/100 = 250 kat 14*250 =3500 ytl tasarruf sağlanır, 3500-1500(montaj ve işletme maliyeti ) =2000 ytl avantaj hesap ortada arkadaşlar
Selam; Benimki de sabah 3-4 km sonra LPG ye geçiyor, Gün içindeki çalıştırmalarda 5 sn sonra geçiyor. Sabah Geç geçmesinin sebebi "40 C de LPG ye geç" seçeneğinin işaretli olması. Olması gerekende bu. Daha düşük sıcaklıklarda LPG ye geçerse LPG yeteri kadar genleşmeden silindirlere gitmiş olur , araba tekler, stop eder, gaz yemez, ekzosttan çiğ gaz atar , Üretici firma 40 C de geçsin demiş. Öyle kullanmak lazım.
Sizin arabada sorun yok bence. Gece 00:00 da bıraktığınızda demekki sabaha kadar yeterince soğumamış oluyor, sabah çabuk geçiyor. , Akşam 20:00 de bıraktığınızda iyice soğuyor, geç geçiyor.
Başka şikayetiniz yoksa hiç kurcalatmayın derim ben. Yok stop etme , Rölentide dalgalanma , Sabah boğulma ,bu gibi sorunların yanında sizinki ballı börek.
Hadi selamlar, sevgiler.
quote:
Orjinalden alıntı: mrt_sy
Bu problemimi bir çok yerde dile getirdim. Son olarak sizdenden yardım rica edeceğim. Bilginiz dahilinde birşey varsa paylaşmanızı talep ediyorum 2 hafta evvel atiker sıralı sistem taktırdım. Arabam 2001 model Laguna RXT 2.0 16V... Şu an ufak bir problem ile karşı karşıya kaldım. Şöyle ki; Sabahları aracımı ilk kez çalıştırdığımda LPG ye geçmesi için yaklaşık 5-6 km yol almam gerekiyor. Lpg ye geçtikten sonra gün içinde ne zaman tekrar harekete kalkışsam problemsiz bir şekilde marşa bastıktan 3-5 sn sonra geçiş oluyor. Tek problem sabahları ilk çalıştırma. Bununula alakalı defalarca servise gittim ama net bir çözüm bulamadık. Bu noktada bilgisi olan var ise paylaşmalarını rica ediyorum... Saygılar benden... Diğer bir husus bu olay şöyle vukuu buluyor. Akşam saat 8 de aracı parkettim. Taki sabaha kadar hiç çalışmadı. Sabah basıyorum marşa yaklaşık 5-6 km sonra geçiş yapıyor LPG ye. Ama messela sekiz değilde gece 00:00 da parkettim arabayı. Sabah 8 de tekrar çalıştırmamla 200 metrede LPG ye geçiyor. Çok ilginç. Ki bu yaz günü oluyor. 4-5 saat ekstradan aracın beklemesi +5 km olarak karşıma çıkıyor. İlginiz için tekrar teşekkür ediyorum... Çok ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Mesela arabayı akşam saat 8.00 de değilde gece 11.00 de parkettim. Ertesi sabah problem olmuyor. 300-400 metrede Lpg ye geçiş sağlamıyor. Yada şöyle örnek vereyim yine 8.00 de parkettim fakat o gece çok soğuk değilse sabah ilk çalıştırmada yine 300-400 metrede geçiyor. Biraz önce Atiker'in fabrikasındaydım yine. Bu sefer ECU yu değiştirdik. Sağolsun Hüseyin bey ile beraber çalışan Mehmet bey var. Oldukça uğraş verdik. Yarın sabah yine bakacağım. Bu tarz bir problem ile karşı karşıya kalan bir arkadaş varsa lütfen yardım etsin...
