Şimdi Ara

Sıralı Sistem LPG mi Düz Karbüratörlü LPG mi Tercih Etmeliyiz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
23.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar Uzun zamandır Karbüratörlü araç kullanıcısıyım, LPG sistemleride malum eski sistem manuel olarak gaza ve benzine geçiş yapılıyor araç gazda bırakıldığında sabahları soğuk havalarda hali ile zor çalışıyor motoru zorluyor ve en önemli olayda ayar kısmı, ayar yapılıyor neyse 2 - 3 depo düzgün gidiyorsunuz az yakıyor sonra bozuluyor başka ayarlarıda etkiliyor, devamlı ayar yaptırmak yada aracı devamlı kontrolde tutmanız gerekiyor rutin bakım olarak, bunlara ek olarak performans kaybıda cabasıdır. araç benzinde uçarken gazda yokuşlarda yavaşlar vs vs vs vs

    yani demem odur ki Aynı fiyat aralığında 4 Nokta enjeksiyonlu araç kullansaydım, sıralı sistem lpg sistemin bu sisteme göre artısı nedir mesela ayar olayı 2 - 3 ayda bir gene yapılmalımı sabahları benzinde çalışacağından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum, performans olarak ise illaki daha tatmin edici olacaktır, lakin bu ayar olayına bir açıklık getirebilirmiyiz ?

    Tek Nokta Enjeksiyonlulardaki durum nedir? çalışma ayar performans bakımından tavsiye edermisiniz?

    Aracımı satıp 4 nokta enjeksiyonlu lpg sistemli araç almayı düşünüyorum doğrumu yapıyorum gaz ile sorun yaşamak istemiyorum benzin gibi doldurup yoluma bakmak istiyorum, fiyat aralığımı soracak olursanız 8000, 9000 arası maximum 9.500 e kadardır.

    Bu 3 Motor Sistemin LPG ile kullanıldığında Avantajları DezAvantajları Nelerdir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AntonioMontana -- 6 Ocak 2011; 1:02:05 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıralı Sistem LPG mi, Düz Karbüratörlü LPG mi: Hangisi Tercih Edilmeli?

    LPG sistemleri, benzinli araçlarda yakıt masraflarını azaltmak için kullanılan alternatif yakıt sistemleridir. Sıralı sistem LPG ve düz karbüratörlü LPG olmak üzere iki ana LPG sistemi türü bulunur. Her bir sistemin kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır ve hangi sistemin tercih edileceği aracınızın özelliklerine ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır.

    Sıralı Sistem LPG

    • Nasıl Anlaşılır: Sıralı sistem LPG, aracın motoruna doğrudan püskürtülür ve her silindire ayrı ayrı yakıt verilir. Bu sistem, aracın yakıt enjektörleri kullanılarak kontrol edilir.
    • Avantajları: Sıralı sistem LPG, geleneksel düz karbüratörlü LPG'ye göre daha verimlidir ve daha az yakıt tüketimi sağlar. Ayrıca, daha düşük emisyon değerlerine sahiptir ve aracın performansını olumsuz etkilemez.
    • Dezavantajları: Düz karbüratörlü LPG'ye göre daha pahalı bir sistemdir ve kurulumu daha karmaşıktır.

    Düz Karbüratörlü LPG

    • Nasıl Anlaşılır: Düz karbüratörlü LPG, aracın karbüratörüne karıştırılarak motora iletilir.
    • Avantajları: Sıralı sistem LPG'ye göre daha ucuz bir kurulum maliyetine sahiptir ve montajı daha kolaydır.
    • Dezavantajları: Düz karbüratörlü LPG, sıralı sistem LPG kadar verimli değildir ve daha fazla yakıt tüketir. Ayrıca, daha yüksek emisyon değerlerine sahiptir ve aracın performansını olumsuz etkileyebilir.

    Hangisi Tercih Edilmeli?

    Uygun sistem, aracınızın özelliklerine ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır. Yüksek performans ve verimlilik istiyorsanız, sıralı sistem LPG daha iyi bir seçim olacaktır. Ancak bütçeniz kısıtlıysa ve kurulum kolaylığı arıyorsanız, düz karbüratörlü LPG tercih edebilirsiniz.

