Şimdi Ara

sizce hangisi? sıfır km b sınıfı mı, ikinci el c sınıfı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
0
Favori
2.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.




  • Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.



    +1

    Yalnız vergi konusu göreceli.

    1.6 motor 5 yaşında bir C segment aracın vergisiyle, sıfır B segmenti aracın vergisi arasında afaki fark yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogün®

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.



    +1

    Yalnız vergi konusu göreceli.

    1.6 motor 5 yaşında bir C segment aracın vergisiyle, sıfır B segmenti aracın vergisi arasında afaki fark yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ogün®


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.



    +1

    Yalnız vergi konusu göreceli.

    1.6 motor 5 yaşında bir C segment aracın vergisiyle, sıfır B segmenti aracın vergisi arasında afaki fark yok.


    Haklısınız.

    Ama ben de gerçi yazımda belitmedim ama karşılaştırmayı 1-2 yaşında C segmenti araba ile 0 km B segmenti araba arasında yaptım. Fiyatlar genelde denk oluyor o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.








    paylaşım için teşekkürler.

    yazdıklarınızın özeti ihtiyaç ve işlevsellik.

    ancak bir çok insan 20 milyar bütçeyle başlayıp, 40 milyarlık araba almakta. bu da bir gerçek. b sınıfı araç alanlar çoğunlukla bütçelerinden dolayı almak zorunda kalıyorlar.

    citroen c5 te bir özellik var engel görünce uyarıp araç yukarı doğru kalkıyor :) araziye gittik c5 sahibi biriyle , yazık falan dedim ama adam özelliği söyledi. evet bu özellik de gerekli olabilir.

    hasılı çoğunlukla bizi b sınıfı araç almaya iten sebep ekonomiktir. kısa süre öncesine kadar kesinlikle sümbül almam derdim. ama şimdi onu dahi gündemime almış durumdayım. (tamamen yeni kasayla ilgili değil)

    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin23

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.








    paylaşım için teşekkürler.

    yazdıklarınızın özeti ihtiyaç ve işlevsellik.

    ancak bir çok insan 20 milyar bütçeyle başlayıp, 40 milyarlık araba almakta. bu da bir gerçek. b sınıfı araç alanlar çoğunlukla bütçelerinden dolayı almak zorunda kalıyorlar.

    citroen c5 te bir özellik var engel görünce uyarıp araç yukarı doğru kalkıyor :) araziye gittik c5 sahibi biriyle , yazık falan dedim ama adam özelliği söyledi. evet bu özellik de gerekli olabilir.

    hasılı çoğunlukla bizi b sınıfı araç almaya iten sebep ekonomiktir. kısa süre öncesine kadar kesinlikle sümbül almam derdim. ama şimdi onu dahi gündemime almış durumdayım. (tamamen yeni kasayla ilgili değil)

    teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Sınıf ne olursa olsun benim gözümde her durumda temiz bir ikinci el en mantıklı seçimdir. C sınıfının fazladan sunduklarına ihtiyaç yoksa "0" km B sınıfı değil yine temiz bir ikinci el B sınıfı alınır ve 5-10 bin YTL cepte kalır.

    Tabi insan her zaman mantıklı olanı yapacak diye bir şey yok. Herkes hayatında en az bir kez "0" km aracın koltuğuna oturmak isteyebilir ki hak veririm. Ben de bunu bir kere yaptım ama bundan sonra ne kadar yüksek bütçem olursa olsun (çok zengin olmadığım sürece) bir daha "0" km alacağımı sanmıyorum. Sırf kontağa basmakla araçlar 3-5 değer kaybediyorken varsın başkası bassın o kontağa; para kolay kazanılmıyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Sorunuzun cevanı için değerlendirilmesi gereken pek çok değişken var, ve bu değişkenlerin çoğu öznel.

    Aklıma gelenleri sıralıyorum.

    1. Araç sadece ya da çoğunlukla şehir içinde kullanılacaksa B segmenti daha mantıklı, ama uzun yol yapılacaksa C segmenti daha mantıklı olur.

    2. Aracı kullanacak kişinin ekonomik durumu da önemli, TR'de B segmenti arabaların çoğu 1.4, C segmenti arabaların da çoğu 1.6 motorlu. Bu da yakıt tüketimi ve vergiyi doğrudan etkiliyor. Cebi daha dolu olan C segmenti alır ama B segmenti arabanın daha ekonomik olacağı açık.

    3. Donanım da önemli tabi, kimisi için aracın donanımı segmentten daha önemlidir.

    4. En önemli kriterlerden biri de alınacak araba ikinci el ise durumu. Sonuçta 0 arabadan vazgeçmeye değecek kadar iyi durumda olmalı araba.

