Şimdi Ara

Soğuk havada en çok/en az menzil kaybı yaşayan elektrikli otomobiller

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Soğuk havada en çok/en az menzil kaybı yaşayan elektrikli otomobiller
    Elektrikli araçların resmi menzil değerleri açıklanırken farklı bölgelere göre değişen test prosedürleri baz alınıyor. Örneğin; Çin'de CLTC, Kuzey Amerika'da EPA, Avrupa'da ve Türkiye'de ise WLTP geçerli.



    Sürüş menzilleri bu prosedürlere göre farklılık göstermekle birlikte iklim koşulları gibi farklı etkenlere göre de değişebiliyor. Özellikle dondurucu soğuklarda tek şarjla kat edilebilecek mesafe önemli derecede azalabiliyor. Bu konuda, birçok elektrikli aracın yer aldığı yeni bir çalışma yapılmış. Norveç'te yapılan testlerde, araçların WLTP'ye göre açıklanan menzil değerlerinin soğuk havada ne kadar düştüğü hesaplanmış.



    Testlere dahil edilen elektrikli araçlar arasında en az menzil kaybına uğrayan otomobil Maxus Euniq 6 olmuş. Elektrikli SUV modelin 354 km'lik WLTP menzili çok etkileyici olmasa da, Norveç'te -19 dereceye varan sürüş testlerinde sadece yüzde 10 kayıpla 317 km yol kat etmeyi başarmış.



    Soğuk havada en çok/en az menzil kaybı yaşayan elektrikli otomobiller
    En az kayıp yaşayan otomobillerden biri de Tesla Model S. Aynı zamanda çalışma kapsamındaki en uzun menzilli araç olan Model S'in 634 km'lik WLTP menzili yüzde 16 kayıpla 530 kilometreye kadar düşmüş.



    En fazla menzil kaybına uğrayan otomobil ise Toyota bZ4X olmuş. Tek motorlu versiyonunda WLTP'ye göre 503 kilometre sürüş menzili sunduğu açıklanan elektrikli crossover, soğuk iklim koşullarında yüzde 36 menzil kaybıyla sadece 323 kilometre yol kat edebilmiş. Ayrıca, Mercedes EQE 300 modelinin sürüş menzilinde de yüzde 30'un üzerinde kayıp söz konusu.



    Ayrıca Bkz.Çinli Rising Auto, elektrikli coupe-SUV modeli R7'yi satışa sunuyor



    Listeye geçmeden önce tüm araçların Norveç'in başkenti Oslo'da başlayan bir döngüde deneyimli sürücüler tarafından kullanıldığını belirtelim. Sürüş esnasında hız sınırlarına uyulmasına ve rejeneratif frenlemenin akıllıca kullanılmasına özen gösterilmiş. Ayrıca araçlar, hız sabitleyici gibi sürüş asistanları kullanılmadan Eko modda test edilmiş.



    Elektrikli araç soğuk hava menzil testi
    Model WLTP menzili Ulaşılan menzil Kayıp
    Maxus Euniq6 354 km 317 km -%10
    Tesla Model S 634 km 530 km -%16
    MG Marvel R 370 km 308 km -%17
    Tesla Model X Plaid 543 km 444 km -%18
    Kia EV6 GT 424 km 349 km -%18
    MG 5 380 km 313 km -%18
    MG 4 425 km 338 km -%20
    MG ZS EV 440 km 352 km -%20
    BMW iX1 428 km 337 km -%21
    Voyage Free 501 km 391 km -%22
    BMW i4 eDrive40 565 km 434 km -%23
    Volkswagen ID Buzz 408 km 310 km -%24
    Hyundai Ioniq 5 4WD 454 km 345 km -%24
    JAC e-JS4 433 km 323 km -%25
    Nio ET7 580 km 434 km -%25
    Nissan Ariya 2WD 533 km 400 km -%25
    Kia Niro EV 460 km 343 km -%25
    Renault Megane e-tech 428 km 318 km -%25
    Tesla Model Y 2WD 455 km 337 km -%26
    Mercedes EQB 250 452 km  334 km -%26
    BYD Atto 3 420 km 311 km -%26
    Volkswagen ID 5 Pro 526 km 378 km -%28
    BMW i7 xDrive60 595 km 424 km -%29
    Mercedes EQE 300 614 km 409 km -%33
    Skoda Enyaq Coupe RS 510 km 338 km -%34
    Hongqi E-HS9 465 km 303 km -%35
    Toyota bZ4X 2WD 503 km 323 km -%36



    Kaynak:https://www.motor.no/bil/tesla-rekord-i-rekkeviddetesten-vinteren-2023/241590?fbclid=IwAR2X6JxRksPLXopO6CRpsY0j5yO0RWVG_vv3fpt3siqmcHdaVKEdBQWiBvQ







  • O zaman bu arabalar akdeniz ve Arap ülkeleri için yapılmış. Sonuçta oralarda sıcaklık değerleri pek düşmüyor.

