Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
6
Favori
43.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    eger i20 ve polo (ve diger muaddilleri) sana karaktersiz geliyorsa, citigo' yu oneririm. ama sen ben herkes gibi olmaliyim, bu kadar i20 ve polo alan adam hata yapiyor olamaz, ikinci eli de degerli olsun diyorsan i20 ve polo daha iyi secim olacaktir.

    citigo almadan once yapman gereken bunlara karar vermek. citigo kendine has cizgileri olan ve seni piyasada hemen hemen benzersiz kilacak önemli bir aractir.
    manevra kabiliyeti cok yuksek oldugundan nispeten acemi suruculer icin ve ozellikle istanbul trafigi icin cok elverislidir.
    merakli gozler surekli camlarini actirip sana arabayla ilgili sorular soracaktir.
    hata affedebilen yapisi sayesinde yine dedigim gibi nispeten acemi suruculere avantaj saglar. yani gaza dokununca sahlanip firlayarak onundeki aracin bagajina girmezsin.

    ve mutlaka araba alirken esp olmasina dikkat et. tanrinin eli gibidir esp. bir kere devreye girer, orada hayat kurtarir. ve citigo' da iyi calisan bir esp var.

    i20 ve polo bu arabanın muadili değil. onlar b segmenti citigo a.
    hyundai de rakibi i10.

    ve i10 gerek malzeme kalitesi gerekse doluluğu ve hacmiyle sınıfının en iyisi ve en ucuzu. ki satışlarda bunu doğruluyor. i10nun tek eksisi 2014 yılı arifesinde hala 4 ileri tam otomatik şanzımanıdır ki manuel tercih edecekler için bu da problem olmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkurt35 -- 17 Aralık 2013; 15:38:04 >




  • ulbe U kullanıcısına yanıt
    esp var mı peki citigo 'da?

    Hava yastığı eksikliği dışında i10 eksiği yok fazlası var citigo 'ya göre. ASR TCS nedir tam bilmiyorum ama her marka farklı farklı isimler kullanıyor. Kalkışta anti patinaj sistemi ise benim için çok önemli bir özellik değil.


    -i10 işçilik ve malzeme kalitesi olarak ctigo 'dan önde kesinlikle. İllk defa bu fiyat ve segmentte araç içinde tamamen şase ve kaportanın gizlendiği bir araçtır i10. Yeni i10 'da tüm camlarda duble fitil kullanılmış, ayrıca kaput altı motor sesi izole edilmiş, araç kendi segmentinde görülmemiş bir sessizlik konforu sunuyor

    - İç hacim, tavan ve diz mesafesi olarak yine önde


    - Direksiyon hassasiyeti sınıfında bulunmayan derecede, elektro servo direksiyonlar eski hidrolikler gibi artan hızlarda sertleşemiyorlar, en basiti jetta da yaşadım araç hızlanmasına rağmen direksiyon aynı hafiflikte, benim için büyük sorun. i10 bu konuda kendi sınıfında hepsinden önde.

    - vergi 1 ve 1.2 litre motor var, mtv de nasıl bir fark sözkonusu? ben 1.3 litreye kadar aynı mtv ödeniyor diye biliyorum, yanlışmıyım?

    i10 avrupa versiyonlarında perde yan vs. full donanım var, bizdeyse tipik pazarlama mantığı.

    İlk sene perde yastığı olmaz, gelecek sene ise bir üst donanım aketi çıkacağına eminim.

    Üstelik yerli üretim olması, 5 sene 100k km garantili olması güzel bişey.

    Son olarak yakın fiyatlı donanımları karşılaştırarak i10 ve citigodaki klima, müzik sitemi, koltuk başları, kol dayama, otomatik camlar gibi konfor fonksiyon özelliklerini yazmanızı rica edicem. Hangisi bu açılardan iyi anlarız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 17 Aralık 2013; 15:38:22 >




  • nicknick N kullanıcısına yanıt
    Skoda citigo'da ESP ASG şanzımanlarda ESC adıyla geçiyor.
    MTV şu an için tabii ki aynı. Ancak çok yüksek ihtimalle seneye CO2 salınım değerlerine göre MTV oranları belirlenecek. Citigo'nun CO2 değeri 105 - i10'un 137. Bu nedenle farklı kategoriye gireceklerdir diye düşünüyorum ama bunu söylemek için erken tabii.
    Bir de 1.0 otomatik bir aracın şehir içi yakıt tüketimi 7,5 lt olmamalı. 1.6 motor benzinliler bile 7.5-8.0 lt yakıyor. Psikolojik olarak rahatsız ediyor beni.
  • Birbirimizi kandirmaya gerek yok. Hepimiz fabrika verilerinin tutmadigini biliyoruz nihayetinde. i10 sehirici fabrika verisi 7,5, gercekte ise 10 litre yakmaktadir. Hele ki sehir ici dur kalk trafige girdiysen daha da fazla yakiyor. Bunun nedeni eski tip tork konvertorlu 4 ileri vites otomatik sanzuman kullanmasi. Citigo icin ise soyleyebilecegim sey fabrika verisi 4,4 iken sehirici 5,5 litrenin uzerine cikmamasidir. agir trafikte de en fazla 7 litreye ulasiyor. Bunun ilk nedeni yari otomatik asg sanzumani. bu sanzuman aslinda manuel sanzimandir. aktarmada guc kaybini minimum yasarsin.

