Şimdi Ara

Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
227
Cevap
13
Favori
25.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • (tüm gelişmeler ilk mesajın en altında editlerle güncellenmektedir.)

    Merhaba arkadaşlar,

    Sıfır km aldığımız Dacia Duster 4x4 aracımızda 5.000 km civarı başlayan, 3-4-5. ve 6. viteslerde gelen uğultu sesi problemi için aracımızı servise bıraktık. Araç 1 aydır ASF otomotiv Kartal servisindeydi. 1 aydır soruna çözüm arayan, bizim onayımızla diferansiyelden, motor kulaklarına kadar onlarca parçanın değişimini yapan servis sorunun kaynağını bulamayınca "araçtan gelen sesler normal, aracınızı alabilirsiniz" dediler. Aynı marka-model araçlarda bizim aracımızdaki gibi bir uğultu/gürültü yok. Bu arada baştan uyarayım; araba zaten Dacia, ne bekliyorsun diyecekler için aracı ilk aldığımızda böyle bir ses yoktu. Ses sonradan başladı ve daha önemlisi araçta şaft söküldüğünde bu problem ortadan kalkıyor. Büyük ihtimalle aktarım organlarında sıkıntılı bir yer var. Araç Renault Türkiye distribütörü İstinye Mais'e kadar götürüldü (Bizim iznimiz dahilinde, çünkü ASF'de çözemediler). Mais'te soruna çözüm bulamadı. Şimdi ise bu ayıplı aracı göz göre göre kabul etmemiz isteniyor.


    Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci


    Edit 2: Arkadaşlar aracı teslim almaya ASF Otomotive gittim. Araba servisteyken, "bu araba sorunlu, sorun çözülmezse iade edilir, seni mağdur etmeyiz" diyen servis çalışanları şimdi iş bizden çıksın da sen ne yaparsan yap modundalar. Arabayla 500 km'ye yakın yol yapılmış sorunu çözmek için, şimdi de renault uzmanları sorunu çözemeyince, sorun yok ses normal diyorlar. Bana çözemediğinize dair belge verin diyorum, biz veremeyiz Mais verecek diyolar. Maisi arıyorum şikayet oluşturuyorum, geri dönen yok. Bir kez daha gördük ki, müşteri memnuniyeti satana kadar, sonra kimse sizi düşünmüyor. Paranızla rezil oluyorsunuz. Öğleden sonra avukatım aracılığıyla ihtarname çekeceğim. Hukuki işlemleri başlatacağım.


    Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci


    Edit 3: Konuyu sizlerle paylaştıktan sonra avukatımız aracılığıyla ilgili firmaya ihtarname gönderdik. İhtarnameye olumsuz yanıt aldık. Pazartesi günü avukat ayıplı aracın iadesi için davayı açtı. Araçtaki sorun hala devam ediyor. Bundan sonraki tüm gelişmeleri de sizlerle paylaşacağım.

    Edit 4: Duruşma günü belli oldu arkadaşlar. 26/10/2017 tarihinde ilk duruşmamız var. Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğim. Saygılar.

    Edit 5: 11/12/2018

    Merhaba arkadaşlar, 11/12/2018 tarihli duruşmaya bilirkişi raporumuz ulaşmış bulunmaktadır. Bilirkişi raporunda aracın gizli ayıp olduğu onaylanmıştır. Şansımıza bugün hakim yoktu. Duruşmamız ileri bir tarihe ertelenecek. İlk mesajı da editleyeceğim. Konunun başından beri desteğini gösteren herkese teşekkür ederim. Süreç hemen mutlu sonlanmayacaktır muhtemelen. Firmanın bilirkişi raporuna itiraz edeceğini düşünüyorum. Bir inceleme daha yapılması olası gözüküyor. Araçtaki sorun hala devam ediyor. Dava süreci 1 yıl daha sürecek gibi. Şimdilik durumlar böyle. İyi günler.

