Şimdi Ara

sorun yok sadece hararet sorunu ile ilgil bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar benim araç kangoo 1,9 drn geçen yazın arabamla antalyaya gitmiştim orada araç hararet yaptı ve genleşme kabını patlatmıştı aslında sorun bende ışıklarda kalkış cok olmuştu neyse daha sonra yine antalya yine aynı yer ve yine aynı soru bu sefer cok dikkatli kullandım yine hararet yükseldi fan devreye geç girdi bunlar başıma geldi bunuda geçtim benim memleket ısparta orada hiç bir sorun yok ne hararet nede başka bişi arabayı sıkıştırma rağmen araç soğutmada sorun yok neyse sorularıma geçem:

    1.antalya deniz kenarı kaynama noktasından bi değişiklik olurmu ben ısparta oturuyorum rakım olarak farklı
    2.ya yakında karadenize gidecem burasıda sahil aynı sorun ordada yapar mı ki

    not:servise götürdüğümde radytör arası tozlanmış sorun ondan dedi temizledi daha sonra hararet oldu anlamadım gitti







  • su deniz seviyesinde 76 cm. civa basıncında 100 derecede kaynar yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğünden daha az sıcaklıkta kaynar , ama bu 3-5 derecelik farklar hararete çok fazla etki etmeyecek derecedeki sıcaklıklardır .
    bu arada antalya ve ısparta arasındaki sıcaklık farklarını unutmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkpls -- 10 Şubat 2009; 0:27:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    su deniz seviyesinde 76 cm. civa basıncında 100 derecede kaynar yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğünden daha az sıcaklıkta kaynar , ama bu 3-5 derecelik farklar hararete çok fazla etki etmeyecek derecedeki sıcaklıklardır .
    bu arada antalya ve ısparta arasındaki sıcaklık farklarını unutmayın
    ayrıca sizin fan müsürü problemli gibi görünüyor değistirmenizde fayda var , fan müsürü ister deniz seviyesi ister deniz seviyesinden yükseklerde etkilenmez sıcaklığa göre çalıstığı için hep aynı derecelerde görevini yapar bu yüzden fan müsürünüz düzgün çalısmıyor gibi geldi bana
  • aracın antalyada daha çabuk kaynatma nedeni nem oranının ısı transferi olarak ciddi bir kayma yapmasıdır. Sıcaklık olarak derece ölçümleri ile birlikte nem oranı artınca buna bağlı bizim vucudumuzun hissettiği sıcaklık da artar buna kısaca''hissedilen sıcaklık '' diyorlar.

    Vucudumuzun hissettiği hissedilen sıcaklık kavramı araçlarınızın soğutma sistemi için de geçerlidir. Nem oranıarttıkça soğutma için gereken süre uzar ve kusursuz çalışan bir soğutma sistemine ihtiyacınız olması, bu nedenledir.
    Sizin araca herhangi bir müdahalede bulunmadan aynı durumu hissedebileceğiniz yer neresi diye aklınıza takılırsa meteroloji sitelerinden sıcaklık ve nem değerini önceden bilmenizin faydası olacaktır.Nem oranı aynı sıcaklık bandında artıkça çokciddi ısı transferi değeri çıkacaktır.ekte konu ile ilgili bir tablo veriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aracın antalyada daha çabuk kaynatma nedeni nem oranının ısı transferi olarak ciddi bir kayma yapmasıdır. Sıcaklık olarak derece ölçümleri ile birlikte nem oranı artınca buna bağlı bizim vucudumuzun hissettiği sıcaklık da artar buna kısaca''hissedilen sıcaklık '' diyorlar.

    Vucudumuzun hissettiği hissedilen sıcaklık kavramı araçlarınızın soğutma sistemi için de geçerlidir. Nem oranıarttıkça soğutma için gereken süre uzar ve kusursuz çalışan bir soğutma sistemine ihtiyacınız olması, bu nedenledir.
    Sizin araca herhangi bir müdahalede bulunmadan aynı durumu hissedebileceğiniz yer neresi diye aklınıza takılırsa meteroloji sitelerinden sıcaklık ve nem değerini önceden bilmenizin faydası olacaktır.Nem oranı aynı sıcaklık bandında artıkça çokciddi ısı transferi değeri çıkacaktır.ekte konu ile ilgili bir tablo veriyorum.
    http://www.ntvmsnbc.com/news/415757.asp

    tablolar eklenemiyor yazıyı kopyalıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    http://www.ntvmsnbc.com/news/415757.asp

    tablolar eklenemiyor yazıyı kopyalıyorum.

