2007 - 2018 arası Türk Telekom'daydım 16 mbps ye kadar internet paketinde. 10 - 12 Mbps arası hız geliyordu.
2018'de taahhüt bitişi, fiyatların yükselmesi ve internette sık kopma yaşanmaya başlamasıyla türknet'e geçtim Türknet'e geçtiğimde de yine 10 - 12 mbps arası hız alıyordum, kopma sorunum da ortadan kalkmıştı.
Bir buçuk sene sonra 2019'un sonlarına doğru hızım 2 mbps ye düşürüldüğünü fark ettim ve deste kaydı açarak sorunun çözülmesini istedim. Klasik bina içi kabloloardan, ankastreden ve modemden kaynaklanabileceğini söylediler. Hepsini tek tek çürüttüm.
Baktım bunlar çözemeyecek başka iss lerle konuştum. Türk Telekom bölgede boş port olmadığını, port sorunu yaşandığını söyledi. YAPA da olduğumdan yeni port lazımmış. Taşıma işleminin iki hafta sürebileceğini söyledi. Daha sonra araştırdığımda bölgemizde bir aydır internetsiz kalanlar olduğunu görünce vazgeçtim. Millenicom'a başvurdum durumu anlattım YAPA'da olduğunuzdan yeni port açılmalı onun için sizi sıraya alalım dediler, boş port olunca sizi bilgilendiririz sizde iptal edip geçersiniz böylece internetsiz kalmazsınız dediler, kabul ettim.
daha sonra koronavirüs salgını ortaya çıktı. İşler iyice yavaşladı. 1 ayı geçince tekrar Millenicom'u aradım geçenlerde bölgede port sorunu devam ettiğini 1 ay geçtiği için başvurunuz silinmiş otomatik sizi tekrar sıraya alalım dediler.
Kısaca yazılı ve sözlü onayımı almadan 2 km ötedeki YAPA'ya bağlayan turknet beni mağdur etmiş, kapana sıkıştırmıştır.
Hem de YAPA yüzünden 25 sene kullandığım telefon numarasını gasp etmiştir. Başka bir iss geçişinde yeni telefon no gerekecek.
Bölgeye Hipernet(VDSL) geldi. Çevremdekiler 30 - 80 mbps hızında internet kullanırken 5 mbps verdiler.
Destek kaydı açınca da santralden maksimum hız olan 5 mbps yi almaktasınız diyorlar şaka gibi. Ama kendi sitelerine adres girince 10 mbps diyorlar. Bu da bir sahtekarlık.
Turknet santrale uzaklığı 1 km den fazla olan kullanıcılarını YAPA'ya geçirmemeli.
Özellikle YAPA ya 1,5 km ötede olanlar dikkatli olsun turknet'e geçmesin, turknet'te ise YAPA'ya geçmesin.
@TurkNetDestek bu konuyla ilgilensin. Benim bu sorunu da artık hızlıca çözün 3 ayı geçti. Sokağın başında tip-7 kabin var. Müşteri no : 1146623
Virüs salgını sonrası bir dakika bile durulmaz yoksa.
Benim arkadaşıma da aynısı yaptılar, 14 mbit alıyordu, bi anda mesaj geldi yeni port isteğiniz için çalışıyoruz falan dendi. Şuan YAPA 100mbit paket gözüküyor, santral uzaklığı 2.8km ve internet hızı 5mbit.
Hızın düşeceğini biliyorlar hâlâ geçiriyorlar.
Amaç ne?
Kâr mı elde ediyorlar?
