Şimdi Ara

OTOYOLLA KARAYOLU BÖLÜNMÜŞ YOL NASIL AYIRT EDİCEZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
11.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • EHLİYETTE YAZILDIM HİÇ BİŞEYDEN ANLAMIYORUM LÜTFEN YARDIM



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otoyollar, Karayolları ve Bölünmüş Yollar Arasındaki Farklar

    Günlük yolculuklarında sık sık "otoyol", "karayolu" veya "bölünmüş yol" terimlerini duymuşsundur. Ancak bu farklı yol türleri arasındaki farkları biliyor musun? Bu rehber, otoyollar, karayolları ve bölünmüş yollar arasındaki temel farkları anlamana yardımcı olacaktır.

    Karayolu Nedir?

    Karayolları, iki yönlü yollardır ve genellikle yerleşim alanlarında veya kırsal bölgelerde bulunurlar. Ortalarında fiziksel bir bariyer bulunmaz ve genellikle hız sınırları daha düşüktür.

    Bölünmüş Yol Nedir?

    Bölünmüş yollar, fiziksel bir bariyer (örneğin bir yol kenarı veya beton duvar) ile ayrılmış iki yönlü yollardır. Bu bariyer, karşı yönden gelen trafikle çarpışma riskini azaltır. Bölünmüş yollar genellikle karayollarından daha yüksek hız sınırlarına sahiptir.

    Otoban Nedir?

    Otobanlar, kontrollü erişimli, bölünmüş yollardır. Giriş ve çıkış noktaları genellikle sınırlıdır ve yol kenarında park etme veya durma yasaktır. Otobanlar genellikle en yüksek hız sınırlarına sahiptir ve genellikle uzun mesafeleri kat etmek için kullanılır.

    Otoban ve Karayolu Arasındaki Fark

    • Kontrollü Erişim: Otobanlar kontrollü erişimlidir, yani giriş ve çıkış noktaları sınırlıdır. Karayollarında ise çok sayıda kavşak ve girişim noktası bulunur.
    • Hız Sınırları: Otobanlar genellikle karayollarından daha yüksek hız sınırlarına sahiptir.
    • Trafik Yoğunluğu: Otobanlar genellikle karayollarından daha yoğun trafik yaşar.
    • Amaç: Otobanlar uzun mesafeleri hızlı bir şekilde kat etmek için kullanılırken, karayolları daha kısa mesafeler ve yerel erişim için kullanılır.

    Bölünmüş Yol ve Karayolu Arasındaki Fark

    • Fiziksel Bariyer: Bölünmüş yollar, karşı yönden gelen trafikle çarpışmaları önlemek için fiziksel bir bariyere sahiptir. Karayollarında ise böyle bir bariyer yoktur.
    • Hız Sınırları: Bölünmüş yollar genellikle karayollarından daha yüksek hız sınırlarına sahiptir.
    • Güvenlik: Bölünmüş yollar, fiziksel bariyer sayesinde karayollarından daha güvenlidir.

    Umarız bu rehber, otoyollar, karayolları ve bölünmüş yollar arasındaki farkları anlamana yardımcı olmuştur. Güvenli ve keyifli yolculuklar!

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Derslere git öğretirler, aksatma.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İŞ YÜZÜNDEN DERSLERE GİDEMİYORUM ANCA EVDE ÇALIŞIYORUM USTA
  • Benim ehliyetim var ama açıkcası bende aradaki farkı tam olarak bilmiyorum. Uzun yolda yandex açıyorum. O bana nerede ne hızla gitmem gerekiyorsa söylüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otoyol dediginiz bildiginiz otoban. Hiz siniri 120 dir. Bolunmus yol da ters istikametlerin arada bir refuj ile bolunmus halde bulunan sehirler arasi ve yerlesim yerleri disindaki yollara deniyor. Hiz siniri 100 olmasi gerek. Sinirlardan emin degilim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yolu parayla kullanıyorsan otoyol beleş kullanıyorsan bölünmüş yol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Otoyol dediginiz bildiginiz otoban. Hiz siniri 120 dir. Bolunmus yol da ters istikametlerin arada bir refuj ile bolunmus halde bulunan sehirler arasi ve yerlesim yerleri disindaki yollara deniyor. Hiz siniri 100 olmasi gerek. Sinirlardan emin degilim.