    Alıntıları Göster
    çok sağolun vezir ve brkpls arkadaşlar

    vezir arkadaşım dediğin cok doğru ben buna kendimce açıklama yapamamıştım kaynama noktası ile ilgili süpersin

    brkpls arkadaşım fan müşiri değiştir demişsin normal şartlarda cok iyi çalışıyor ama deniz kenarında sıkıntı yaratıyor neyse fazla para tutcağını sanmam değiştirim gider kafamız sağlam olur zaten geçenlerde termostat arızalı idi onu değiştirdim ilgin için teşekkür ederm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aksu32

    çok sağolun vezir ve brkpls arkadaşlar

    vezir arkadaşım dediğin cok doğru ben buna kendimce açıklama yapamamıştım kaynama noktası ile ilgili süpersin

    brkpls arkadaşım fan müşiri değiştir demişsin normal şartlarda cok iyi çalışıyor ama deniz kenarında sıkıntı yaratıyor neyse fazla para tutcağını sanmam değiştirim gider kafamız sağlam olur zaten geçenlerde termostat arızalı idi onu değiştirdim ilgin için teşekkür ederm

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    Alıntıları Göster
    jagler_78 termostatı yeni değiştirdim kış gelince anladım arızalı olduğunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aksu32

    jagler_78 termostatı yeni değiştirdim kış gelince anladım arızalı olduğunu

    Alıntıları Göster
    çabuk hararet yapıyosa yazlık termostat taktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi


    suyun kaynama sıcaklığı yükseklik artınca düşmektedir.bununla ilgili elimde bir tablo vardı bulamadım, herhalde silmişim.Ama kabaca 2000 metrelerde 5 derece kadar düşüyordu diye hatırlıyorum.

    Ancak unutmamız gereken şey bugun birçokaracın radyatör sistemi basınçlı olarak tabir edilen vidalı kapak ve valf ile donatılmıştır. Bu nedenle göstergelerinizde 100 derecenin üstünde başta anlamsı zgibi duran sıcaklık scalası bulunmaktadır. Bunun anlamı basınç altında olan su buharlaşma fazı gecikerek daha yüksek sıcaklıklara (105- 108 C vb) çıkabilmesi mümkündür. Aynen düdüklü tenceredeki mantık gibi düşünün .

    Bilineceği gibi düdüklü tencerelerde suyun 100 derecedeki kaynamsı basınçlı kap olarka geciktirilerek buhar scıaklığının 120-130 derecelere çıkması sağlanmakta ve daha kısa zamanda pişme hedeflenmektedir.

    İşte yeni nesil araçlarınızdaki basınçlı radyatör sistemi suyun kaynamasını baskı altına alarak geciktirmekte ve soğutma için gereken zamanı kazanmayı hedeflemektedir.işte dışarıdaki nemi hesaba katmayan bizler aracın radyatör sistemi ve olaşan ısıyı atmak için can çekiştiğini farketmeyerek klima açık bir de kırmızıda falan bekleyerek veya araca yüklenerek aracı hararet yaptırmaya zorlamaktayız.

    Sakın olaki ki göstergeye kanmayın biraz daha basarım demeyin. Aracın su kaynakma işi eğer yüksek basınçlı su ve dış hava scıaklık ve nem bir araya geldiğinde birkaç dakikadan daha az sürede gerçekleşir. İbre gözle görünür şekilde yükselir. Eğer önceden ne yapacağınız hakkında bilginiz veya tecrübeniz yoksa eliniz ayagınıza dolanır kalbiniz hızla çarpmaya başlar.Ayenen kalp krizi geçiren birine doğru müdehale yapılması gerektiği gibi bilinçli yapılmayan her hareket kademeli olarak araca hasar verir. Bazen cona yakma ile kurtarılır bazen de motor için kalıcı geri dönülmez hasar oluşur. Artık yaralı bir motor her zman istediğiniz performasnı veremiyerek kendini sahibinden soğutur.Bu konuları aklınızın bir yerlerinde tutun ve beni başıma gelmez diye düşünmeyin.Benden uyarması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi


    suyun kaynama sıcaklığı yükseklik artınca düşmektedir.bununla ilgili elimde bir tablo vardı bulamadım, herhalde silmişim.Ama kabaca 2000 metrelerde 5 derece kadar düşüyordu diye hatırlıyorum.