    5. Bagaj isteniyorsa B segmenti araçlar yetmeyebilir.

    Bu liste böyle uzar gider, aklıma gelenler bunlar.



    teşekkürler.

    tespitlerinize katılıyorum.

    ancak tekrar etmek de fayda var. çok fazla idealist değilse kişi, genellikle elindeki bütçeye göre hareket ediyor. örneğin sürekli şehir içinde kullanacağı halde 4*4 alanlar gibi.

    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin23

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.








    paylaşım için teşekkürler.

    yazdıklarınızın özeti ihtiyaç ve işlevsellik.

    ancak bir çok insan 20 milyar bütçeyle başlayıp, 40 milyarlık araba almakta. bu da bir gerçek. b sınıfı araç alanlar çoğunlukla bütçelerinden dolayı almak zorunda kalıyorlar.

    citroen c5 te bir özellik var engel görünce uyarıp araç yukarı doğru kalkıyor :) araziye gittik c5 sahibi biriyle , yazık falan dedim ama adam özelliği söyledi. evet bu özellik de gerekli olabilir.

    hasılı çoğunlukla bizi b sınıfı araç almaya iten sebep ekonomiktir. kısa süre öncesine kadar kesinlikle sümbül almam derdim. ama şimdi onu dahi gündemime almış durumdayım. (tamamen yeni kasayla ilgili değil)

    teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.








    paylaşım için teşekkürler.

    yazdıklarınızın özeti ihtiyaç ve işlevsellik.

    ancak bir çok insan 20 milyar bütçeyle başlayıp, 40 milyarlık araba almakta. bu da bir gerçek. b sınıfı araç alanlar çoğunlukla bütçelerinden dolayı almak zorunda kalıyorlar.

    citroen c5 te bir özellik var engel görünce uyarıp araç yukarı doğru kalkıyor :) araziye gittik c5 sahibi biriyle , yazık falan dedim ama adam özelliği söyledi. evet bu özellik de gerekli olabilir.

    hasılı çoğunlukla bizi b sınıfı araç almaya iten sebep ekonomiktir. kısa süre öncesine kadar kesinlikle sümbül almam derdim. ama şimdi onu dahi gündemime almış durumdayım. (tamamen yeni kasayla ilgili değil)

    teşekkürler.



    D segmenti işin içine girerse yazdıklarım geçersiz kalmakta zaten.

    C ye kadar çok bir fark yok ama D ve yukarısı bambaşka bir dünya.

    passat ile golf arasında, polo ile golf arasındaki farktan çok daha byük bir uçurum var kanımca.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Sınıf ne olursa olsun benim gözümde her durumda temiz bir ikinci el en mantıklı seçimdir. C sınıfının fazladan sunduklarına ihtiyaç yoksa "0" km B sınıfı değil yine temiz bir ikinci el B sınıfı alınır ve 5-10 bin YTL cepte kalır.

    Tabi insan her zaman mantıklı olanı yapacak diye bir şey yok. Herkes hayatında en az bir kez "0" km aracın koltuğuna oturmak isteyebilir ki hak veririm. Ben de bunu bir kere yaptım ama bundan sonra ne kadar yüksek bütçem olursa olsun (çok zengin olmadığım sürece) bir daha "0" km alacağımı sanmıyorum. Sırf kontağa basmakla araçlar 3-5 değer kaybediyorken varsın başkası bassın o kontağa; para kolay kazanılmıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Sınıf ne olursa olsun benim gözümde her durumda temiz bir ikinci el en mantıklı seçimdir. C sınıfının fazladan sunduklarına ihtiyaç yoksa "0" km B sınıfı değil yine temiz bir ikinci el B sınıfı alınır ve 5-10 bin YTL cepte kalır.

    Tabi insan her zaman mantıklı olanı yapacak diye bir şey yok. Herkes hayatında en az bir kez "0" km aracın koltuğuna oturmak isteyebilir ki hak veririm. Ben de bunu bir kere yaptım ama bundan sonra ne kadar yüksek bütçem olursa olsun (çok zengin olmadığım sürece) bir daha "0" km alacağımı sanmıyorum. Sırf kontağa basmakla araçlar 3-5 değer kaybediyorken varsın başkası bassın o kontağa; para kolay kazanılmıyor.


    hiç sıfır araç kullanmamış biri olarak aynen dediğiniz gibi hayatımda en az bir kez koltuklarında naylonları sökülmemiş olan aracım olsun isterim.

    ancak özellikle yaşı geçgin araçları satın almak, hani derler ya düzen tutturmak zor iş.

    araba sırf sıfır km diye 3-5 bin fazla vermek mi yoksa 2-3 yaşlı ikinci el mi? düşünülmesi gerekli bir konu.

    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin23

    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Sınıf ne olursa olsun benim gözümde her durumda temiz bir ikinci el en mantıklı seçimdir. C sınıfının fazladan sunduklarına ihtiyaç yoksa "0" km B sınıfı değil yine temiz bir ikinci el B sınıfı alınır ve 5-10 bin YTL cepte kalır.

