Merhabalar Aracim Peugeot Rifter 24900 km de motor arizasi uyarisi verdi. Motor kendini korumaya aldı. 3500 deviri gecmedi. Kapatip acinca gene uyari cikiyordu. Ben de epey buyukce bir servise gittim. Yakin zamanda gene uzun yola cikacagim icin uyariyi silebiliyorsa silsinler silemiyorlarsa da en azindan neyle ilgili oldugunu bileyim ona gore seyahati ertelerim diye dusundum. Servise gittim bu durum icin randevu almam gerektigini soylediler simdi bakamayiz dediler. Ben de mecbur 1 2 gun beklerim diye randevu istedim. Randevuyu 11 Kasıma verebileceklerini soylediler. O an tabi ki şok oldum. Arizanin tespiti icin bir bucuk ay arabaya binmemem gerekiyor. 2 adet bilgisayar varmis butun guncellemeler de onda yapildigi icin bazen 1 arac 3 4 saat bagli kaliyormus. Cok fazla sira oldugu icin 11 Kasima verebiliriz dediler. Butun stelantis grupta durumun boyle oldugu bazilarinin yil sonuna bile randevu verebilecegini istersem arayip sorabilcegimi soylediler. Gittigim servis istanbulun belki en buyuk ve memnuniyetin de cok yuksek oldugu bir yer. Sonra bir tanidigimin oldugu servise gittim. Ekran uzerinden servis sifirlamasi yapti ve uyari yok oldu. Bakimdan sonra yurtdisi 10 bin servis araligi yuzunden uyari verdigini soyledi. Km tam olarak ilk servise gittigimden 10 bin fazlaydi. Uyariyi sildikten sonra bir daha cikmadi henuz. Ancak bana tuhaf geldi. Boyle bir durumda servis uyarisi vermesi gerekir diye dusunuyorum. Motor ariza uyarisi neden versin. Ustelik son km ye kadar bakim yaklasiyor gibi bir uyari da vermedi. Sizler boyle bir durum yasadiniz mi acaba? Bana mantiksiz geldi ancak suan durum çözüldü gibi? Bir diğer önemli konu da gerçekten bir motor arizasi olsa sadece ariza tespit icin 1- 1.5 ay arac mi yatiracagiz? Artik telefondan bile baglanip uyari gormek silmek mumkun. Bu asla kabul edilebilir bir durum değil diye dusunuyorum. Cok daha luks 2 3 milyona arac alip ariza isigi yakinca ne oldugunu gormek icin 1.5 ay araca binmemek daha once hic bir markada karsilasmadigim ve asla kabul edilebilir bir durum degil. Facebook rifter grubunda da randevularin 2 ay sonraya zor alindigi konusunda yazanlar oldu. Bu konuyu Peugeot Turkiye, Stellantis Turkiye ve en önemlisi Stellantis yurtdisina yazmayi dusunuyorum. Zaten vergisi vs en pahali araclara biniyoruz. Her bakim tonla para veriyoruz bir de uzerine boyle bir muamele gormek sacmalik. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Stellantis Grubu Servis Durumu? Pişmanlığı?
-
-
Tüm Türkiye'de servis olayları premiumlar dışında sıkıntı. Sırf bu yüzden lexus mini bmw audi bunlar dışında araç alınmaz halde neredeyse, Mercedes bile sıkıntı.
Lakin Stellantis bambaşka bir boyutta. Ülkedeki tüm servisleri dökülüyor her açıdan, yazın ama hiçbir şey beklemeyin, koç tüm yönetimi alınca biraz toparlanırlar o kadar. Bu kadar berbat servis yönetimi de başarı, Sonra gene satışları çıkılacak sırf bu yüzden, ne kadar rezil durumda olduklarının da farkında değiller,
Bakın başıma geleni anlatayım kendi aracım için garanti uzatma yapmıştım son serviste uzatalım tekrar dedim sistemde yok uzatmamışsınız dediler, fatura gösterene kadar yalan söylüyorsunuz muamelesi yapıldı, faturayı görünce de tamam ama süresi geçmiş dediler bir ay.
