Şimdi Ara

Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
13
Favori
25.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • HÜKÜM: Yukarıda açıklanan nedenlerle:  

    Davalının istinaf kanun yolu başvurusunun ESASTAN REDDİNE,



    Merhaba dostlar, yukarıda göreceğiniz üzere beklenen haber istinaftan geldi. Karşı tarafın itirazı reddedilmiş. Sonuca bir adım daha yaklaştık. Artık kararın taraflara tebliğini bekliyoruz. Gelişmeleri bildireceğim.

  • caner91 kullanıcısına yanıt
    Hadi hayırlı olsun şimdiden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Firma her zaman olduğu gibi süreci uzatmaya oynuyor. Tebliğ edilen misliyle değişim kararına dönüş yapmadılar. İcra takibi başlattık. Burada kanunda bir açık var. Dava kararında aracın firma tarafından sıfırı ile değişmesi veya sıfırının güncel fiyatının iadesi emrediliyor. Firma icra takibi sonrasında aracın 2016 model olduğu için stokta 2016 model sıfır araç olmadığını, kararın uygulanamayacağını öne sürüyor. Bu sefer icra müdürlüğü borsa veya ticaret odalarından bilirkişilere aracın değerini soruyor. Bu değerleme de; "bugün 2016 model sıfır km davaya söz konusu araç olsaydı kaç para olurdu?" sorusuna göre yapılıyor. Gelen cevaba göre firma ödeme yapacak. Böyle bir durumda mağdur edilen tüketiciyi koruyan hiç bir şey olmadığı görülüyor. Kanun resmen firmalardan yana. Bana bu aracın sıfırı veya sıfırının bedeli verilmeyecekse ben neden 7 yıldır bekliyorum? Araçta sorun olduğunu firmaya bildirdim, bilirkişiler tespit etti, dava yoluyla da kanıtladım. Bu durumu görmezden gelen firmanın bu davranışı karşılığında bir cezasının olmamasını sizlerin takdirine bırakıyorum... :)


    Ülkede hak aramak gerçekten zor. Bu olay bana çok iyi bir tecrübe oldu. Araç yıllardır otoparkta yatsa da benim için yok hükmünde. O aracı hiç almamışım gibi düşünüyorum artık :) Bu süreçte parayla satın alamayacağım şeyler öğrendim. İş hayatımda da çok katkısı oldu. Duruma artık böyle bakıyorum. Bu konuyu da başına benzer şeyler gelebilecek insanlar faydalansın diye güncel tutmaya çalışıyorum. Bu ülkede dürüstçe iş yapmak, hak aramak gerçekten çok zor. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caner91 -- 2 Aralık 2024; 15:58:40 >




  • Uygulama uzun zamandır böyle hocam icra müdürü bir kıymet takdir edecek siz memnun olmazsanız şikayet hakkı ile icra mahkemesine başvuruyorsunuz. Karşı taraf da bu hakkı kullanabilir. Bozulmaması şükredin. Ben benzer bir davayı başka bir avukatın görevi bırakması nedeni ile devir aldım. 2009 da açılmış dava 2 defa bozma temyizde 2024 yılında süreç sona erdi. Görülürken HMK değişmediği için bozmadan sonra ıslah yasağı devam ediyordu. İstediğimiz gibi de şekillendiremedik hiç anlamı olmayan bir karar verildi. 2009 da arabayı satıp ekleyip başka bir araç alsa şimdi daha iyi durumdaydı...


    Benim kanaatim takip ettiğim dosya ve araştırmalarım sonucu bu durumlarda ayıpsız misli ile değişim yerine ayıp oranında bedel indirimi talebi ile dava açmak. Fesih ve değişimde aracı mahkeme sürecinde kullanamıyorsunuz, ancak aracı da korumakla mükellefsiniz aracın başına bir şey gelirse bu keşifte görülürse denkleştirme (iade bedelinden indirim) teslim sırasında görülürse tüketiciye karşı dava olarak talep ediliyor. Yediemin deposu bile olsa atıl araçlar için güvenli değil dosyamızda araca bakılmamış camlar kırılmış koltuklarda sigara söndürülmüş teyp hoparlörler lastikler çalınmış gösterge kırılmıştı vs yediemine de dava açıldı ama bunların bütün masrafını başta tüketici çekiyor. Ödemesi de tahsil olursa yasal faizle 2024 Hazirana kadar olan dönemde yıllık yasal faiz %9 masraf bile reelde net zarar oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • selam diyecek bir söz bulamıyorum. Eflatun un dediği gibi kanunlar örümcek ağı misali büyük sinekler delip geçiyor küçük sinekler takılı kalıyor. Üstelik siz benim yanımda bayağı büyük sünüz çok değersiz olduğumu bir kez daha hissettim

  • caner91 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba. Anlattıklarınızı gayet yerinde ve isabetli bularak şunu öğrenmek istiyorum. Mahkeme "misli ile değişim" kararı verince ve stokta 2016 model Duster olmayınca, adı üstünde "misli ile" ifadesine binaen 2024 model ve muadil pakete sahip Duster vermeleri gerekmez mi?

    Sizin dediğiniz "2016 modelin bugünkü değeri üzerinden bedel ödenmesi" durumu Duster'ın 2024'de külliyen üretimden kalkmış olması halinde uygulamaya girmesi gerekmez mi? (Çok uzak bir ihtimal olarak)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 2 Aralık 2024; 2:51:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Hocam ben de bu yola sizin gibi düşünerek çıktım. Mevcut durumun hiç bir anlamı yok zaten tüketici için. Yukarıda mesajı geçen arkadaşın dediği gibi arabayı sıkıntısını belirterek 3-5 uyguna verir hiç uğraşmazdım. Bence durum tamamen firmaların kanunu kötüye kullanması veya kötüye kullanmalarına izin verilmesiyle alakalı. Şu anda teorik olarak Dacia Duster üretimi bitti. Araç Renault Duster olarak üretiliyor. Firma da bunu bahane edip işten sıyrılabiliyor. Umarım değerleme yapılırken mantıklı makul bir rakam teklif edilir...


    Bu arada pandemi dönemi araç bulunamayan zamanda hala üretimi devam eden bir araç için de, araç temin edilemiyor denilerek güncellenmemiş, komik rakamlı liste fiyatlarından ödeme yaptı doğuş oto tanıdığım bir davacıya. Nereden baksak elimizde kalıyor. Kanun bizleri korumuyor.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.