Şimdi Ara

Skoda SuperB 1.6 TDI Motordan Gelen Ses (ÇÖZÜLDÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
11.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar;

    Öncelikle şimdiden vaktinizi ayırıp bu yazıyı okumaya niyetlendiğiniz için teşekkür ederim. Zor durumda olmasan böyle uzun uzun yazmayacaktım.

    Araç Bilgileri:
    Marka: Skoda
    Model: Superb
    Yıl: 2012
    Motor: 1.6 TDI
    Km: 110.000

    Bakım Bilgileri
    Filitre Bakımı Güncel : 01/10/2017
    Yağ: Mobil 1 Esp 5w30
    Hava, Yağ, Mazot, Polen : Bocsh

    Triger, Debriyaj seti değişmedi, Enjektörler işlem görmedi, Carbon clean vb hiç yapılmadı.

    Yakıt Sürekli 3 istasyon arasında BP'den alındı.

    Würth Enjektör Temizleyici Kullanım şartlarına uygun olarak denendi.

    ---------------------------------------

    Bu genel bilgileri verdikten sonra konuya gelelim. Aslında konu çok detaylı değil, araç sesli çalışıyor, yeri geliyor traktör gibi. İnternette araştırdım şakırtı diyende var bu sese. Gösterdiğim bir usta enjektör temizliği dedi ve 1000 tl fiyat verdi. Arada dizel part. filtre uyarı ışığımda çıkmaya başladı hele ki bazen sabahları arabayı çalıştırdıktan sonra devir saati garip garip hareket ediyor. Arabada bir tıkanıklık var hissedebiliyorum, araba açılsın diye hafta sonları çevre yoluna çıkıp gazlıyorum, bunu yaptıktan sonra düzeldiğini hissediyorum motor sesi biraz değişir gibi oluyor ama hala o şakırtı sesi var. Hatta dün akşam işten gelirken otoparka girdiğimde köşeyi dönüp düşük devirde ama titremenin ve yığılmanın olmayacağı bir devirde 2 ye çektim şak şak şak bülbül gibi şakıdı. Normalde böyle bir şey olması mümkün değil (kendi aracım için aynı koşullarda yapmıyordu.). Debriyaj triger falan değişmedi ondan yapıyor olabilir mi bilmiyorum ama sorunum bu. Enjektör temizleyici denedim bir işe yaramadı.

    -Sizce hangi aşamalardan geçerek tedavi uygulamalıyım ?
    1: Debriyaj triger vb. ağır bakımı yaptırıp, enjektör temizliği mi?
    2: Direk enjektör temizliği mi?
    3: Egr, dpf iptali mi?

    Ya da ne yapmalıyım ben biri yardım etsin Ankara'da yaşıyorum kime götüreyim, skoda servisine güvenmiyorum.

    Yemin ederim marka kıyası yapmak istemiyorum ama 2006 Model 1.5 CRDI Eram vardı 260 binde sattım ve 1 tane bile arıza çıkarmadı, her sabah ağır kış şartlarında bile ilk marşta hep çalıştırdım ve ses falan şakırtı hiç duymadım.


    Şimdiden değerli yorumlarınız için sonsuz teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demoprazol -- 25 Ekim 2017; 10:17:10 >







  • Yetkili serviste motor kontrol ünitesi (ECU) yazılımını en güncel versiyonu ile güncelleştirin. Aynı motorda aynı sorun bende vardı artık yok.
  • o araçta Triger kayışı değişimi 4 sene veya 90 bin km haliyle 4 senesi dolmuş kilometre de dolmuş yani aracın ağır bakımı yapılmalı. Egr filtresi de kontrol edilir . Yetki servise girerse tuzlu olur belki ama araca gerekli güncellemeleri de alırsınız.

    Eski basit bir motorla yeni daha komplike bir aracı kıyaslamak çok doğru değil bana kalırsa.

    Ayrıca Güvenmediğiniz yetkili servis AND mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 20 Ekim 2017; 11:3:15 >
  • Merhaba yorumlarınız için teşekkürler.

    Aracın ağır bakımı kesinlikle geldi farkındayım düzgün bir servis bulursam triger, debriyaj falan değiştireceğim. Hatta bulduğum servis dizel enjektörden falan anlayan bir yerse enjektörleride temizleteceğim. Zaten cihaza bağlayıp baktığımda 3. enjektör 0.50 gözüküyordu bir sorun olduğu aşikar.

