Citigo'da ön cam kumandaları bağımsız olmasaydı yani sürücü kendi tarafından sağ taraftaki cama en azından kumanda edebilseydi. Sağ camı en azından aracı park etmeden önce eğer açıksa kapatabilmeliydi.
Ön sağ camı açmak için; sağ kolunun en uzun parmağının uzanacağı şekilde eğilip-bükülüp camı açmak ya da kapatmak zorunda kalmasaydı.
Neyse! Skoda sesimizi duyar ve yeni müşterilerini çok küçük denilen teferruatlarda bulur. En azından opsiyon olarak sunar.
quote:
Orijinalden alıntı: Aydoğan*
quote:
Orijinalden alıntı: Haketmedim
quote:
Orijinalden alıntı: cemsanci
Türk insanını anlamakta gerçekten zorlanıyorum.
Hem sürekli benzin parasından şikayet ederler, kendilerini yerlere atar, benzin parası diye ağlarlar, hem de gidip yüksek yakıt sarfiyatı olan arabayı almak için sıraya girerler.
Hyundai i10, 100 tane satmayı beklerken, 1000 tane satılmış. Citigo ise 35-40 tane satıldı. Kore teknolojisi (ki Çin'den sonra uzak doğunun en kötü şöhretli ülkesidir) ile üretilmiş bir arabaya 30 bin lira verirken benim içim acır. Üstelik bir de bu arabanın yakıt sarfiyatı çok yüksek.
Türkiye'de üretildiği ve hem ülkeye döviz sağladığı hem de insanlara iş sağladığı için i10'un başarısından mutlu oluyorum ama bizim milletin tavrını anlamakta zorlanıyorum. Hem az yakan otomobil istiyoruz diye ağlıyorlar, hem de çok yakan otomobili satın alıyorlar. Çok acayip ya.
i10'u çok yakından inceledim. Citigo'yu ise forumlardan testlerden görsel resimlerinden inceledim. i10 çok abes bir şekilde citigodan 5 gömlek üstün.
"i10'u çok yakından inceledim. Citigo'yu ise forumlardan testlerden görsel resimlerinden inceledim. i10 çok abes bir şekilde citigodan 5 gömlek üstün."
Daha detaylı açıklasanız. Ne söylemek istediğinizi açık ve net olarak söylerseniz yanlış anlaşılmalar önlenmiş olur.
Dediğim gayat açık ve net arkadaş yazmış ya i10'a verilen paraya içim acır kore teknolojisi çinden sonraki en kötü teknoloji falan diye. i10'u çok yakından inceledim çok özene bezene yapılmış donanımlı bir otomibil, citigo ise herşeyden tasarruf etmek için kaçılmış basit yapılı kapı kenarları bile kaplı olmayan arka camı açılmayan fiyatına görede donanımı zayıf olan bir otomobil.
cemsanciC
kullanıcısına yanıt
City safe kapatma tuşuna basılı tutunca bilgi ekranında OFF yazıp bir kaç saniye yanıp sönüyor. Arabayı kapatıp açtığında tekrar aktif hale geliyor. Tekrar kapatman gerekir. 5-30 km hızla giderken bende de sürekli uyarı vermiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: akifoktar
City safe kapatma tuşuna basılı tutunca bilgi ekranında OFF yazıp bir kaç saniye yanıp sönüyor. Arabayı kapatıp açtığında tekrar aktif hale geliyor. Tekrar kapatman gerekir. 5-30 km hızla giderken bende de sürekli uyarı vermiyor.