    Edit 6: 07/04/2019

    Merhaba arkadaşlar, bu hafta davada bir celse daha görüldü. Bildiğiniz üzere bilirkişi raporunda aracın ayıplı olduğu onaylanmıştı. Beklediğimiz gibi karşı taraf bilirkişi raporuna itiraz etti. Şimdi yeniden bir rapor alınacak. Bir sonraki duruşma için ekim ayına gün verildi. Araçtaki problem devam ediyor. Ayrıca mevcut mekanik problem haricinde aracın tavanının bagajla birleştiği arka sağ ve sol taraflarda boyada çatlamalar başladı. Kapı fitillerinin altında paslanmalar başladı. Servis bu sorunların fabrikasyon olduğunu kabul edip onarabileceklerini söyledi, ama değer kaybına sebep olacağı için ben istemedim. Servis raporları alınıp dava dilekçesine eklendi. Bu kozmetik problemler kronik sorunmuş. Kapalı otoparkta muhafaza edilen, araziye girmeyen, 2-3 yaşında bir araçtan bahsediyoruz. Yorum sizlerin. Yeni gelişmeler olduğunda sizleri haberdar edeceğim.

    Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci

    Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci

    Dacia Duster - Sıfır Araçta Arıza - Sorunu Çözemeyen Firma - Dava Süreci

    Edit 7: 12/02/2020

    Merhabalar, arkadaşlar işlerimin yoğunluğundan bu mesajı güncelleyemedim. İkinci bilirkişi raporu da geldi. Onda da kusurun tespit edildiği, aracın ayıplı olduğu onaylandı. Fakat Ekim'deki duruşmada hakim değiştiği için dava görülemedi. Nisan 2020'ye ertelendi duruşma. Bu arada bu konu aracılığıyla bana ulaşan, yeni kasa, sıfır km duster alan arkadaşlar oluyor. Anlattıklarına bakılırsa sorun yeni araçlarda da mevcut. Koskoca firmanın böyle büyük bir sorunu çözmek yerine, üstünü örtmeye çalışması çok garip. Nisan'daki duruşma sonrası sizleri gelişmelerden haberdar edeceğim.

    Edit 8: 18/10/2020

    15/10/2020 tarihindeki duruşmamız, davanın görüldüğü mahkemede korona virüs vakası tespit edilmesi sebebiyle yine ertelendi. Yeni duruşmanın tarihi 11/02/2021. Aracı artık kullanmıyorum. Yeni bir araç aldım, bunu da kapalı garaja kapattım. Dava ne kadar sürerse sürsün orada bekleyecek.

    Edit 9: 11/02/2021

    11/02/2021 tarihli duruşmada lehimize karar çıktı. Davamız yaklaşık 3,5 sene sonunda sonuçlandı. Davayı kazandık.  Hakim arabanın misliyle değişimine veya sıfırıyla arasındaki farkın ödenmesine hükmetti. Bundan sonra karşı tarafın 15 gün içerisinde itiraz hakkı var. Büyük ihtimal kullanacaklardır. İtiraz ederlerse süreç ne kadar daha uzar bilemiyorum. Konuyu takip eden arkadaşları gelişmelerden haberdar edeceğim.

    Edit 10: 27/03/2022

    Beklediğimiz gibi firma itiraz edip istinafa gitti. İstinaf mahkemesinden 1 senedir haber bekliyoruz. Henüz bir gelişme yok maalesef. Değişiklik olursa sizleri bilgilendireceğim.

    Edit 10: 28/08/2024

    İstinaf mahkemesine başvuralı 3 yıl oldu arkadaşlar. Hala bu makamdan cevap bekliyoruz. Araç kapalı otoparkta yatıyor/çürüyor. Araç üç aylık iken sorunlar başlamıştı. Ardından hemen dava açtık. Yaklaşık 7 senedir hukuki sürecin bitmesini bekliyoruz. İtiraz kabul edilip de yeniden dava görülmesi gerektiği durumu düşünmek bile istemiyorum. Bu süreç, konuda adı geçen firmalardan araç alacak olan arkadaşlar için de iyi bir ders niteliğindedir diye düşünüyorum. Firma sorunu çözemediğini kendisi kabul etti ama aracı değiştirmek zor geldi. Hukuki hakkınızı kullanabilirsiniz dediler, biz de kullandık. Bilir kişiler sorunları tespit etti, davayı kazandık fakat firma bu sefer de istinaf ile süreci uzatma yolunu seçti. Yorum sizlerin, benim pek söyleyecek bir şeyim kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caner91 -- 28 Ağustos 2024; 16:58:50 >







  • Bak güzel kardeşim, arabanın sağından solundan değil, yukarıya servis formu koydum tüm viteslerde uğultu geliyor. Trim sesi falan değilki bu, mekanik bir problem diyorum. "Sana göre" madem sorun yok 30 gündür bu araba niye serviste? Niye Mais genel müdürlüğe gitti? Kendin mağdur olup hakkını aramamışsın, gelmişsin bana laf söylüyorsun.

