Foruma giremıyorum 3 gundur işlerimden dolayı- Sorunuza gelince, sanırım bu konuda yukarıda anlattıgımdan öte birşey söyleyemeyecegim- ancak bahsi gecen assembly ve part dosyalarını kombinasyonlu bir sekilde kulanırsanız aynı söylediğiniz LİNKLİ gibi kullanılabilir diye dusundum, biraz cin fikirli olunursa işin içinden cıkılabilir ;)
Aslında ayrı ayrı modelleyeceksınız Solid de de motor govdesi ve parcaları, bir parca olmayacak ve ılerıde govdede bir degısıklık sadece govde part dosyasıdan yapabileceksiniz ancak diyelimki silindir gomlegini daralttınız bunu otomatık silindir capına kendi yansıtmayabilir neden olasılıklı konusuyorum cunku sılındır govdesındekı degısımın sılındıre sansıması olasılıgı govde ve parca arası ılıskı atıyorsunuz solıdde aradakı mesafeyı koru gıbı o sebeple sılındırde aynı oranda kuculebılır mesela-
umarım anlastık :D
ilginiz icin tesekkur ederim ama yine anlasamadik :) soyle aktarayim; motor govdesinin dokum modelini part olarak hazirladiniz, urun agacinda islemleriniz gozukuyor ekleme cikartma gibi. Daha sonra bu katiyi kopyala dediniz ve yeni bir part dosya acip yapistir dediginizde linkli yapistirayim mi diye soruyor. Evet dediginizde dokum katisi kutuk olarak yeni dosyaya yapisiyor. Ve urun agacinda sadece tek bir body olarak gorunuyor. Yani dokum dosyasinda yaptiginiz ekleme cikartma adimlarini urun agacinda goremiyorsunuz. Yapistirma yaptiktan sonraki butun islemeleriniz urun agacina ekleniyor. Bu ikinci dosyadan dokum modeline ait hicbir isleme ulasamiyorsunuz. Fakat dokum modeline gidip degisiklik yaptiginizdsa bu,ikinci yeni dosyayi actiginizda guncelleme uyarisi veriyor ve evet derseniz model revize oluyor. Istedigim tam olarak bu. Sizin soylediginiz islemde ise eger partlari dedigim mantikla linkli calistirirsaniz. Silindir gomlegi degistiginde, silindir hatta piston pimini hatta buna bagli olarak,biyelin uzerindeki piston pim yuvasinin capinida otomatik gujncelletebilirsiniz. Tabi bunlari link calismada yapabilirsiniz. Catiada bunu yapabiliyoruz ve solidte bunu yapiorsa iyi olur. Yoksa buyuk bir eksiklik olacaktir ve kararimi degistirebilir.
Prototip bir araca ait ön tekerlek göbeğinin bir kısmı
quote:
Orijinalden alıntı: GOXIN
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
Foruma giremıyorum 3 gundur işlerimden dolayı- Sorunuza gelince, sanırım bu konuda yukarıda anlattıgımdan öte birşey söyleyemeyecegim- ancak bahsi gecen assembly ve part dosyalarını kombinasyonlu bir sekilde kulanırsanız aynı söylediğiniz LİNKLİ gibi kullanılabilir diye dusundum, biraz cin fikirli olunursa işin içinden cıkılabilir ;)
Aslında ayrı ayrı modelleyeceksınız Solid de de motor govdesi ve parcaları, bir parca olmayacak ve ılerıde govdede bir degısıklık sadece govde part dosyasıdan yapabileceksiniz ancak diyelimki silindir gomlegini daralttınız bunu otomatık silindir capına kendi yansıtmayabilir neden olasılıklı konusuyorum cunku sılındır govdesındekı degısımın sılındıre sansıması olasılıgı govde ve parca arası ılıskı atıyorsunuz solıdde aradakı mesafeyı koru gıbı o sebeple sılındırde aynı oranda kuculebılır mesela-
umarım anlastık :D