Teşekkür ederim. Bir de basılı tutup deneyeyim Off yazısı görünüyorsa, sistem çalışıyor olmalı. Hiç denemedim ama sanırım bir kere vatan caddesi vergi dairesi önünde sistem çalıştı. otoparkçıya seslenmeye çalışırken çok yavaş seyredediyordum. kaldırımdaki yayalardan biri aniden önüme atladı. arkasında araba olduğunun farkında bile değildi. freni ben mi yaptım, araba mı yaptı anlamadım, ama adam aniden havadan, yarım metre önüme düştü. muhtemelen çarpacaktım çünkü yan taraftaki otparkçıyal konuşurken 7-8 km hızla ilerliyordum. sanırım city safe fren yaptı, ben de çok kısa bir an sonra tepki verip frene bastım. o andan beri city safe'in çalışıp çalışmadığını merak ediyorum.
cemsanciC
kullanıcısına yanıt
Eğer fren pedalının oradan tıkır tıkır sesler geldiyse devreye girmiştir. Ben önüne karton kutu koyup denedim araba frene yüklendi. Trafikte de yol birleşiminden araba geliyormu diye bakarken bisikletliyi görmedim kendisi fren yaptı. Yani faydalı bir sistem. Ön camda sensörün önü buz tuttuğunda yada aşırı yağmurda kendisi uyarı veriyor ve iptal ediyor city safe sistemini bu da aklında bulunsun
cemsanciC
kullanıcısına yanıt
Cem selam;
City safe normalde surekli calisiyor. Ekranda aktif ya da deaktif olduguna dair bir bilgi bulunmuyor. Eger citysafe devreye girer senin yerine fren yaparsa arac; o zaman yesil yol bilgisayari ekraninda devreye girdigini gosteren citysafe isareti yanip sonmeye basliyor.
kapatman icin vites kutusunun yanindaki dugmesine basarsan ekranda simgesini ve OFF yazisini gorursun. tekrar bastiginda da yine simge ve ON yazici cikar, birkac saniye sonra kaybolur.
city safe ile ilgili durum budur.
ben de dun sag ön tamponu farin altindan az biraz dokundurdum ondeki araca parktan cikarken. adamla ayni anda hareket edince olmadi :) arac 14.000' e geldi. artik 15.000 bakiminda yaptiririm orayi da.
quote:
Orijinalden alıntı: placan
Cem selam;
City safe normalde surekli calisiyor. Ekranda aktif ya da deaktif olduguna dair bir bilgi bulunmuyor. Eger citysafe devreye girer senin yerine fren yaparsa arac; o zaman yesil yol bilgisayari ekraninda devreye girdigini gosteren citysafe isareti yanip sonmeye basliyor.
kapatman icin vites kutusunun yanindaki dugmesine basarsan ekranda simgesini ve OFF yazisini gorursun. tekrar bastiginda da yine simge ve ON yazici cikar, birkac saniye sonra kaybolur.
city safe ile ilgili durum budur.
ben de dun sag ön tamponu farin altindan az biraz dokundurdum ondeki araca parktan cikarken. adamla ayni anda hareket edince olmadi :) arac 14.000' e geldi. artik 15.000 bakiminda yaptiririm orayi da.
Geçmiş olsun hocam. Mini onarım ile halledilebilecek kadar küçük mü? Öyle ise servisten sonra bir de auto king gibi firmalardan fiyat almakta fayda var. Kasko varsa zaten kaskodan hallediliyor.
abi yarim santim capinda bir nokta kadar ama boya kalmkis ve çatlamış tampon. kasko hasarsizligi bozmadan tamir ediyor kücük hasarlari oradan yaptiririm artik :)
Bende yaklaşık bir aylık Skoda Citigo Elegance kullanıcısıyım. Öncelikle aracı alacaklara referans olması açısından ilk 1.000 km'lik izlenimlerimi paylaşmak isterim. Araç şehiriçinde (İstanbul) ortalama 4.7 lt / 100 Km tüketiyor. Trafiğin olmadığı saatlerde 3.5 - 4.0 lt arasında tükettiğine şahit oldum. Üstelik İstanbul gibi yeditepe bir şehirde bu rakam gerçekten çok iyi. 35 litrelik bir depoyla 700 km yapabiliyorsunuz. Kullanım olarak ise yarı otomatiğe alışmanız halinde (vites geçişlerinde gazdan ayağı çekmek, yokuşlarda manuel vitese geçmek gibi) problem yaratmıyor. Eksileri zaten yukarıda paylaşılmış, arka camların kelebek tipi olması, yandaki camı şoförün açamıyor olması vs. Bu eksilerin haricinde size sıkıntı yaşatmayacak bir araç Citigo. Gerçekten size bunları unutturacak bir kullanım deneyimi sunuyor, neredeyse kendi etrafında turlayacak kadar manevra yapabiliyor olmanız, park sıkıntısı çekmemeniz İstanbul gibi bir şehirde size bu konularda özgürlüğün tadını çıkartmanızı sağlıyor.