    Bununla birlikte anti patinaj dusuk guc ve hacimdeki bu motorlarda onemli. islak zeminde sacma sapan yokuslarda cikamaz kalirsin antipatinaj olmadan. otomatik oldugu icin kavramayi da ayarlayamaz, oyle seyredersin yanindan gecenleri.

    i10 Turkiye' de uretilen alt tarafi Hyundai bir otomobil. i20 troylari da gorduk. her tarafindan iscilik aksa ne olur ki? iscilik ve malzeme kalitesi acisindan citigo ile karsilastirilmamasi gereken bir durum bu.

    i10' u segmentinde tek farki arka camlarin acilir olmasi ve direksiyonundaki birkac tane dugmedir. bunun disinda herhangi bir kriterde citigo ile yarisamaz. Turk kafasina hitap etmedigi icin Citigo Turkiye' de tutulmuyor. Insanlar vw diye bosline Polo' ya 35 bin bayiliyor da, 31' e daha donanimli ve karakterli araca burun kiviriyorlar.


    bununla birlikte i20 ve polo ile kiyaslamam yaklasik fiyatlara sahip olmasindan dolayiydi. i10' u ben şahsen, alinabilecek araclar listesinde kiyaslamaya dahi sokmadim.




  • placan P kullanıcısına yanıt
    Hocam bu 7.5 lt verisini ben söylemiyorum, forumda ki i10 kulübünde ki arkadaşların söylediği yakıt tüketimi bu. İ20 1.4 tam otomatik araç bile 10 lt yakmıyor İ10 1.0 motorla o kadar nasıl yaksın. Bu arada 7.5 lt 1.2 lt olan yakıyor, 1.0 daha düşük yaklaşık 6.5-7 lt yakar. Ayrıca i10' da ASR mevcut sıkıntı yok yani. Citigo başlangıç paketine ESP, elektrikli arka camlar, yokuş kalkış asistanı, VSM, Acil Durum Fren Sinyali, Lastik Basınç Sensörü, 4 disk fren koysun da daha sonra Citigo hakkında yorum yaparız :) Ben diyorum ki i10' da iç mekanda çıplak metal yok, segmentinde böyle bir özellik yok. Hala Citigo işçilik daha iyi diyorsunuz. İlginç...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulbe

    Öncelikle belirteyim her fikire saygılıyız.
    Skoda citigo'yu showroom'da uzun uzadıya inceledim. Malzeme kalitesi kötü değil, iç hacim bu segment için iyi. ilk bakışta i10'un 3000 TL ucuz olması bir avantaj gibi gözüksede, Citigo hem yakıt, hem CO2 salınımı, hem vergi hem de güvenlik olarak (yan hava yastıkları ve ASR/TCS) olarak i10'un çok ama çok önüne geçmiş durumda. Benim oyum citigo'ya...

    Hocam i10' da sadece yan havayastığı yok. ESP, yokuş kalkış asistanı, 4 disk fren, VSM, Lastik basınç sensörü gibi özellikler en bazında bile standart. Citigo' nun en bazında bunların hiçbiri yok. Yakıt, CO2 salınımı konusunda haklısınız. Vergileri aynı. Nasıl çok ama çok önüne geçiyor anlamadım. Burada önde olan bir model varsa o da İ10' dur bence.




  • 207m kullanıcısına yanıt
    İç hacim olarak, boyutlar olarak fark nedir? Onları da yazarsanız sanırım durum daha iyi anlaşılır.
  • 207m kullanıcısına yanıt
    Bir de bu nedir açıklarsan sevinirim. Citigo resmi sanırım:

     Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU

    i10 şanzıman seçeneği ve motor teknolojisi olarak geride. Ayrıca Türkiyedeki lansman modelleri avrupadaki kadar çeşitli değil, avrupada yan perde havayastığı olan donanım paketi mevcut.

    Skoda 'nın bu satış politikası ile indirim yapması mümkün değil, hem vosvogen satışları ile kordineli fiyat çekiyorlar hem de az araç getiriyorlar hem de %100 ithal araba. hyundai biraz daha indirim yapsa çok güzel olurdu ki yerli üretici olarak yapma şansı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 18 Aralık 2013; 18:26:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    İç hacim olarak, boyutlar olarak fark nedir? Onları da yazarsanız sanırım durum daha iyi anlaşılır.