Halen sisteme uzatmayı girmediler, isin acı tarafı servise 1 ay geç falanda gitmedim adamlar randevu vermedi, En son peugeot sitesinden randevu alabildim onu da 15 gün kendileri arayıp ötelediler,
Stellantis'i aradım yaptıkları iş uzatmanız sisteme girildi dediler, yahu dedim bu zaten suç girmeniz gerekiyordu, diğer konular ne olacak, siz sadece servisin suçunu örttünüz,
Muhteşem cevap geldi başka servise gitseydiniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 29 Eylül 2024; 14:30:39 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eyvah ben de garanti uzatmistim. Ilk bakimda baktirayim bari.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ustanın dediği gibi genelde bu uyarı bakım yağı eskime veya bakım zamanından dolayı yanıyor. Fakat ekranda çok basit işlem bile olsa yeni araçların çoğu motor ile alakalı en ufak birşey de motor arızası olarak yakıyor. Sorun basit olabileceği gibi çok farklı da olabiliyor, arıza cihazına bağlamadan bilemezsiniz.
Gelelim sizin duruma, şimdi basit bir soru sorayım. Sizin bir araştırma ile tespit ettiğiniz, gördüğünüz sorunu genel merkez, ana merkez görmüyor bilmiyor mu zannediyorsunuz? Sizden çok daha iyi biliyorlar hatta ana merkezler zaten bunu yapanlar, sorunu ortaya çıkartan onlar.
Peki iki bilgisayar yerine üç,dört tane fazla alınsın, o da çözüm değil. Zaten bu bilgisayarları satmak için bunları yapıyorlar ve çok ciddi paralar, işletmelerin maliyetini kurtarmaz. Hadi parasını geçtim bu cihazı kullanacak, anlayacak personelde lazım. Sadece cihazı almak ile sorun çözülmüyor.
2020 öncesinde bile bu kadar çok arıza cihazı bağlanmasına araçlar ihtiyaç duymazdı, 2010 öncesi ise ancak kritik durumlarda araç uyarı verirdi. Kısacası işiniz servislik değil servislerin çok bekletmeden artık başa çıkabileceği bir iş değil bu süreçler, genel merkez de servisler gibi onlarda aynı, Fransa merkeze ulaşırsanız da zaten aracı ürettiren onlar, sorunu bilen de onlar, bildikleri şeyi onlara söylemiş olacaksınız sadece
-
Hocam avrupada boyle degildir diye dusunuyorum. Tuketici haklari bizden daha iyi durumda. Orada sadece ariza tespit icin 1.5 ay araci kullanma deseniz isyan cikar bence. Biraz 3. dunya ulkesi muamelesi goruyoruz gibi geliyor. Yedek parca da ayni durumda eskiden lojistik cok daha sikintiyken 1 hafta suren isler aylarca parca bekleniyor, arac yatiyor serviste. 6 ay opel insignianin radarini bekledik demisti servisteki arkadas muhabbet arasinda. 6 ay guvenlik ozellikleri olmadan kullanmak durumunda kaliyor ki daha ciddi bir parca olsa araba yatacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Her yerde sorun sadece orada özel servisler daha fazla bir de ülke değiştirip sorunu bile çözebiliyorsunuz. Ben Avrupa forumlarını takip etmiyorum ama Amerika ediyorum, basit bir arıza tespiti bile 500 dolardan başlıyor yetkili serviste. Randevu da arıza durumuna göre 1 hafta gibi zaman orada da geçiyor.
Parça sorunu ise hala devam ediyor, bulundurmuyorlar, stok fazlası ithal etmiyorlar. Basit bir parçanın bile temini 3-4 ay artık normal denmeye başlandı. Çoğu marka da aynı durumda ayrıca.
Tabi ülkemizde satış rekorları kırması servis yoğunluğunu ekstra etkilemiş olabilir. Şu anda açık ara pazar lideri bu grup markası araçların toplam satışları. Pejo grubu çok araç satıyor, servis sayısı arttığında sorunlar biraz daha azalır. 1 ay olmaz 10 gün olur. Demek istediğim bu sorunlar biliniyor, bilinmeyen konular değil. Yapacağız, edeceğiz, planlarımız dahilinde vs derler sizde de kastettiğim bu.
-
Alfa romeo/jeep/ (maserati :D) servisleri de iyi genelde gördüğüm üzere. Kendi kullandığım ankara otokoç (birmot) bir yetkili servise göre muazzam gerçekten, çok memnunum. Toyota için de ankara toyandan memnundum. Psa ise hiç güven vermiyor (hem satış hem de satış sonrası) başta o distribütörü olmak üzere. Balık baştan kokar.
Haziran ayında benzinli opel corsanın bakımı için ankaradaki servisleri aradım. Malumunuz bu araçlarda kronik sağa çekme problemi var ama çözülüyor. Servisin bir tanesi bu sorunu çözebilecek personeli olmadığını söyledi ve dumur oldum. Alt tarafı yazılım güncelleme ve rot ayarı ( belki direksiyon açı sensörü ayarı ) yapılacaktı. Sözüm ona yetkili servis.