  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    Bence Tesla Model S Kayıplı menziliyle bile mantıklı bir tercih.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrik bataryaları buna her şey dahil soğuk havada kapasite düşüşü yaşar. Haliyle elektrikli otomobillerin böyle bir sıkıntısı var.

  • Elektrikli araçlara alel acele geçmemek için bir sebep daha. Çok bodozlama geçiş yapılıyor, daha akışına bırakılması gerekiyordu. Pil teknolojisi çözülmeden topyekün elektrikli araçlara geçiş yanlış. Halen yerinde Sayan bir teknoloji, sadece pil büyüterek Menzel artırmaya odaklanmış bir kafayla ilerliyor. Bu farklı bir üründen aynı ebatta bir üründen 2, 3 katı menzile alınmadığı sürece ve pil bölümünün maliyeti güncel fiyatlardan dörtte bir oranında düşmediği sürece ya da menzil dususu yaşanmadan aracı aldığım yıldan sonra pil kullanım ömrünün 20 yıl üzerine çıkmadan bu işe girilmez. Bunlar geliştirilene kadar keşke elektrikli araç satışları tadımlık olarak devam etseydi, bir anda bütün yakıt otomobillerin üretimini kesip hemen tamamen elektriği geçeceğiz diye kafaya bürünülmeseydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isakoc -- 8 Şubat 2023; 6:56:39 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • isakoc kullanıcısına yanıt
    Size katılıyorum,zaten bu sıkıştırmaya itiraz eden ,Toyota sio sun başını yedi...sizin ve hepimizin istediğı mutlu son,Nissanın da üzerinde çalıstığı katı pillerde,ancak 2028 gibi bir tarih veriliyor,Nissan ayrıca mevcut;lityum iyon teknolojisini geliştirerek te,birkaç yıla önemli gelişmeler yaşancağını iddia ediyor ve üzerinde çalışıyormuş.Sanırım,elektrikli almak için sabırsızlananlar bunu bekleyebilir,kısa vade de.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • wolf silver W kullanıcısına yanıt
    Sıcaklık ta menzili düşürüyor,optimum verim ;25 C° ve 40 km.süratte elde ediliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dava konusu bile olur bu konu.

  • elektrikli otomobillerden nefret ediyorum. umarım insanlık bu hevesten vazgeçer.

  • benzer bir test, farklı sonuçlar

    Soğuk havada en çok/en az menzil kaybı yaşayan elektrikli otomobillercarwowyoutube
    We’ve got our hands on four electric cars with the biggest range on a single charge, and we’re about to run them from 100% to 0% to see just how accurate their claimed ranges are! So let’s look at the line-up. Mat’s started off in the Ford Mustang Mach-E. It’s got a claimed range of 372 miles, which is supported by its 91kWh battery pack. If you’re looking to pick one up, it’ll set you back around £59,000. Then we have the BMW iX. It has a claimed range of 380 miles, and the iX 50 edition we have comes with a 108kWh battery. One of these will set you back close to £100,000! Next up we have the updated Tesla Model 3 Long Range. It’s packing a 79kWh battery pack which can deliver a claimed range of 389 miles. It’s also the cheapest car in this line-up, costing around £50,000. Last up it’s the Mercedes EQS. It’s easily got the biggest claimed range here, with its 108kWh battery pack offering a claimed range of 464 miles! The question is, will any of them provide anywhere close to their claimed range? And will the EQS make it all the way from Oxford to Scotland? There’s only one way to find out… LET’S DO THIS! Mat’s pick of the range: https://bit.ly/Mats-EV-Choice Ford Mustang Mach-E review: https://bit.ly/Ford-Mustang-Mach-E-Review-2023 BMW iX review: https://bit.ly/BMW-iX-Review-2023 Tesla Model 3 review: https://bit.ly/Tesla-Model-3-Review-2023 Mercedes EQS review: https://bit.ly/Mercedes-EQS-Review-2023
    https://www.youtube.com/watch?v=dtP4FQckU40&feature=youtu.be
  • bu sorun büyük ölçüde çözülüyor, tesla ısı pompası teknolojisi tüm üreticilerde standart oluyor

  • akinmaya A kullanıcısına yanıt
    Adam max batarya paketli VW almış, 500-550km menzil diyor, Almanya'dan İstanbul'a Eylül ayı, düz otoban, 100kmh'yi geçmeden gidiyor 300 km olmadan 2025km'lik yolda tam 8 kez şarj istasyonuna uğradı saatlerce şarj etti de Silivri'ye vardı. yolun önemli kısmı şarj istasyonunda bekleyerek geçti. Bir de soğukta gitseydi kimbilir kaç kez şarj ederdi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Evet,her şey kağıt üstünde yazıldığı gibi olmuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • akinmaya A kullanıcısına yanıt
    Hocam problem üreticilerin menzil değerlerinin şişirilmiş olması değil .Benzinli araçlarda da üreticilerin menzil değerleri, e-araçlar kadar olmasa da yine şişirilmiş oluyordu.