    İç hacimde i10 daha iyi, bagajda da keza öyle. İ10 çıkana kadar Citigo en iyisiydi ama i10 citigo yu geçti bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    Birbirimizi kandirmaya gerek yok. Hepimiz fabrika verilerinin tutmadigini biliyoruz nihayetinde. i10 sehirici fabrika verisi 7,5, gercekte ise 10 litre yakmaktadir. Hele ki sehir ici dur kalk trafige girdiysen daha da fazla yakiyor. Bunun nedeni eski tip tork konvertorlu 4 ileri vites otomatik sanzuman kullanmasi. Citigo icin ise soyleyebilecegim sey fabrika verisi 4,4 iken sehirici 5,5 litrenin uzerine cikmamasidir. agir trafikte de en fazla 7 litreye ulasiyor. Bunun ilk nedeni yari otomatik asg sanzumani. bu sanzuman aslinda manuel sanzimandir. aktarmada guc kaybini minimum yasarsin.

    Bununla birlikte anti patinaj dusuk guc ve hacimdeki bu motorlarda onemli. islak zeminde sacma sapan yokuslarda cikamaz kalirsin antipatinaj olmadan. otomatik oldugu icin kavramayi da ayarlayamaz, oyle seyredersin yanindan gecenleri.

    i10 Turkiye' de uretilen alt tarafi Hyundai bir otomobil. i20 troylari da gorduk. her tarafindan iscilik aksa ne olur ki? iscilik ve malzeme kalitesi acisindan citigo ile karsilastirilmamasi gereken bir durum bu.

    i10' u segmentinde tek farki arka camlarin acilir olmasi ve direksiyonundaki birkac tane dugmedir. bunun disinda herhangi bir kriterde citigo ile yarisamaz. Turk kafasina hitap etmedigi icin Citigo Turkiye' de tutulmuyor. Insanlar vw diye bosline Polo' ya 35 bin bayiliyor da, 31' e daha donanimli ve karakterli araca burun kiviriyorlar.


    bununla birlikte i20 ve polo ile kiyaslamam yaklasik fiyatlara sahip olmasindan dolayiydi. i10' u ben şahsen, alinabilecek araclar listesinde kiyaslamaya dahi sokmadim.

    i10 nun otomatiği hakkında söyledikleriniz doğrudur ama geri kalanı fanatizme girer. manuelde 6 litre şehir içi verisi var. 1.0 3 silindir motor hafif kasayla bu değeri yakalayabilir ya da 1 litre fazlasını yakar.

    i10 segmentinde malzeme kalitesi, donanım hacim, fiyat olarak rakipsiz ki bunu satış rakamları da doğrulamış durumda. citigo kafa yapısına uygun değil i10 çok mu uygun o zaman ikisi de a segmenti ama deli gibi satıyor. üstelik dediğiniz yokuş kalkış ve bilumum donanım i10 da fazlasıyla mevcut merak etmeyin.

    yakın fiyat kıyaslanamanız nedir acaba? dolu dolu bi 3 serisi boş 5 serisinden daha pahalı olabiliyor o zaman onları da kıyaslayalım? i10 ile poloyu i20yi kıyaslamak elma ile armutu kıyaslamaktan farksızdır.

    manuel i10 dediğim gibi fiyatı, donanımı, hacmi ve kalitesiyle rakipsiz bir araba..


    izmirdeyseniz eğer ben sizi passatla almaya gelip önce hyundai sonra skoda showroomunu gezmeye götüreyim ondan sonra da gidelim tavacı recepte tıka basa yemek yiyelim ama i10 citigodan iyi araçsa benzin paramı ve lüks akşam yemeğini siz karşılarsınız değilse ben sizi yedirip içirip gezdirmiş olur evinin önüne kadar da bırakırım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkurt35 -- 18 Aralık 2013; 23:42:30 >




  • Servisin yaşattığı sorunlar nedeniyle o kadar canım sıkkın ki, Skoda'ya + vermek üzere tek bir iyi şey bile yazasım yok. Biliyorum aslında birinin yaptığı hata genele mal edilmemeli ama o kadar para verip peşinden bu kadar uğraşmak, tüm mantığımı alt üst etmeye başladı. Bu nedenle i10 ve citigo kıyaslamasına dair şu anki duygularım "değil citigo, skodanın hiç bir modeli alınmaz diyesim var".
    Bu duygularımı bastırıp işin mantık boyutuna girdiğimde ise şunları söylemek, belki kıyaslamanın verimliliği açısından katkıda bulunacaktır.

    Doğrudan karşılaştırmayı yapmadan önce, ürünlerin doğru seçilmesi öncelikli hedef olmalıdır. Yani karşılaştırma yapılacak ürünler aynı türde olursa, karşılaştırmayı başlatmak için ilk basamağı gerçekleştirmiş oluruz. Bu nedenle Citigo kıyaslaması için öncelikle A segment bir araç seçmemiz gerekir.
    Sonraki basamak A segmentinden seçilecek aracın aynı özellikleri taşıması olmalıdır. Konumuzla ilgili olarak bu ya
    manuel vites i10 ile Citigo kıyaslaması olmalıdır, yada
    otomatik vitesli Citigo ile i10 olmalıdır.