    Dacia meselesine gelince, ben bütçeme göre bir araç almak istedim. Belki 65.000 TL sizin için küçük bir rakam olabilir fakat benim açımdan uzun yıllar ve gece gündüz çalışma anlamına geliyor. Bu paraya C segmenti ikinci el bir araç alıp sonradan çıkacak sorunlarla uğraşmamak için SIFIR araba aldım ben! Garantisi bitene kadar başım ağrımasın diye SIFIR araba aldım! Dacia sizin için boktan bir araç olabilir ama benim bütçem buna yetiyor ve bu aracın GARANTİSİ var. Bu araba sorun çıkarmaması gerektiği için o paraya satılıyor. 45bin verip ikinci el de alabilirdim.

    Ayrıca arabayı satıp kurtulmak nasıl bir mantık? Hiç mi vicdanınız yok? Alan adama bir kaç yıl sonra on binlerce lira masraf açmayacağını nasıl bilebilirim? Ben arabayı tamir edilsin diye bıraktım, adamlar normal deyip geri veriyor. Bunu ben veya satın alacak ikinci sahibi neden üstlensin? Bu problemi hatalı malı satan firma üstlenecek. Kimse de mağdur olmayacak.

    Sizinle olaya yaklaşımımız çok farklı, yinede fikirlerinize saygı duyuyorum. İyi akşamlar.
    Yarın servise gideceğim, işiniz müsaitse ve İstanbul'da ikamet ediyorsanız lütfen bana eşlik edin. Servis çalışanları sorunu kabul ediyor. Çözemiyoruz diyorlar. Ayrıca sorunsuz araba 30 gün serviste kalmaz! İlk hafta bakar geri verirler. Bu araba bir aydır serviste. Her hafta kontrole gittiğimde bana değiştiği söylenen parçalardan bazılarını yazıyorum; "Motor kulakları, şanzıman takozları, egzost, şaft, arka diransiyel, alttaki izole plakaları" bunlar benim bildiklerim. Sorunu olmayan arabayla hangi servis bu kadar uğraşır? Orada çalışan adamında bir adam/saat ücreti var. Siz benim hakkıma giriyorsunuz bu mesajınızla. Lütfen yarın saat 10:00 da Renault ASF bayisine birlikte gidelim.

    ASF de servis müdürünün bir altındaki adam ve aracımla uğraşan usta sorun olduğunu kabul ediyor, çözemiyoruz diyorlar. Araç bu yüzden Mais genel müdürlüğe gitti. İnsanların hakkında atıp tutmadan önce bir kere daha düşünün!
    Ahahahahahahsh sabahin 4 unde yarildim gulmekten



    Adam diyorki aracimdan ses geliyor.vatandas diyorki normaldir o..sen abartiyosun....zuhahahahahahahahaha ...ulan.hunharca guldum ya.....



    Adam eline telefonu almis.cayini icerken normaldir o diyor..sen abartiyorsun diyor.....puhahahahhhahahahhaha



    Bide diyorki.servis bile bisey yok diyor.arkadas turkiyeye yenide yerlesmistir belki gunahini almiim.bak birader bu topraklarda yetkili bayiiler sifir araba satiyor boyanmis!!!!(bunuda musteriye soylemiyor,2 kurus assagi verse tirdan indirirken surttuk diye sorun yok)yetkili servisler degistirdik dedikleri parcalarin aslinda degismedigi islem gordugu anlasiliyor....