Stellantiste tüm servis operasyonları tofaşa geçecek diye bir söylenti var ama olur mu olursa da değişim olur mu göreceğiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla çok umutlanmamak lazım ama koç grubu iyi kötü bir servis anlayışına sahip en azından. Ne bileyim eski kuga'da servis ile ilgilenen benimle muhatap olan kişi makine mühendisi bir gençti, En azından ne dediğini biliyordu.
Burada iki tane kadın öyle dolanıyor, serviste eksiklikler var falan filan. Tofaş'a tam geçiş yılbaşında rekabet kurulu henüz onaylamadı. Her haltı onaylarlar bu tüketici lehine ya sürünür,
Lakin şu aralar hyundai , toyota gibi eskiden basbayağı iyi olan servislerdende inanılmaz şikayet geliyor zira usta bulamıyorlar, iyi usta direkt sanayiiye kaçıyor düzgün maaş vermedikleri için, En son babamın arabası için standart servise toyota'ya gittik bildiğin çocuklar çalışıyor,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 29 Eylül 2024; 15:5:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Böyle bir şey olabilir mi ya, bu kabul edilebilir mi, sizden başkada şu ana kadar denk gelmedim (sabah akşam PSA gruplarinda geziyorum, bilgi topluyorum, bir sonraki aracı gözüme kestirdim ve PSA araci olduğundan bilgi topluyorum) eğer böyle ise ben bu aracı almam..
İzin verirseniz bu paylaşımınızı sosyal medyada paylaşmak istiyorum.
Otokoc pahalı, yavaş, bürokrasi çok, kuralcilik tavan vesaire vesaire...
Ama iş bir şekilde çözülüyor diyelim servis sizin haklı olduğunuz bir noktada ayak diriyor, tamam o zaman ben müşteri hizmetleri ile görüşeyim dediğiniz anda işler inanilmaz değişiyor. Herkes merkezden çekiniyor ve her aşamada bunu hissediyorsunuz.
Türkiye'de marka algısı belkide en düşük firma Fiat ama eğer aracınız garanti kapsamındaysa ve hakliysaniz sorununuz çözülüyor.
Şuan Egea kullanıyorum ve aracı değiştirmeyisimin tek nedeni inanılmaz yoğun bir tempoda ve bir araç için bütün zorlu kosullarin bir arada gerçekleştiği şekilde araç kullanıyorum ve aracsizliga tahammülüm yok bu noktada servis beni yarı yolda bırakmaz diye düşünmemdir.
Gerek ikame araç olsun gerekse garanti politikasi sağolsun (birde akıllı servis uygulaması çıkardılar sagolsunlar) gerçekten şu ana kadar hiç mağdur etmediler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yeni yılda tofasa geçiyor hocam toparlar sanırım biraz,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düşündüğüm araba ortak üretim dolayısıyla şu anda aynı arabayı Fiatta satıyor biz nispeten küçük şehirde yaşadığımızdan burada böyle bekleme süreleri olmaz sorunu bir şekilde çözeriz ama Ankara İstanbul gibi şehirlerde böyle bir problem varsa o şehirlerde yaşasam bu ortak üretim araçlarda özellikle Fiat olanına odaklanirdim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Skoda servisleri gayet iyi haksızlık yapmayın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tam tatilden 1 gün önce peugeot'da aynısı başımıza geldi. aynı gün önemli bir sorun mu, tatil çıkılır mı çıkılmaz mı ona da cevap veremediler, arabayı bıraktık, başka-eski-küçük arabayla tatile çıktık...
peugeot'un servis ağının gelişimi satış rakamlarına yetişemedi. bakım sonrası arac teslim etmeleri bile yarım saat sürüyor. Arıza-yapılacak iş vs hakkında müşteriyle iletişim-onay mekanizmaları da diğer markaların gerisinde diyeceğim ama diyemiyorum zira yok gibi bir şey. kafalarına göre bir şeyler yapıyorlar sen de gidip ödüyorsun, faturada görüyorsun ne olmuş ne bitmiş.
ama adblue konusunda bizi üzmediler o yönden haklarını yememek gerek.
-
Haklısınız hocam elbet kendileri de farkındadır da böyle kabullenesim de gelmiyor. Satayım diye düşündüm, sonra dedim toparlar herhalde on binlerce insan kullanıyor sonuçta bu kadar aylarca sıra devam edemez. Umarım koç grubuna geçince servis sayısı , hızı artar.