    Önemli Hususlar

    • Düz LPG Sıralı Sisteme Çevirme: Düz karbüratörlü LPG sistemli bir aracı sıralı sisteme dönüştürmek mümkündür, ancak bu bir uzman tarafından yapılmalıdır.
    • Sıralı Sistem LPG Farkı: Sıralı sistem LPG, normal LPG'ye göre daha yüksek verimliliğe, daha düşük emisyonlara ve daha iyi performansa sahiptir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracınızın besleme sistemi çok noktadan enjeksiyon veya tek noktadan enjeksiyon ise sıralı sistem, karbüratörlü ise eski tip sistem kullanmanız gerekir.bu keyfi bir olay değil araca sistemin uyum sağlaması ve sorunsuz çalışması ve verim alınması için bir mecburiyettir.
  • Sıralı sistemde performans kaybı gözle görülür derecede düşmez. Yokuşlarda bayılmalar olur ancak sol şeritten sağ şeride geçen Şahin Doğan gibi olmaz. Solda devam edersiniz anca vites küçültürsünüz. Araçta mecburen benzin bulundurmak zorundasınız. Karbüratördeki gazı bitiriyim benzine geçiyim derdi yok düğmeye basınca gazı kesip anında benzine geçersiniz. Sabahları benzinle çalışacağından çalışmada sorun olmaz. Sadece motor belli ısıya gelene kadar benzinde çalışır o sürede de rolantide geçirerek atlatılabilir.

    Sıralı sistemde ayar tamamen bilgisayarlıdır. Tornavida ile bir yerleri sıkıp bir yerleri gevşetmek olmaz. Ayar bozulduğunda servise gidip ücretsiz tekrar program yüklerler.
  • Ayarın bozulma sıklığıda önemli tahmini olarak ne kadar zaman zarfında bozulabilir, Tek nokta enjeksiyonlu motorlarda kullanılan lpg sistemide aynımıdır?
  • Her ay ya da haftada ayar bozulma gibi birşey olmaz adam akıllı bir yerde düzgün usta birisi yaptıysa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Sıralı sistemde performans kaybı gözle görülür derecede düşmez. Yokuşlarda bayılmalar olur ancak sol şeritten sağ şeride geçen Şahin Doğan gibi olmaz. Solda devam edersiniz anca vites küçültürsünüz. Araçta mecburen benzin bulundurmak zorundasınız. Karbüratördeki gazı bitiriyim benzine geçiyim derdi yok düğmeye basınca gazı kesip anında benzine geçersiniz. Sabahları benzinle çalışacağından çalışmada sorun olmaz. Sadece motor belli ısıya gelene kadar benzinde çalışır o sürede de rolantide geçirerek atlatılabilir.

    Sıralı sistemde ayar tamamen bilgisayarlıdır. Tornavida ile bir yerleri sıkıp bir yerleri gevşetmek olmaz. Ayar bozulduğunda servise gidip ücretsiz tekrar program yüklerler.

    Yalnız rolanti de araç benzinden sıralı sisteme geçmez. İlla gaza küçükte olsa basmanız lazım. Zaten 1dk rolantide çalışması 1km yol gitmeniz kadar benzin harcatır. En mantıklıcası arabayı çalıştırıp benzinden gayet yavaş kullanılması... Bu sayede lpg 20 milyonluk benzinle 2 hafta idare ediyorum.




  • karbüratorlü lpg de sürekli ayar bozukluğu olmaz
    bizde ford taunus var. usta çok nadiren sübap ayarları için 6ayda bir veya yılda 1defa gaz ayarını değiştirir. o da gerekıyorsa
    usta usta olmalı bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disintegration -- 6 Ocak 2011; 19:27:16 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Sıralı sistemde performans kaybı gözle görülür derecede düşmez. Yokuşlarda bayılmalar olur ancak sol şeritten sağ şeride geçen Şahin Doğan gibi olmaz. Solda devam edersiniz anca vites küçültürsünüz. Araçta mecburen benzin bulundurmak zorundasınız. Karbüratördeki gazı bitiriyim benzine geçiyim derdi yok düğmeye basınca gazı kesip anında benzine geçersiniz. Sabahları benzinle çalışacağından çalışmada sorun olmaz. Sadece motor belli ısıya gelene kadar benzinde çalışır o sürede de rolantide geçirerek atlatılabilir.

