Evet ama menzil artışı çok yüksek değilmiş,en verimli haliyle çalıştığında bile %30 deniyor Ek olarak bazı dezavantajları var,çok karmaşık bir sistem olup arızaya meyilli olduğu söyleniyor Yabancı forumlarda bunu cok tartışıyorlar,ben konu hakkında bilgi sahibi değilim araştırıyorum Örnek vermek gerekirse ısı pompalı 400km menzilli bir ev araç Veya ısı pompasız 500km menzilli bir ev araç Hangisi daha çok menzil vaat edecektir < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
ssangyong torres evx Mağdurları (4. sayfa)
-
-
mercedes eq serisi kullanan biri bunun ısı pompası dandik herhalde çünkü etkisi yüzde 1 diyordu. ankara kışında o da karlı havada.
Togg da ısı pompası yok ama termal yönetim sistemi gibi bişeyler var. sonuçta bataryanın sıcaklığını düşürüyor şarj olurken bir süre sonra fan açıyor. bataryayı ısıtma da vardır herhalde. Gürcan beye sordular, ısı pompası ek maliyet olacağı için koymadık ama termal yönetim sistemimiz var dedi akıllı cihazlarımızda.
ısı pompasının bu kadar akıllı cihazlarda sıcak havada çalışıp dezavantaja dönüşeceğini sanmıyorum.
-
Bende tam bundan bahsediyorum işte, ısı pompası çok kaliteli olacak ki verdiği menzil uzun olsun oda maliyetleri arttırır anladığım kadarıyla
Yani ısı pompası koymuş olmak için mi koyuyorlar acaba
Bir de bu yeni nesil 800 1000km menzilli olanlarda yine var mı işe yarıyor mu hep merak etmisimdir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 22 Nisan 2024; 10:14:18 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
onlarda ısıyı bilmem de batarya olayı sıkıntılı. Çin menzili veriyorlar.
88,5kw bataryası olan togg 523 menzil WLTP yazarken, 19,1kw/100km ortalama tüketim -2100kg araç.
çinli torres 73,4kw, neredeyse yüzde 20 daha eksik, batarya ile biz 635 km menzil veriyoruz diyor, 1900kg araç. wltp yazmış bi de imkansız, tin tin tospağa hızında gidersen belki, bi de hiç yokuş çıkmayacak önüne.
800km menzil veriyor diyen de 101kw, oranlarsak togg dan yüzde 15 fazla olsa 600km yapar en fazla. batarya ağırlık verimlilik vs hesapları tutmuyor onların.
-
Sanal alemde düzgün bir menzil incelemesi yok ki
Otobanda 130 la gidilirken ne zaman bitiyor batarya mesela,bu yok.
Şehir içinde zaten uzun gidiyor bu araçlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tırt çıktı. çok gündem olmasa da tırt.
-
Araç mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nasıl sizce alınabilecek bir araç mıdır. Dışarıda gördüğümde heybetli bir duruşu var. Tam bir aile arabasına benziyor.
-
ben araç için kaporayı verdim 7 gün sonra aracım geldi gittim kapatıp teslim aldım. Sanırım bu konuda biraz şanslıyım. Araç gerçekten çok performanslı ve konforlu açıkçası ben tavsiye ederim. Birkaç yazılım hatası var büyük ihtimalle birkaç güncelleme ile halledilir basit şeyler. Birde Türkiye'ye gelen araçlarda elektrikli kararan dikiz aynası ve arka makam perdesi yok diye konuşuyor sürekli ancak benim araçta ikiside var :)
-
tırt bir yorum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benzilisini mı verdiler size yoksa :)
Hayırlı olsun,donanımlar toparlanmış o zaman güzel haber
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi THEVENİNTEORİ -- 14 Haziran 2024; 8:27:19 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu kadar olumsuz şikayetler var ama Yukarıda 2024 yılında en çok satan elektrikli otomobil sıralamasında 2. sırada.
Bir çok büyük markayı geride bırakmış.
-
Bu sorunun tek bir cevabı bence yok.
Genel olarak ısı pompasının yazın daha verimli bir klima performansı sunmaktan öte yapabileceği pek bir şey yok.
