Ödevinizde parçanın ölçüleri verilmiş. Ama şekilde görülecek biçimde malzeme çalarak toplam kütleyi 1,7 lb'ye düşürmeniz istenmiş ikinci bölümde. Onu da şöyle yaptım. Önce bir sketch çizdim ve bir alan belirledim (ilk resimdeki gibi) . Daha sonra bu alanı kullanarak (Measure komutunu kullanarak alanı bulabilirsiniz) ve malzemenin (Cast Carbon Steel) yoğunluğunu kullanarak (Malzeme atarken özellikler kısmında yazıyor) toplamda kaç inch Extrude Cut yapacağımı elle hesapladım ve bu değeri ikiye bölüp bir taraftan boşalltım ve Mirro komutu ile diğer kısımda da aynı Cut'ın oluşmasını sağladım.
Sonuçta toplam kütleye baktığımızda (Mass Properties kısmından) 1,70 pound olduğu görülüyor
Hepsi bu kadar
Not : PM gönderildi
Merhaba Arkadaslar..
Solidworksde çözemedigim bir konuyla ilgili olarak acil yardiminiza ihtiyacim var.
Ekteki resimde, 2 adet çark görüyorsunuz. Bu çarklardan sag taraftaki pimli olan, diger 6 dilimli çarkin içindeki kanala girmek suretiyle dönsün istiyorum. Problem su; çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu 1/6 oraninda döndürdükten sonra, pim kanaldan çiksin ve turunu tamamladiktan sonra diger kanala girerek, çarki tekrar 1/6 oraninda döndürsün isteniyor. Böyle bir hareketi, motion study kisminda nasil tanimlayabiliriz? Sagdaki çarka motor tanimlayarak basit rotary dönme hareketi verince, diger çarki pim vasitasiyla döndürüyor ama, pim kanalin içinden çikarak yoluna devam edemiyor. Sanki parçanin içinden geçiyormus gibi görünüyor. Oysa ben, gerçekçi biçimde pim belli bir yere geldikten sonra kanalin içinden çikarak yoluna devam etsin istiyorum.
Umarim sorunu tarif edebilmisimdir. :) Yardimci olacak arkadasa simdiden tesekkürler..
Hızlı bir cevap verip çıkacağım, orada aradaki boşlukları ayarla sekmesi var, yani çarka Xmm kala onuna yakla ve izle anlamında hangisi asıl parça(FİX) ise diğeri ona göre hareket edecek, sorunu anlamadan dinlemeden yazdım çıktım :D
Yanitiniz için tesekkürler.. :)
Aradaki bosluklari ayarla sekmesi tam olarak nerede? Hangi menüde? Bulamadim.. :(
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Yanitiniz için tesekkürler.. :)
Aradaki bosluklari ayarla sekmesi tam olarak nerede? Hangi menüde? Bulamadim.. :(
İki yüzeyi seçip 1. kutucuktadi sekmeye tıklayıp Distance yani mesafe koyu seçıyorsun EN AZ ve EN FAZLA mesafeleri ayarla kendisi bu iki mesafe arasında gezer, Biliyorsundur bence bunu sen ama yinede bir ekran görüntüsü koyayım, işine yarar umarım
Üstadim, o komutu biliyorum ama isime yarayacak sekilde kullanamadim iste. :)
Benim yapamadigim su; simdi örnek çizimde verdigim sagdaki pimli çark var ya hani;
iste o çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu döndürsün; ama pim kanaldan çikinca diger çark dönmeye devam etmesin diyorum. Bu hareketi nasil tanimlayacagiz? :)
Tam olarak yapmak istedigim sey kafanizda canlanmadiysa, çizdigim kismi göndereyim isterseniz.
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Üstadim, o komutu biliyorum ama isime yarayacak sekilde kullanamadim iste. :)
Benim yapamadigim su; simdi örnek çizimde verdigim sagdaki pimli çark var ya hani;
iste o çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu döndürsün; ama pim kanaldan çikinca diger çark dönmeye devam etmesin diyorum. Bu hareketi nasil tanimlayacagiz? :)
Tam olarak yapmak istedigim sey kafanizda canlanmadiysa, çizdigim kismi göndereyim isterseniz.