    2023 model, 122 HP manuel Mazda 3, otobanda tüketim, 5lt/100km. 55lt'lik depo 2dk'da doluyor, 1100km menzil kazanıyorsun. Örnekteki max battery e-WV'nin otoban menzili 300km, onun için 1 saat şarjda bekliyorsun.

    Problem kağıt üstünde yazılanın tutmaması değil, 300km için 1 saat şarj istasyonunda beklemek problem.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok geliştirilmesi gerekli özellikle uzun yolda elektrikli otomobil balon

  • Listede keşke Nissan Leaf ve Jaguar i-pace de olsaydı.

    Her iki araba da çok önemli çünkü. Biri yılın arsbadı seçilmiş, diğeri 10 yılı aşkındır bu sektörde.

  • elektrikli otomobilleri sevmesem de şu videoyu paylaşayım. mükemmel bir hızlanma. 100-200 km/h süresi 4.2 saniye



    Soğuk havada en çok/en az menzil kaybı yaşayan elektrikli otomobillerAutoTopNLyoutube
    Subscribe to be the first to see new content! http://bit.ly/2aWQXw9 Check out our 100-200 GPS Scoreboard https://bit.ly/2PSakev Check out our Brand Store: https://AutoTopNL.shop Instagram: http://bit.ly/22Yp1yw AutoTopNL Facebook Fanpage: http://on.fb.me/1jlG5pQ #AutoTopNL UK: Auto-Top is an honest and pure car filming and testing company. We're not interested in eco & green (unless it's like, really superfast). Screaming exhausts, whining superchargers and blowing turbo's is what we want to hear! We review all sorts of performance cars. In the different playlists you can enjoy exhaust sounds, acceleration tests (0-100, 0-200) with launch control, onboard cams and the revving sound of each car. Exotic cars, hothatches, power sedans. We have it all! DE: Wir nehmen alle möglichen leistungsstarken Autos unter ein Lupe. In den verschiedenen Playlists könnt ihr ausreizende Sounds genießen, Beschleunigungstests (0-100, 0-200) mit Startkontrolle, onboard-Kameras und den hochtourigen Sound der Autos. Exotische Autos, sportliche Kompaktwagen und kraftvolle Limousinen. Wir haben sie alle! FR: A travers les différentes playlists, vous pourrez apprécier des bruits d’échappements, des tests d’accélérations (0- 100, 0-200), des caméras embarquées ainsi que le son à l’accélération des voitures. Des voitures de rallyes aux berlines surpuissantes en passant par des bolides hors-norme...nous avons tout ce qu’il vous faut ! PL: Testujemy i oceniamy samochody - w naszych playlistach posłuchasz dźwięku silników, obejrzysz testy przyspieszenia (0-100, 0-200) z launch control, kamerami wewnątrz kabiny i wibrującym dźwiękiem każdego samochodu. Egzotyczne auta, hothatch, sportowe sedany - znajdziesz je wszystkie tutaj! IT: Auto-Top è una società che si occupa di riprese e test drive. Non siamo interessati a macchine che consumano o inquinano poco (a meno che non siamo veramente veloci). Noi vogliamo sentire scarichi che urlano e turbo che soffiano!! Facciamo recensioni su ogni tipo di auto sportiva. Nelle nostre playlist troverai sound di scarichi, riprese onboard, test di accelerazione con launch control (0-100, 0-200) e il suono unico e riconoscibile di ogni auto. Supersportive, hothatches e berline cavallate.. Proviamo di tutto!! ES: Auto-Top es una empresa de pruebas y grabación de coches sincera. No estamos interesados en la ecología. Tubos de escape rugiendo y motores echando humo, es todo lo que nos interesa oir! Hacemos reviews de todo tipo de coches. En las listas de reproducción podéis encontrar desde sonidos del ultramundo hasta tests de aceleración (0-100, 0-200), cámaras a bordo de los coches, hasta el sonido de aceleración de cada coche. Coches exóticos, coches compactos, deportivos. Lo tenemos todo!
    https://www.youtube.com/watch?v=JDacuo9Ow7c&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 12 Şubat 2023; 11:50:37 >
  • Benim scooter da bile menzil düşüyor hemde öyle böyle değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.