Şimdi Ara

son dönemde çoğu kişinin raikkonen hakkında atıp tutması üzerine...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
4.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2001 yılında sauber koltuğu ile f1 kariyerine başladı. f1 izlemeye başlamamın sebebi olan canlı yayında izlediğim en safkan yarışçı olarak gördüğüm hakkinen ile takım arkadaşı olurlar mı diye düşünmüştüm o sezon. ama ne yazık ki hakkinen f1 e 1 yıl ara vermek istediğini açıkladı ve dönmedi geri. tek tesellim yerine ilk sezonunda sauber ile harika yarışlar çıkaran başka bir finlinin geçmesiydi.

    gelişi mclarenin ferrarinin gerisinde kalmaya başladığı yıllara denk gelmesi en büyük handikapıydı. bir de 2003 yılında ilk 5 yarışı önceki sezonun geliştirilmiş motoru ile yarışması gerekti. michael schmuacher ile giriştiği şampiyonluk mücadelesini tüm şansızlıklara rağmen sadece 2 puan geride kapattı. bu şanssızlıklardan bazılarını hatırladığım kadarıyla söyleyeyim. ispanya 2003 sıralama turlarında araçta yaşanan sorun nedeniyle son sırada yer aldı. pitten güvenli başlamak yerine startla birlikte yukarılara çıkmak istenildiğinden son sırada yarışa başladı. startla birlikte önce sola kırdı ama önündeki pilotun da sola hareketlenmesi nedeniyle sağa yöneldi ve star alamayan pizzonianın aracına arkadan çarparak yarışı noktaladı.



    almanya 2003 startında 5. sırada başlayıp önündeki barrichello yu geçmişken 2. sırada başlayan ralf schumacher olması lazım barichelloyu sıkıştırması ile yaşanan temasla yine yarış dışı kaldı.



    bunlar dışında yaşadığı ufak şassızlıklar da var ama bu iki yarıştan birinde yarışa devam edebilse alacağı birkaç puan ile micheal schumacheri geride bırakıp şampiyon olabilirdi. ayrıca izlediğim dönemi ele aldığımda en olmayacak şanssızlıklar hep kimi yi bulmuştur. onun kadar bahtsızı zor gelir f1 e. işte bazı örnekler:













    kimiyi geçmişini bilerek değerlendirmek gerek. bugün sıralama turlarında ilk seansı geçemeyince (takımın tur zamanını yeterli görüp son turunda pite çağıması ile ki o turda kendi derecesini baya geliştiriyordu) yine kimi bırak artık diyen gençlere olan kızgınlığımla yazayım dedim. inanın eski kurallar geri gelsin şu anki pilotlardan çok azı kimiyle başedebilir. sırf sponsorla f1 koltuğuna geçen onca kişi varken kimiye haksızlık yapmamalıyız. kendisi zamanın geldiğini düşündüğü zaman elbet bırakacaktır ama o zamana kadar ferrari taraftarı olmasam da (hatta pek hazzetmem zamanındaki takım emri uygulamalarından dolayı) sonuna kadar destekliyorum seni 2. buz adam. ilki ve gerçeği hakkinendi.







  • Kimi artık yaşlandı malesef. Eski refleksleri yok. Eski Kimi daha hızlıydı daha dikkatliydi. Artık çok basit hatalar yapabiliyor. Massa ve Alonso'da yakında bitecektir ama Kimi daha erken bitecek gibi görünüyor. Her geçen gün Ferrari'ye zarar veriyor. Vettel resmen tek başına Hamilton ve Rosberg ile mücadele ediyor. Takım arkadaşı yok gibi. Formula 1 'de eskisi gibi olmadığı için bunlar oldukça normal geliyor artık bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu şekilde yorumlara bişey demiyorum zaten ama kimiyi yerin dibine sokmaya çalışan kişilerden sıkıldım artık. bu nedenle onlara bazı şeyleri hatırlatmak istedim.
  • Nürburgring 2005 in şansızlıkla ne ilgisi var.