-
Paylaşabilirsiniz tabi ki . Yani başka bir serviste tanıdığım olmasa, durum daha ciddi bir şey olsa 1.5 ay boyunca sadece ne olduğunu öğrenmek için bekleyeceğim. Belki 30 saniyede çözülecek bir sorun. Yani araç yokluğu sizin için imkansız bir durumsa bence bölgenizde servise gidin, açık açık bugün arıza verse bir şey olsa ne kadar sürer tespit edilmesi , randevu ne zamana alınabilir konuşun.
Rifter facebook grubunda da bir arkadaş cam için gittiğini 2 ay sonraya anca sıra verdiklerini , acil olarak gelenlerin araçlarını içeri bile alamadıklarından bahsetmiş. Küçük yerlerde muhtemelen bu kadar dramatik bir durum yoktur ama özellikle büyük şehirlerde şuan büyük bir sıkıntı var gibi görünüyor.
-
Uzun süredir honda kullanıyordum. Hondanın da servisleri yoğun olurdu ama asla böyle bir durum olmazdı. Aramadan bile gittiğimde biri ilgilenir , iyi kötü bir tablet ile bakılır, en azından durumdan haber ederlerdi. Dediklerinize katılıyorum. Sanırım en büyük sorun satış rakamları ile servis ağının paralel hareket etmemesi. Bakımlarda müşteri kabul kısımları sabah halk ekmek kuyruğu gibi oluyor. Onlarca araç yığılıyor kapıya içerisi vale gibi çalışanlar araçları sokmaya çalışıyor tam keşmekeş.
-
Neresi hocam burası mepa mı ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
301 harici dışarıda anlayanı da yok bu güncel peugeot'ların ayrıca yağa-filtreye duyarlılığı çok fazla ve peugeot servisi görece ucuz, araba eskidikçe daha da ucuzluyor. öyle olunca hakikaten gidip dışarıda sahte yedek parçalar, yağlar abuk sabuk ustalar vs arasında iş yaptırmaya çalışmanın anlamı da olmuyor maddi olarak da %30 bile fark etmiyor.. Bence bundan dolayı da bir yoğunluk var servislerinde.
hondada ise en azından son jenerasyona kadar durum tam tersi. dışarıda hem daha iyi hizmet var hem 1/3 fiyata.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 30 Eylül 2024; 10:30:42 > -
maserati illa ki iyidir de bu alfacılar harbi yiyor özel olduklarını sanıyorlar. alfa servisi dediğin eskiden binası bile aynıydı, şimdi yanyana ayrı bir binada aynı ustayı geçiriyor sana. sadece daha pahalı diğer fiat'lardan. fiat servisi ne kadar iyiyse o kadar iyi. fiat servisleri fena değildir genelde.
-
belki sadece oraya özeldir ama ben doğuş esenyurt'tan memnunum 6 senedir.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Tüm Türkiye'de servis olayları premiumlar dışında sıkıntı. Sırf bu yüzden lexus mini bmw audi bunlar dışında araç alınmaz halde neredeyse, Mercedes bile sıkıntı.
Lakin Stellantis bambaşka bir boyutta. Ülkedeki tüm servisleri dökülüyor her açıdan, yazın ama hiçbir şey beklemeyin, koç tüm yönetimi alınca biraz toparlanırlar o kadar. Bu kadar berbat servis yönetimi de başarı, Sonra gene satışları çıkılacak sırf bu yüzden, ne kadar rezil durumda olduklarının da farkında değiller, Bakın başıma geleni anlatayım kendi aracım için garanti uzatma yapmıştım son serviste uzatalım tekrar dedim sistemde yok uzatmamışsınız dediler, fatura gösterene kadar yalan söylüyorsunuz muamelesi yapıldı, faturayı görünce de tamam ama süresi geçmiş dediler bir ay. Halen sisteme uzatmayı girmediler, isin acı tarafı servise 1 ay geç falanda gitmedim adamlar randevu vermedi, En son peugeot sitesinden randevu alabildim onu da 15 gün kendileri arayıp ötelediler, Stellantis'i aradım yaptıkları iş uzatmanız sisteme girildi dediler, yahu dedim bu zaten suç girmeniz gerekiyordu, diğer konular ne olacak, siz sadece servisin suçunu örttünüz, Muhteşem cevap geldi başka servise gitseydiniz |
Benzer içerikler
- service jetzt
- hususi kamyonet ile ticari kamyonet arasındaki fark
- broadway 100 km ne kadar lpg yakar 2024
- tiguan bagaj hacmi
- muayene geçerlilik tarihi nedir
- adac testini geçen oto koltukları
- q4 e tron menzil
- byd bayilik şartları
- citroen c4 2025
- yeni honda crv
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X