Şimdi Ara

SSeyir halinde fren ve direksiyon kitlendi (otomatik araç)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
18.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu gün 2014 model Honda civic aracımla yokuş aşağı inerken yavaşlamak için frene bastığımda fren sertleşti ve basamadım. Tüm gücümle ittirip arabanın hızlanmasını önleyebildim. Yolun sonu bina olduğu için aşağıda sağa kırmaya çalıştım ama direksiyon da aynı şekilde sertleşmişti. Tam kaza yapacakken el frenini çekip aracı durdurdum yolun ortasında.

    Arkamdaki aracın sahibi beyefendi aracından inip yardımcı olmak istedi. Ama o da direksiyonu hareket ettiremedi. Anahtarı çıkarıp aracı yeniden çalıştırdığımızda düzeldi ancak araç.

    Acemi şoförüm. İlk başta hata yapmış olabileceğimi düşünmüştüm ama yardıma gelenler de anlayamadılar. Bunu daha önce aracın kapısı açıkken yaşamıştım. Aracın kapısı açık kaldığında bu şekilde kitliyordu. Fakat seyir halinde ve kapı kapalıyken, üstelik yokuş aşağı bunun olması beni çok korkuttu. Yavaş gidiyor olmasaydım aracı durduramazdım.


    Araç çalıştıktan sonra 15 km kadar sorunsuz sürüp evime geldim.
    Başına bu tarz bi şey gelen oldu mu? Bunun sebebi ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Seyir Halindeyken Otomatik Aracın Fren ve Direksiyon Kilitlenmesi

    Seyir halindeyken otomatik aracının fren ve direksiyonunun kitlenmesi ciddi bir güvenlik sorunudur. Bu durum, aşağıdakiler gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Otomatik Arabada Direksiyon Kilitlenmesi: Otomatik araçlarda, direksiyon kilidi genellikle aracın park halindeyken tekerleklerin hareket etmesini önlemek için devreye girer. Ancak nadir durumlarda, seyir halindeyken direksiyon kilidi devreye girebilir.

    • Arızalı Direksiyon Pompası: Direksiyon pompası, direksiyon sistemine güç sağlar. Arızalı bir direksiyon pompası, direksiyonun sertleşmesine veya tamamen kilitlenmesine neden olabilir.

    • Elektriksel Arızalar: Otomatik araçların direksiyon ve fren sistemleri bilgisayarlı olarak kontrol edilir. Elektriksel arızalar, bu sistemlerin düzgün çalışmamasını ve kilitlenmesine neden olabilir.

    • Hidrolik Sistem Arızaları: Otomatik araçların bazı modelleri hidrolik direksiyon sistemleri kullanır. Hidrolik sıvısındaki sızıntılar veya düşük sıvı seviyeleri, direksiyonun sertleşmesine veya kilitlenmesine neden olabilir.

    • Fren Servo Arızası: Fren servosu, sürücünün fren pedalına uyguladığı gücü artırır. Arızalı bir fren servosu, frenlerin sertleşmesine veya tamamen kitlemesine neden olabilir.

    Seyir Halindeyken Direksiyon Kilitlenmesiyle Karşılaşırsan Ne Yapmalısın?

    Seyir halindeyken direksiyon kilitlenmesiyle karşılaşırsan, panik yapma ve aşağıdaki adımları izle:

    • Sakin kal ve aracın kontrolünü sağlamaya çalış.
    • Aracı yavaşlatmak için motor frenini kullan.
    • Işıklarınızı yakıp dörtlü flaşörlerinizi çalıştırın.
    • Yolun kenarına mümkün olduğunca güvenli bir şekilde yanaş.
    • Aracı park konumuna al ve el frenini çek.
    • Motoru kapat ve anahtarları çıkar.
    • Aracından inme ve güvenli bir yere git.
    • Yetkili servisi veya yol yardımını ara.

    Önemli Notlar:

    • Direksiyon kilitlenmesi sorunu tekrarlıyorsa, aracını yetkili bir servise götürerek kapsamlı bir incelemeden geçirmelisin.
    • Seyir halindeyken direksiyon kilitlenmesi ciddi bir güvenlik sorunudur. Bu durumla karşılaşırsan, sakin kal ve aracını güvenli bir şekilde durdurmaya çalış.
    • Otomatik araçların direksiyon ve fren sistemlerinin bakımı, güvenli ve sorunsuz bir şekilde çalışmaları için çok önemlidir. Bakım programına uyduğundan emin ol.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bir Benzerini de ben ornek vereyim, fiesta sahibiyseniz yokus yukarı cikarken birden direksiyon sertlesip, ariza ışığı yakabilir.. Korkmayın, ayni yokuşu tekrar inin duzelecektir.