    Eski basit bir motor olduğunu düşünmüyorum Kia Hyundai grubunun kullandığı 1.5 CRDI motorun çünkü 7 sene kullandım ve mükemmeldi hatta kullanan bir çok tanıdığım var araç km leri 300 binlere geldi ve geçiyor hala motor sıkıntısız. Kıyaslama elbette yapıyorum çünkü biri eski arabam biri yeni arabam =) Ha ama konumuz bu değil sonuçta bu benim şahsi görüş ve tecrübem, konunun uzamasını sapmasını istemem, demek istediğinizi çok iyi anladım biri gelişmiş teknolojilere sahip yeni nesil bir motor diğeri eski nesil bir motor neden kıyaslıyorsunuz dediniz, kıyaslama aslında yapmazdım ancak çok fazla canımı sıkmaya başladı haliyle eskiyi arar oldum bu sebeple naçizane bir kıyaslamam oldu sitem olarak.

    Güvenmediğim yetkili servis AND dır ama burda kötü reklamını yapmak istemediğim için başıma gelenleri anlatmak istemiyorum sonuçta kendileri yüzlerce insana hizmet veren köklü bir firma. Belki benim dönemimde benim arabam yanlış ustalarca yanlış zamanda işlem görmüş olabilir ki zaten resmi yollardan defalarca şikayetimi dile getirdim. Benim ağzım yandı bir daha asla dedim.

    İnternet üzerinde Salih ustayı buldum enjektör konusunda iyiymiş az sonra yanına gideceğim, gelişmeler olursa buraya yazarım.

    Teşekkürler, saygılar.




  • 1.6 tdi enjektörleri kronik sorunlu malesef.
    motor sıcakken 2. viteste 3000 devir civarında ilerleyin. (50 - 100 mt kadar) daha sonra vitesi boşa almadan 1000 devir civarına kadar yavaşlayın sonra gaza basın. yüksek sesle vuruntu geliyorsa (tak tak tak şeklinde) boşa beklemeyin enjektörleri sökütürüp yaptırın.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Bugün forumdan bir arkadaşın tavsiyesi ile erciyes iş merkezinde çok iyi bir ustaya gösterdim, direk enjektör dedi zaten, hangi km de yapacağı biraz şansmış ama mutlaka oluyormuş kronik sorunmuş TDI motorlar için dediğiniz gibi, Seçkin dizel pompa diye bir yere götürecem enjektörler sökülüp durumuna göre tamir olacak.

    Enjektörlerden önce triger ve debriyaj değişimi olacak, ustam inceledi trigerin zamanı yeni gelmiş bu araçlarda 120 bin veya 4 senede değiştiriyoruz dedi, debriyajın kavramasına baktı iyi dedi ama sertlik var bununda zamanı gelmiş dedi, ikisinide söktükten sonra çıkan parçaya göre orj parçasını takacak, debriyaj için zaten 2 marka var dedi LUK ve SACHS artık hangisi çıkarsa.

    Yakıt olarak shell vpower dizel almamı önerdi, enjektörler için en iyi gelen oymuş.

    Yapılacak işlemler olarak, Triger ve Debriyaj değişimi, Enjektör temizliği, sonrasında ise egr - dpf kontrol ettirecem.

    Araba kendine gelirse tekrar yazarım, dilerseniz ustanın bilgilerini de paylaşabilirim çünkü bu zamanda bu kadar iletişimi düzgün, bilgili birilerini bulmak zor oluyor.

    Her şey için teşekkürler saygılar.

    Son olarak, bir daha araba alacak olsam asla TDI almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demoprazol

    Bugün forumdan bir arkadaşın tavsiyesi ile erciyes iş merkezinde çok iyi bir ustaya gösterdim, direk enjektör dedi zaten, hangi km de yapacağı biraz şansmış ama mutlaka oluyormuş kronik sorunmuş TDI motorlar için dediğiniz gibi, Seçkin dizel pompa diye bir yere götürecem enjektörler sökülüp durumuna göre tamir olacak.

    Enjektörlerden önce triger ve debriyaj değişimi olacak, ustam inceledi trigerin zamanı yeni gelmiş bu araçlarda 120 bin veya 4 senede değiştiriyoruz dedi, debriyajın kavramasına baktı iyi dedi ama sertlik var bununda zamanı gelmiş dedi, ikisinide söktükten sonra çıkan parçaya göre orj parçasını takacak, debriyaj için zaten 2 marka var dedi LUK ve SACHS artık hangisi çıkarsa.

    Yakıt olarak shell vpower dizel almamı önerdi, enjektörler için en iyi gelen oymuş.