    Bu segmentte en çok tercih edilen otomatik olduğuna göre otomatiği seçelim.

    Şimdi gelelim donanıma.
    Citigo'nun otomatik vites seçeneğindeki tek temsilcisi Elegance donanım olan versiyon.
    i10 da ise otomatik viteste iki donanım var. Ancak otomatik vites olarak Citigo'da alaşım jant, sis farı,vs olmayan bir paket olmadığından dolayı i10 da Elite modelini kıyaslamaya dahil etmemiz gerekiyor.

    Özet olarak kıyaslayacağımız araç her iki marka ve modeldeki en üst donanıma sahip "Citigo Elegance" ve "i10 Elite".
    Araçların tam isim ve 20.12.2013 itibari ile fiyatları;
    CİTİGO Elegance 1.0 60 HP ASG: 34.700 TL
    YENİ i10 1.2 Elite OTM: 34.990 TL


    Motor olarak kıyasladığımızda;
    Citigo 1 Litre ve 60 hp gücünde bir motor ile sunulurken,
    i10 1,2 Litre ve 85 hp gücünde bir motor ile satılıyor.
    Arada 25 hp fark var.

    Şanzıman olarak kıyaslandığında;
    Citigo 5 ile yarı otomatik bir vites kutusu kullanırken,
    i10 4 ileri tam otomatik bir vites kutusu tercih ediyor.

    Performans olarak kıyaslandığında;
    Citigo, 60 hp ve ASG diye anılan bu şanzımanla 0-100 km/h ivmelenmesini 15,3 saniyede gerçekleştirirken
    i10, 85 hp ve tork konvektörlü şanzımanı ile bunu 13,8 saniyede geçekleştirebiliyor.
    Arada 1,5 saniye fark var

    Yakıt tüketimi olarak kıyaslandığında ise
    şu tablo karşımıza çıkıyor (değerler litredir)
    -------------citigo-----i10
    şehir içi-----5,6-------8
    karma------4,5-------6,2
    şehir dışı---3,9-------5,1
    Aradaki farklar sırasıyla 2,4 - 1,7 - 1,2 litredir.

    Dış donanım olarak baktığımızda farkalar;
    citigo, sinyalli dikiz aynaları, çamurluk paçalıkları, arka park sensöründen yoksun.
    i10 led gündüz sürüş farı kullanırken, Citigo klasik ampul sistemli gündüz farı kullanmış

    İç donanım olarak göze çarpan farklar ise;
    Citigo deri direksiyon, vites ve el freni, kapı içlerinde metal ve döşeme kombinasyonu seçmiş, arka camları kelebek olarak tasarlamış, müzik sistemi için 6 hoparlör kullanmış
    i10 ise bagaj içi aydınlatma, 4 cam otomatik, kapı içi döşemelerinde plastik kaplama, müzik sistemi için direksiyonda düğme ve aux girişleri kullanmış

    Güvenlik donanımında göze çarpan farklar ise
    Citigo, önde yan gövde ve baş hava yastığı, 30 km/h hıza kadar çıkan engellerde otomatik frenleme, anti patinaj sistemini donanıma dahil ederken
    i10 arka disk freni fark olarak donanıma dahil etmiş

    (İnşallah atladığım bir şey yoktur. Varsa eğer yazıyı düzeltebilirim.)


    Buraya kadar hiç bir yorum katmadan yalın şekilde ve en çok dikkat çeken farkları yazdım. Tereddüt yaşayanlar için güzel bir kaynak olduğunu düşünüyorum.

    Bu farklar arasında genel bir değerlendirme yapılacak olursa, i10 "motor, performans" konusunda öne çıkıyor gibi dursa da, yakıt tüketimi konusunda Citigo nun çok gerisinde kalıyor. Çünkü şehir içinde 100 km de 2,4 litrelik bir fark oldukça ciddi bir rakam.
    Hesaplandığında yılda 15000 km yapan bir kullanıcı, i10 ile bu mesafe için yaklaşık 1000 TL daha fazla ödemek durumunda kalıyor.
    "İç, dış ve güvenlik donanımı" olarak ise birinin daha öne çıktığını söylemek zor; çünkü i10 da yer alan otomatik arka camlar, çamurluk paçaları, bagaj aydınlatması, müzik sistemi için direksiyonda düğme kimi kullanıcı için önemli olabilecek iken, Citigo da yer alan ön yan hava yastıkları, deri malzemeler, anti patinaj sistemi, 30 km/h hıza kadar otomatik fren özelliği tercih nedeni olabilir.