    Acaba motor stop mu etti ki? Fren sertlesmesi kilitlenmesi bu yüzden olur genelde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç stop etmişmiydi? Eğer lpg de veya benzinde sorun var ise stop ettiği için fren şişer ve direksiyon kilitlenir. Aynısı bmw de başıma geldi kaldırıma çıkmıştım :geçmiş olsun,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KöfteSuyu kullanıcısına yanıt
    Müzik sesi yüksek olduğu için hiçbir fikrim yok stop mu etti. Otomatik araba stop etmez diye bildiğim için aklımın ucundan bile geçmedi bu. O anki korkuyla sadece el frenlerini çekip durabildim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben dün tam otomatik aracı park ederken stop ettirdim. hatta güldük nasıl başardım diye. yaşadığınız şeyler aracın stop ettiğini gösteriyor bence. müzikten anlamamış olabilirsiniz.. adam yardımcı olmaya geldiğinde araba çalışıyormuydu ? müziği kısmıssınızdır illaki durunca. stop ettiyse ve yeniden çalıstırdıysanız düzelmiştir..
  • Fren ve direksiyon hala kilitti. Gaza basınca ses geliyordu ama araç hareket etmiyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba lpg li heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Düz kontak ve Direksiyon Kilidi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Aynen, lpgli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.

    Yaşadığınız olay çok değişik bir durum.

    Garantisi devam ediyorsa servise gidin gösterin aracı. Bu iş şakaya gelmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg candir



    Muzigin sesini acmaya korkuyorum ben arabaya binince refuja ciktim bi kere ayni sekilde (e34)

    Edit : benim 93 e34 de devir aniden dusup(rölantinin altina) hemen geri yukseldiginde konsol stop uyarisi veriyordu direksiyon ve fren kitleniyor ama motor calismaya devam ediyordu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orsak26 -- 24 Temmuz 2017; 7:5:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor stop etmiş, otomatik vites araç da seyir halinde stop edebilir.
  • ateşleme ya da yakıt enjeksiyonunda sıkıntı varsa otomatik araç da stop edebilir. bobin arızası nedeniye seyir halindeki honda cr-v aracım stop etmişti. direksiyon aynen eski hidroliksiz şahinlerde gibi sertleşti ama araç hareket halinde olduğu için döndürülebiliyordu. Bir süre sonra fren de sertleşir.

    Ayrıca otomatik araç hareket halinde stop ettiğinde mevcut vites yavaş yavaş devir düşerek yavaşlamaya başlıyor.
  • ilteris_ kullanıcısına yanıt
    Aslında stop etmek denmez buna. Araba hareket halinde ve viteste olduğu sürece motor dönmeye devam eder. Hidrolik direksiyonun gücü zayıflar ama neticede döner. Pistonlar çevrime devam ettiğinden fren servosu da çalışmaya devam eder.
    Ama vitesi boşa alırsanız iş başka. O zaman motor tamamen durur. Bütün destekleri kaybedersiniz.
  • korktum hocam ben hondadan artık sadece s2000e binerim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dun seyir halinde lpg li otomatik insignia stop etti. Calistirip 2 defa devam ettim ama 3. Stopta arac calismadi. Aku takviyesiyle calistirmayi basardik. Nasil ve neden oldu anlamadim. Dun motor ariza yakmisti bugun sondu. Simdilik bi sikinti yok gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anlattıklarınıza bakılırsa araç stop etmiş.
  • araç stop etse de anahtar geri yönde çevrilmediği için aracın direksiyonu kilitlenmez, sadece biraz ağırlaşır ki hareket halindeki arabayı çevirmekte zorluk olmaz, fren de şişer ama sürekli pompalanırsa

    böyle bir durum sadece arızadan kaynaklı meydana gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supergoktugtr

    Dun seyir halinde lpg li otomatik insignia stop etti. Calistirip 2 defa devam ettim ama 3. Stopta arac calismadi. Aku takviyesiyle calistirmayi basardik. Nasil ve neden oldu anlamadim. Dun motor ariza yakmisti bugun sondu. Simdilik bi sikinti yok gibi.
    lpg ayarı veya supap problemlerinden yapar genelde, önce lpg kontrol edilmeli, opellerde cut-off la alakalı problem oluyor lpgde, bir de klima çalışıyorsa normal

    araç 1.4 veya 1.6 turbo mu yoksa atmosferik 1.6 mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    lpg ayarı veya supap problemlerinden yapar genelde, önce lpg kontrol edilmeli, opellerde cut-off la alakalı problem oluyor lpgde, bir de klima çalışıyorsa normal

    araç 1.4 veya 1.6 turbo mu yoksa atmosferik 1.6 mı?

    Alıntıları Göster
    1.6 turbo. Ben aracin benzin pompasindan suphelendim cunku araba benzinde de calismadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç stop etmiş bence yakit sisteminde bir sorun olduğu için olmuş benzinli olsa motora pislik gelmiş diyeceğim



    Dün de benim başıma geldi tam otomatik araç kavşağın tam ortasında stop etti ve motor ariza ışığı yandı tekrar marş basınca vuruntulu ama çalıştı ve arıza ışığıda söndü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.