    Tabi insan her zaman mantıklı olanı yapacak diye bir şey yok. Herkes hayatında en az bir kez "0" km aracın koltuğuna oturmak isteyebilir ki hak veririm. Ben de bunu bir kere yaptım ama bundan sonra ne kadar yüksek bütçem olursa olsun (çok zengin olmadığım sürece) bir daha "0" km alacağımı sanmıyorum. Sırf kontağa basmakla araçlar 3-5 değer kaybediyorken varsın başkası bassın o kontağa; para kolay kazanılmıyor.


    hiç sıfır araç kullanmamış biri olarak aynen dediğiniz gibi hayatımda en az bir kez koltuklarında naylonları sökülmemiş olan aracım olsun isterim.

    ancak özellikle yaşı geçgin araçları satın almak, hani derler ya düzen tutturmak zor iş.

    araba sırf sıfır km diye 3-5 bin fazla vermek mi yoksa 2-3 yaşlı ikinci el mi? düşünülmesi gerekli bir konu.

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.








    paylaşım için teşekkürler.

    yazdıklarınızın özeti ihtiyaç ve işlevsellik.

    ancak bir çok insan 20 milyar bütçeyle başlayıp, 40 milyarlık araba almakta. bu da bir gerçek. b sınıfı araç alanlar çoğunlukla bütçelerinden dolayı almak zorunda kalıyorlar.

    citroen c5 te bir özellik var engel görünce uyarıp araç yukarı doğru kalkıyor :) araziye gittik c5 sahibi biriyle , yazık falan dedim ama adam özelliği söyledi. evet bu özellik de gerekli olabilir.

    hasılı çoğunlukla bizi b sınıfı araç almaya iten sebep ekonomiktir. kısa süre öncesine kadar kesinlikle sümbül almam derdim. ama şimdi onu dahi gündemime almış durumdayım. (tamamen yeni kasayla ilgili değil)

    teşekkürler.



    D segmenti işin içine girerse yazdıklarım geçersiz kalmakta zaten.

    C ye kadar çok bir fark yok ama D ve yukarısı bambaşka bir dünya.

    passat ile golf arasında, polo ile golf arasındaki farktan çok daha byük bir uçurum var kanımca.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    arkadaşlar selamlar,

    daha önce tartışıldı mı diye arama yaptım ama pek bişey çıkmadı. burdan paylaşalım.

    sıfır km b sınıfına, ikinci el c sınıfı tercih edilmesinin bence temel nedeni daha iyi bir donanım seviyesine sahip olmaktır. ancak ikinci el araç almanın riskleri de malum.

    özelikle tecrübe sahibi arkadaşlar bilgi verirlerse karar aşamasında olan arkadaşlara ben dahil yardımı olur diye düşünüyorum.

    şimdiden teşekkürler.



    ihtiyacını hangisi görecekse o derim;

    C segmenti B segmentinden fazlalık olarak ne sunar?

    konfor+biraz daha lüks donanım+daha geniş bagaj( iç hacim demiyorum c segmenti kadar iç hacme sahip b segmenti araçlar mevcut) + belkid halkımız için en önemli olan PRESTİJ

    sen yoldaki tümsekleri hissetmekten rahatsız olmuyorsan,biraz motor sesi, biraz yol sesi seni çok rahatsız etmeyecekse, çift bölgeli klima yada deri döşeme yada sunroof gibi ( sunroof bazı b segmentlerindede var ya neyse aklıma donanım gelmedi=) donanımlar senin için elzem değilse, bagajda sürekli tonlarca eşya taşımıyorsan (gene bagajı çok büyük b segmenti araçlarda mevcut, ve komşunun C segmenti aracının yanına ufak b segmenti aracını park ettiğinde eziklik hissi duymam diyorsan bence c segmenti araç çok da gerekli değildir.

    10 yılı aşkın c segmenti araçlar kullandık 3 yıldır b segmenti kullnıyorum. şahsen yukarıdaki yazdığım şeyler benim için önemli olmadığı için gayet mutluyum. aracımda kullanmadığım hiç bir şeye ekstra para ödemedim.

    kısaca sorunun cevabı elbette c sementi daha konforlu daha sessiz daha prestijlidir.

    ama o kadar.

    bir megane bir clio 3 ten yukarıda saydığım farklılıklardan daha farklı değildir. ikiside ncaptan 5 yıldızlı.

    yani bütçen iyi bir b segmntine sıfır km olarak yetiyorsa ve gene tekrar ediyorum yukarıda dediklerim senin için önemsizse ben b segmenti almanı öneririm.