    Ben kendi adıma şunu düşünüyorum: Şu anda 0 km araç alsam ve A segment bir araç seçecek olsam, ki A segment bir araç alan kişi için en baskın neden f/p olarak hem alırken hem de kullanırken ekonomik bir araçtır (klasikleşmiş örn mini gibi bir araç seçmiyorsa, bunun en baskın nedeni f/p olarak en uygun aracı almaktır), tercihim Citigo olurdu. Yılda yakıt için 1000 Tl farkı göze aldıktan sonra zaten daha farklı segment araçlar alınabilir.

    EDİT: Kıyaslanan araçların fiyatları eklenmiştir (20.12.2013)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 20 Aralık 2013; 8:44:31 >




  • harika cevap olmus aracin eksikliklerinin hicbirini reddetmeden

    citigo alip lpg taktirayim diyorum:)
    cogunlukla tek basima biniyorum . boyum kisa . tipini de sevdim .
    yilda 20bin km banko yapiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tribalenfeksiyon -- 19 Aralık 2013; 21:58:17 >
  • Hyundai i10'u inceledim ve çok beğenmiştim. Citigo yerine i10 daha mantıklı duruyor gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips

    Servisin yaşattığı sorunlar nedeniyle o kadar canım sıkkın ki, Skoda'ya + vermek üzere tek bir iyi şey bile yazasım yok. Biliyorum aslında birinin yaptığı hata genele mal edilmemeli ama o kadar para verip peşinden bu kadar uğraşmak, tüm mantığımı alt üst etmeye başladı. Bu nedenle i10 ve citigo kıyaslamasına dair şu anki duygularım "değil citigo, skodanın hiç bir modeli alınmaz diyesim var".
    Bu duygularımı bastırıp işin mantık boyutuna girdiğimde ise şunları söylemek, belki kıyaslamanın verimliliği açısından katkıda bulunacaktır.

    Doğrudan karşılaştırmayı yapmadan önce, ürünlerin doğru seçilmesi öncelikli hedef olmalıdır. Yani karşılaştırma yapılacak ürünler aynı türde olursa, karşılaştırmayı başlatmak için ilk basamağı gerçekleştirmiş oluruz. Bu nedenle Citigo kıyaslaması için öncelikle A segment bir araç seçmemiz gerekir.
    Sonraki basamak A segmentinden seçilecek aracın aynı özellikleri taşıması olmalıdır. Konumuzla ilgili olarak bu ya
    manuel vites i10 ile Citigo kıyaslaması olmalıdır, yada
    otomatik vitesli Citigo ile i10 olmalıdır.

    Bu segmentte en çok tercih edilen otomatik olduğuna göre otomatiği seçelim.

    Şimdi gelelim donanıma.
    Citigo'nun otomatik vites seçeneğindeki tek temsilcisi Elegance donanım olan versiyon.
    i10 da ise otomatik viteste iki donanım var. Ancak otomatik vites olarak Citigo'da alaşım jant, sis farı,vs olmayan bir paket olmadığından dolayı i10 da Elite modelini kıyaslamaya dahil etmemiz gerekiyor.

    Özet olarak kıyaslayacağımız araç her iki marka ve modeldeki en üst donanıma sahip "Citigo Elegance" ve "i10 Elite".
    Motor olarak kıyasladığımızda;
    Citigo 1 Litre ve 60 hp gücünde bir motor ile sunulurken,
    i10 1,2 Litre ve 85 hp gücünde bir motor ile satılıyor.
    Arada 25 hp fark var.

    Şanzıman olarak kıyaslandığında;
    Citigo 5 ile yarı otomatik bir vites kutusu kullanırken,
    i10 4 ileri tam otomatik bir vites kutusu tercih ediyor.

    Performans olarak kıyaslandığında;
    Citigo, 60 hp ve ASG diye anılan bu şanzımanla 0-100 km/h ivmelenmesini 15,3 saniyede gerçekleştirirken
    i10, 85 hp ve tork konvektörlü şanzımanı ile bunu 13,8 saniyede geçekleştirebiliyor.
    Arada 1,5 saniye fark var

    Yakıt tüketimi olarak kıyaslandığında ise
    şu tablo karşımıza çıkıyor (değerler litredir)
    -------------citigo-----i10
    şehir içi-----5,6-------8
    karma------4,5-------6,2
    şehir dışı---3,9-------5,1
    Aradaki farklar sırasıyla 2,4 - 1,7 - 1,2 litredir.