ATİKER VE LOVATO HAKKINDAKİ SON MONTAJLARDAN İZLENİMLERİ PAYLAŞMAK İSTEYEN ARKADAŞLARI BEKLİYORUM
Boyle bır topık actıgınız gayet ıyı olmus ne kadar bu ısın otorıtesı olursa o kadar ıyı
sayın şenmühendislik bendede laguna 1 rxt 2000cc 16v var lpg kiti landi renzo sıralı taktıralı 37000 km oldu çok memnunum tasarufundan ama taktırdığımdan beri aracım köşeleri dönerken direksiyonu çevirdiğinde ve frene çok sert basarsanız viteside boşa atarsanız ve araç lpg de ise bazen stop ediyor,benzinlide çok denedim hiç yapmadı,taktırdığım yere götürdüm rölanti devrini artırdık dediler stop etmiyordu ama bu ayardan sonra çok yakmaya başlayınca tekrar ayar yapıldı ve yine stop ediyor bazen bende fazla kafaya takamdım bu şekilde hasasiyetini bilerek kulandım fazla boşa atmamaya gerekirse yarım debriyajda olsa kulanarak köşeleri döner oldum zaten herzamanda stop etmiyordu biraz baskı balata sistemimi zorladığımın farkındayım forumlarda okuduğum özelikle sıralı sistem reno arabalarda bu probleme sık karşılaşılıyor kimi kaptör mili değişince düzeldi diyorlar ,kimi oksijen sensörü hatası olduğunu,kimi rölanti mtoru arızası yani kurum biriktiğini temizlenince düzelebileceği söylüyorlar,reno mais servisine kalsa okijen sensörü,kaptör mili rölanti sensörü nerdeyse motoru komple değiştirmeye kalkarlar :) hazır suçlu lpg sistemi varken hemende suçu lpg atarlar.......... tek sorum senbebi nedir ve dolayısıyla çözümü nedir. sağlıcakla kalın...
quote:
Orjinalden alıntı: abzektsey
Boyle bır topık actıgınız gayet ıyı olmus ne kadar bu ısın otorıtesı olursa o kadar ıyı
teşekkür ederim arkadaşım,
quote:
Orjinalden alıntı: erdemkaraman35
sayın şenmühendislik bendede laguna 1 rxt 2000cc 16v var lpg kiti landi renzo sıralı taktıralı 37000 km oldu çok memnunum tasarufundan ama taktırdığımdan beri aracım köşeleri dönerken direksiyonu çevirdiğinde ve frene çok sert basarsanız viteside boşa atarsanız ve araç lpg de ise bazen stop ediyor,benzinlide çok denedim hiç yapmadı,taktırdığım yere götürdüm rölanti devrini artırdık dediler stop etmiyordu ama bu ayardan sonra çok yakmaya başlayınca tekrar ayar yapıldı ve yine stop ediyor bazen bende fazla kafaya takamdım bu şekilde hasasiyetini bilerek kulandım fazla boşa atmamaya gerekirse yarım debriyajda olsa kulanarak köşeleri döner oldum zaten herzamanda stop etmiyordu biraz baskı balata sistemimi zorladığımın farkındayım forumlarda okuduğum özelikle sıralı sistem reno arabalarda bu probleme sık karşılaşılıyor kimi kaptör mili değişince düzeldi diyorlar ,kimi oksijen sensörü hatası olduğunu,kimi rölanti mtoru arızası yani kurum biriktiğini temizlenince düzelebileceği söylüyorlar,reno mais servisine kalsa okijen sensörü,kaptör mili rölanti sensörü nerdeyse motoru komple değiştirmeye kalkarlar :) hazır suçlu lpg sistemi varken hemende suçu lpg atarlar.......... tek sorum senbebi nedir ve dolayısıyla çözümü nedir. sağlıcakla kalın...