    ha başka bir kullnıcı vardır konfor ister sessizlik ister her yeri ferah büyük olsun ister ve prestije önem verir. onun içinde c segmenti iyi seçimdir.

    hayırlı günler.








    paylaşım için teşekkürler.

    yazdıklarınızın özeti ihtiyaç ve işlevsellik.

    ancak bir çok insan 20 milyar bütçeyle başlayıp, 40 milyarlık araba almakta. bu da bir gerçek. b sınıfı araç alanlar çoğunlukla bütçelerinden dolayı almak zorunda kalıyorlar.

    citroen c5 te bir özellik var engel görünce uyarıp araç yukarı doğru kalkıyor :) araziye gittik c5 sahibi biriyle , yazık falan dedim ama adam özelliği söyledi. evet bu özellik de gerekli olabilir.

    hasılı çoğunlukla bizi b sınıfı araç almaya iten sebep ekonomiktir. kısa süre öncesine kadar kesinlikle sümbül almam derdim. ama şimdi onu dahi gündemime almış durumdayım. (tamamen yeni kasayla ilgili değil)

    teşekkürler.



    D segmenti işin içine girerse yazdıklarım geçersiz kalmakta zaten.

    C ye kadar çok bir fark yok ama D ve yukarısı bambaşka bir dünya.

    passat ile golf arasında, polo ile golf arasındaki farktan çok daha byük bir uçurum var kanımca.

    hayırlı günler.


    amacım d sınıfına sıçratmak değil, aklıma ilk gelen örnek olduğu için söyledim.

    yani akaryakıt bu kadar pahalı olmasa, fazla vergi alınmasa, sıfır km nin fiyatı bu kadar fazla olasa her birimizde herhalde 3000-4000 cc araçlar olurdu.

    kompact mantık yada tasarruf mantığı daha çok avrupalının mantığıdır. aslında bencillikten sıyrılırsa doğrudur da. yani b sınıfı ihtiyacı karşılıyorsa israfa ne gerek var?

    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin23

    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Sınıf ne olursa olsun benim gözümde her durumda temiz bir ikinci el en mantıklı seçimdir. C sınıfının fazladan sunduklarına ihtiyaç yoksa "0" km B sınıfı değil yine temiz bir ikinci el B sınıfı alınır ve 5-10 bin YTL cepte kalır.

    Tabi insan her zaman mantıklı olanı yapacak diye bir şey yok. Herkes hayatında en az bir kez "0" km aracın koltuğuna oturmak isteyebilir ki hak veririm. Ben de bunu bir kere yaptım ama bundan sonra ne kadar yüksek bütçem olursa olsun (çok zengin olmadığım sürece) bir daha "0" km alacağımı sanmıyorum. Sırf kontağa basmakla araçlar 3-5 değer kaybediyorken varsın başkası bassın o kontağa; para kolay kazanılmıyor.


    hiç sıfır araç kullanmamış biri olarak aynen dediğiniz gibi hayatımda en az bir kez koltuklarında naylonları sökülmemiş olan aracım olsun isterim.

    ancak özellikle yaşı geçgin araçları satın almak, hani derler ya düzen tutturmak zor iş.

    araba sırf sıfır km diye 3-5 bin fazla vermek mi yoksa 2-3 yaşlı ikinci el mi? düşünülmesi gerekli bir konu.

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Sınıf ne olursa olsun benim gözümde her durumda temiz bir ikinci el en mantıklı seçimdir. C sınıfının fazladan sunduklarına ihtiyaç yoksa "0" km B sınıfı değil yine temiz bir ikinci el B sınıfı alınır ve 5-10 bin YTL cepte kalır.

    Tabi insan her zaman mantıklı olanı yapacak diye bir şey yok. Herkes hayatında en az bir kez "0" km aracın koltuğuna oturmak isteyebilir ki hak veririm. Ben de bunu bir kere yaptım ama bundan sonra ne kadar yüksek bütçem olursa olsun (çok zengin olmadığım sürece) bir daha "0" km alacağımı sanmıyorum. Sırf kontağa basmakla araçlar 3-5 değer kaybediyorken varsın başkası bassın o kontağa; para kolay kazanılmıyor.


    hiç sıfır araç kullanmamış biri olarak aynen dediğiniz gibi hayatımda en az bir kez koltuklarında naylonları sökülmemiş olan aracım olsun isterim.

    ancak özellikle yaşı geçgin araçları satın almak, hani derler ya düzen tutturmak zor iş.

    araba sırf sıfır km diye 3-5 bin fazla vermek mi yoksa 2-3 yaşlı ikinci el mi? düşünülmesi gerekli bir konu.

    teşekkürler


    Zaten ben de yazdım, ikinci el araba gerçekten çok temiz olmalı ki yaklaşık aynı paraya 0 km almaktan vazgeçmeye değsin.

