Tam olarak ne yapmak istedigimi de yukaridaki mesajlarda yazmistim, oradan görebilirsiniz.
Simdiden tesekkürler.
sanki olay kolaymış gibi duruyor ama o kadarda kolay deilmiş gibi geldi bana veyada biz yapamadığımız için öle geliyor
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Merhaba Arkadaslar..
Solidworksde çözemedigim bir konuyla ilgili olarak acil yardiminiza ihtiyacim var.
Ekteki resimde, 2 adet çark görüyorsunuz. Bu çarklardan sag taraftaki pimli olan, diger 6 dilimli çarkin içindeki kanala girmek suretiyle dönsün istiyorum. Problem su; çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu 1/6 oraninda döndürdükten sonra, pim kanaldan çiksin ve turunu tamamladiktan sonra diger kanala girerek, çarki tekrar 1/6 oraninda döndürsün isteniyor. Böyle bir hareketi, motion study kisminda nasil tanimlayabiliriz? Sagdaki çarka motor tanimlayarak basit rotary dönme hareketi verince, diger çarki pim vasitasiyla döndürüyor ama, pim kanalin içinden çikarak yoluna devam edemiyor. Sanki parçanin içinden geçiyormus gibi görünüyor. Oysa ben, gerçekçi biçimde pim belli bir yere geldikten sonra kanalin içinden çikarak yoluna devam etsin istiyorum.
Umarim sorunu tarif edebilmisimdir. :) Yardimci olacak arkadasa simdiden tesekkürler..
Birincisi ,
Sorun şu : Pimli çark dönecek, 6 tarafında yatak açılmış çarkı bir noktada kavrayacak, o kanal boyunca diğer çarkı hareket ettirecek, kavrama bittiğinde ise yoluna devam edecek.
Burada asıl önemli olan o pimin o yatağa nasıl gireceği değil. Aralarındaki ilişkinin nasıl olacağı. Çünkü kavrama başlarken o pim, o yatağa girebilir. Fakat buradaki nokta şu : Pimli çarka bir hareket verdiğimizde diyelim ki, yatağa girdi, kavrama başladı. Pim o yatak içerisinde merkeze doğru hareket yapacak, dolayısı ile yataklı çarkın dönme hızı artacak. Yani, kavrama başladığı andan itibaren iki çark da aynı hızda dönmeyecek. Kavrama süresince yataklı çark, değişken hızlı dönme hareketi yapacak. Bunun için aralarında dönme hızına bağlı olacak bir ilişki kurulmaması gerekir.
İkincisi ,
Bu hareket tekrarlanacak mı? Yani pim kavramayı bitirip kurtulduktan sonra, devrini tamamlayıp tekrar başka bir yataktan kavramaya başlayacak mı?
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Merhaba Arkadaslar..
Solidworksde çözemedigim bir konuyla ilgili olarak acil yardiminiza ihtiyacim var.
Ekteki resimde, 2 adet çark görüyorsunuz. Bu çarklardan sag taraftaki pimli olan, diger 6 dilimli çarkin içindeki kanala girmek suretiyle dönsün istiyorum. Problem su; çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu 1/6 oraninda döndürdükten sonra, pim kanaldan çiksin ve turunu tamamladiktan sonra diger kanala girerek, çarki tekrar 1/6 oraninda döndürsün isteniyor. Böyle bir hareketi, motion study kisminda nasil tanimlayabiliriz? Sagdaki çarka motor tanimlayarak basit rotary dönme hareketi verince, diger çarki pim vasitasiyla döndürüyor ama, pim kanalin içinden çikarak yoluna devam edemiyor. Sanki parçanin içinden geçiyormus gibi görünüyor. Oysa ben, gerçekçi biçimde pim belli bir yere geldikten sonra kanalin içinden çikarak yoluna devam etsin istiyorum.
Umarim sorunu tarif edebilmisimdir. :) Yardimci olacak arkadasa simdiden tesekkürler..