Kışın sağda solda ziyan olan enerjinin bir kısmını batarya ısısını muhafaza etmek için kullanıyor. Kimi markada bu sağ sol sadece motordan ibaret olurken teslada aracın beynindeki ısı bile olaya dahil ediliyor, ona göre de daha fazla sıvı hattı, elektronik valfler ve arıza ihtimali demek.
Şehiriçi kullanacak olsam ısı pompası pek umrumda olmazdı, şehirdışı kullanacak olsam da elektrikli almazdım zaten.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kullanıcılar yorum yapabilir mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Test sürüşü yaptım onunla ilgili yorum yapayım. Oyuncakları kameraları falan iyi, iç malzeme eh ama renk seçimleri berbat, performans iyi,
Ve en önemlisi kötü bir araç, direksiyon hissiz o normal lakin araç dengeli değil, sonradan elektrikli yapıldığı aşırı belli. Bir olmamışlık dengesizlik var. Mini ve ioniq 5 sonrası test edince uçurumu anlıyorsunuz,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 11 Ağustos 2024; 19:53:2 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bayram dönemimde ilk uzun yol deneyimimi de yaptım. Nevşehir-Adana-Mersin-Nevşehir yaptım. Uzun yol performansı olarak önceki aracım olan skywellden çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Skywell 86kw batarya olmasına rağmen mersin-nevşehir yaparken pozantı rampasından dolayı nevşehire vardığımızda ortalama %85 civarı şarj yiyordu(Klima açık 2 kişi 3 valiz). Torres ise aynı yolda aynı ağırlık ve koşullarda 73kw bataryası ile %72 şarj yedi araç akıllı kullanınca 15-16kw civarlarında rahatlıkla verim alabiliyorsunuz. Genel performans olarak memnunum aracı alırken 10000km'de ilk bakımı var ücretsiz yapacaz dediler ayrı bir mutlu ettiler. Şahsuvaroğulları şimdilik iyi ama birkaç sene sonra durum ne olur bilemiyorum
-
iyi günler arkadaşlar.
Aracı Kore ve Türkiye farklılıkları açısından karşılaştıracağım. Sonrasında, toplamda 6.000km uzun yol ve şehir içi deneyimimi sizlerle paylaşacağım.
Evet, Torres EVX sahibiyim. 25 haziranda teslim aldım ve makam perdeli versiyonu teslim edildi.
Kapora vermedim. İstediğim renk (açık gri - demir gri) ellerinde vardı.
Kredi kartına vade farksız satış imkanı vardı. Finansal kiralama ile sahip olmayı tercih ettik.(Keşke kredi kartı ile alma imkanım olsaydı)
Araç Kore de,
- 462km menzil ile tanıtılıyor. (Uzun Yol verisi)
- 3 adet jant seçeneği mevcut, bunlardan iki tanesi 18"
- Araca ait çok güzel orjinal aksesuarlar mevcut. Bazı resimleri ekliyorum.
Türkiye de,
- 635km menzil ile pazarlanıyor. (Kore de Şehir içi verisi) (Ancak almadan önce 73,4kw batarya ile uzun yolda 1.915kg ağırlığında, rüzgar direnci yüksek aracın bu menzile sahip olmadığını bilerek aldım. Bu aracın 635km gidebilmesi için en az 100kw batarya gerekli diye düşünüyorum.)
- Tek jant seçeneği ile pazarlanıyor 20" (Başka jant ile almak isterseniz sürtünme direnci bahanesi ile bu jant tek seçenek deniliyor)
- 70.000₺ değerinde taşınabilir hızlı şarj (11kw) kablosu öneriyorlar (yok artık dedim, umarım yanlış anlamışımdır)
- Araç ile teslim edilen standart şarj kablosu 1,7kw ile şarj ediyor. Normal bir piriz kullanarak sorunsuz şarj ediyorsunuz. Günde %20 gibi kullanıyorum(14-15kw). Fazlası ile yetiyor.
Araç tecrübelerim;
- Deneme sürüşü için dış mekanda aracın koltuğuna oturduğumda ne kadar ferah olduğunu fark ettim. Aydınlık bir iç mekan ve görüş açıları iyi. araca gömülmüş hissetmiyorsunuz.