    Sıralı sistemde ayar tamamen bilgisayarlıdır. Tornavida ile bir yerleri sıkıp bir yerleri gevşetmek olmaz. Ayar bozulduğunda servise gidip ücretsiz tekrar program yüklerler.

    Yalnız rolanti de araç benzinden sıralı sisteme geçmez. İlla gaza küçükte olsa basmanız lazım. Zaten 1dk rolantide çalışması 1km yol gitmeniz kadar benzin harcatır. En mantıklıcası arabayı çalıştırıp benzinden gayet yavaş kullanılması... Bu sayede lpg 20 milyonluk benzinle 2 hafta idare ediyorum.

    Motor hareket halinde olduğu için ısınmaya başlıyor. O ısıya ulaşana kadar rolantide çalışır.

    1 dakika rolantide çalıştığı zaman 1 km yol gitmek kadar benzin harcar mı bilmem ama ben 1 kmlik yolda ben yardıra yardıra giderim daha çok yakarım. O yüzden rolantide durmayı tercih ediyorum.




  • Valla ben kısa mesafede ve sık dur çalıştır yaptığım bir trafikte, iki depo lpg için 50 tl benzin almak zorunda kalıyorum. Sizin yöntemi bir deneyeyim bakalım durum değişecek mi?
  • basit sistem her zaman kolay oluyor. kendi arabamda enjeksiyonlu motor fakat düz lpg sistemi var, ayarın yapıldığı basit bir vida var ve arabayı tanıyan insan zaten terslik olduğunu farkedip herhangi bir alet edevata ihtiyaç duymadan ayarını yapabiliyor. sıralıları bilmem ama eski sistemlerde aracı tanı, motoru dinlemeyi bil bu noktadan sonra 2 dakikada kendin yaparsın zaten ayarını.
  • karburatorlu araçlarda lpg daha sorunsuzdu sanki, durduk yere bozulan lambda sensoru, sürekli yanan arıza lambaları ve durduk yere bozulan benzin pompaları olmuyordu. Aracınızı şehir içi trafinde kısa mesafelerde kullanıyorsanız sıralı lpg li otomobiller nerede ise hiç tasarruf yapmıyor, otogaz kadar da benzin kullanıyorsunuz. Kim ne derse desin lpg motor ömrünü kısaltıyor, benzin filtresi 15, hava filtresi 10, yağ filtresi 10 lira olan bir araca rutin bakımda yaklaşık 70-100 lira da lpg filtresi için ekstradan para veriyorsunuz. Ayar konusunda bir sabit yok, ara sıra sarsıntılı geçişlerden, kırmızı ışıkta rölantide stop etmelerden, mevsim degişikliklerinden, tüketim dengesizliklerinden ayara giriyorsunuz.
    Kapalı otoparklara park edemiyor camınızda dışlanmış gibi kocaman lpg'lidir yazısı ile geziyorsunuz. şehir içi işe gidip gelmek için lpgli 2. aracım var kış başından beri benzinle ne tüketiyorsa lpg de de aynını tüketiyor, mesai saatlerinde vakit bulamadıgım için 1 aydır benzinle kullanıyorum. Ben lpg konusunda tövbeliyim, bir daha asla.