Bu sistemi yapmak yerine bi kam tasarlayıp ordaki her 60 derecede bi kanallı carkı döndürmen daha mantıklı olur gibi çünkü bu şekilde açtıgın kanal ağızlarında belli bi kavrama açısı olması gerekiyo.. Vaktim olsa uzun uzun düşünüp yardımcı olmak istedim ama bu ara gecelere kadar çalışıyorum..boş bi zamanımda inşallah tekrar bakarım..kolay gelsin..
ekteki dosyadaki ataçı galiba çok basit çizebilirim ama nası çizicem ? biraz yardımcı olabilir misiniz
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
ekteki dosyadaki ataçı galiba çok basit çizebilirim ama nası çizicem ? biraz yardımcı olabilir misiniz
Şöyle ki, bir plane seçip atacın yandan görünüşünü çiziyorsunuz. Daha sonra bir ucuna az önce çizdiğiniz sketch'te uç kısmına tam dik olarak bir çember çiziyorsunuz. Daha sonra sketch'ten çıkıp, Swept Boss/Base modülünü kullanarak oluşturuyorsunuz. Bu modülde Profile ile belirtilen kısım, çizdiğiniz çember, Path ise ilk çizdiğiniz sketch olacak.
eet biliourum onu. o ilk şekli çizrken üstten mi yandan mı çizicem. yandan ata. sadece bi çizgi gibi görülür.
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
eet biliourum onu. o ilk şekli çizrken üstten mi yandan mı çizicem. yandan ata. sadece bi çizgi gibi görülür.
Resime göre üstten. Yani o ince telin merkez çizgisini çizeceksiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
eet biliourum onu. o ilk şekli çizrken üstten mi yandan mı çizicem. yandan ata. sadece bi çizgi gibi görülür.
Resime göre üstten. Yani o ince telin merkez çizgisini çizeceksiniz.
tamam hemen deniourum. Şöle yapıcam. line ile ve tangent ile çizip şekli ölçümlerime göre, daha sonra ucunun birine yarıç.apını belirlediğim bi çember çizipp onuda çizgiğim şekil boyunca uzatıcam
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
eet biliourum onu. o ilk şekli çizrken üstten mi yandan mı çizicem. yandan ata. sadece bi çizgi gibi görülür.
Resime göre üstten. Yani o ince telin merkez çizgisini çizeceksiniz.
tamam hemen deniourum. Şöle yapıcam. line ile ve tangent ile çizip şekli ölçümlerime göre, daha sonra ucunun birine yarıç.apını belirlediğim bi çember çizipp onuda çizgiğim şekil boyunca uzatıcam
Resimli anlatımı ekliyorum şimdi, çizdim
Önce Front Plane'de aşağıdaki sketch'i çiziyorsunuz.
Daha sonra sketch'den çıkıp, uç kısmına dik bir çember çiziyorsunuz. Bu çemberi çizeceğiniz plane'i Right Plane'i ötleyerek de oluşturabilirsiniz. Bunun için önce right plane'e ctrl tuşuna basılı tutup tıklayın ve çekin. Uç kısma tıkladığınızda plane oraya gelir.
Daha sonra bu oluşturulan plane'de bir çember çiziyorsunuz.
Daha sonra sketch'den çıkıp Swept Boss/Base modülüne tıklıyorsunuz.
Burada Profile ve Path kısımlarını şekildeki gibi tanımlıyorsunuz.
Hepsi bu kadar. Şekildeki gibi ataç oluşacaktır. Ölçüleri kendim kafama göre belirledim. Sizinki daha farklı görünebilir. Kolaygelsin.
Daha sonra sketch'den çıkıp Swept Boss/Base modülüne tıklıyorsunuz. saolun herşeyi yapmıştım zaten. ama bende nedense swept boss sekmesi açılmadı. Hoca dewrste bişi yapmazsanız açılmaz demişti ama hatırlayamıourum. bide ben references geometry ile oluşturdum plane i
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
Daha sonra sketch'den çıkıp Swept Boss/Base modülüne tıklıyorsunuz. saolun herşeyi yapmıştım zaten. ama bende nedense swept boss sekmesi açılmadı. Hoca dewrste bişi yapmazsanız açılmaz demişti ama hatırlayamıourum. bide ben references geometry ile oluşturdum plane i
Swept Boss/Base modülü sketch'den çıktıktan sonra açılır. Bu benim izlediğim yol. Daha farklı yollardan da yapabilirsiniz. Kolaygelsin.
çözdüm sketch den çıkmak gerekiomuş :d
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
çözdüm sketch den çıkmak gerekiomuş :d
Aynen
teşkkürler :D bu sefer kolay vermişler. yaptım hemen bütün soruları
ataç olayını düşündüğüm gibi yapmışsınız hocam
Elimde alıştırma için örnekler vardı, isterseniz fotoğraflarını çekip ekleyebilirim. Daha çok modüllerin kullanımını pekiştirmek için iyi olur.