- Geri manevra yaparken kocaman ekrandan, aynadan veya camdan göremediğiniz ne kadar yer varsa görebiliyorsunuz. Ayrıca kendinden fren özelliği birden ortaya çıkan motorcuyu algılayıp kendisi fren yaptı.
- Deneme sürüşünde önden çekişli olduğu için tam gaz ile kalktığımda biraz pati yapıyordu ama çok takılmadım. Teslada bu yoktu. Araçtan beklentim 0-100 performansı değil. Ancak gönül isterdiki bu araç 4x4 ve bir 100bg daha güçlü olsaydı çok başka olurdu.
- Aracın Lastikleri Nexen, pati çekme ile ilgili bir diğer görüşüm de, sert hamurlu bir lastik kullanıyor olmasıydı. Aracı almadan "Lastik yarılıyor" şeklindeki 2 yorumdan dolayı önce Nexen markasını lastikçime sordum. Genel olarak iyi bir marka olduğunu söyledi. Bu tarz hadiselerin kullanım hasaından kaynaklı olduğunu belirtince rahatladım. Yoksa aracın lastiklerini değiştirmeyi planlıyordum.
- Aracı aldık, 2. gün İstanbuldan Ankara'ya gittim 2 kişi. 160 - 170 gittim Boluya kadar. Yavaşlayıp hızlandım. Aracı denedim... Bolu rampasına girerken şarjımız %18'e düştü, "ne oluyor lan!" dedim haliyle. Bolu tüneli çıkışı dinlenme tesisine %13 ile girdim(daha 230km yol yapmışız. Hanım stres oldu vs... hiç iyi yapmadık bu arabayı almakla falan demeye başladı..)
Acemi elektrikli araç sürücüsüyüm ne anlarım şarjdan. :) Bir sürü şarj istasyonu hepsi farklı marka. En yüksek güç verenden başlayayım dedim. Hızlıca bitsin şarj yoluma gideyim. Gezdim istasyonları, 240kw gördüm en yüksek olanı oydu gözüme çarpan. Yükledim uygulamayı, kart bilgileri vs yükledim, başladık şarj etmeye ama şarj hızı 120kw civarı... E hani 240kw dı Bu istasyon?!? araç en fazla 120kw alıyor. Her halde üniteden dedim. Araç Şarj olurken diğer şarjlara bkındım ve uygulamalarını yüklemeye başladım. Dönüp arabayı şarjdan çıkardım başka bir üniteye taktım. 180kw olması gerekirken yine 120kw civarı... hani bu araba 300KW destekliyordu? bu gün dahil 120kw üzerine çıkamadım ama öğrenip buraya düzeltme girerim.
Hanım geçti direksyona Ankara'ya doğru 140-160 gidiyor, bir baktım şarj %30lara düşmüş. Yine girdik bir istasyona ama ne görelim Zes 22kw istasyon. Bende kablo yok, neyseki Trugo varmış Yükledim uygulamayı girdim bilgileri ama araba şarj olmuyor. BMW ix sürücüsü vardı, birlikte girdik istasyona. Ben uygulama yükleyip şarj başlatana kadar adam şar etti gidecek. Beni gördü, "şarj olmadı mı?" dedi.
Yok başlamıyor. "Belki arızalıdır. Bazen oluyor. Müşteri hizmetlerini arayın." dedi sonra dönüp "ben çıkıyorum şarj yeter bana siz buyurun." dedi. aklıma Bu menzil mevzusunu sormak geldi iyi ki de sormuşum.
"ya 230 km yol gittim şarjım %13'lere düştü" dedim. Adam gülümsedi. "160-170 gitmişsiniz. Ancak o kadar gider o hızlarda. Benimde 190-200 basınca 200km de şarjım bitiyor. 100-110km hız ile otonom sürüşe alın 400km gidersiniz. Araç kendisi kullandığında çok tasarruflu kullanıyor. Bizler beceremiyoruz araç gibi kullanmayı." dedi.
Özetle, Araç ile 150-160 basarsanız 100km de 30kw civarı enerji tüketiyor. Basmazsanız 400km yapıyor. Ben arada basmadan yapamam.