    İkinci el almayı düşünorsanız da asla acele etmeyin, iyi bir şey denk gtirmeye çalışın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin23

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    B sınıfı'nın C sınıfına göre eksikleri
    kalitesiz iç mekan
    dar ve küçük iç mekan
    gürültülü ve sarsıntılı iç mekan
    daha güvensiz
    daha konforsuz

    aradan 1 yıl geçti
    şimdi elimde 1 yaşında kullanılmış B sınıfı araç olacakken 3 yaşında kullanılmış C sınıfı araç var

    iki sınıf kıyas kabul etmez.
    B sınıfında benzin ve yedek parça fiyatları C sınıfına göre düşüktür.

    aracın içinde vakit geçirmiyor muyuz?
    donanımlarından yararlanmıyor muyuz?
    güvenliğine güvenmiyor muyuz?

    içine ilk ben bineceğim diye
    koltuk poşetlerini ilk ben sökeceğim diye bir alt sınıf araç almam açıkçası

    zaten dünyada eve gitmenin en pahalı yolu sıfır araç alıp eve gitmektir.
    yarım saat içinde para kaybınız %20 olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    B sınıfı'nın C sınıfına göre eksikleri
    kalitesiz iç mekan
    dar ve küçük iç mekan
    gürültülü ve sarsıntılı iç mekan
    daha güvensiz
    daha konforsuz

    aradan 1 yıl geçti
    şimdi elimde 1 yaşında kullanılmış B sınıfı araç olacakken 3 yaşında kullanılmış C sınıfı araç var

    iki sınıf kıyas kabul etmez.
    B sınıfında benzin ve yedek parça fiyatları C sınıfına göre düşüktür.

    aracın içinde vakit geçirmiyor muyuz?
    donanımlarından yararlanmıyor muyuz?
    güvenliğine güvenmiyor muyuz?

    içine ilk ben bineceğim diye
    koltuk poşetlerini ilk ben sökeceğim diye bir alt sınıf araç almam açıkçası

    zaten dünyada eve gitmenin en pahalı yolu sıfır araç alıp eve gitmektir.
    yarım saat içinde para kaybınız %20 olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    B sınıfı'nın C sınıfına göre eksikleri
    kalitesiz iç mekan
    dar ve küçük iç mekan
    gürültülü ve sarsıntılı iç mekan
    daha güvensiz
    daha konforsuz

    aradan 1 yıl geçti
    şimdi elimde 1 yaşında kullanılmış B sınıfı araç olacakken 3 yaşında kullanılmış C sınıfı araç var

    iki sınıf kıyas kabul etmez.
    B sınıfında benzin ve yedek parça fiyatları C sınıfına göre düşüktür.

    aracın içinde vakit geçirmiyor muyuz?
    donanımlarından yararlanmıyor muyuz?
    güvenliğine güvenmiyor muyuz?

    içine ilk ben bineceğim diye
    koltuk poşetlerini ilk ben sökeceğim diye bir alt sınıf araç almam açıkçası

    zaten dünyada eve gitmenin en pahalı yolu sıfır araç alıp eve gitmektir.
    yarım saat içinde para kaybınız %20 olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.




    paylaşım için sağolun.

    keşke imkan olsa da dopdolu donanıma sahip c sınıfı sıfır bir araç alabilse herkes. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    B sınıfı'nın C sınıfına göre eksikleri
    kalitesiz iç mekan
    dar ve küçük iç mekan
    gürültülü ve sarsıntılı iç mekan
    daha güvensiz
    daha konforsuz

    aradan 1 yıl geçti
    şimdi elimde 1 yaşında kullanılmış B sınıfı araç olacakken 3 yaşında kullanılmış C sınıfı araç var

    iki sınıf kıyas kabul etmez.
    B sınıfında benzin ve yedek parça fiyatları C sınıfına göre düşüktür.

    aracın içinde vakit geçirmiyor muyuz?
    donanımlarından yararlanmıyor muyuz?
    güvenliğine güvenmiyor muyuz?

    içine ilk ben bineceğim diye
    koltuk poşetlerini ilk ben sökeceğim diye bir alt sınıf araç almam açıkçası

    zaten dünyada eve gitmenin en pahalı yolu sıfır araç alıp eve gitmektir.
    yarım saat içinde para kaybınız %20 olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    B sınıfı'nın C sınıfına göre eksikleri
    kalitesiz iç mekan
    dar ve küçük iç mekan
    gürültülü ve sarsıntılı iç mekan
    daha güvensiz
    daha konforsuz

    aradan 1 yıl geçti
    şimdi elimde 1 yaşında kullanılmış B sınıfı araç olacakken 3 yaşında kullanılmış C sınıfı araç var

    iki sınıf kıyas kabul etmez.
    B sınıfında benzin ve yedek parça fiyatları C sınıfına göre düşüktür.