ilginiz icin tesekkur ederim ama yine anlasamadik :) soyle aktarayim; motor govdesinin dokum modelini part olarak hazirladiniz, urun agacinda islemleriniz gozukuyor ekleme cikartma gibi. Daha sonra bu katiyi kopyala dediniz ve yeni bir part dosya acip yapistir dediginizde linkli yapistirayim mi diye soruyor. Evet dediginizde dokum katisi kutuk olarak yeni dosyaya yapisiyor. Ve urun agacinda sadece tek bir body olarak gorunuyor. Yani dokum dosyasinda yaptiginiz ekleme cikartma adimlarini urun agacinda goremiyorsunuz. Yapistirma yaptiktan sonraki butun islemeleriniz urun agacina ekleniyor. Bu ikinci dosyadan dokum modeline ait hicbir isleme ulasamiyorsunuz. Fakat dokum modeline gidip degisiklik yaptiginizdsa bu,ikinci yeni dosyayi actiginizda guncelleme uyarisi veriyor ve evet derseniz model revize oluyor. Istedigim tam olarak bu. Sizin soylediginiz islemde ise eger partlari dedigim mantikla linkli calistirirsaniz. Silindir gomlegi degistiginde, silindir hatta piston pimini hatta buna bagli olarak,biyelin uzerindeki piston pim yuvasinin capinida otomatik gujncelletebilirsiniz. Tabi bunlari link calismada yapabilirsiniz. Catiada bunu yapabiliyoruz ve solidte bunu yapiorsa iyi olur. Yoksa buyuk bir eksiklik olacaktir ve kararimi degistirebilir.
bu sefer kesin anlaşacağız :D evet anlattıgınız durum oluyor, ancak link yapıştır gibi birşey değil bilindik import export mantıgı yada surukle bırak mantığı ile, yine işlem ağacı solda ordan adımlar gorunmekte vs. kurup bir denemenizi öneriyorum hazır netten modellerle yada siz çizip, yine burada tartışalım sonucu ;) kolay gelsin ;)
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Prototip bir araca ait ön tekerlek göbeğinin bir kısmı
Elinize sağlık, SW versiyon nedir acaba?
gerek kalmadı buldum
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Prototip bir araca ait ön tekerlek göbeğinin bir kısmı
Elinize sağlık, SW versiyon nedir acaba?
Teşekkürler. SolidWorks'ün 2010 sürümünü kullanıyorum. Şekildeki resmi PhotoView 360'dan aldım ama malzeme atanmamış hali, o yüzden biraz parlaklık var.
photoworks u kullanıyorum photovievi hiç kullanmadım acıkcası.... belkide ondan renderlardan memnun kalmıyorum ... hmm
Benim en memnun kaldığım PhotoView 360. Tavsiye ederim. Malzeme seçenekleri de daha geniş.
teşekkürler kullandıktan sonra sonucları paylaşırım burda (1. sayfada eski renderlarım var istediğimi yakalayamadım birkaç tanesi hariç)
Programı inderecegimiz bı yer yok mü nası kullanıldınız siz bu programları satın mı aldinizz??
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
teşekkürler kullandıktan sonra sonucları paylaşırım burda (1. sayfada eski renderlarım var istediğimi yakalayamadım birkaç tanesi hariç)
Baktım şimdi onlara. Genel olarak malzeme ile alakalı problermler var. Sana tavsiyem modelini SolidWorks'te oluştur (montajda olabilir) daha sonra SolidWorks'ü kapat ve PhotoView 360'ı aç. Buradan part ya da montaj dosyasını aç ve malzemeleri atayarak render yap. Malzeme atamak çek bırak yöntemi ile yapılıyor ve bol malzeme seçeneği var. Bu yüzden daha basit. Daha sonra ''Final render'a bas ve çıkan resmi kaydet. (print screen olarak değil, programdan kaydet düğmesini kullan) Çok daha iyi sonuçlar yakalarsın böylece. Çek bırak yöntemi ile yine arka planı filan da değiştirebilirsin.
