Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
6
Favori
43.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar size son zam ile yakıt değerlerimi vereyim istanbul şehir içi 0.28 kuruş benzin litre fiyatı 5.070 trafik genelde açık hatta%70açık%30yoğun diyebiriz araç 3700km de

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suatygn S kullanıcısına yanıt
    Maşallah.
    Katettiğiniz yol ve yol bilgisayarı değerini de alabilirmiyiz?
    Örn: gidiş 30 geliş 35 km
    Yolun %10 u bayırlı
    Dış hava sıcaklığı 15 C derece
    Yolcu sayısı
    Yol sonunda yol bilgisyarının 1 modundaki ortalma değeri
  • chips kullanıcısına yanıt
    Yol bilgisayarındaki degerlere bakmıyorum,total km ve aldığım benzıne göre hesap yapıyorum,genelde evden işe işten eve ama bunun içinde istanbulun çeşitli semtlerine de gittim iş ev arası git gel 35 km genelde düz ve trafiksiz % 10 bayır diyebiliriz,%70 iki kişi % 30 da 4 kişi hava sıcaklığı bugün istanbul karlı ama son bir hafta 15 dereceydi sanırım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suatygn S kullanıcısına yanıt
    Bilgiler için tşkler.
    Mümkün olur ise yol bilgisyarına bakabilirmisiniz bughünlerde. Hem 1. hem 2. değeri bizimle paylaşabilir misiniz.
    1. değer 2 saat araç kullanılmaz ise 0 lanır. O nedenle sizin 2 saat içindeki kullanımınızın ortalamasını verir.
    2. değerde genel ortalama yazar. Her ne kadar katalogda 16 saat içinde 0 lanır desede araç 2. gün kullanılmadığında bile 0 lanmıyor. O yüzden siz 0 layana kadar genel ortalamaya hesaplamaya devam eder.

    Öneğin bizim Citigoda
    1. değer bugünlerde 4,7 L/100km gibi çıkıyor.
    2. değer ise 5,5 L/100km çıkıyor.
    Kulanılan güzergah bazen toplam 10km ile sınırlı kalırken, bazen 30-35 km ye ulaşıyor.
    Bu kullanımların %50 si tek kişi, kalanı 2 kişi (çocuk var ama onun ağırlığı pek etki etmez:D)
    Kentin Hava sıcaklığı bugünlerde gece ve gündüz -1 ila 10 °C arasında geziniyor. Aracı kullandığımız anda yol bilgisayarı 3-6 °C yi gösteriyor.
    Kullandığımız güzergahın %10-20 sinde eğim var. (Konya olmasına rağmen :D) Ama eğim kac derece onu sormayın :D

    Diğer arkadaşların da tüketimlerini bu şekilde alsak mı?




  • Akif Hocam, sen Konya dasın, tüketim hakkında senin araçlar ilgili hemen üstteki mesajımda olduğu gibi bilgi verebilir misin?
  • chips kullanıcısına yanıt
    Hocam bılgısayardakı degerlerı silmiştim mesajından önce ama şöyle bi hesap yapalım
    0,28*100=28tl 100km de
    28/5.07=5.52 litre gibi bir değer çıkıyor
    Fabrika verilerinin. 5.3 litre olduğunu düşünürsek oldukça başarılı bir sonuç

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suatygn S kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler.
    Bu arada İstanbulda yaşamıyorum ama çokça seyahtim olmuştu. İStabulda boş trafik varmıymış:D:D
  • hLL6 H kullanıcısına yanıt
    Citigoyu uçurmuş
  • İnceleme için teşekkürler.. Hayırlı osun
  • Arka koltuktaki yolcular için de emniyet kemeri alarmı olduğunu fark ettim. gayet güzel bir özellik. arkada oturan çocuk, yeğen, yaşlı ana baba vs, kemeri çıkardığı anda haberiniz oluyor.

    Özellikle 10 yaşından büyük yaramaz çocuğu olan anneler çocuk arkada otururken araba kullandığında, büyük kolaylık.

    Arabaya güvenlikte 5 yıldız vermelerine şaşırmamak lazım.

    Bir de henüz vakit bulamadım, gerçi çok da önemli bir şey değil ama, bagaj kapağı ile bagaj üstündeki hareketli parçayı bağlayıp, kapak açınca otomatik açıp kapatacak bir minik ip düzeneği kurmak mümkün mü acaba? İp takacak küçük çıkıntılar falan var bagaj kapağında. Kapağı açarken ipin bagaj üstündeki parçayı yukarı çekeceği kesin de, kapağı kapatırken aşağı çekip çekmeyeceğinden emin değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsanci -- 31 Ocak 2014; 5:48:19 >
  • Açık trafikte benzin tüketimi 4-4.5 litre arasında kalıyor. keyfim yerindeyse ve sahilde manzara seyrederek gitmek istiyorsam, gaza basıp yarışmadan, 4.1 gibi rakamlarla ofise ulaşabiliyorum.