    Olaya objektif bakmayınca herşey sansızlık olarak algılanıyor fanlar tarafından.

    Birde ekleme yapayım. Ferrari pit ekibinin yaşattıklarına şansızlık mı desek yoksa başka bişeymi desek bilemiyorum ancak sadece kimi ye değil her iki pilotata eşit miktarda yaşatmaya gayret etmişlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi os_lnx -- 21 Haziran 2015; 14:37:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    Nürburgring 2005 in şansızlıkla ne ilgisi var.

    Olaya objektif bakmayınca herşey sansızlık olarak algılanıyor fanlar tarafından.

    Birde ekleme yapayım. Ferrari pit ekibinin yaşattıklarına şansızlık mı desek yoksa başka bişeymi desek bilemiyorum ancak sadece kimi ye değil her iki pilotata eşit miktarda yaşatmaya gayret etmişlerdir.

    Massa'nın Şampiyonluğu Ferrari pit ekibi sayesinde kaybettiğini biliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erwin

    quote:

    Orijinalden alıntı: os_lnx

    Nürburgring 2005 in şansızlıkla ne ilgisi var.

    Olaya objektif bakmayınca herşey sansızlık olarak algılanıyor fanlar tarafından.

    Birde ekleme yapayım. Ferrari pit ekibinin yaşattıklarına şansızlık mı desek yoksa başka bişeymi desek bilemiyorum ancak sadece kimi ye değil her iki pilotata eşit miktarda yaşatmaya gayret etmişlerdir.

    Massa'nın Şampiyonluğu Ferrari pit ekibi sayesinde kaybettiğini biliyoruz.

    Sorma ya ? İki pilotun birden ilk seanslarda elendiklerini biliyoruz. Alonsoya 2 şampiyonluğu net biçimde kaybettirildiğini biliyoruz. Ferrari açık ara en iyi araç olmayınca pit ekibinin nasıl döküldüğünü hep beraber görüyoruz. Neler çekti o pilotlar.




  • Yazıyoruz. Anlatmaya çalışıyoruz.
    Adamlar Monza'da kendilerini Kadıköy'de, Silverstone'da Papazın çayırında sanıyorlar.
    Nafile...
     son dönemde çoğu kişinin raikkonen hakkında atıp tutması üzerine...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derincan -- 21 Haziran 2015; 15:21:08 >
  • sen yanlış videolar atmışsın bu kadar eskilere gerek yoktu rai nin nasıl kusursuz sürdüğünü görmek isteyenler 2012 sezonunu izlesinler 2012 spada ve brazilyada schumiye yaptığı atakları izleyinde tekrar karar verin
  • Ferrari bir türlü kiminin sürüş tarzına uygun arabayı geliştiremedi , sorunun büyük kısmı bundan kaynaklı.
    Araba halen arkadan aşırı kayıyor ve motoru çok dengesiz , aşırı fazla tork üretiyor ve son 2 yarışta kiminin yaptığı hatalar bundan kaynaklı.