    Ancak unutmamız gereken şey bugun birçokaracın radyatör sistemi basınçlı olarak tabir edilen vidalı kapak ve valf ile donatılmıştır. Bu nedenle göstergelerinizde 100 derecenin üstünde başta anlamsı zgibi duran sıcaklık scalası bulunmaktadır. Bunun anlamı basınç altında olan su buharlaşma fazı gecikerek daha yüksek sıcaklıklara (105- 108 C vb) çıkabilmesi mümkündür. Aynen düdüklü tenceredeki mantık gibi düşünün .

    Bilineceği gibi düdüklü tencerelerde suyun 100 derecedeki kaynamsı basınçlı kap olarka geciktirilerek buhar scıaklığının 120-130 derecelere çıkması sağlanmakta ve daha kısa zamanda pişme hedeflenmektedir.

    İşte yeni nesil araçlarınızdaki basınçlı radyatör sistemi suyun kaynamasını baskı altına alarak geciktirmekte ve soğutma için gereken zamanı kazanmayı hedeflemektedir.işte dışarıdaki nemi hesaba katmayan bizler aracın radyatör sistemi ve olaşan ısıyı atmak için can çekiştiğini farketmeyerek klima açık bir de kırmızıda falan bekleyerek veya araca yüklenerek aracı hararet yaptırmaya zorlamaktayız.

    Sakın olaki ki göstergeye kanmayın biraz daha basarım demeyin. Aracın su kaynakma işi eğer yüksek basınçlı su ve dış hava scıaklık ve nem bir araya geldiğinde birkaç dakikadan daha az sürede gerçekleşir. İbre gözle görünür şekilde yükselir. Eğer önceden ne yapacağınız hakkında bilginiz veya tecrübeniz yoksa eliniz ayagınıza dolanır kalbiniz hızla çarpmaya başlar.Ayenen kalp krizi geçiren birine doğru müdehale yapılması gerektiği gibi bilinçli yapılmayan her hareket kademeli olarak araca hasar verir. Bazen cona yakma ile kurtarılır bazen de motor için kalıcı geri dönülmez hasar oluşur. Artık yaralı bir motor her zman istediğiniz performasnı veremiyerek kendini sahibinden soğutur.Bu konuları aklınızın bir yerlerinde tutun ve beni başıma gelmez diye düşünmeyin.Benden uyarması


    Alıntıları Göster
    Ankarada biz orta okulda bi deneme yapmıstık. Su 96 derecede kaynamıstı. Rakım kac bilmiyorum. Ama 700 falan civarında sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi


    suyun kaynama sıcaklığı yükseklik artınca düşmektedir.bununla ilgili elimde bir tablo vardı bulamadım, herhalde silmişim.Ama kabaca 2000 metrelerde 5 derece kadar düşüyordu diye hatırlıyorum.

    Ancak unutmamız gereken şey bugun birçokaracın radyatör sistemi basınçlı olarak tabir edilen vidalı kapak ve valf ile donatılmıştır. Bu nedenle göstergelerinizde 100 derecenin üstünde başta anlamsı zgibi duran sıcaklık scalası bulunmaktadır. Bunun anlamı basınç altında olan su buharlaşma fazı gecikerek daha yüksek sıcaklıklara (105- 108 C vb) çıkabilmesi mümkündür. Aynen düdüklü tenceredeki mantık gibi düşünün .

    Bilineceği gibi düdüklü tencerelerde suyun 100 derecedeki kaynamsı basınçlı kap olarka geciktirilerek buhar scıaklığının 120-130 derecelere çıkması sağlanmakta ve daha kısa zamanda pişme hedeflenmektedir.

    İşte yeni nesil araçlarınızdaki basınçlı radyatör sistemi suyun kaynamasını baskı altına alarak geciktirmekte ve soğutma için gereken zamanı kazanmayı hedeflemektedir.işte dışarıdaki nemi hesaba katmayan bizler aracın radyatör sistemi ve olaşan ısıyı atmak için can çekiştiğini farketmeyerek klima açık bir de kırmızıda falan bekleyerek veya araca yüklenerek aracı hararet yaptırmaya zorlamaktayız.