Şimdilik benden bu kadar Umarım ilerleyen günlerde de aynı memnuniyetim sürer, sizler ile paylaşırım.
Keyifli sürüşler...
ScotlandS
kullanıcısına yanıt
Güle güle kullanın. Görünen o ki ortalama ısı değerleri daha yüksek seyreden illerde yakıt ekonomisi daha da iyi oluyor. Ben Konya'da bugünlerde 4,7 ortalamayı ancak buluyorum, daha sıcak günlerde dediğiniz değerleri yakalayabiliyordum. Hava sıcaklığı bugünlerde gündüz ortalama 0-3 C lerde geziyor. Bu da tüketimi etkiliyor. Muhtemelen istanbulda daha yüksek sıcaklıklar vardır. Zaten değilse bizim motorda sorun var demektir :)
quote:
Orijinalden alıntı: chips
Güle güle kullanın. Görünen o ki ortalama ısı değerleri daha yüksek seyreden illerde yakıt ekonomisi daha da iyi oluyor. Ben Konya'da bugünlerde 4,7 ortalamayı ancak buluyorum, daha sıcak günlerde dediğiniz değerleri yakalayabiliyordum. Hava sıcaklığı bugünlerde gündüz ortalama 0-3 C lerde geziyor. Bu da tüketimi etkiliyor. Muhtemelen istanbulda daha yüksek sıcaklıklar vardır. Zaten değilse bizim motorda sorun var demektir :)
Kesinlikle haklısın. Aracı aldığımda İstanbul'da sıcaklık 10 derece civarlarındaydı ve ortalama tüketim 5,3 civarındaydı (yolculuğun çoğu ağır trafikte geçti). 3,5 - 4 litre yaktığım gün ise sıcaklık 15 derece civarında seyrediyordu. Anlaşılan hava sıcaklığı ile tüketim arasında ciddi bir ilişki var Bence endişelenmene gerek yok
ScotlandS
kullanıcısına yanıt
Evet kitapçıktada yakıt ve hava sıcaklığı arasındaki tüketim konusu detaylıca açıklanmış. Ama son zamanlarda servisin yaşattığı sıkıntılar nedeniyle artık inek altında buzağı arıyorum :)
quote:
Orijinalden alıntı: chips
Evet kitapçıktada yakıt ve hava sıcaklığı arasındaki tüketim konusu detaylıca açıklanmış. Ama son zamanlarda servisin yaşattığı sıkıntılar nedeniyle artık inek altında buzağı arıyorum :)
Evet yaşadığınız sıkıntıyı tahmin edebiliyorum. Umarım önümüzdeki günlerde buradaki servisinde benzer bir problemi yaşamam. Kaç bin kilometredesiniz peki ne kadar zamandır kullanıyorsunuz? Bir de yedek parça sıkıntısı yaşanıyor mu genel olarak Citigo'larda? Beni en çok endişelendiren konu aslında bu.
ScotlandS
kullanıcısına yanıt
16000 km ye yaklaştım. 13 bindeyken servise görütmüştüm kampanya nedeniyle. Paspas dahil 450 tl ödedim. Paspas almasaydım 360-370 gibi bir rakam çıkıyordu %20 indirim nedeniyle. Tabi beni yemedilerse :) Elbette o pararnın karşılığı bir hizmet alamadım, sonrasındaki sıkıntılar bir güzel süründürdü beni...