    Kiminin veliahtı olarak Bottas geliyor.Sürüş tarzını çok beğeniyorum , düzgün bir araba ile çok iyi işler yapar.Bu arada bu finlandiyalıların hepsi aynı fabrikadan çıkıyor herhalde:) , Bottas da kimi gibi aşırı derecede soğuk biri gibi gözüküyor dışarıdan.
  • Kimi candır evet belki eski temposunda değil ama ben de Ferrari'nin adım atması gerektiğini düşünüyorum Vettel de çok zorlanıyor Mercedes' lerin arasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu eski şampiyonların hatalar yapması tabii ki pit ekibi,reflekslerin yaş dolayısıyla yavaşlaması sayılabilir fakat bir de işi araç yanı var. F1 kural değişiklikleri öyle bir hale geldi ki arabalardaki tork inanılmaz arttı. Kimi'ye bu tarz araçların uymadığını da söyleyebiliriz.
  • Öncelikle Kimi'nin kariyerini, F1'e başladığı sezondan ralliye geçiş yaptığı sezona (2008 sezonu sonu) ve ralliden F1'e dönüş yaptığı 2012 sezonundan günümüze kadar olarak iki bölümde incelemek lazım. Raikkonen kariyerinin ilk sezonlarında hızlı, agresif, başarıya aç bir görüntü sergilerken, Lotus ile F1'e döndüğü kariyerinin ikinci bölümünde belli zamanlarda agresif ama en önemlisi istikrarın hakim olduğunu görüyoruz. Lotus ile F1'e döndüğü sezon yanılmıyorsam tüm yarışları bitirmiş ve hepsinden de puan almıştı. 3 sene ara veren ve o senelerde F1'de pek çok kuralın değiştiğini göz önüne aldığımızda(Lastiklerin değişmesi, yakıt ikmalinin kaldırılması, otomobilde ön ve arka kanatların değişmesi vs.) Kimi'nin için sezonun harika geçtiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Bunda Lotus'un ona istediği tarzda bir otomobil vermesinin payı yadsınamaz tabii ki.

    Yine Lotus'ta ki 2. sezonunda da harika işlere imza attı. Hatta sezonun son 2 ya da 3 yarışına katılmamasına rağmen şampiyonayı 4.sırada bitirdi. Lotus'la geçen iki başarılı sezondan sonra Ferrari de uzun yıllar elle tutulur bir başarı gösterememesinin de etkisiyle gidip Raikkonen'i Alonso'nun yanına getirdi.

    Ferrari ile ilk yılı, hem Ferrari hem de onun açısından oldukça kötü geçti. O sezon, 5 sene içerisinde takımı kendi etrafında toplamış Alonso'ya karşı pek iyi sınav veremedi. Bunda Ferrari'nin Raikkonen'e istediği tarzda bir otomobil verememesinin etkisi büyük tabii ki. O sezon pek çok kez aracın ön tarafından rahatsız olduğunu söylemesine rağmen Ferrari, onun bu sorununu sene boyunca gideremedi. Aslında geçen sezon Ferrari'nin bile hatırlamak istemeyeceği sezonlardan birisiydi. Gerçekten rekabetçi olmaktan hayli uzak bir otomobil ve sık sık yapılan strateji hataları ile sezon bitti.

    Bu seneye geldiğimizde geçen seneden daha güçlü, gridin en hızlı 2.otomobili olan Ferrari'de kötü bir performans gösterdiğini söyleyemem. Bugünkü puan durumuna göre Vettel'in sadece 48 puan arkasında ve motor sporlarını bilmeyenler için bu puan farkının hiçbir şey olmadığını hatırlatalım. (2007 yılında Raikkonen'in 10 puanlık sistemde son 2 yarışa 17 puan geriden gelip şampiyonluk ipini göğüslediğini de hatırlatalım.) Başlıkta da belirtildiği gibi son günlerde Raikkonen'in çok kötü bir performans gösteriyormuş algısı yaratıldı. Aslında işin öyle olmadığını bu paragrafta zaten açıkladım. Ferrari, gridin en iyi 2. otomobili olsa da Mercedes ile arasında epey fark var. Galibiyet savaşları göremiyoruz, böyle bir ortamda Raikkonen'den ne bekleniyor ben de anlamıyorum. Zaten 3.'lük için yarıştığı bu sezonda bundan daha iyisini yapması biraz zor gibi. Ferrari için hedef takımlar şampiyonası ikinciliği olmalı. Çünkü bu sezon içerisinde Ferrari'nin, Mercedes'i yakalaması hatta geçmesi mümkün değil. Ferrari yeter ki otomobili geliştirmeye devam etsin ve elindeki takımlar şampiyonası ikinciliğini kaptırmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Öncelikle Kimi'nin kariyerini, F1'e başladığı sezondan ralliye geçiş yaptığı sezona (2008 sezonu sonu) ve ralliden F1'e dönüş yaptığı 2012 sezonundan günümüze kadar olarak iki bölümde incelemek lazım. Raikkonen kariyerinin ilk sezonlarında hızlı, agresif, başarıya aç bir görüntü sergilerken, Lotus ile F1'e döndüğü kariyerinin ikinci bölümünde belli zamanlarda agresif ama en önemlisi istikrarın hakim olduğunu görüyoruz. Lotus ile F1'e döndüğü sezon yanılmıyorsam tüm yarışları bitirmiş ve hepsinden de puan almıştı. 3 sene ara veren ve o senelerde F1'de pek çok kuralın değiştiğini göz önüne aldığımızda(Lastiklerin değişmesi, yakıt ikmalinin kaldırılması, otomobilde ön ve arka kanatların değişmesi vs.) Kimi'nin için sezonun harika geçtiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Bunda Lotus'un ona istediği tarzda bir otomobil vermesinin payı yadsınamaz tabii ki.