selam arkadaşım; öncelikle aracınızda takılı olan kit çok kaliteli bir ürün, bir sıralama yapacak olursak ilk 5-6 yarahatlıkla girer, bu yüzden içiniz rahat olsun, öncelikle kesinlikle aracınızda parça değiştirmeye falan kalkışmayın, sadece aracınızın boğaz kelebeğini düzgünce temizletin, başka hiçbir şey yapmayın, sorun çözülse bile tekrar yazışalım,
saygılarımla;
Benim 95 reno 19 1.6 karbiratorlu aracım var. 2000 yılında ALDESA LPG sistemi takıldı. LPG takıldıktan sonrada 70.000 km civarinda yol yaptık. Arac LPGde calisirken rolanti ayarı tutmuyor. Benzinde rolantide bir problem yok. ama gun icerisinde arac isindiktan sonra bile rolanti inanilmaz dusuk oluyor. Hatta heran stop edebilecek gibi sallıyor, en az bikac kerede stop ediyor. surekli jikle acik gezmek zorunda kalıyoruz. Daha once actigim konu basliginda saolsun arkadaslar birkac cozum onerisi sundular. Ancak bir uzman olarak sizinde fikrinizi almak istedim. Daha once sunulan oneriler, karbiratoru temizletmek, LPG sistemini komple temizletmek ve aslinda regulator diyaframını değiştirmekti sanırım. Sizin bu konudaki tavsiyeniz nedir. Yukarıda anlattıklarınızdan çıkardığım sonuç regulator diayaframı, 100.000 km gider dediginiz parca sanırım( kusura bakmayın pek anlamam bu işlerdende) Değiştirmesi ortalama ne kadar olur, yada sizin başka bir öneriniz var mı? Şimdiden teşekkürler
Benim 95 reno 19 1.6 karbiratorlu aracım var. 2000 yılında ALDESA LPG sistemi takıldı. LPG takıldıktan sonrada 70.000 km civarinda yol yaptık. Arac LPGde calisirken rolanti ayarı tutmuyor. Benzinde rolantide bir problem yok. ama gun icerisinde arac isindiktan sonra bile rolanti inanilmaz dusuk oluyor. Hatta heran stop edebilecek gibi sallıyor, en az bikac kerede stop ediyor. surekli jikle acik gezmek zorunda kalıyoruz. Daha once actigim konu basliginda saolsun arkadaslar birkac cozum onerisi sundular. Ancak bir uzman olarak sizinde fikrinizi almak istedim. Daha once sunulan oneriler, karbiratoru temizletmek, LPG sistemini komple temizletmek ve aslinda regulator diyaframını değiştirmekti sanırım. Sizin bu konudaki tavsiyeniz nedir. Yukarıda anlattıklarınızdan çıkardığım sonuç regulator diayaframı, 100.000 km gider dediginiz parca sanırım( kusura bakmayın pek anlamam bu işlerdende) Değiştirmesi ortalama ne kadar olur, yada sizin başka bir öneriniz var mı? Şimdiden teşekkürler
Selam arkadaşım, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. ewt regülatör deyiminden doğru sonuç çıkartmışsınız, aldesa karbüratörlü kit montaj sayımız çok çok fazla ve oldukça iyi - kaliteli bir ürün.. regülatör diyaframı daha erken yıpranabiliyor, alınan gazın propan miktarından tutun, içindeki yağ oranına kadar, montaj esnasında regülatörün araca dik montajından tutun, yalnış gaz ayarına (HC, CO, CO2, lambda değerlerinin düşük ya da fazla olması) kadar bir çok etken var, öncelikle yetkili bir firmada 3 gün arayla gaz ayarı yaptırın ve parametreleri kayıt edin hatta çıktısını isteyin, HC, CO, O2, CO2, lambda bu değerlerin ayarlarının değişimini gözlemleyin , eğer dalgalanma çok ise regülatörünüzü değiştirin, tamir takımla uğraşmayın, 2 yıl garantili Aldesa regülatörü biz 120 ytl ye veriyoruz,
size iki sorum olacak sem mühendislik.2005 model megane II aracım var 1.4 motor.Aracıma lpg taktırmak istiyorum ama kafama takılan 2 soru var. 1. Renaultlarda en çok meydana gelen stop olayı yani rölantinin tutmaması.Bu işin bir çözümü yokmu dikkat ettim forumda bir çok arkadaş bu sorundan bahsetmiş ama çözümü tam olarak öğrenememiş. 2.kafama takılan olay ise.Arabada yanacak denilen arıza lambası.Bu işin bir çözümü varmı.(çözüm derken arabaya zarar vercek çözümlerden bahsetmiyorum elbette).