yaa ben çok çözemedim durumu ama bana uğraş çıkması amacıyla siz bana çizimi gönderseniz bende uğraşsam biraz nasıl olur acaba solid 2008 kullanıyom ayrıca
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Üstadim, o komutu biliyorum ama isime yarayacak sekilde kullanamadim iste. :)
Benim yapamadigim su; simdi örnek çizimde verdigim sagdaki pimli çark var ya hani;
iste o çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu döndürsün; ama pim kanaldan çikinca diger çark dönmeye devam etmesin diyorum. Bu hareketi nasil tanimlayacagiz? :)
Tam olarak yapmak istedigim sey kafanizda canlanmadiysa, çizdigim kismi göndereyim isterseniz.
yaa ben çok çözemedim durumu ama bana uğraş çıkması amacıyla siz bana çizimi gönderseniz bende uğraşsam biraz nasıl olur acaba solid 2008 kullanıyom ayrıca
çok tesekkürler.. nasil gönderebilirim dosyayi size?
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Üstadim, o komutu biliyorum ama isime yarayacak sekilde kullanamadim iste. :)
Benim yapamadigim su; simdi örnek çizimde verdigim sagdaki pimli çark var ya hani;
iste o çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu döndürsün; ama pim kanaldan çikinca diger çark dönmeye devam etmesin diyorum. Bu hareketi nasil tanimlayacagiz? :)
Tam olarak yapmak istedigim sey kafanizda canlanmadiysa, çizdigim kismi göndereyim isterseniz.
Şöyle ki ; Dönmesi gereken pimli çarka komutu ver, o dönmeye başladı burası tamam, üstteki çarka komu vermeyeceksin ve merkez noktasını belirleyceksin, onuda ortasına bir delik aç pim koy pimi FİX yap etfında dönsün, şimdi dediğin sistem çalışması gerekli eğer çalılşmıyorsa fiziksel anlamda sorun olabilir, gercek fizik şartlarına göre çalışıyor default olarak Solid biliyorsun bunu, herneyse bu anlaşıldıysa bir dene olmadı bana bir ad solid dosyasını deneyeyim ama şimdi meşgulum :(
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Üstadim, o komutu biliyorum ama isime yarayacak sekilde kullanamadim iste. :)
Benim yapamadigim su; simdi örnek çizimde verdigim sagdaki pimli çark var ya hani;
iste o çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu döndürsün; ama pim kanaldan çikinca diger çark dönmeye devam etmesin diyorum. Bu hareketi nasil tanimlayacagiz? :)
Tam olarak yapmak istedigim sey kafanizda canlanmadiysa, çizdigim kismi göndereyim isterseniz.
yaa ben çok çözemedim durumu ama bana uğraş çıkması amacıyla siz bana çizimi gönderseniz bende uğraşsam biraz nasıl olur acaba solid 2008 kullanıyom ayrıca
çok tesekkürler.. nasil gönderebilirim dosyayi size?
pm gönderdim
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
quote:
Orijinalden alıntı: dodiyez
Üstadim, o komutu biliyorum ama isime yarayacak sekilde kullanamadim iste. :)
Benim yapamadigim su; simdi örnek çizimde verdigim sagdaki pimli çark var ya hani;
iste o çarkin pimi, diger çarkin kanalina girerek onu döndürsün; ama pim kanaldan çikinca diger çark dönmeye devam etmesin diyorum. Bu hareketi nasil tanimlayacagiz? :)
Tam olarak yapmak istedigim sey kafanizda canlanmadiysa, çizdigim kismi göndereyim isterseniz.
Şöyle ki ; Dönmesi gereken pimli çarka komutu ver, o dönmeye başladı burası tamam, üstteki çarka komu vermeyeceksin ve merkez noktasını belirleyceksin, onuda ortasına bir delik aç pim koy pimi FİX yap etfında dönsün, şimdi dediğin sistem çalışması gerekli eğer çalılşmıyorsa fiziksel anlamda sorun olabilir, gercek fizik şartlarına göre çalışıyor default olarak Solid biliyorsun bunu, herneyse bu anlaşıldıysa bir dene olmadı bana bir ad solid dosyasını deneyeyim ama şimdi meşgulum :(
Üstad, zaten o sekilde deniyordum ama bir türlü istedigim hareketi yaptiramadim.