    aracın içinde vakit geçirmiyor muyuz?
    donanımlarından yararlanmıyor muyuz?
    güvenliğine güvenmiyor muyuz?

    içine ilk ben bineceğim diye
    koltuk poşetlerini ilk ben sökeceğim diye bir alt sınıf araç almam açıkçası

    zaten dünyada eve gitmenin en pahalı yolu sıfır araç alıp eve gitmektir.
    yarım saat içinde para kaybınız %20 olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.





    güvenlik ve iç mekan harici B nin c den ekskliklerine katılıyorum.

    iç mekanı c segmenti kadar geniş B segmentleri mevcut. jazz-note-grand modus-colt -city vb gibi

    güvenlkl olarak ise 5 yıldızlı bir clio 3 hb, gene 5 yıldızlı bir megane 2 hb den güvensizmidir.

    güvenlik donanım paketlerininde aynı olduğunu varsayarsak?

    diğer dedikleriniz doğrudur daha konforsuz daha gürültülü daha donanımsız

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Ekim 2008; 0:23:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    B sınıfı'nın C sınıfına göre eksikleri
    kalitesiz iç mekan
    dar ve küçük iç mekan
    gürültülü ve sarsıntılı iç mekan
    daha güvensiz
    daha konforsuz

    aradan 1 yıl geçti
    şimdi elimde 1 yaşında kullanılmış B sınıfı araç olacakken 3 yaşında kullanılmış C sınıfı araç var

    iki sınıf kıyas kabul etmez.
    B sınıfında benzin ve yedek parça fiyatları C sınıfına göre düşüktür.

    aracın içinde vakit geçirmiyor muyuz?
    donanımlarından yararlanmıyor muyuz?
    güvenliğine güvenmiyor muyuz?

    içine ilk ben bineceğim diye
    koltuk poşetlerini ilk ben sökeceğim diye bir alt sınıf araç almam açıkçası

    zaten dünyada eve gitmenin en pahalı yolu sıfır araç alıp eve gitmektir.
    yarım saat içinde para kaybınız %20 olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ronin23


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    2007 temmuzda sıfır B sınıfı araç alacağım diye yola çıkmışken,
    2005 model temiz dopdolu C sınıfı araç aldım.(aynı fiyat aşağı yukarı)



    bunu neden yaptığınızı yazarsanız karar vereceklere yardımcı olursunuz.

    teşekkürler.





    güvenlik ve iç mekan harici B nin c den ekskliklerine katılıyorum.

    iç mekanı c segmenti kadar geniş B segmentleri mevcut. jazz-note-grand modus-colt -city vb gibi

    güvenlkl olarak ise 5 yıldızlı bir clio 3 hb, gene 5 yıldızlı bir megane 2 hb den güvensizmidir.

    güvenlik donanım paketlerininde aynı olduğunu varsayarsak?

    diğer dedikleriniz doğrudur daha konforsuz daha gürültülü daha donanımsız

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    istisnalar kaideyi bozmaz.
    B sınıfı C sınıfından küçüktür.
    ona bakarsak iç mekanı D segmenti kadar geniş C segment araçları da var.

    büyük 5 yıldızlı elbette küçük 5 yıldızlıdan güvenlidir.
    bu konular defalarca tartışıldı.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    istisnalar kaideyi bozmaz.
    B sınıfı C sınıfından küçüktür.
    ona bakarsak iç mekanı D segmenti kadar geniş C segment araçları da var.

    büyük 5 yıldızlı elbette küçük 5 yıldızlıdan güvenlidir.
    bu konular defalarca tartışıldı.



    Alıntıları Göster
    tasshelhoff arkadaş söylenmesi gerekenleri gayet güzel anlatmış. Katılmamak elde değil. Şahsım adına konuşursam, sıfır km. B sınıfı arabayı ikinci el C sınıfı bir arabaya her zaman tercih ederim. Ne kadar temiz olursa olsun, ikinci el şans işidir. Kendimi bildim bileli tam 33 yıldır bütün arabalarımız sıfır km. ve B sınıfı yerli üretim olmuştur ve hiç bir zararını da görmedik. Tüm ihtiyaçlarımıza cevap verdi ve bizi yazın Türkiye'nin bir ucuna dahi götürdü ve halen daha da götürüyor.
    Şimdi seçenek, marka, model vs. çok. Sıfır km. B sınıfı almak için yerli üretim harici yine 3 aşağı 5 yukarı aynı fiyat aralığında ithal arabalar da mevcut. Benden tavsiye, sıfır'dan şaşma derim. Marşa ilk basan sen olup, araba tamamı ile senin kullanım karakterine alışıp, sana uygun bir araba olacak ve hangi km.'de ne olduğunu sen bileceksin.
    Tabi son karar senin. Şimdi'den hayırlı olsun.