LoRdOfWeB
kullanıcısına yanıt
Türktelekom santraline para vermemk için herhalde, Arkadaşım askerde olduğu için ben biraz ilgilendim, evdekiler sıkıntı yaşıyormuş. Utanmazlığa bakar mısın bide; Durduk yere yapaya geçirmişler sonra internet kesilmiş, bina girişine bi bakılmış kablolar bağlı değil, Türk.net TurkTelekomu gönderdik falan diyormuş, Kendi santrallerine türktelekomu gönedriyorlar olaya bak. En sonunda elektrikçi çağırılıp bağlamışlar, 10 gündür internet yokmuş yani. Adamlar santral değiştirip kabloları bağlamıyorlar. Acayip yüzsüzler
Allah sabır versin ne diyeyim bu arada sadece yeni bir issye geçmen gerekebilir bu yüzden telefonunuda taşırsın oraya ama hepsi bir maliyet demek.
Çıkış yapamadıkları, cihazların sadece yattığı santrallerden bağlantı istediğinde "santrale uzaksınız" hikayesi okuyorlar. Şu olaylar gösteriyor ki çıkış yapabildikleri santral olunca affetmeyip, santral Füzan'da da olsa sizi bağlıyorlar ve uzaklık umuarları değil.
eyvallah kerdeşim de YAPA'da olduğum için tekrar başka iss'ye taşıyınca telefonu kaybediyorum.
Türknet anca vae'ye geçirecek öyle.
türknet vae ye geçirince sorun zaten ortadan kalkar.
değişsin arkadaş yeter ki 2 km ötedeki santralden bağlanan YAPA'dan kurtulayım.
Ben vaedeyim santral uzaklığın belli değil kim bilir kaç km ötedeyim bende:(
bigcrysis93B
kullanıcısına yanıt
Hocam benim bildiğim VAE altyapısında santrale olan uzaklığınız bir ifade etmiyor. Oturduğunuz sokaktaki telekom kabininden alıyorsunuz hızınızı
72mbit gösterip 20 vermek ve port değiştir dediğim halde yok ondan değil diyorlar. Hat zayıflama da çok fazla oldu. Adslden vdsle geçince.
bigcrysis93B
kullanıcısına yanıt
Peki hocam teknik bilgiler kısmında devre numaranız 9 haneli mi ve aynı yerde santrale olan uzaklığınız yazıyor mu?
Birazdan destek gelir, "Biz aslında santrale uzak olan müşterilerimizi asla YAPA ya almıyoruz. Bir hata olmuş yazar."
Dikkat ediyorum bu firma kendini sürekli katlıyor, ama olumsuzlukta.. Çok antipatik gerçekten.
Kardeşim maliyeti yetmiyorsa paket fiyatlarını ona göre ayarla. İnsanları mağdur etmek nedir.
quote:
Orijinalden alıntı: LoRdOfWeB
Hızın düşeceğini biliyorlar hâlâ geçiriyorlar.
Amaç ne?
Kâr mı elde ediyorlar?
Evet, yapada olunca Türk Telekom aradan çekildiği için kazançları daha fazla oluyor. O yüzden sana sormuşlar sormamışlar sen santrale uzaksın yakınsın hiç önemli değil geçiriyorlar. Aynısını zamanında banada geçirdiler tam 1.5 ay rezil alt yapıları 1.5 ayda komple internetsiz kalmak suretiyle beni 3 ay rezil etti bunlar.
Eyvah ki eyvah.. Ben de yapa, da santrale 1610 metre mesafedeyim. 100 mb paketi gösterirken aldığım hız 5 mb.!!!
Masahanajin
kullanıcısına yanıt
8 ile başlıyor 10 haneli numaram. Ne Fark ediyor ki?
NT2LN
kullanıcısına yanıt
Ufacık Bi zam gelse ve hizmet artsa o kadar mutlu olurum ki mesela 4 tl zam koy ilk pakete ve üst paketinde yap 96 tl ve sıkıntı çıkınca insan gibi hizmet ver bak o zaman kimse kızacak mı? Ama nerde:(
bigcrysis93B
kullanıcısına yanıt
Sizin YAPA'dan kaynaklı sorununuz yok siz Türktelekom altyapısını kullanıyorsunuz sizin için santrale uzaklığınız bir ifade etmiyor binanızdaki kablolarda durum nedir