    Kullanan ses var diyor...beyzade bacak bacak ustune atmis...normaldir o diyoagsgshahsgdgagagaggahahahahahaha

    Edit.ha birde seni dacia nin marka degerini dusuruyosun diye sikayet edem adam 2. Dk once.Allahin daci asini alirsan oyle sagi solundan ses gelir diyor.oyyyyyyyyyyyy
    bir önceki konuda da söyledim arabadan ses geliyor diye dünyanın hiçbir yerinde araba değişmiyor. siz bu arabadan kurtulmaya bakıyorsunuz abartıyorsunuz. renault mais türkiye de memnuniyete önem veren çok büyük firma. Şirket içinde bir kaç kez iş görüşmesi yaptık fakat anlaşamadık ordan biliyorum.

    bu kadar takacağınıza satın kurtulun. aracın şikayetlerini görünce kusura bakmayında gülesim geliyor. sağdan ses soldan ses geliyor bu nedir yahu ?

    dacia bu araba , bu arabadan ses gelmeyecekte hangi arabadan gelecek ?

    Bizim memleket kadar rezil bir memleket yok.


    Adam sıfır araç alıyor. 2. Eldeki çakal çukalla ugrasmayayim. Garantili kafam rahat bineyim diyor.


    Satıcı firma arkasında durmuyor.

    Bayi arkasinda durmuyor.

    Marka arkasında durmuyor. Hadi bunları geçtim.


    Üstüne üstlük. Yorumlarda firmayı haklı çıkartmaya çalışanlar var.


    Alakasız ve sebepsiz bir şekilde markayı savunanlar var.


    Adama tüketici hakem heyetine başvurdu diye kızıp, dalga geçenler var.


    Sat kurtul diyip, başkasının hakkına girmesine sebep olmasını isteyen insanlar var.


    Eee nolacak yani başka markalarda da sorun var diyip, başka markaların sorunlarının linkini paylaşıp, sorunu önemsizleştirmeye çalışanlar var.


    Toplum olarak iyice yozlaşmış durumdayız. Arkadaşlar kendinizi toplayın artık. Burası bir forum. Ana amacı yardımlaşma. Birbirimize destek verme yeri olması gerekirken, tam tersi modeller türemiş durumda.


    Adam hakkını arıyor diye bir sövmediğiniz kalmış.


    İşin daha kötü olan kısmı ise mahkemenin 5 senedir sonuçlanamaması. Adam mahkemeyi kazanıyor hala itiraz şuyla buyla belki mahkemesi 7-8 senede bitecek. Belki bir kaç savcı, hakim, şu bu değişecek mahkemesi 10 sene sürüp zaman aşımına uğrayacak.


    İnşallah tez zamanda hayırlı karar çıkarda, bu kadar beklediğine değer dostum. Allah yardımcın olsun. Buradan boş boş yazanları pek sallama. Dik duruşunu bozma sen.

    Yani şu mesajınıza ne cevap vermeliyim bilemedim. Ben ticaretle uğraştığım için gelirimle orantılı bir araç almak zorundaydım o dönem. Gösteriş için belki daha iyi bir şey alınabilirdi ama bu AMAÇ değil, ARAÇ. Beni A noktasından, B noktasına sorunsuzca götürmesi yeterlidir.

    Dacia'nın çok iyi bir marka olduğunu da iddia etmedim hiç bir zaman fakat ülkemizdeki kanunlar ve üreticilerin taahhütleri gereği, size göre ne kadar düşük kaliteli olsa da bu araçların belirli bir süre garantileri var. Benim aracım için Dacia 100.000 km veya 3 yıl garanti veriyordu. Zaten bu yüzden, bu araç alındı. Sıfır olsun, başımız ağrımasın diye düşündük. Sorunla karşılaşınca da hakkımı arama yoluna girdim. 2 kez bilir kişi heyetince de bu problemin olduğu onaylandı.

    Siz nasıl bir hayat yaşıyorsunuz bilemem. Arabanız nedir onu da bilemem. Konuyu ne kadar okuduğunuzu da bilemiyorum ama üzülerek, görgü anlamında bazı problemlerinizin olduğunu düşünüyorum.Şu konuda anlaşamadığımız kişilerle bile belirli bir seviyede tartışıp fikir alışverişinde bulunduk fakat sizin ki bambaşka bir boyut oldu. Umarım bir gün küçümsediğiniz şeylere muhtaç kalmazsınız.
    öncelikle geçmiş olsun;

    forumdaşlardan destek istemişsiniz.

    hocam yanlış anlamayında;

    yardım etmeyi istesek bile kim ne yazacak renaulta? nereye yazacak?