    Sakın olaki ki göstergeye kanmayın biraz daha basarım demeyin. Aracın su kaynakma işi eğer yüksek basınçlı su ve dış hava scıaklık ve nem bir araya geldiğinde birkaç dakikadan daha az sürede gerçekleşir. İbre gözle görünür şekilde yükselir. Eğer önceden ne yapacağınız hakkında bilginiz veya tecrübeniz yoksa eliniz ayagınıza dolanır kalbiniz hızla çarpmaya başlar.Ayenen kalp krizi geçiren birine doğru müdehale yapılması gerektiği gibi bilinçli yapılmayan her hareket kademeli olarak araca hasar verir. Bazen cona yakma ile kurtarılır bazen de motor için kalıcı geri dönülmez hasar oluşur. Artık yaralı bir motor her zman istediğiniz performasnı veremiyerek kendini sahibinden soğutur.Bu konuları aklınızın bir yerlerinde tutun ve beni başıma gelmez diye düşünmeyin.Benden uyarması


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78


    Sakın olaki ki göstergeye kanmayın biraz daha basarım demeyin. Aracın su kaynakma işi eğer yüksek basınçlı su ve dış hava scıaklık ve nem bir araya geldiğinde birkaç dakikadan daha az sürede gerçekleşir. İbre gözle görünür şekilde yükselir. Eğer önceden ne yapacağınız hakkında bilginiz veya tecrübeniz yoksa eliniz ayagınıza dolanır kalbiniz hızla çarpmaya başlar.Ayenen kalp krizi geçiren birine doğru müdehale yapılması gerektiği gibi bilinçli yapılmayan her hareket kademeli olarak araca hasar verir. Bazen cona yakma ile kurtarılır bazen de motor için kalıcı geri dönülmez hasar oluşur. Artık yaralı bir motor her zman istediğiniz performasnı veremiyerek kendini sahibinden soğutur.Bu konuları aklınızın bir yerlerinde tutun ve beni başıma gelmez diye düşünmeyin.Benden uyarması




    vezir arkadaşım dediğin cok doğru antalya gibi bi yerde nem sıkışık trafik ve ışıklar olunca hararet tavan yapıyor şansıma mı ne hararet ışığı yandıdığında kırmızı ışıkta en önde bulunuyordum hemen yolu kontrol edip sakin bi yere cektim sanki tecrübeli bi insan gibi davrandım şimdi düşünüyorumda nasıl becerdim ama cok soğukkanlıyım geçenlerde adam orta kapından bana carpacak ben adam ne korna basıyom nede bişey yapıyom öylece bakarım çarpçak diye kendimi hazırlıyorum ama kılpayı karşı araç kurtardı:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    100 derece kaynayan su yine 100 derecede kaynamaz , su deniz seviyesinde 76 civa basıncında 100 derecede kaynar , atmosfer basıncına bağlı olarak suyun kaynama noktası değisir.
    yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğü için suyun kaynama noktasıda düser.
    ornegin düdüklü tencelerdeki amaç basıncı arttrıp suyun kaynama noktasını yükseltmektir basınca bağlı olarak suyun kaynama noktası 120 dereceye bile çıkartılabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkpls -- 12 Şubat 2009; 14:10:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    100 derece kaynayan su yine 100 derecede kaynamaz , su deniz seviyesinde 76 civa basıncında 100 derecede kaynar , atmosfer basıncına bağlı olarak suyun kaynama noktası değisir.
    yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğü için suyun kaynama noktasıda düser.
    ornegin düdüklü tencelerdeki amaç basıncı arttrıp suyun kaynama noktasını yükseltmektir basınca bağlı olarak suyun kaynama noktası 120 dereceye bile çıkartılabilir

    Alıntıları Göster
    bu atmosferik sonuçlardan dolayı araç ne gibi bi uygulama yapmalıyım termosat devamlı arızalı olduğu için orjinal ile değiştirdim ıspartada normal çizgisinde açan fan yani fan müşirinde bi sorun yok gibi sorun ne olabilirki sizce bana yol yardımı demişti ki genleşme kapın artık görevini tamamladığı için patlamış olabilir demişti sizce bunu doğruluğu nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aksu32

    bu atmosferik sonuçlardan dolayı araç ne gibi bi uygulama yapmalıyım termosat devamlı arızalı olduğu için orjinal ile değiştirdim ıspartada normal çizgisinde açan fan yani fan müşirinde bi sorun yok gibi sorun ne olabilirki sizce bana yol yardımı demişti ki genleşme kapın artık görevini tamamladığı için patlamış olabilir demişti sizce bunu doğruluğu nedir