    Yapılacak işlemler olarak, Triger ve Debriyaj değişimi, Enjektör temizliği, sonrasında ise egr - dpf kontrol ettirecem.

    Araba kendine gelirse tekrar yazarım, dilerseniz ustanın bilgilerini de paylaşabilirim çünkü bu zamanda bu kadar iletişimi düzgün, bilgili birilerini bulmak zor oluyor.

    Her şey için teşekkürler saygılar.

    Son olarak, bir daha araba alacak olsam asla TDI almam.

    Seçkin pompada ivedikte Bülent var. Selamımı söylersiniz. İsmimi özelden isterseniz yazarım. Yardımcı olur.
    baskı balatayı bir kaç arabada sachs kullandık güzel oldu. luk nasıl olur bilemem. araştırın, kullanıcı yorumlarına bakın.
    egr ve dpf, enjektör düzgün püskürtme yapmadığı için doluyor. egr yi söktürüp temizletin. araç seyir esnasında kızdırma lambasını yakıp çekişten düşmüyor ise egr şu an için düzgün çalışıyordur. ama siz temizliğini yaptırın yararı olur.
    dpf için söktürüp temizlik yaptırmayın. cihaz ile araç durduğu yerde rejenerasyon yaptırın.
    enjektörleri bir an önce hallettirin. en önemlisi o. düzgün püskürtme yapmayan enjektörler günden güne motorun ömründen yer. piston delinmesine kadar gider olay.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, eğer sizin için bir sakıncası yoksa selam götürmek her zaman iyidir. Baskı balata için araçtan ne çıkarsa onu takar usta muhtemelen ama sachs daha güzel olacaksa onuda araştırayım. Egr gerçekten büyük sorun yoğun trafikte kullanmak durumunda kalıyorum aracı sanki bir şeyler tıkanıyor gibi gerçekten ama bu sorunlu enjektörlerim yüzünden oluyor olabilir eskiden böyle değildi aracı trafiğe sokunca bayılmazdı.

    Aslında haklısınız triger ve debriyajdan önce ilk enjektör işini halletsem daha iyi olacak, enjektör temizliğinde ki kafamı karıştıran nokta fiyatın enjektör durumuna göre 500 ile 2000 arasında değişiyor olması. Hani ortalama bir şey olsa ona göre durumumu ayarlayacam. Hepsini geçtim cihaza falan bağlanıp öncesinde anlaşılmıyor mu bunun ne sevide püskürtme yaptığı ne seviyede tıkanık olduğu illa sökülüp bakılmasımı gerekiyor fiyat verilebilmesi için anlamıyorum, neyse işin ehli Seçkin pompaya sizin referansınız ile gidip güvenmekten başka çaremiz yok, yoksa saçma kronik bir şey yüzünden ağır masraflar çıkaracak.

    Egr konusunda temizlikten ziyade iptal ettirenler oluyor sizin bu konuda görüşünüz nedir?




  • Belki konuyu aratıp denk gelen olursa diye yazıyorum.

    Aracıma Seçkin Dizel Pompa (Ankara) da bakıldı. Enjektörlerin her biri ayrı ayrı püskürtme yaptığı ve tıkanıklıklar olduğu görüldü. Tamir edildi. Yaptıkları işleme 1 yıl garanti verdiler. Tahmin ettiğimden biraz daha yüksek fiyat çıktı, tutarı öğrenmek isteyenlere özel mesaj ile yazabilirim.

    Sonuç olarak aracıma hiç bir zaman bilindik yerlerin haricinde bir istasyondan yakıt almadım. Her 10.000 km de bir mazot filtresini değiştirdim (değişmesi şart değilken), hiç bir zaman yakıt almaya gittiğimde depoda dipte değildi, hiç dibindeki pisliği çektirmedim. araç 110.000 de ve bunun en az 90.000 km sini hep uzun yolda dur kalk olmayan çevre yolu gibi trafikte yaptım. Bunlara rağmen bu sorun oldu. Serviste de sordum 1.6 TDI larda kronik ne zaman olacağı belli olmuyor dediler.

    Şuanda aracım düzeldi, konu başlangıcında bahsettiğim tüm sorunlar şuan için düzeldi. Yakıtı Shell w-power dizel (yüksek performanslı olan) almam söylendi onu alıyorum artık.

    Her şey için teşekkürler, saygılar.




  • Aracı hala kullanıyor musunuz? Başka sorunlar yaşadınız mı? Ben de bu modelden satin alma arefesindeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet aracı hala kullanıyorum her hangi bir sorun yaşamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.