    buraya örnek metinler koyun, fransızca, ingilizce , türkçe

    olayın geçmişini açıklayan kısa bilgiler içeren

    gönderilecek mail adresleri de koyun,

    eminim renault sahibi arkadaşlar yardımcı olmaya/destek olmaya daha istekli olacaklardır.

    diğer türlü; anca sizin gib mağdur biri denk gelecek ki uğraşsın.

    hayırlı günler.
  • öncelikle geçmiş olsun;

    forumdaşlardan destek istemişsiniz.

    hocam yanlış anlamayında;

    yardım etmeyi istesek bile kim ne yazacak renaulta? nereye yazacak?

    buraya örnek metinler koyun, fransızca, ingilizce , türkçe

    olayın geçmişini açıklayan kısa bilgiler içeren

    gönderilecek mail adresleri de koyun,

    eminim renault sahibi arkadaşlar yardımcı olmaya/destek olmaya daha istekli olacaklardır.

    diğer türlü; anca sizin gib mağdur biri denk gelecek ki uğraşsın.

    hayırlı günler.
  • Haklısınız, su anda yoldayım. Sıkıntıdan kafa kalmıyor insanda. Eve geçer geçmez paylaşacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek kelimeyle allh belanizi versin yazıklar olsun bu ne ya bikerede satttigniz malın arkasında olun,bikerede su ülkede hukukun üstünlüğünden korksunlar adalet o parmağı koparsin bu ne dağ başını burasiGeçmiş olsun hocam,hakkınızı her yoldan arayın,kesinlikle mahkemeye verin korkmayın!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz buraya yazın, gerekirse çevirilerini de yaparız (İngilizceyi hallederim)

    Tüketici hakem heyetine de durumu aktarın

    şikayet var a mutlaka yazın...
  • bir önceki konuda da söyledim arabadan ses geliyor diye dünyanın hiçbir yerinde araba değişmiyor. siz bu arabadan kurtulmaya bakıyorsunuz abartıyorsunuz. renault mais türkiye de memnuniyete önem veren çok büyük firma. Şirket içinde bir kaç kez iş görüşmesi yaptık fakat anlaşamadık ordan biliyorum.

    bu kadar takacağınıza satın kurtulun. aracın şikayetlerini görünce kusura bakmayında gülesim geliyor. sağdan ses soldan ses geliyor bu nedir yahu ?

    dacia bu araba , bu arabadan ses gelmeyecekte hangi arabadan gelecek ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi airarmada -- 6 Mart 2017; 19:31:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NafirKeyh

    Siz buraya yazın, gerekirse çevirilerini de yaparız (İngilizceyi hallederim)

    Tüketici hakem heyetine de durumu aktarın

    şikayet var a mutlaka yazın...

    araba iadesi için tüketici hakem heyeti mi ? şaka mı ciddi mi bu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu ülkede hak felan arayıp bulamazsın. SAT kurtul bence. Sanayide daha kolay çözüm bulunur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • airarmada A kullanıcısına yanıt
    Bak güzel kardeşim, arabanın sağından solundan değil, yukarıya servis formu koydum tüm viteslerde uğultu geliyor. Trim sesi falan değilki bu, mekanik bir problem diyorum. "Sana göre" madem sorun yok 30 gündür bu araba niye serviste? Niye Mais genel müdürlüğe gitti? Kendin mağdur olup hakkını aramamışsın, gelmişsin bana laf söylüyorsun.

    Dacia meselesine gelince, ben bütçeme göre bir araç almak istedim. Belki 65.000 TL sizin için küçük bir rakam olabilir fakat benim açımdan uzun yıllar ve gece gündüz çalışma anlamına geliyor. Bu paraya C segmenti ikinci el bir araç alıp sonradan çıkacak sorunlarla uğraşmamak için SIFIR araba aldım ben! Garantisi bitene kadar başım ağrımasın diye SIFIR araba aldım! Dacia sizin için boktan bir araç olabilir ama benim bütçem buna yetiyor ve bu aracın GARANTİSİ var. Bu araba sorun çıkarmaması gerektiği için o paraya satılıyor. 45bin verip ikinci el de alabilirdim.

    Ayrıca arabayı satıp kurtulmak nasıl bir mantık? Hiç mi vicdanınız yok? Alan adama bir kaç yıl sonra on binlerce lira masraf açmayacağını nasıl bilebilirim? Ben arabayı tamir edilsin diye bıraktım, adamlar normal deyip geri veriyor. Bunu ben veya satın alacak ikinci sahibi neden üstlensin? Bu problemi hatalı malı satan firma üstlenecek. Kimse de mağdur olmayacak.