    Alıntıları Göster
    radyatör sistemini gözden geçirtmeniz gerekebilir. Özellikle antifiz li su uzun süre sistemde kaldıysa çamur gibi bir birikim yapabiliyor ayrıca sudaki kireç de peteklere dolabiliyor. Eğer termostat arızası kontrol altına alındıysa radyatör temizliğini (kimyasal değil mekanik olması daha uygun) sökülerek basınçlı su ile yaptırmanız ve sorunu kendi gözlerinizle görmeniz önemlidir.Isı transferini yapamayan bir noktanın bulunması işi çözecektir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: aksu32

    bu atmosferik sonuçlardan dolayı araç ne gibi bi uygulama yapmalıyım termosat devamlı arızalı olduğu için orjinal ile değiştirdim ıspartada normal çizgisinde açan fan yani fan müşirinde bi sorun yok gibi sorun ne olabilirki sizce bana yol yardımı demişti ki genleşme kapın artık görevini tamamladığı için patlamış olabilir demişti sizce bunu doğruluğu nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    radyatör sistemini gözden geçirtmeniz gerekebilir. Özellikle antifiz li su uzun süre sistemde kaldıysa çamur gibi bir birikim yapabiliyor ayrıca sudaki kireç de peteklere dolabiliyor. Eğer termostat arızası kontrol altına alındıysa radyatör temizliğini (kimyasal değil mekanik olması daha uygun) sökülerek basınçlı su ile yaptırmanız ve sorunu kendi gözlerinizle görmeniz önemlidir.Isı transferini yapamayan bir noktanın bulunması işi çözecektir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: aksu32

    bu atmosferik sonuçlardan dolayı araç ne gibi bi uygulama yapmalıyım termosat devamlı arızalı olduğu için orjinal ile değiştirdim ıspartada normal çizgisinde açan fan yani fan müşirinde bi sorun yok gibi sorun ne olabilirki sizce bana yol yardımı demişti ki genleşme kapın artık görevini tamamladığı için patlamış olabilir demişti sizce bunu doğruluğu nedir


    Alıntıları Göster
    muhtemel arızalar için güzel bir site veriyorum

    http://www.radiatorinfo.com/internal-repair.html

    sağdaki listedeki sorunları görsel olarak hafızanıza kaydedin. hepsi ayrı problem olarak ayrı ayrı oluşabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    muhtemel arızalar için güzel bir site veriyorum

    http://www.radiatorinfo.com/internal-repair.html

    sağdaki listedeki sorunları görsel olarak hafızanıza kaydedin. hepsi ayrı problem olarak ayrı ayrı oluşabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    muhtemel arızalar için güzel bir site veriyorum

    http://www.radiatorinfo.com/internal-repair.html

    sağdaki listedeki sorunları görsel olarak hafızanıza kaydedin. hepsi ayrı problem olarak ayrı ayrı oluşabilir.



    verdiğin siteye baktım inceledim radyatörle ilgil ne çok arıza varmış yavv neyse biraz havalar ısnınca radyatörü kendim söküp iç dış bi temizlik yapacam kireçler hakkında kimyasal yapma demişsin şişletme nasıl olur şimdilik bi delik yok gibi şilettikten sonra cıkma ihtimali yüksektir ama başka bi secenekte yok sadece basıclı suyla mı idare etmeliyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aksu32

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    muhtemel arızalar için güzel bir site veriyorum

    http://www.radiatorinfo.com/internal-repair.html

    sağdaki listedeki sorunları görsel olarak hafızanıza kaydedin. hepsi ayrı problem olarak ayrı ayrı oluşabilir.



    verdiğin siteye baktım inceledim radyatörle ilgil ne çok arıza varmış yavv neyse biraz havalar ısnınca radyatörü kendim söküp iç dış bi temizlik yapacam kireçler hakkında kimyasal yapma demişsin şişletme nasıl olur şimdilik bi delik yok gibi şilettikten sonra cıkma ihtimali yüksektir ama başka bi secenekte yok sadece basıclı suyla mı idare etmeliyim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aksu32