Sonra Muğla'ya gittik. Bazen yaramazlık yaparak 300km yol yaptık. Daha planlı yol alıyorum artık. Güzergahımdaki şarj istasyonlarına bakıyorum ama kw fiyatlarınıda öğrendim. 120kw ve üzeri şarj istasyonları için fiyatlar bugün itibarı ile, Power Şarj en ucuzu ama yaygın değil 7,90₺/kw, Trugo çok yaygın ama oto yollarda pek yok 7,99₺/kw, Tesla pek yok 6,50₺/kw tesla sürücülerine, diğer markalara 8,50₺/kw, Zes oto yollarda bol 9,99₺/kw, E-şarj oto yollarda var 11,90₺/kw gibi devam ediyor.
Aracın güzel tarafları;
- Çok güvenli. Tank gibi.
- Tek parça şase, kalın sac kullanılmış
- %85 güçlendirilmiş çelik gövde
- Lityum demir fosfat (LiFePO4) pil. (Darbelere ve yanma gibi olaylara karşı daha güvenli)
- Çakma değil gerçek anlamda bir SUV. Yol bozukmuş falan sizi çok bağlamıyor.
- Çok ekonomik, dışarıda hızlı şarj kullansan bile dizelin yarısı kadar maliyeti var...
- İç mekandaki malzeme kalitesi oldukça tatmin edici.
- İlk bakım 10.000km de, ücretsiz. ikinci bakım 25.000km de 2.000₺ dediler.
Aracın Sinir bozucu tarafları:
- Araca bağlanabileceğiniz bir uygulama yok. Aslında var ama sadece Korece...
- aracın hız kontrol uyarısını her bindiğinizde kapalı konuma getirmeniz gerekiyor.
- Dinlenme uyarısı da çok canlı çalışıyor. Sürüş destek moduna alınca rahat ediyorsunuz.
- Tasarımı nedeni ile insanlar dönüp bakıyor. Yolda giderken aracın önüne sağına soluna geçip aracı inceliyeni mi dersin...
Son olarak, iyiki almışım dediğim fiyat perfonmans aracı. İstediğim aksesuarları getirmelerini Şahsuvaroğlu ailesinden rica ediyorum.
Unuttuğum bir şey yoktur umarım. Buradaki bilgileri satıcı firmadan teyit etmeden karar vermeyin lütfen.
Saygılarımla.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengizhangil -- 11 Ağustos 2024; 19:11:27 >
-
Ayrıntılı paylaşım için teşekkürler, emeğinize sağlık. Ben de çok bakıyorum bu araca hiç elektrikli deneyimim yok. Benzinlideyim :) gerçekten çok kararsızım. Elektrikli düşünmemin nedeni tabii takdir edersiniz yakıt maliyeti. c5 aircross kullanıyorum, memnunum da. Daha önce xtrail kullanıyordum, o daha genişti tabi. Bu araçta tabi dış görünümü ile etkiliyor insanı ancak işte... bilemiyorum bakıcaz.
-
Fosil yakıtları ithal eden bir ülke olarak, hızlı bir şekilde elektrikli araçlara geçilmesi taraftarıyım. Her gün İstanbul başta olmak üzere metropol şehirlerde, otoyollarda zehir soluyoruz. Bunu engellemenin tek yolu, elektrikli araçlar. Ayrıca bakım maliyetleri oldukça düşük ve mekanik aksam az olduğu için, bakımları kolay ve teknik arıza ihtimali de az. Elektrikli veya buna benzer hidrojen vb. sıfır karbonlu sistemlerin bir memleket meselesi olduğuna da inanıyorum. Enerji üretiminde yenilenebilir (güneş, rüzgar vb) enerji üretimini de arttırabilirsek, ülkemiz bundan büyük menfaat sağlayacaktır. Bu itibarla yeni araç düşünenler, biraz elektriklinin vakit kaybına tahammül edebilirim diyenler, mutlaka elektrikli araca geçmeli. Bu araçlara alışanların da kolay kolay fosil yakıtlı araçlara dönemeyeceğini düşünüyorum.
-
2 senelik Zoe kullanıcısıyım. Torres evx ilgimi çekiyordu, özellikle 300kw şarj hızıyla.
Şimdi bangır bangır reklamını yaptıkları bu 300kw yalan mı çıktı 120kw mı şarj hızı? Çok ayıp be.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X