    Sizinle olaya yaklaşımımız çok farklı, yinede fikirlerinize saygı duyuyorum. İyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner91

    Bak güzel kardeşim, arabanın sağından solundan değil, yukarıya servis formu koydum tüm viteslerde uğultu geliyor. Trim sesi falan değilki bu, mekanik bir problem diyorum. "Sana göre" madem sorun yok 30 gündür bu araba niye serviste? Niye Mais genel müdürlüğe gitti? Kendin mağdur olup hakkını aramamışsın, gelmişsin bana laf söylüyorsun.

    Dacia meselesine gelince, ben bütçeme göre bir araç almak istedim. Belki 65.000 TL sizin için küçük bir rakam olabilir fakat benim açımdan uzun yıllar ve gece gündüz çalışma anlamına geliyor. Bu paraya C segmenti ikinci el bir araç alıp sonradan çıkacak sorunlarla uğraşmamak için SIFIR araba aldım ben! Garantisi bitene kadar başım ağrımasın diye SIFIR araba aldım! Dacia sizin için boktan bir araç olabilir ama benim bütçem buna yetiyor ve bu aracın GARANTİSİ var. Bu araba sorun çıkarmaması gerektiği için o paraya satılıyor. 45bin verip ikinci el de alabilirdim.

    Ayrıca arabayı satıp kurtulmak nasıl bir mantık? Hiç mi vicdanınız yok? Alan adama bir kaç yıl sonra on binlerce lira masraf açmayacağını nasıl bilebilirim? Ben arabayı tamir edilsin diye bıraktım, adamlar normal deyip geri veriyor. Bunu ben veya satın alacak ikinci sahibi neden üstlensin? Bu problemi hatalı malı satan firma üstlenecek. Kimse de mağdur olmayacak.

    Sizinle olaya yaklaşımımız çok farklı, yinede fikirlerinize saygı duyuyorum. İyi akşamlar.

    sorunsuz arabada sorun arıyorsun bu çok net. renault mais te göndermiş sizi bunu da anladık.

    ya sat kurtul kardeşim ya da böyle bin. mahkemeye ver allah belalarını versin dememizi bekliyorsun yok öyle bişey.

    2 tane servisin hiçbir sıkıntı bulmaıdğı araçta bagaj kapağından ses geliyo ordan burdan ses geliyor diye değiştiremezsin değiştirmeyeceklerde.

    ha bu kadar iddialıysan ver mahkemeye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende 3.5 yıldır Dacia Stepway kullanıyorum.Benimde aracımla ilgili bir takım şikayetlerim oldu.Peyder pey servislere giderek hallettim.Size önerim şudur,Öncelikle Şikayet var'a bu derdinizi sıkıntılarınızı yazın:!!!!! O istinye Mais size o zaman paşa paşa dönecek,dönmemesi mümkün değil.Daha evvel biz bu yöntemle Stepway kullananlar olarak mais genel merkezini bayağı hizaya getirdik.Hoş onlar yine olayı yokuşa sürmek isteyeceklerdir,ancak size dönüş sağlandığı an hiç olmassa o telefon kayıtları ve şikayet var'a yazdığınız mesaj bile sizin için bir nevi belge niteliğindedir.Her sorun için servise kayıt açtımışsınızdır mutlaka,işte o servis kayıtları ve benim bahsettiklerimi bir araya toplarsanız en son çare Dava açacaksınız yapacak başka bir şey yok.
  • airarmada A kullanıcısına yanıt
    Yarın servise gideceğim, işiniz müsaitse ve İstanbul'da ikamet ediyorsanız lütfen bana eşlik edin. Servis çalışanları sorunu kabul ediyor. Çözemiyoruz diyorlar. Ayrıca sorunsuz araba 30 gün serviste kalmaz! İlk hafta bakar geri verirler. Bu araba bir aydır serviste. Her hafta kontrole gittiğimde bana değiştiği söylenen parçalardan bazılarını yazıyorum; "Motor kulakları, şanzıman takozları, egzost, şaft, arka diransiyel, alttaki izole plakaları" bunlar benim bildiklerim. Sorunu olmayan arabayla hangi servis bu kadar uğraşır? Orada çalışan adamında bir adam/saat ücreti var. Siz benim hakkıma giriyorsunuz bu mesajınızla. Lütfen yarın saat 10:00 da Renault ASF bayisine birlikte gidelim.