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    muhtemel arızalar için güzel bir site veriyorum

    http://www.radiatorinfo.com/internal-repair.html

    sağdaki listedeki sorunları görsel olarak hafızanıza kaydedin. hepsi ayrı problem olarak ayrı ayrı oluşabilir.



    verdiğin siteye baktım inceledim radyatörle ilgil ne çok arıza varmış yavv neyse biraz havalar ısnınca radyatörü kendim söküp iç dış bi temizlik yapacam kireçler hakkında kimyasal yapma demişsin şişletme nasıl olur şimdilik bi delik yok gibi şilettikten sonra cıkma ihtimali yüksektir ama başka bi secenekte yok sadece basıclı suyla mı idare etmeliyim

    kimyasal temizliği eğer yağ çözücü ise bir sakıncası olmayabilir ama kireci sökerseniz bu sefer delinmiş yerleri tıkayan kireç hataları ortaya çıkarır. Aslında bir tür delik kapayacı görevi gören kireç temizle esnasında ancak kimyasal tepkime ile çıkar. Bu nedenle basınçlı su ile yıkamak birincil yöntemdir. Basınçlı su ve yağ sökücü kimyasallar kullılabilir ancak bunlardana sonuç alınmazsa kireç ile ilgili adım atılması gerekir. Ama unutmayalım ki kireç sökültümü delikleri lehim ile kapatırmasanız radyatör çöpe gider. Bu endişelerimi baştan yazdım ki sonra , hocam söylemedin demesinler diye.

    sonuç olarak sitede çeşitli arızalar hakkında bir sınıflandırma yapılmış, hepsini temizliğiaynı yöntem olmamalıdır. Herkes bilsin diye eklemeyi uygun gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkpls

    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    100 derece kaynayan su yine 100 derecede kaynamaz , su deniz seviyesinde 76 civa basıncında 100 derecede kaynar , atmosfer basıncına bağlı olarak suyun kaynama noktası değisir.
    yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğü için suyun kaynama noktasıda düser.
    ornegin düdüklü tencelerdeki amaç basıncı arttrıp suyun kaynama noktasını yükseltmektir basınca bağlı olarak suyun kaynama noktası 120 dereceye bile çıkartılabilir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls

    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    100 derece kaynayan su yine 100 derecede kaynamaz , su deniz seviyesinde 76 civa basıncında 100 derecede kaynar , atmosfer basıncına bağlı olarak suyun kaynama noktası değisir.
    yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğü için suyun kaynama noktasıda düser.
    ornegin düdüklü tencelerdeki amaç basıncı arttrıp suyun kaynama noktasını yükseltmektir basınca bağlı olarak suyun kaynama noktası 120 dereceye bile çıkartılabilir

    ben 100ü misalen yazdım zaten...
    fiziğim siz kadar kuvvetli değildir, ama yüksek yada alçakta, arabanın biyerinde bi anormallik varsa bu araba hararet yapacaktır aga...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    quote:

    Orjinalden alıntı: brkpls

    quote:

    Orjinalden alıntı: jagler_78

    arkadaşlar olaya rakım gibi çok teorik yaklaşmışlar, ama 100 derecede kaynayan su, yine 100 de kaynar. yüksek veya alçak rakımda hararet yapacak olduktan sonra hertürlü yapar. bence termostatı değiştir, bence açmıyor gibi gibi

    100 derece kaynayan su yine 100 derecede kaynamaz , su deniz seviyesinde 76 civa basıncında 100 derecede kaynar , atmosfer basıncına bağlı olarak suyun kaynama noktası değisir.
    yükseklere çıkıldıkça atmosfer basıncı düstüğü için suyun kaynama noktasıda düser.
    ornegin düdüklü tencelerdeki amaç basıncı arttrıp suyun kaynama noktasını yükseltmektir basınca bağlı olarak suyun kaynama noktası 120 dereceye bile çıkartılabilir

    ben 100ü misalen yazdım zaten...
    fiziğim siz kadar kuvvetli değildir, ama yüksek yada alçakta, arabanın biyerinde bi anormallik varsa bu araba hararet yapacaktır aga...

    Alıntıları Göster
    orjinal fan müşiri 75 tl




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.