    Dış donanım olarak baktığımızda farkalar;
    citigo, sinyalli dikiz aynaları, çamurluk paçalıkları, arka park sensöründen yoksun.
    i10 led gündüz sürüş farı kullanırken, Citigo klasik ampul sistemli gündüz farı kullanmış

    İç donanım olarak göze çarpan farklar ise;
    Citigo deri direksiyon, vites ve el freni, kapı içlerinde metal ve döşeme kombinasyonu seçmiş, arka camları kelebek olarak tasarlamış, müzik sistemi için 6 hoparlör kullanmış
    i10 ise bagaj içi aydınlatma, 4 cam otomatik, kapı içi döşemelerinde plastik kaplama, müzik sistemi için direksiyonda düğme ve aux girişleri kullanmış

    Güvenlik donanımında göze çarpan farklar ise
    Citigo, önde yan gövde ve baş hava yastığı, 30 km/h hıza kadar çıkan engellerde otomatik frenleme, anti patinaj sistemini donanıma dahil ederken
    i10 arka disk freni fark olarak donanıma dahil etmiş

    (İnşallah atladığım bir şey yoktur. Varsa eğer yazıyı düzeltebilirim.)


    Buraya kadar hiç bir yorum katmadan yalın şekilde ve en çok dikkat çeken farkları yazdım. Tereddüt yaşayanlar için güzel bir kaynak olduğunu düşünüyorum.

    Bu farklar arasında genel bir değerlendirme yapılacak olursa, i10 "motor, performans" konusunda öne çıkıyor gibi dursa da, yakıt tüketimi konusunda Citigo nun çok gerisinde kalıyor. Çünkü şehir içinde 100 km de 2,4 litrelik bir fark oldukça ciddi bir rakam.
    Hesaplandığında yılda 15000 km yapan bir kullanıcı, i10 ile bu mesafe için yaklaşık 1000 TL daha fazla ödemek durumunda kalıyor.
    "İç, dış ve güvenlik donanımı" olarak ise birinin daha öne çıktığını söylemek zor; çünkü i10 da yer alan otomatik arka camlar, çamurluk paçaları, bagaj aydınlatması, müzik sistemi için direksiyonda düğme kimi kullanıcı için önemli olabilecek iken, Citigo da yer alan ön yan hava yastıkları, deri malzemeler, anti patinaj sistemi, 30 km/h hıza kadar otomatik fren özelliği tercih nedeni olabilir.

    Ben kendi adıma şunu düşünüyorum: Şu anda 0 km araç alsam ve A segment bir araç seçecek olsam, ki A segment bir araç alan kişi için en baskın neden f/p olarak hem alırken hem de kullanırken ekonomik bir araçtır (klasikleşmiş örn mini gibi bir araç seçmiyorsa, bunun en baskın nedeni f/p olarak en uygun aracı almaktır), tercihim Citigo olurdu. Yılda yakıt için 1000 Tl farkı göze aldıktan sonra zaten daha farklı segment araçlar alınabilir.

    Değerlendirmeniz gayet güzel olmuş.. belirttiginiz bilgiler doğrultusunda ve i10 un yaklaşık 2000 TL ucuz olmasından dolayi bana göre i10 f/p olarak daha önde... 25 bg daha guclu aracin 1.2 lt fazla yakmasi anormal bi durum degil ki.. 25 bg eksik olmasina karsin, üstünede daha az donanımlı aracı 2000 TL fazla para vererek almak ise bana kabul edilebilir gelmiyor.. citigo sınıfınin en çok satan araciydi ama artik son ay satislarina gore pabucu daha atılmış gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vexi kullanıcısına yanıt
    quote:

    Orijinalden alıntı: Vexi

    Değerlendirmeniz gayet güzel olmuş.. belirttiginiz bilgiler doğrultusunda ve i10 un yaklaşık 2000 TL ucuz olmasından dolayi bana göre i10 f/p olarak daha önde... 25 bg daha guclu aracin 1.2 lt fazla yakmasi anormal bi durum degil ki.. 25 bg eksik olmasina karsin, üstünede daha az donanımlı aracı 2000 TL fazla para vererek almak ise bana kabul edilebilir gelmiyor.. citigo sınıfınin en çok satan araciydi ama artik son ay satislarina gore pabucu daha atılmış gibi...


    Karşılaştırması yapılan araçların ikisi de 35000 TL dir. 2000 TL düşük olan araç, Elite donanım olan i10 değil.
    Bu tarz hatalara düşülmemesi için yazımda Elite donanım diye özellikle yazmıştım. Okuyanın bu tarz hatalara düşmemesi için fiyatları yazıma ekliyorum.

    Diğer taraftan Skoda'nın Türkiyeye MAALESEF getirtmediği, aynı silindir hacmi ve 75 hp lik versiyonu, 60 hp lik versiyondan toplamda 0,1-0,2 litre daha fazla yakıyor. Yani daha yüksek HP değerlerine ulaşmak için silindir hacmini ve yakıt tüketim değerlerini arttırmayı günümüz teknolojisinde kabul edilir bulmamalı.
    Opel Corsa nın otomatik vitesli versiyonlarının tüketim değerlerine bakınız, ne demek istediğimi daha iyi anlaşılır. Ki Corsa örneği Citigo bu motorlar gibi turbo beslemeli olmayan bir motor kullandığı için verildi. Clio4 ve yeni fiesta nın Turbo beslemeli motorlarına baktığınızda düşük yakıt tüketimine rağmen yüksek beygir gücü elde ettiklerini görebilir siniz.