    Yine Lotus'ta ki 2. sezonunda da harika işlere imza attı. Hatta sezonun son 2 ya da 3 yarışına katılmamasına rağmen şampiyonayı 4.sırada bitirdi. Lotus'la geçen iki başarılı sezondan sonra Ferrari de uzun yıllar elle tutulur bir başarı gösterememesinin de etkisiyle gidip Raikkonen'i Alonso'nun yanına getirdi.

    Ferrari ile ilk yılı, hem Ferrari hem de onun açısından oldukça kötü geçti. O sezon, 5 sene içerisinde takımı kendi etrafında toplamış Alonso'ya karşı pek iyi sınav veremedi. Bunda Ferrari'nin Raikkonen'e istediği tarzda bir otomobil verememesinin etkisi büyük tabii ki. O sezon pek çok kez aracın ön tarafından rahatsız olduğunu söylemesine rağmen Ferrari, onun bu sorununu sene boyunca gideremedi. Aslında geçen sezon Ferrari'nin bile hatırlamak istemeyeceği sezonlardan birisiydi. Gerçekten rekabetçi olmaktan hayli uzak bir otomobil ve sık sık yapılan strateji hataları ile sezon bitti.

    Bu seneye geldiğimizde geçen seneden daha güçlü, gridin en hızlı 2.otomobili olan Ferrari'de kötü bir performans gösterdiğini söyleyemem. Bugünkü puan durumuna göre Vettel'in sadece 48 puan arkasında ve motor sporlarını bilmeyenler için bu puan farkının hiçbir şey olmadığını hatırlatalım. (2007 yılında Raikkonen'in 10 puanlık sistemde son 2 yarışa 17 puan geriden gelip şampiyonluk ipini göğüslediğini de hatırlatalım.) Başlıkta da belirtildiği gibi son günlerde Raikkonen'in çok kötü bir performans gösteriyormuş algısı yaratıldı. Aslında işin öyle olmadığını bu paragrafta zaten açıkladım. Ferrari, gridin en iyi 2. otomobili olsa da Mercedes ile arasında epey fark var. Galibiyet savaşları göremiyoruz, böyle bir ortamda Raikkonen'den ne bekleniyor ben de anlamıyorum. Zaten 3.'lük için yarıştığı bu sezonda bundan daha iyisini yapması biraz zor gibi. Ferrari için hedef takımlar şampiyonası ikinciliği olmalı. Çünkü bu sezon içerisinde Ferrari'nin, Mercedes'i yakalaması hatta geçmesi mümkün değil. Ferrari yeter ki otomobili geliştirmeye devam etsin ve elindeki takımlar şampiyonası ikinciliğini kaptırmasın.

    Aynen katılıyorum.
    Formula 1 küçük hacimli turbo motora geçtiği anda ferrarinin bu konuda mercedesten geri kalacağı biliniyordu.
    Pilotaj önemli olsa da aracınız hızlı olmalı . Bu durumda bekleyip göreceğiz.




  • F1 hızla tükenen sonunu beklemektedir.