    Sıkışık trafikte bile 5-5.5 litre benzin değerinde kalabiliyorum. Olayın püf noktası aslında, biraz sakin olmak. öndeki araç bir adım ilerledi diye hemen gaza basıp siz de bir adım gidip sonra yine durduğunuzda tüketim 6.5-7'ye çıkıyor. ama öndeki aracın biraz yol almasını bekleyip, sonra gaza çok hafifçe dokunup aracın kendi kendine öndeki araca kadar ilerleyip durmasını sağladığınızda, o kalkışta harcadığınız benzin mimimumda kalıyor.

    Bir de sıkışık trafikte yokuş meselesi var ki bence şehir trafiğinde en çok benzin harcayan canavar bu trafiğin sıkıştığı yokuşlar.

    Yokuş yukarı giderken sıkışık trafiğe girdiğimizde, bir türk refleksi olarak, frene basıp tamamen durmak yerine öndeki aracın kalkmasını bekleyene kadar araca gaz freni yaptırıyoruz. Yani aracın arkaya kaymasını engelleyecek kadar çok ama ileri götürmeyecek kadar da az gaz veriyoruz. böylece araç, frene basmaksızın, yokuşta hareketsiz duruyor.

    Tabi bu duruşun bir maliyeti var. Çünkü o şekilde durmak için benzin harcıyorsunuz. öndeki araç hareket ettiğinde ise gaza birazcık daha dokunarak hareket ediyorsunuz. Pratik bir yöntem... ama ucuz bir sürüş alışkanlığı değil.

    Bunun yerine, yokuşta durmak zorunda kaldığınızda, insanoğlunun yarattığı en güzel otomobil teknolojisi olan frene basıp durmak ve zamanı gelince de gazı verip kalkmak, çok daha ucuz bir yol.
    Ayrıca zaten aracın hill holder sistemi var. geriye kaymaktan çekinerek gaza köklemek de gerekmiyor. yokuşta kalkarken, gaza hafifçe dokunmanız aracın yürümesine yetiyor.

    bu kurallara dikkat ederek, şehir içi tıkanık trafikte benzin sarfiyatını 5 litre seviyesine çekmek mümkün oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsanci -- 31 Ocak 2014; 6:02:11 >




  • YÇok hafif eğimli yokuş aşağı giderken de hiç benzin yakmama avantajınız var.

    Tabi her aracı yokuş aşağı bıraktığınızda kendi kendine kayar gider, gaza basmaya gerek yok. Ama akan trafik içinde, otoyolda hafif eğimli yokuş aşağı etaba geldiğinizde, ayağınızı gazdan çektiğinizde veya sıfırdan hareket ettiğinizde, normal araçlar 1500 kg üzeri ağırlığa sahip olduğu için, yer çekiminin tekerleklere etkisi iki kat daha fazla oluyor. Bu da normal bir aracın, citigo'dan iki kat daha fazla sürtünmeye maruz kalması demek. Yani normal bir araçla yokuş aşağı rampaya geldiğinizde, eğer yeterince hızınız yoksa, ayağınızı gazdan çektiğinizde aracın çok yavaşlamasına ve arakdan gelene araçların tepkilerine yol açabiliyorsunuz. Yokuşun eğiminin sağladığı öne doğu çekme kuvveti, 1500-2000 kg ağırlığın lastiklere yaptığı yer çekimi sürtünmesini yenemiyor. trafiğin hızına uyum sağlamak için gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. Aracın kendi kendine hızlanmasını beklemek tehlikeli bir yavaşlamaya neden oluyor. gaz vererek hızlandıktan sonra aracı yokuşun eğimine bırakıp gazı kesmek gerekiyor.

    Oysa Citigo'da şunu fark ettim ki, 800 kg'lık bir arabayla yokuş aşağı etaba girdiğimde, hızım düşük olsa bile ayağımı gazdan çekmeme rağmen araç çok kısa sürede yüksek hıza ulaşıyor. hatta şehir içi trafiğinde tehlikeli olabilecek hızlara ulaşıyor ve trafikteki herkesten önce frene basıp yavaşlatmak zorunda kalıyorum. Çünkü ağırlığı çok az ve lastiklerde yüksek yer çekimi sürtünmesi oluşmuyor. tekerlekler kaymak gibi kayıp dönüyor, bir anda hızlanıveriyorlar.