    Son olarak "daha az donanımlı" dediğiniz şey, yazımda belirttiğiniz gibi kişiden kişiye değişebilir unsurlar. Diyelim ki i10 nun yüksek tüketim değerini görmezden geldik ve donanıma takıldık. Citigo da olmayıp i10 da olan, aynı şekilde i10 da olmayıp Citigo'da olan iç, dış ve güvenlik donanımı farklarını yazdım.
    Şahsım adıma söylüyorum, Citigo nun iç mekanının deri ile kombine edilmiş olması bana göre araca sportif bir hava katmış. i10 daki full plastik görüntü bu nedenle çok cazip görünmüyor.
    Dikiz aynasında sinyal lambası yerine, 30 km/h hıza kadar çıkan engellerde aracın kendinin durmasını tercih ederim (Bu konuda çünkü Ankara da dur kalkın yoğun olduğu malum caddelerin birinde dalgınlığıma geldiği için bir araca arkadan vurmuşluğum var :)
    Eğer bu sistem olsaydı o güzelim A6 nın tamponunu heba etmeyecektim :) )
    Diğer taraftan müzik sistemini direksiyondan kumanda edeceğim diye, kaygan zeminlerdeki özellikle bayırlardaki kalkışlarda aracımın patinaja girmesini istemem.
    Yada Gündüz sürüş farında normal ampul yerine led kullanıldı diye, ön yan gövde ve baş hava yastığı gibi bir hayati önem arz eden bir unsuru kullanılan araçtan vazgeçmek istemem.
    Arka camları da otomatik olsun diye, Euro Ncap testinden 5 yıldız almış bir araçtan feragat etmek istemem.

    Dünkü yazımda da belirttiğim gibi iç, dış ve güvenlik donanımları çok göreceli olabilir. Ama 8 litrelik bir tüketim değeri A segment bir araç için kabul edilebilir değil. İşin doğasına ters.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 20 Aralık 2013; 9:54:06 >




  • tribalenfeksiyon kullanıcısına yanıt
    Aldıktan sonra Citigo'ya LPG taktırmak isteyeceğinizi düşünmüyorum. Maşallah yakıt konusunda tutumlu olduğu için LPG ye vereceğiniz parayı amorti etmeniz çok uzun yıllar alır.
    i10 olsa ihtiyaç duyabilirdiniz çünkü fabrika verilerine bakıldığında Opel Corsa 1.2 i Twinport, Easytronic Şanzıman dan bile çok yakıyor. Oysa Corsa'nın 1.4 i Twinport, Otomatik Şanzıman versiyonu ancak i10 otm elite kadar yakıyor (corsa 1,4 otm sırasıyla 8,2-6,3-5,1 Litre verilere sahip)
  • Konu yeni i10 ile karşılaştırmaya dönmüş gibi.

    Nereden bakarsanız bakın genel anlamda i10 ile Citigo karşılaştırılırsa i10 birincilik kürsüsüne çıkar. Bence bu çok da önemli değil. Önemli olan tüketicinin kriterlerini karşılayan araç olması. Eğer Citigo karşılıyorsa o bir numaradır.

    Citigo eksileri: A sınıfı algısına uygun kasa ve iç mekan genişliği. Yeni i10 A ile B arası iç mekan sunması. Çoğu yabancı sitelerde B sınıfı araçlarla karşılaştırılmış.

    İ10'da arka camlar kelebek değil. Hem de otomatik. Citigode kelebek cam var. Maliyetleri azaltmak adına.

    Ön yolcu camına şoför tarafından müdahale edemiyorsunuz. Yani ön sağ cam açık kalsa eğilip o tarafa doğru uzanacaksınız ya da araçtan inip kapatacaksınız. Bu işlem camı açmak için de geçerli.

    İç mekanda bazı yerlerde çıplak saç görünmesi insanı rahatsız ediyor.

    Gelelim otomatik vitese. Citigo yarı otomatik vites. Araç son derece yavaş. Yokuşlarda şanzıman kararsızlık yaşayabiliyor.

    İ10'da ise tam otomatik vites var. Son derece konforlu. Fakat emsalleri gibi tüketim yarı otomatiğe göre fazla.

    1.0 otomatik yeni i10 şehir içi 7.5 litre, 1.2 otomatik motor ise 8.0 litre.

    Donanım bakımından da i10 çok fazlasını sunuyor.

    Sürüş özellikleri ve zevki yeni i10'da bir üst sınıf. Citigoda ise klasik A sınıfı özellikleri.

    Şu anda aklıma gelenler bunlar.

    Yeni i10 gerçekten güzel bir araç olmuş ve uygun fiyatlı. Beğenmeyen yok gibi.