    Sana kendimden bir örnek vereyim. 2004 Ocak ayında, apt. komşum 2000 model Toyota Corolla arabasını satıyordu. Araba yuvarlak farlı olanlardan ve 1.6 Terra modeliydi. Sıfır km. almıştı ve çok az kullandı. Tertemiz pırıl pırıldı. Çünkü gözümün önündeydi sürekli. Babam hayattayken derdi bazen "oğlum komşu arabasını satarsa biz alalım" diye. Neyse, araba o vakit 26000 km.'de idi ve o zamanın parası ile 16 milyar istiyordu. Niyetlendim ve gidip sordum. Arabaya talibim, düşünüyorum dedim. Anlaşırsak önce eski arabamı satıp, senin arabanı alırım dedim. Tamam dedi ve neden sattığını, yerine ne alacağını sordum. Bir iş yeri açacağını ve araba almayacağını söyledi. Tamam dedim ve düşündüm, taşındım ve vaz geçtim. Eski arabama o an kıyamadım. Baba yadigarıydı. 90 yılında önceki arabalarımız gibi sıfır almıştık ve araba da 90 model Şahin bu ara da. Ama tertemiz ve pırıl pırıl, bakımlı bir arabaydı bizim Şahin. Neyse ben komşunun arabasından vazgeçtim. Şimdi alırım bunu, adam arabasız kalacak ve otoparkta gördükçe "ah ulan keşke satmasaydım bak arabasız kaldım" diyecek deyip almadım. Belki biraz geri kafalıyım ama öyle düşündüm ve almadım. Arabama da kıyamadım bir yandan ama o senenin Ekim ayında artık yeter deyip, imzam da ki arabamı aldım ve yine sıfır aldım. Ve 20.5 milyar verdim ve de aldığıma da değdi.
    Şimdi, arabam tam 4 yaşında. 2005 model ama 2004 Ekim çıkışlı ve 4 yaşında, 35 bin km.'de. 4 yılda 35 bin km. yapmışım. Eğer ben öyle düşünmeyip, 2000 model Corolla'yı alsaydım ki Corolla ile Symbol zaten kıyaslanamaz Corolla son derece mükemmel bir arabadır. O arabayı alsaydım, tam 8 yaşında olacaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 29 Ekim 2008; 10:40:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    tasshelhoff arkadaş söylenmesi gerekenleri gayet güzel anlatmış. Katılmamak elde değil. Şahsım adına konuşursam, sıfır km. B sınıfı arabayı ikinci el C sınıfı bir arabaya her zaman tercih ederim. Ne kadar temiz olursa olsun, ikinci el şans işidir. Kendimi bildim bileli tam 33 yıldır bütün arabalarımız sıfır km. ve B sınıfı yerli üretim olmuştur ve hiç bir zararını da görmedik. Tüm ihtiyaçlarımıza cevap verdi ve bizi yazın Türkiye'nin bir ucuna dahi götürdü ve halen daha da götürüyor.
    Şimdi seçenek, marka, model vs. çok. Sıfır km. B sınıfı almak için yerli üretim harici yine 3 aşağı 5 yukarı aynı fiyat aralığında ithal arabalar da mevcut. Benden tavsiye, sıfır'dan şaşma derim. Marşa ilk basan sen olup, araba tamamı ile senin kullanım karakterine alışıp, sana uygun bir araba olacak ve hangi km.'de ne olduğunu sen bileceksin.
    Tabi son karar senin. Şimdi'den hayırlı olsun.