    Bunu pit ekibi-strateji hataları ya da tork fazlalığıyla açıklayamazsanız.
    Küreselleşen dünyada, fosil yakıtların sonunun geldiği de biliniyorsa,
    Günümüzde bu tarz pozlar verip, Playboy dergisine röportaj vererek F1 de şampiyon olabilirsiniz. Yoksa basın muhabirlerini, pit ekibini hatta takım patronlarını azarlayıp küfür ederek bir yere varamazsınız.
    İnsanlar artık pistte ne olup bittiğiyle ilgilenmiyor. Sadece kazananı alkışlayıp tezahürat yapmaktadır. Çevremde sadece son 20 yıldır F1 takip edenler (daha eskiler yıllar önce terk etti) dahi F1'i terketti.
    Konuyu Kimi açısından ele alacak olursanız, son dönemde Gerard Lopez'in Lotus'unda yaptıkları ortada iken, (yine her zaman ki gibi Fernando fanları kızmakla kalmayıp atıp tutacaktır) geldiği döküntü Ferrari için yaptıkları normal olup, hatta azdır. Tabi bu da organizatörlerin pazarlama stratejisi olup, karakteri icabı Kimi'de (kendisinin de çok iyi bildiği halde) buna kurban gitmektedir.
    Baştaki cümleye atfen, "aa! yeter artık baygınlık geçireceğim, bu ne monoton ne berbat bir yarıştır böyle." mesajlarıyla karşılaşmamak dileğiyle...

     son dönemde çoğu kişinin raikkonen hakkında atıp tutması üzerine...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derincan -- 28 Haziran 2015; 3:02:55 >




  • Keşke bahsedilen şampiyon sadece o tarz pozlar vererek şampiyon olabilseydi.Kendi reklamını dünya çapında yapması, çeşitli aktivitelere katılıp kendini sevdirmesinin şampiyonluğuna etki etmez.Fan kitlesi kazanır,ülkesinde kahraman ilan edilir fakat bu onun şampiyon olmasının önünü açmaz. Kimse röportaj veriyor diye Hamilton'ın şampiyon olmasına müsaade etmez. Başta kendi takım arkadaşı..





  • Kimi Raikkonen : "Gelecek seneyle ilgili sorularınızı belki 20 sefer cevapladım. Dün ya da önceki gün bunu cevapladım.”


     son dönemde çoğu kişinin raikkonen hakkında atıp tutması üzerine...
  • bir f1 fanı olarak kimiye cok buyuk saygı duyuyorum
    sahsi gorusum suan f1 de en iyilerin alonso-lewis-kimi oldugu
    kiminin bu kadar baskı altında bırakılmasının sebebi ferraridir
    ferrari 2004 den beri en iyi aracı yapamıyor
    her sene farklı bahaneler uydurup basarısızlıklarını ortmeye calısıyorlar
    alonsonun sene basında yaptıgı acıklamalara ve minardinin son yaptıgı acıklamaya baktıgımızda
    aslında ferrarinin gelişmediği mclaren ve redbullun geriye gittiğini goruyoruz yani ferraride değişen birşey yok
    ayrıca ben ferrarinin iki pilotuna da aynı aracı destegi verdigini dusunmuyorum.
    buyuk ihtimalle ferrari yine basarısızlıgından ders almayıp pilot değişerek yapıcak ve kimiyi bu sezon sonu gonderecekler maalesef

    not: kimi-alonso bu pilotlar 30lu yaslarındalar ve kariyerlerinin sonuna yaklasıyorlar
    onumuzdeki yıllar bu pilotları izleyemiyor olmak cok uzuntu verici
  • Raikonen ve Massa formula 1 i sevmemi sağlayan ikilidir. Ferrari zamanında çok severdim ikisinide. Ne zaman Massa kaza geçirdi, izleme zevkim kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ferrari, Raikkonen'in anlaşmasını 1 yıl uzattı. Takıma, büyük takımlarda çalışmamış, baskıyı ne ölçüde kaldırabileceği şüpheli bir isim getireceklerine, takımın son dünya şampiyonu ile sözleşme uzatmaları doğru karar oldu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.