    Sonuç: Fabrika verisi Citigo 1.0 yarı otomatik 5.6 litre.
    Fabrika verisi yeni i10 1.0 tam otomatik 7.5 litre.


    Arada yaklaşık iki litre fark var. Bunu göze alabilecekler için kesinlikle i10 derim.




  • Aydoğan* kullanıcısına yanıt
    Çok önemli farkları göz ardı ederek değerlendirmede bulunmuşsunuz. İnsanlık hali elbette, bazı konular gözden kaçabilir. Ancak yukarıdaki yazdığım karşılaştırma yazılarını okusaydınız, üst donanım paketli bir aracı baz donanım paketli bir araçla karşılaştırmazdınız. Donanım farklılığı ile birlikte karşılaştırılması gereken motorlar da farklı.

    Ama Citigo'nun şoför tarafında, yolcu camına kumanda edebileceği basit bir düğmeyi koymaması gerçekten eleştirilecek bir konu.

    Diğer taraftan Citigo'da Karadeniz ve Akdeniz e yaptığım uzun ve bol bayırlı seyahatlerde herhangi bir vites kararsızlığı yaşamadım. Nitekim şehir içinde kullandığım yokuşlu yollarda bir kere dahi bu tarz bir sorun görmedim.

    İç mekan ve kasa boyutlarında bariz farklar yok (veriler aşağıdadır). Nitekim Citigo da B sınıfı araçlarla karşılaştırıldı; gerek top gear gerekse diğer meşhur oto inceleme dergi ve tv programlarının internetteki tekrarlarında izleyebilirsiniz.
    İ10
    Uzun./Geniş. / Yük. (mm) 3,665 / 1,660 / 1,500
    Dingil Mesafesi (mm) 2,385
    Bagaj Alanı (VDA; litre) 252

    Citigo
    Uzun./Geniş. / Yük. (mm) 3.563 / 1.645 / 1.478
    Dingil mesafesi (mm) 2.420
    Bagaj hacmi (dm3) 234 / 939

    Yani uzunlukta 10,2 cm, genişlikte 1,5 cm ve yükseklikte 2,2 cm gibi cüzi fark var. Burada asıl önemli olan dış ölçülerdeki bu farkın yolcu bölümüne yansıyıp yansımadığı. Örneğin Tamponları toplamda 50 cm daha çıkıntılı tasarlayarak, bir araca içerinden yarım metre daha fazla yer kazandıramazsınız. Nitekim dingil mesafesi olarak i10 nun Citigodan 3,5 cm daha kısa olması da iç hacimdeki anlatmak istediğim durumun göstergesi.

    Ama hep dediğim gibi, Citigonun 75 hp lik versiyonunu TR pazarına sokmamak büyük hata. Skoda burada biraz daha az kar elde etmeyi göze alıp, gelecekte önüne çıkacak diğer A segment araçlarla rekabet etmeyi düşünmeliydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 20 Aralık 2013; 12:30:59 >




  • 75 hp versiyonu dogus getirmez cunku peynir ekmek gibi sattigi polo' yu baltalamis olur bir yerde. bu haliyle arac 60 beygir diyerek uzaklasanlar oluyor.

    bununla birlikte iscilik konusunda yine soyluyorum, citigo' nun icinde ciplak metal kullanilmis olmasi bir tercihdir. Alabildigine dandik bir plastikle kapi kollarini "örtünce" iscilik iyi olmuyor. o kapi kolunu cekerken fark edeceksiniz ki kapi kolu 5 santim kadar esniyor kapidan bagimsiz. henuz daha cok yeni i20' nin dvd playeri dahi olan en donanimli surumunu test araci olarak sirkete istedim; ben sifir kilometre bir aracin bu kadar dandik uretilebilecegini dusunmemistim. yol bilgisayari diye koydugu ekranla, plastik cercevesi arasinda parmak girecek kadar bosluk vardi. ayrica arka camlari acilmamasina ragmen citigo' nun ic hacmi daha genistir.

    bu arada 1 litre hacmindeki 10 litre yakamaz diyen arkadaslari istanbul kopru trafigine bekliyorum.
  • Tam bir senedir citigo elegance asg kullanıyorum. Aracımdan çok memnunum. Yakıt tüketimi dizeller ile yarışıyor. İç mekan geniş. 5 kişi bindiğimiz de oldu bir kere bile keşke bi büyüğünü alsaydım demedim. Ancak sürücü kapısında yolcu camının düğmesi olmayışı ve kapı düğmelerinin aydınlatması olmayışı, bagaj aydınlatması olmayışı bazen sinirimi bozuyor. Nerden kıssak kardır diye düşünmüşler.
    i10 da güzel bir araç alanlara hayırlı olsun. Hangisi iyi diye tartışmak boş iş. Herkes beğendiği arabayı alsın güle güle binsin.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.