    Sana kendimden bir örnek vereyim. 2004 Ocak ayında, apt. komşum 2000 model Toyota Corolla arabasını satıyordu. Araba yuvarlak farlı olanlardan ve 1.6 Terra modeliydi. Sıfır km. almıştı ve çok az kullandı. Tertemiz pırıl pırıldı. Çünkü gözümün önündeydi sürekli. Babam hayattayken derdi bazen "oğlum komşu arabasını satarsa biz alalım" diye. Neyse, araba o vakit 26000 km.'de idi ve o zamanın parası ile 16 milyar istiyordu. Niyetlendim ve gidip sordum. Arabaya talibim, düşünüyorum dedim. Anlaşırsak önce eski arabamı satıp, senin arabanı alırım dedim. Tamam dedi ve neden sattığını, yerine ne alacağını sordum. Bir iş yeri açacağını ve araba almayacağını söyledi. Tamam dedim ve düşündüm, taşındım ve vaz geçtim. Eski arabama o an kıyamadım. Baba yadigarıydı. 90 yılında önceki arabalarımız gibi sıfır almıştık ve araba da 90 model Şahin bu ara da. Ama tertemiz ve pırıl pırıl, bakımlı bir arabaydı bizim Şahin. Neyse ben komşunun arabasından vazgeçtim. Şimdi alırım bunu, adam arabasız kalacak ve otoparkta gördükçe "ah ulan keşke satmasaydım bak arabasız kaldım" diyecek deyip almadım. Belki biraz geri kafalıyım ama öyle düşündüm ve almadım. Arabama da kıyamadım bir yandan ama o senenin Ekim ayında artık yeter deyip, imzam da ki arabamı aldım ve yine sıfır aldım. Ve 20.5 milyar verdim ve de aldığıma da değdi.
    Şimdi, arabam tam 4 yaşında. 2005 model ama 2004 Ekim çıkışlı ve 4 yaşında, 35 bin km.'de. 4 yılda 35 bin km. yapmışım. Eğer ben öyle düşünmeyip, 2000 model Corolla'yı alsaydım ki Corolla ile Symbol zaten kıyaslanamaz Corolla son derece mükemmel bir arabadır. O arabayı alsaydım, tam 8 yaşında olacaktı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    tasshelhoff arkadaş söylenmesi gerekenleri gayet güzel anlatmış. Katılmamak elde değil. Şahsım adına konuşursam, sıfır km. B sınıfı arabayı ikinci el C sınıfı bir arabaya her zaman tercih ederim. Ne kadar temiz olursa olsun, ikinci el şans işidir. Kendimi bildim bileli tam 33 yıldır bütün arabalarımız sıfır km. ve B sınıfı yerli üretim olmuştur ve hiç bir zararını da görmedik. Tüm ihtiyaçlarımıza cevap verdi ve bizi yazın Türkiye'nin bir ucuna dahi götürdü ve halen daha da götürüyor.
    Şimdi seçenek, marka, model vs. çok. Sıfır km. B sınıfı almak için yerli üretim harici yine 3 aşağı 5 yukarı aynı fiyat aralığında ithal arabalar da mevcut. Benden tavsiye, sıfır'dan şaşma derim. Marşa ilk basan sen olup, araba tamamı ile senin kullanım karakterine alışıp, sana uygun bir araba olacak ve hangi km.'de ne olduğunu sen bileceksin.
    Tabi son karar senin. Şimdi'den hayırlı olsun.

    Sana kendimden bir örnek vereyim. 2004 Ocak ayında, apt. komşum 2000 model Toyota Corolla arabasını satıyordu. Araba yuvarlak farlı olanlardan ve 1.6 Terra modeliydi. Sıfır km. almıştı ve çok az kullandı. Tertemiz pırıl pırıldı. Çünkü gözümün önündeydi sürekli. Babam hayattayken derdi bazen "oğlum komşu arabasını satarsa biz alalım" diye. Neyse, araba o vakit 26000 km.'de idi ve o zamanın parası ile 16 milyar istiyordu. Niyetlendim ve gidip sordum. Arabaya talibim, düşünüyorum dedim. Anlaşırsak önce eski arabamı satıp, senin arabanı alırım dedim. Tamam dedi ve neden sattığını, yerine ne alacağını sordum. Bir iş yeri açacağını ve araba almayacağını söyledi. Tamam dedim ve düşündüm, taşındım ve vaz geçtim. Eski arabama o an kıyamadım. Baba yadigarıydı. 90 yılında önceki arabalarımız gibi sıfır almıştık ve araba da 90 model Şahin bu ara da. Ama tertemiz ve pırıl pırıl, bakımlı bir arabaydı bizim Şahin. Neyse ben komşunun arabasından vazgeçtim. Şimdi alırım bunu, adam arabasız kalacak ve otoparkta gördükçe "ah ulan keşke satmasaydım bak arabasız kaldım" diyecek deyip almadım. Belki biraz geri kafalıyım ama öyle düşündüm ve almadım. Arabama da kıyamadım bir yandan ama o senenin Ekim ayında artık yeter deyip, imzam da ki arabamı aldım ve yine sıfır aldım. Ve 20.5 milyar verdim ve de aldığıma da değdi.
    Şimdi, arabam tam 4 yaşında. 2005 model ama 2004 Ekim çıkışlı ve 4 yaşında, 35 bin km.'de. 4 yılda 35 bin km. yapmışım. Eğer ben öyle düşünmeyip, 2000 model Corolla'yı alsaydım ki Corolla ile Symbol zaten kıyaslanamaz Corolla son derece mükemmel bir arabadır. O arabayı alsaydım, tam 8 yaşında olacaktı.


    teşekkürler

    özellikle ikinci paragrafı okuyunca duygulanıyor insan. araçla duygusal bağ kurmak diye buna denir.

    genellikle insanımız da tanıdığı bildiği aracı almak ister ve herkese de öyle tavsiye edilir. yani komşunuzun aracı alınabilecek bir araçmış.

    peki kontağı çevirince 3-5 milyarlık düşüş hakkında ne dersiniz acaba?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.