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
teşekkürler kullandıktan sonra sonucları paylaşırım burda (1. sayfada eski renderlarım var istediğimi yakalayamadım birkaç tanesi hariç)
Baktım şimdi onlara. Genel olarak malzeme ile alakalı problermler var. Sana tavsiyem modelini SolidWorks'te oluştur (montajda olabilir) daha sonra SolidWorks'ü kapat ve PhotoView 360'ı aç. Buradan part ya da montaj dosyasını aç ve malzemeleri atayarak render yap. Malzeme atamak çek bırak yöntemi ile yapılıyor ve bol malzeme seçeneği var. Bu yüzden daha basit. Daha sonra ''Final render'a bas ve çıkan resmi kaydet. (print screen olarak değil, programdan kaydet düğmesini kullan) Çok daha iyi sonuçlar yakalarsın böylece. Çek bırak yöntemi ile yine arka planı filan da değiştirebilirsin.
Print Screen almıyorum 2009 dan beri zaten :D o zmnlar bulamamıştım bir türlü... ancak pw 360 yarın deniyorum kurulumu yaparsam sorunsuz,
Bir arkadaş sormuş lisanslı mı diye - benim öğrenci lisansım var eskilerden ancak kullanmıyorum ;) (Torrent bildiğin üzere biraz araştır bulabilirsin)
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
quote:
Orijinalden alıntı: artenis
teşekkürler kullandıktan sonra sonucları paylaşırım burda (1. sayfada eski renderlarım var istediğimi yakalayamadım birkaç tanesi hariç)
Baktım şimdi onlara. Genel olarak malzeme ile alakalı problermler var. Sana tavsiyem modelini SolidWorks'te oluştur (montajda olabilir) daha sonra SolidWorks'ü kapat ve PhotoView 360'ı aç. Buradan part ya da montaj dosyasını aç ve malzemeleri atayarak render yap. Malzeme atamak çek bırak yöntemi ile yapılıyor ve bol malzeme seçeneği var. Bu yüzden daha basit. Daha sonra ''Final render'a bas ve çıkan resmi kaydet. (print screen olarak değil, programdan kaydet düğmesini kullan) Çok daha iyi sonuçlar yakalarsın böylece. Çek bırak yöntemi ile yine arka planı filan da değiştirebilirsin.
Print Screen almıyorum 2009 dan beri zaten :D o zmnlar bulamamıştım bir türlü... ancak pw 360 yarın deniyorum kurulumu yaparsam sorunsuz,
Bir arkadaş sormuş lisanslı mı diye - benim öğrenci lisansım var eskilerden ancak kullanmıyorum ;) (Torrent bildiğin üzere biraz araştır bulabilirsin)
Anladım İyi çalışmalar
buda bugünki dersteki basit çizimimiz :=) ilk çizimim.
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
buda bugünki dersteki basit çizimimiz :=) ilk çizimim.
Çizimlerini resim olarak kaydetmek için PrintScreen almak yerine File>Save As (Dosya>Farklı Kaydet) yapıp kayıt türünü JPEG seçersen çizimini resim biçiminde kaydedersin.
aa :) çok teşkkürler :) arkadaşlaradda söleyim bunu. GÜZEL Bİ BİLGİ.
quote:
Orijinalden alıntı: eediz
aa :) çok teşkkürler :) arkadaşlaradda söleyim bunu. GÜZEL Bİ BİLGİ.
Rica ederim
bu şekli nasıl çizebilirim solidworks 2011 kullanarak? adım adım anlatabilirseniz çok sevinirim temel bilgim azda olsa var, anlatırken çok da detaya girmenize gerek yok. (smart dimension gibi).
quote:
Orijinalden alıntı: spongebobsquarepants
bu şekli nasıl çizebilirim solidworks 2011 kullanarak? adım adım anlatabilirseniz çok sevinirim temel bilgim azda olsa var, anlatırken çok da detaya girmenize gerek yok. (smart dimension gibi).
top plane'de sketch ile alt kısmı çizersin verilen ölçülerle ve extrude yaparsın, sonra front plane ile orta kısmı çizersin en üstteki yamuk kısma göre açılı şekilde bırakırsın extrude yaparsın ve son üst kısım için front plane'de çizdiğin ve açısına göre extrude yaptığın kısmın üst yüzeyinde coincident(birbirine dokunan) olarak plane açıp gerekli ölçüleri çizip extrude yapıp olayı bitirsin