    ASF de servis müdürünün bir altındaki adam ve aracımla uğraşan usta sorun olduğunu kabul ediyor, çözemiyoruz diyorlar. Araç bu yüzden Mais genel müdürlüğe gitti. İnsanların hakkında atıp tutmadan önce bir kere daha düşünün!




  • sorun araçta değil aslında, sorun tl nin değersizliği üstüne devletin çaktıklarından ötürü dacia nın bile bu fiyatlara satılmasından dolayı insanlarda ortaya çıkan beklenti, bahsi geçen sesler bildiğim her dacia da geliyor neredeyse benim bindiğim, zaten dacia markasının temeli bu, düşük maliyetli araç üretmek, aslında gerçek fiyatı tam olarak bu fiyatın yarısı olmalı ve o zaman kimse bu tarz sorunları umursamaz

    açıkçası bu gibi nedenlerle kimse araç değiştirmez, viteslerde arkadan gelen uğultu da olsa olsa düşük ses yalıtımından kaynaklı sestir, araç değişmesi veya iadesi gibi anlamsız beklentiler yerine bunları sorun olarak düşünüyorsanız sorunun giderilmesi odaklı hareket ederseniz daha faydalı olacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    sorun araçta değil aslında, sorun tl nin değersizliği üstüne devletin çaktıklarından ötürü dacia nın bile bu fiyatlara satılmasından dolayı insanlarda ortaya çıkan beklenti, bahsi geçen sesler bildiğim her dacia da geliyor neredeyse benim bindiğim, zaten dacia markasının temeli bu, düşük maliyetli araç üretmek, aslında gerçek fiyatı tam olarak bu fiyatın yarısı olmalı ve o zaman kimse bu tarz sorunları umursamaz

    açıkçası bu gibi nedenlerle kimse araç değiştirmez, viteslerde arkadan gelen uğultu da olsa olsa düşük ses yalıtımından kaynaklı sestir, araç değişmesi veya iadesi gibi anlamsız beklentiler yerine bunları sorun olarak düşünüyorsanız sorunun giderilmesi odaklı hareket ederseniz daha faydalı olacaktır

    Kardeşim sallamayı ne kadar seviyorsunuz yaa!!! Araç 4x4. Adamlar şaftı söküp teste çıktığında sorun çözülüyor!!! Yol gürültüsüyle mekanik sesi anlayabilcek durumdayım çok şükür! Kaç tane Dustera bindiniz de benim tarif ettiğim sesi anladınız hemen?




  • airarmada A kullanıcısına yanıt
    Airmada ya ilk defa katiliyorum 80 lerden beri r12 den tut renault arabalarimiz oldu. Huyunu,suyunu,icini disini... bilirim. Suandaki aracimiz symbol de 3.viteste ugultu sesi geliyor ama dikkatli dinlediginizde duyabiliyorsunuz.



    Sanzimandan gelen ses normal,mekanik ustasi da onayladi. Mekanik calismasinda problem yok,karakterist ozelligi. On konsoldan gelen trim sesleri normal.



    2015 e kadar uretilen cogu renault modelinde sanziman kecesinden yag kacagi var,kronik sorundur risk teskil etmiyor.



    Bizim symbol 20 bin km dir bu ses var,suan 60 binde hala takir takir. Eski 1998 clio mk1 de bu ugultu sesi vardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben geçen hafta yaşadığım olayı anlatayım.

    2015 model Volvo s60 satın aldım 3 ay kadar önce, ikinci el.

    50.000 km bakımı için servise gittim ve standart bakım için 1.000 tl para ödedim. Araç servis bakımlı, bunun devam etmesini istediğim için yetkili servise götürdüm ve en en basit bakım için bu parayı ödedim.Mecburen.

    Aracımı teslim alırken aklıma gelen bir sorunundan bahsettim. Aracın vites topuzundaki şeffaf kapakta soldan sağa 2-3 cm lik ve 1mm Den ince 3 çizik vardı. Bir darbe ile oluşmuş olamaz, parçanın kendinden geliyor gibi. Sadece topuzun üstündeki şeffaf alana direk ışık-güneş vurunca yada tırnağınızla yoklayınca fark ediyorsunuz.

