Şimdi Ara

Stellantis, 800 km menzil sunan STLA Frame platformunu tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden Stellantis, yeni nesil araç platformlarının üçüncüsü olan STLA Frame hakkında daha fazla detay paylaştı. Söz konusu platform, body-on-frame yapıya sahip büyük pickup ve SUV'larda kullanılacak.



    STLA Frame, "multi-energy" yani çok enerjili bir platform olmasıyla öne çıkıyor. Bu da aslında platformun ICE (içten yanmalı motor), hibrit, hidrojen, BEV (bataryalı elektrikli araç) ve REEV (menzil artırıcı elektrikli araç) gibi çoklu desteğe sahip olduğu anlamına geliyor.



    Özellikle Kuzey Amerika pazarındaki büyük pikcup ve SUV ihtiyacına yanıt verecek olan STLA Frame platformu, REEV modellerde 1100 kilometreye kadar, BEV modellerde ise 800 kilometreye kadar sürüş menzili vadediyor. 1224 kg'a kadar yük taşıma kapasitesi, 6,5 tona yakın çekme kapasitesi ve 610 mm'ye kadar sudan geçiş yüksekliği gibi değerler de platformla ilgili öne çıkan detaylar arasında.



    Stellantis, 800 km menzil sunan STLA Frame platformunu tanıttı
    Yüksek mukavemetli çelik malzemeyle üretilen STLA Frame platformu, batarya paketi için genişletilmiş bir merkez yuvaya sahip. Bu sayede 159 ile 200 kWsa kapasiteye sahip sıvı soğutmalı büyük bataryalar entegre edilebiliyor. 250 kW'a kadar maksimum güç sunan ön ve arka elektrik motorlarıyla donatılacak olan sistem, bir aracın 0-100 km/s hızlanmasını 4,4 saniyede tamamlamasına imkan verecek. Havalı süspansiyon dahil olmak üzere esnek süspansiyon tasarımları da platformun öne çıkan parçaları arasında.



    Ayrıca Bkz.Chery, "dünyada ilk" iddiasıyla GWh seviyesinde katı hal pil üretim hattı kuruyor



    Platformun öne çıkan bir diğer özelliği de BEV konfigürasyonunda 800V elektrik mimarisine sahip olması. Bu sayede 350 kW maksimum DC hızlı şarj kapasitesi sunabilecek olan araçlarda 10 dakika şarjla 160 km menzil elde etmek mümkün olacak. REEV modeller ise 175 kW'a kadar 400V DC hızlı şarj desteğiyle 10 dakikada bataryaya 80 km menzil ekleyebilecek. Söz konusu modeller, bataryadaki enerjiyle elektronik cihazlara veya şebekeye elektrik sağlayan çift yönlü şarj desteğine de sahip olacak.



    Ram ve Jeep, yeni STLA Frame platformunu ilk kullanacak olan Stellantis markaları olacak. Konuyla ilgili detayları siz değerli okurlarımıza aktarmaya devam edeceğiz.




    Kaynak:https://www.media.stellantis.com/em-en/corporate-communications/press/stellantis-launches-third-all-new-multi-energy-platform-stla-frame-offers-best-in-class-690-mile-electrified-range-or-500-mile-bev-range-towing-and-payload







  • Rakamlar çok etkileyici görünüyor.
    Özellikle Plug in Hybrid araçlar için vaat edilen şarj hızı çok iyi.

  • 800V mimariye sahip olmayan araç satın almayın.

  • Bu sedanlar neetti size kardeşim. Bir firmada bi sedan üretsin artık...

    508 yeni jenerasyonda Stla large düşünülüyordu sanırım Dodge charger ile ortak, o da gidirik oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xtatic -- 20 Kasım 2024; 14:18:44 >
  • swat882 kullanıcısına yanıt
    Aynen Avrupa’lılarda yavaş yavaş geçiyor işte.

    Çin’de 900V’luk yarı katı hal bataryalar giriş yapıyor.

    Seneye ve ilerisinde 1000V hatta 1200V konuşuluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 800km menzili içten yanmalı motor desteğiyle sağlayabiliyorlar bu da All Electric sloganını yerle bir eder.

    Benim 2018 model manuel Mazda 3 Skyactiv-G 1.5, bir depoyla (51lt benzin) 1100km rahat görüyor. Hibrit bile değil, 100% ICE motor. Geçmiş ICE'deydi, bugün ICE Yrın elektrik olacak deniliyor. Bakalım ne kadar sürecek bu zorlama hayaller.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupalı üreticiler elini çabuk tutup +1000 km elektrikli araçlar çıkarırlarsa durumu toparlarlar. Yoksa bu gidişle tarihin tozlu sayfalarında yer alacaklar.

    Çinli telefon üreticilere karşı çoğu şirket kapandı. Sıra elektrikli araçlara geldi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Avrupalı üreticilerin şu saatten sonra Çinli üreticilerle başedebilmesinin tek yolu var O 'da bugüne kadar sürdürdükleri pişkin ticaret prensiplerinden vazgeçip Çin'li rakiplerinin ne yaptığını anlamaya benzerini yapmaya çalışmak olabilir, bunun dışındaki bütün yollar kapalı sadece yasaklama ve ticari kotalarla iş görebilirler aksi durumda şansları yok.

    Çin'li üreticiler gibi aç olmadıklarından gıdım gıdım ilerleme kaydederek mal satmayı matah iş sandıkları için yıkıma uğramadan geri vites yapacaklarına ihtimal vermiyorum.

    tanıttıkları platform kesinlikle işe yarar fakat bunun üretime girip hangi modellerde görecek olmamız mevzusu işin can yakıcı kısmı.
    800v ile gelmesi, birçok gövde tipine uyması ve farklı yakıtlı araçlarda kullanılma amaçlanarak tasarlanmış olması vs hepsi şimdilik kağıt üstünde iyi duruyor. saha da görmek lazım. :)





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.