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Elimde alıştırma için örnekler vardı, isterseniz fotoğraflarını çekip ekleyebilirim. Daha çok modüllerin kullanımını pekiştirmek için iyi olur.
bence güzel olur askere gitmeden önce hemde son kıyak olur foruma
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Merhaba Arkadaslar..
Solidworksde çözemedigim bir konuyla ilgili olarak acil yardiminiza ihtiyacim var.
Ekteki resimde, 2 adet çark görüyorsunuz. Bu çarklardan sag taraftaki pimli olan, diger 6 dilimli çarkin içindeki kanala girmek suretiyle dönsün istiyorum. Problem su; çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu 1/6 oraninda döndürdükten sonra, pim kanaldan çiksin ve turunu tamamladiktan sonra diger kanala girerek, çarki tekrar 1/6 oraninda döndürsün isteniyor. Böyle bir hareketi, motion study kisminda nasil tanimlayabiliriz? Sagdaki çarka motor tanimlayarak basit rotary dönme hareketi verince, diger çarki pim vasitasiyla döndürüyor ama, pim kanalin içinden çikarak yoluna devam edemiyor. Sanki parçanin içinden geçiyormus gibi görünüyor. Oysa ben, gerçekçi biçimde pim belli bir yere geldikten sonra kanalin içinden çikarak yoluna devam etsin istiyorum.
Umarim sorunu tarif edebilmisimdir. :) Yardimci olacak arkadasa simdiden tesekkürler..
Birincisi ,
Sorun şu : Pimli çark dönecek, 6 tarafında yatak açılmış çarkı bir noktada kavrayacak, o kanal boyunca diğer çarkı hareket ettirecek, kavrama bittiğinde ise yoluna devam edecek.
Burada asıl önemli olan o pimin o yatağa nasıl gireceği değil. Aralarındaki ilişkinin nasıl olacağı. Çünkü kavrama başlarken o pim, o yatağa girebilir. Fakat buradaki nokta şu : Pimli çarka bir hareket verdiğimizde diyelim ki, yatağa girdi, kavrama başladı. Pim o yatak içerisinde merkeze doğru hareket yapacak, dolayısı ile yataklı çarkın dönme hızı artacak. Yani, kavrama başladığı andan itibaren iki çark da aynı hızda dönmeyecek. Kavrama süresince yataklı çark, değişken hızlı dönme hareketi yapacak. Bunun için aralarında dönme hızına bağlı olacak bir ilişki kurulmaması gerekir.
İkincisi ,
Bu hareket tekrarlanacak mı? Yani pim kavramayı bitirip kurtulduktan sonra, devrini tamamlayıp tekrar başka bir yataktan kavramaya başlayacak mı?
Üstadim, problemi tam olarak anlamis ve süper tarif etmissiniz, öncelikle bunun için tesekkür etmeliyim.
En bastan beri benim anlatmak istedigim de buydu iste. Tabii ki iki çark ayni hizda hareket etmeyecek. Sizin de belirttiginiz gibi Yatakli Çark, tamamen Pimli Çarka bagimli olarak, degisken bir hareket yapacak. Pim yataga girip kavradiginda, o çarki döndürecek ama bu sürekli bir dönme hareketi degil; pim yataktan kurtuldugu an o çarkin hareketi de duracak. Ve sorunuza yanit da vereyim, evet bu hareket tekrarlaniyor. Pim yataktan kurtulduktan sonra da dönmeye devam ediyor ve bir sonraki ilk yataktan tekrar kavrayarak ayni hareketi tekrarliyor.
Aslinda problemin tek cümleyle özeti sudur;
Solidworksde, iki kati yüzeyden birine hareket verip, digerini de ona bagimli kilarak mesela itekleme yoluyla hareket ettirmesini nasil saglariz? Benim takildigim nokta bu. Gerisi kolay is.
Diyelim ki dönme hareketi verdigimiz bir çubuk var, bir ucundan sabitlenmis ve o eksen etrafinda dönüyor. O çubuktaki dönme hareketini, baska bir çubugu itekleyip döndürecek sekilde nasil iletebiliriz? Bu soruya yanit bulabilirsem, problemi de çözecegim.