    Bunun garantiden değişip değişmeyeceğini sordum. Servisteki ilgili fotoğrafını çekip garantiye yollayacağını ama bu kadar küçük bir kusurun garantiye gireceğini düşünmediğini söyledi. Çözüm topuzun komple değişimi ve işçilik hariç sadece topuz 750 tl imiş

    Kendilerine teşekkür ettim ve mercedes BMW gibi premium olduklarını iddia ettiklerini ama bu markalarda böyle bir kalite sorunu yaşayacağımı düşünmediğimi söyleyerek ayrıldım.

    Bugün aradılar persembe günü için randevulaştık. Parçayı garantiden değiştireceklermiş.

    Bilmiyorum faydam oldu mu..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Araç 4x4 ve şaft çıkarıldığında problem kesiliyor hocam. Arka taraftaki aktarım organlarından birinde bir problem var.
  • caner91 kullanıcısına yanıt
    Sanzimani degistirsinler o kadar ugrasacaklarina land rover freelander 1.8 de safti vites kutusundan,aktarmadan ayirmadigindan mi nedir garip ses geliyordu. Yakit yuksekti ve performans dusuktu.





    Surekli 4×4 tu gerci freelander modeli,farkli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner91

    Bak güzel kardeşim, arabanın sağından solundan değil, yukarıya servis formu koydum tüm viteslerde uğultu geliyor. Trim sesi falan değilki bu, mekanik bir problem diyorum. "Sana göre" madem sorun yok 30 gündür bu araba niye serviste? Niye Mais genel müdürlüğe gitti? Kendin mağdur olup hakkını aramamışsın, gelmişsin bana laf söylüyorsun.

    Dacia meselesine gelince, ben bütçeme göre bir araç almak istedim. Belki 65.000 TL sizin için küçük bir rakam olabilir fakat benim açımdan uzun yıllar ve gece gündüz çalışma anlamına geliyor. Bu paraya C segmenti ikinci el bir araç alıp sonradan çıkacak sorunlarla uğraşmamak için SIFIR araba aldım ben! Garantisi bitene kadar başım ağrımasın diye SIFIR araba aldım! Dacia sizin için boktan bir araç olabilir ama benim bütçem buna yetiyor ve bu aracın GARANTİSİ var. Bu araba sorun çıkarmaması gerektiği için o paraya satılıyor. 45bin verip ikinci el de alabilirdim.

    Ayrıca arabayı satıp kurtulmak nasıl bir mantık? Hiç mi vicdanınız yok? Alan adama bir kaç yıl sonra on binlerce lira masraf açmayacağını nasıl bilebilirim? Ben arabayı tamir edilsin diye bıraktım, adamlar normal deyip geri veriyor. Bunu ben veya satın alacak ikinci sahibi neden üstlensin? Bu problemi hatalı malı satan firma üstlenecek. Kimse de mağdur olmayacak.

    Sizinle olaya yaklaşımımız çok farklı, yinede fikirlerinize saygı duyuyorum. İyi akşamlar.

    Bizim şirket aracı var logan MCV, bi kaç kere sanayide bakım yaptırdığımız halde hala garanti kapsamında parça değiştiriyolar. En son aks bilyesini garanti'den değiştirdiler. Şoför düzgün kullanmadığı için bikaç arıza yaptı, garanti'den tamir ettiler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    airarmada A kullanıcısına yanıt
    Hocam değiştirmişlerdir bile belkide. @airarmada arkadaşımızın dediği gibi aracı değiştirmek için yaptığım bir ukalalık falan yok. Aksine sorunu çözmeleri için her şeye müsaade ettim. Arabada sökülmedik yer kalmadı yine ses çıkarmadım. En son iki hafta önce gittiğimde sıfır, henüz satılmamış bir aracı almışlardı, sorun olması muhtemel tüm parçaları sıfır araçtan söküp benim arabama takıyorlardı. Arka difransiyel buna dahil. Forumdaki bir çok insan buna müsaade etmezdi belkide. Ama şimdi burada gelmiş beni suçluyorlar bu canımı sıkıyor...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.