    Otobanda 120 km, bölünmüş yolda 110, çift yönlü yollarda 90 km.

    Ben de 2 hafta önce girdim sınava, yazılı sınav çok kolay merak etmeyin. Beni en çok zorlayan ilk yardım oldu. 2 Soruyu yapamadım, ikisi de ilk yardım bölümünden.

    Derslere hiç girmedim, kurstan aldığım kitapla evde çalıştım, yeterli oldu. Zaten yolda yürüyen çoğu kişinin bileceği konularda detay/teferruat bilgisine sahip oluyorsunuz o kadar.
    http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Trafik/HizSinirlari.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 18 Ocak 2018; 10:36:23 >




  • Yeşil tabela otoyol mavi tabela bölünmüş yol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otoyollara girişte gişe bulunur.

    Tabelaları yeşil olur.



    Bölünmüş karayolunda ücret ödenmez.

    Tabelalar mavi veya beyaz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OTOYOLLA KARAYOLU BÖLÜNMÜŞ YOL NASIL AYIRT EDİCEZ

    otoyol tabelası
  • Karayolu şehirler arası ücret ödenmeyen hem iki hem tek yönlü olabilen yollardır. Bu yollar yerleşim yerlerinden geçer ve üzerinde tesis yapı fabrika felan bulunabilir..Hız sınırı 110dur bu sınır bazı yerlerde düşebilir ayrıca bu yollarda her türlü viraj olabilir.. Hayvan çıkabilir. Tali yoldan araç çıkabilir.



    Otoyol ücretlidir iki yönlüdür ortadan bölünmüştür mahalden geçmez üzerinde tesis yapı vs. bulunamaz bulunsa da sadece dinlenme tesisi ve benzinlik bulunur ona da bağlantı yoluyla girilir. Keskin virajları yoktur yol bitene kadar sürekli 120 hız ile güvenle gidilebilir. Bildiğim kadarıyla bu yollara her hangi bir hayvan çıkamıyor çünkü tel çit oluyor bu yolların kenarında.



    Bölünmüş yol.. iki yönlüdür fakat ortada refuj vardır yani yol bölünür.. bunu ifade etmektedir.. şehir içindeki bölünmüş yollarda şehir içi hız sınırı geçerlidir yani 50 geçerlidir. Fakat şehir içinde ana arter niteliğinde daha geniş ve işlek bir bölünmüş yol var ise hız sınırı 82 felan oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 18 Ocak 2018; 11:7:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    En çok hangi konulara çalışmak lazım hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entelseven

    İŞ YÜZÜNDEN DERSLERE GİDEMİYORUM ANCA EVDE ÇALIŞIYORUM USTA

    google

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entelseven

    En çok hangi konulara çalışmak lazım hocam ?

    Trafik levhalarına çok takılma. Tonla levha var, ordan pek soru çıkmıyor. Zaten gerisi oku-geç tarzında, 1 kez okuyup girsen rahat yaparsın.

    Ben levhaları öğrenmeye çalıştım, hem trafikte de işime yarar dedim ama o kadar çoklar ki, öğrenmeye çalışmak hem zaman kaybı hem imkansız.

    En çok dikkat etmen gereken geçiş üstünlüğü/önceliği olur. Bu konuya dikkatli çalış.

    Çıkacak soru sayısı şu şekilde;

    OTOYOLLA KARAYOLU BÖLÜNMÜŞ YOL NASIL AYIRT EDİCEZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 20 Ocak 2018; 11:2:7 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.