    Bu da sıfır benzinle, yokuş aşağı etap boyunca ilerlemek demek. trafiğin hızına uymak için gaza basmak yerine frene basarak ilerliyorum. İşe gidiş yolunda, 2-3 kilometrelik bir yokuşta hiç gaza basmadığınızda, günlük ortalama benzin tüketimi güzel rakamlara iniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsanci -- 31 Ocak 2014; 6:18:47 >




  • chips kullanıcısına yanıt
    Hergün yazır m ve stad arasında gidiş geliş yapıyorum. Günde en az 30 km dur kalk fazla olmayan yolum var. Bilgisayardaki genel ortalama 5.3l/100km. Hesapladığım gerçek değer de buna yakın çok az yüksek.
  • akifoktar A kullanıcısına yanıt
    Hocam 5,3 dediğin 2. değer değil mi?
    1. değer kaçı gösteriyor hedefe ulaştığında?
  • chips kullanıcısına yanıt
    Bu değer genel ortalama. Günlük değer ruh halime göre çok değişkenlik gösteriyor. Bezen agresif sürdüğümde 6 yı geçiyor. Sakin sürdüğümde 4.9 lara iniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akifoktar A kullanıcısına yanıt
    Özetle 1. Değer 4,9 ila 6 arası oluyor yani. Bugünlerde soğuğun da etkisi var yakıtta.
  • Gerçek yakıt tüketimi verileri ile fabrika verilerinin tutması çok iyi. Bugün i10'a bakmak için bayiye gittim katalogda 8 lt şehiriçi yazıyordu ( otomatik ). Kullanıcıların vay haline! Sizlerin ortalamaları nur nimet valla.
    Bu arada şunu paylaşmak istiyorum. Bayide kısa bir sohbet sonunda i10'un neden bu kadar çok sattığını öğrendim. Sebebi donanım fazlası değil satış fiyatının 27-28 bin cıvarı olmasıymış. Fiyatlardaki artıştan sonra 35 bine çıkınca millet başka araçlara bakmaya başlamış. Forumda i10 yorumlarını okuyunca sanki Citigo'dan kat kat güzel arabaymış gibi intiba edinmiştim fakat gerçek başkaymış. Ayrıca Bugün Skoda bayinden güncel fiyat listesi aldım ve isyan ettim.
    Citigo elegance net fiyatı >> 20.895 tl bunun üstüne 9.402 ötv ve 5.453 tl kdv gelince 36.500 den satış yapıyorlar. Aradaki bu fark olmasa kapış kapış satılırdı.
  • Kasko, trafik sigortası + cart curt küçük ilk ihtiyaçları da ekleyince, 38-39 bin oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightbringer

    Gerçek yakıt tüketimi verileri ile fabrika verilerinin tutması çok iyi. Bugün i10'a bakmak için bayiye gittim katalogda 8 lt şehiriçi yazıyordu ( otomatik ). Kullanıcıların vay haline! Sizlerin ortalamaları nur nimet valla.
    Bu arada şunu paylaşmak istiyorum. Bayide kısa bir sohbet sonunda i10'un neden bu kadar çok sattığını öğrendim. Sebebi donanım fazlası değil satış fiyatının 27-28 bin cıvarı olmasıymış. Fiyatlardaki artıştan sonra 35 bine çıkınca millet başka araçlara bakmaya başlamış. Forumda i10 yorumlarını okuyunca sanki Citigo'dan kat kat güzel arabaymış gibi intiba edinmiştim fakat gerçek başkaymış. Ayrıca Bugün Skoda bayinden güncel fiyat listesi aldım ve isyan ettim.
    Citigo elegance net fiyatı >> 20.895 tl bunun üstüne 9.402 ötv ve 5.453 tl kdv gelince 36.500 den satış yapıyorlar. Aradaki bu fark olmasa kapış kapış satılırdı.

    i10 ile ilgili yakıt konusundaki yorumlarıma geç de olsa haklı olduğumu gördüğüm için Citigo kullanıcıları adına sevindim, i10 kullanıcıları adına üzüldüm.
    Milletimizin "hava atma" merakı nedeni ile i10 a yönelmesi ve sonucuunda akaryakıt firmalarını sevindirmesi ders alınacak bir olay.

    Bu arada 27-28 e satılan citigonun elegance gibi full olan donanımı değildi. Daha önce de yazdım ama karıştırılmasın diye yinelemek istedim.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.