Ve sizin deneyimlerinize güvenerek; kendiniz hiç megane II montaj yaptınızmı.Özelikkle atiker marka montajı oldumu bunu merak ediyorum.Şimdiden teşekkürler
Merhaba arkadaşlar bende sonunda sıralı sistem lpg montajını yaptırdım.Tartarini marka.Arabam 1996 model opel vectra 2.0 cd. Şu an için ne gaz kokusu nede aracın çekişinde bir performans kaybı yaşadım.Taktıralı daha 1 hafta oldu ekonomi kısmını inceleyemedim.Benzin pahalılığında umarım rahat bir nefes alacağım artık darısı lpg'siz arkadaşların başına.
quote:
Orjinalden alıntı: red_power
size iki sorum olacak sem mühendislik.2005 model megane II aracım var 1.4 motor.Aracıma lpg taktırmak istiyorum ama kafama takılan 2 soru var. 1. Renaultlarda en çok meydana gelen stop olayı yani rölantinin tutmaması.Bu işin bir çözümü yokmu dikkat ettim forumda bir çok arkadaş bu sorundan bahsetmiş ama çözümü tam olarak öğrenememiş. 2.kafama takılan olay ise.Arabada yanacak denilen arıza lambası.Bu işin bir çözümü varmı.(çözüm derken arabaya zarar vercek çözümlerden bahsetmiyorum elbette).
Ve sizin deneyimlerinize güvenerek; kendiniz hiç megane II montaj yaptınızmı.Özelikkle atiker marka montajı oldumu bunu merak ediyorum.Şimdiden teşekkürler
selamlar arkadaşım, rolantinin tutmaması yani stop olayının ana sebebi aracın kalibrasyonlarının ve fine tuning dediğimiz test sürüşünde gerekli parametrelerin düzgün değerler verilerek atanamamasındandır. forumda geçen yıl kayda aldığım ve çok güzel bir yazıyı kısmen de olsa biraz da ilaveler ile aktarıyorum,
'''Şimdi arabanın benzinde düzgün çalıştığını kabul edelim. Yani tam ayarında, ne zengin, ne de fakir. Bu durum arabanın benzinde çalışma rejimidir Siz arabanıza gaz taktırdığınızda arabanızın doğal olarak bir de gazda çalışma rejimi olacaktır. Yani artık bundan sonra aracınız çift yakıtlı olacağına göre her bir yakıt için farklı farklı çalışma rejimlerinin olması kaçınılmazdır. Arabanızı gazda çalıştırırken de 3 farklı ihtimal vardır: Ya tam ayarındadır, ya zengin çalışıyordur, ya da fakir çalışıyordur. Şimdi eğer gaz ile benzin birbirine tam olarak eşlenik yakıtlar olsa, yani eşit kalorifik değerlere sahip olup motora da eşit miktarlarda gönderilmesi gerekse, ortada hiç sorun olmaz: benzin ECU'su nasıl çalışıyorsa gazda da aynı enjeksiyon sinyallerini kopyala iş olsun bitsin. Ama malesef bu iki yakıt türü de birbirinden farklı karakteristik değerlere sahip olduğundan aradaki eşeştirmeleri ve elektronik tercüme işlemlerini yapacak yardımcı bir gaz ECU'suna ve bu ECU üzerinde koşturulacak bir programa ihtiyaç duyuluyor. ayarsızlık sorunu da işte bu noktada ortaya çıkabiliyor; araba zengin veya fakir olmuş oluyor. ......
Şimdi burada arabaya ezbere, hazır, jenerik bir gaz programı yüklenir de sonrasında, yol testi de denilen, fine tuning veya ince ayar yapılmazsa araba ya fakir çalışacaktır ya da zengin çalışacaktır. ezbere biçimde tam ayarını tutturmuş olmak için montajcının eşek şansına sahip olması lazım! arabanın gaz ile çalışma rejimi hassas olarak ayarlanmazsa ya fakirdir ya da zengin.
gaz ayarı fakir (veya belki de zengin) kalıyorsa ve bunu arabanın benzin ECU'su adaptif bazı yöntemlerle düzgün biçime getiremiyorsa bu sefer motor arıza ışığını yakıyor. çünkü araba ayarsız çalışmaktadır. Zamanının büyük bir bölümünü de ayarsız olduğu gaz rejiminde çalışmaktadır. '''''
megane II montajlarımız oldu, lovato ve atiker taktık, şu ana kadar oldukça iyi her ikisi de, iş yaptıracağınız yeri iyi seçin TSE li ve başında mühendisi olan firmalarla çalışın, gerçekten montaj çok ama çok önemli, saygılarımla