  • bende aynı durumdan muzdarip olduğum icin sıralı lpg nin durumunu öğrenmek istemiştim, cunku full sehir ici yokuslu ve ısıklı merkezi bir yerde arac kullanıyorum, lpg ile benzinin arasında neredeyse hic fark kalmıyor bazı arkadaslar 6 ay hatta 1 senede bir ayardan bahsetmiş usta faktörüde önemli tabii ki ona bir şey diyemeyeceğim sonuc olarak düz sistemde, sıralı sistemde aynı sorunlarla boğuşuyor bu şartlarda demektir, bu sonuca varıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    karburatorlu araçlarda lpg daha sorunsuzdu sanki, durduk yere bozulan lambda sensoru, sürekli yanan arıza lambaları ve durduk yere bozulan benzin pompaları olmuyordu. Aracınızı şehir içi trafinde kısa mesafelerde kullanıyorsanız sıralı lpg li otomobiller nerede ise hiç tasarruf yapmıyor, otogaz kadar da benzin kullanıyorsunuz. Kim ne derse desin lpg motor ömrünü kısaltıyor, benzin filtresi 15, hava filtresi 10, yağ filtresi 10 lira olan bir araca rutin bakımda yaklaşık 70-100 lira da lpg filtresi için ekstradan para veriyorsunuz. Ayar konusunda bir sabit yok, ara sıra sarsıntılı geçişlerden, kırmızı ışıkta rölantide stop etmelerden, mevsim degişikliklerinden, tüketim dengesizliklerinden ayara giriyorsunuz.
    Kapalı otoparklara park edemiyor camınızda dışlanmış gibi kocaman lpg'lidir yazısı ile geziyorsunuz. şehir içi işe gidip gelmek için lpgli 2. aracım var kış başından beri benzinle ne tüketiyorsa lpg de de aynını tüketiyor, mesai saatlerinde vakit bulamadıgım için 1 aydır benzinle kullanıyorum. Ben lpg konusunda tövbeliyim, bir daha asla.

    O at nalı gibi yapıştırmayı takmıyorum bile ben. Kapalı otoparka da rahatlıkla giriyorum. Kimse pek karışmıyor artık.




  • Arkadaşlar saçmalamış baya bi çok geçmiş üstünden ama başkalarına yardımcı olurum belki. Tek nokta ve karburatörlü araçlarda LPG sistemi aynıdır tek fark tek nokta da araç ilk çalıştığında benzinde çalışır ayarladığınız devre gelince gaza geçer çalıpma sistemi her şeyi aynıdır. Sıralıda işler değişir bir arzada ayar bozukuğundan LPG sistemi otomatik benzine atar. Mesela benim aracimda 5000devir civarında benim bile haberim olmadan benzine atıyordu gazlan ayağımı çektiğümde tekrar LPG ye alıyordu. Performans konusunda ise farkedilmez bile. Ayarı eğer düzgün yapıldıysa bir kere yapılır bir daha yapılmaz (regülatör bozulur değişir enjektör değişirse yapılır sadece) sıralı sistem rahatlıktır bir kere aracın tüm sensörleri devrede dir. Sıralı sistemde %10a kadar yapılan hataları tolere edilir mesela LPG ayarı %10 a kadar zengin ya da faikr yapıldıysa benzin ECU sü bunu tolere eder %10u aşarsa arza lambası yanar kısacası sıralı lpg başka bir güzelliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kullandığım için söylüyorum, karbiratörlü ile tek noktalı aynı değil. Tek noktalı sistem lpg dönüşümü daha basit ve daha az parça kullanılıyor. Ama lpg ayarı tutturmak zor oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Bende zamanında kullandım ikiside mixser li sistem dir gaz kelebeğinin üzerinden verilir tek nokta bir emilatör vardır bir de dediğim ilk çalışmayı benzinle yapan düğme geri kalan herşey aynıdır. Tek farkı ilk çalışmayı benzinle yapmasıdır. Tek noktaya sıralı denemez tek nokta LPG ile düz LPG gazı boğazdan verir beyin diye tabir edilen regülatör aynıdır bu da demek olırki çalışma prensibi aynıdır. Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracım enjeksiyonlu 2000 çıkışlı çıktığı yıl lpg takılmış. Lpg sıralı değil düz ama benzinde çalışıyor 2000 devirlik gaz veriyorsun lpg ye geçiyor. Performas kaybı lpg de böyle daha çok oluyor onun dılşında bir eksisini göremedik 10 yıldır bizde araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TUG10 T kullanıcısına yanıt
    Tek farkı o işte başka hiç bir farkı yok ilk çalışmanın benzinle olması dışında herşey aynı hatta gidip bir lpgcide 30-40TL karşılığında bu LPG de çalışmayı iptal edebilirsiniz yapılacak işlem yakıt seçici anahtarın değiştirilmesidir sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.