Yedek parçada şöyle bir deneyimim oldu. Aynanın çerçevesini kırmış askeri otobüslerden birisi (halen o askeri çok iyi anıyorum:) ) ve sipariş ettiğimde kısa sürede elime ulaştı ve taktım. Kısaca ben başarılı buldum ama tabi başka parçalarda nasıldır temin hızı bilemiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: chips
16000 km ye yaklaştım. 13 bindeyken servise görütmüştüm kampanya nedeniyle. Paspas dahil 450 tl ödedim. Paspas almasaydım 360-370 gibi bir rakam çıkıyordu %20 indirim nedeniyle. Tabi beni yemedilerse :) Elbette o pararnın karşılığı bir hizmet alamadım, sonrasındaki sıkıntılar bir güzel süründürdü beni...
Yedek parçada şöyle bir deneyimim oldu. Aynanın çerçevesini kırmış askeri otobüslerden birisi (halen o askeri çok iyi anıyorum:) ) ve sipariş ettiğimde kısa sürede elime ulaştı ve taktım. Kısaca ben başarılı buldum ama tabi başka parçalarda nasıldır temin hızı bilemiyorum.
Bu arada bende askerliğimi Konya'da Asker Hastanesi'nde yapmıştım, sanırım Konya'da bir asker bolluğu var Umarım başka türlü problemler yaşatmaz servis... Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.
Fren sisteminde şöyle bir yetenek olduğunu öğrendim. Türkiye'deki araçlarda da var mıdır bilemem. Eğer ani fren yaparsanız, arka fren lambalarında flaşlar çakmaya başlıyor ve arkadan gelen araçların sürücülerinin dikkatlerini uyandırıp, acil bir durum olduğunu haber veriyor.
cemsanciC
kullanıcısına yanıt
Yanlış hatırlamıyorsam sitede donanım listesinde veya kullanma kılavuzunda görmüştüm. Ama bizzat kendim denemedim.
Ben bu flaşör olayinin var oldugunu biliyorum ama denememe ragmen calistiramadim. Sanirim biraz daha cesaretli davranip daha hizliyken denemem lazimdi :)
Türkiye'deki araçlarda bulunudğundan emin değilim. Türkiye'ye getirirken, elegance modelindeki multimedya ekranını bile sökmüşler ucuz olsun diye. Ayrıca araçların standart donanımında ESP var diye yazıyor ama aldğım bayi araçta ESP olmadığını söyledi mesela.
eminim bu flaş özelliği de türkiye'deki araçlarda yoktur.
quote:
Orijinalden alıntı: cemsanci
Türkiye'deki araçlarda bulunudğundan emin değilim. Türkiye'ye getirirken, elegance modelindeki multimedya ekranını bile sökmüşler ucuz olsun diye. Ayrıca araçların standart donanımında ESP var diye yazıyor ama aldğım bayi araçta ESP olmadığını söyledi mesela.
eminim bu flaş özelliği de türkiye'deki araçlarda yoktur.
İşte tipik bir Türk bayi ve satıcı örneği... Yine yanlış bilgi vermişler... Türkiye'ye gelen otomatik şanzımanlı araçların hepsinde ESP standarttır. Diğer taraftan kendim de tecrübe ettim. Çalışıp çalışmadığını denedim ve devreye girdi. Citigo otomatik vites kullanıcıları kendi aracınızda deneyebilirsiniz. Ben şöyle denedim. Müsait toprak bir yolda biraz hızlandım (fazla değil, deneme yaparken kaza yapmayalım ) ve sert zikziklar yaptım. Normalde ikinci direksoyon kırmada arabanın arkası yana kayar ama ESP o anda devreye girdi ve aracı çizgiden çıkarmadı.