Dediginiz gibi, belki de fiziksel olarak tasarimda bir hata yapiyorum. Çizdigim parçalari suraya yükledim, bir de siz bakabilir misiniz? Çok tesekkürler..
yaw benim mantığım pimin 1 turdaki saniyesiyle çarkın bir turdaki saniye farklı olarak işlem gerçekleşebilir gibi ama şunu diyeceksin sen niye yapmıyon ben biraz körelmişim konuda ama çabalıyorum hala
yaa şimdi durumu çözdüm gibi fizik olarak döner bir çarkın içine o pim giremez imkansız bir durum yani o çarktaki kanal içinden dönerek pim çarkın içine giremez yaw bana sorun burada gibi geldi ama
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
yaa şimdi durumu çözdüm gibi fizik olarak döner bir çarkın içine o pim giremez imkansız bir durum yani o çarktaki kanal içinden dönerek pim çarkın içine giremez yaw bana sorun burada gibi geldi ama
bencede, o pimin odaya girmesi için o yatakları V şeklinde bayağı bir aç o zaman olur ;) üstteki fizik sorunu işte
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
yaa şimdi durumu çözdüm gibi fizik olarak döner bir çarkın içine o pim giremez imkansız bir durum yani o çarktaki kanal içinden dönerek pim çarkın içine giremez yaw bana sorun burada gibi geldi ama
bencede, o pimin odaya girmesi için o yatakları V şeklinde bayağı bir aç o zaman olur ;) üstteki fizik sorunu işte
ama bu montaj iyi oldu manayla unuttuklarımı hatırladım hemde yeni bişeyler öğrendim var mı başka yardım isteyen arkadaşlar yapmaya çalışmak bile yetiyor yaw insan için
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
yaa şimdi durumu çözdüm gibi fizik olarak döner bir çarkın içine o pim giremez imkansız bir durum yani o çarktaki kanal içinden dönerek pim çarkın içine giremez yaw bana sorun burada gibi geldi ama
bencede, o pimin odaya girmesi için o yatakları V şeklinde bayağı bir aç o zaman olur ;) üstteki fizik sorunu işte
ama bu montaj iyi oldu manayla unuttuklarımı hatırladım hemde yeni bişeyler öğrendim var mı başka yardım isteyen arkadaşlar yapmaya çalışmak bile yetiyor yaw insan için
Arkadaslar, bu çabaniz için çok tesekkür ederim. Ama olayi nasil çözdügünüzü ben hala anlayamadim.
sorun, pimin kanallara girmesi degil ki! ekte gönderdigim montaji motion kismindan çalistirip bakarsaniz, pimin kanala girmesi ve dönme hareketinde bir sorun yok zaten.
pim kanala girince, soldaki diger çarki döndürsün; ama sonra 1/6 tur atinca kanaldan çiksin ve çark da dönmesin istiyoruz. Yani sagdaki pimli çark sürekli dönerken, soldaki çark ise her seferinde sadece 1/6 tur atip dursun istiyoruz.
Sanirim ben tam olarak anlatamadim problemi. :) Bu arada, kanallari V yatagi seklinde açinca pim daha kolay girer de, sonra çarki nasil döndürecek? kanala kolay girmesi için kanal girisine radyüs vs verilebilir, ben öyle düsünmüstüm. isin o kismi basit. pim kanaldan çikinca çarkin durmasi seklindeki hareketi tanimlayamiyorum bitürlü. :)
Bu arada, yaptiginiz çalismayi gönderebilir misiniz? Bir bakayim, belki ben anlamamisimdir olayi. :)
ben şimdi daha iyi anladım durumuda benim anlamadığım dönen pim o kanala nasıl giriyor sizin gönderdiğinizde malzemenin içerisinden geçerek gidiyor
quote:
Orijinalden alıntı: atoxi
ben şimdi daha iyi anladım durumuda benim anlamadığım dönen pim o kanala nasıl giriyor sizin gönderdiğinizde malzemenin içerisinden geçerek gidiyor
Hah, iste sorun tam orada zaten
normalde, yani mekanik olarak böyle bir sistem imal edersek, pim dönüsünü tamamlayip kanali çevirirken, kanal ucu asagiya dogru geldiginde, pim yoluna devam edecegi için kanalin içinden çikarak dönmeye devam eder ve bu esnada diger çark bosta kaldigi için durmus olur.
ama bu hareketi solidworkste nasil yapariz iste mesele bu..
yaa ben olayı anladım ama solidte durumu çözemedim yani çözeceğimide sanmıyordum zatende uğraş olsun dedim ama uğraştım bi sonuca varamadım hatta kendi eksiklerimide bol bol görmüş oldum